abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123469536
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dat je huis in waarde daalt betekent niet dat je niet van het leven kan genieten, dat staat los van elkaar.
Dat zeg ik dan ook niet. De vraagprijs van de laatste categorie die ik noemde daalt niet, die zal het worst zijn.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:31:50 #202
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123469736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. De vraagprijs van de laatste categorie die ik noemde daalt niet, die zal het worst zijn.
De waarde van huizen die niet te koop staan daalt ook, maar daar hebben de inwoners niet zoveel last van als wel de bank die onderpand op hun balans hebben staan waarvan de waarde daalt, waardoor ze extra kapitaal aan moeten trekken om te blijven functioneren.

Maar het spreekt natuurlijk voor zich dat op de markt de waarde van huizen die niet daadwerkelijk in de verkoop staan niet zo relevant is :+
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:32:48 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123469780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
die zal het worst zijn.
dat de huizen in prijs dalen, tja ok
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123469891
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:31 schreef Tijn het volgende:
De waarde van huizen die niet te koop staan daalt ook, maar daar hebben de inwoners niet zoveel last van als wel de bank die onderpand op hun balans hebben staan waarvan de waarde daalt, waardoor ze extra kapitaal aan moeten trekken om te blijven functioneren.
Dat is de bank zijn probleem. Lekker belangrijk. :D

quote:
Maar het spreekt natuurlijk voor zich dat op de markt de waarde van huizen die niet daadwerkelijk in de verkoop staan niet zo relevant is :+
Dat snap ik, maar er werd gesteld dat de prijs van de huizen in de rest van de straat mee omlaag gingen. Dat is een denkfout.
pi_123469900
quote:

[..]

Gezien de halleluja-stemming toen de prijzen stegen lijkt het me sterk dat mensen er nu ineens niks om geven als ze dalen. Er zullen er altijd een paar zijn natuurlijk.
pi_123469995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Gezien de halleluja-stemming toen de prijzen stegen lijkt het me sterk dat mensen er nu ineens niks om geven als ze dalen.
Komt nu dat verhaal weer over verjaardagen waar in jullie kennissenkringen vroegah iedereen tegen elkaar zit te pochen?
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:39:36 #207
323876 michaelmoore
pi_123470123
in de landen om ons heen kosten huizen geen ene drol
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123470235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
Er is toch geen verbod voor Nederlanders om die te kopen :?

Dus hup, koffers pakken en gaan.
pi_123470271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Komt nu dat verhaal weer over verjaardagen waar in jullie kennissenkringen vroegah iedereen tegen elkaar zit te pochen?
Nou, pochen is overdreven. Maar veel mensen hadden het idee dat ze steeds rijker werden, dus het heeft bij veel mensen wel degelijk invloed.
pi_123470342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nou, pochen is overdreven. Maar veel mensen hadden het idee dat ze steeds rijker werden, dus het heeft bij veel mensen wel degelijk invloed.
OW, ok, als veel mensen dat hadden zal ik wel een uitzondering zijn.

Persoonlijk vind ik het belangrijker wat de BTW, de zorgkosten, de energiekosten, de assuantiebelasting, de wegenbelasting en de brandstofprijzen doen. Die kosten me namelijk wel geld. De papieren waarde van mijn huis zal me een rotzorg zijn.
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:44:51 #211
323876 michaelmoore
pi_123470389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er is toch geen verbod voor Nederlanders om die te kopen :?

Dus hup, koffers pakken en gaan.
ja veel kennissen hebben hun huis te koop gezet
pi_123471806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
Dat kan in Nederland ook wel, gewoon om een korting van 40% vragen.
pi_123472672
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zou inzetten op 70%, kun je altijd nog zakken naar 40% :Y
pi_123473027
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:46:14 #215
323876 michaelmoore
pi_123474028
quote:
Woning wordt verkocht op 18 Maart aan hoogste en beste bieder
zulke kreten zie je tegenwoordig op funda heel veel, gewoon MOET weg
.Gewoon WORDT VERKOCHT klaar.

Hier zit wel vaak de bank achter hoor
pi_123474095
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
zulke kreten zie je tegenwoordig op funda heel veel, gewoon MOET weg
Ja, heel veel. Zit je nu jezelf moed in te praten, of de rest van je posse?
pi_123474377
OW, ik heb de OZB aanslag binnen. Mijn WOZ waarde is 7,2% gedaald.

Op naar de 1,- dat scheelt weer belasting betalen *O*
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:57:48 #218
323876 michaelmoore
pi_123474652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
OW, ik heb de OZB aanslag binnen. Mijn WOZ waarde is 7,2% gedaald.
zal ie nog wel te hoog zijn
pi_123474706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
zal ie nog wel te hoog zijn
Wat mij betreft wel ja. c_/

Misschien dien ik wel bezwaar in, even wat huiswerk doen. Dat moet lager kunnen.
pi_123481784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel ja. c_/

Misschien dien ik wel bezwaar in, even wat huiswerk doen. Dat moet lager kunnen.
Ach WOZ naar beneden, OZB omhoog, per saldo dan weer hetzelfde kwijt. Scheelt wel wat bij de belastingdienst volgend jaar maar verder. Vorig jaar nog verhuisd WOZ waarde zelfde als vorige woning, wel 400 euro minder OZB dat zet zoden aan de dijk. Of voor de gemeente nauurlijk die kan dan nog lekker verhogen. Hmmm toch ook maar gaan voor een lagere WOZ.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123482161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:52 schreef Tikbalang het volgende:
Ach WOZ naar beneden, OZB omhoog, per saldo dan weer hetzelfde kwijt. Scheelt wel wat bij de belastingdienst volgend jaar maar verder. Vorig jaar nog verhuisd WOZ waarde zelfde als vorige woning, wel 400 euro minder OZB dat zet zoden aan de dijk. Of voor de gemeente nauurlijk die kan dan nog lekker verhogen. Hmmm toch ook maar gaan voor een lagere WOZ.
Ik moet de vorige rekening er nog even bijzoeken, maar per saldo ben ik volgens mij toch echt minder kwijt aan de OZB.

Staat bij mij op een verzamelfactuur, met in totaal 6 posten

- OZB 189,- (WOZ afhankelijk, was dacht ik 200+)
- Rioolheffing 170,-
- Afvalstoffenheffing 311,-
- Watersysteemheffing eigenaren 55,- (Ook WOZ afhankelijk)
- Watersysteemheffing ingezetenen 46,-
- Zuiveringsheffing woningen 155,-

en die factuur is in totaal van 922,44- naar 927,- per jaar gegaan. Jaja, wel 4,56 per jaar (38ct/maand) meer. Gered door de WOZ schat ik zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 01-03-2013 01:13:45 ]
pi_123482691
Ik wacht volgend jaar wel even af. WOZ waarde kwam nu aardig overeen met koopprijs in september, was zelfs wat lager die WOZ. En dat zonder de overdrachtsbelasting maar goed dat telt ook niet mee in wat voor taxatie dan ook natuurlijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123487757
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:21 schreef Sparqq het volgende:
Ach zo dramatisch is het niet gesteld met de Nederlandse huizenmarkt. Het kan echt erger 300 euro per maand voor 8 vierkante meter;
http://pictures.reuters.c(...)D1D1D1:2C0408TKBPP99
Hier in Australië betaal je in de steden al 150-175 dollar per WEEK voor een kamer. Dus dik 600 per maand, een eurootje of 500. Ondanks ALLE ruimte is bouwgrond hier belachelijk duur. Zelfs in kleine gehuchten betaal je nog zo een ton voor een relatief klein kaveltje. En dan mag je blij zijn als er een tankstation met 'general store' is op minder dan 10 km afstand. 40-50km naar een supermarkt rijden is dan heel normaal.
pi_123487887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Hier in Australië betaal je in de steden al 150-175 dollar per WEEK voor een kamer. Dus dik 600 per maand, een eurootje of 500. Ondanks ALLE ruimte is bouwgrond hier belachelijk duur. Zelfs in kleine gehuchten betaal je nog zo een ton voor een relatief klein kaveltje. En dan mag je blij zijn als er een tankstation met 'general store' is op minder dan 10 km afstand. 40-50km naar een supermarkt rijden is dan heel normaal.
Bullshit! In het buitenland is alles beter en goedkoper... Heus! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 01-03-2013 01:16:01 ]
pi_123487987
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of we krijgen nog heel lang een periode van stagnatie, dat is ook erg goed mogelijk. Zeker omdat ook de nieuwbouw bijna volledig stilvalt.
Voorlopig is er geen enkele aanwijzing dat er een stagnatie aan zit te komen. In de meest positieve vooruitzichten is er pas in 2014 ergens een 'uitbodeming'. En dat zijn de scenario's die geschetst worden door partijen die er zelf belang bij hebben dat die uitbodeming er komt.

De extra bezuinigingen die er volgend jaar bovenop komen zijn daar nog niet eens in verwerkt. De beren op de weg in de internationale markt (VS, Japan, hoge olieprijs) ook niet. Het enige feit dat die uitbodeming dichterbij brengt is idd het feit dat er steeds minder nieuwbouw komt.

Het IMF staat al op het punt om zijn prognoses naar beneden bij te stellen als gevolg van het gesodemieter in de VS. Dat raakt ons ook weer. Bovenop die extra bezuinigingen waar het kabinet zo druk mee bezig is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')