abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123928343
quote:
12s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Das waar, al is het om dezelfde reden dat de bijbelse god een hij genoemd is.
Ik begrijp je antwoord niet, eigenlijk...
pi_123929273
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik begrijp je antwoord niet, eigenlijk...
Van wat ik heb vernomen is de tekst vertaald waarbij een onzijdige benaming van het woord god tot een mannelijke vorm is vermaakt.

Kan ik me in vergissen tho.
pi_123930091
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Van wat ik heb vernomen is de tekst vertaald waarbij een onzijdige benaming van het woord god tot een mannelijke vorm is vermaakt.

Kan ik me in vergissen tho.
Oh zo! Op het eerste gezicht lijkt het nl. alsof je herhaalt wat Lavenderr zegt.
pi_123930571
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh zo! Op het eerste gezicht lijkt het nl. alsof je herhaalt wat Lavenderr zegt.
Wat ik probeerde aan te geven is dat zulk seksisme al een rol speelde vóór de vertaling naar de huidige teksten, welke datzelfde seksisme tot de dag van vandaag propageren. Er is echter geen enkele reden om aan te nemen dat een godswezen als dit mannelijk is, of überhaupt beperkt is tot een sekse, of slechts één enkele sekse. Het is immers omnipotent, omniscient en omnipresent.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:27:26 #130
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126273512
Hoi iedereen,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest en me verdiept te hebben in kwantum-mechanica, ichnologie, baraminologie, (micro)biologie, astrophysica, geologie, evolutionisme etc. etc. dacht ik dat het wellicht verstandig was om de Zevende Dags Adventisten sekte aan te kaarten.

Waarom? Nou, omdat deze sekte vanuit de Verenigde Staten komt overwaaien en hun identiteit geheim houdt om te zorgen dat je niet onmiddellijk wegrent wanneer je de naam "zevende dags adventisten" hoort.

Ik heb behoorlijk wat onderzoek gedaan, en in het algemeen kan ik concluderen dat Nederland op het gebied van wetenschappelijke kennis zwaar achterloopt ten opzichte van wetenschappers in Engeland en Amerika. Ik zie de ZDA sekte dan ook in Nederland nog wel talrijke mensen misleiden zoals ze dat ook in Derde Wereldlanden doen. Zieltjes winnen om een valse, door mensen bedachte, religie in stand te houden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de volgende website waar 1000en onwetende Hollanders op afkomen...

http://de-schepping.eu/

Laat deze site merken dat ze een propagandakanaal zijn voor ZDA-hersenspoeling? Nope, ze komen als wolven in schaapskleren.

Anywayz ik ben zo zat van de leugens en het bedrog van deze sekte dat ik er maar een youtube video van gemaakt hebt. Zie link:

[youtube][/youtube]
Een andere landgenoot heeft ook een filmpje gemaakt over de ZDA sekte:

[youtube][/youtube]
Dus mensen, wees gewaarschuwd, ze proberen ook hier in Nederland voet aan de grond te krijgen! Gewoon nuchter blijven, laat je niet brainwashen door sektes die iets anders leren dan redding door geloof alleen. ;)
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:34:28 #131
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_126273889
Heerlijk, ik pak de popcorn voor de strijd van de sprookjesboek-aanhangers.
Game on !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:37:53 #132
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126274071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:34 schreef mvdejong het volgende:
Heerlijk, ik pak de popcorn voor de strijd van de sprookjesboek-aanhangers.
Game on !
[youtube][/youtube]
;)
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:40:30 #133
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_126274201
Is Thieme er niet een?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:46:27 #134
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126274559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:40 schreef Rave_NL het volgende:
Is Thieme er niet een?
Das stimmt! En Antoinette Hertsenberg is er ook eentje. De kerk leert hun dat ze als het ware "zondeloos" moeten worden om naar de hemel te mogen door zich perfect aan Gods wetten te houden. Aanhangers van deze sekte beschouwen zichzelf dan ook vaak superieur boven anderen, zijn vaak trots en zelfingenomen en denken dat iedereen die niet perfect de Wet van Mozes houdt naar de hel gaat. Bovendien leren ze dat iedereen die op zondag naar de kerk gaat ook naar de hel gaat. Ze houden zichzelf dus gigantisch voor de gek en alleen een idioot koopt zulke leugens. De ZDA sekte zijn echter meesters in het vermommen van hun sektarische boodschap. Vaak bieden ze gratis presentaties aan over profetie, gezondheid of de schepping zonder dat ze bekendmaken wie ze zijn. Ze voeren je een beetje leugens en daarna haken ze je om je de sekte binnen te slepen. Als je eenmaal deelgenoot bent van deze sekte is het zeer lastig om hieruit te komen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:49:53 #135
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126276454
Waarom ga je eigenlijk zo fel tekeer tegen uitgerekend die sekte, TS?
Er zijn veel meer gevaarlijke sektes..
pi_126277674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:46 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Das stimmt! En Antoinette Hertsenberg is er ook eentje. De kerk leert hun dat ze als het ware "zondeloos" moeten worden om naar de hemel te mogen door zich perfect aan Gods wetten te houden. Aanhangers van deze sekte beschouwen zichzelf dan ook vaak superieur boven anderen, zijn vaak trots en zelfingenomen en denken dat iedereen die niet perfect de Wet van Mozes houdt naar de hel gaat. Bovendien leren ze dat iedereen die op zondag naar de kerk gaat ook naar de hel gaat. Ze houden zichzelf dus gigantisch voor de gek en alleen een idioot koopt zulke leugens. De ZDA sekte zijn echter meesters in het vermommen van hun sektarische boodschap. Vaak bieden ze gratis presentaties aan over profetie, gezondheid of de schepping zonder dat ze bekendmaken wie ze zijn. Ze voeren je een beetje leugens en daarna haken ze je om je de sekte binnen te slepen. Als je eenmaal deelgenoot bent van deze sekte is het zeer lastig om hieruit te komen.
Het je precies aan een aantal wetten houden is echt de slechtste vorm van godsdienst die er is.

En het is bijna nog onmogelijk ook.
Ich hock in meinem Bonker
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:47:36 #138
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126278071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom ga je eigenlijk zo fel tekeer tegen uitgerekend die sekte, TS?
Er zijn veel meer gevaarlijke sektes..
Dat is een goede vraag! Die vraag kreeg ik ook gesteld in mijn youtube video. Ik zal het in het kort uitleggen. Hieronder zal ik de relevante bijbelteksten plaatsen en daarna een korte interpretatie:

Openbaring 13

1Toen zag ik uit de zee een beest opkomen. Het had tien horens en zeven koppen; het had een kroon op elke horen, en er stonden godslasterlijke namen op zijn koppen. 2Het beest dat ik zag leek op een panter, met poten als van een beer en een bek als de muil van een leeuw. De draak droeg zijn kracht en heerschappij en gezag aan het beest over. 3Een van de koppen van het beest zag eruit alsof hij geslacht was; het was een dodelijke verwonding, maar de wond genas. Vol bewondering ging de hele wereld achter het beest aan. 4Iedereen aanbad de draak, omdat hij het beest gezag had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze, met de woorden: ‘Wie is gelijk aan het beest? Wie kan het tegen hem opnemen?’ 5Het beest kon zijn bek gebruiken voor grootspraak en godslasteringen, en dat tweeënveertig maanden lang. 6Het opende zijn bek en lasterde God, zijn naam en zijn woning en hen die in de hemel wonen. 7Het mocht de strijd met de heiligen aanbinden en hen overwinnen. Ook kreeg het macht over alle landen en volken, over mensen van elke stam en taal. 8Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

9Wie oren heeft, moet horen. 10Wie gevangenschap moet verduren, zal in gevangenschap gaan. En wie door het zwaard moet sterven, zal sterven door het zwaard. Hier komt het aan op de standvastigheid en trouw van de heiligen.

11Toen zag ik een tweede beest, dat opkwam uit de aarde. Het had twee horens, net als een lam, en het sprak als een draak. 12Voor de ogen van het eerste beest oefende het heel diens macht uit. Het dwong de aarde en alle mensen die erop leefden het eerste beest, dat van zijn dodelijke verwonding genezen was, te aanbidden. 13Het verrichtte indrukwekkende tekenen, het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel neerdalen op de aarde. 14Het wist de mensen die op aarde leven te misleiden door de tekenen die het voor de ogen van het eerste beest kon verrichten. Het droeg hun op een beeld te maken voor het beest dat ondanks zijn steekwond toch leefde. 15Het kreeg de macht om dat beeld leven in te blazen, zodat het beeld van het beest ook kon spreken en ervoor kon zorgen dat iedereen die het beeld niet aanbad, gedood zou worden. 16Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.

18Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.

Openbaring 17

Het oordeel over Babylon

1Een van de zeven engelen met de offerschalen kwam op me af en zei: ‘Ik wil je laten zien hoe de grote hoer die aan talrijke waterstromen zit, veroordeeld wordt. 2De koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd, en de mensen die op aarde leven hebben zich bedronken aan de wijn van haar ontucht.’ 3Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’. 6Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag. 7Toen zei de engel: ‘Waarom ben je zo ontzet? Ik zal je de betekenis onthullen van die vrouw en het beest waarop ze zit, met zijn zeven koppen en tien horens. 8Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’

9Hier komt het aan op wijsheid en inzicht.

‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw. 15De waterstromen die je zag,’ zei de engel, ‘waar de hoer aan zit, zijn vele landen en volken en stammen. 16De tien horens die je zag en het beest zelf zullen een afschuw krijgen van de hoer en ze zullen haar te gronde richten. Ze zullen haar uitkleden, haar vlees eten en haar in brand steken. 17Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. 18De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde.’

Interpretatie:

Een beest in de bijbel is een wereldmacht. Het eerste Beest in openbaringen 13 en het Beest in openbaringen 17 zijn hetzelfde Beest. In openbaringen 17 leren we dat het Beest 1 van de 7 is en zelf de achtste is. De zeven wereldrijken die in de bijbelse context worden genoemd zijn:

1. Assyrie
2. Egypte
3 Babylon
4 Medo-Perzie
5 Griekse Rijk
6 Romeinse Rijk
7.Ottomaanse rijk (1453)

Nou de 8e laatste wereldmacht is 1 van de zeven. In openbaringen 13 wordt ingezoomd op het Rijk dat ten tijde van Johannes bestond. Dit wat het Romeinse Rijk en kreeg een dodelijke wond door het zwaar (het woord van Jezus). Tot de komst van Jezus bezat Satan nog in zeer hoge mate controle over de wereld, dankzij het christendom kwam hier een einde aan. Enfin, in openbaringen 13 lezen we dat deze wond van het eerste beest geneest, met andere woorden, het Romeinse Rijk komt terug! Kortom het Romeinse Rijk is de 8e en is uit de 7 en staat symbool voor de Nieuwe Wereld Orde.

Openbaringen 13 geeft ons details over hoe de Nieuwe Wereld Orde tot stand komt. Het Tweede Beest representeert de katholieke kerk sinds 1929 toen het een kerkstaatje werd. Vuur in de hemel staat symbool voor de Heilige Geest en het vuur van de katholieke kerk zal een impersonatie van de Heilige Geest zijn. Met behulp van deze misleiding zal het Pausdom, dat inmiddels al meerdere oproepen heeft gedaan tot de stichting van een Nieuwe Wereldorde, de volkeren misleiden om als de NWO eenmaal is opgezet een organisatie te stichten onder het mom van wederzijds begrip en vrede waarbij alle religies zijn aangesloten. Dit is het Beeld van Het Beest.

Het bijbelse christendom is het enige geloof ter wereld wat leert dat je behouden blijft door geloof in Jezus alleen. Dit maakt bijbels christendom een vijand van alle andere religies die leren dat je door eigen werken naar de hemel kan gaan. Dit is precies Babylonisch gedachtegoed! Babylon staat symbool voor het systeem om via eigen werken in de hemel te komen.

Nou wat heeft de ZDA sekte hiermee te maken? De ZDA sekte is een zeer geraffineerde creatie van duistere machten om te infiltreren in het bijbelse christendom door mensen te leren dat ze in plaats van te vertrouwen op hun geloof voor hun redding, dienen te geloven dat ze door hun eigen rechtvaardigheid behouden dienen te worden. De werkelijkheid is veel complexer, echter dit is wat er spoedig staat te gebeuren in een notendop volgens de bijbel. Als Satan erin zou slagen om het bijbelse christendom te doen geloven dat sabbath aanbidding noodzakelijk is voor christenen in de eindtijd, dan aanbidden zelfs bijbelse christenen het Beeld van het Beest.

Ironisch genoeg zijn ZDA's die prediken voor het gevaar van het Beest en het Beeld van het Beest zelf de grootste promotors van het merkteken van het beest (valse redding door een vals evangelie). Als je je verdiept in hoe subtiel en meesterlijk de ZDA misleiding is bedacht dan krijg je een perceptie van de enorme intelligentie van de duivel. Alleen hij kan leugens veranderen in overtuigende waarheid en overtuigende waarheid veranderen in leugens. Ik anticipeer alvast voor de toekomst door mensen nu dus te waarschuwen voor deze misleiding.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:48:38 #139
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126278135
Merk ook op dat het Tweede Beest uit openbaringen 13 hetzelfde is als de hoer in openbaringen 17; het Pausdom... ;)
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:52:09 #140
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126278309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:39 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Het je precies aan een aantal wetten houden is echt de slechtste vorm van godsdienst die er is.

En het is bijna nog onmogelijk ook.
Klopt, de Wet van Mozes was gegeven om ons te laten hoe erg we in gebreke zijn qua karakter in de ogen van God. Dit komt omdat we met zonde in ons geboren worden. Niemand kon de Wet van Mozes, die uit 613 regeltjes bestond, houden. De wet is er dus om ons aan te klagen. Maar Jezus is er om ons vrij te spreken van het oordeel van de wet. Hoe? Simpelweg door te geloven. Alles wat je nodig hebt om naar de hemel te gaan heeft Christus al voor je gedaan, het enige wat je moet doen om ervan te profiteren is door in hem te geloven. Het christelijke geloof gaat puur om genade, liefde, zekerheid, rust etc. ;)
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:56:43 #141
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126278591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:46 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

heb je het nou over de priestersekte of zo
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:01:33 #142
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126278855
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:56 schreef tribalwars het volgende:

[..]

heb je het nou over de priestersekte of zo
Lijkt er wel op he? In feite zijn de ZDA sekte en de Katholieke Kerk gestoeld op hetzelfde valse evangelie. Beide leren namelijk dat persoonlijke rechtvaardigheid een vereiste is om in de hemel te komen.

De bijbel leert echter duidelijk dat we ons niet kunnen beroepen op onze eigen rechtvaardigheid voor onze redding, dan zouden mensen trots worden. De Heilige Geest kan mensen die weigeren te erkennen dat ze hopeloze zondaren zijn en vasthouden aan hun trots niet verzegelen.

16Ik zeg u dus: laat u leiden door de Geest, dan bent u niet gericht op uw eigen begeerten. 17Wat wij uit onszelf najagen is in strijd met de Geest, en wat de Geest verlangt is in strijd met onszelf. Het een gaat in tegen het ander, dus u kunt niet doen wat u maar wilt. 18Maar wanneer u door de Geest geleid wordt, bent u niet onderworpen aan de wet. 19Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, 20afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, 21afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. 22Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. 25Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:02:35 #143
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126278921
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:01 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Lijkt er wel op he? In feite zijn de ZDA sekte en de Katholieke Kerk gestoeld op hetzelfde valse evangelie. Beide leren namelijk dat persoonlijke rechtvaardigheid een vereiste is om in de hemel te komen.

De bijbel leert echter duidelijk dat we ons niet kunnen beroepen op onze eigen rechtvaardigheid voor onze redding, dan zouden mensen trots worden. De Heilige Geest kan mensen die weigeren te erkennen dat ze hopeloze zondaren zijn en vasthouden aan hun trots niet verzegelen.

16Ik zeg u dus: laat u leiden door de Geest, dan bent u niet gericht op uw eigen begeerten. 17Wat wij uit onszelf najagen is in strijd met de Geest, en wat de Geest verlangt is in strijd met onszelf. Het een gaat in tegen het ander, dus u kunt niet doen wat u maar wilt. 18Maar wanneer u door de Geest geleid wordt, bent u niet onderworpen aan de wet. 19Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, 20afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, 21afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. 22Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. 25Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst.
maar de priestersekte is dat niet het zelfde als de jezuiten
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:08:09 #144
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126279223
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:02 schreef tribalwars het volgende:

[..]

maar de priestersekte is dat niet het zelfde als de jezuiten
In mijn ogen is de Katholieke Kerk 1 grote sekte light, en de Jezuïeten zijn dan zeg maar de promotors van deze sekte achter de schermen. De oprichter Ignatius Loyola schijnt net als Ellen White geleid te zijn door bovennatuurlijke krachten. Aan de basis ervan ligt dus een duistere macht die de wereld misleidt met behulp van het katholieke systeem. Wat de Jezuïeten daadwerkelijk doen is denk ik voor de meesten een raadsel omdat ze veelal in het geheim werken. Wel wordt hun gedachtegoed gekenmerkt door valse leerstellingen die neigen naar het occulte. Ook schijnen ze banden te hebben met andere occulte groeperingen zoals de vrijmetselaars etc.

Het is een beetje zoals dat liedje: " he's got the whole world, in his hands lalala", niet voor niets spelen ze dat liedje ook in de loges van de vrijmetselaars. ;)
pi_126279226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:52 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Klopt, de Wet van Mozes was gegeven om ons te laten hoe erg we in gebreke zijn qua karakter in de ogen van God. Dit komt omdat we met zonde in ons geboren worden. Niemand kon de Wet van Mozes, die uit 613 regeltjes bestond, houden. De wet is er dus om ons aan te klagen. Maar Jezus is er om ons vrij te spreken van het oordeel van de wet. Hoe? Simpelweg door te geloven. Alles wat je nodig hebt om naar de hemel te gaan heeft Christus al voor je gedaan, het enige wat je moet doen om ervan te profiteren is door in hem te geloven. Het christelijke geloof gaat puur om genade, liefde, zekerheid, rust etc. ;)
Ik zou zeggen het gaat er veel meer om hoe je als mens in elkaar steekt. rechtvaardigen ofzo.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:12:02 #146
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126279446
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:08 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Ik zou zeggen het gaat er veel meer om hoe je als mens in elkaar steekt. rechtvaardigen ofzo.
In de ogen van God is niemand rechtvaardig, maar Jezus is wel rechtvaardig en daarom kunnen we als rechtvaardigen worden aangenomen door simpelweg in Jezus te geloven :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:13:07 #147
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126279510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:08 schreef wiseguy-23 het volgende:
Loyola schijnt net als Ellen White geleid te zijn door bovennatuurlijke krachten. Aan de basis ervan ligt dus een duistere macht die d
[/quot[quote]0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:08 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

In mijn ogen is de Katholieke Kerk 1 grote sekte light, en de Jezuïeten zijn dan zeg maar de promotors van deze sekte achter de schermen. De oprichter Ignatius Loyola schijnt net als Ellen White geleid te zijn door bovennatuurlijke krachten. Aan de basis ervan ligt dus een duistere macht die de wereld misleidt met behulp van het katholieke systeem. Wat de Jezuïeten daadwerkelijk doen is denk ik voor de meesten een raadsel omdat ze veelal in het geheim werken. Wel wordt hun gedachtegoed gekenmerkt door valse leerstellingen die neigen naar het occulte. Ook schijnen ze banden te hebben met andere occulte groeperingen zoals de vrijmetselaars etc.

Het is een beetje zoals dat liedje: " he's got the whole world, in his hands lalala", niet voor niets spelen ze dat liedje ook in de loges van de vrijmetselaars. ;)
Zie ook altijd een groot gouden driehoek met het alles ziende oog in de kerk. Dat is illuminati symboliek dat hoort niet bij het christendom. Maar hebben ze volgens jouw ook de bijbel later nog aangepast. Met later bedoel ik na 600 . Dus je kunt nog beter moslim worden dan roomse katolieken blijven volgens jouw of zelf naar god bidden met de bijbel.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:18:49 #148
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_126279874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Zie ook altijd een groot gouden driehoek met het alles ziende oog in de kerk. Dat is illuminati symboliek dat hoort niet bij het christendom. Maar hebben ze volgens jouw ook de bijbel later nog aangepast. Met later bedoel ik na 600 . Dus je kunt nog beter moslim worden dan roomse katolieken blijven volgens jouw of zelf naar god bidden met de bijbel.
De katholieke kerk heeft idd apocriefe geschriften opgenomen in hun bijbel. Dit zijn geschriften die niet in lijn zijn met de harmonie van de geschriften die de kerkvaders als betrouwbaar hadden gekenmerkt. De katholieke sekte gebruikt deze valse geschriften om hun valse leer te rechtvaardigen.

Moslims geloven dat je door eigen werken gered wordt, dit is een leugen, we kunnen alleen gered worden door in Jezus te geloven. Persoonlijk ga ik niet naar een kerk, de hele wereld is misleidt, en echt bijbelse kerken zijn bijna uitgestorven. Je kan idd beter zelf tot God bidden en zelf de bijbel bestuderen want zeer veel kerken verkopen alleen maar praatjes, zijn voornamelijk geinteresseerd in je portemonnee of laten zich misleiden door bijvoorbeeld de valse Heilige Geest zoals die zich manifesteerd in charismatische bewegingen. Ik schaam me er dan ook voor om me een christen te noemen omdat ik niet geassocieerd wil worden met al die achterlijke bewegingen. Ik noem me liever een bijbelgelovige. Als ik geen bijbelgelovige was was ik waarschijnlijk een atheist. Ik kan begrijpen waarom veel atheïsten slecht denken over het christendom.
pi_126279964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:12 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

In de ogen van God is niemand rechtvaardig, maar Jezus is wel rechtvaardig en daarom kunnen we als rechtvaardigen worden aangenomen door simpelweg in Jezus te geloven :)
ok, nou dat is fijn om te weten. En makkelijk ook, je zegt ik geloof in Jezus en je wordt aangenomen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:20:10 #150
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126279973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:18 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

De katholieke kerk heeft idd apocriefe geschriften opgenomen in hun bijbel. Dit zijn geschriften die niet in lijn zijn met de harmonie van de geschriften die de kerkvaders als betrouwbaar hadden gekenmerkt. De katholieke sekte gebruikt deze valse geschriften om hun valse leer te rechtvaardigen.

Moslims geloven dat je door eigen werken gered wordt, dit is een leugen, we kunnen alleen gered worden door in Jezus te geloven. Persoonlijk ga ik niet naar een kerk, de hele wereld is misleidt, en echt bijbelse kerken zijn bijna uitgestorven. Je kan idd beter zelf tot God bidden en zelf de bijbel bestuderen want zeer veel kerken verkopen alleen maar praatjes, zijn voornamelijk geinteresseerd in je portemonnee of laten zich misleiden door bijvoorbeeld de valse Heilige Geest zoals die zich manifesteerd in charismatische bewegingen. Ik schaam me er dan ook voor om me een christen te noemen omdat ik niet geassocieerd wil worden met al die achterlijke bewegingen. Ik noem me liever een bijbelgelovige. Als ik geen bijbelgelovige was was ik waarschijnlijk een atheist. Ik kan begrijpen waarom veel atheïsten slecht denken over het christendom.
Maar de bijbel is toch niet gemanipuleerd.
Wat is er dan slecht in het geloof van de moslims ken iemand die moslim is daarom ben ik benieuwd. Interessant topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')