Topic kan dicht, de huizenmarkt stagneert niet al een paar jaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voorlopig is er geen enkele aanwijzing dat er een stagnatie aan zit te komen.
Ze stagneert idd niet, ze zakt in. Stagnatie en neergang zijn twee totaal verschillende zaken, al zullen de potentiële nobelprijswinnaars daar wel anders over denken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Topic kan dicht, de huizenmarkt stagneert niet al een paar jaar.
Ja, die laatste wel ja. De mensen die hem nooit zullen winnen blijven gewoon tegen beter weten in volhouden dat de huizenmarkt niet stagneert. Er wordt immer nog steeds net zoveel verkocht als vroegah.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ze stagneert idd niet, ze zakt in. Stagnatie en neergang zijn twee totaal verschillende zaken, al zullen de potentiële nobelprijswinnaars daar wel anders over denken.
Nou, wat een pareltje... Moet je uit dat soort statements echt je gelijk proberen te destilleren? En tuurlijk, zolang je daar nog geld voor hebt, is er voor die persoon nog niet echt sprake van een crisis. Maar de link die je legt met het kopen van een huis ontgaat me even... En al helemaal in 2013.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"Zolang de mensen nog iPads en flatscreens kunnen kopen zal het met die crisis ook wel meevallen!".
Pareltje, tig topics geleden eens voorbij gekomen als argument dat mensen best een huis kunnen kopen maar het gewoon niet willen en te verwend waren.
http://www.encyclo.nl/begrip/stagnatiequote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, die laatste wel ja. De mensen die hem nooit zullen winnen blijven gewoon tegen beter weten in volhouden dat de huizenmarkt niet stagneert. Er wordt immer nog steeds net zoveel verkocht als vroegah.
Mij ontgaat die link ook, toch werd het als een serieus argument gebruikt. Ik ben iig blij dat jij met me eens bent dat het kopen van een apparaat van een paar honderd eu niks zegt over het vermogen om een huis te kopen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, wat een pareltje... Moet je uit dat soort statements echt je gelijk proberen te destilleren? En tuurlijk, zolang je daar nog geld voor hebt, is er voor die persoon nog niet echt sprake van een crisis. Maar de link die je legt met het kopen van een huis ontgaat me even... En al helemaal in 2013.
Opzoeken: stagnatiequote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
http://www.encyclo.nl/begrip/stagnatie
Stagnatie <> neergang.
Stagnatie is idd stilstand, blijven hangen op hetzelfde niveau en meer van dat soort synoniemen. Daar is idd geen sprake van op de huizenmarkt, daar daalt het aantal transacties, bouwactiviteiten en de prijzen. Dat verschil lijkt me toch vrij duidelijk....quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Opzoeken: stagnatie
stagnatie
de stagnatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [stɑx'na(t)si] Verbuigingen: stagnatie|s (meerv.) toestand dat iets dat beweegt of in ontwikkeling is gestopt is Voorbeelden: `stagnatie op woningmarkt`, `economische stagnatie`Synoniem: stilstand...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/stagnatie
Jij denkt kennelijk dat de neergang van de prijzen inhoudt dat de woningmarkt niet stagneert?
Lijkt me logisch dat je met dat aanschafgedrag niet kunt spreken van een crisis. In dat geval heb je vast ook geld om te eten en je huur te betalen. (Of je bent compleet achterlijk om die dingen als laatst te betalen, dat kan ook)quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mij ontgaat die link ook, toch werd het als een serieus argument gebruikt. Ik ben iig blij dat jij met me eens bent dat het kopen van een apparaat van een paar honderd eu niks zegt over het vermogen om een huis te kopen.
http://www.encyclo.nl/begrip/neergangquote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Opzoeken: stagnatie
stagnatie
de stagnatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [stɑx'na(t)si] Verbuigingen: stagnatie|s (meerv.) toestand dat iets dat beweegt of in ontwikkeling is gestopt is Voorbeelden: `stagnatie op woningmarkt`, `economische stagnatie`Synoniem: stilstand...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/stagnatie
Jij denkt kennelijk dat de neergang van de prijzen inhoudt dat de woningmarkt niet stagneert?
Uit je eigen link:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
http://www.encyclo.nl/begrip/neergang
Ter leering ende vermaeck.
De groei is 5 jaar geleden al gestopt, sinds die tijd is er sprake van een neergang. Of wil je dat ontkennen?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Uit je eigen link:
2. Stagnatie:
Het stoppen van de groei.
Inderdaad. De huizenmarkt is niet gestagneerd, die groeit nog elk jaar. Zowel in volume als qua gemiddelde prijs.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De groei is 5 jaar geleden al gestopt, sinds die tijd is er sprake van een neergang. Of wil je dat ontkennen?![]()
"De huizenprijzen zijn niet gedaald, ze zijn alleen gestopt met groeien!"
Tuurlijk ,de prijzen stijgen en het aantal transacties neemt toe! Vooral in Nederland.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. De huizenmarkt is niet gestagneerd, die groeit nog elk jaar. Zowel in volume als qua gemiddelde prijs.
Je kent het spreekwoord toch? De beste stuurlui zitten in een huurhuis staan aan wal.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zoals ik al zei: het topic zit vol met potentiële nobelprijswinnaars, niet alleen in de economie maar zelfs in de taalkunde. Stagnatie en neergang worden op fok gewoon tot synoniemen gebombardeerd.
Maar er is dus volgens jou zelfs geen sprake van stagnatie maar zelfs van groei op de huizenmarkt?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kent het spreekwoord toch? De beste stuurlui zitten in een huurhuis staan aan wal.![]()
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar er is dus volgens jou zelfs geen sprake van stagnatie maar zelfs van groei op de huizenmarkt?
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]Waarop baseer jij dat...
(Leg die pillen ff apart, lijkt me genoeg voor 1 avond zo...)
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. De huizenmarkt is niet gestagneerd, die groeit nog elk jaar. Zowel in volume als qua gemiddelde prijs.
Ah, je hebt (verregaande) moeite met het herkennen van sarcasme smiley'squote:
Ik kan het je ook niet kwalijk nemen, als je de definitie van stagnatie al niet snapt kan ik ook niet verwachten dat je proper gebruik maakt van smiley's . My bad!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, je hebt (verregaande) moeite met het herkennen van sarcasme smiley's
Geeft niks. Het juist interpreteren van smileys, alsmede het begrijpend lezen van posts, is niet voor iedereen weggelegd. Maar om je een hart onder de riem te steken..: De meeste users houden rekening met je 'handicap'. (Ik overigens ook, don't worry...)quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik kan het je ook niet kwalijk nemen, als je de definitie van stagnatie al niet snapt kan ik ook niet verwachten dat je proper gebruik maakt van smiley's . My bad!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |