quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Mofo? Octo?
In ieder geval hoop ik dat de kies er snel door is..
Wij hebben nog steeds maar 6 tanden, maar gezien het kwijlen zal er binnenkort wel iets meer bijkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hahahaha ik dacht ik reageer eerst niet maar heb het ondertussen 3x gelezen en ik moet er elke keer om lachenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:23 schreef Kyara het volgende:
Zijn er meer dreumessen die op/aan hun bed knagen?
Hij krijgt wel gewoon te eten of zo. Tandjes ook niet denk ik want hij kauwt verder niet op andere dingen.
moest ook lachen om die zin jaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:44 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Hahahaha ik dacht ik reageer eerst niet maar heb het ondertussen 3x gelezen en ik moet er elke keer om lachen![]()
Die droge opmerking na dat knagen van "hij krijgt wel gewoon te eten"![]()
zojuist Anouk nog verschoond en nog steeds een meisje hoor!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:34 schreef bitterend het volgende:
Zo te lezen is het een mannen ding! mijn dreumes knaagt ook niet aan spullen
maar jij geeft ook nog bv, zou dat ook invloed hebben op de structuur?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:47 schreef bitterend het volgende:
Hier ook smeuïg! en plakkerig! je moet het echt eraf schrobben
Ja vast wel!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:03 schreef Zana het volgende:
[..]
maar jij geeft ook nog bv, zou dat ook invloed hebben op de structuur?
Das nog best handig, die van mij doet de ramen....quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:36 schreef Susie het volgende:
Hier poetst ze de tafel met dat doekje.... van wie zou ze dat nou hebben
Dat doet de mijne niet, want dat heeft ze nog nooit gezien. Mijn hulp doet dat en die komt op donderdag en dan is ze op de KOVquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:37 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Das nog best handig, die van mij doet de ramen....
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:36 schreef Susie het volgende:
Hier poetst ze de tafel met dat doekje.... van wie zou ze dat nou hebben
En nieuw is; "Anouk poep in haar broek?" En dan snel weg "rennen" en je verstoppen onder je speeltafel
hahahaha ook goed toch! ik heb hekel aan rammenlappen !!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:37 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Das nog best handig, die van mij doet de ramen....
Hahaha, ik doe het ook niet met plezier, maar die doeken laten zo waas achter en dan gaat ze nog even met dr vingers napoetsen ook....afijn heb ik nog meer reden om ze niet te doen, want ze maakt ze toch meteen vies.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:41 schreef bitterend het volgende:
[..]
hahahaha ook goed toch! ik heb hekel aan rammenlappen !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel het meest d'r vader ja. Vanmorgen nog met de telefoon. En dan mij komen uithuilen als ze weggezet wordt. Ze ziet het volgens mij ook als spelletje. Maar wij vinden het geen leuk spelletje.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig FR., ook alleen je man?
Chris beet op die leeftijd een poosje. Dan zat hij op je schoot en opeens was het een hap. Eerst geprobeerd met waarschuwen, maar hij zag alleen een leuk spelletje. Het was snel over met direct wegzetten. Dus zodra hij beet, zette ik hem weg.
Vaak huilde hij dan wel even, en na een 10-20seconden pakte ik hem echt wel weer op. Met die aanpak was het nog 3 dagen geloof ik..
Hier een dreumes met papa bui trouwens. Maar gelukkig geen grote brullen nog als hij iets met mij moet.. Alleen als hij moet kiezen (zoals gisteren toen hij stond te huilen vanwege een klein beetje pijn), dan kiest hij voor papa ( na 4 keer papa aankijken, terwijl die nog aardappels schilde kwam hij naar mij)
Klinkt als ean. Echt huilen als je nee zegt.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Gefeliciteerd met Cristel PE!
Eva slaat ook weleens. Ze ziet het als spelletje, maar ze doet het ook weleens als ze iets niet mag. We corrigeren haar dan wel en zeggen dan dat ze lief moet zijn en moet aaien. En ze aait dan ook... en geeft daarna weer een petsOf ze zet meteen een pruillip op als we zeggen dat ze niet mag slaan.
Ze moet trouwens altijd heel hard lachen als je 'au!' zegt
Ach, ik heb grote broer als voorbeeld. Die trok ook in periodes naar zijn papa. Meestal is het na een paar weken wel weer normaal. Maar daan wil nog wel gewoon dingen van me aannemen, dus het geeft geen problemen.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Is ook wel even wennen dat hij vooral naar je man trekt of niet? Ean trekt voornamelijk naar mij.
* Kuukske noteert.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:57 schreef Juud79 het volgende:
Vorige zomer heb ik een Waterplay gekocht, daar heeft Lientje toen heel fijn mee gespeeld en ik gok de komende zomers ook nog. Een ideaal ding, zo neergezet en als het maar even lekker weer is dan kunnen ze al lekker met water en bootjes kledderen en spelen.
Ow en nu koop je ze ook nog overal voor een habbekrats, want nog (net) geen weer ervoor.![]()
[ afbeelding ]
Hebben we ook alquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:57 schreef Juud79 het volgende:
Vorige zomer heb ik een Waterplay gekocht, daar heeft Lientje toen heel fijn mee gespeeld en ik gok de komende zomers ook nog. Een ideaal ding, zo neergezet en als het maar even lekker weer is dan kunnen ze al lekker met water en bootjes kledderen en spelen.
Ow en nu koop je ze ook nog overal voor een habbekrats, want nog (net) geen weer ervoor.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:10 schreef PureEvil het volgende:
Pas die spelfout eens aan Kyara![]()
en Beterschap![]()
ik heb het traphekje inmiddels toch maar besteld
Misschien een keer informeren bij de VK? Ik heb het gehad, maar bij mij zijn de hechtingen en knip gesprongen in de kraamweekquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:45 schreef Sannne het volgende:
Lief hekje! Beterschap voor je ventje Kyara!
Stom vraagje van mij, ik wist niet goed waar te plaatsen, maar aangezien jullie ook allemaal bevallen zijn en niet kort geleden, toch maar hier.. Ik heb soms best last van mijn knip. Hij tintelt/prikt op sommige momenten en dat is best vervelend.. Herkenbaar voor iemand? Het ziet er rustig uit, ik zie het litteken bijna niet. Heb er pas sinds 2 maanden last van, eerder nooit last gehad, genezing ging heel goed!
Moet ik hier iets mee?
Ik herken het ook niet. Bij de eerste (totaalruptuurtje) had ik wel bij elke menstruatie een heel zwaar gevoel in mijn bekken tot anderhalf jaar na de geboorte. Maar niet aan de wond zelf. En bij de tweede was dat gelukkig veel vlotter weg.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:45 schreef Sannne het volgende:
Lief hekje! Beterschap voor je ventje Kyara!
Stom vraagje van mij, ik wist niet goed waar te plaatsen, maar aangezien jullie ook allemaal bevallen zijn en niet kort geleden, toch maar hier.. Ik heb soms best last van mijn knip. Hij tintelt/prikt op sommige momenten en dat is best vervelend.. Herkenbaar voor iemand? Het ziet er rustig uit, ik zie het litteken bijna niet. Heb er pas sinds 2 maanden last van, eerder nooit last gehad, genezing ging heel goed!
Moet ik hier iets mee?
quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:44 schreef Kyara het volgende:
DF, M vindt zijn zusjes bij vlagen interessant. Dan komt hij even kijken of een "aai" (is meer een mep maar goedbedoeld) of een kusje (
) geven.
Hier in Breda heb je Monkeytown en er is een groot stuk voor kindjes jonger dan 4 jaar. M. vindt het echt helemaal te gek. 's Morgens zijn er peuterochtenden, dus dan is het lekker rustig. Er zijn grote blokken, waar ik torens mee kan bouwen en dan gooit hij ze om. Of we doen 'kiekeboe' door het grote boogblokje.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:26 schreef Kyara het volgende:
Oh wat schattig Soempie! Ik vind het echt zo knap wat jouw M. allemaal kan
Die bmr zie ik ook tegenop. Wij mogen volgende week geloof ik.
Ik wil eigenlijk ook wel een keer naar zo'n binnenspeeltuin maar is dat wel leuk met zo'n kleintje eigenlijk? Ballorig zit hier in de wijk en ze hebben ook een peuterochtend waarbij je goedkoop naar binnen kan dus kan het eigenlijk wel een keertje uitproberen.
Waar zit MonkeyTown dan?quote:Op maandag 11 maart 2013 13:42 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier in Breda heb je Monkeytown en er is een groot stuk voor kindjes jonger dan 4 jaar. M. vindt het echt helemaal te gek. 's Morgens zijn er peuterochtenden, dus dan is het lekker rustig. Er zijn grote blokken, waar ik torens mee kan bouwen en dan gooit hij ze om. Of we doen 'kiekeboe' door het grote boogblokje.
En er is een zacht klimding: trappetjes en schuine kanten om af te glijden. Er zijn wat grotere, zachte glijbanen en een ballenbak. M. duikt gewoon die ballen in, schaterend, terwijl ik dacht dat hij daar nog wat te klein voor zou zijn.En samen met mij kon hij ook van de grotere glijbaan. We gaan ook altijd even met hem op de trampoline, dan zit ik op m'n knieën en hij houdt me vast en zo 'springen' we. Laatst begon hij los zelf te 'springen'.
![]()
Er is ook een binnenspeeltuin boven Breda, maar daar was het hoekje voor kleintjes heel karig ingericht. En grotere kinderen konden er ook zo doorheen rennen.
Mag hij met die groep niet meedoen? Ik merk hier echt weinig onderscheid tussen de groep tot 1 en vanaf 1.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:12 schreef Zana het volgende:
Ik vind 19.15 uur ook vrij laat, normaal gaat die rond dat tijdstip naar bed. Vooraf is nog een groep met kleinere kindjes en dat zijn ook minder kinderen, maar daar is die te oud voor.
Ik denk dat wij de volgende keer inderdaad pas naar de les gaan. Ik zie de andere kindjes niet of in elk geval veel minder huilen. Ik dacht dat hij gewoon de eerste paar keren moest wennen, maar als het niet echt veel beter wordt. Het moet natuurlijk wel leuk blijven, zowel voor hem als voor mijn vriend. En je kunt de oefeningen wel iets aanpassen, maar als het niet lukt, kunnen wij misschien beter af en toe gewoon naar het zwembad gaan. Ik vind het alleen lastig om te bepalen of wij nu beter kunnen stoppen of doorgaan.
Aan de tramsingel, bij het benzinestation/ de brandweer. Ik denk dat ik inderdaad Joepies bedoel, maar daar zijn we dan ook alleen een keer in het weekend geweest. Hoe het in het weekend bij Monkeytown is weet ik niet. De ochtenden doordeweeks zijn in elk geval erg leuk en redelijk rustig (alleen kleintjes).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:23 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Waar zit MonkeyTown dan?
En je bedoelt Joepies neem ik aan?Ik hoor van m'n zus dat het daar ook altijd gruwelijk druk is.
Dit.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:09 schreef laziness het volgende:
Ik zou lekker vrij gaan zwemmen met mijn kind in een goed verwarmd bad op tijdstippen die in mijn schema passen en die les laten voor wat het is
De meesten van die dingen zijn de ouders gratis of 2 euro of zo. In Bussum zit ook een monkey townquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:11 schreef Aventura het volgende:
Hier in Loosdrecht zit ook zoiets, maar ik vind het wel heel prijzig. Kinderen boven de 85 cm iets van 5 euro en voor volwassenen 6,75. Ben je zo 20 euro verder. Wel inclusief drinken, maar toch.
Hier is het peutertarief bij monkeytown 4,50 euro als je ´s morgens gaat. Op die momenten wordt er dus ook niet door de microfoons geschreeuwd. De drukte, de herrie (harde muziek ook) en de kleine peuterhoek was wat me eerder tegen stond bij Joepies. Daar ga ik dus ook nooit meer heen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:14 schreef Aventura het volgende:
Dat wist ik niet. Even kijken. Ventje vindt het wel heel leuk. We waren een paar maanden geleden in Oud Valkeveen en daar is ook zo'n indoor speelhoek. Lekker ravotten! Zelf vind ik het vreselijk, vooral als er door microfoons geschreeuwd wordt, maargoed.
het is natuurlijk niet echt zwemmen, in het begin van de les gaan ze tenen en vingers tellen en spetteren, een onderdeel is van de rand in het water springen, in een grote kring hand in hand afwisselend ouder- kind- ouder-kind op het lied "De Molen" steeds sneller door het water bewegen, ze hebben van die drijvende matten, waar de kindjes op kunnen lopen, laatst hebben ze iets met ballen gedaan, op zich is het wel leuk en de leidster kwam ook een paar keer naar mijn vriend en zoontje toe.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:05 schreef Aventura het volgende:
Zana, ik snap niet zo goed dat we nou moeilijk vindt. Zo te lezen vindt hij hiet niet leuk. Dan zou ik er ook mee stoppen. Genoeg andere activiteiten die je man met je zoontje kan ondernemen. Ventje heeft nog nooit gezwommen. Ander uiterste, maar hem kennende gaat hij dat niet zo heel leuk vinden. Ik vind zwemmen zelf in ieder geal ook niet zo leuk. En wat Clubsoda ook zegt, je wilt dat het leuk is. Zeker als ze nog zo klein zijn.
quote:Op maandag 11 maart 2013 21:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word ook meestal van de regen in de drup geholpenLaatst gingen we spruitjes schillen.M-etje wilde wel de schone spruitjes voor me in de pan doen. En de ongeschilde
En alle losse schilletjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. We hebben een ander kind joh. Hij luistert ineens wel, is veel liever dan eerst. Ondernemender ook (en dat was hij al enorm). En hij praat. En dat is soms zelfs zo maar te verstaan.
We zijn nog wel aan het puzzelen met eten en misschien toch opnieuw zantac ivm heel veel slijm wat hij dan uitspuugt. Maar daar vinden we vast weer wat op.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. <- lange uitleg in de spoiler
Ik vind het wel zo gaaf om te zien die ukken die zwemmen. Ze gaan nu ook al van de grote glijbaan. Oudste (3,5) alleen en dan papa met jongste (21 maanden) er achter aan. Bij ons in het zwembad mogen ze niet zonder bandjes buiten de les om, dus dat zijn ze ook gewend. En omdat het tijdens het babyzwemmen is en ze de kinderen kennen mag er veel meer. We hebben ooit peuter in een 'vreemd' zwembad van de hoge rand laten springen. Kregen we meteen de badjuf op ons dak want het mocht niet.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Heb ik vroeger eens gedaan! Heel zachtjes bij mijn ouders naar binnen en toen deed ik met mijn handje over mijn moeders wang, die schrok zich natuurlijk een hoedje!quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:47 schreef Sannne het volgende:
Haha Zana, idd.. Ik zie op tegen de eerste keer dat ze zomaar naast mijn bed staat 's nachts. Elise kennende kan ze dat heel stil doen, zal me dood schrikken verwacht ik
Ja en nee.. Ze is wel echt een banjer. maar als ze niet zeker is van zichzelf dan zegt ze wel 'bang, durf niet' dus ze geeft het wel goed aanquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef Susie het volgende:
Ik dacht het vanmorgen eens te proberen, lekker nog even tukken bij mama in bed.....maar nee, daar is ze dus echt niet van! Maar 's avonds op ons bed nog even kroelen, dat dan weer welGisteren lagen we lekker knus op bed, slaat ze een armpje over mij heen
maal 1000 en meer! Zo lief dat dat was.....
Volgens mij is jouw kleinste echt een durfal MP? Zo ziet ze er in ieder geval uit
Zou er wel zeker 2 dagen voor uittrekken. Anouk sliep vreselijk (dus jij ook niet) en was er echt niet lekker van. Bij ons mogen ze wel blijven op het kdv trouwens, maar ik heb haar een dag thuis gehouden, want niet lekker.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:43 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn vriend moet onze zoon nu ophalen van het KDV, hij heeft de waterpokken!Kan ik meteen verlof op nemen voor de aankomende dagen, denk ik? Iemand hier ervaring er mee?
Ja. Herkenbaar. Ventje klimt via de Stokke op de tafel, gooit steeds zijn speelgoedmand omver, rukt al zijn boeken uit de kast zonder te gaan lezen, zit aan spullen waarvan hij weet dat hij er niet aan mag zitten. Daagt ons voortdurend uit. Eerst met dat slaan..na de reprimande gewoon heel droog nog een keer meppen, mij recht in de ogen kijken met een enorme grijnsquote:Op maandag 18 maart 2013 13:45 schreef Susie het volgende:
Een net kusje Aventura? Of zoals Anouk met mond wijd open en lekker wat kwijl![]()
Lief is dat hè, Kyara?
Hier met name een vreselijke ondeugende dreumes! Zodra ik ff niet kijk, hoppa op de salontafel, in de lade staan en de tv aanraken, keuken la leeg halen etc etc.... vermoeiend!
Ook hier heel herkenbaar! Die triptrap is een geweldig handige ladder, net als eh... alles eigenlijkquote:Op maandag 18 maart 2013 14:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja. Herkenbaar. Ventje klimt via de Stokke op de tafel, gooit steeds zijn speelgoedmand omver, rukt al zijn boeken uit de kast zonder te gaan lezen, zit aan spullen waarvan hij weet dat hij er niet aan mag zitten. Daagt ons voortdurend uit. Eerst met dat slaan..na de reprimande gewoon heel droog nog een keer meppen, mij recht in de ogen kijken met een enorme grijnsEn nu met op de tafel klimmen. Gister klom hij gewoon via de bank op de vensterbank, beetje heen en weer lopen. Heel eng. Ik kan hem nu echt niet meer in een vertek alleen laten, nog voor geen seconde, dat kon eerst wel eventjes.
Soms zeker ook zo sneu! Dan zegt hij iets tegen me, en dan snap ik het niet. Vervolgens zegt hij het nóg harder. Tot schreeuwen aan toe. Helaas snap ik het daar niet beter van! Domme mama!quote:Op maandag 18 maart 2013 14:16 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ook hier heel herkenbaar! Die triptrap is een geweldig handige ladder, net als eh... alles eigenlijkSoms denk ik dat hij naar me toe komt om te knuffelen, maar dan ziet gewoon een mogelijkheid om via mij op de tafel te klimmen
![]()
Daarnaast wordt hier ook de eigen wil onderzocht. Meneer weet heel goed wat hij wil, kan dat ook heel goed duidelijk maken en hij wordt heel boos als ziet dat wij begrijpen wat hij wil, maar dan toch niet aan zijn wensen voldoenHet is maar ingewikkeld allemaal voor die kleine mensjes
Eén woordje met een jaar, vijf met 18 maanden dacht ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:03 schreef Susie het volgende:
Anouk zegt echt bijna nog niets duidelijk.... weet niet wanneer dat echt zou 'moeten' ? Af en toe herken ik iets, maar zoals sommige hier omschrijven hoeveel en wat ze allemaal zeggen, dat is hier echt niet het geval. Mama en papa.... dat is het wel. Toetje, klaar en drinken herken ik er een beetje in, maar verder is er geen touw aan vast te knopen!
Hier is "kakaas!" zwaar favoriet. Hij roept er te pas en te onpas om, wijzend naar het kastje waar we het broodbeleg bewarenquote:Op maandag 18 maart 2013 15:10 schreef Cyntiaa het volgende:
Koekah is hier favoriet! En dan de koektrommel pakken
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:09 schreef NotTheSame het volgende:
PureEvil, ik ken het probleem. Soms helpt liedjes zingen, of haar iets in haar handen geven, of reclame op tv (help mijn kind is reclamefreak!!!!), maar meestal maak ik er gewoon een spelletje van. Laat ik haar ff in d'r blote bips rondkruipen en daarna laat ze het wel toe.
Nee hoor. Ik maak 1 plakboek waar ik dus ook de kaarten en zo in doe. De digitale albums maak ik per half jaar en later per jaar en dus met foto's van alle kinderen er in. Sowieso 3 dezelfde albums: voor ons, voor oma en voor opa en oma. Als ik het per kind moet doen dan ga ik op die manier anders echt faillietquote:Op zondag 24 maart 2013 20:51 schreef PureEvil het volgende:
Kyara, maak jij 2 albums voor elk kind 1? Dan is het misschien wel handig om ze digitaal te laten doen , heb je maar 1x werk en 2 dezelfde albums (en soms heb je ook acties, 2e album gratis ofzo)
Dan heb jij een super beppe hoor!quote:Op maandag 25 maart 2013 15:37 schreef Rixtje het volgende:
Ik mail foto's naar mijn Beppe van bijna 94
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |