Dat zeg ik dan ook niet. De vraagprijs van de laatste categorie die ik noemde daalt niet, die zal het worst zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dat je huis in waarde daalt betekent niet dat je niet van het leven kan genieten, dat staat los van elkaar.
De waarde van huizen die niet te koop staan daalt ook, maar daar hebben de inwoners niet zoveel last van als wel de bank die onderpand op hun balans hebben staan waarvan de waarde daalt, waardoor ze extra kapitaal aan moeten trekken om te blijven functioneren.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. De vraagprijs van de laatste categorie die ik noemde daalt niet, die zal het worst zijn.
dat de huizen in prijs dalen, tja okquote:
Dat is de bank zijn probleem. Lekker belangrijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:31 schreef Tijn het volgende:
De waarde van huizen die niet te koop staan daalt ook, maar daar hebben de inwoners niet zoveel last van als wel de bank die onderpand op hun balans hebben staan waarvan de waarde daalt, waardoor ze extra kapitaal aan moeten trekken om te blijven functioneren.
Dat snap ik, maar er werd gesteld dat de prijs van de huizen in de rest van de straat mee omlaag gingen. Dat is een denkfout.quote:Maar het spreekt natuurlijk voor zich dat op de markt de waarde van huizen die niet daadwerkelijk in de verkoop staan niet zo relevant is![]()
Gezien de halleluja-stemming toen de prijzen stegen lijkt het me sterk dat mensen er nu ineens niks om geven als ze dalen. Er zullen er altijd een paar zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. De vraagprijs van de laatste categorie die ik noemde daalt niet, die zal het worst zijn.
Komt nu dat verhaal weer over verjaardagen waar in jullie kennissenkringen vroegah iedereen tegen elkaar zit te pochen?quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Gezien de halleluja-stemming toen de prijzen stegen lijkt het me sterk dat mensen er nu ineens niks om geven als ze dalen.
Er is toch geen verbod voor Nederlanders om die te kopenquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
in de landen om ons heen kosten huizen geen ene drol
Nou, pochen is overdreven. Maar veel mensen hadden het idee dat ze steeds rijker werden, dus het heeft bij veel mensen wel degelijk invloed.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Komt nu dat verhaal weer over verjaardagen waar in jullie kennissenkringen vroegah iedereen tegen elkaar zit te pochen?
OW, ok, als veel mensen dat hadden zal ik wel een uitzondering zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nou, pochen is overdreven. Maar veel mensen hadden het idee dat ze steeds rijker werden, dus het heeft bij veel mensen wel degelijk invloed.
ja veel kennissen hebben hun huis te koop gezetquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er is toch geen verbod voor Nederlanders om die te kopen![]()
Dus hup, koffers pakken en gaan.
Dat kan in Nederland ook wel, gewoon om een korting van 40% vragen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
in de landen om ons heen kosten huizen geen ene drol
Ik zou inzetten op 70%, kun je altijd nog zakken naar 40%quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat kan in Nederland ook wel, gewoon om een korting van 40% vragen.
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat kan in Nederland ook wel, gewoon om een korting van 40% vragen.
zulke kreten zie je tegenwoordig op funda heel veel, gewoon MOET wegquote:Woning wordt verkocht op 18 Maart aan hoogste en beste bieder
Ja, heel veel. Zit je nu jezelf moed in te praten, of de rest van je posse?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
zulke kreten zie je tegenwoordig op funda heel veel, gewoon MOET weg
zal ie nog wel te hoog zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
OW, ik heb de OZB aanslag binnen. Mijn WOZ waarde is 7,2% gedaald.
Wat mij betreft wel ja.quote:
Ach WOZ naar beneden, OZB omhoog, per saldo dan weer hetzelfde kwijt. Scheelt wel wat bij de belastingdienst volgend jaar maar verder. Vorig jaar nog verhuisd WOZ waarde zelfde als vorige woning, wel 400 euro minder OZB dat zet zoden aan de dijk. Of voor de gemeente nauurlijk die kan dan nog lekker verhogen. Hmmm toch ook maar gaan voor een lagere WOZ.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel ja.
Misschien dien ik wel bezwaar in, even wat huiswerk doen. Dat moet lager kunnen.
Ik moet de vorige rekening er nog even bijzoeken, maar per saldo ben ik volgens mij toch echt minder kwijt aan de OZB.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:52 schreef Tikbalang het volgende:
Ach WOZ naar beneden, OZB omhoog, per saldo dan weer hetzelfde kwijt. Scheelt wel wat bij de belastingdienst volgend jaar maar verder. Vorig jaar nog verhuisd WOZ waarde zelfde als vorige woning, wel 400 euro minder OZB dat zet zoden aan de dijk. Of voor de gemeente nauurlijk die kan dan nog lekker verhogen. Hmmm toch ook maar gaan voor een lagere WOZ.
Hier in Australië betaal je in de steden al 150-175 dollar per WEEK voor een kamer. Dus dik 600 per maand, een eurootje of 500. Ondanks ALLE ruimte is bouwgrond hier belachelijk duur. Zelfs in kleine gehuchten betaal je nog zo een ton voor een relatief klein kaveltje. En dan mag je blij zijn als er een tankstation met 'general store' is op minder dan 10 km afstand. 40-50km naar een supermarkt rijden is dan heel normaal.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:21 schreef Sparqq het volgende:
Ach zo dramatisch is het niet gesteld met de Nederlandse huizenmarkt. Het kan echt erger 300 euro per maand voor 8 vierkante meter;
http://pictures.reuters.c(...)D1D1D1:2C0408TKBPP99
Bullshit! In het buitenland is alles beter en goedkoper... Heus!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Hier in Australië betaal je in de steden al 150-175 dollar per WEEK voor een kamer. Dus dik 600 per maand, een eurootje of 500. Ondanks ALLE ruimte is bouwgrond hier belachelijk duur. Zelfs in kleine gehuchten betaal je nog zo een ton voor een relatief klein kaveltje. En dan mag je blij zijn als er een tankstation met 'general store' is op minder dan 10 km afstand. 40-50km naar een supermarkt rijden is dan heel normaal.
Voorlopig is er geen enkele aanwijzing dat er een stagnatie aan zit te komen. In de meest positieve vooruitzichten is er pas in 2014 ergens een 'uitbodeming'. En dat zijn de scenario's die geschetst worden door partijen die er zelf belang bij hebben dat die uitbodeming er komt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of we krijgen nog heel lang een periode van stagnatie, dat is ook erg goed mogelijk. Zeker omdat ook de nieuwbouw bijna volledig stilvalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |