abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123972855
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet echt. Uiteindelijk is de raad het hoogste orgaan binnen een gemeente en daarmee de eindverantwoordelijke. De bestuurders hebben een portefeuille waar ze verantwoordelijk voor zijn, zo ook de burgemeester. Maar soms kan ook het hele college samen verantwoordelijk gehouden worden ergens voor.
Dus in dit geval mevr Pistor?
pi_123973268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:53 schreef Adames het volgende:

[..]

Dus in dit geval mevr Pistor?
Heb gelukkig geen enkele kennis van de lokale politiek daar zo diep in de generaliteitslanden.
pi_123973605
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb gelukkig geen enkele kennis van de lokale politiek daar zo diep in de generaliteitslanden.
gemeentesecretaris/algemeen directeur, als hoofd van de gemeenteraad dus eindverantwoordelijke voor de controle op de wethouders
pi_123973838
generaliteits landen wheheheheh
pi_123982282
In dit geval, het functioneren van deze wethouder, bedoel ik vooral die persoon die haar naar voren heeft geschoven of toestemming heeft gegeven om haar op deze plek te zetten.

Dat moet m.i. iemand uit haar partij zijn geweest lijkt me.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 13 maart 2013 @ 00:49:07 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123990569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

de stijl van je antwoord geeft voldoening over mijn besluit van destijds om geen ambtenaren aan te nemen...en nu nog
Tja prima, mij heb je er niet mee wanneer jij geen Deense oud-ambtenaren in dienst wilt nemen. Zijn ze daar ook zo "incompetent" dan?
  woensdag 13 maart 2013 @ 00:51:31 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123990629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef cempexo het volgende:
In dit geval, het functioneren van deze wethouder, bedoel ik vooral die persoon die haar naar voren heeft geschoven of toestemming heeft gegeven om haar op deze plek te zetten.

Dat moet m.i. iemand uit haar partij zijn geweest lijkt me.
Wethouders worden door fracties voorgedragen dus dat is in die zin de Eindhovense PvdA-fractie.

Maar het zou hetzelfde zijn wanneer een werknemer faalt dat de baas dan ook weg moet.
  woensdag 13 maart 2013 @ 00:54:54 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123990696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:06 schreef Adames het volgende:

[..]

gemeentesecretaris/algemeen directeur, als hoofd van de gemeenteraad dus eindverantwoordelijke voor de controle op de wethouders
De gemeentesecretaris is juist ondergeschikt aan B&W en juist meer het hoofd van de ambtelijke organisatie. B&W worden uiteindelijk door de raad gecontroleerd.
pi_123997013
Nederland-Fraudeland houdt niet op bij de gemeentegrenzen...

http://www.leoverhoef.nl/
pi_123997457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:55 schreef cempexo het volgende:
Nederland-Fraudeland houdt niet op bij de gemeentegrenzen...

http://www.leoverhoef.nl/
Serieus, even een vraag. Je woont in Denemarken, heb niks meer te maken met Nederland. Toch kies je om via internet alleen maar te kankeren op Nederland. Heb je zo'n rotleven of wat moet ik me hierbij voorstellen? Je zegt overal dat je een organisatie van 25 man onder je hebt, maar je bent alleen maar aan het kankeren. Dat rijmt niet met elkaar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123998065
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Serieus, even een vraag. Je woont in Denemarken, heb niks meer te maken met Nederland. Toch kies je om via internet alleen maar te kankeren op Nederland. Heb je zo'n rotleven of wat moet ik me hierbij voorstellen? Je zegt overal dat je een organisatie van 25 man onder je hebt, maar je bent alleen maar aan het kankeren. Dat rijmt niet met elkaar.
dan lees je niet goed bijdehand
pi_124000001
Heren, ook hier niet die discussie aub.
pi_124011760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 00:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De gemeentesecretaris is juist ondergeschikt aan B&W en juist meer het hoofd van de ambtelijke organisatie. B&W worden uiteindelijk door de raad gecontroleerd.
ah op die manier
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:07:22 #115
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124046112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Goed, ik was een van de coalitiestemmers. Zal hier uit de doeken doen waarom. Mijn zeggen dat het een moeilijke avond was. Ik had er voor kunnen kiezen dit topic te negeren maar dat kan ik niet maken imo.

De reden dat dit fout ging is vooral vanwege het ingeregelde systeem dat beheerst op budgetten van totale projecten en niet van deelprojecten. Zodoende bleef het lang onopgemerkt. dat er op he deelbudget Orgelplein de zaak uit het lood ging. Ook is de schade vooral gekomen door de inhuurkracht die de gemeente heeft opgelicht en enkele ambtenaren die hun taak verzuimd hebben.

Dragen Fiers (Woonwagens) en Depla (Bedrijfsvoering) verantwoordelijkheid. Ja, uiteindelijk is de bestuurder verantwoordelijk voor wat ambtenaren fout doen. Ook als ze zich laten flessen en heeft de wethouder zelf geen verwijtbare handelingen gedaan. .

Vonden we het een wethouderscrisis en gevallen college waard? Nee, uiteindelijk denk ik dat je daar geen bal mee opschiet. De hervormingen in de stad lopen averij op en er komen wel weer wat wachtgeldpremies bij. Als je het hebt over de burger betaald dan mag je dat ook meenemen Bovendien is de bedrijfsvoering sindsdien al danig aangepast dat we er wel in geloven dat dit soort ongein niet meer zal plaatsvinden. De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
Een onrechtvaardige uitgave van 2,2miljoen die onopgemerkt blijft...?
Ja, dan faal je wel degelijk als ambtenaar, hoe complex dat uitgavensysteem ook is bij de gemeente..

En de wachtgeldpremies hadden ze allang moeten afschaffen. Belachelijk systeem wat echt niet te rechtvaardigen valt in mijn inziens. Behalve als je zelf ambtenaar bent natuurlijk....
Zelf ontslag nemen en dan nog jaren geld krijgen...

Maar zo`n woonwagenfiasco hebben ze dus ook in Maastricht.
Miljoen uitgeven aan een verhuizing die maar ¤90k kost en nader hand erachter komen dat 1 van die bewoners vast zit voor fraude en nu worden de wagens waarschijnlijk gebruikt voor criminele activiteiten en moeten ze weer weg.......

http://www.l1.nl/nieuws/2(...)elijk-weer-verkassen

Oh, the irony...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')