Soort milk-run!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je zou alleen al om die reden juist expres de meest bizarre internationale verbindingen gaan plannen. Van Almere Centrum naar Luxemburg via Utrecht, Eindhoven en Maastricht ofzo.
Er zijn zat stations waar al poortjes staan, en volgens mij is het plan nog steeds om op termijn alle lijnen aan te besteden...quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar komen waarschijnlijk alleen paaltjes.
Alleen de lijnen die niet leuk zijn. De NS moet wel tegen de grote boze markt beschermd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:14 schreef KomtTijd... het volgende:
volgens mij is het plan nog steeds om op termijn alle lijnen aan te besteden...
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Milk_runquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik ken wel de bier-run, maar een milk-run
Alsjeblieft niet. Vindt dat er nu al teveel is weggesnoept door al die (veelal buitenlandse) bedrijvenquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Er zijn zat stations waar al poortjes staan, en volgens mij is het plan nog steeds om op termijn alle lijnen aan te besteden...
Er bestaat iets als het HoofdRailNet, dat wordt als gehele concessie beschouwd. Waarschijnlijk per 2025 aanbesteed en niet meer onderhands gegund.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Er zijn zat stations waar al poortjes staan, en volgens mij is het plan nog steeds om op termijn alle lijnen aan te besteden...
Waarop NS met zulke achterlijke bedragen aankomt dat het wel fout moet gaan, waarna niemand het aan heeft zien komen..quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Er bestaat iets als het HoofdRailNet, dat wordt als gehele concessie beschouwd. Waarschijnlijk per 2025 aanbesteed en niet meer onderhands gegund.
En hoe heeft dat te maken met zo'n ritje?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:19 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Milk_run
Lijkt me erg voorbarig om nu al te gaan voorspellen wat er in 2025 gaat gebeuren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Er bestaat iets als het HoofdRailNet, dat wordt als gehele concessie beschouwd. Waarschijnlijk per 2025 aanbesteed en niet meer onderhands gegund.
Klinkt als een soort milk-run. Je pikt van diverse stations je reizigers op en scheurt dan direct naar je eindbestemming.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe heeft dat te maken met zo'n ritje?
Sittard bijvoorbeeld, vanaf 2015 (?) zouden de stoptreinen Roermond-Maastricht en Heerlen-Sittard aanbesteed worden maar bij iedere ingang staan al ongeveer een jaar poortjes.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Er zijn zat stations waar al poortjes staan, en volgens mij is het plan nog steeds om op termijn alle lijnen aan te besteden...
Wedden dat ze dat op de Amsterdam Bijlmer-manier gaan oplossen, met twee rijen poortjes voor de vervoerders?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
Sittard bijvoorbeeld, vanaf 2015 (?) zouden de stoptreinen Roermond-Maastricht en Heerlen-Sittard aanbesteed worden maar bij iedere ingang staan al ongeveer een jaar poortjes.
Hoe bedoel je dat? De perrons van de GVB en NS zijn gescheiden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat ze dat op de Amsterdam Bijlmer-manier gaan oplossen, met twee rijen poortjes voor de vervoerders?
Op Bijlmer ArenA delen trein en metro een perron.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? De perrons van de GVB en NS zijn gescheiden.
Zoals Scarlet al opmerkt, bedoel je niet Amstel?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op Bijlmer ArenA delen trein en metro een perron.
In de stationshal staat een rij poortjes voor NS, en een rij poortjes voor GVB. Tenminste, dat was de laatste keer dat ik daar was zo (2009)
Misschien.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Zoals Scarlet al opmerkt, bedoel je niet Amstel?
Inderdaad, dat is zo ongelooflijk ver vooruit. Het hele marktdenken is ook wel over zijn hoogtepunt heen. Om ontopic te blijven, de stadsvervoerbedrijven hoeven ook niet meer openbaar aanbesteed te worden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:52 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Lijkt me erg voorbarig om nu al te gaan voorspellen wat er in 2025 gaat gebeuren.
Want op Bijlmer Arena wordt zoals hier te zien is geen peron gedeeld tussen metro en trein. Wel op Amsterdam Amstel.quote:
Spoor 4 t/m 19 liggen aan de zijde van spoor 1 t/m 3.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:12 schreef J.B. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag, op station Sittard liggen 4 perronsporen. Daarvan zijn er 3 doorgaand, (perron 1, 2 en 3) en is er één kopspoor, dat spoor heeft als perronnummer: .........20. Waarom is dat onlogische nummer gekozen?
Deze foto, genomen vanaf een perron te Bijlmer ArenA, bewijst het tegendeel:quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Want op Bijlmer Arena wordt zoals hier te zien is geen peron gedeeld tussen metro en trein. Wel op Amsterdam Amstel.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Deze foto, genomen vanaf een perron te Bijlmer ArenA, bewijst het tegendeel:
http://upload.wikimedia.o(...)_Amsterdam_Arena.JPG
Laat maar, ik slaap half
Ik denk dat ze perron 1 en 20 (?!) voor stoptreinen gaan gebruiken en spoor 2 en 3 voor intercity's, dan is het met die poortjes wel eenvoudig te regelen. De stoptrein Maastricht-Roermond is de enige trein die op perron 1 stopt (alleen de andere richting spoor 3), en de stoptrein naar Heerlen stopt als enige op perron 20; die perrons liggen tegen elkaar aan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat ze dat op de Amsterdam Bijlmer-manier gaan oplossen, met twee rijen poortjes voor de vervoerders?
Zwolle heeft bijvoorbeeld naast spoor 1 de sporen 12 en 13 aan de ene kant liggen en spoor 14 t/m 16 aan de andere kant. Dordrecht heeft de sporen 15 en 16 aan de ene kant van het stationsgebouw en 20 en 21 aan de andere kant. Hengelo heeft tussen de sporen 2 en 3 een zakspoor 11 in het perron liggen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:12 schreef J.B. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag, op station Sittard liggen 4 perronsporen. Daarvan zijn er 3 doorgaand, (perron 1, 2 en 3) en is er één kopspoor, dat spoor heeft als perronnummer: .........20. Waarom is dat onlogische nummer gekozen?
Zo af en toe jaquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij speelt iemand hier wel Train Simulator 2013, of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |