quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Erover spreken met je therapeut is zeker geen optie?
Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Erover spreken met je therapeut is zeker geen optie?
Afwijzing krijg je sowieso.. Of je moet het op je laatste therapie zeggen. Maar volgens mij is het zelfs verboden als je therapeut het met jou zou aanpappen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef liev123 het volgende:
[..]
Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.
Het gaat niet om een 'afwijzing', maar om relativering; iets wat hij je kan geven als het goed is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef liev123 het volgende:
[..]
Ik heb er wel over nagedacht om het hem te vertellen, maar doe het telkens toch niet. Sowieso helpt het me niet echt verder denk ik. Ik heb geen zin in een afwijzing. De therapie is trouwens bijna afgelopen, dus vanwege de voortgang hiervan hoef ik het niet te doen. Ik vind het ook wel sneu van mezelf eigenlijk, dus vertel het gewoon liever niet.
Je hebt zelf meegemaakt dat cliënten verliefd op je werden? Vertelden ze dat of had je dit zelf al in de gaten?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:29 schreef Woutjeh het volgende:
Ik hoor hier meerdere mensen zeggen dat een therapeut geen relatie met zijn clienten zou mogen beginnen, maar dat is dus helemaal niet waar.
Wettelijk gezien is het gewoon toegestaan en ook vanuit de verenigingen wordt er niet tegen opgetreden. Maar zoals ze het in het Engels zeggen, 'it's frowned upon'.
Het komt in ieder geval vrij vaak voor dat clienten verliefd worden op hun therapeut. Heb het zelf in ieder geval meerdere keren meegemaakt en ik ben nog niet eens volledig afgestudeerd. Ik ken ook een collega die wel de relatie is aangegaan, geen succes overigens.
Zorg in ieder geval dat je hierover met je therapeut communiceert.
Dat zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat hij meer afstand gaat nemen of je doorverwijst.
Je moet dat niet zien als een afwijzing, maar als een professionele houding.
Als hij je bijv. mee uit zou vragen zou ik dat juist niet als een toezegging zien, maar als misbruik maken van je kwetsbare positie als client.
Er mag wel meer niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:35 schreef Xeor het volgende:
Een therapeut mag volgens mij niet eens een relatie beginnen met zijn client.
Linda de molquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:15 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ja, David van Divorce is ook verliefd op zijn cardioloog. Zijn tactiek was om haar na werktijd op te wachten en inmiddels hebben ze zelfs een eerste date gehad! En zijn cardioloog blijkt ook nog eens stinkend rijk te zijn, dus ik zeg ga er voor!
[ afbeelding ]
David en zijn cardioloog!
Haha ja die heb ik ook gezien. Leek mij alleen niet erg realistisch.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:15 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ja, David van Divorce is ook verliefd op zijn cardioloog. Zijn tactiek was om haar na werktijd op te wachten en inmiddels hebben ze zelfs een eerste date gehad! En zijn cardioloog blijkt ook nog eens stinkend rijk te zijn, dus ik zeg ga er voor!
[ afbeelding ]
David en zijn cardioloog!
Zo schat ik 'm niet echt in.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:29 schreef GoobyPls het volgende:
Als je erg aantrekkelijk bent adviseer ik je er niet over te praten met je therapeut, dan gaan er verkeerde dingen gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |