abonnement Unibet Coolblue
pi_123350793


NAAM
David Robert Jones, geboren op 8 januari 1947.

DISCOGRAFIE
David Bowie (1967)
Space Oddity (1969)
The Man Who Sold the World (1970)
Hunky Dory (1971)
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
Aladdin Sane (1973)
Pin Ups (1973)
Diamond Dogs (1974)
Young Americans (1975)
Station to Station (1976)
Low (1977)
"Heroes" (1977)
Lodger (1979)
Scary Monsters (and Super Creeps) (1980)
Let's Dance (1983)
Tonight (1984)
Never Let Me Down (1987)
Black Tie White Noise (1993)
1. Outside (1995)
Earthling (1997)
'Hours...' (1999)
Heathen (2002)
Reality (2003)
The Next Day (2013)

Vorig topic: David Bowie
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123350813
De nieuwe single:

http://do-you-have-a-flag(...)minus-the-radio-host

Ik moest meteen aan "She'll drive the big car" denken.... :X
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123350900
Wow. Hele andere sound dan Where Are We Now?, dat is zeker :P Ik moet nog even wennen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_123350965
Na verdere inspectie is The Stars are day in day out tonight, shopping for girls and looking for water in a big car ........

Klinkt inderdaad anders, maar als een nummer van Reality :X

Mag echt hopen dat de rest van het album beter is....
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:59:26 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123359918
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123360212
Vage clip, alsof ik naar een film van David Lynch zit te kijken.
standaarddrinker
pi_123360637
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:10 schreef DrDentz het volgende:
Vage clip, alsof ik naar een film van David Lynch zit te kijken.
Bowie en Lynch zijn anders best een goede combinatie. ;)

pi_123362384
Aparte clip :D
Nummer is weer heel anders dan Where are we now .
maar wel een mooi nr
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:41:48 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123362918
Zo apart vind ik de clip niet, past heel goed bij de tekst van het nummer waar beroemdheden parasiteren op de rest van de bevolking (iets wat volgens één recensie wel meer terugkomt op het album).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123363316
Toch wel Mooi dat ook dit helemaal geheim is gehouden.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123372528
Mooi nummer, ben echt heel erg benieuwd naar de rest van het album.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_123379835
Hmm, dit nummer is niet zo super. Zitten wel mooie stukken in.
pi_123386858
Vind het nummer best wel oké, klinkt niet echt vernieuwend maar geeft me wel een goed gevoel.
De video is wat mij betreft echt heel mooi, deed me ook wel denken aan "The Man Who Fell To Earth".
Tilda Swinton lijkt op Candy Clark met dezelfde wazige blik. Op het eind van TMWFTE doen Candy Clark en Rip Torn samen boodschappen, in de video zijn David en Tilda zo'n zelfde stel.
Ashes to ashes funk to funky, we know Major Tom's a junky
pi_123442130
quote:
Mooi.

Terug naar de jaren 70... ^O^
(herken de clip)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_123444798
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:17 schreef Spezza19 het volgende:
looking for water in a big car ........
Da's een aardige omschrijving inderdaad. Maar aangezien de singles zeker niet per definitie de beste tracks van z'n albums zijn, houd ik goede hoop voor het geheel :P
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_123449583
Impressie van themusic.com:

FIRST LISTEN: David Bowie - The Next Day
28 February, 2013

Now that we’ve actually heard it, it’s time to start dispelling a few of the myths that have already made it around about Mr Bowie’s latest offering.

Myth #1: ‘It’s the greatest comeback album ever’
(as claimed by much of the UK music press)

Look, it IS REALLY GOOD, but it’s not that. Bowie never went away, he just took his time to make this. Granted, there are Bowie on Bowie moments (like in The Stars (Are Out Tonight) where Bowie in his 60s is serenaded by Bowie in his 20s – complete with Young Americans shoulderpads on one side and sensible older Bowie pastel cardigan about 3mins 47 seconds in). There are also some ‘let me become someone new’ moments too, like amazing closer (and totally brilliant at any stage of his career) track Heat. This ‘become someone else’ trick created Ziggy Stardust all those years ago (although this time hopefully with fewer sandy mullets and short, silky man-blouses), and here Bowie is transformed into the confused son of a wayward prison warden, with all the creepy sounding fabulousness you’d imagine.

Finally, let’s also not forget that the The Next Day’s cover art is a direct piece of remixed, remade old school cover art – a self-vandalised version of Heroes). This isn’t a comeback album. It’s a keep on keeping on album.

Myth #2: ‘Bowie sounds weathered/recovered/mellow’
(as claimed by those who have only heard Where Are We Now? once or twice, and perhaps also thought the video was just creepy rather than arty)

Listen to that Best-Of you’ve got hanging around. Bowie has ALWAYS sounded like a man in his 60s recovering from a big decade out. This rock and roll lifestyle-d delivery works particularly well on You Feel So Lonely You Could Die (complete with an absolutely unnecessarily awesome four syllable emphasis on the “Die-ie-ie-ie”), and title track Next Day. And, if you really want to hear something different vocally, get your ears around Dirty Boys– whatever they’ve done to him, he’s almost unrecognisable to start.

Myth #3: ‘Bowie is musical icon who can do no harm’
(says devotees, record labels, hipsters, and those who are still a bit nervous to admit out loud that sometimes they don’t quite get what’s so amazing about him).

Bowie is not the musical messiah, nor these days, is he a particularly naughty boy. Bowie is as fallible, flawed and faulted here as he’s always been. C’mon. And that’s what makes him a legend. When it works it is amazing (see Heat description above, can I gush enough?), but he’s also not afraid to look or sound like a dick (insert joke about sax obsession and charmingly daggy dancing). The sax does come back here (baritone features on Dirty Boys and The Stars (Are Out Tonight), but it’s not Dave playing it, nor is it that cheesy), but the real chances come from his melodramatic tunes. Love Is Lost features an organ sound that is part Phantom of the Opera, part the opening of George Michael’s Faith, and part of my heart broken a little. Then he seems to kinda get his prog on with If You Can See Me, with his amazing regular band member/live show stealer Gail Ann Dorsey really giving it a go. These two will divide the masses, as will Dancing Not In Space (if only because it’s a token star man song, and because its drum opening also sounds too much like You Can’t Hurry Love. That’s not ok, Dave. Not ok).

Still, get in and debate. Admitting you’re impressed, but not always hopelessly devoted, doesn’t make you a musical arsehole or betrayer of the faith. It proves you care enough to listen properly and invest. I reckon he’d probably welcome it.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_123449880
En een track-by-track review van thequietus.com.

"Bowiephiles will have fun picking over the themes and sub-themes here for ages.

Whats that? Oh, you know: death, fame, apocalypse, sex, the way time diminishes things, history, war, guns, shellshock, old Americans, Britain, love, outer space, ambition, parents, children, loneliness and more death."


:D

Een paar quotes en onvermijdelijke vergelijkingen:

The Next Day - It builds to that level of theatrical near-hysteria that featured in the chants and repetitions of the Diamond Dogs album. I heard glimpses of the melody of 'Repetition' and the feel of 'Day In Day Out', but my scribbled notes also say "'Up The Hill Backwards' but constantly moving forwards?"

Dirty Boys - its brilliant; a creepy, loping, funk thing (think 'Fame' slowed down, a little)

The Stars (Are Out Tonight) - You ask me, this is one of the weakest tracks, straining a little. ( 14.gif )

Love Is Lost - the epileptic tensions of side one of Low fused with the menace of 'Bring Me The Disco King'.

Valentine's Day - As standardly-shaped yet confidently classic as 'Absolute Beginners'.

If You Can See Me - Ferocious rhythms akin to 'Look Back In Anger'. More Outside than "Heroes".

Dancing Out In Space - 'Modern Love' tempo, 'Dancing With The Big Boys' adrenalin, halfway through it mutates in a how-did-they-do-that way into something more twitchy, taut and discordant like the "Berlin period".

How Does The Grass Grow? - Bowie singing, oddly, a hookline from The Shadows 'Apache'. Theres an extraordinary stark breakdown and coda which could be The Velvets jamming 'Waiting For The Man'

(You Will) Set The World On Fire - A genuinely heavy, grungey, guitar riff, but more Pin-Ups than Tin Machine. Immediately friendly chorus with a dash of 'Time Will Crawl'.

You Feel So Lonely You Could Die - You like 'Wild Is The Wind' and 'Lady Grinning Soul' and 'Rock And Roll Suicide' but thought hed never go there again? Thought maybe the voice had lost the fire for such grandstanding? Welcome to your happiest dream of epic wallowing in sadness. Remember when Bowie covered 'I Know Its Gonna Happen Someday' on Black Tie White Noise? Now just imagine hed got it right. ( _O_ ) backing vocals from Gail and others that are as exquisitely placed as 'Satellite Of Love'.

Officially the album ends there, but there are three short bonus tracks. 'So She' is gentle but romantic, like a jaunty Hunky Dory out-take. 'Plan' (previewed at the start of the video for 'The Stars (Are Out Tonight)') is a stunning instrumental rush, straight outta Berlin, a piledriver chord-drone extended over click-beats, like an elusive found fragment, a blue-blue-electric-blueprint. 'Ill Take You There' (refrain: "who will I become in the USA?") is another tight, chunky rock nugget.

Klinkt veelbelovend! ^O^

[ Bericht 40% gewijzigd door Sequencial op 28-02-2013 13:14:17 ]
Nothing has changed. Everything has changed.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:36:57 #19
159761 Arn0
Abbey Road
pi_123492209
_O_

Wat.Een.Album. Mijn verwachtingen waren eerlijk gezegd nog niet eens zo hoog, maar dit overtreft alles. Wow. Geen enkele slechte song, en een hele hoop fucking goede nummers. Het doet me een beetje aan Aladdin Sane denken en laat dat nu net bij mijn favoriete Bowie werk horen :P Naar wat ik gelezen had vreesde ik gezapige stadiumrock maar dit is alles behalve dat.

Prachtig dit, niet gewoon een aardig album maar een prachtige aanvulling van zijn discografie O+
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_123492549
Oei, wat klinkt dit goed! Bowie, god-verrrr-domme, Bowie! _O_ _O_
pi_123493059
Waar kan je hem horen dan?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123493187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:09 schreef Spezza19 het volgende:
Waar kan je hem horen dan?
Ik stream 'm via de iTunes Store, maar hij schijnt ook gelekt te zijn. Zie de link van Aisumasen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:14:58 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_123493213
Nja, de 'lek' is gewoon een rip van de iTunes stream. Maar goede kwaliteit. Wel heerlijk hoe Bowie iedereen voor blijft en voor het album lekt, het zelf streamt. Dat gebeurt zelden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_123493220
Ik kan hem niet luisteren via itunes
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123493258
Alleen als je hem besteld had zeker kan je hem horen
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:16:38 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123493268
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:15 schreef Spezza19 het volgende:
Ik kan hem niet luisteren via itunes
Dat linkje van hierboven werkt niet? iTunes updaten wellicht?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:16:51 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123493278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:16 schreef Spezza19 het volgende:
Alleen als je hem besteld had zeker kan je hem horen
Nope.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123493284
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:16 schreef Spezza19 het volgende:
Alleen als je hem besteld had zeker kan je hem horen
Nee? Bij mij doet ie 't gewoon, en ik heb niets besteld.
pi_123493619
Vaginale iTunes... Ach vriendin van mij stuurt straks de rip
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123493933
Ik ga oppassen met meteen weer positief zijn. Bij Bruce, Bob en Neil was ik vorig jaar meteen super enthousiast. En achteraf vond ik het allemaal maar kut. Albums die heel snel verveelden.
Dus. Voorlopig ga ik alleen zeggen dat het wel aardig klinkt ^O^

En je gaat gewoon naar de iTunes store, en dan staat een gratis link daar boven aan het scherm.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123499414
The Next Day is toch wel het lekkerste nummertje vind ik....

How does the grass grow.... pffff.... HET slechtste nummer van het album....

rest moet nog een 2e ronde door....

1e indruk, veeeeeeeeel beter dan Reality
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123507295
Ik vind dat hij weer eens een liedje moet zingen met Tina Turner.
standaarddrinker
pi_123507872
Kwam er pas achter dat hij een nieuw album zou uitbrengen na een bericht in de krant.

Nu net op Youtube twee liedjes van dit album geluisterd. Klinkt behoorlijk goed!
pi_123510266
Wat baas dat ie het online heeft gezet O+
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:16:24 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_123510925
Wat een tof album :Y

Het levende bewijs dat er niets mis mee is om af en toe een flinke pauze te nemen en dan terug te komen met een kneiter van een album.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_123511490
Elk nummer van het album heeft een stukje van zijn oudere werk er in zitten.... :D

Ik ga ze eens allemaal noteren....
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:41:51 #37
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_123514481
quote:
Als je alles wilt weten van de "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars" dan moet je op deze website kijken.

Ik begon met deze LP heel, heel lang geleden!
Z'n "dance" periode heb ik maar even overgeslagen.

Ik ben dan ook vnl geinteresseerd in die periode 1969-1975


Ik ben blij dat hij weer terug is met nieuw werk.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_123517504
Wat een heerlijk tof album _O_
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  zaterdag 2 maart 2013 @ 04:16:54 #39
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123527926
Naisss, morgen even luisteren!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_123529253
Hij staat nu aan, klinkt goed :D
Bleuh.
pi_123529271
The Next Day is echt mijn favoriet.... Heerlijk nummer voor een optreden ook! :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:20:22 #42
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123533424
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:15 schreef PimD het volgende:
Hij staat nu aan, klinkt goed :D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_123534009
Mijn favoriet is zeker Dirty Boys. Ik vind The Next Day eigenlijk maar een kutnummer. :X
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123534031
Net Scary Monsters ontdekt in een nummer haha
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123534079
Ligt het aan de iTunes versie, of vind ik het kwalitiatief slecht klinken? Vind zijn stem bijna op elk nummer veels te zacht :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:23:35 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123537036
Het zal iTunes wel zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123538098
De iTunes versie die nu rondgaat is inderdaad bagger. De muziek klinkt dof en Davids stem is naar de achtergrond verbannen. Niet om aan te horen dit. :{

Ik wacht wel tot het album in de winkel ligt. :)
pi_123547113
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:44 schreef Norrage het volgende:
Ligt het aan de iTunes versie, of vind ik het kwalitiatief slecht klinken? Vind zijn stem bijna op elk nummer veels te zacht :/
Viel mij ook op, ook enorm dof.
Gelijk maar even de cd bestellen. :)
pi_123547240
Dan ga ik hem maar even niet meer luisteren inderdaad, want de voornaamste kritieken op het album waren dat vooralsnog.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:21:36 #50
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123555407
Ik vind de kwaliteit prima. Heb hem zelf van iTunes opgenomen, geen idee of de rips/torrents van anderen slechter zijn. Of ik heb gewoon lage eisen :9

Album klinkt iig erg goed. Uitschieters tot nu toe zijn If You Can See Me, Dirty Boys, Heat, Love Is Lost (die drums en het orgel :D) en How Does The Grass Grow? Ik kan niet wachten totdat ik de eigenlijke cd (en later de 2lp) in m'n handjes heb.
pi_123555814
Heat is wel een machtig monumentale track zeg _O_
  zondag 3 maart 2013 @ 03:10:38 #52
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123562337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:30 schreef Poespas het volgende:
Heat is wel een machtig monumentale track zeg _O_
:Y
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_123620314
heb nu MP3 rip van CD

DAMN WAT KLINKT DAT VELE MALEN BETER DAN iTUNES!!!!!!

Heerlijk!
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123620552
Oh man! Wat een kwaliteit!! die stream is echt bagger vergeleken met dit!!

De vinyl versie zal helemaal _O_ zijn
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123632271
Ik ga wachten. Ga de lp kopen, dus dat duurt nog wel twee weken voor mij. :9
  maandag 4 maart 2013 @ 21:25:53 #56
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123635871
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:07 schreef Spezza19 het volgende:
Oh man! Wat een kwaliteit!! die stream is echt bagger vergeleken met dit!!

De vinyl versie zal helemaal _O_ zijn
Ik vind het altijd geweldig als mensen zulke goede oren hebben. Ik weet nu al dat ik niet het verschil ga horen tussen de iTunes rip en de cd rip :D

Zo hoor ik ook echt geen verschil tussen een 320kbps mp3 of een flacje bijvoorbeeld terwijl er mensen zijn die liever dood gaan dan een 320 mp3 horen. Volgens mij zit het tussen de oren ;)

Zei hier iemand ook niet laatst dat de vocals van David zo zacht gemixt waren? Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets aan een stream opname ligt. Dat kan toch alleen maar aan de eigenlijke mix liggen van het album... cd zowel stream zijn digitaal, zelfde master, wat normaal anders is voor vinyl waarvoor men vaak een andere master gebruikt, mits het een luie platenmaatschappij is.
pi_123636023
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:25 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd geweldig als mensen zulke goede oren hebben. Ik weet nu al dat ik niet het verschil ga horen tussen de iTunes rip en de cd rip :D

Zo hoor ik ook echt geen verschil tussen een 320kbps mp3 of een flacje bijvoorbeeld terwijl er mensen zijn die liever dood gaan dan een 320 mp3 horen. Volgens mij zit het tussen de oren ;)

Zei hier iemand ook niet laatst dat de vocals van David zo zacht gemixt waren? Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets aan een stream opname ligt. Dat kan toch alleen maar aan de eigenlijke mix liggen van het album... cd zowel stream zijn digitaal, zelfde master, wat normaal anders is voor vinyl waarvoor men vaak een andere master gebruikt, mits het een luie platenmaatschappij is.
Het is heel simpel. Stream is makkelijk te jatten, dus doen ze een lagere kwaliteit om kopiëren onaantrekkelijk te maken...

Oh en met mijn stereo hoor je verschillen in kwaliteit wel degelijk. ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123636224
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:25 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd geweldig als mensen zulke goede oren hebben. Ik weet nu al dat ik niet het verschil ga horen tussen de iTunes rip en de cd rip :D

Zo hoor ik ook echt geen verschil tussen een 320kbps mp3 of een flacje bijvoorbeeld terwijl er mensen zijn die liever dood gaan dan een 320 mp3 horen. Volgens mij zit het tussen de oren ;)

Zei hier iemand ook niet laatst dat de vocals van David zo zacht gemixt waren? Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets aan een stream opname ligt. Dat kan toch alleen maar aan de eigenlijke mix liggen van het album... cd zowel stream zijn digitaal, zelfde master, wat normaal anders is voor vinyl waarvoor men vaak een andere master gebruikt, mits het een luie platenmaatschappij is.
Ik ben het helemaal met je eens, ik hoor het normaal echt nooit. Maar nu, direct die iTunes stream, vond ik de kwaliteit écht brak.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 4 maart 2013 @ 21:34:00 #59
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123636420
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, ik hoor het normaal echt nooit. Maar nu, direct die iTunes stream, vond ik de kwaliteit écht brak.
Volgens mij moet ik toch echt eens een rip downloaden van die iTunes stream. Misschien dat iemand dat gewoon slecht heeft opgenomen? Want ik vind hem top klinken (mijn eigen opname).

Hoe dan ook, nog 4 dagen en de cd en cd deluxe zullen wel in de brievenbus liggen. En dan nog een weekje voor de Japanse cd met extra bonus track :D
pi_123637004
Die Japanse versie boeit me niet zoveel. Dat nummer hoor ik vanzelf wel.
Ik houd het bij de deluxe en lp.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123638176
Ik hou het eerst bij de LP
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  maandag 4 maart 2013 @ 21:58:31 #62
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123638276
Oh de lp staat ook in bestelling..
Japanse cds hebben gewoon iets bijzonders. Ik verzamel ook enkele Japanese bands en de kwaliteit is altijd fantastisch.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 00:35:00 #63
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_123646552
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:25 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd geweldig als mensen zulke goede oren hebben. Ik weet nu al dat ik niet het verschil ga horen tussen de iTunes rip en de cd rip :D

Zo hoor ik ook echt geen verschil tussen een 320kbps mp3 of een flacje bijvoorbeeld terwijl er mensen zijn die liever dood gaan dan een 320 mp3 horen. Volgens mij zit het tussen de oren ;)

Zei hier iemand ook niet laatst dat de vocals van David zo zacht gemixt waren? Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets aan een stream opname ligt. Dat kan toch alleen maar aan de eigenlijke mix liggen van het album... cd zowel stream zijn digitaal, zelfde master, wat normaal anders is voor vinyl waarvoor men vaak een andere master gebruikt, mits het een luie platenmaatschappij is.
Download maar is de stream versie en de 'goede' versie. Als je daartussen geen verschil hoort ben je waarschijnlijk doof.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:52:52 #64
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123650842
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:35 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Download maar is de stream versie en de 'goede' versie. Als je daartussen geen verschil hoort ben je waarschijnlijk doof.
Ok, heb net een rip van 76mb gedownload.. hij is zachter opgenomen en wellicht dat ik hier en daar wat anders hoor, maar het kan ook zijn dat ik dat wil of verwacht omdat het slechter zou zijn.

Mijn rip klinkt in ieder geval voller.
pi_123734085
quote:
Rick Astley op cd-hoes Morrissey in plaats van David Bowie

De Britse zanger Morrissey plaatst een foto met collega Rick Astley op de hoes van zijn binnenkort te verschijnen single The Last Of The Famous International Playboys.

Aanvankelijk zou Morrissey een foto gebruiken waar hij op afgebeeld staat met David Bowie, maar Bowie wilde niet op de singlehoes van de voormalige zanger van The Smiths afgebeeld worden. Dit waarschijnlijk omdat Morrissey hem de afgelopen jaren vaak bekritiseerd heeft.

Nu kiest Morrissey voor een afbeelding met popzanger Rick Astley, bekend van Never Gonna Give You Up, genomen tijdens de opnames van een uitzending van muziekprogramma Top Of The Pops in 1989. De single is een heruitgave van een oude hit.
:D bazenactie _O_
Nothing has changed. Everything has changed.
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:21:01 #66
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123764121
De cd en cd deluxe zijn onderweg, met wat geluk heb ik ze morgen in de bus liggen *O*
pi_123764655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:21 schreef RonB79 het volgende:
De cd en cd deluxe zijn onderweg, met wat geluk heb ik ze morgen in de bus liggen *O*
Lijkt me sterk nietwaar ? :@

quote:
8 March 2013 (Germany)[1]
11 March 2013 (UK)[1]
12 March 2013 (USA)[2]
15 March 2013 (Australia)[1]


[ Bericht 13% gewijzigd door the-brother-of-uzunumaki op 07-03-2013 21:34:40 ]
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_123778154
Album lag gister al te koop bij Media Markt :Y

Oh, album binnen op nummer 1 in 11!!!! Landen!!!!
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123784221
Wat vinden mensen hier van de nieuwe album ?
How did they ever make a movie of Lolita?
pi_123784337
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:51 schreef Wire het volgende:
Wat vinden mensen hier van de nieuwe album ?
Ik had sowieso al aardig hoge verwachtingen en die heeft hij weten te overtreffen.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_123786363
De LP is zeker echt niet eerder dan over een tiental dagen ? :(
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:51:48 #72
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123786368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:28 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Lijkt me sterk nietwaar ? :@

[..]

Ik woon in Duitsland dus amazon.de stuurt meestal al een dag of 2 voor de release date de meuk op :)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:53:25 #73
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123786434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:28 schreef Spezza19 het volgende:
Album lag gister al te koop bij Media Markt :Y

Oh, album binnen op nummer 1 in 11!!!! Landen!!!!
Nummer 1... voor iTunes als ik me niet vergis... op de een of andere manier vind ik dat niet echt tellen :D Ik ben meer benieuwd naar de Top 100 voor fysieke items.
pi_123786436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:51 schreef Deckard het volgende:
De LP is zeker echt niet eerder dan over een tiental dagen ? :(
Zal vast wel in een platenzaak iets eerder te vinden zijn
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123786452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:53 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Nummer 1... voor iTunes als ik me niet vergis... op de een of andere manier vind ik dat niet echt tellen :D Ik ben meer benieuwd naar de Top 100 voor fysieke items.
Ik ook niet, maar nummer 1 is nummer 1 *O*
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:54:23 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123786471
Volkskrant heeft een zure recensie, die vond het maar een matig album.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123786595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:54 schreef Dagonet het volgende:
Volkskrant heeft een zure recensie, die vond het maar een matig album.
De Volkskrant is ook een krant voor zure mensen
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123787102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:54 schreef Dagonet het volgende:
Volkskrant heeft een zure recensie, die vond het maar een matig album.
Volkskrant koop je ook niet voor hun smaak van muziek
pi_123787371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volkskrant koop je ook niet voor hun smaak van muziek
Wel. :P Ik ben eigenlijk blij dat ze nu al meerdere keren kritisch zijn geweest deze week op echte grote hypes. Ook Atoms for Peace kreeg een 3 sterren recensie, en Bowie nu ook. Prima album, maar kon me zeer vinden in de uitgebreide behandeling van het album in die recensie :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123787984
Konden ze niks beter verzinnen :')



Opzicht zie ik er de humor wel van in, maar beetje raar voor een volledig nieuwe album.
How did they ever make a movie of Lolita?
pi_123788455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:30 schreef Wire het volgende:
Konden ze niks beter verzinnen :')

[ afbeelding ]

Opzicht zie ik er de humor wel van in, maar beetje raar voor een volledig nieuwe album.
Verdiep je er eens in... Misschien dat je het dan snapt :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123788914
Ik snap hem wel, maar wat ik al zei: vind het een beetje raar staan voor een volledig nieuwe album. Maarja, het gaat om de muziek, heb al een paar nummers gehoord en ben zeer positief.
How did they ever make a movie of Lolita?
pi_123793289
Ik vind het wel wat. Maar om eerlijk te zijn dacht ik in eerste instantie dat het door een fan gemaakt was.
pi_123797410
Ik heb net foto's van de achterkant gezien. Dat is dus ook gewoon de achterkant van Heroes met een vlak er over heen :D
Bleuh.
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 17:13:57 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_123797451
'Een vlak' is het nieuwe 'geen vlak'.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_123800867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:51 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik woon in Duitsland dus amazon.de stuurt meestal al een dag of 2 voor de release date de meuk op :)
Aha dat verklaart alles ;)
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_123801020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Aha dat verklaart alles ;)
Mja das standaard hoor. Hier in Nederland ook. Zoals gezegd, media markt verkocht hem gister ook al. :)

Die van mij komt morgen pas dankzij bol.com :(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123801077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:59 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja das standaard hoor. Hier in Nederland ook. Zoals gezegd, media markt verkocht hem gister ook al. :)

Die van mij komt morgen pas dankzij bol.com :(
Ben benieuw wanneer ik mijn vinyl krijg
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_123801093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:01 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Ben benieuw wanneer in mn vinyl krijg
23e stond ie toch voor gepland?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123801215
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:01 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

23e stond ie toch voor gepland?
Zoiets ja :Y


quote:
The Next Day will also be issued as a double LP. It will be released on 25 March 2013 in the UK.
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:58:05 #91
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123809498
Pff ik dacht ff dat ze me 2x de deluxe hadden gestuurd maar wat blijkt.. ook de std editie komt in een digipack. Dus eigenlijk is die 'deluxe' editie enkel en alleen deluxe omdat hij 3 extra nummers heeft. Best jammer.
pi_123809802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:58 schreef RonB79 het volgende:
Pff ik dacht ff dat ze me 2x de deluxe hadden gestuurd maar wat blijkt.. ook de std editie komt in een digipack. Dus eigenlijk is die 'deluxe' editie enkel en alleen deluxe omdat hij 3 extra nummers heeft. Best jammer.
Stuur je die standaard weer terug?
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:05:13 #93
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123809860
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:03 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Stuur je die standaard weer terug?
Neh, hij blijft wel in de seal :')
pi_123810223
Ik luister hem nu op Spotify (premium dus zeer goed geluid) even de eerste vijf nummers. Naast dat ik het geweldig vind valt mij op dat hij lekker zware gitaren gebruikt. Vette shit ouwe.

En om je album te beginnen met:
quote:
Here I am
Not quite dying
My body left to rot in a hollow tree
Its branches throwing shadows
On the gallows for me
And the next day
And the next
And another day
*;
pi_123818466
De cd is gister verzonden dus ik verwacht hem vandaag binnen te krijgen.

Ik heb nog amper wat van het album geluisterd dus ik laat me verrassen.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:13:27 #96
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123820686
Ik heb steeds bij How Will The Grass Grow het idee dat de meeuw uit Kiss The Girl (Litlle Mermaid) meezingt:


2:19 (linken naar punt lukt me niet hier.

Doet niet af aan het nummer trouwens.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123826617
9.99 bij MediaMarkt....
mijn 16.99 versie gaat dus retour bol.com
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123829466
Cd is zojuist met de post binnengekomen. *O* Nu luisteren.
pi_123830753
Ben nog steeds bezig met de eerste luisterbeurt. Op het eerste gehoor klinkt het allemaal heel goed (kan er nu nog weinig over zeggen). Haast alsof de tijd heeft stilgestaan.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 21:49:28 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_123844509
Net voor het eerst gehoord, via Spotify. Leuk, fijn, maar zeker niet zijn beste. De finale (Heat) is wel wonderschoon.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_123864387
Jammer dat er niet meerdere nummers zoals 'Plan' op het album staan.
pi_123867491
Hunky Dory blijft nog altijd mijn favoriet.
How did they ever make a movie of Lolita?
  zondag 10 maart 2013 @ 15:58:05 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_123870178
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:55 schreef Wire het volgende:
Hunky Dory blijft nog altijd mijn favoriet.
Bij mij Station to Station denk ik. Hunky Dory ken ik dan weer niet zo goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 10-03-2013 16:44:47 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_123870814
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:55 schreef Wire het volgende:
Hunky Dory blijft nog altijd mijn favoriet.
Mijne ook. ^O^

Nieuwe album vandaag weer een paar keer geluisterd. Nee, het is geen tweede Hunky Dory, maar dat album valt denk ik ook haast niet te overtreffen. Het nieuwe album vind ik gewoon erg goed en relaxed om naar te luisteren.
pi_123882223
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bij mij Station to Station denk ik. Hunky Dory ken ik dan weer niet zo goed.
Station to Station, Hunky Dory en toch echt nog Ziggy ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123907024
Outside en Scary Monsters
pi_123907230
#1 in 37!!!!! Landen!!! :o
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:05:48 #108
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123907408
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef Spezza19 het volgende:
#1 in 37!!!!! Landen!!! :o
En terecht, er is nog wel een markt voor kwaliteit.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123907607
Gelukkig wel. Met de bagger van de laatste jaren begon ik al te vrezen voor de toekomst van muziek :X
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:13:44 #110
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123907695
Boh, 37 landen :D
pi_123912893
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 16:10 schreef Gewas het volgende:

[..]

Mijne ook. ^O^

Nieuwe album vandaag weer een paar keer geluisterd. Nee, het is geen tweede Hunky Dory, maar dat album valt denk ik ook haast niet te overtreffen. Het nieuwe album vind ik gewoon erg goed en relaxed om naar te luisteren.
De nummers zijn goed van de nieuwe album, maar heb nog niet de drang om er meer naar te luisteren.

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:11 schreef Spezza19 het volgende:
Gelukkig wel. Met de bagger van de laatste jaren begon ik al te vrezen voor de toekomst van muziek :X
Vergeet de nieuwe album van My Bloody Valentine niet: http://en.wikipedia.org/wiki/MBV_%28album%29
How did they ever make a movie of Lolita?
pi_123913082
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef Spezza19 het volgende:
#1 in 37!!!!! Landen!!! :o
_O_
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:11:56 #113
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_123952366
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:21:35 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123952788
quote:
Beetje jammer dat ze het hebben over The First Review. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:29:44 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123953190
Heb 'm van de week even geluisterd, geen slecht album. maar ook absoluut niet bijzonder eigenlijk..

maar nu moet ik ook bekennen dat ik niet zo'n fan van de beste man ben, zijn klassieke album vind ik wel erg tof hoor (op ziggy na..) maar na 'heroes' boeit hij mij totaal niet meer :{ (ok, Scary Monsters (And Super Creeps) moet ik nog iets vaker luisteren)
nee, jij dan!
pi_123954426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:29 schreef Gehenna het volgende:
Heb 'm van de week even geluisterd, geen slecht album. maar ook absoluut niet bijzonder eigenlijk..

maar nu moet ik ook bekennen dat ik niet zo'n fan van de beste man ben, zijn klassieke album vind ik wel erg tof hoor (op ziggy na..) maar na 'heroes' boeit hij mij totaal niet meer :{ (ok, Scary Monsters (And Super Creeps) moet ik nog iets vaker luisteren)
Scary Monsters is nog tof, de rest van zijn jaren '80 albums kan ik ook niet zo heel veel mee. Behalve dan natuurlijk dit bazennummer, wat ik vaak als wekker gebruik. In plaats van grommend wakker worden, spring ik dan meteen uit bed met een hoog 'oeh ah ochtendgymnastiek'-gehalte. *O*

pi_123954804
Jaren '90 was weer heel experimenteel. EIgenlijk zijn beste tijd, totdat dat album 'hours...' om de hoek kwam kijken. Echt zijn slechtste i.m.o.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:11:40 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123954835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:01 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Scary Monsters is nog tof, de rest van zijn jaren '80 albums kan ik ook niet zo heel veel mee. Behalve dan natuurlijk dit bazennummer, wat ik vaak als wekker gebruik. In plaats van grommend wakker worden, spring ik dan meteen uit bed met een hoog 'oeh ah ochtendgymnastiek'-gehalte. *O*

Hehe dat intro is idd erg tof :) maar ik vind Bowie het tofst als hij gewoon rare muzikale experimenten doet, zijn 'popsongs' doen me meestal niet heel veel.

Hunky Dory vind ik als uitzondering wel weer tegen het briljante aan :)
nee, jij dan!
pi_123954911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:11 schreef Deckard het volgende:
Jaren '90 was weer heel experimenteel. EIgenlijk zijn beste tijd, totdat dat album 'hours...' om de hoek kwam kijken. Echt zijn slechtste i.m.o.
Hours.. Is een rustig album, maar er staan zeker wel pareltjes op.... :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:14:57 #120
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123954962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:11 schreef Deckard het volgende:
Jaren '90 was weer heel experimenteel. EIgenlijk zijn beste tijd, totdat dat album 'hours...' om de hoek kwam kijken. Echt zijn slechtste i.m.o.
'Little Wonder' vond ik wel weer tof idd :D
maar de rest van die plaat was niet al te best dacht ik me te herinneren
nee, jij dan!
pi_123955080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:14 schreef Gehenna het volgende:

[..]

'Little Wonder' vond ik wel weer tof idd :D
maar de rest van die plaat was niet al te best dacht ik me te herinneren
Bedoel je het album Earthling?
Hij heeft ook nog 'The Buddha Of Suburbia', '1.Outside' en 'Black Tie, White Noise' uitgebracht.
En met Tin Machine nog Tin Machine II gedaan
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:21:56 #122
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123955247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef Deckard het volgende:

[..]

Bedoel je het album Earthling?
Hij heeft ook nog 'The Buddha Of Suburbia', '1.Outside' en 'Black Tie, White Noise' uitgebracht.
En met Tin Machine nog Tin Machine II gedaan
Earthling idd

Tin Machine, dat vond ik helemaal niets :P

Heathen staan wel weer een paar leuke nummers op, maar die is later :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 12-03-2013 14:00:22 ]
nee, jij dan!
pi_123955480
Ik vind het nieuwe album hartstikke tof persoonlijk, maar het heeft er vooral voor gezorgd dat zijn platen uit de jaren '70 niet uit mijn platenspeler weg te slaan zijn op dit moment. :)

(iets wat wel meer mensen hebben, volgens mij)
pi_123966178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind het nieuwe album hartstikke tof persoonlijk, maar het heeft er vooral voor gezorgd dat zijn platen uit de jaren '70 niet uit mijn platenspeler weg te slaan zijn op dit moment. :)

(iets wat wel meer mensen hebben, volgens mij)
Ik heb dat ook. :D Van de week nog Hunky Dory en Low geluisterd.

Na een paar dagen luisteren begint zijn nieuwe album mij steeds beter te bevallen. Bowie heeft hier toch iets heel moois neergezet.
pi_123970059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Earthling idd

Tin Machine, dat vond ik helemaal niets :P

Heathen staan wel weer een paar leuke nummers op, maar die is later :)
Heathen vond ik ook erg sterk. En Outside.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:23:04 #126
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123971235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Heathen vond ik ook erg sterk. En Outside.
Outside moet ik nog eens uitchecken.

ik zat me net ook te bedenken, ook al vind ik persoonlijk het nieuwe album niet zo heel veel aan, het is nog steeds wel relevant, gezien hoeveel mensen er gewoon op zitten te wachten :) dat is wel respect waard na een carrière van freaking 46 (!) jaar _O_
nee, jij dan!
pi_123975363
Persoonlijk vind ik Outside zijn beste werk ooit. Het is een onafgemaakte trilogie concept album met dood, science fiction, kunst en muziekvrienden uit berlijn. Alhoewel het niet iedere bowiefan echt zal aantrekken was dit wel voor mij het album waardoor ik echt fan ben geworden.

Die klassiekers kan ik waarderen, maar het donkere wat zo schuurt ligt heel erg dicht bij wat je qua gevoel kan overbrengen. Ook de schreeuw van hopeloosheid in Scary Monsters wat je vind in het album gaat door merg en been.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:08:12 #128
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124008933
http://thetalkhouse.com/reviews/view/jonathan-meiburg-david-bowie

Review, gefocused op zijn stem, geschreven door de zanger van Shearwater.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:40:07 #129
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_124010409
Speculatievoer :D

quote:
Echtgenote hint dat Bowie toch op tournee gaat

Iman, David Bowie's echtgenote, heeft zich laten ontvallen dat het gezin niet mee op tournee kan, omdat hun dochter Alexandria (12) in New York naar school moet. Zo draait de geruchtenmolen over mogelijke optredens naar aanleiding van Bowie's nieuwe album 'The Next Day' weer op volle toeren.

'We hebben een 12-jarige die naar school moet, dus we kunnen niet reizen. Alles is rond haar leven gepland, dus ik weet het niet. We zullen hem gaan bezoeken, maar we zullen niet mee op tournee gaan, omdat ze naar school moet', vertelde Iman aan het Britse magazine Grazia.

De uitspraken voeden speculaties, die Bowie's gitarist Gerry Leonard al op gang bracht. Die schatte de kansen op een tournee in op 50 procent. Leonard voegde daaraan toe: 'Een paar keer toen we een van de stevigere nummers van het nieuwe album speelden, zei Bowie dat die live geweldig zouden klinken. Andere keren rolde hij gewoon met zijn ogen als iemand over optredens begon.'

Bowie is ondertussen goed op weg om zijn eerste nummer 1-album in 20 jaar te scoren in Groot-Brittannië.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_124011023
Ik roep het al sinds 8 januari.....
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:55:14 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_124011141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:14 schreef Gehenna het volgende:

[..]

'Little Wonder' vond ik wel weer tof idd :D
maar de rest van die plaat was niet al te best dacht ik me te herinneren
Little Wonder vond ik dan weer een van de minste nummers van Earthling. Grappig.

Overigens was ik bij dat laatste concert van Bowie in Duitsland. Hopelijk kan ik binnenkort niet meer zeggen dat ik bij zijn allerlaatste was...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 13 maart 2013 @ 22:14:14 #132
97745 Thorical
finding a way
pi_124029346
Ik ben niet blij en verrast van dit album geworden. Teksten soms maar muzikaal?
  donderdag 14 maart 2013 @ 02:43:32 #133
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124037439
Vandaag het album binnengekregen, eindelijk echt luisteren. stuk beter dan via de laptop.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:05:13 #134
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_124364579
David Bowie Is... weer helemaal terug

quote:
David Bowie's originele kledingstukken, songteksten, schetsen voor videoclips en decors zijn voor het eerst samengebracht. Aanstaand weekend opent in het Londense Victoria & Albert Museum de tentoonstelling 'David Bowie is'. Nieuwsuur ging alvast kijken met voormalig Toppop-presentator Ad Visser.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_124366284
Ik ga heen *O*
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 00:08:41 #136
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124510335
Ik wil Bowie zo graag een keer live zien, koste wat kost zal ik erbij zijn. Als hij nu niet gaat optreden dan gebeurd het nooit meer.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 03:28:28 #137
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124512957
Kans dat ie gaat optreden is naar mijn bescheiden mening heel klein.
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124522148
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 03:28 schreef HarryR het volgende:
Kans dat ie gaat optreden is naar mijn bescheiden mening heel klein.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 maart 2013 @ 13:29:50 #139
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_124522170
Als er genoeg geld voor neer gelegd wordt is alles mogelijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:34:16 #140
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124522365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 03:28 schreef HarryR het volgende:
Kans dat ie gaat optreden is naar mijn bescheiden mening heel klein.
Ik weet het, het is ook meer hopen terwijl ik weet dat het niet gaat gebeuren.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_124522729
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als er genoeg geld voor neer gelegd wordt is alles mogelijk.
Dat heeft hij hard nodig.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 maart 2013 @ 13:43:04 #142
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_124522768
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:42 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat heeft hij hard nodig.
Gelukkig zijn er meer ouwe lullen die het niet hard nodig hebben maar toch touren.
Zoals ik zeg, met genoeg geld is alles mogelijk.

En daarnaast, leuk dat artiesten nog cd's uitbrengen natuurlijk maar de opbrengst daarvan is echt een schijntje met wat het een jaar of 10/20 geleden was.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 13:47:30 #143
97745 Thorical
finding a way
pi_124620112
http://www.bol.com/nl/p/the-next-day/1000004013371876/
quote:
¤ 19,99 ¤ 9,99
Je bespaart 50%
Vandaag voor 22:30 uur besteld, morgen in huis
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_124620179
Nu al in de uitverkoop :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124620205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:18 schreef Spezza19 het volgende:
Nu al in de uitverkoop :')
Vind het ook vreemd
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_124620252
quote:
11s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:19 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Vind het ook vreemd
Mijne even terugsturen en opnieuw bestellen :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124620332
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:20 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mijne even terugsturen en opnieuw bestellen :')
:D
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_124620413
quote:
Ja, echt wel haha
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124626804
Zojuist de LP + CD besteld. Morgen eindelijk dan de fysieke versie in huis :)
pi_124640323
CD is binnen _O_
Nu de lp nog
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_124641399
Vinyl binnen *O*
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124834783
Vinyl binnen *G*
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_124841986
De mijne zou ook vandaag moeten binnenkomen... maar nog geen postbode gezien :(
Bleuh.
pi_124847245
Toch nog gekomen. Ziet er goed uit. Zwaar vinyl, dikke kartonnen hoes :D
Bleuh.
pi_126216919
En wat vinden jullie van de nieuwe clip ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:30:00 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126216940
Nog niet gezien, linkje?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_126217142
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:30 schreef Dagonet het volgende:
Nog niet gezien, linkje?
http://www.vevo.com/watch/david-bowie/the-next-day/USRV31300003

Niet op je werk kijken :P
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_126217407
Marion Cotillard O+

Eigenaardige video verder, maar ik had ook niet anders verwacht.
pi_126217451
Inderdaad eigenaardig
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:51:09 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126217799
quote:
Mwah, zulke mietjes zijn het niet op m'n werk, al is vevo wel geblocked. Maar goed, ik ben toch niet aan het werk vandaag. :P.

De clip past prima bij tekst en thema van het nummer iig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:03:42 #162
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126232106
Eigenaardig...
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 20:13:57 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126232678
toffe clip :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126232775
Hier heeft iemand de moeite genomen om de clip te analyseren. Dat verduidelijkt wel een aantal beelden.
pi_126236624
Hij staat nu ook weer op YT
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_126238194
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:15 schreef Desunoto het volgende:
Hier heeft iemand de moeite genomen om de clip te analyseren. Dat verduidelijkt wel een aantal beelden.
Dat verteld alleen wat er gebeurd maar geeft totaal geen analyse over de video zelf.

Het nummer zelf voor deze clip deed mij altijd denken aan wat het album zelf al aan gaf. De dagen na Ziggy Stardust. "They can't have enough of his doomsday song". Alhoewel het ook tweeledig kan zijn aangezien er ook een boel verhalen uit de middeleeuwen verstopt schijnen te zitten.
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:20:28 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126243367
They can work with satan while they dress like the saints” zingt Bowie in het nummer ‘The Next Day’. Zijn nieuwe videoclip is een aanvulling bij de antireligieuze lyrics van de song. In een bordeel bekleedt Bowie de rol van profeet en bekritiseert de geveinsde onbaatzuchtigheid van de katholieke kerk.

http://focus.knack.be/ent(...)le-4000297290563.htm
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126833394
http://www.classicrockmagazine.com/news/trevor-bolder-dead-at-62/

Trevor Bolder dead at 62

Long-time Uriah Heep bassist and Spiders From Mars icon Trevor Bolder has died of cancer at the age of 62, it’s been confirmed.

He’d been locked in a battle with the disease for years, but it finally sidelined him from work in February.

Bolder joined David Bowie’s backing band in 1971, alongside guitarist Mick Ronson – with whom he’d played in The Rats – and drummer Woody Woodmansey. He appeared on the albums Hunky Dory, The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars, Aladdin Sane and Pin Ups.

He replaced John Wetton in Heep in 1976 and made his recording debut with them on 1977′s Firefly. He also played on Innocent Victim, Fallen Angel and Conquest, before joining Wishbone Ash. In 1983 he returned to Mick Box’s outfit and played on Equator two years later. He’d appeared on every album since, including their most recent outing, 2011′s Into The Wild.

Earlier this year he announced what was hoped to be a temporary absence as a result of surgery. He later told Classic Rock: “I had pancreas cancer so I had to have that removed. Not the entire pancreas; but still, it was bad news. They’ve cut out the bad bit. I’ve had a bit of chemo, got to have that, which I’m doing now, in case there’s anything hanging about. Once that’s done, I should be back to doing what I do for a living.” The band had said he was aiming to be back in action in time for Heep’s appearance at the Download Festival.

A statement from the band reports: “Trevor was an all-time great – one of the outstanding musicians of his generation, and one of the finest and most influential bass players Britain ever produced.

“His long time membership of Uriah Heep brought the band’s music, and Trevor’s virtuosity and enthusiasm, to hundreds of thousands of fans across the world.”

Box adds: “Trevor was a world class bass player, singer and songwriter – and more importantly a world class friend. He will be sadly missed by family, friends and rock fans all over the world. We are all numb to the core.”

;(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_126861359
Ik las het vanmorgen ja ;(
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_128248643
Wie in Italie is..... kan Bowie tegen komen....

http://www.dailymail.co.u(...)-holiday-Venice.html

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128704365
David vandaag in london. Ik was er gister.... :(

Wel een heeeeel mooi bowie item mogen toevoegen aan mijn collectie.... Een exclusief one of a kind :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128704389
Gaat Bowie nog eens concerten geven? _O_
pi_128704550
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:12 schreef Braddie het volgende:
Gaat Bowie nog eens concerten geven? _O_
Gister exclusief te horen gekregen dat er dit jaar nog een album komt...
Dus reken maar op concerten volgend jaar...

Oh ja, de V&A EXPO...... AANRADER!!!! GA HEEN!!! Het is indrukwekkend....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128705377
Ik ben aankomend weekend in Londen en wil er dan heen maar zo te zien is het nogal lastig om aan kaarten te komen. Had jij ze van tevoren online besteld of daar ter plekke gekocht?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_128705716
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:33 schreef Felixa het volgende:
Ik ben aankomend weekend in Londen en wil er dan heen maar zo te zien is het nogal lastig om aan kaarten te komen. Had jij ze van tevoren online besteld of daar ter plekke gekocht?
Vooraf besteld. Maar met mazzel kan je er nog in. Maar vooraf is een aanrader.

Het is echt fantastisch. Niet alleen staan al zijn outfits daar, maar ook de originele collage van wat uiteindelijk de Scary Monsters hoes is geworden, hele storyboards die hij gemaakt heeft voor video clips, de film Hunger City gebasseerd op diamond dogs etc. Hele maquettes van hoe hij het podium wilde hebben van heel wat tours. Zelfs van voor hij beroemd was en met de Kon-rads optrad. Een paar van zijn schilderijen. Het is echt zo indrukwekkend. Heb er ruim 4 uur rondgelopen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128706023
Online tickets zijn allemaal uitverkocht zie ik. Per dag verkopen ze om 10u nog max. 450 kaarten maar dat betekent niet dat je er ook meteen in mag, kan ook zijn dat je een kaartje krijgt voor 15u of zo. Heb zaterdag een bruiloft dus ik kijk wel hoe laat ik zondag mijn bed uit kom rollen en of ik dan nog binnen kan komen; moet in de loop vd middag weer naar het vliegveld.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_128706092
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:49 schreef Felixa het volgende:
Online tickets zijn allemaal uitverkocht zie ik. Per dag verkopen ze om 10u nog max. 450 kaarten maar dat betekent niet dat je er ook meteen in mag, kan ook zijn dat je een kaartje krijgt voor 15u of zo. Heb zaterdag een bruiloft dus ik kijk wel hoe laat ik zondag mijn bed uit kom rollen en of ik dan nog binnen kan komen; moet in de loop vd middag weer naar het vliegveld.
Ja das wel balen. Maar nogmaals, als je heen kan, ga er heen. Het is 1000% de moeite waard....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128708209
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Gister exclusief te horen gekregen dat er dit jaar nog een album komt...
Dus reken maar op concerten volgend jaar...

Oh ja, de V&A EXPO...... AANRADER!!!! GA HEEN!!! Het is indrukwekkend....
NOG EEN ALBUM?!?!?!?!
CONCERTEN VOLGEND JAAR?

BOOOWWIIIEE _O_

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 00:50:44 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 16:59:45 #179
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_128725765
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

NOG EEN ALBUM?!?!?!?!
CONCERTEN VOLGEND JAAR?

BOOOWWIIIEE _O_
Nou, hij zegt "dus reken maar"... voor mij betekent dat niet dat het ook gaat gebeuren en dat men heeft gezegd dat we het kunnen verwachten. Spezza19 vermoedt alleen maar op basis van een 2de album dit jaar dat we een concert kunnen verwachten.
Correct me if I'm wrong :)
pi_128727222
Mja, er wordt steeds gezegd; geen concerten DIT JAAR.. dat dit jaar heeft geen toegevoegde waarde als er helemaal geen concerten zouden komen.
Oh en Bowie is in London vandaag.


Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128996398
De laatste video; Heel erg jaren negentig zeg.

pi_129003040
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:49 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, er wordt steeds gezegd; geen concerten DIT JAAR.. dat dit jaar heeft geen toegevoegde waarde als er helemaal geen concerten zouden komen.
Het is meer een slag om de arm houden zou ik zo denken, aangezien David Bowie al enige tijd heeft aangegeven geen optredens meer te willen geven. Nou zijn er wat lichte aanwijzingen dat hij overweegt om daar op terug te komen, maar voorlopig maar eens rustig afwachten.

En dan denk ik nog steeds gewoon een paar optredens en niet een tour oid. Dus dat gaat waarschijnlijk flink in de buidel tasten worden. Wat overigens geen belemmering zou moeten zijn. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129015237
Ik blijf me verbazen over hoe de Engelse pers over deze video schrijft... Ze missen echt compleet het punt... :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_129132683
Voor hen die geinteresseerd zijn.. Ik kan de Valentine's Day single op vinyl leveren voor 9.99 euro excl. eventuele verzendkosten.
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:01:31 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129758256
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_129758776
Duurt nog even, maar we hebben geduld!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_129758807
Was er al geweest maar zal zeker nog een keer gaan :) echt een aanrader
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_129759355
quote:
NICE :D
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:01:00 #189
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_129764269
Groningen :{
pi_129764571
Nu maar hopen dat ze niet voor al die tentoonstellingen unieke gekleurde persingen blijven uitgeven :') :D
Bleuh.
pi_129776966
Ik heb vernomen dat er gewerkt wordt aan een remaster van Lodger
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_129777588
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:01 schreef Hankster het volgende:
Groningen :{
Groningen *O*
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:06:47 #193
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_129782668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 00:46 schreef Spezza19 het volgende:
Ik heb vernomen dat er gewerkt wordt aan een remaster van Lodger
Hopelijk komt er dan een box zoals voor StS maar dan met minder live meuk en meer outtakes en demos.
pi_129799297
Boxen *;

Doe mij gewoon een super deluxe box van Low/Heroes/Lodger :D
Bleuh.
pi_129801563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:22 schreef PimD het volgende:
Boxen *;

Doe mij gewoon een super deluxe box van Low/Heroes/Lodger :D
Doe maar niet, want dan gaat ie over de 300,- euro kosten ofzo :X :P

Maar Lodger is toch altijd wel een ondergeschoven kindje geweest, terwijl er toch echt hele briljante nummers op staan.
Visconti heeft al eens gezegd dat Lodger eigenlijk veel te snel uitgebracht was en dat het album nog niet klaar was.

Geruchten gaan dat ze nu dat album dus eens afmaken... Ben erg benieuwd.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130655034


:)

Weer een mooie in de serie van Starman, Life On Mars.... :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130772934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:50 schreef Deckard het volgende:
De laatste video; Heel erg jaren negentig zeg.

Hier een blog over de de subtiele verwijzingen naar de Amerikaanse wapenwet in de video.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_130908723
Op dit moment helemaal gek op "be my wife"....kan niet wachten tot Groningen!!
pi_130911073
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:35 schreef Psijic het volgende:
Op dit moment helemaal gek op "be my wife"....kan niet wachten tot Groningen!!
Haha, dan heb je nog even te gaan. :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130915087
helaas duurt het nog even...
pi_130933616
Nieuwe "Bowie" gelekt.... Nou ja, nieuwe Arcade Fire single MET David Bowie....

Ik vind het niks :N <--- mening bijgesteld na 5 repeats.... ^O^

http://thelineofbestfit.c(...)-leaks-online-136604

[ Bericht 17% gewijzigd door Spezza19 op 08-09-2013 00:26:03 ]
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 8 september 2013 @ 10:42:43 #202
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_130940787
Ja het nieuwe Arcade Fire nr is ok. Bowie hoor je misschien een minuutje of zo in totaal? En dan ook nog ergens op de achtergrond. Als hij het natuurlijk is...
pi_130974417
Shit wou net luisteren, maar de link is verwijderd. Dan toch even wachten tot morgen.
Maar als ik het tot nu toe zo lees dan is het een nummer dat je een paar keer geluisterd moet hebben om het leuk te vinden. Ben benieuwd, zijn mooie en unieke kopstem zal hij vast weer niet gebruiken, net als op "the next day".
pi_130986271
Ik weet niet of het al is langs geweest maar onderstaand filmpje vond ik op YouTube en..op zijn zacht gezegd: Aparte combinatie van deze twee grootheden uit verschillende tijden.

pi_131016939
quote:
The Thin White Duke, whos been an uncommonly reclusive figure himself since The Next Day was issued in March, acknowledged via his official Facebook account on Monday that he was indeed the man dropping some dramatic down, down, downs on the cut.
2013: nieuw Bowie album, nieuw Arcade Fire album, single van Arcade Fire met Bowie... wat een jaar! _O_

Nothing has changed. Everything has changed.
pi_131017061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:01 schreef Sequencial het volgende:

[..]

2013: nieuw Bowie album, nieuw Arcade Fire album, single van Arcade Fire met Bowie... wat een jaar! _O_

[ afbeelding ]
Wacht maar op volgend jaar.... Live shows.... ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131021018
Hoop dat James Murphy die de Arcade Fire plaat mede heeft geproduceerd met Bowie aan de slag gaat en ook gelijk de Dewaele broertjes erbij betrekt. Een fan mag dromen.
pi_131026458
Earthling komt op groen vinyl _O_

21 oktober...
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:17:42 #209
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131032260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:20 schreef Spezza19 het volgende:
Earthling komt op groen vinyl _O_

21 oktober...
Weer zo'n 500 stuks editie van MOV?
pi_131044900
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:17 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Weer zo'n 500 stuks editie van MOV?
2000 stuks

ik heb er nog 20 over....

[ Bericht 2% gewijzigd door Spezza19 op 10-09-2013 22:56:38 ]
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 11 september 2013 @ 10:08:23 #211
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131051993
Ik zie dat hij ondertussen is uitverkocht bij jou?
pi_131052045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef RonB79 het volgende:
Ik zie dat hij ondertussen is uitverkocht bij jou?
Niet uitverkocht. Tijdelijk verkoop stop gezet ivm hoge vraag. Ik heb er 82 besteld en er zijn er ongeveer 40 verkocht en betaald. Vanochtend nog laatste exemplaren bij kunnen bestellen.

Dus als je er nog 1 wilt stuur even PM.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131420291
vanavond: David Bowie Five Years documentaire uit 2013 op Ned.3 om 21:35 h. !
pi_131420399
Even kijken denk ik!
pi_131429045


blijft een van mijn meest favoriete films _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 22 september 2013 @ 08:39:53 #216
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131433975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:09 schreef Psijic het volgende:
vanavond: David Bowie Five Years documentaire uit 2013 op Ned.3 om 21:35 h. !
Het was best leuk om te zien eigenlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_131444310
Niet echt bowie naar wel gerelateerd. Dit weekend de art director van Moon (film van zoon van) ontmoet. Bijna 2 uur mee staan praten. Krijg je toch weer een hoop info mee. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131466784
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:51 schreef Spezza19 het volgende:
Niet echt bowie naar wel gerelateerd. Dit weekend de art director van Moon (film van zoon van) ontmoet. Bijna 2 uur mee staan praten. Krijg je toch weer een hoop info mee. :)
Leuk! Hoe kom je zo dicht bij?

Vond de docu wel leuk maar had voor mij veel langer mogen zijn :-)
pi_131475639
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:29 schreef Psijic het volgende:

[..]

Leuk! Hoe kom je zo dicht bij?

Vond de docu wel leuk maar had voor mij veel langer mogen zijn :-)
De studio waar hij nu zit had een Open Huis... En aangezien ik in Engeland was kon ik makkelijk even langs. Hij maakt ook erg gave kunst. Zal vanavond wel even foto's toevoegen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131525692
Ik maar vragen stellen over MOON.... Had nog wel meer kunnen vragen :D

Hideki Arichi - IMDb
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131789752
http://www.limitedvinyl.n(...)ited-blue-vinyl.html

Komt er nou ook een blauwe? En die groene is al uitverkocht schijnbaar? Ik dacht 'dat kan over 2 weken ook nog wel, met 2000 stuks' :D
Bleuh.
pi_131789953
Groen heb ik er een paar beschikbaar. dus wees snel ;)

En ja er komt een blauwe.... Geen zwarte volgens MOV...

Die helaas echt een fuck up hebben begaan omtrent de aankondiging... maar goed, nu te koop dus :)

En leuk, mijn website :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131790537
Ja daarom post ik het ook hier, insider info :D

Bestelling is geplaatst, ook maar meteen Sorrow 7" en Editors 7" er bij gedaan... En toch, ik heb altijd een beetje een nasmaak bij dat Music On Vinyl. Aan de ene kant supergaaf natuurlijk wat ze doen, maar soms heb ik wel het gevoel dat het een beetje uitgemelkt wordt. Van de Earring hebben ze vorig jaar 2 platen op zowel zwart als gekleurd uitgebracht, daarna die Dutch Masters serie op rood/wit/blauw vinyl.
Bleuh.
pi_131790773
Ja, die blauwe release snap ik ook geen fuck van. Mensen klagen al over Sony en The Next Day collectors edition die in November uitkomt....
Die groene was leuk, die blauwe had (vanuit persoonlijk en niet vanuit webshop standpunt) niet gehoeven.

Ah, dus jij bent die Editors besteller :P weet ik dat ook weer :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131790870
Ik had er nooit aan moeten beginnen, verzamelen :(

En ach, die The Next Day collectors edition. Er zijn zoveel bands die een half jaar na de release nog een deluxe uitbrengen met een cdtje met live-nummers of remixen. Dan vind ik 4 nieuwe nummers + alle bonustracks + nog wat remixen + een DVD nog wel meevallen :D

Ik had liever dat ie gewoon een tour bekend maakte of dat dat tweede album wat al zou klaarliggen natuurlijk :D
Bleuh.
pi_131791037
Mja, gezien het uitkomen van dit album met nieuwe nummers, die trouwens echt nieuw zijn en niet al klaar waren op het moment van The Next Day, denk ik dat niet dat er nog een album volgt.
Tour zou ik ook graag zien. :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131854260
Komt er nou zowel een blauwe, als een zwarte, als een groene? Dan moet ik die zwarte eigenlijk ook nog. Terwijl ik het maar een matige plaat vind :D
Bleuh.
pi_131855448
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:46 schreef PimD het volgende:
Komt er nou zowel een blauwe, als een zwarte, als een groene? Dan moet ik die zwarte eigenlijk ook nog. Terwijl ik het maar een matige plaat vind :D
Ik krijg 21 oktober de groene, 25 oktober de blauwe en na het weekend de zwarte...

Ik ga er wel even een foto van maken... :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131855887
Pfff dan moet ik mijn bestelling maar uitbreiden vrees ik. Als ik het nu niet meteen koop komt het er nooit meer van :D
Bleuh.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:14:40 #230
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131868145
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:23 schreef PimD het volgende:
Pfff dan moet ik mijn bestelling maar uitbreiden vrees ik. Als ik het nu niet meteen koop komt het er nooit meer van :D
Niets gaat boven een eerste persing van Earthling :D
pi_131868165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:14 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Niets gaat boven een eerste persing van Earthling :D
Dat weet je niet... Misschien is deze persing wel beter :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:17:59 #232
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131868184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat weet je niet... Misschien is deze persing wel beter :P
Meh, ik heb altijd liever een eerste persing.
En ik moet het toch weer eens onder Pim zijn neus wrijven dat hij die persing nog niet heeft en ik wel :)
pi_131868749
Ik had ooit de originele Earthling, Outside en zelfs Tin Machine II... Allen gloednieuw en nooit gedraaid.
Voor een goede prijs verkocht toen vinyl helemaal op z'n gat lag....
Ach ja, heb nu genoeg andere versies ter vervanging :D
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:49:40 #234
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131869675
Earthling heb ik toen nieuw gekocht, Outside (origineel) 2 jaar geleden. Heathen wil ik nog wel eens.
pi_132548074
quote:
David Bowie krijgt radiokanaal

De Britse zanger David Bowie krijgt twee weken lang een eigen radiokanaal waarop al zijn nummers worden gedraaid.

David Bowie krijgt twee weken lang een eigen kanaal op de satellietradiozender Sirius XM Radio, zo meldt de zender.

Naast de oude nummers zal het kanaal tot de releasedatum op 5 november van zijn nieuwe cd 'The Next Day Extra' exclusief vijf tracks van het album laten horen.

Ook draait Sirius demo’s en zeldzame nummers van de Britse zanger, net als muziek van andere artiesten die Bowie-nummers hebben gecoverd.
Nothing has changed. Everything has changed.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:20:54 #236
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_132548098
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:20 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_132549599
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:49 schreef RonB79 het volgende:
Earthling heb ik toen nieuw gekocht, Outside (origineel) 2 jaar geleden. Heathen wil ik nog wel eens.
Origineel of re-issue? of maakt dat niet uit?
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:56:29 #238
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_132559331
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:07 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Origineel of re-issue? of maakt dat niet uit?
Liefst het origineel. De herpersing van enige tijd geleden liever niet mits het die op gekleurd vinyl is (voor een normale prijs).
Ik heb het normaal niet zo met herpersingen :)
pi_132560145
Tenzij bedoel je, niet mits :D
Bleuh.
pi_132560292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:56 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Liefst het origineel. De herpersing van enige tijd geleden liever niet mits het die op gekleurd vinyl is (voor een normale prijs).
Ik heb het normaal niet zo met herpersingen :)
Weinig mis met herpersingen hoor....
De eind jaren 70, begin 80 persingen van Bowie zijn het best, kwalitatief gezien.
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:12:53 #241
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_132563090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:12 schreef PimD het volgende:
Tenzij bedoel je, niet mits :D
Mits ik het anders bedoelde :D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:15:07 #242
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_132563199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Weinig mis met herpersingen hoor....
De eind jaren 70, begin 80 persingen van Bowie zijn het best, kwalitatief gezien.
Ja, dan doel ik weer meer op bv jaren 90/00 persingen die nu opnieuw uitgebracht worden.
Een originele mint persing van een jaren 70 album is vaak niet te doen en veels te duur. Alhoewel dat soms ook voor jaren 90 persingen geldt. Maar een originele jaren 90 of begin 2000 persing vind ik al wat specialer omdat de oplages destijds best laag waren.
pi_132563427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Weinig mis met herpersingen hoor....
De eind jaren 70, begin 80 persingen van Bowie zijn het best, kwalitatief gezien.
Mits je een Duitse persing hebt. Er werden in die tijd ook platen in bijvoorbeeld Frankrijk en Italië geperst die van beduidend mindere kwaliteit waren.
pi_132757563
nieuwe clip

The next day extra is alvast te luisteren op http://www.deezer.com/album/7078854 moet je even een gratis account aanmaken :)
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_132832103
Love Is Lost (Hello Steve Reich Mix By James Murphy For The DFA)

Erg vet imho. 10 minuten duurt ie.
standaarddrinker
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:14:59 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_132832739
Oh ja, de extra's waren uit. Tof.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 november 2013 @ 11:14:03 #247
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132883227
Je hebt het niet van mij.

Bart_Heemskerk twitterde op maandag 04-11-2013 om 11:12:41 Ter aanvulling op mijn vorige tweet. Bowie op Primavera Sound 2014. http://t.co/Gl3knZjuXD reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132883335
Nonsense.... Waarom zou ie voor een festival kiezen als hij makkelijk stadions en arena's vol kan krijgen?
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 november 2013 @ 11:20:01 #249
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132883382
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:18 schreef Spezza19 het volgende:
Nonsense.... Waarom zou ie voor een festival kiezen als hij makkelijk stadions en arena's vol kan krijgen?
Primavera is een festival waar artiesten graag staan, veel exclusieve dingen worden er geboekt. En Bowie houdt niet van touren dus dan is dit een prima gelegenheid.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132883417
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 11:20 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Primavera is een festival waar artiesten graag staan, veel exclusieve dingen worden er geboekt. En Bowie houdt niet van touren dus dan is dit een prima gelegenheid.
Mja, als ie daar echt op zou treden... had ik het inmiddels al via kanalen bevestigd gekregen....

Ik verwacht er dus weinig van
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 november 2013 @ 11:21:33 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132883423
Maar goed, het kan ook prima een photoshop zijn natuurlijk B-)

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_135236712
Even een kickje :P

Gefeliciteerd David Bowie O+
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135236942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:20 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Even een kickje :P

Gefeliciteerd David Bowie O+
:W :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135237068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

:W :D
:W :P
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135237089
Weinig Bowie nieuws verder. Die witte Love is Lost 12" had je al?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135237135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:30 schreef Spezza19 het volgende:
Weinig Bowie nieuws verder. Die witte Love is Lost 12" had je al?
Heb ik niet nee :@
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135237172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:32 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Heb ik niet nee :@
Schaam je! :+
Heb je mazzel, heb er nog 1 of 2 over.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135237207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:33 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Schaam je! :+
Heb je mazzel, heb er nog 1 of 2 over.
Die waren toch al uitverkocht ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135237242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:34 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Die waren toch al uitverkocht ?
Ik koop grote voorraden als het op Bowie aan komt ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135237434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik koop grote voorraden als het op Bowie aan komt ;)
Goeie zaak ^O^ :P
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135237580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:40 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Goeie zaak ^O^ :P
Tja, krijg je he als je weet dat er altijd mensen zijn die bepaalde item releases missen…. * Spezza19 to the rescue :+
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135428026
Nieuwe picture disc die uit komt in maart
Vind hem er tof uit zien :D

Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135428258
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:21 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Nieuwe picture disc die uit komt in maart
Vind hem er tof uit zien :D

[ afbeelding ]
Wel de mooiste tot nu toe! :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135428374
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:29 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wel de mooiste tot nu toe! :Y
Spez denkt nu die moet ik snel in de winkel zetten of niet ? :T
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135428395
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:34 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Spez denkt nu die moet ik snel in de winkel zetten of niet ? :T
Wist al dat ie kwam hoor ;)
Weet alleen nog geen prijs… dus dan heeft toevoegen weinig zin ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135428410
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wist al dat ie kwam hoor ;)
Weet alleen nog geen prijs… dus dan heeft toevoegen weinig zin ;)
Kan ook niet anders _O-

Ja dan heeft het weinig zin
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135428446
Aangezien ie aangekondigd is, denk ik dat hij vandaag wel toegevoegd zal gaan worden.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135428502
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:38 schreef Spezza19 het volgende:
Aangezien ie aangekondigd is, denk ik dat hij vandaag wel toegevoegd zal gaan worden.
^O^
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_135428541
quote:
Kan je hem bestellen met de Love is Lost 12" :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135428663
Zo. Aangezien de prijzen van al die dingen hetzelfde zijn, heb ik hem maar alvast toegevoegd. :)

http://www.limitedvinyl.n(...)h-anniversary-p.html
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135450657
Gekocht :)
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:35:59 #272
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_136091902
Het is minder opvallende spam als je je site niet ook in je ondertitel hebt staan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:32:16 #273
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_136649494
David.
Bowie.
_O_

Enorm blij dat ik deze meester eindelijk heb ontdekt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_137138960


_O_

Eindelijk legaal op vinyl! :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137140910
Is dat kreng nou echt al uitverkocht op je website...? :(

Edit: Oh nu niet meer zie ik :D
Bleuh.
pi_137141101
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef PimD het volgende:
Is dat kreng nou echt al uitverkocht op je website...? :(

Edit: Oh nu niet meer zie ik :D
Ik doe het in fases ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137141419
Besteld. Ik ben ook gek dat ik er in trap eigenlijk :D
Bleuh.
pi_137218257
http://www.davidbowie.com(...)hes-berlin-may-52961

Bowie terug in Berlijn… daar gaan we uiteraard even heen :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137218384
Heel erg stiekem hopen mijn ma en ik op nog ééééén kleine tour.
Heb al tegen d`r gezegd " Al komt hij naar Madison Square Garden, maak me geen reet uit, ik stap op het vliegtuig, en ga er heen "
pi_137218447
Wees gerust… gaat niet gebeuren… :N
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137218877
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:52 schreef Spezza19 het volgende:
Wees gerust… gaat niet gebeuren… :N
Wat is er in het verleden nou gebeurd waardoor hij zoiets heeft van "Neuh, ik ga niet meer touren? " Nou weet ik dat incident met die lolly wel... Maar verder...
Kom op zeg, zelfs Phil Collins gaat (waarschijnlijk) Weer op wereld tournee en die man kan niet meer drummen door een wervel die ge "Dislocate" is in zijn rug....
pi_137222797
Omdat hij het allemaal wel best vind.
pi_139372353


Een weer eentje voor de verzameling :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_139372642
Waar heb je 'm vandaan? :'( :D
Bleuh.
pi_139372703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:30 schreef PimD het volgende:
Waar heb je 'm vandaan? :'( :D
Vriend van mij uit Amerika heeft hem geregeld :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_139372724
Ah jammer, had gehoopt dat er een of andere Nederlandse toko alsnog een paar exemplaren op de kop had getikt :D :(
Bleuh.
pi_139372872
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:33 schreef PimD het volgende:
Ah jammer, had gehoopt dat er een of andere Nederlandse toko alsnog een paar exemplaren op de kop had getikt :D :(
Nee helaas :N

Ik heb met deze ook maar mazzel gehad....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_139385860
Vandaag gelezen dat hij dit jaar nog een plaat gaat releasen.
Het is even de vraag of het een compleet album wordt.
pi_139386405
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:45 schreef Deckard het volgende:
Vandaag gelezen dat hij dit jaar nog een plaat gaat releasen.
Het is even de vraag of het een compleet album wordt.
Naar aanleiding van zijn brief voor de CEO van Sony die de award kreeg?
Dat was al tongue-in-cheek…

verwacht er niet veel van
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_140996276
Is iemand van plan om hier naar toe te gaan??

http://www.drucultuurfabr(...)vid-bowie-convention
pi_141031059
JA lijkt mij wel oke om heen te gaan, denk wel dat ik eerdaags kaarten bestel
Ashes to ashes funk to funky, we know Major Tom's a junky
pi_142369009
http://www.telegraph.co.u(...)More-music-soon.html

quote:
By Alice Vincent, Entertainment Writer1:44PM BST 16 Jul 2014 Comments2 Comments

David Bowie surprised the world in 2013 when he released his first single in a decade, Where Are We Now, but the musician has given a little more warning about his forthcoming new material.
A statement from Bowie was read out on Saturday at a fundraising event for the Terrance Higgins Trust in a bar in Denmark Alley, London.
It read: "This city is even better than the one you were in last year, so remember to dance, dance, dance. And then sit down for a minute, knit something, then get up and run all over the place. Do it. Love on ya. More music soon. David"

Bowie's spokesperson confirmed to the NME that the singer had written the statement.
The Next Day, which Bowie released in March 2013, was recorded in great secrecy, with the singer having to change studios after rumours leaked that he was making new music. The record went on to top the UK charts and peak at number two in the US Billboard charts.

Many fans hoped that the new material would encourage Bowie to perform live for the first time since 2006, but he is yet to announce any plans to tour and didn't even appear at the opening of his V&A retrospective, David Bowie Is. When he won Best British Male at the Brit Awards in February, he sent Kate Moss to collect the award for him, with the speech: ""I'm completely delighted to have a Brit for being the best male - but I am, aren't I Kate? Yes. I think it's a great way to end the day. Thank you very, very much and Scotland stay with us."
*G*
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:22:57 #293
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_142389620
:D
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_144346047
David Bowie announces epic new single alongside career-spanning compilation
Sue (or In a Season of Crime) will feature on Nothing Has Changed, which spans 50 years of Bowie’s career

David Bowie has announced his first new music since he surprised the world by returning in 2013 with the single Where Are We Now, followed by the album The Next Day.

His new single Sue (or In a Season of Crime) – which lasts nearly eight minutes – was recorded with long-time collaborator Tony Visconti especially for inclusion on a new compilation, Nothing Has Changed, which spans 50 years of Bowie from 1964 to 2014. It will be given a separate release as a digital download and as a limited-edition 10in single.

Nothing Has Changed also features rarities to lure in Bowiephiles. Let Me Sleep Beside You comes from the 2001 sessions from the unreleased album Toy; Your Turn to Drive, previously only available as a download, makes its debut on CD; and there is a 2001 rerecording of the 1971 outtake Shadow Man.

The single and compilation will be released on 17 November. Nothing Has Changed will be available in 3CD, 2CD, double vinyl and download formats.

The full tracklisting is:

3CD DELUXE EDITION/DIGITAL DOWNLOAD

CD 1:
Sue (or In A Season Of Crime) (7.40)
Where Are We Now? (4.09)
Love Is Lost (Hello Steve Reich Mix by James Murphy for the DFA Edit) (4.07)
The Stars (Are Out Tonight) (3.57)
New Killer Star (radio edit) (3.42)
Everyone Says ‘Hi’ (edit) (3.29)
Slow Burn (radio edit) (3.55)
Let Me Sleep Beside You (3.14)
Your Turn To Drive (4.44)
Shadow Man (4.48)
Seven (Marius De Vries mix) (4.12)
Survive (Marius De Vries mix) (4.18)
Thursday’s Child (radio edit) (4.25)
I’m Afraid Of Americans (V1) (clean edit) (4.30)
Little Wonder (edit) (3.40)
Hallo Spaceboy (PSB Remix) (with The Pet Shop Boys) (4.23)
Heart’s Filthy Lesson (radio edit) (3.32)
Strangers When We Meet (single version) (4.21)

CD 2:
Buddha Of Suburbia (4.24)
Jump They Say (radio edit) (3.53)
Time Will Crawl (MM remix) (4.18)
Absolute Beginners (single version) (5.35)
Dancing In The Street (with Mick Jagger) (3.20)
Loving The Alien (single remix) (4.45)
This Is Not America (with The Pat Metheny Group) (3.51)
Blue Jean (3.11)
Modern Love (single version) (3.56)
China Girl (single version) (4.15)
Let’s Dance (single version) (4.08)
Fashion (single version) (3.25)
Scary Monsters (And Super Creeps) (single version) (3.32)
Ashes To Ashes (single version) (3.35)
Under Pressure (with Queen) (3.56)
Boys Keep Swinging (3.17)
‘Heroes’ (single version) (3.35)
Sound And Vision (3.03)
Golden Years (single version) (3.27)
Wild Is The Wind (2010 Harry Maslin Mix) (5.58)

CD 3:
Fame (4.14)
Young Americans (2007 Tony Visconti mix single edit) (3.13)
Diamond Dogs (5.56)
Rebel Rebel (4.28)
Sorrow (2.53)
Drive-In Saturday (4.29)
All The Young Dudes (3.08)
The Jean Genie (original single mix) (4.05)
Moonage Daydream (4.40)
Ziggy Stardust (3.12)
Starman (original single mix) (4.10)
Life On Mars? (2003 Ken Scott Mix) (3.49)
Oh! You Pretty Things (3.11)
Changes (3.33)
The Man Who Sold The World (3.56)
Space Oddity (5.12)
In The Heat Of The Morning (3.00)
Silly Boy Blue (3.54)
Can’t Help Thinking About Me (2.46)
You’ve Got A Habit Of Leaving (2.32)
Liza Jane (2.18)

2CD EDITION/DIGITAL DOWNLOAD

CD 1:
Space Oddity (5.12)
The Man Who Sold The World (3.56)
Changes (3.33)
Oh! You Pretty Things (3.11)
Life On Mars? (3.49)
Starman (original single mix) (4.10)
Ziggy Stardust (3.12)
Moonage Daydream (4.40)
The Jean Genie (original single mix) (4.05)
All The Young Dudes (3.08)
Drive-In Saturday (4.29)
Sorrow (2.53)
Rebel Rebel (4.28)
Young Americans (original single edit) (3.13)
Fame (4.14)
Golden Years (single version) (3.27)
Sound And Vision (3.03)
‘Heroes’ (single version) (3.35)
Boys Keep Swinging (3.17)
Fashion (single version) (3.25)
Ashes To Ashes (single version) (3.35)

CD 2:
Under Pressure (with Queen) (3.56)
Let’s Dance (single version) (4.08)
China Girl (single version) (4.15)
Modern Love (single version) (3.56)
Blue Jean (3.11)
This Is Not America (with The Pat Metheny Group) (3.51)|
Dancing In The Street (with Mick Jagger) (3.20)
Absolute Beginners (edit) (4.46)
Jump They Say (radio edit) (3.53)
Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys remix) (with The Pet Shop Boys) (4.23)
Little Wonder (edit) (3.40)
I’m Afraid Of Americans V1 (clean edit) (4.30)
Thursday’s Child (radio edit) (4.25)
Everyone Says ‘Hi’ (3.29)
New Killer Star (radio edit) (3.42)
Love Is Lost (Hello Steve Reich Mix by James Murphy for the DFA Edit) (4.07)
Where Are We Now? (4.09)
Sue (or In A Season Of Crime) (7.40)

DOUBLE VINYL

SIDE 1:
Let’s Dance (single version) (4.08)
Ashes To Ashes (single version) (3.35)
‘Heroes’’ (single version) (3.35)
Changes (3.33)
Life On Mars? (3.49)

SIDE 2:
Space Oddity (5.12)
Starman (original single mix) (4.10)
Ziggy Stardust (3.12)
The Jean Genie (original single mix) (4.05)
Rebel Rebel (4.28)

SIDE 3:
Golden Years (single version) (3.27)
Fame (4.14)
Sound And Vision (3.03)
Under Pressure (3.56) - Queen & David Bowie
Sue (or In A Season Of Crime) (7.40)

SIDE 4:
Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys remix) - with The Pet Shop Boys (4.23)
China Girl (single version) (4.15)
Modern Love (single version) (3.56)
Absolute Beginners (single version) (5.35)
Where Are We Now? (4.09)
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_144346914
Jammer dat het na The Next Day Extra wéér nieuw werk is dat niet op een regulier album zonder oudere nummers verschijnt. 98% van de rest heb ik al.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_144347698
Geldt ook alleen echt voor de verzamelaars.
Dit wordt gewoon een rondje download.
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:46:29 #297
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_149508507
Ik heb deze week al mijn David Bowie LP's onder het stof vandaan gehaald. Sommige had ik al jaren niet meer geluisterd.

Mijn favorieten zijn nu "The man who sold the world", "Hunky Dory" en "Ziggy Stardust and the spiders from Mars".

Zijn laatste album begin ik ook eindelijk te waarderen.
pi_149508679
The Man... heeft me nooit echt kunnen bekoren, behalve het titelnummer dan. Die andere twee zijn uiteraard pareltjes!
Bleuh.
pi_149509055
Ik vind het nummer over zijn broer(tje) wel aandoenlijk in 'the man'
pi_149511155
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:02 schreef PimD het volgende:
The Man... heeft me nooit echt kunnen bekoren, behalve het titelnummer dan. Die andere twee zijn uiteraard pareltjes!
Bij "The man..." vind ik dat directe (hard)rock wel heel fijn. Mijn absolute favoriet van Bowie blijft Hunky Dory.

Zal zo een nieuw topic aanmaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')