http://www.dagelijksestan(...)ndum-is-een-nazidingquote:Thijs Berman (PvdA): 'Referendum is een naziding'
Geplaatst door Joost Niemoller op 26 februari, 2013 - 12:45
© IISG.nl
Thijs Berman begrijpt best waarom Duitsers geen referendum over de EU willen: Hitler deed ook referenda.
Ik kende het argument nog niet van de tegenstanders van een referendum over de EU: het was een nazi ding. Daarom zouden de Duitsers nu zo huiverig zijn over een referendum, en dat was maar al te begrijpelijk, vond Berman, gisteren op Radio 1 in debat met Ewald Engelen. Hij vindt sowieso dat referenda niet bij democratie horen, zei hij.
[...]
En dan zegt "Nee ik heb geen idee wat je nou precies wilt".quote:dat indien toch nieuwe bevoegdheden worden overgedragen, een referendum wordt gehouden waarin de Nederlandse bevolking zich over die bevoegdheidsoverdracht kan uitspreken.
In het kader van "aapjes kijken" volg ik de discussies op joop.nl ook regelmatig. Daar krioelt het van dit soort vergelijkingen. Gefinancierd uit de belastingpot nog wel..quote:
Er is ook een linkje op die site die naar de uitzending van de NOS verwijst. Daar kun je het horen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil best geloven dat die mafketel dat heeft gezegd, maar vooralsnog is de Dagelijkse Standaard de enige bron die ik kan vinden.
Wat een gigantische idioot, in dat geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is ook een linkje op die site die naar de uitzending van de NOS verwijst. Daar kun je het horen.
Als we overeenkomsten gaan zoeken vind je er wel meer dan één. Maar tenminste geen referenda. Dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:57 schreef sp3c het volgende:
lol
de nazi's waren ook groot voorstander van een verenigd Europa
Vergeet het rookverbod niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:57 schreef sp3c het volgende:
lol
de nazi's waren ook groot voorstander van een verenigd Europa
een stuk schokkender dan deze:quote:Hij vindt sowieso dat referenda niet bij democratie horen, zei hij.
quote:Thijs Berman begrijpt best waarom Duitsers geen referendum over de EU willen: Hitler deed ook referenda.
Nou, volgens jouw bron heeft Afolf er wel een aantal uitgeschreven. Maar hoeveel waarde je moest hechten aan de uitslag....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als we overeenkomsten gaan zoeken vind je er wel meer dan één. Maar tenminste geen referenda. Dus
toch rookten ze flink wat buurten uit!quote:
ow snap!quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:02 schreef Nielsch het volgende:
lid zijn van een arbeiderspartij was ook een nazi-ding...
Dat klopt ook wel. Maar om het nu een nazi-ding te noemen is een beetje gek vind ik. En ook geen argument om er op tegen te zijn. Dan is net als JP Balkenende stellen dat het volk eigenlijk te dom is voor referenda een stuk eerlijker.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:04 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, nu zijn referenda natuurlijk ook gewoon kut.
Kutter dan onze geliefde leiders kun je ze toch moeilijk noemen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:04 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, nu zijn referenda natuurlijk ook gewoon kut.
Tuurlijk is dat gek. Dat zeg ik ook in eerdere postings.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel. Maar om het nu een nazi-ding te noemen is een beetje gek vind ik. En ook geen argument om er op tegen te zijn. Dan is net als JP Balkenende stellen dat het volk eigenlijk te dom is voor referenda een stuk eerlijker.
Ach, onze geliefde leiders proberen slechts de juiste weg te vinden tussen pragmatisme en de publieke opinie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Kutter dan onze geliefde leiders kun je ze toch moeilijk noemen.
Nazi-ding is helemaal niet gezegd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat gek. Dat zeg ik ook in eerdere postings.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |