abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123488453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geeft niks. Het juist interpreteren van smileys, alsmede het begrijpend lezen van posts, is niet voor iedereen weggelegd. Maar om je een hart onder de riem te steken..: De meeste users houden rekening met je 'handicap'. (Ik overigens ook, don't worry...)
Heeerrr Deerrrrrp!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123488525
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Heeerrr Deerrrrrp!!
Nuff said denk ik zo. :D

Ik ga maar naar bed, mijn verschrikkelijke verdriet over de gedaalde WOZ waarde verwerken... _O-

Mwuahaha. laat hem aub zakken naar 1.- Wat willen ze doen qua belasting dan? Die 1 euro belasten met 20000% :? :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123488542
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nuff said denk ik zo. :D

Ik ga maar naar bed, mijn verschrikkelijke verdriet over de gedaalde WOZ waarde verwerken... _O-

Mwuahaha. laat hem aub zakken naar 1.- Wat willen ze doen qua belasting dan? Die 1 euro belasten met 20000% :? :D
Breng ze niet op ideeën... Je weet dat als er uit belasting X niet meer genoeg binnen komt ze wel weer iets nieuws bedenken.

"Virtuele woonindex-toeslag": betalen voor het woongenot dat je ervaart. Kan ook voor een tochtige wooncorporatieflat die je voor veel te veel geld gekocht hebt al snel in de duizenden eu's per jaar lopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123489278
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Stagnatie is idd stilstand, blijven hangen op hetzelfde niveau en meer van dat soort synoniemen. Daar is idd geen sprake van op de huizenmarkt, daar daalt het aantal transacties, bouwactiviteiten en de prijzen. Dat verschil lijkt me toch vrij duidelijk....
Ik bedoel uiteraard dat de markt stil aan het vallen is. Het aantal transacties keldert net als de nieuwbouwproductie. Dacht dat dit redelijk was ingeburgerd als term.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:07:55 #255
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123490235
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_123490348
quote:
_O-

En dan zitten we hier te klagen over hoge huizen prijzen. :')

470 euro per maand voor 3m^2 en ongeveer 4.5 m^3, en dan ook nog eens gedeelde sanitaire voorzieningen neem ik aan, want ik zie nergens ruimte om nog een wc/douche in die hokjes te maken, :D
pi_123493039
Mensen die in de vorige eeuw een huis kochten zijn slapend rijk geworden. Diezelfde mensen konden lekker vroeg met pensioen. En die mensen vangen gewoon hun volledige pensioen, velen al vanaf hun 55ste. En dan nog zijn er van die ouwe knarren die lopen te zeuren.

En wij? Wij zien onze woning elk jaar verder in waarde dalen. Wij moeten tot ons 70ste doorwerken. En dan krijgen we een schijntje van het pensioen dat ons beloofd is omdat het potje leeg is.

Conclusie: We zijn 25 jaar te laat geboren. We zijn de crisis-generatie. We kunnen geen kant op. We zijn de L-U-L.

Prettige dag,
Pierre.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:22:39 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123493455
En de kredietverlening op al die veel en veel te dure huizen gaat verder terug

Nu krijgt Zalm op zijn lazer van minister Blok

http://www.telegraaf.nl/d(...)otheken_terug__.html

quote:
vr 01 mrt 2013, 10:44 | 0 reacties

ABN Amro schroeft hypotheken terug
AMSTERDAM - Staatsbank ABN Amro zet de rem op het verlenen van hypotheken. Dat zei topman Gerrit Zalm zojuist bij de presentatie van de jaarcijfers.

Zalm zegt dat zijn bank streeft naar een stabilisering van de omvang van de hypotheekportefeuille, die nu de helft uitmaakt van de totale kredietportefeuille. ,,Als de markt voor hypotheken groeit, zullen wij niet meegroeien", zo zei Zalm. Daarmee lijkt staatsbank ABN Amro een koers te kiezen die indruist tegen het streven om de woningmarkt aan te jagen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123493759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

Oftwel de woningmarkt valt steeds verder stil (wat ik dus bedoel wanneer ik het over stagnatie heb).
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:34:06 #260
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123493893
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oftwel de woningmarkt valt steeds verder stil (wat ik dus bedoel wanneer ik het over stagnatie heb).
nee er blijft verkocht worden maar tegen lagere prijzen , want het is niet te financieren
pi_123493974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee er blijft verkocht worden maar tegen lagere prijzen , want het is niet te financieren
Nee, er wordt nauwelijks nog verkocht. De markt valt bijna stil. Het aantal transacties daalt zeer sterk.

Zo, op drie verschillende manieren uitgelegd, snap je het nu?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:39:00 #262
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123494069
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, er wordt nauwelijks nog verkocht. De markt valt bijna stil. Het aantal transacties daalt zeer sterk.

Zo, op drie verschillende manieren uitgelegd, snap je het nu?
markt valt niet stil, als je WILT verkopen, dan kan het

geen probleem, maar je moet wel willen VERKOPEN
pi_123494133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:39 schreef HD9 het volgende:

[..]

markt valt niet stil, als je WILT verkopen, dan kan het

geen probleem, maar je moet wel willen VERKOPEN
Kijk gewoon naar de ontwikkeling van het aantal transacties.
Echt, heus het is niet zo ingewikkeld.
pi_123494378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

Verstandig van Zalm.
pi_123494837
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Verstandig van Zalm.
Omdat? Het begint een beetje op een complot te lijken.. regering en banken draaien de huizenmarkt bewust de nek om, om de lucht eruit te krijgen.. Daarom investeert de regering ook alleen in infrastructuur en niet in woningbouw e.d.

Hufters :W
pi_123494964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat? Het begint een beetje op een complot te lijken.. regering en banken draaien de huizenmarkt bewust de nek om, om de lucht eruit te krijgen.. Daarom investeert de regering ook alleen in infrastructuur en niet in woningbouw e.d.

Hufters :W
In het kort: omdat het idd helpt de lucht uit de woningmarkt te knijpen. Dat dat pijn doet is evident. Maar nu maar weer met hypotheken gaan smijten betekent dat je over een paar jaar wéér bij de staat (en dus bij de belastingbetaler, en dus bij de burger, en dus bij jou) aan moet kloppen omdat je met een hypotheekportefeuille zit die rot blijkt te zijn.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:14:30 #267
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123495076
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In het kort: omdat het idd helpt de lucht uit de woningmarkt te knijpen. Dat dat pijn doet is evident. Maar nu maar weer met hypotheken gaan smijten betekent dat je over een paar jaar wéér bij de staat (en dus bij de belastingbetaler, en dus bij de burger, en dus bij jou) aan moet kloppen omdat je met een hypotheekportefeuille zit die rot blijkt te zijn.
Het lost niets op hoor de kraan dichtdraaien. Er wordt niet gebouwd, de hypotheek wordt moeilijker en lager. Een woning verkopen doe je straks alleen nog maar omdat je echt moet, beter nog ga je hem verhuren want vraag naar woonruimte is er zat.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_123495123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het lost niets op hoor de kraan dichtdraaien. Er wordt niet gebouwd, de hypotheek wordt moeilijker en lager. Een woning verkopen doe je straks alleen nog maar omdat je echt moet, beter nog ga je hem verhuren want vraag naar woonruimte is er zat.
Het lost wel degelijk wat op: de lucht gaat uit de markt en huizenprijzen dalen.
pi_123495340
Evdschoot twitterde op donderdag 28-02-2013 om 11:33:02 #moerland: #woningmarkt is gezond, er wordt zelfs te weinig gebouwd. Schaarste zal in 2014/15 de weg van prijzen omhoog weer inzetten. reageer retweet
pi_123495349
Er moet nog 20% van de huizenprijzen af wil de markt weer normaal functioneren. Waarom? Omdat de hypotheekeisen strenger zijn geworden. Eerder was de gemiddelde hypotheek 225k. Door nieuwe hypotheek regels is het gemiddelde wat men kan lenen gedaald tot 150k. Mensen moeten gewoon accepteren dat ze verlies moeten lijden op hun woning.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_123495513
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het lost wel degelijk wat op: de lucht gaat uit de markt en huizenprijzen dalen.
maar wanneer er weinig of niets meer verkocht wordt heeft niemand daar iets aan.
pi_123495553
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

maar wanneer er weinig of niets meer verkocht wordt heeft niemand daar iets aan.
En dat is nog altijd te prefereren boven banken met rotte hypotheken waarvan de rekening uiteindelijk toch op jouw bordje komt, een rekening die nog veel hoger uitpakt dan als je nu de pijn pakt.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:48:52 #273
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123496089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:24 schreef Kirov het volgende:
Er moet nog 20% van de huizenprijzen af wil de markt weer normaal functioneren. Waarom? Omdat de hypotheekeisen strenger zijn geworden. Eerder was de gemiddelde hypotheek 225k. Door nieuwe hypotheek regels is het gemiddelde wat men kan lenen gedaald tot 150k. Mensen moeten gewoon accepteren dat ze verlies moeten lijden op hun woning.
Voor sommige mensen is het ook wel leuk als je huis onderwater staat. Toen ik ging scheiden moest ik betalen, omdat overwaarde. Wanneer huis onderwater dan ook betalen, maar de tegenpartij ook haha.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:51:35 #274
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123496170
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

huizenprijzen blijven dalen
pi_123496552
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Iemand had alleen de ballen moeten hebben om dat 4 jaar geleden al te doen.
Dan hadden we nu misschien al weer uit het dal geweest.
Nu is het maar de vraag of het ooit een dal gaat worden, of gewoon jaar op jaar op jaar langzaam gaat dalen.

Cold Turkey had echt voor iedereen het best geweest.
Beter laat dan nooit, maar er is veel meer schade en neerwaardse druk ontstaan nu.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

dat jij graag wil dat het niets oplost, is wat anders dan dat het ook niets op gaat lossen.
het lost zowiezo de virtuele waarde die jij op papier hebt staan op (als in zoutzuur, of sneeuw voor de zon)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')