abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123372276
Wellicht zoveelste onderwerp over informatie over wat te verdienen met een krantenwijk lopen, maarre daar gaat ie dan :....ik kreeg een aanbod voor het lopen van de NRC (middagkrant) tegen ¤ 120,- netto vaste vergoeding per 4 weken.
Het gaat om ca. een uurtje lopen per dag, aldus de contactpersoon, en dan 6 dagen per week natuurlijk.
25 tot (langweekendabonnement) 50 kranten per dag, zei hij.
Is een dergelijke VASTE vergoeding qua vorm en hoogte gangbaar, of niet-gangbaar/te weinig of juist gunstig?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:59:21 #2
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_123372549
wil je ¤120.- of niet?
pi_123372596
Kijk naar minimumloon en reken het uit zou ik zeggen.
pi_123372597
Tja, ik kreeg ongeveer ¤140 voor 40 kranten, ook ca. een uurtje per dag. Maar da's alweer 9 jaar geleden :P
pi_123372675
Ik kreeg in 1984 voor mijn krantenwijk toendertijd 240 gulden, ook 1 uurtje werk per dag, alleen wel tussen de 100 en 120 abbonees.
pi_123372733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:
Wellicht zoveelste onderwerp over informatie over wat te verdienen met een krantenwijk lopen, maarre daar gaat ie dan :....ik kreeg een aanbod voor het lopen van de NRC (middagkrant) tegen ¤ 120,- netto vaste vergoeding per 4 weken.
Het gaat om ca. een uurtje lopen per dag, aldus de contactpersoon, en dan 6 dagen per week natuurlijk.
25 tot (langweekendabonnement) 50 kranten per dag, zei hij.
Is een dergelijke VASTE vergoeding qua vorm en hoogte gangbaar, of niet-gangbaar/te weinig of juist gunstig?
4 keer 6 dagen keer 1 uur per dag = 24 uur

120/24=5 euro per uur

Ik zou voor het dubbele mijn bed al niet uitkomen
pi_123372888
Ja, ach ik ben al in de 50 (WAO) en tsja, ik ben NRC-fan, en die krijg ik er elke dag gratis bij.
En elke dag verstand op nul maar wel even bewegen zo... och...dan is dat voor mij wel wat, misschien...
pi_123372941
In dat geval zou ik het doen, meer uit principe, dan voor het geld. Dat geld slaat natuurlijk nergens op, daar zou ik voor 1 keer per week ook mijn bed niet voor uit komen.
It's you my love, you who are the stranger
pi_123373060
Bedankt voor de reacties...maar waar ik nog geen antwoord op heb is of een vaste vergoeding gangbaar is...of dat je per krant betaald zou moeten krijgen. Iemand?
pi_123373212
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:08 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:
Bedankt voor de reacties...maar waar ik nog geen antwoord op heb is of een vaste vergoeding gangbaar is...of dat je per krant betaald zou moeten krijgen. Iemand?
Bij ochtend kranten was toen ik het deed een vaste vergoeding gangbaar, soms kreeg je nog wat extra's als je er rotzooi moest invouwen, wat dan wel per krant gerekend werd.
pi_123373274
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:08 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:
Bij NRC is dit gebruikelijk. Te meer omdat het zo weinig kranten zijn, bij een groter dagblad krijg je ong. 3ct per bezorgde krant. Dan zou niemand die paar NRC's weg willen brengen.
pi_123373495
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:05 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:
Ja, ach ik ben al in de 50 (WAO) en tsja, ik ben NRC-fan, en die krijg ik er elke dag gratis bij.
En elke dag verstand op nul maar wel even bewegen zo... och...dan is dat voor mij wel wat, misschien...
Gewoon doen :)
Je zegt het zelf, 50 WAO, nergens kom je meer aan de bak en je bent in beweging plus gratis krant.
Of wil je het voor het geld doen? Dan zou ik nog maar eens achter je oren krabben.
pi_123373833
Ik kreeg in 2006/2008 140 p/m voor de ochtendkrant, daar was ik ongeveer een uurtje mee bezig.

En het was altijd gewoon een vaste vergoeding.. die abonnementen muteren zó vaak.. Dan daar er weer eentje af, en daar er weer eentje erbij.. Ze hadden gewoon per wijk vastgesteld hoelang je er gemiddeld mee bezig zou zijn, ook i.v.m. de afstand tussen de huizen enzo en daar was de vergoeding op gebaseerd.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:23:27 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123373877
Hoe oud ben je?
pi_123374021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe oud ben je?
Lezen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:05 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:
pi_123374736
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:16 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Gewoon doen :)
Je zegt het zelf, 50 WAO, nergens kom je meer aan de bak en je bent in beweging plus gratis krant.
Of wil je het voor het geld doen? Dan zou ik nog maar eens achter je oren krabben.
Heb ik nav jouw opmerking net een tijdje gedaan. Maar er komt niks tevoorschijn, behalve wat schilfertjes (terwijl ik toch gisteren nog mijn haar heb gewassen).
Hoezo?
(gelet op dat ik het wel fijn vind, om verstand-op-nul, lekker een uurtje of wat bewegen per dag en tegelijk wat verdienen, niet zo'n gek (financieel-idee vind?
  Eindredactie Games dinsdag 26 februari 2013 @ 18:05:13 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123375602
Kom je dan niet in de problemen met andere uitkeringen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:03:59 #18
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_123391119
quote:
Je krijgt per krant betaald.
Als je een paar klachten maakt verlies je al vrij snel geld.
( Tenminste als de klachten geregistreerd worden :') )
Stoppen er een paar adressen? Krijg je dus minder betaald.

Als ik eventjes naar mijn betalingsoverzicht kijk krijg je verder.
-Premie goede bezigheid
-Vergoeding bezorging per dag
-Fietsvergoeding per dag
-Verg per exemplaar.
-Vergoeding bijlage abo per exemplaar.( weekend )
-Vergoeding insteek bijl. per exemplaar.( weekend )

Qua tijden klopt het aardig, bij een normale wijk kan je 25 kranten binnen 30 minuten lopen.
Hou alleen wel rekening met de fietsafstand van/naar het krantendepot

[ Bericht 0% gewijzigd door Starm op 26-02-2013 23:11:11 ]
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_123392420
En de abbo kosten van nrc ( voor jezelf) kun je ook nog meerekenen
( in je voordeel) w/

En zolang het een avondkrant is, hoef je ook niet om 5 uur 's ochtends
de straat op en de kou in *O*

En betaald krijgen voor de beweging ! *O*
pi_123392616
het is niet dat ik je het je niet gun, maar waar staat de AO dan voor in WAO? Rondjes fietsen lijkt mij niet per definitie vallen onder licht werk en dan ook nog 6 dagen in de week.. maar goed
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_123393758
quote:
Als je veel kranten hebt krijg je betaald per abonnee, maar als je weinig kranten hebt en dus veel afstand per krant moet afleggen, krijg je een vast bedrag.
pi_123393848
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:12 schreef Gutz het volgende:

[..]

Bij NRC is dit gebruikelijk. Te meer omdat het zo weinig kranten zijn, bij een groter dagblad krijg je ong. 3ct per bezorgde krant. Dan zou niemand die paar NRC's weg willen brengen.
Niet alleen NRC hoor. Ik heb het AD bezorgd (hier leest iedereen de gelderlander...) en had ook weinig abonnees, en daarom een vastgesteld bedrag per maand.
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:34:20 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123398705
quote:
Ik kreeg vroeger (maar dan hebben we het wel over bijna 30 jaar geleden :') ) per krant betaald.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123495144
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:05 schreef donald_dick het volgende:
Kom je dan niet in de problemen met andere uitkeringen?
UWV meldde, dat ik mag dit naast mijn WAO bijverdienen, zonder gekort te worden.

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:32 schreef RanTheMan het volgende:
het is niet dat ik je het je niet gun, maar waar staat de AO dan voor in WAO? Rondjes fietsen lijkt mij niet per definitie vallen onder licht werk en dan ook nog 6 dagen in de week.. maar goed
Het is bij mij nogal 'psychisch' zullen we maar even samenvatten.
Ik ben al die jaren, dat ik in de WAO zit (v.a. jaren '80), eerlijk geweest naar het UWV (vh GAK).
Hoe ik zelf ook graag wilde en stappen heb gezet, weer terug te keren in het 'arbeidsproces'.
Ik ben erg blij en dankbaar, dat Nederland zo'n sociaal vangnet heeft.
Heb al die jaren allerlei (onbezoldigd) vrijwilligerswerk gedaan.
Heb me nooit 'minder' gevoeld door geen betaalde baan te hebben, trouwens.
Het gaat er om hoe je als mens bent en voelt.
Ik ken zoveel mensen, die zich slecht voelen mét een betaalde baan.
Het heeft uiteindelijk allemaal voor -en nadelen...

Om inhoudelijk terug te keren naar het topic:

Ik denk toch, dat ik het niet doe.
Er blijkt zo'n 35 % af te gaan aan belastingen.
Dus houd ik dan nog ca. ¤ 3,50 per uur over.
Samen met de verplichting er elke dag te moeten staan voor dat ene uurtje, incl. de zaterdag, en je dus nooit een volle dag weg kunt, heb ik zoiets van...nee, toch maar even kijken of er iets anders is....
Bedankt voor al jullie reacties!!!!
Hebben beslist geholpen!

[ Bericht 31% gewijzigd door Nuneemikhetwoord op 01-03-2013 12:29:08 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 12:19:43 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123495189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:17 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:

[..]

UWV meldde, dat ik mag dit naast mijn WAO bijverdienen, zonder gekort te worden.
Grijpen die stuivers dan! :)
pi_123504788
quote:
Om inhoudelijk terug te keren naar het topic:

Samen met de verplichting er elke dag te moeten staan voor dat ene uurtje, incl. de zaterdag, en je dus nooit een volle dag weg kunt, heb ik zoiets van...nee, toch maar even kijken of er iets anders is....
Hebben beslist geholpen!

Kortom na 32 jaar geen fuck hebben gedaan, ben je nog te lui om vroeg op te staan :')

Lang leve uitkering voor types zoals jij :')
I want some NASTY !!!
pi_123505065
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:16 schreef nasty_popovich het volgende:

[..]

Kortom na 32 jaar geen fuck hebben gedaan, ben je nog te lui om vroeg op te staan :')

Lang leve uitkering voor types zoals jij :')
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar ¤3,50 netto per uur is ook wel extreem weinig. Zeker als je dan ook maar 1 uurtje kan werken.
pi_123505362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:17 schreef Nuneemikhetwoord het volgende:

Hebben beslist geholpen!
Uhm, het was toch netto? Bovendien ben je dus blijkbaar prima in staat om te werken, maar heb je er gewoon geen zin in. Maakt niet uit joh, wij betalen wel :r
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:32:20 #29
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123507524
Je krijgt vaak extra kranten (althans in mijn tijd wel). Kan je slijten aan zogenaamde zwarte abbonees. Extra cash :)
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_123510744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:28 schreef Devz het volgende:

[..]

Uhm, het was toch netto? Bovendien ben je dus blijkbaar prima in staat om te werken, maar heb je er gewoon geen zin in. Maakt niet uit joh, wij betalen wel :r
ts en werken :') _O-

Ik snap ts wel hoor, hij heeft natuurlijk nu al een bepaalde "levensstijl" opgebouwd... Laat naar bed, iedere dag uitslapen, eten, interneten en dan weer lekker laat naar bed :') Voor 32 jaar lang :')
Je denk toch niet dat hij dat leventje gaat verstoren?
I want some NASTY !!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:40:06 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_123511792
Vroeger kreeg je per krant betaald, ik had ~150 (middag) a 250 (ochtend) gulden per wijk van in het begin 100 - 120 en op het eind ~70 a 80 kranten.

De vaste vergoeding van 120e komt neer op ruim 300 gulden, plus dat je dus 6x per week gezond buiten bent, sociale contacten opdoet en van die luie reet af komt.
Dum de dum
pi_123514175
Ik had het zeker wel gedaan.
pi_123518645
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:28 schreef Devz het volgende:

[..]

jij vindt 3.50 per uur normaal? dat is schandalig laag. het is ook niet gangbaar omdat het minimumloon veel hoger ligt dan dat. zeker voor deze situatie.
daarnaast zeggen ze 1 uurtje werk maar natuurlijk is dat niet reëel en zal het zo 1.5 uur zijn..
There are only 151 Pokémon.
pi_123521201
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:04 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

jij vindt 3.50 per uur normaal? dat is schandalig laag. het is ook niet gangbaar omdat het minimumloon veel hoger ligt dan dat. zeker voor deze situatie.
daarnaast zeggen ze 1 uurtje werk maar natuurlijk is dat niet reëel en zal het zo 1.5 uur zijn..
Gaat meer om de redenatie erachter (verplichting om te werken) en het feit dat hij blijkbaar dus prima kán werken.

Door het aan te pakken zou hij in ieder geval nog iets van goede wil tonen. Het geld lijkt me in principe bijzaak, aangezien hij al een uitkering ontvangt.
pi_123521433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:02 schreef Devz het volgende:

[..]

Gaat meer om de redenatie erachter (verplichting om te werken) en het feit dat hij blijkbaar dus prima kán werken.

Door het aan te pakken zou hij in ieder geval nog iets van goede wil tonen. Het geld lijkt me in principe bijzaak, aangezien hij al een uitkering ontvangt.
oh, ik wist niet dat hij al een uitkering kreeg. dat verandert de zaak natuurlijk. dan moet je toch alles aanpakken wat je voorgeschoteld krijgt? mits het allemaal te doen is natuurlijk. mja, dan moet TS niet zeiken.
There are only 151 Pokémon.
pi_123527690
WGR is wel de afzeikhoek van fok zeg.. :') gaan we nu zelfs mensen die arbeidsongeschikt zijn aanvallen omdat ze geen arbeid verrichten? Triest.

Voor ¤3,50 per uur zou ik ook niet m'n bed uitkomen trouwens.
pi_123528357
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 03:04 schreef Naqin het volgende:
WGR is wel de afzeikhoek van fok zeg.. :') gaan we nu zelfs mensen die arbeidsongeschikt zijn aanvallen omdat ze geen arbeid verrichten? Triest.

QFT
  Eindredactie Games zaterdag 2 maart 2013 @ 08:45:25 #38
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_123528453
quote:

kranten lopen is ook meer iets voor pubers en die vragen natuurlijk de inkomensbelasting terug
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_123528535
quote:

Dit. Al die azijnpissers overal daar wordt je niet goed van.

Het zou mij niet eens verbazen als het mensen zijn die alles voor elkaar hebben, van eigen huis tot nieuwe auto's en dan nog zijn ze jaloers op iemand die in de knoop thuis zit..
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:10:54 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_123528616
NRC is een middag/avondkrant.
Als je daar je bed voor uit moet komen, ben je bijna dood. :')

Maar back-on topic: TS krijgt ook een gratis krant.
Dat is dan ¤33 per maand inkomsten in natura. Volgens site NRC
Moet je daar eigenlijk ook nog belasting over betalen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_123530228
Weet je zeker dat er 35% belasting vanaf gaat? I.v.m. belastingvrije voet hoef je tot een bepaald inkomen geen belasting te betalen. Ik weet niet of een uitkering daar ook voor meetelt. Zo niet, kom je met die 120 euro per maand lang niet aan die belastingvrije voet en is die 120 euro bruto ook netto :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')