quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Heb het even voor je geregeld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hmm kut, vergeten TT aan te passen.
Het zit ze blijkbaar nog steeds dwars daar in Rotterdam dat de Duitsers die tyfusstad vroeger naar de tering hebben geblazenquote:
Ook zo leuk jaquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het zit ze blijkbaar nog steeds dwars daar in Rotterdam dat de Duitsers die tyfusstad vroeger naar de tering hebben geblazen
Dat geeft het IQ weer van de gemiddelde Feyenoord-fan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ook zo leuk jaZelf vuurwerkgeluiden maken tijdens Twente - Fey of Fey - Twente, maar als iemand op Fok "bommen op Rotterdam" typt is het schandalig
Wie zegt dat het dezelfde mensen zijn?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ook zo leuk jaZelf vuurwerkgeluiden maken tijdens Twente - Fey of Fey - Twente, maar als iemand op Fok "bommen op Rotterdam" typt is het schandalig
Ahahaha ja omdat ik al een tijd ziek thuis zit, lachenquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie zegt dat het dezelfde mensen zijn?![]()
Oh wacht, jij neemt altijd het internet als uitgangspunt omdat je nauwelijks een andere belevingswereld kent.
Ga werkenquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ahahaha ja omdat ik al een tijd ziek thuis zit, lachen
Precies.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ahahaha ja omdat ik al een tijd ziek thuis zit, lachen
Ik vond Rutten en Preud'homme beter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:52 schreef Cara het volgende:
toch zonde. ik vond mcclaren veruit de beste trainer voor twente
nee, die presteerden nog wel eens watquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik vond Rutten en Preud'homme beter.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:52 schreef Cara het volgende:
toch zonde. ik vond mcclaren veruit de beste trainer voor twente
sarcasme is een moeilijk ietsquote:
Ja, red je er maar snel uitquote:
quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ja, red je er maar snel uit
quote:'Plet terug naar FC Twente'
Glynor Plet keert na dit seizoen terug naar FC Twente. Dat meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
De spits speelt nu nog op huurbasis voor Genk. Hij kwam eerder over van Heracles Almelo naar FC Twente. Daar werd hij bij het begin van de huidige competitie na de komst van Luc Castaignos en Dmitri Boelikin min of meer overbodig. Het rendement van de nieuwe spitsen van FC Twente is nog niet opzienbarend.In België scoorde Plet tot nu toe 11 keer, 9 keer in de nationale competitie, 2 keer in Europa.
ach in elk geval dezelfde cliche's...quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:41 schreef bambino het volgende:
Weet niet of ik nou zo blij ben met van Marwijk
Had dan toch liever Verbeek zien komen.
We zullen zien.
want die in het stadion en die mensen op fok zijn precies dezelfde mensenquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Laat ik het nuanceren... Feyenoorders op Fok! die die vuurwerkgeluiden grappig vinden en vervolgens op hun pik getrapt zijn als een Tukker ze met "bommen op Rotterdam" van repliek dient.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:11 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
want die in het stadion en die mensen op fok zijn precies dezelfde mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |