25 ofzo omgerekend (ebay, duurt wel ff) maar hij schijnt echt zo geweldig te zijn als in het filmpje, heb heel veel goede dingen erover gelezen.quote:
Ik heb normaal gesproken een Air-Vent-houder voor mijn telefoon en TomTom.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
25 ofzo omgerekend (ebay, duurt wel ff) maar hij schijnt echt zo geweldig te zijn als in het filmpje, heb heel veel goede dingen erover gelezen.
Deze gaat niet op de ruit, kan wel, maar ik plak m gewoon op t dashboard.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb normaal gesproken een Air-Vent-houder voor mijn telefoon en TomTom.
Valt minder op en je krijgt er geen kring van op je ruit. Want zelfs zonder de zuignap nat te maken krijg je kringen.
Flitsers checken en navigatie . Had laatst een XC90 mee en die heeft tussen de automaatpook en de middenconsole een soort deukje waar de telefoon mooi in kon staanquote:Op maandag 11 maart 2013 22:57 schreef Actaeon het volgende:
Enige momenten dat ik m'n telefoon nog gebruik tijdens het autorijden zijn in files(nieuws lezen e.d.) of voor een stoplicht om even snel een berichtje te checken.
Zou zo'n 1.6 uit '99 niet een beetje krap bemeten zijn voor een Passat? Verder gehoord dat het hele fijne auto's zijn. Technische betrouwbaarheid zou ik niks over kunnen zeggen.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:10 schreef Nafi het volgende:
Onze Nissan Sunny uit 92 verkocht voor 400 met afgekeurde APK, kreeg 200 aangeboden op de sloop. Hij is uiteindelijk naar een van die autohandelaren gegaan die van die kaartjes leggen op de voorruit, zijn ze toch nog van pas gekomen
Nu z.s.m. een nieuwe auto vinden, een bekende heeft een Passat uit 99, 1.6 motor en in nette staat volgens hem, moet hem nog zien. Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?
Handig!quote:Op maandag 11 maart 2013 23:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Flitsers checken en navigatie . Had laatst een XC90 mee en die heeft tussen de automaatpook en de middenconsole een soort deukje waar de telefoon mooi in kon staan
D5, moest terug naar de importeur.quote:
Fijne motoren die D5's.. Ook in een V70 gereden voor een retourtje van zo'n 3 uur. Wat een kracht met accelereren op de snelwegquote:
Absoluut. Zijn goeie dingen. Maar ik heb nog steeds liever een grote(re) benzine motorquote:Op maandag 11 maart 2013 23:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fijne motoren die D5's.. Ook in een V70 gereden voor een retourtje van zo'n 3 uur. Wat een kracht met accelereren op de snelweg
Oh ik niet, geef mij maar een dikke dieselquote:Op maandag 11 maart 2013 23:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Absoluut. Zijn goeie dingen. Maar ik heb nog steeds liever een grote(re) benzine motor
Ieder z'n ding hčquote:Op maandag 11 maart 2013 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Oh ik niet, geef mij maar een dikke diesel
Audiquote:Op maandag 11 maart 2013 23:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ieder z'n ding hč
Zo'n Audi A8 met V8 diesel of een LandCruiser met V8 diesel niks dan?
Verschilt nogal. Rondom Breda valt het erg mee, in Eindhoven is het wel raak. Bijna heel België is ronduit dramatisch (ook Antwerpen, slechts amper 50 km zuidelijker) en zelfs tot ver in Frankrijk staan flinke files.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je in 't zuiden rijdt schijnt het vandaag dramatisch te zijn ja.
Ik bedoelde gewoon die nieuwe Landcruiser hčquote:Op maandag 11 maart 2013 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Audi
Geef me dan maar die Landcruiser 200
Dat, zelfs al heeft je motor de hele nacht aangestaan, dan nog.. (stationair verbruik is hooguit een liter per uur.) Bovendien, alleen maar een flesje cola mee terwijl je echt 10+ uur moet rijden?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:10 schreef JDude het volgende:
Verslag op nu.nl van een Nederlander die al sinds 1:00 vannacht vaststaat bij Lille ergens. Tank in het rood en slechts een flesje cola op zak. Dan schort er toch ook wel iets aan je voorbereiding...
Dat is ook een nieuwequote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon die nieuwe Landcruiser hč
Collega die gisteren die kant uit ging en vandaag dus terug, is nu nog steeds in Engeland, terwijl je normaal gesproken rond het middaguur al weer terug in NL bent.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:07 schreef JDude het volgende:
De laatste tijd rij ik vrij regelmatig naar Londen via de tunnel (Calais-Folkestone). Blij dat ik dat vandaag niet hoef te doen .
Oh ja inderdaad die. Ik was even in de war met iets andersquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is ook een nieuwe
[ afbeelding ]
Dit is dan wel een iets uitgebouwde variant van het 2012 model maar is alsnog "nieuw" voor mij.
Als jij alle delen hebt, kan jij hem overschrijven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:09 schreef Nafi het volgende:
Zo naar die Passat kijken. Stel we willen hem hebben, wat dan? Krijgen we dan deel 3 van het kentekenbewijs mee en kunnen we morgen zonder de vorige eigenaar de auto op onze naam laten zetten? Of moet hij er bij zijn? Hoe werkt het precies
Niet overdrijven hoor... Van Parijs naar Amsterdam zal (met normale omstandigheden) binnen 5 uur te rijden moeten zijn, vooral 's nachts. En ik denk dat je er ook verstandig aan doet om halverwege even een pauze in te lassen en dan kun je best wel even wat te eten en drinken halen bij bijv. een tankstation. Wij nemen ook maar een halve liter water mee (per persoon) als we naar m'n broers gaan (in de omgeving Breda) en dat is toch ruim 3 uur rijden....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, zelfs al heeft je motor de hele nacht aangestaan, dan nog.. (stationair verbruik is hooguit een liter per uur.) Bovendien, alleen maar een flesje cola mee terwijl je echt 10+ uur moet rijden?
Ik neem ook nooit veel drinken mee. Ik haal dat altijd onderweg als ik daar zin in heb. Althans ik ga ervan uit dat dat kan. Hetgeen doorgaans ook het geval is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, zelfs al heeft je motor de hele nacht aangestaan, dan nog.. (stationair verbruik is hooguit een liter per uur.) Bovendien, alleen maar een flesje cola mee terwijl je echt 10+ uur moet rijden?
Voor verre ritten heb ik altijd 1-2 flesjes drinken mee en wat eten..quote:Op woensdag 13 maart 2013 07:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. Ik ben ook wel eens in Duitsland gestrand met pech. 900km gepland voor die dag en alleen een flesje water bij me. 'Even gauw heen en weer', was de planning. Soms lopen zaken anders dan je verwacht.
Ivm de kou heb ik gelukkig wel een fleece dekentje in de kofferbak liggen, maar verder heb ik niks qua overlevingspakket bij me hoor.
En daar valt Noord-Frankrijk dus niet onder.quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Voor verre ritten heb ik altijd 1-2 flesjes drinken mee en wat eten..
Szomers zelfs vaak wat meer drinken. Als je in de winter door een gebied moet waarvan bekendvis dat er veel sneeuw kan liggen bereidje je toch gewoon goed voor?
Dan wel ja. Maar Noord-Frankrijk hoort daar voor mij niet bij. Op de dagen dat in NL veel sneeuw werd verwacht ging ik ook niet anders dan normaal op pad, want je hoeft normaal gesproken niet op een compleet infarct te rekenen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Voor verre ritten heb ik altijd 1-2 flesjes drinken mee en wat eten..
Szomers zelfs vaak wat meer drinken. Als je in de winter door een gebied moet waarvan bekendvis dat er veel sneeuw kan liggen bereidje je toch gewoon goed voor?
Ja, maar niet zonder warmte, dus een goede warme deken is wel slim om in de auto te hebben. Tevens had ik nog wel meer wintergoodies in mijn auto liggen, zoals een setje startkabels, handschoenen, en vroegahh, in de Chevy had ik zelfs een emmertje strooizout vermengd met zand en een sleepkabel plus een 3 tons - 5 meter hijsband liggen, omdat je met dat hok nogal eens problemen had met steile stoepen e.d. Beter mee verlegen als óm verlegenquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar Noord-Frankrijk hoort daar voor mij niet bij. Op de dagen dat in NL veel sneeuw werd verwacht ging ik ook niet anders dan normaal op pad, want je hoeft normaal gesproken niet op een compleet infarct te rekenen.
En anders heb je pech: je kan heus wel een dag zonder eten of drinken.
Voor jou misschien, maar vanaf hier is Parijs b.v. echt nog wel een km of 700. (schat ik.)quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En daar valt Noord-Frankrijk dus niet onder.
Dat is de reden dat ik inderdaad wel een dekentje achterin heb liggen. En de sleepkabel, een oude handdoek, startkabels etc. Dat is het probleem niet. Dat zijn basale dingen om de techniek aan de gang te krijgen/houden (of iemand te helpen) en om warm te blijven. Maar mensen die met een compleet noodrantsoen op pad gaan, die snap ik niet. Ik heb een pakje kauwgom, daar red ik het wel meequote:Op woensdag 13 maart 2013 10:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, maar niet zonder warmte, dus een goede warme deken is wel slim om in de auto te hebben. Tevens had ik nog wel meer wintergoodies in mijn auto liggen, zoals een setje startkabels, handschoenen, en vroegahh, in de Chevy had ik zelfs een emmertje strooizout vermengd met zand en een sleepkabel plus een 3 tons - 5 meter hijsband liggen, omdat je met dat hok nogal eens problemen had met steile stoepen e.d. Beter mee verlegen als óm verlegen
Als je in de winter ergens stil komt te staan ben je meestal niet de enige, en als je een uur moet wachten op de ANWB-meneer met -10 's morgens vroeg en je motor loopt niet, wordt het erg rap erg frips, of ga je dan rondjes rennen om je auto om warm te blijven?
Die anderhalve keer dat je het nodig hebt, ben je er zielsgelukkig mee, en in extreme gevallen kan zoiets gewoon je leven redden.(of dat van een ander).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |