abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123354517

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

Ja, al 3x vandaag
  dinsdag 26 februari 2013 @ 00:53:43 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123354611
Yes! Gisteren lekker 6x130kg gedeadlift. Daarna 7x117.5 en 8x105 volgens reverse pyramid, maar toch wel lekker om eindelijk 130kg op reps te doen. Form was dik in orde; helemaal nergens last van vandaag *) Begin overigens wel last van mijn handen te krijgen tijdens en na het deadliften; bij welk gewicht raden jullie aan straps te gaan gebruiken? En een belt?

Vandaag weer benchen, dat gaat toch 'iets' minder met 6x75kg ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 00:59:48 #3
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123354736
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Yes! Gisteren lekker 6x130kg gedeadlift. Daarna 7x117.5 en 8x105 volgens reverse pyramid, maar toch wel lekker om eindelijk 130kg op reps te doen. Form was dik in orde; helemaal nergens last van vandaag *) Begin overigens wel last van mijn handen te krijgen tijdens en na het deadliften; bij welk gewicht raden jullie aan straps te gaan gebruiken? En een belt?

Vandaag weer benchen, dat gaat toch 'iets' minder met 6x75kg ;(
Belt moet je pas aan denken als je boven de 200kg+ zit

Straps kan je beter helemaal niet gebruiken.

Dat je last van je handen krijgt is normaal. Probeer mixed grip en je krijgt vanzelf genoeg eelt op je handen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:03:00 #4
77130 star_gazer
pi_123354791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:59 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Belt moet je pas aan denken als je boven de 200kg+ zit

Straps kan je beter helemaal niet gebruiken.

Dat je last van je handen krijgt is normaal. Probeer mixed grip en je krijgt vanzelf genoeg eelt op je handen
Waarom geen straps?

Ik doe al mixed grip. Double overhand kan ik nauwelijks 100kg mee. Ik heb kleine handen, dus mijn vingers goed om de bar wikkelen en stevig grijpen is helaas niet vanzelfsprekend. Ik heb heel lang met handschoentjes ( :') ) gelift en merkte dat dit mijn grip juist verzwakte. En als ik iets zonde vind, is het een zware compound lift laten stallen op een paar kleine spiertjes in mijn handen. Daarom dus mogelijk straps, maar als dit een slecht idee is, hoor ik graag waarom.

Overigens is de pijn niet zozeer de huid / eelt, maar echt spanning op de spieren en botten in mijn handen van het vastgrijpen van zoiets zwaars. Na een goede set kan ik nauwelijks mijn handen meer openen :')
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:06:36 #5
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123354852
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:03 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Waarom geen straps?

Ik doe al mixed grip. Double overhand kan ik nauwelijks 100kg mee. Ik heb kleine handen, dus mijn vingers goed om de bar wikkelen en stevig grijpen is helaas niet vanzelfsprekend.
Je wilt toch het liefst zo unassisted mogelijk trainen neem ik aan? Grip hoort er ook bij en als je straps gaat gebruiken dan verwaarloos je je grip. Een stevige handdruk geeft altijd een goede indruk. Iedereen kan meer DLen met straps.

Wat ik zelf doe is 2-3 reps overhand en dan afmaken met mixed
pi_123354901
Vandaag trouwens mooi gesprek gehad met een oud bb-er in de gym. Ging echt van roidrage verhalen bij bumperklevers tot het snuiven van coke als PWO :') .
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:12:45 #7
77130 star_gazer
pi_123354945
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:06 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Je wilt toch het liefst zo unassisted mogelijk trainen neem ik aan?
Ja, maar op het moment dat een grote compound oefening gaat stallen op grip, vind ik dat zonde. Als mijn rug, core en benen meer aan kunnen, vind ik het zonde die grote spiergroepen niet de kans te geven vanwege een paar kleine peesjes en spiertjes in mijn handen. Ik isoleer mijn onderarmen al met wrist curls en heb een grip trainertje, maar het feit blijft dat ik kleine handen heb en dat helpt niet.
-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:16:29 #8
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123354994
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja, maar op het moment dat een grote compound oefening gaat stallen op grip, vind ik dat zonde. Als mijn rug, core en benen meer aan kunnen, vind ik het zonde die grote spiergroepen niet de kans te geven vanwege een paar kleine peesjes en spiertjes in mijn handen. Ik isoleer mijn onderarmen al met wrist curls en heb een grip trainertje, maar het feit blijft dat ik kleine handen heb en dat helpt niet.
Je krijgt nog steeds een goede workout als op een bepaald gewicht stallt door je grip. En op de lange termijn is het toch beter als je lifts unassisted doet zeker op jouw gewicht.

Je kan ook Power Cleans doen, die helpen enorm met de DL en chin-ups/pull-ups zijn ook erg goed voor je grip(en armen)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:20:26 #9
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123355055
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:09 schreef Sapstengel het volgende:
Vandaag trouwens mooi gesprek gehad met een oud bb-er in de gym. Ging echt van roidrage verhalen bij bumperklevers tot het snuiven van coke als PWO :') .
Ze zeggen dat roidrage een mythe is maar die gasten in mij gym die het gebruiken hebben echt een kort lontje, zijn vaak wel van die kampsjaken dus misschien komt het eerder door een sociale milieu.

Mijn gym kent trouwens ook van die vechtersbazen die altijd de meest waanzinnige verhalen vertellen en denken dat ze kunnen vechten omdat ze grote armen hebben, die komen nog een keer de verkeerde tegen :')
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:21:06 #10
77130 star_gazer
pi_123355062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:20 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ze zeggen dat roidrage een mythe is maar die gasten in mij gym die het gebruiken hebben echt een kort lontje, zijn vaak wel van die kampsjaken dus misschien komt het eerder door een sociale milieu.

Mijn gym kent trouwens ook van die vechtersbazen die altijd de meest waanzinnige verhalen vertellen en denken dat ze kunnen vechten omdat ze grote armen hebben, die komen nog een keer de verkeerde tegen :')
Denk ook wel dat dit komt omdat types die roids gebruiken van nature vaak (niet altijd..) wat 'simpel' zijn.
-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:24:08 #11
77130 star_gazer
pi_123355090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Je kan ook Power Cleans doen, die helpen enorm met de DL en chin-ups/pull-ups zijn ook erg goed voor je grip(en armen)
Chins en pull-ups doe ik al. Chins op armen-dag, pull-ups op rugdag. Cleans zijn mij te technisch voorlopig. Dara wil ik toch een goeie trainer voor vinden alvorens ik me daar aan waag.
-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:25:04 #12
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123355099
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Denk ook wel dat dit komt omdat types die roids gebruiken van nature vaak (niet altijd..) wat 'simpel' zijn.
Daarom zijn ze de massa die ze krijgen vaak na een maand alweer kwijt. Toen ik nog in Rotterdam trainde hadden twee turkse jongens die maar nog een jaar trainde het al over winny uit turkije halen :')
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:28:30 #13
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_123355145
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:24 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Chins en pull-ups doe ik al. Chins op armen-dag, pull-ups op rugdag. Cleans zijn mij te technisch voorlopig. Dara wil ik toch een goeie trainer voor vinden alvorens ik me daar aan waag.
Er is maar een trainer die je daar voor nodig hebt

Ik heb mij de oefening ook zelf aangeleerd en ik ben iemand die al moeite heeft om zijn rug recht te houden met deadliften. Bekijk gewoon een aantal youtube filmpjes en zet ze desnoods op je telefoon. Jezelf blesseren met PCs terwijl je warm bent is vrijwel onmogelijk als je al een tijd traint en gewoon licht begint
  dinsdag 26 februari 2013 @ 02:55:39 #14
77130 star_gazer
pi_123355754
5 minuten bij mijn werk vandaan zit dus een tent genaamd de 'mad greek'. 10 dollar voor dit:

Bazenlunch _O_
-
pi_123355974
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 02:55 schreef star_gazer het volgende:
5 minuten bij mijn werk vandaan zit dus een tent genaamd de 'mad greek'. 10 dollar voor dit:

[ afbeelding ]

Bazenlunch _O_
whaa, om gek te worden, jij vet geluk :+
het potje erboven zij de "goede vitaminen"?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:17:58 #16
77130 star_gazer
pi_123356182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 06:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whaa, om gek te worden, jij vet geluk :+
het potje erboven zij de "goede vitaminen"?
Er zitten hier vier food courts op loopafstand :7 Halve kippen, burritos met extra vlees, vis met rijst, echt alles is te krijgen hier. Maar qua waar voor je geld spant deze held wel de kroon.

Oh, en dat potje zijn nntibiotica ;(
-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:18:53 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123356188
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:46 schreef Pastapipos het volgende:

Iemand enig idee wat er in dat potje zit?
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nose tork.

Soort ammonia/poppers achtig goedje voor extra rush.
lol.
Poppers is voor heaumo's. Om te ontspannen voor als d'r wat in moet vanachter. :X toch?
Ben niet zo thuis in drugs, maar volgens mij ontspant poppers dus. Lijkt me toch niet dat dat het is :o

c_/
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:22:03 #18
77130 star_gazer
pi_123356209
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 07:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

[..]

lol.
Poppers is voor heaumo's. Om te ontspannen voor als d'r wat in moet vanachter. :X toch?
Ben niet zo thuis in drugs, maar volgens mij ontspant poppers dus. Lijkt me toch niet dat dat het is :o

c_/
Je kan beter magnesium snuiven a la baas Bennie. Daar ga je pas hard van:

-
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:25:20 #19
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123356741
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 07:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

[..]

lol.

c_/
Ja klopt het zijn ook niet de "homo poppers" maar eentje met ammonium zoals werd gepost. Smelling salts.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:35:38 #21
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_123356885
Verdomme, begin nu toch echt koorts te krijgen. Net terwijl ik lekker op dreef was :r
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_123356910
Er is niks mis mee om jezelf elke dag te wegen hoor. Het is ook best interessant om te zien wat de invloed van je voeding is op je gewicht de volgende dag. Schranspartijen van de avond daarvoor zie je terug in de grafiek. Daarnaast kan een wekelijkse meting een vertekend beeld geven.

Ik vroeg me af of iemand een android applicatie weet waarmee ik gewicht en trendlijn kan maken?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:37:53 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_123356920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:37 schreef banaliteit het volgende:
Er is niks mis mee om jezelf elke dag te wegen hoor. Het is ook best interessant om te zien wat de invloed van je voeding is op je gewicht de volgende dag. Schranspartijen van de avond daarvoor zie je terug in de grafiek. Daarnaast kan een wekelijkse meting een vertekend beeld geven.

Ik vroeg me af of iemand een android applicatie weet waarmee ik gewicht en trendlijn kan maken?
MyfitnessPal. Voor al uw bodybuildpraktijken.
pi_123357284
Laatst gewogen 102,9 kg. Dus de 100 lijkt in zicht te komen :)
pi_123357517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:37 schreef banaliteit het volgende:

Die van Sterio, Libra. :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')