abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123360783
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik ben nu bijna een jaar onder behandeling en ik merk dat ik de laatste gevoelens voor mijn psycholoog aan het ontwikkelen ben. In het begin had ik nergens last van.Ik vond hem zelfs niet eens echt aantrekkelijk. Nu ga ik me plezier naar de sessies, maar wel om de verkeerde redenen. :{
pi_123360937
Een therapeut mag volgens mij niet eens een relatie beginnen met zijn client.
pi_123361020
Erover spreken met je therapeut is zeker geen optie?
Ja doei.
pi_123361099
Dat patienten verliefd worden op hun therapeut komt heel vaak voor.
Het heet overdrachtsgevoelens of in het Engels 'transference'.

Het is belangrijk dat je er met je therapeut over praat of overschakelt naar een ander.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:40:53 #5
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_123361109
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
:')
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:41:36 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_123361139
Dat hoor je wel vaker dat patienten verliefd worden op hun hulpverlener.Waarschijnlijk komt dit doordat ie begripvol is, een luisterend oor biedt en aandacht heeft voor je maar ja dat is ook zijn vak. Je hebt verder helemaal niks aan die verliefdheid, wie weet is hij/zij bezet bovendien mag hij/zij niets met zijn patienten beginnen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_123361191
Dit hoor je inderdaad wel vaker. Ik zou er of over praten of een andere therapeut nemen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123361381
*bezem*
Ja doei.
pi_123361464
Andere therapeut aanvragen, simpel.
Je zit daar om aan jezelf te werken en aan je problemen te werken. Geen kostbaar zorggeld verspillen omdat je zo nodig op hem zit te geilen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:56:16 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_123361593
Is een standaard risico van de therapie. Als je een andere therapeut krijgt kan het net zo goed weer gebeuren.

Praat erover met je therapeut en wees je er bewust van dat dit iets is wat vaker gebeurt en los staat van hoe je normaal op iemand verliefd wordt :)
pi_123361622
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.
pi_123361701
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef liev123 het volgende:

[..]

Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.
Afwijzing krijg je sowieso.. Of je moet het op je laatste therapie zeggen. Maar volgens mij is het zelfs verboden als je therapeut het met jou zou aanpappen.
pi_123361833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef liev123 het volgende:

[..]

Het gaat niet om een 'afwijzing', maar om relativering; iets wat hij je kan geven als het goed is.
Ja doei.
pi_123362568
Ik hoor hier meerdere mensen zeggen dat een therapeut geen relatie met zijn clienten zou mogen beginnen, maar dat is dus helemaal niet waar.
Wettelijk gezien is het gewoon toegestaan en ook vanuit de verenigingen wordt er niet tegen opgetreden. Maar zoals ze het in het Engels zeggen, 'it's frowned upon'.

Het komt in ieder geval vrij vaak voor dat clienten verliefd worden op hun therapeut. Heb het zelf in ieder geval meerdere keren meegemaakt en ik ben nog niet eens volledig afgestudeerd. Ik ken ook een collega die wel de relatie is aangegaan, geen succes overigens.

Zorg in ieder geval dat je hierover met je therapeut communiceert.
Dat zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat hij meer afstand gaat nemen of je doorverwijst.
Je moet dat niet zien als een afwijzing, maar als een professionele houding.
Als hij je bijv. mee uit zou vragen zou ik dat juist niet als een toezegging zien, maar als misbruik maken van je kwetsbare positie als client.
Ik doe mijn best.
pi_123363507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:29 schreef Woutjeh het volgende:
Ik hoor hier meerdere mensen zeggen dat een therapeut geen relatie met zijn clienten zou mogen beginnen, maar dat is dus helemaal niet waar.
Wettelijk gezien is het gewoon toegestaan en ook vanuit de verenigingen wordt er niet tegen opgetreden. Maar zoals ze het in het Engels zeggen, 'it's frowned upon'.

Het komt in ieder geval vrij vaak voor dat clienten verliefd worden op hun therapeut. Heb het zelf in ieder geval meerdere keren meegemaakt en ik ben nog niet eens volledig afgestudeerd. Ik ken ook een collega die wel de relatie is aangegaan, geen succes overigens.

Zorg in ieder geval dat je hierover met je therapeut communiceert.
Dat zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat hij meer afstand gaat nemen of je doorverwijst.
Je moet dat niet zien als een afwijzing, maar als een professionele houding.
Als hij je bijv. mee uit zou vragen zou ik dat juist niet als een toezegging zien, maar als misbruik maken van je kwetsbare positie als client.
Je hebt zelf meegemaakt dat cliënten verliefd op je werden? Vertelden ze dat of had je dit zelf al in de gaten?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:03:36 #16
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123363591
Het overkwam Tony Soprano ook ;)
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:11:41 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123363855
Praat erover met de psych. Het biedt veel potentie om te leren; je kan het dan hebben over wat er live 'gebeurt' in plaats van abstracte situaties op afstand.

Grote kans dat het gevoel wel weer wegebt als mysterie en idealisatie vervangen wordt door realisme. Zo niet, wie weet wordt het nog eens wat, maar die kans zal niet zo groot zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_123363927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:35 schreef Xeor het volgende:
Een therapeut mag volgens mij niet eens een relatie beginnen met zijn client.
Er mag wel meer niet. :)
pi_123363996
Ja, David van Divorce is ook verliefd op zijn cardioloog. Zijn tactiek was om haar na werktijd op te wachten en inmiddels hebben ze zelfs een eerste date gehad! En zijn cardioloog blijkt ook nog eens stinkend rijk te zijn, dus ik zeg ga er voor!

David en zijn cardioloog!
pi_123364005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:13 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Er mag wel meer niet. :)
Dat is :9~
pi_123364070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:15 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ja, David van Divorce is ook verliefd op zijn cardioloog. Zijn tactiek was om haar na werktijd op te wachten en inmiddels hebben ze zelfs een eerste date gehad! En zijn cardioloog blijkt ook nog eens stinkend rijk te zijn, dus ik zeg ga er voor!

[ afbeelding ]

Linda de mol :')
pi_123365669
quote:

[ afbeelding ]

Haha ja die heb ik ook gezien. Leek mij alleen niet erg realistisch.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:25:09 #23
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_123366550
Het zal voor hem vast niet de eerste keer zijn.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_123366723
Als je erg aantrekkelijk bent adviseer ik je er niet over te praten met je therapeut, dan gaan er verkeerde dingen gebeuren.
pi_123367798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:29 schreef GoobyPls het volgende:
Als je erg aantrekkelijk bent adviseer ik je er niet over te praten met je therapeut, dan gaan er verkeerde dingen gebeuren.
Zo schat ik 'm niet echt in.
pi_123367850
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:03 schreef liev123 het volgende:

[..]

Zo schat ik 'm niet echt in.
Je bent een vrouw en je bent in therapie, ik denk niet dat je van je eigen inschattingen uit moet gaan.
pi_123368449
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:05 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Je bent een vrouw en je bent in therapie, ik denk niet dat je van je eigen inschattingen uit moet gaan.
Hmm..misschien dat ik het toch maar ga vertellen dan.
pi_123373051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:05 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

:')
pi_123373180
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:22 schreef liev123 het volgende:

[..]

Hmm..misschien dat ik het toch maar ga vertellen dan.
Laat je zijn reactie weten? Ben wel benieuwd eigenlijk.
pi_123375110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:01 schreef liev123 het volgende:

[..]

Je hebt zelf meegemaakt dat cliënten verliefd op je werden? Vertelden ze dat of had je dit zelf al in de gaten?
Jep. Ik had het zelf al in de gaten en heb er vervolgens naar gevraagd bij ze.
Toen bleek dat het inderdaad zo was dat ze gevoelens voor me hadden.
Zoals ik al zei, het komt vrij vaak voor, dus ik heb het gewoon opgevat als een compliment en ze verder gewoon normaal behandeld. Ik heb alleen wel wat meer afstand genomen.

Bij de een waren we eigenlijk al klaar dus zij heeft daarna vrij snel zelf het stokje overgenomen.
Ik heb met haar afgesproken dat ze contact met me zou opnemen als ze daar behoefte aan had.
Maanden later heb ik haar nog een aantal keer mogen ontvangen, nu zonder dat zij gevoelens voor mij had.

De ander kon ik, als student, sowieso niet voldoende hulp bieden dus ik heb haar geadviseerd om contact op te nemen met een afgestuurde psycholoog.

Het hoeft totaal geen probleem te zijn als je er beiden goed mee omgaat.
Daten met clienten is voor mij een no go, niet zolang ze nog in therapie zijn, en gelukkig begrepen zij dat zelf ook. :)
Ik doe mijn best.
pi_123377387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef Woutjeh het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het komt vrij vaak voor, dus ik heb het gewoon opgevat als een compliment en ze verder gewoon normaal behandeld. Ik heb alleen wel wat meer afstand genomen.

Bij de een waren we eigenlijk al klaar dus zij heeft daarna vrij snel zelf het stokje overgenomen.
Ik heb met haar afgesproken dat ze contact met me zou opnemen als ze daar behoefte aan had.
Maanden later heb ik haar nog een aantal keer mogen ontvangen, nu zonder dat zij gevoelens voor mij had.

De ander kon ik, als student, sowieso niet voldoende hulp bieden dus ik heb haar geadviseerd om contact op te nemen met een afgestuurde psycholoog.

Daten met clienten is voor mij een no go, niet zolang ze nog in therapie zijn, en gelukkig begrepen zij dat zelf ook. :)
Dus je hebt echt gevraagd: heb jij gevoelens voor me? Lijkt me raar om te vragen, want stel dat het niet zo is. :P Waaraan merkte je het?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:21:58 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123378526
zoek je een wederzijds gevoel of weet je al dat het compleet eenzijdig is en dat het dan ook nooit iets zal kunnen worden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123385446
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef Woutjeh het volgende:

[..]

Vind het een beetje ongepast dat je dat vraagt eerlijk gezegd.
pi_123386089
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:21 schreef Re het volgende:
zoek je een wederzijds gevoel of weet je al dat het compleet eenzijdig is en dat het dan ook nooit iets zal kunnen worden?
Soms wel en soms niet. Hij is sowieso een stuk ouder. Daarbij weet hij ook dingen van me die je niet echt vertelt als je indruk op iemand wil maken. Maar soms zijn er van die momentjes dat ik denk..zou het? Dat baseer ik dan vooral op zijn houding en hoe hij naar me kijkt. Het is anders als met mijn vorige psychologen. We gaan amicaal met elkaar om. We hebben sowieso altijd goede, fijne gesprekken, hij geeft me veel complimenten en we lachen om elkaar. Maar dit betekent niks natuurlijk. Aan de andere kant kan hij soms ook ineens afstandelijker doen. Dan ben ik bang dat ie me doorheeft :')
pi_123388207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Vind het een beetje ongepast dat je dat vraagt eerlijk gezegd.
Je zult wel moeten, want gevoelens voor je therapeut is een enorme verstoring van de therapeut-client relatie en kan de voortgang van gesprekken aanzienlijk belemmeren.
Ik doe mijn best.
pi_123389255
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef liev123 het volgende:

[..]

Dus je hebt echt gevraagd: heb jij gevoelens voor me? Lijkt me raar om te vragen, want stel dat het niet zo is. :P Waaraan merkte je het?
Als iemand echt gevoelens voor je heeft dan druipt dat er (in mijn optiek) vaak van af.
Lichaamstaal, hoe ze naar je kijken, de algehele houding.

Ik druf niet te zeggen hoe ik het in de tijd precies gezegd heb, maar volgens mij heb ik gewoon aangegeven dat ik het gevoel had dat ze de nodige gevoelens had en dat bleek toen inderdaad zo te zijn.
Ik doe mijn best.
  woensdag 27 februari 2013 @ 19:50:30 #37
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123423092
Stockholm syndroom.
pi_123432667
Stockholm syndroom? :p
pi_123434916
Absoluut geen stockholm syndroom, hoe kom je daar uberhaupt bij? :?
Ik doe mijn best.
pi_123438988
Waarvoor ben je in therapie?
pi_123443465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:50 schreef Zelus het volgende:
Stockholm syndroom.
Hoe kom je daar dan weer bij?
pi_123447941
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:59 schreef miera het volgende:
Waarvoor ben je in therapie?
Vertel ik liever niet ivm. herkenbaarheid. Waarom wil je dat weten? :)
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:08:18 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123447978
je denkt natuurlijk bepaalde dingen te zien in zijn reacties, maar dat is gewoon self fulfilling natuurlijk
pi_123448594
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:08 schreef Re het volgende:
je denkt natuurlijk bepaalde dingen te zien in zijn reacties, maar dat is gewoon self fulfilling natuurlijk
Dat is absoluut waar. Hoop doet leven. :')
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:54:11 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123449709
nee hoop doet dat juist niet
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:18:37 #46
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123450496
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe kom je daar dan weer bij?
Erger nog, hoe kom je daar vanaf.
pi_123451274
Wat vervelend!
Ik heb dat niet, want behalve dat ik op mannen val en mijn theraputen allemaal vrouwelijk zijn, val ik over het algemeen ook gewoon op mensen van mijn eigen leeftijd. (scheelt 2 jaar)
Lijkt me heel erg vervlend, wat ik wel heb is dat ik na verloop van tijd aan die mensen ga hechten.. En echt een band met ze krijg, natuurlijk is dat voor hun wel anders, of niet. Dat weet ik niet. Dat is moeilijk te zeggen, maar het is sowieso lastig..Ik bedoel de verhouding tussen een therapeut en ikzelf. Ik vind dat tenminste erg lastig, maar dat zal ook wel deels aan mijn autisme liggen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:16:46 #48
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123452530
quote:

[ afbeelding ]

Divorced _O_
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_123454413
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:42 schreef Catnip het volgende:
Wat vervelend!
Ik heb dat niet, want behalve dat ik op mannen val en mijn theraputen allemaal vrouwelijk zijn, val ik over het algemeen ook gewoon op mensen van mijn eigen leeftijd. (scheelt 2 jaar)
Lijkt me heel erg vervlend, wat ik wel heb is dat ik na verloop van tijd aan die mensen ga hechten.. En echt een band met ze krijg, natuurlijk is dat voor hun wel anders, of niet. Dat weet ik niet. Dat is moeilijk te zeggen, maar het is sowieso lastig..Ik bedoel de verhouding tussen een therapeut en ikzelf. Ik vind dat tenminste erg lastig, maar dat zal ook wel deels aan mijn autisme liggen.
Het is op zich ook niet vreemd dat je je gaat hechten aan zo iemand. Je deelt heel veel en je ziet elkaar vaak ook nog regelmatig. Het ligt ook een beetje aan de therapeut. Sommige houden een soort natuurlijke afstand, anderen weer wat minder.
pi_123454435
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:54 schreef Re het volgende:
nee hoop doet dat juist niet
Hoe bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')