Verschilt nogal. Rondom Breda valt het erg mee, in Eindhoven is het wel raak. Bijna heel België is ronduit dramatisch (ook Antwerpen, slechts amper 50 km zuidelijker) en zelfs tot ver in Frankrijk staan flinke files.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je in 't zuiden rijdt schijnt het vandaag dramatisch te zijn ja.
Ik bedoelde gewoon die nieuwe Landcruiser hèquote:Op maandag 11 maart 2013 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Audi
Geef me dan maar die Landcruiser 200
Dat, zelfs al heeft je motor de hele nacht aangestaan, dan nog.. (stationair verbruik is hooguit een liter per uur.) Bovendien, alleen maar een flesje cola mee terwijl je echt 10+ uur moet rijden?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:10 schreef JDude het volgende:
Verslag op nu.nl van een Nederlander die al sinds 1:00 vannacht vaststaat bij Lille ergens. Tank in het rood en slechts een flesje cola op zak. Dan schort er toch ook wel iets aan je voorbereiding...
Dat is ook een nieuwequote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon die nieuwe Landcruiser hè
Collega die gisteren die kant uit ging en vandaag dus terug, is nu nog steeds in Engeland, terwijl je normaal gesproken rond het middaguur al weer terug in NL bent.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:07 schreef JDude het volgende:
De laatste tijd rij ik vrij regelmatig naar Londen via de tunnel (Calais-Folkestone). Blij dat ik dat vandaag niet hoef te doen .
Oh ja inderdaad die. Ik was even in de war met iets andersquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is ook een nieuwe
[ afbeelding ]
Dit is dan wel een iets uitgebouwde variant van het 2012 model maar is alsnog "nieuw" voor mij.
Als jij alle delen hebt, kan jij hem overschrijven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:09 schreef Nafi het volgende:
Zo naar die Passat kijken. Stel we willen hem hebben, wat dan? Krijgen we dan deel 3 van het kentekenbewijs mee en kunnen we morgen zonder de vorige eigenaar de auto op onze naam laten zetten? Of moet hij er bij zijn? Hoe werkt het precies
Niet overdrijven hoor... Van Parijs naar Amsterdam zal (met normale omstandigheden) binnen 5 uur te rijden moeten zijn, vooral 's nachts. En ik denk dat je er ook verstandig aan doet om halverwege even een pauze in te lassen en dan kun je best wel even wat te eten en drinken halen bij bijv. een tankstation. Wij nemen ook maar een halve liter water mee (per persoon) als we naar m'n broers gaan (in de omgeving Breda) en dat is toch ruim 3 uur rijden....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, zelfs al heeft je motor de hele nacht aangestaan, dan nog.. (stationair verbruik is hooguit een liter per uur.) Bovendien, alleen maar een flesje cola mee terwijl je echt 10+ uur moet rijden?
Ik neem ook nooit veel drinken mee. Ik haal dat altijd onderweg als ik daar zin in heb. Althans ik ga ervan uit dat dat kan. Hetgeen doorgaans ook het geval is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, zelfs al heeft je motor de hele nacht aangestaan, dan nog.. (stationair verbruik is hooguit een liter per uur.) Bovendien, alleen maar een flesje cola mee terwijl je echt 10+ uur moet rijden?
Voor verre ritten heb ik altijd 1-2 flesjes drinken mee en wat eten..quote:Op woensdag 13 maart 2013 07:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. Ik ben ook wel eens in Duitsland gestrand met pech. 900km gepland voor die dag en alleen een flesje water bij me. 'Even gauw heen en weer', was de planning. Soms lopen zaken anders dan je verwacht.
Ivm de kou heb ik gelukkig wel een fleece dekentje in de kofferbak liggen, maar verder heb ik niks qua overlevingspakket bij me hoor.
En daar valt Noord-Frankrijk dus niet onder.quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Voor verre ritten heb ik altijd 1-2 flesjes drinken mee en wat eten..
Szomers zelfs vaak wat meer drinken. Als je in de winter door een gebied moet waarvan bekendvis dat er veel sneeuw kan liggen bereidje je toch gewoon goed voor?
Dan wel ja. Maar Noord-Frankrijk hoort daar voor mij niet bij. Op de dagen dat in NL veel sneeuw werd verwacht ging ik ook niet anders dan normaal op pad, want je hoeft normaal gesproken niet op een compleet infarct te rekenen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Voor verre ritten heb ik altijd 1-2 flesjes drinken mee en wat eten..
Szomers zelfs vaak wat meer drinken. Als je in de winter door een gebied moet waarvan bekendvis dat er veel sneeuw kan liggen bereidje je toch gewoon goed voor?
Ja, maar niet zonder warmte, dus een goede warme deken is wel slim om in de auto te hebben. Tevens had ik nog wel meer wintergoodies in mijn auto liggen, zoals een setje startkabels, handschoenen, en vroegahh, in de Chevy had ik zelfs een emmertje strooizout vermengd met zand en een sleepkabel plus een 3 tons - 5 meter hijsband liggen, omdat je met dat hok nogal eens problemen had met steile stoepen e.d. Beter mee verlegen als óm verlegenquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar Noord-Frankrijk hoort daar voor mij niet bij. Op de dagen dat in NL veel sneeuw werd verwacht ging ik ook niet anders dan normaal op pad, want je hoeft normaal gesproken niet op een compleet infarct te rekenen.
En anders heb je pech: je kan heus wel een dag zonder eten of drinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |