abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123360783
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik ben nu bijna een jaar onder behandeling en ik merk dat ik de laatste gevoelens voor mijn psycholoog aan het ontwikkelen ben. In het begin had ik nergens last van.Ik vond hem zelfs niet eens echt aantrekkelijk. Nu ga ik me plezier naar de sessies, maar wel om de verkeerde redenen. :{
pi_123360937
Een therapeut mag volgens mij niet eens een relatie beginnen met zijn client.
pi_123361020
Erover spreken met je therapeut is zeker geen optie?
Ja doei.
pi_123361099
Dat patienten verliefd worden op hun therapeut komt heel vaak voor.
Het heet overdrachtsgevoelens of in het Engels 'transference'.

Het is belangrijk dat je er met je therapeut over praat of overschakelt naar een ander.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:40:53 #5
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_123361109
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
:')
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:41:36 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_123361139
Dat hoor je wel vaker dat patienten verliefd worden op hun hulpverlener.Waarschijnlijk komt dit doordat ie begripvol is, een luisterend oor biedt en aandacht heeft voor je maar ja dat is ook zijn vak. Je hebt verder helemaal niks aan die verliefdheid, wie weet is hij/zij bezet bovendien mag hij/zij niets met zijn patienten beginnen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_123361191
Dit hoor je inderdaad wel vaker. Ik zou er of over praten of een andere therapeut nemen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123361381
*bezem*
Ja doei.
pi_123361464
Andere therapeut aanvragen, simpel.
Je zit daar om aan jezelf te werken en aan je problemen te werken. Geen kostbaar zorggeld verspillen omdat je zo nodig op hem zit te geilen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:56:16 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_123361593
Is een standaard risico van de therapie. Als je een andere therapeut krijgt kan het net zo goed weer gebeuren.

Praat erover met je therapeut en wees je er bewust van dat dit iets is wat vaker gebeurt en los staat van hoe je normaal op iemand verliefd wordt :)
pi_123361622
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.
pi_123361701
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef liev123 het volgende:

[..]

Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.
Afwijzing krijg je sowieso.. Of je moet het op je laatste therapie zeggen. Maar volgens mij is het zelfs verboden als je therapeut het met jou zou aanpappen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123361833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef liev123 het volgende:

[..]

Het gaat niet om een 'afwijzing', maar om relativering; iets wat hij je kan geven als het goed is.
Ja doei.
pi_123362568
Ik hoor hier meerdere mensen zeggen dat een therapeut geen relatie met zijn clienten zou mogen beginnen, maar dat is dus helemaal niet waar.
Wettelijk gezien is het gewoon toegestaan en ook vanuit de verenigingen wordt er niet tegen opgetreden. Maar zoals ze het in het Engels zeggen, 'it's frowned upon'.

Het komt in ieder geval vrij vaak voor dat clienten verliefd worden op hun therapeut. Heb het zelf in ieder geval meerdere keren meegemaakt en ik ben nog niet eens volledig afgestudeerd. Ik ken ook een collega die wel de relatie is aangegaan, geen succes overigens.

Zorg in ieder geval dat je hierover met je therapeut communiceert.
Dat zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat hij meer afstand gaat nemen of je doorverwijst.
Je moet dat niet zien als een afwijzing, maar als een professionele houding.
Als hij je bijv. mee uit zou vragen zou ik dat juist niet als een toezegging zien, maar als misbruik maken van je kwetsbare positie als client.
Ik doe mijn best.
pi_123363507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:29 schreef Woutjeh het volgende:
Ik hoor hier meerdere mensen zeggen dat een therapeut geen relatie met zijn clienten zou mogen beginnen, maar dat is dus helemaal niet waar.
Wettelijk gezien is het gewoon toegestaan en ook vanuit de verenigingen wordt er niet tegen opgetreden. Maar zoals ze het in het Engels zeggen, 'it's frowned upon'.

Het komt in ieder geval vrij vaak voor dat clienten verliefd worden op hun therapeut. Heb het zelf in ieder geval meerdere keren meegemaakt en ik ben nog niet eens volledig afgestudeerd. Ik ken ook een collega die wel de relatie is aangegaan, geen succes overigens.

Zorg in ieder geval dat je hierover met je therapeut communiceert.
Dat zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat hij meer afstand gaat nemen of je doorverwijst.
Je moet dat niet zien als een afwijzing, maar als een professionele houding.
Als hij je bijv. mee uit zou vragen zou ik dat juist niet als een toezegging zien, maar als misbruik maken van je kwetsbare positie als client.
Je hebt zelf meegemaakt dat cliënten verliefd op je werden? Vertelden ze dat of had je dit zelf al in de gaten?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:03:36 #16
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_123363591
Het overkwam Tony Soprano ook ;)
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:11:41 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123363855
Praat erover met de psych. Het biedt veel potentie om te leren; je kan het dan hebben over wat er live 'gebeurt' in plaats van abstracte situaties op afstand.

Grote kans dat het gevoel wel weer wegebt als mysterie en idealisatie vervangen wordt door realisme. Zo niet, wie weet wordt het nog eens wat, maar die kans zal niet zo groot zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_123363927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:35 schreef Xeor het volgende:
Een therapeut mag volgens mij niet eens een relatie beginnen met zijn client.
Er mag wel meer niet. :)
pi_123363996
Ja, David van Divorce is ook verliefd op zijn cardioloog. Zijn tactiek was om haar na werktijd op te wachten en inmiddels hebben ze zelfs een eerste date gehad! En zijn cardioloog blijkt ook nog eens stinkend rijk te zijn, dus ik zeg ga er voor!

David en zijn cardioloog!
pi_123364005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:13 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Er mag wel meer niet. :)
Dat is :9~
pi_123364070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:15 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ja, David van Divorce is ook verliefd op zijn cardioloog. Zijn tactiek was om haar na werktijd op te wachten en inmiddels hebben ze zelfs een eerste date gehad! En zijn cardioloog blijkt ook nog eens stinkend rijk te zijn, dus ik zeg ga er voor!

[ afbeelding ]

Linda de mol :')
pi_123365669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:15 schreef Leslie.Chow het volgende:

[ afbeelding ]

Haha ja die heb ik ook gezien. Leek mij alleen niet erg realistisch.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:25:09 #23
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_123366550
Het zal voor hem vast niet de eerste keer zijn.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_123366723
Als je erg aantrekkelijk bent adviseer ik je er niet over te praten met je therapeut, dan gaan er verkeerde dingen gebeuren.
pi_123367798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:29 schreef GoobyPls het volgende:
Als je erg aantrekkelijk bent adviseer ik je er niet over te praten met je therapeut, dan gaan er verkeerde dingen gebeuren.
Zo schat ik 'm niet echt in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')