Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, zijn ze bij jouw werk nog mensen nodig in het noorden van het land? Heb een taxipas, CCV Doelgroepenvervoer en al 3.5 jaar ervaring als taxichauffeur..
Hier hebben ze alleen Touran's en E-klasse's als gewone taxi's . En dan ook nog eens oude modellen(oudste E-klasse is van '98 ofzo, rest is het laatste model met de ronde koplampen. ) Vandaag had ik dus weer een Touran mee.
Op dinsdag 26 februari 2013 21:24 schreef Marco001 het volgende: Zeg, zijn ze bij jouw werk nog mensen nodig in het noorden van het land? Heb een taxipas, CCV Doelgroepenvervoer en al 3.5 jaar ervaring als taxichauffeur..
Hier hebben ze alleen Touran's en E-klasse's als gewone taxi's . En dan ook nog eens oude modellen(oudste E-klasse is van '98 ofzo, rest is het laatste model met de ronde koplampen. ) Vandaag had ik dus weer een Touran mee.
Nee, wij hebben alleen een vestiging in het zuiden en bij Aalsmeer een kleintje, voor schiphol. Zit er bij jullie niet een zakelijk taxibedrijf dan? (Dat is wat wij zijn, vandaar ook de wat luxere auto's)
Nee, wij hebben alleen een vestiging in het zuiden en bij Aalsmeer een kleintje, voor schiphol. Zit er bij jullie niet een zakelijk taxibedrijf dan? (Dat is wat wij zijn, vandaar ook de wat luxere auto's)
nope, te kleine markt voor hier.. Hebben zelfs maar een paar mensen die een pak hebben van het bedrijf.
Rijd zelf meestal de 134, een E220CDI uit 2000, of 161, een Touran (met chromen neus). Af en toe ook zo-een:
[ Bericht 1% gewijzigd door Marco001 op 26-02-2013 21:48:46 ]
Op woensdag 27 februari 2013 00:43 schreef discotex2 het volgende: Ik ben aangenomen! Vrijdag de gehele dag beschikbaar dus hopelijk ook gelijk mijn eerste rit.
Nice!
Ja het is maandwissel, dus dat zal waarschijnlijk wel goedkomen
Ik werd net gebeld voor een ritje, en kreeg daarna een mail met alleen een ritnummer in het onderwerp, verder was het leeg.
Dus ik belde, was de rit verwijderd ofzo. Dus ik heb helemaal niks vandaag
Editie: net weer gebeld, vanmiddag nog Breda-Apeldoorn in een Kia Venga
[ Bericht 22% gewijzigd door Babananana op 27-02-2013 12:32:27 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op woensdag 27 februari 2013 09:49 schreef DrSnuggle het volgende: Joppie, jij werkt toch ook voor zo'n snoepautomaten bedrijf? Hebben ze nog mensen nodig in het weekend of kan ik daar solliciteren?
Je weet dat dat bedrijf waar ik voor werk alleen in Groningen en Nieuwegein zit? Woon je niet in één van die steden kom je sowieso niet in aanmerking. Overigens heeft Groningen geen vacatures momenteel.
In Maastricht begon het al goed met een storing aan het materieel. Uiteindelijk met 20 minuten vertraging in een andere trein vertrokken. Vertraging liep onderweg alleen maar op, dus mijn aansluiting in Utrecht niet gehaald. Weer half uur later thuis dus, van het extra loon heb ik net maar een koffie gehaald. Wordt trouwens wel tijd dat de buitentemperaturen wat omhoog gaan!
Die maandwissels werden altijd aangekondigd alsof het zo druk en bijzonder was dat iedereen op zijn minst vier ritten had óf een dikke BMW mee kreeg, maar in de praktijk stelde het nooit zoveel voor. Een beetje als neuken met een lekker wijf en niet klaar komen. Zeg maar.
Op zich kwam je meestal wel aan het werk, dus ik zou eerder zeggen neuken met een lekker wijf die achteraf Kim Holland met een masker van een lekker wijf op blijkt te zijn.
Op woensdag 27 februari 2013 16:01 schreef joppie_saus het volgende: Die maandwissels werden altijd aangekondigd alsof het zo druk en bijzonder was dat iedereen op zijn minst vier ritten had óf een dikke BMW mee kreeg, maar in de praktijk stelde het nooit zoveel voor. Een beetje als neuken met een lekker wijf en niet klaar komen. Zeg maar.
Juist omdat het drukker is denk ik. Ik heb wel eens van een CP begrepen dat EW gebruiken vooral loont op langere afstanden, die krijg je gedurende de maand. Tijdens de wissel is het drukker, dus kunnen de eigen chauffeurs niet meer alle kortere ritten doen en die mag ik dus doen dan.
Sinds ik in Amersfoort zit mag ik niet klagen wat betreft het aantal ritten. inclusief morgen 11 ritten deze week alleen de ritten zijn maximaal een uur dus dat schiet alsnog niet heel hard op. Vanuit het noorden misschien altijd minder ritten gehad maar wel langer en veel meer uren totaal