abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123402383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:31 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Nullijnen in de publieke sector is er al sinds 2009. Lees je eens in zou ik zeggen :)
Sorry dat ik het niet overduidelijk maakte wat mijn voorkennis was hoor...

Ik ben bekend met die nullijn voor de (semi)-publieke sector. Ik dacht echter niet dat er daar van uit was gegaan in de baseline berekeningen voor 2014, dus zou het een 'stille bezuiniging' zijn voor de cijfertjes. Daarom verwacht ik juist dat het er komt - het is nu al het geval en er is kennelijk nog niet voldoende draagvlak voor meer dan klagen bij de koffiemachine.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_123402548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:24 schreef simmu het volgende:

[..]

je bedoelt die mensen die met een doctoraat op zak onderzoekswerk doen en dus slechts de helft uitbetaald krijgen via de overheid dan wat ze in het bedrijfsleven zouden krijgen (zo niet minder) tegen slechtere secundaire voorwaarden en al jaren op een nullijn zitten? die geen huis kunnen kopen wegens te laag netto inkomen maar ook de volle huurverhoging krijgen wegens te hoog brutoinkomen?

die ambtenaren? of denk je liever in standaardcliches van ambtenaren die de hele ochtend koffie drinken en dan ter variatie 's middags overgaan op thee.......oh. wacht. jij woont helemaal niet in nederland, dus wat lul je nou?
Als dat zo is en de man moet de rest van zijn leven zo leven...waarom is hij dan niet geëmigreerd?

Je mag weggaan uit Nederland hoor...niemand die je tegenhoudt als je voor een beter en wel zinvol leven kiest !!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123402840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:40 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

er word al gesneden in het gevangenis wezen.. de helft van de gevangenissen gaan dicht , degene die over blijven worden groter en om totaal met minder personeel
En ik neem aan dat er ook verbosert wordt? Dus geen TV, fitness voor de zwaarste criminelen? Moordenaars en dergelijke? Want die verdienen dat ook niet, vind ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_123407047
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat mag je flinterdun vinden. Op dit moment hebben we een financiële markt die denkt weet dat ze overal mee weg kunnen komen. Mede doordat wij ze de verantwoordelijkheid hebben gegeven onze monetaire gezondheid te onderhouden de politici maar vooral omdat ze weten dat als het mis gaat de verantwoordelijkheid bij het volk legt. Privatiseren van winsten en het nationaliseren van verliezen.

Fixed.

Een volgende generatie financiële bedrijven zal wel 2 keer nadenken voordat ze zich daar op berusten.
Als je als bakker een slecht product maakt en blijft maken dan ga je failliet. Als je als bank een slecht product maakt staan ze in de rij om je op te kopen en de belastingbetaler op te laten draaien voor jouw rotzooi.
En nee, dat zal niet veranderen, omdat diezelfde politici die ons naaien, dit bewust doen omwille van een mooi baantje na afloop. ;)
pi_123407289
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:24 schreef simmu het volgende:

[..]

je bedoelt die mensen die met een doctoraat op zak onderzoekswerk doen en dus slechts de helft uitbetaald krijgen via de overheid dan wat ze in het bedrijfsleven zouden krijgen (zo niet minder) tegen slechtere secundaire voorwaarden en al jaren op een nullijn zitten? die geen huis kunnen kopen wegens te laag netto inkomen maar ook de volle huurverhoging krijgen wegens te hoog brutoinkomen?

die ambtenaren? of denk je liever in standaardcliches van ambtenaren die de hele ochtend koffie drinken en dan ter variatie 's middags overgaan op thee.......oh. wacht. jij woont helemaal niet in nederland, dus wat lul je nou?
Of die inspecteur van de VWA, die met veel te weinig collega's is, maar wel gek opkijken als vervolgens allerlei misstanden in ons voedsel opduiken, omdat allerlei bedrijven zich niet aan de regels houden en die risico's bewust nemen, aangezien ze weten dat ze maar heel zelden worden gecontroleerd vanwege de onderbezetting.

Maar hé, het klinkt zo goed, bezuinigen op ambtenaren cq een kleinere overheid!
pi_123407637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, wat hadden ze dan moeten doen? De bank failliet laten gaan zodat heel veel Nederlanders (hoe veel klanten heeft SNS, minstens een miljoen?) heel veel geld kwijt zijn en direct in zware financiele problemen zitten?
Nee, maar dat is geen enkele reden om dan maar de economie kapot te bezuinigen, of wel? De beste oplossing zou zijn geweest om de staatsschuld te laten oplopen. Er is immers een heel duidelijke reden daarvoor. Dat dat niet naar het zin van "de financiële markten", Brussel en de rating agencies is, heb ik schijt aan.

quote:
Dan hebben heel veel Nederlanders ineens geen cent meer te makken, is dat goed voor de economie?
Nope. Daarom moet de nederlander juist méér centen te makken krijgen. Géén lastenverzwaring! Daarmee ga je alleen maar verder achteruit.

quote:
En het geld wat we kwijt zijn aan de verzorgingsstaat is jaarlijks vele malen meer.
Maar daar zit dus niet de oorzaak van deze bezuinigingen. Je kunt erover discussiëren of de verzorgingsstaat een luxe is of niet. Maar ik vind het vreemd om de rekening (bezuinigingen) bij de verzorgingsstaat te leggen, terwijl de oorzaak (overname SNS) heel ergens anders ligt.

Ik snap sowieso die haat tov die verzorgingsstaat niet. Net alsof iedereen is vergeten dat er toch echt hele goede redenen waren om die op touw te zetten....
pi_123407750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:23 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Of die inspecteur van de VWA, die met veel te weinig collega's is, maar wel gek opkijken als vervolgens allerlei misstanden in ons voedsel opduiken, omdat allerlei bedrijven zich niet aan de regels houden en die risico's bewust nemen, aangezien ze weten dat ze maar heel zelden worden gecontroleerd vanwege de onderbezetting.

Maar hé, het klinkt zo goed, bezuinigen op ambtenaren cq een kleinere overheid!
zolang ze de resultaten weer in eigen zak steken en niet teruggeven aan de belastingbetaler, de werkende burger dus, gaat dat gewoon door.
pi_123407784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als dat zo is en de man moet de rest van zijn leven zo leven...waarom is hij dan niet geëmigreerd?

Je mag weggaan uit Nederland hoor...niemand die je tegenhoudt als je voor een beter en wel zinvol leven kiest !!
Emigreren is niet voor iedereen mogelijk. Er is nog zoiets als familie en zo....
pi_123407815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

zolang ze de resultaten weer in eigen zak steken en niet teruggeven aan de belastingbetaler, de burger dus, gaat dat gewoon door.
ambtenaren zijn ook burgers. en jij bent een buitenlander, dus je hebt hier geeneens recht van spreken :) nog buiten het idee dat je slechts popi-jopi oneliners plaatst en niet discussieert.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123407892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Emigreren is niet voor iedereen mogelijk. Er is nog zoiets als familie en zo....
ja...40-60% van de mannen willen emigreren,3-5 % van de vrouwen (sociale cohesie)
pi_123407944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef simmu het volgende:

[..]

ambtenaren zijn ook burgers. en jij bent een buitenlander, dus je hebt hier geeneens recht van spreken :) nog buiten het idee dat je slechts popi-jopi oneliners plaatst en niet discussieert.
heb mijn tekst voor jou wat aangepast aan de werkelijkheid
pi_123408004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef stopnaald het volgende:

[..]

oh, wij hebben net afgelopen jaar besloten hier te blijven. dit ivm nabije familieleden met terminale kanker enzo. en tegen de tijd dat het weer aan de orde zou zijn, tsja, dan zitten de kinderen allebei op school, plus is het land wat we op het oog hadden (Zwitserland) nogal duur en zit ik niet te wachten op een sherrybestaan in de expatwijk. maar we hebben er wel serieus naar gekeken.
pi_123408116
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:45 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, wij hebben net afgelopen jaar besloten hier te blijven. dit ivm nabije familieleden met terminale kanker enzo. en tegen de tijd dat het weer aan de orde zou zijn, tsja, dan zitten de kinderen allebei op school, plus is het land wat we op het oog hadden (Zwitserland) nogal duur en zit ik niet te wachten op een sherrybestaan in de expatwijk. maar we hebben er wel serieus naar gekeken.
ken zwitserland goed...prijzen naar inkomen is relatief...de bevolking is mij iets te afstandelijk en te klassiek
pi_123408180
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

heb mijn tekst voor jou wat aangepast aan de werkelijkheid
jouw werkelijkheid is me wat te vreemd. maar goed. dan kom ik maar weer terug op de vraag die je weigert te beantwoorden tot nu toe: hoe zie jij ambtenaren? wie zijn dat dan allemaal in je verhaal? want ambtenaren zijn bij jouw geen hardwerkende burgers. wat is een docent dan? echt het hele onderwwijs in nederland, plus bijbehorende onderzoeksinstituten, je veegt het allemaal in ene weg. ja. want! kleine overheid! blablabla, ambtenaren. doen niks. blablabla. en hiermee heb ik in 2 zinnen zowat elke post die je hier maakt netjes samengevat.
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:50:39 #215
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123408233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

ja...40-60% van de mannen willen emigreren,3-5 % van de vrouwen (sociale cohesie)
Wat een bullshitcijfertjes :')
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123410707
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef simmu het volgende:

[..]

jouw werkelijkheid is me wat te vreemd. maar goed. dan kom ik maar weer terug op de vraag die je weigert te beantwoorden tot nu toe: hoe zie jij ambtenaren? wie zijn dat dan allemaal in je verhaal? want ambtenaren zijn bij jouw geen hardwerkende burgers. wat is een docent dan? echt het hele onderwwijs in nederland, plus bijbehorende onderzoeksinstituten, je veegt het allemaal in ene weg. ja. want! kleine overheid! blablabla, ambtenaren. doen niks. blablabla. en hiermee heb ik in 2 zinnen zowat elke post die je hier maakt netjes samengevat.
Ambtenaren zijn mensen die leven op basis van regels, voorschriften en bepalingen. Dat leven delen zij met de burger dwz de burger moet zijn regels, voorschriften en bepalingen opvolgen.

Geen inventiviteit en geen eigen mening. Niet naar links, niet naar rechts maar doorlopend een meer van hetzelfde leven.

Behalve thuis dan over de vernieuwde Ariël
pi_123411165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:03 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ambtenaren zijn mensen die leven op basis van regels, voorschriften en bepalingen. Dat leven delen zij met de burger dwz de burger moet zijn regels, voorschriften en bepalingen opvolgen.

Geen inventiviteit en geen eigen mening. Niet naar links, niet naar rechts maar doorlopend een meer van hetzelfde leven.

Behalve thuis dan over de vernieuwde Ariël
jij bent raar. iets anders kan ik niet met dit commentaar.
pi_123411828
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat een bullshitcijfertjes :')
ja dat is zeker schrikken
pi_123411959
quote:

[..]

En ze willen allemaal naar Denemarken, zo blijkt uit onderzoek van het CBS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_123412044
quote:

[..]

Het zal wel hoger liggen, denk je niet?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_123412735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef simmu het volgende:

[..]

wat grappig...je bent de eerste
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:53:25 #222
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123412805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef simmu het volgende:

[..]

Hij woont in kojboj-dennemarkeuh. Begrijp dat nou, het wilde noorden, de vrijheid en niemand die je iets zegt!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123412879
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ze willen allemaal naar Denemarken, zo blijkt uit onderzoek van het CBS.
echt waar ?
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:05:26 #224
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_123413372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef simmu het volgende:

[..]

Ambtenaren verkleinen de persoonlijke vrijheid.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_123413510
Hopelijk komen er meer problemen, hopelijk komt er een veel grotere economische crisis, hopelijk komt er een enorme oorlog, hopelijk stort hele landen in elkaar. Alleen dan zal men realiseren dat we nu al een hele tijd die weg in aan het gaan zijn met het huidige economische systeem en het gedrag dat daarbij hoort. Beter zo vroeg mogelijk omdraaien en de schade beperken, dan nog 100 jaar op deze manier door te gaan en dan een enorme weg terug moeten lopen met zeer veel schade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')