Sorry dat ik het niet overduidelijk maakte wat mijn voorkennis was hoor...quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:31 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Nullijnen in de publieke sector is er al sinds 2009. Lees je eens in zou ik zeggen
Als dat zo is en de man moet de rest van zijn leven zo leven...waarom is hij dan niet geëmigreerd?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:24 schreef simmu het volgende:
[..]
je bedoelt die mensen die met een doctoraat op zak onderzoekswerk doen en dus slechts de helft uitbetaald krijgen via de overheid dan wat ze in het bedrijfsleven zouden krijgen (zo niet minder) tegen slechtere secundaire voorwaarden en al jaren op een nullijn zitten? die geen huis kunnen kopen wegens te laag netto inkomen maar ook de volle huurverhoging krijgen wegens te hoog brutoinkomen?
die ambtenaren? of denk je liever in standaardcliches van ambtenaren die de hele ochtend koffie drinken en dan ter variatie 's middags overgaan op thee.......oh. wacht. jij woont helemaal niet in nederland, dus wat lul je nou?
En ik neem aan dat er ook verbosert wordt? Dus geen TV, fitness voor de zwaarste criminelen? Moordenaars en dergelijke? Want die verdienen dat ook niet, vind ik.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
er word al gesneden in het gevangenis wezen.. de helft van de gevangenissen gaan dicht , degene die over blijven worden groter en om totaal met minder personeel
En nee, dat zal niet veranderen, omdat diezelfde politici die ons naaien, dit bewust doen omwille van een mooi baantje na afloop.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat mag je flinterdun vinden. Op dit moment hebben we een financiële markt die denkt weet dat ze overal mee weg kunnen komen. Mede doordat wij ze de verantwoordelijkheid hebben gegeven onze monetaire gezondheid te onderhouden de politici maar vooral omdat ze weten dat als het mis gaat de verantwoordelijkheid bij het volk legt. Privatiseren van winsten en het nationaliseren van verliezen.
Fixed.
Een volgende generatie financiële bedrijven zal wel 2 keer nadenken voordat ze zich daar op berusten.
Als je als bakker een slecht product maakt en blijft maken dan ga je failliet. Als je als bank een slecht product maakt staan ze in de rij om je op te kopen en de belastingbetaler op te laten draaien voor jouw rotzooi.
Of die inspecteur van de VWA, die met veel te weinig collega's is, maar wel gek opkijken als vervolgens allerlei misstanden in ons voedsel opduiken, omdat allerlei bedrijven zich niet aan de regels houden en die risico's bewust nemen, aangezien ze weten dat ze maar heel zelden worden gecontroleerd vanwege de onderbezetting.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:24 schreef simmu het volgende:
[..]
je bedoelt die mensen die met een doctoraat op zak onderzoekswerk doen en dus slechts de helft uitbetaald krijgen via de overheid dan wat ze in het bedrijfsleven zouden krijgen (zo niet minder) tegen slechtere secundaire voorwaarden en al jaren op een nullijn zitten? die geen huis kunnen kopen wegens te laag netto inkomen maar ook de volle huurverhoging krijgen wegens te hoog brutoinkomen?
die ambtenaren? of denk je liever in standaardcliches van ambtenaren die de hele ochtend koffie drinken en dan ter variatie 's middags overgaan op thee.......oh. wacht. jij woont helemaal niet in nederland, dus wat lul je nou?
Nee, maar dat is geen enkele reden om dan maar de economie kapot te bezuinigen, of wel? De beste oplossing zou zijn geweest om de staatsschuld te laten oplopen. Er is immers een heel duidelijke reden daarvoor. Dat dat niet naar het zin van "de financiële markten", Brussel en de rating agencies is, heb ik schijt aan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, wat hadden ze dan moeten doen? De bank failliet laten gaan zodat heel veel Nederlanders (hoe veel klanten heeft SNS, minstens een miljoen?) heel veel geld kwijt zijn en direct in zware financiele problemen zitten?
Nope. Daarom moet de nederlander juist méér centen te makken krijgen. Géén lastenverzwaring! Daarmee ga je alleen maar verder achteruit.quote:Dan hebben heel veel Nederlanders ineens geen cent meer te makken, is dat goed voor de economie?
Maar daar zit dus niet de oorzaak van deze bezuinigingen. Je kunt erover discussiëren of de verzorgingsstaat een luxe is of niet. Maar ik vind het vreemd om de rekening (bezuinigingen) bij de verzorgingsstaat te leggen, terwijl de oorzaak (overname SNS) heel ergens anders ligt.quote:En het geld wat we kwijt zijn aan de verzorgingsstaat is jaarlijks vele malen meer.
zolang ze de resultaten weer in eigen zak steken en niet teruggeven aan de belastingbetaler, de werkende burger dus, gaat dat gewoon door.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Of die inspecteur van de VWA, die met veel te weinig collega's is, maar wel gek opkijken als vervolgens allerlei misstanden in ons voedsel opduiken, omdat allerlei bedrijven zich niet aan de regels houden en die risico's bewust nemen, aangezien ze weten dat ze maar heel zelden worden gecontroleerd vanwege de onderbezetting.
Maar hé, het klinkt zo goed, bezuinigen op ambtenaren cq een kleinere overheid!
Emigreren is niet voor iedereen mogelijk. Er is nog zoiets als familie en zo....quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als dat zo is en de man moet de rest van zijn leven zo leven...waarom is hij dan niet geëmigreerd?
Je mag weggaan uit Nederland hoor...niemand die je tegenhoudt als je voor een beter en wel zinvol leven kiest !!
ambtenaren zijn ook burgers. en jij bent een buitenlander, dus je hebt hier geeneens recht van sprekenquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
zolang ze de resultaten weer in eigen zak steken en niet teruggeven aan de belastingbetaler, de burger dus, gaat dat gewoon door.
ja...40-60% van de mannen willen emigreren,3-5 % van de vrouwen (sociale cohesie)quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Emigreren is niet voor iedereen mogelijk. Er is nog zoiets als familie en zo....
heb mijn tekst voor jou wat aangepast aan de werkelijkheidquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef simmu het volgende:
[..]
ambtenaren zijn ook burgers. en jij bent een buitenlander, dus je hebt hier geeneens recht van sprekennog buiten het idee dat je slechts popi-jopi oneliners plaatst en niet discussieert.
oh, wij hebben net afgelopen jaar besloten hier te blijven. dit ivm nabije familieleden met terminale kanker enzo. en tegen de tijd dat het weer aan de orde zou zijn, tsja, dan zitten de kinderen allebei op school, plus is het land wat we op het oog hadden (Zwitserland) nogal duur en zit ik niet te wachten op een sherrybestaan in de expatwijk. maar we hebben er wel serieus naar gekeken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Emigreren is niet voor iedereen mogelijk. Er is nog zoiets als familie en zo....
ken zwitserland goed...prijzen naar inkomen is relatief...de bevolking is mij iets te afstandelijk en te klassiekquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:45 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, wij hebben net afgelopen jaar besloten hier te blijven. dit ivm nabije familieleden met terminale kanker enzo. en tegen de tijd dat het weer aan de orde zou zijn, tsja, dan zitten de kinderen allebei op school, plus is het land wat we op het oog hadden (Zwitserland) nogal duur en zit ik niet te wachten op een sherrybestaan in de expatwijk. maar we hebben er wel serieus naar gekeken.
jouw werkelijkheid is me wat te vreemd. maar goed. dan kom ik maar weer terug op de vraag die je weigert te beantwoorden tot nu toe: hoe zie jij ambtenaren? wie zijn dat dan allemaal in je verhaal? want ambtenaren zijn bij jouw geen hardwerkende burgers. wat is een docent dan? echt het hele onderwwijs in nederland, plus bijbehorende onderzoeksinstituten, je veegt het allemaal in ene weg. ja. want! kleine overheid! blablabla, ambtenaren. doen niks. blablabla. en hiermee heb ik in 2 zinnen zowat elke post die je hier maakt netjes samengevat.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:43 schreef cempexo het volgende:
[..]
heb mijn tekst voor jou wat aangepast aan de werkelijkheid
Wat een bullshitcijfertjesquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
ja...40-60% van de mannen willen emigreren,3-5 % van de vrouwen (sociale cohesie)
Ambtenaren zijn mensen die leven op basis van regels, voorschriften en bepalingen. Dat leven delen zij met de burger dwz de burger moet zijn regels, voorschriften en bepalingen opvolgen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef simmu het volgende:
[..]
jouw werkelijkheid is me wat te vreemd. maar goed. dan kom ik maar weer terug op de vraag die je weigert te beantwoorden tot nu toe: hoe zie jij ambtenaren? wie zijn dat dan allemaal in je verhaal? want ambtenaren zijn bij jouw geen hardwerkende burgers. wat is een docent dan? echt het hele onderwwijs in nederland, plus bijbehorende onderzoeksinstituten, je veegt het allemaal in ene weg. ja. want! kleine overheid! blablabla, ambtenaren. doen niks. blablabla. en hiermee heb ik in 2 zinnen zowat elke post die je hier maakt netjes samengevat.
jij bent raar. iets anders kan ik niet met dit commentaar.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:03 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn mensen die leven op basis van regels, voorschriften en bepalingen. Dat leven delen zij met de burger dwz de burger moet zijn regels, voorschriften en bepalingen opvolgen.
Geen inventiviteit en geen eigen mening. Niet naar links, niet naar rechts maar doorlopend een meer van hetzelfde leven.
Behalve thuis dan over de vernieuwde Ariël
En ze willen allemaal naar Denemarken, zo blijkt uit onderzoek van het CBS.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
ja...40-60% van de mannen willen emigreren,3-5 % van de vrouwen (sociale cohesie)
Het zal wel hoger liggen, denk je niet?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
wat grappig...je bent de eerstequote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef simmu het volgende:
[..]
jij bent raar. iets anders kan ik niet met dit commentaar.
Hij woont in kojboj-dennemarkeuh. Begrijp dat nou, het wilde noorden, de vrijheid en niemand die je iets zegt!quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef simmu het volgende:
[..]
jij bent raar. iets anders kan ik niet met dit commentaar.
echt waar ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ze willen allemaal naar Denemarken, zo blijkt uit onderzoek van het CBS.
Ambtenaren verkleinen de persoonlijke vrijheid.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef simmu het volgende:
[..]
jouw werkelijkheid is me wat te vreemd. maar goed. dan kom ik maar weer terug op de vraag die je weigert te beantwoorden tot nu toe: hoe zie jij ambtenaren? wie zijn dat dan allemaal in je verhaal? want ambtenaren zijn bij jouw geen hardwerkende burgers. wat is een docent dan? echt het hele onderwwijs in nederland, plus bijbehorende onderzoeksinstituten, je veegt het allemaal in ene weg. ja. want! kleine overheid! blablabla, ambtenaren. doen niks. blablabla. en hiermee heb ik in 2 zinnen zowat elke post die je hier maakt netjes samengevat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |