4 jaar? Eerder een jaar of 14, of 24 zelfs. Maar beter laat dan nooit.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:01 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Iemand had alleen de ballen moeten hebben om dat 4 jaar geleden al te doen.
Dan hadden we nu misschien al weer uit het dal geweest.
Er zijn in januari 6260 huizen verkocht. Dat noem ik niet "niets". De maanden erna zal het weer wat bijtrekken, want prijzen dalen verder en het "naar voren halen" van eind vorig jaar raakt uitgewerkt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar wanneer er weinig of niets meer verkocht wordt heeft niemand daar iets aan.
De politiek (en heel veel belangenclubs) hopen nog steeds "dat het vanzelf weer goed komt", waarbij "goedkomen" slaat op een nieuwe prijsexplosie.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:01 schreef Artimunor het volgende:
Nu is het maar de vraag of het ooit een dal gaat worden, of gewoon jaar op jaar op jaar langzaam gaat dalen.
Cold Turkey had echt voor iedereen het best geweest.
Beter laat dan nooit, maar er is veel meer schade en neerwaardse druk ontstaan nu.
Dat is dus de foute insteek.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De politiek (en heel veel belangenclubs) hopen nog steeds "dat het vanzelf weer goed komt", waarbij "goedkomen" slaat op een nieuwe prijsexplosie.
Dat is echter voor een groot deel een vergelijking met een fictieve situatie (de rotheid van de Nederlandse hypotheken bedoel ik dan, verreweg de meeste mensen willen en kunnen gewoon prima hun hypotheken opbrengen). Waarbij overigens goed te betogen is dat een verder stilvallende woningmarkt daar uiteindelijk een groter effect op heeft vanwege de negatieve economische gevolgen hiervan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is nog altijd te prefereren boven banken met rotte hypotheken waarvan de rekening uiteindelijk toch op jouw bordje komt, een rekening die nog veel hoger uitpakt dan als je nu de pijn pakt.
De verminderde verkoop raakt gemeenten veel harder. Als ze tegen 20% minder geld twee keer zoveel verkopen halen ze toch 60% meer geld op.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat raakt gemeenten rechtstreeks in de portemonnee en die hebben het al niet breed, zal niet snel gaan gebeuren.
Keiharde belangenverstrengeling vrees ik ook.quote:Los van het feit nog dat ook ambtenaren en politici vast niet staan te springen om de waarde van hun eigen hut verder te ondermijnen.
Tja, jij bent van de school 'alle kredietkranen open' blijkbaar. Terwijl juist die school voor de huidige trubbles heeft gezorgd. Iets met een ezel en een steen....quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is echter voor een groot deel een vergelijking met een fictieve situatie (de rotheid van de Nederlandse hypotheken bedoel ik dan, verreweg de meeste mensen willen en kunnen gewoon prima hun hypotheken opbrengen). Waarbij overigens goed te betogen is dat een verder stilvallende woningmarkt daar uiteindelijk een groter effect op heeft vanwege de negatieve economische gevolgen hiervan.
dat mensen iets kunnen opbrengen betekend nog niet automatisch dat het niet rot is.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is echter voor een groot deel een vergelijking met een fictieve situatie (de rotheid van de Nederlandse hypotheken bedoel ik dan, verreweg de meeste mensen willen en kunnen gewoon prima hun hypotheken opbrengen). Waarbij overigens goed te betogen is dat een verder stilvallende woningmarkt daar uiteindelijk een groter effect op heeft vanwege de negatieve economische gevolgen hiervan.
Ze hopen waarschijnlijk de crisis uit te kunnen zitten en dan weer voor exorbitante prijzen hun grond te kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De verminderde verkoop raakt gemeenten veel harder. Als ze tegen 20% minder geld twee keer zoveel verkopen halen ze toch 60% meer geld op.
Dat onderwater staan is een vaag verhaal en hebben banken vooral aan zichzelf te danken dat ze mensen hypotheken hebben aangesmeerd die niets aflosten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er staan iig steeds meer huizen 'onder water', de partijen op de financiële markten zullen dat als 'rot' beschouwen.
Ik wel, dat is wat je eigenlijk maandelijks aan nieuwbouw opgeleverd zou moeten krijgen in een land als Nederland.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er zijn in januari 6260 huizen verkocht. Dat noem ik niet "niets".
Jij wilt graag veel extra belasting betalen?quote:Gemeenten moeten alleen veel harder zakken met grondprijzen, dan kan er weer nieuwbouw plaatsvinden. In het beste geval verlagen sommige gemeenten tijdelijk de grondprijs met 10%, terwijl huizenprijzen in een jaar met 10% gedaald zijn. Omdat het huis ongeveer net zoveel kost als de grond (en bouwen niet goedkoper wordt), zou de grond 20% in prijs moeten dalen alleen al om de marktprijsverlaging op te vangen.
Dat is onzin. Ik ageer slechts tegen vergelijkingen die inhoudelijk niet kloppen en stip de negatieve gevolgen van bejubelde zaken aan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, jij bent van de school 'alle kredietkranen open' blijkbaar. Terwijl juist die school voor de huidige trubbles heeft gezorgd. Iets met een ezel en een steen....
Hoe het ook zij: het wordt internationaal als een groot risico gezien. De potentiële nobelprijswinnaars zien dat anders natuurlijkquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat onderwater staan is een vaag verhaal en hebben banken vooral aan zichzelf te danken dat ze mensen hypotheken hebben aangesmeerd die niets aflosten.
Maar veel hypotheken stonden natuurlijk al op het moment dat ze afgesloten werden meteen onder water vanwege het feit dat ze op 125% van de wozwaarde hypotheek verstrekten.
Maar hoeveel hypotheken waar op geen enkele manier wordt afgelost (direct of via een spaarvorm) zijn er nu?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat onderwater staan is een vaag verhaal en hebben banken vooral aan zichzelf te danken dat ze mensen hypotheken hebben aangesmeerd die niets aflosten.
als ageren tegen bij elkaar verzonnen onzin al goed is voor een nobelprijsquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe het ook zij: het wordt internationaal als een groot risico gezien. De potentiële nobelprijswinnaars zien dat anders natuurlijk
Dat weet niemand hier, maar het is natuurlijk duidelijk een ongewenste ontwikkeling geweest wat een van de redenen is dat nu vele hypotheken erg onder water staan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoeveel hypotheken waar op geen enkele manier wordt afgelost (direct of via een spaarvorm) zijn er nu?
wel als je een goedkoop huis koopt, dan is de kans dat ie onder water komt te staan kleinquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar wanneer er weinig of niets meer verkocht wordt heeft niemand daar iets aan.
Wie de schoen past trekke hem aan hè?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
als ageren tegen bij elkaar verzonnen onzin al goed is voor een nobelprijs
ING deed er in augustus deze voorspelling over: http://www.rtl.nl/compone(...)dens-onder-water.xmlquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat weet niemand hier, maar het is natuurlijk duidelijk een ongewenste ontwikkeling geweest wat een van de redenen is dat nu vele hypotheken erg onder water staan.
Ik ben blij dat ik maar een bottomhypotheek hab afgesloten nog maar 8 jaar te gaan met aflossen dan compleet hypotheekvrij.
Toch wordt het regelmatig als claim met zeer grote effecten voorgesteld. Alsof jarenlang bijna iedereen 100% aflossingsvrij heeft gefinancierd. Dat lijkt mij incorrect.quote:
Een van de, inderdaad. gelukkig is het voor de NHG al jaren een voorwaarde om minstens 50% af te lossen.quote:maar het is natuurlijk duidelijk een ongewenste ontwikkeling geweest wat een van de redenen is dat nu vele hypotheken erg onder water staan.
mijn hypotheek vormt met of zonder HRA ook geen enkel probleem, daar gaat het mij ook totaal niet om. Ik erger me aan alle grote verzinsels waar men hier keer op keer mee aankomt.quote:Ik ben blij dat ik maar een bottomhypotheek hab afgesloten nog maar 8 jaar te gaan met aflossen dan compleet hypotheekvrij.
Het valt de laatste week reuze mee voor mijn subjectieve gevoel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:10 schreef 99.999 het volgende:
mijn hypotheek vormt met of zonder HRA ook geen enkel probleem, daar gaat het mij ook totaal niet om. Ik erger me aan alle grote verzinsels waar men hier keer op keer mee aankomt.
mhoaw, het gaat weer lekker hoorquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het valt de laatste week reuze mee voor mijn subjectieve gevoel.![]()
Oja, mijn virtuele over of onderwaarde is een probleem voor iets of iemand?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:01 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Nu is het maar de vraag of het ooit een dal gaat worden, of gewoon jaar op jaar op jaar langzaam gaat dalen.
Cold Turkey had echt voor iedereen het best geweest.
Beter laat dan nooit, maar er is veel meer schade en neerwaardse druk ontstaan nu.
[..]
dat jij graag wil dat het niets oplost, is wat anders dan dat het ook niets op gaat lossen.
het lost zowiezo de virtuele waarde die jij op papier hebt staan op (als in zoutzuur, of sneeuw voor de zon)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |