abonnement Unibet Coolblue
pi_123453019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Had je wellicht gewoon je studie af kunnen maken, waar houdt je autisme op en waar begint je karakter?

Ik zou er zelf niet aan beginnen, althans... nu niet meer, als het 25 jaar geleden was geconstateerd en er was een medicijn voor dan had ik het gewoon genomen. Nu niet meer, dan zou ik mezelf compleet moeten heruitvinden en wordt het alleen nog maar frustrerende wat ik wellicht had kunnen doen. Het is goed zo :)
Mijn karakter heb ik wel een beetje door. Ik zou dan veel meer een soort player zijn, want vind het leuk om mensen een beetje in de zeik te nemen :P

Ik zit nu net op die grens van of het wel of niet verstandig is. Echter, mijn vooruitzichten zijn niet al te rooskleurig nu en daar zou ik best wel wat verandering in willen zien.

Elk voordeel heb ze nadeel, echter denk ik dat in mijn geval de voordelen wel op zullen wegen tegen de nadelen :Y
pi_123453059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:28 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, mijn autisme is zo'n onderdeel van mijn karakter geworden dat ik het niet meer kan scheiden. Natuurlijk heb ik mijn momenten van teleurstellen en dat ik wil dat ik anderen om me heen weleens zou begrijpen, maar dan zou maussie95 niet meer maussie95 zijn. :)
Ik zou het niet zo erg vinden om iemand anders te zijn. Alleen (aangezien ik simpelweg geen keus heb) heb ik mezelf maar moeten accepteren zoals ik ben.
pi_123453077
Ik weet wat voor effect anti-depressiva op me hadden en dat vond ik al zo'n aantasting van m'n karakter dat ik echt niets meer hoef te hebben.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123453167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik weet wat voor effect anti-depressiva op me hadden en dat vond ik al zo'n aantasting van m'n karakter dat ik echt niets meer hoef te hebben.
Ik denk trouwens wel dat ik de 1e generatie anti-autismepillen wellicht ga skippen. Zullen vast wel aardig wat bijwerkingen hebben die als ongewenst aanschouwd zouden kunnen worden (of zelfs als gevaarlijk).

Ik weet niet of autisme ooit te genezen is, wellicht dat er wel medicatie zal gaan ontstaan die de symptomen ervan bestrijden?
Dus, geen pil meer innemen --> terugvallen in je autistische zelf
pi_123453207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk trouwens wel dat ik de 1e generatie anti-autismepillen wellicht ga skippen. Zullen vast wel aardig wat bijwerkingen hebben die als ongewenst aanschouwd zouden kunnen worden (of zelfs als gevaarlijk).

Ik weet niet of autisme ooit te genezen is, wellicht dat er wel medicatie zal gaan ontstaan die de symptomen ervan bestrijden?
Dus, geen pil meer innemen --> terugvallen in je autistische zelf
http://www.nu.nl/wetensch(...)n-teruggedraaid.html
Hierdoor kwam ik eigenlijk hierop
Fok it
pi_123453348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:33 schreef maussie95 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/wetensch(...)n-teruggedraaid.html
Hierdoor kwam ik eigenlijk hierop
Heb ik toendertijd gelezen. Echter, het gaat uiteraard nog jaaaren duren voordat er iets op de markt gaat komen...wat betaalbaar is ook nog eens
pi_123453454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb ik toendertijd gelezen. Echter, het gaat uiteraard nog jaaaren duren voordat er iets op de markt gaat komen...wat betaalbaar is ook nog eens
Ik vraag me af of het wel volledig werkt. Oxytocine schijnt ook veel invloed te hebben, wat weer verklaard waarom ik me wel (aardig) sociaal weet te gedragen bij een paar vriendinnen van me :)
Ik merk dan zelf geen karakterverandering ofzo, terwijl ik me minder ongemakkelijk voel en meer open ben volgens hen.
Fok it
pi_123453659
Opzich ben ik het er wel mee eens. Wanneer houd je autisme op en wanneer begint je karakter of andere problematiek zoals een depressie. Een studie niet kunnen afronden zou op iets anders kunnen wijzen dan alleen autisme. Wellicht door een onderliggende depressie bijvoorbeeld.

Zo'n pil die het allemaal zou kunnen genezen zou ik tenminste wel een tijdje willen proberen, daarna zie ik wel of het wat is. Daarnaast zul je het op zo'n moment vast ook veel in het nieuws tegenkomen, bijvoorbeeld dat heel veel mensen bepaalde bijwerkingen hebben oid.
pi_123453754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:41 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel volledig werkt. Oxytocine schijnt ook veel invloed te hebben, wat weer verklaard waarom ik me wel (aardig) sociaal weet te gedragen bij een paar vriendinnen van me :)
Ik merk dan zelf geen karakterverandering ofzo, terwijl ik me minder ongemakkelijk voel en meer open ben volgens hen.
Gebruik jij ocytocine?!?!?

Hoe ben je daaraan gekomen?!?
pi_123453787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:41 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel volledig werkt. Oxytocine schijnt ook veel invloed te hebben, wat weer verklaard waarom ik me wel (aardig) sociaal weet te gedragen bij een paar vriendinnen van me :)
Ik merk dan zelf geen karakterverandering ofzo, terwijl ik me minder ongemakkelijk voel en meer open ben volgens hen.
Ik denk dat het mede daardoor verklaard zou kunnen worden. Ben zelf meestal huiverig in het doen van absolute uitspraken over menselijk gedrag.
pi_123453800
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:46 schreef Riddler86 het volgende:
Opzich ben ik het er wel mee eens. Wanneer houd je autisme op en wanneer begint je karakter of andere problematiek zoals een depressie. Een studie niet kunnen afronden zou op iets anders kunnen wijzen dan alleen autisme. Wellicht door een onderliggende depressie bijvoorbeeld.
Bij mij was dat ook depressie...wat op zijn beurt weer veroorzaakt werd door dat autisme.
pi_123453954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij mij was dat ook depressie...wat op zijn beurt weer veroorzaakt werd door dat autisme.
Vervelend dat dat zo gegaan is.
pi_123454052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gebruik jij ocytocine?!?!?

Hoe ben je daaraan gekomen?!?
Toen ik mezelf aanpaste had ik ook een vriendengroep en met de meiden knuffelde ik ook best vaak. Daardoor kwam ik aan oxytocine, wat blijkbaar meehielp aan mijn sociale interactie.
Fok it
pi_123454147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:55 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Toen ik mezelf aanpaste had ik ook een vriendengroep en met de meiden knuffelde ik ook best vaak. Daardoor kwam ik aan oxytocine, wat blijkbaar meehielp aan mijn sociale interactie.
Ik heb het even opgezocht, maar het is alleen maar verkrijgbaar op recept en dan alleen maar als je zwanger bent :')
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:53 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Vervelend dat dat zo gegaan is.
Ja. Ik ervaar mijn autisme dan vooral als een last.
pi_123454203
Wanneer ben je uitgerekend maussie?
pi_123454232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht, maar het is alleen maar verkrijgbaar op recept en dan alleen maar als je zwanger bent :')
Oxytocine is het knuffelhormoon, dat maak je automatisch aan als je fysiek contact hebt met mensen die je aardig vind. _O-
Fok it
pi_123454371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Oxytocine is het knuffelhormoon, dat maak je automatisch aan als je fysiek contact hebt met mensen die je aardig vind. _O-
Dat wist ik al, maussie95 :P
pi_123464420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:00 schreef maussie95 het volgende:
Als er medicijnen waren om autisme te behandelen en ons "normaal" te maken, zouden jullie die dan nemen?
Nee, ten eerst heb ik er niet zo veel last van. En ten tweede waarom moet alles maar zo nodig genezen worden. Anders zijn is niet erg.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123466143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, ten eerst heb ik er niet zo veel last van. En ten tweede waarom moet alles maar zo nodig genezen worden. Anders zijn is niet erg.
O, maar zonder autisme zou ik nog steeds anders zijn hoor, alleen zonder al die blokkades en die moeilijkdoenerij erbij :P
pi_123466413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O, maar zonder autisme zou ik nog steeds anders zijn hoor, alleen zonder al die blokkades en die moeilijkdoenerij erbij :P
Gelukkig. :) maar daar vinden ze vast ook wel een pilletje op :')
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123466882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig. :) maar daar vinden ze vast ook wel een pilletje op :')
De wereld is pas echt gered als ze een pilletje vinden tegen idioterie :P
pi_123467822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De wereld is pas echt gered als ze een pilletje vinden tegen idioterie :P
Die is er al
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123469323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De wereld is pas echt gered als ze een pilletje vinden tegen idioterie :P
Er is ook gezellige idioterie, als het ware!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 36% gewijzigd door Little_Dolls op 28-02-2013 19:31:48 ]
pi_123470054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Die is er al
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat is een goede. :D

Maar ik snap van anderen uit mijn omgeving niet echt waarom ze allemaal hetzelfde willen zijn. Iedereen denkt dat hij speciaal is en ze willen allemaal "normaal" doen. En met iedereen bedoel ik eigenlijk de NT'ers, want alle autisten die ik persoonlijk ook ken zijn niet zo gericht op normaal zijn. Ik snap ook wel jouw ontzettende hekel aan de blokkades en moeilijkheden, magnetronkoffie, ik heb er zelf ook veel last van, maar zonder die blokkades was ik heel anders geweest. Het ligt er eigenlijk ook aan hoeveel veroorzaakt wordt door mijn autisme en hoeveel het ligt aan mijn hoogbegaafdheid en mogelijk daarbij komende hoogsensiviteit. Ik weet niet of en in hoeverre dat bij jou zich laat gelden natuurlijk.
Fok it
pi_123471099
Ik hoef geen kuddedier te zijn, maar als het allemaal wat makkelijker ging zou ik ook geen bezwaar hebben...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123474024
Ik ben liever van m'n extreme stemmingswisselingen af.
signatuurloos
pi_123479867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:38 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Haha, dat is een goede. :D

Maar ik snap van anderen uit mijn omgeving niet echt waarom ze allemaal hetzelfde willen zijn. Iedereen denkt dat hij speciaal is en ze willen allemaal "normaal" doen. En met iedereen bedoel ik eigenlijk de NT'ers, want alle autisten die ik persoonlijk ook ken zijn niet zo gericht op normaal zijn. Ik snap ook wel jouw ontzettende hekel aan de blokkades en moeilijkheden, magnetronkoffie, ik heb er zelf ook veel last van, maar zonder die blokkades was ik heel anders geweest. Het ligt er eigenlijk ook aan hoeveel veroorzaakt wordt door mijn autisme en hoeveel het ligt aan mijn hoogbegaafdheid en mogelijk daarbij komende hoogsensiviteit. Ik weet niet of en in hoeverre dat bij jou zich laat gelden natuurlijk.
M'n zusje is ook hoogbegaafd, dus ik denk niet dat ikzelf er qua intelligentie op achteruit zou gaan (bij een anti-autipil zonder signifikante bijwerkingen dan! :P ). Maar ik bedenk me ook wat ik ervoor terug zou kunnen krijgen, en dat is best wel een hoop.
Want ergens diep van binnen ben ik ook gewoon iemand die de gezelligheid wilt opzoeken en ben ik altijd wel in voor een geintje (wat ik ook leuk vind is de knuppel in het hoenderhok gooien, daarvoor is fok bijvoorbeeld wel een goed platform :P ). Ben ik ook goed met vrouwen en kan ik ze goed aanvoelen, maar daar zit nu een soort mist voor. Die mist heet autisme.
Nu zoek ik vaak de alleenheid op, omdat drukte en mensen om me heen me moe maken, wat komt door het autisme.

Ik had gister iemand op bezoek en hij bleef van ca 15u tot zo'n 20u. Was na afloop zo gebroken dat ik om half 9 al in bed lag en pas kwart voor 8 de volgende ochtend weer wakker werk. Dat soort dingen putten me gewoon uit uiteindelijk en dat vind ik heel erg jammer ;(

quote:
15s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:46 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben liever van m'n extreme stemmingswisselingen af.
Extreme stemmingswisselingen? Dat is me nooit bij jou opgevallen, als ik met je praat, dan kom je over als een heel stabiel en intelligent iemand die de zaken goed op een rijtje heeft ;)
Nou wil ik jouw eigen verleden niet bagatelliseren p.s.
pi_123480465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
Extreme stemmingswisselingen? Dat is me nooit bij jou opgevallen, als ik met je praat, dan kom je over als een heel stabiel en intelligent iemand die de zaken goed op een rijtje heeft ;)
Nou wil ik jouw eigen verleden niet bagatelliseren p.s.
Dan ben ik blij dat het niet teveel opvalt. :) Sowieso wil ik er andere mensen niet mee lastig vallen.
signatuurloos
pi_123480704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:30 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dan ben ik blij dat het niet teveel opvalt. :) Sowieso wil ik er andere mensen niet mee lastig vallen.
Dit heb ik zelf ook heel erg, ik wil anderen niet lastig vallen met mijn problemen. Dat heb ik een beetje los moeten laten toen ik eenmaal hulp begon te krijgen, maar dat heeft wel een aantal jaartjes geduurd.
pi_123480801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit heb ik zelf ook heel erg, ik wil anderen niet lastig vallen met mijn problemen. Dat heb ik een beetje los moeten laten toen ik eenmaal hulp begon te krijgen, maar dat heeft wel een aantal jaartjes geduurd.
Hulp zoeken zie ik wel als iets anders. Die mensen worden tenslotte betaald om naar andermans problemen te luisteren. ;)
signatuurloos
pi_123481131
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:35 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Hulp zoeken zie ik wel als iets anders. Die mensen worden tenslotte betaald om naar andermans problemen te luisteren. ;)
Dat klopt, maar uiteindelijk zal je (als het goed is) zonder hulpverleners komen te zitten, dan zal je toch wel je verhaal soms bij anderen (bijvoorbeeld vrienden of familie) kwijt moeten. Dat heb ik toch wel moeten leren want ik was vroeger een opkropper :P
pi_123481915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar uiteindelijk zal je (als het goed is) zonder hulpverleners komen te zitten, dan zal je toch wel je verhaal soms bij anderen (bijvoorbeeld vrienden of familie) kwijt moeten. Dat heb ik toch wel moeten leren want ik was vroeger een opkropper :P
Ik kom inmiddels niet meer bij hulpverleners. Ik heb er veel aan gehad, maar op een gegeven moment kom je gewoon niet verder. Met bepaalde dingen moet ik gewoon leren leven.
signatuurloos
pi_123482004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:54 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik kom inmiddels niet meer bij hulpverleners. Ik heb er veel aan gehad, maar op een gegeven moment kom je gewoon niet verder. Met bepaalde dingen moet ik gewoon leren leven.
Ik ben al een jaar of 10 bezig (inclusief wachtlijsten :P ) en ben er nog niet. Blijkbaar viel er aan mij aardig wat te sleutelen :P
pi_123482384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben al een jaar of 10 bezig (inclusief wachtlijsten :P ) en ben er nog niet. Blijkbaar viel er aan mij aardig wat te sleutelen :P
Zelf heb ik geleerd dat accepteren beter werkt dan veranderen. Dat hadden ze me ook aangeraden. En natuurlijk je eigen grenzen kennen.
signatuurloos
pi_123483276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

M'n zusje is ook hoogbegaafd, dus ik denk niet dat ikzelf er qua intelligentie op achteruit zou gaan (bij een anti-autipil zonder significante bijwerkingen dan! :P ). Maar ik bedenk me ook wat ik ervoor terug zou kunnen krijgen, en dat is best wel een hoop.
Okee, daar heb je een punt. Ik denk wel dat ik daar een maar aan kan toevoegen. Bij mij is namelijk in de iq-test aangetoond dat ik een vrij grote vp-kloof heb. Voor degenen die niet weten wat dat is: je IQ bestaat grofweg uit twee delen, verbaal en performaal. Als die twee delen verschillend zijn, dan kunnen er onder andere leerproblemen en problemen op het sociale gebied optreden. Bij een normaal mens zal dat niet veel verschillen, bij 12 punten of meer schijn je een groot probleem te hebben, ik heb 31 punten verschil. Ik ben er zelf (nog) niet uit of dat komt door mijn autisme, maar ik heb experts horen zeggen dat dat waarschijnlijk wel zo is. Maar gaat die autipil dat oplossen? Geen idee en ik ben het op het moment wel aan het uitzoeken (fiep :P ).
quote:
Want ergens diep van binnen ben ik ook gewoon iemand die de gezelligheid wilt opzoeken en ben ik altijd wel in voor een geintje (wat ik ook leuk vind is de knuppel in het hoenderhok gooien, daarvoor is fok bijvoorbeeld wel een goed platform :P ). Ben ik ook goed met vrouwen en kan ik ze goed aanvoelen, maar daar zit nu een soort mist voor. Die mist heet autisme.
Nu zoek ik vaak de alleenheid op, omdat drukte en mensen om me heen me moe maken, wat komt door het autisme.
Heel herkenbaar! Tegelijk sociaal contact willen en toch niet. Mijn ouders hebben mij wel altijd gepusht om naar sociale gelegenheden te gaan, vooral toen het niet lukte op school. Ik ben altijd gegaan naar een "club" (jongeren bijeenkomst van de kerk (ik weet niet of God echt bestaat, maar ik heb er verder geen problemen mee)). Daar had ik dan oppervlakkig contact met anderen. Ik zonderde me uiteindelijk toch af. Toen ik naar een oudere club ging kwam ik zowaar terecht in een vriendengroep, waar ik tot op de dag van vandaag veel en goed mee omga. Ik voel ze dan zelf niet echt aan, maar ik kan mijn hart bij ze luchten en zij hebben daar (naar mijn idee) geen problemen mee. Ik hoor het vanzelf als het wel zo is :+ . Zij weten dat ik autistisch ben en gaan daar heel normaal mee om. Hoewel het voor mij niet altijd een pretje is om zo sociaal te zijn en ik uiteindelijk heel moe er van word (maar niet kan slapen :? ), voelt het uiteindelijk wel goed aan dat ik bij ze geweest ben. Ik ben wel bang dat ik ze beledig of verkeerd begrijp, wat vaak genoeg gebeurt, maar ze houden rekening met me. Hebben meerdere mensen hier zo'n goede band met mensen? Het is, hoewel het paradoxaal klinkt, moeilijk voor mij om een echte diepe vriendschap met mensen te krijgen en het is dan ook niet veel gelukt, maar dat het dan uiteindelijk wel lijkt te lukken geeft me een soort van kick en dat compenseert toch wel voor nachten wakker liggen en de volgende dag ontzettend prikkelbaar zijn :) . Dit geldt dan voor mij, hebben jullie hier ook ervaring mee?

quote:
Ik had gister iemand op bezoek en hij bleef van ca 15u tot zo'n 20u. Was na afloop zo gebroken dat ik om half 9 al in bed lag en pas kwart voor 8 de volgende ochtend weer wakker werk. Dat soort dingen putten me gewoon uit uiteindelijk en dat vind ik heel erg jammer ;(
Ja, daar zou een autipil inderdaad heel handig voor kunnen zijn. Ik ben alleen heel erg bang dat het mijn karakter aan gaat passen. Zoals die vrienden van mij naar mijn idee wel heel erg verslaafd zijn aan sociaal contact, zo zou ik niet willen zijn. Bovendien zou ik dan ook het idee hebben dat ik niet meer helder kan denken, want bij alles zal je dan rekening gaan houden met anderen om je heen. Niet altijd handig in ieder geval. :)
Fok it
pi_123483982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:17 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Okee, daar heb je een punt. Ik denk wel dat ik daar een maar aan kan toevoegen. Bij mij is namelijk in de iq-test aangetoond dat ik een vrij grote vp-kloof heb. Voor degenen die niet weten wat dat is: je IQ bestaat grofweg uit twee delen, verbaal en performaal. Als die twee delen verschillend zijn, dan kunnen er onder andere leerproblemen en problemen op het sociale gebied optreden. Bij een normaal mens zal dat niet veel verschillen, bij 12 punten of meer schijn je een groot probleem te hebben, ik heb 31 punten verschil. Ik ben er zelf (nog) niet uit of dat komt door mijn autisme, maar ik heb experts horen zeggen dat dat waarschijnlijk wel zo is. Maar gaat die autipil dat oplossen? Geen idee en ik ben het op het moment wel aan het uitzoeken (fiep :P ).
Bij mij liggen die scores dicht bij elkaar. Ik denk niet dat een anti-autipil de discrepantie van jouw verschillende IQ uitslagen (om het maar zo te zeggen) kan oplossen. Ik weet niet of dat met autisme te maken zou kunnen hebben. Ik heb daar in elk geval geen last van.

Ik geef op de rest van je post ook nog antwoord, maar het gaat best wel langzaam nu dus heb een beetje geduld :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:17 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! Tegelijk sociaal contact willen en toch niet. Mijn ouders hebben mij wel altijd gepusht om naar sociale gelegenheden te gaan, vooral toen het niet lukte op school. Ik ben altijd gegaan naar een "club" (jongeren bijeenkomst van de kerk (ik weet niet of God echt bestaat, maar ik heb er verder geen problemen mee)). Daar had ik dan oppervlakkig contact met anderen. Ik zonderde me uiteindelijk toch af. Toen ik naar een oudere club ging kwam ik zowaar terecht in een vriendengroep, waar ik tot op de dag van vandaag veel en goed mee omga. Ik voel ze dan zelf niet echt aan, maar ik kan mijn hart bij ze luchten en zij hebben daar (naar mijn idee) geen problemen mee. Ik hoor het vanzelf als het wel zo is :+ . Zij weten dat ik autistisch ben en gaan daar heel normaal mee om. Hoewel het voor mij niet altijd een pretje is om zo sociaal te zijn en ik uiteindelijk heel moe er van word (maar niet kan slapen :? ), voelt het uiteindelijk wel goed aan dat ik bij ze geweest ben. Ik ben wel bang dat ik ze beledig of verkeerd begrijp, wat vaak genoeg gebeurt, maar ze houden rekening met me. Hebben meerdere mensen hier zo'n goede band met mensen? Het is, hoewel het paradoxaal klinkt, moeilijk voor mij om een echte diepe vriendschap met mensen te krijgen en het is dan ook niet veel gelukt, maar dat het dan uiteindelijk wel lijkt te lukken geeft me een soort van kick en dat compenseert toch wel voor nachten wakker liggen en de volgende dag ontzettend prikkelbaar zijn :) . Dit geldt dan voor mij, hebben jullie hier ook ervaring mee?
Mijn ouders hebben mij nooit gepushed om vrienden te maken. Nou moet ik zeggen dat ik niet slecht ben in het leggen van oppervlakkige contacten (al ben ik wel altijd al een einzelgänger geweest). Mij geeft het hebben van hechte vriendschappen niet per se een kick, maar het geeft me wel een groot gevoel van tevredenheid :)

Als ik met mijn vrienden ben, ben ik niet bang dat ik ze per ongeluk beledig, ik ken ze allemaal vrij goed, dus weet wel wat ik kan maken en wat niet. En anders houd ik me op het laatste moment toch maar nog effe in! :P
pi_123484259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij mij liggen die scores dicht bij elkaar. Ik denk niet dat een anti-autipil de discrepantie van jouw verschillende IQ uitslagen (om het maar zo te zeggen) kan oplossen. Ik weet niet of dat met autisme te maken zou kunnen hebben. Ik heb daar in elk geval geen last van.
Het werd ook meer gesteld als: "Ik heb nog nooit iemand gezien met een vp-kloof groter dan 20 punten, die niet autistisch is".

quote:
Ik geef op de rest van je post ook nog antwoord, maar het gaat best wel langzaam nu dus heb een beetje geduld :P
Natuurlijk, ik heb alle tijd.
Fok it
pi_123484311
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:17 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Ja, daar zou een autipil inderdaad heel handig voor kunnen zijn. Ik ben alleen heel erg bang dat het mijn karakter aan gaat passen. Zoals die vrienden van mij naar mijn idee wel heel erg verslaafd zijn aan sociaal contact, zo zou ik niet willen zijn. Bovendien zou ik dan ook het idee hebben dat ik niet meer helder kan denken, want bij alles zal je dan rekening gaan houden met anderen om je heen. Niet altijd handig in ieder geval. :)
Ja, the best of both worlds zou fantastisch zijn! Niet verslaafd aan sociaal contact, ik zou niet weten of ik nou zoveel gelukkiger wordt door een lemming te zijn...al denk ik dat dat mijn leven wel een stuk interessanter zou maken.

En bovendien, de levenservaringen die ik heb opgedaan als autist...die neem ik sowieso voor altijd mee :)
pi_123484971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben mij nooit gepushed om vrienden te maken. Nou moet ik zeggen dat ik niet slecht ben in het leggen van oppervlakkige contacten (al ben ik wel altijd al een einzelgänger geweest). Mij geeft het hebben van hechte vriendschappen niet per se een kick, maar het geeft me wel een groot gevoel van tevredenheid :)

Als ik met mijn vrienden ben, ben ik niet bang dat ik ze per ongeluk beledig, ik ken ze allemaal vrij goed, dus weet wel wat ik kan maken en wat niet. En anders houd ik me op het laatste moment toch maar nog effe in! :P
Oppervlakkig contact gaat bij de meeste meerbegaafde autisten nog wel, dat zie ik bij mezelf zowel als bij andere autisten die ik ken. Ik kan best afstotend doen als ik geen behoeftr heb aan contact en gerust stil voor me uit staren terwijl ik in een groep zit of een eindje verderop gaan zitten als ik het zat ben. Meestal komen er dan NT'ers om me bij de groep te betrekken, terwijl ik dat juist niet wil :+ .
Het is ook meestal als ik net weg ben. Zo van: yesss, ik kan het wél! Meestal heb ik dat als ik er echt tegenop zie om een avond met hen te besteden. Daarna zak ik vaak wel weg en kan ik een heel depri gevoel krijgen, dat duurt meestal niet zo lang.

Ik heb het vaak niet eens in de gaten. Dan kijkt één van hen me heel strak aan en zit ik van: "wat heb ik gedaan?". Ik heb wel het idee dat ik de afgelopen jaren steeds meer heb geleerd om me in te houden en te ontdekken of die uitspraak beledigend was of niet, ik denk dat dat komt doordat ik mezelf aardig heb weten aan te passen.
Fok it
pi_123486249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:46 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Oppervlakkig contact gaat bij de meeste meerbegaafde autisten nog wel, dat zie ik bij mezelf zowel als bij andere autisten die ik ken. Ik kan best afstotend doen als ik geen behoeftr heb aan contact en gerust stil voor me uit staren terwijl ik in een groep zit of een eindje verderop gaan zitten als ik het zat ben. Meestal komen er dan NT'ers om me bij de groep te betrekken, terwijl ik dat juist niet wil :+ .
Het is ook meestal als ik net weg ben. Zo van: yesss, ik kan het wél! Meestal heb ik dat als ik er echt tegenop zie om een avond met hen te besteden. Daarna zak ik vaak wel weg en kan ik een heel depri gevoel krijgen, dat duurt meestal niet zo lang.

Ik heb het vaak niet eens in de gaten. Dan kijkt één van hen me heel strak aan en zit ik van: "wat heb ik gedaan?". Ik heb wel het idee dat ik de afgelopen jaren steeds meer heb geleerd om me in te houden en te ontdekken of die uitspraak beledigend was of niet, ik denk dat dat komt doordat ik mezelf aardig heb weten aan te passen.
Ik word vooral moe van sociaal contact, vooral zeg maar in een werkomgeving (vooral als er continu wat van me gevraagd wordt).
Dan kan ik gewoon midden op de middag een aantal uur gaan slapen of zo :P
pi_123495537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit heb ik zelf ook heel erg, ik wil anderen niet lastig vallen met mijn problemen. Dat heb ik een beetje los moeten laten toen ik eenmaal hulp begon te krijgen, maar dat heeft wel een aantal jaartjes geduurd.
Dat is inderdaad wel herkenbaar, ik heb dat nu nog.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:43:40 #242
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_123495919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:17 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Okee, daar heb je een punt. Ik denk wel dat ik daar een maar aan kan toevoegen. Bij mij is namelijk in de iq-test aangetoond dat ik een vrij grote vp-kloof heb. Voor degenen die niet weten wat dat is: je IQ bestaat grofweg uit twee delen, verbaal en performaal. Als die twee delen verschillend zijn, dan kunnen er onder andere leerproblemen en problemen op het sociale gebied optreden. Bij een normaal mens zal dat niet veel verschillen, bij 12 punten of meer schijn je een groot probleem te hebben, ik heb 31 punten verschil. Ik ben er zelf (nog) niet uit of dat komt door mijn autisme, maar ik heb experts horen zeggen dat dat waarschijnlijk wel zo is. Maar gaat die autipil dat oplossen? Geen idee en ik ben het op het moment wel aan het uitzoeken (fiep :P ).

Aah erg herkenbaar, mijn zoon heeft een kloof ter grootte van de Grand Canyon :') Volgens mij 136-101 ofzo..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_123497485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Aah erg herkenbaar, mijn zoon heeft een kloof ter grootte van de Grand Canyon :') Volgens mij 136-101 ofzo..
138-92 hier (!)
pi_123497582
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:27 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

138-92 hier (!)
Hier heb ik maar 1 woord voor: wow. Ik vond 140 verbaal en 109 performaal al heel veel :o
Fok it
pi_123497672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:29 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Hier heb ik maar 1 woord voor: wow. Ik vond 140 verbaal en 109 performaal al heel veel :o
Het is een hele prestatie inderdaad. ;)
Ik word door iedereen 'vertstrooide professor' genoemd.
pi_123497800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:32 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Het is een hele prestatie inderdaad. ;)
Ik word door iedereen 'vertstrooide professor' genoemd.
Haha, kan ik me wat bij voorstellen, ja. :P

Wat bij mij wel lastig is, is dat mensen mij veel hoger inschatten dan ik uiteindelijk kan. Iedereen dacht bij mij bijvoorbeeld dat ik met gemak VWO kan halen, praktijk wees uit van niet. :+
Fok it
pi_123497980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:35 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Haha, kan ik me wat bij voorstellen, ja. :P

Wat bij mij wel lastig is, is dat mensen mij veel hoger inschatten dan ik uiteindelijk kan. Iedereen dacht bij mij bijvoorbeeld dat ik met gemak VWO kan halen, praktijk wijst uit van niet. :+
Loop je dan vast op praktijk dingen, zoals samenwerken en plannen, terwijl je de uitleg meestal wel snapt??

Ik heb ooit gelezen dat voor het snappen van schoolse stof vooral de verbale intelligentie belangrijk is, en de je niet perse ook een hoge performale intelligentie hoeft te hebben.
pi_123498031
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:35 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Haha, kan ik me wat bij voorstellen, ja. :P

Wat bij mij wel lastig is, is dat mensen mij veel hoger inschatten dan ik uiteindelijk kan. Iedereen dacht bij mij bijvoorbeeld dat ik met gemak VWO kan halen, praktijk wijst uit van niet. :+
Herkenbaar.
Ik werd ook continu overschat door mijn omgeving.

Uiteindelijk (na de zoveelste mislukking op (vrijwilligers)werkgebied) een tijdje niks gedaan, maar ga binnenkort een keer proefdraaien (ik ga weer vrijwilligerswerk uitproberen :) ). Moet maar afwachten hoe ik daarop ga reageren.
pi_123498043
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:35 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Haha, kan ik me wat bij voorstellen, ja. :P

Wat bij mij wel lastig is, is dat mensen mij veel hoger inschatten dan ik uiteindelijk kan. Iedereen dacht bij mij bijvoorbeeld dat ik met gemak VWO kan halen, praktijk wees uit van niet. :+
Dit herken ik.
Bij mij riep iedereen dat ik makkelijk uni kon doen, op zijn minst HBO. Maar praktijk wees idd anders uit.
Twiddel
pi_123498169
Hier wat meer info over verbale intelligentie en school.

quote:
http://www.eduratio.be/iqtest.html

Er is een grote correlatie (verband) tussen schoolse prestaties en de vaardigheden die men in de VIQ subtesten meet. Deze correlatie is veel kleiner met het PIQ. Zo is er bijvoorbeeld nauwelijks sprake van enige correlatie (verband) tussen PIQ gemeten met een WPPSI-R test en de prestaties op school in de eerste drie schooljaren (Kaplan 1998), terwijl dergelijke correlatie met VIQ redelijk hoog is.

Dit betekent dat het een vergissing is om te verwachten dat een kind met een TIQ (totaal IQ) van 130, maar met een VIQ van 111 en een PIQ van 145, tot zeer hoge schoolse prestaties zou moeten komen, of dat het nood zou hebben aan verregaande differentiatie, versnelling of een kangoeroeklas.

Bij eenzelfde TIQ, maar met een VIQ van 145 en een PIQ van 111 ligt zulks immers veel meer in de lijn der verwachtingen. Alleen afgaan op TIQ (totaal IQ) bij het nemen van belangrijke schoolse beslissingen is dus uit den boze: VIQ geeft op schools vlak een veel betere indicatie.

Dit wil niet zeggen dat de vaardigheden gemeten in de performale subtests minder waarde zouden hebben, enkel dat deze vaardigheden -zeker in de basisschool- niet deze zijn die men nodig heeft om hoge prestaties neer te zetten op school.
pi_123498712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:39 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Loop je dan vast op praktijk dingen, zoals samenwerken en plannen, terwijl je de uitleg meestal wel snapt??

Ik heb ooit gelezen dat voor het snappen van schoolse stof vooral de verbale intelligentie belangrijk is, en de je niet perse ook een hoge performale intelligentie hoeft te hebben.
Ik loop meer vast op planning en samenwerking. Ik snap meestal de stof ook wel, maar ik zal niet snel gaan leren. Ik mis vooral motivatie en zodra ik het nutteloos vind ga ik ook nergens motivatie vinden en dat is funest. Een psycholoog waar ik ben geweest zei dat dat voortkwam uit chronisch onderprestatiegedrag, dat weer zou voortkomen uit mijn hoge vp-kloof. Uiteindelijk leek het erg vaag.
Fok it
pi_123499144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:56 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Ik loop meer vast op planning en samenwerking. Ik snap meestal de stof ook wel, maar ik zal niet snel gaan leren. Ik mis vooral motivatie en zodra ik het nutteloos vind ga ik ook nergens motivatie vinden en dat is funest. Een psycholoog waar ik ben geweest zei dat dat voortkwam uit chronisch onderprestatiegedrag, dat weer zou voortkomen uit mijn hoge vp-kloof. Uiteindelijk leek het erg vaag.
Dit herken ik wel. Wel gek, aangezien bij mij geen sprake is van een vp-kloof.

Zou dit niet te maken kunnen hebben met je autisme? Als een autist iets niet interessant vindt, dan zal die veel moeite hebben om motivatie op te brengen, iets wat ik nu zo wel door heb.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:18:21 #253
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_123499693
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:56 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Ik loop meer vast op planning en samenwerking. Ik snap meestal de stof ook wel, maar ik zal niet snel gaan leren. Ik mis vooral motivatie en zodra ik het nutteloos vind ga ik ook nergens motivatie vinden en dat is funest. Een psycholoog waar ik ben geweest zei dat dat voortkwam uit chronisch onderprestatiegedrag, dat weer zou voortkomen uit mijn hoge vp-kloof. Uiteindelijk leek het erg vaag.
Ik heb echt nog nooit van een 'vp-kloof' gehoord moet ik zeggen. Het leer- en motivatiegedeelte herken ik wel erg sterk :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123500996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit van een 'vp-kloof' gehoord moet ik zeggen. Het leer- en motivatiegedeelte herken ik wel erg sterk :)
Ik ook niet, maar vond het wel voldoende uitgelegd hiero. Wist niet dat vp-kloof en autisme zo sterk verwand aan elkaar waren.

Volgende week vrij drukke week, vooral dinsdag en donderdag. Aan de ene kant verheug ik me er wel op omdat ik dan in korte tijd veel gedaan krijg. Aan de andere kant vind ik het vervelend, maar goed, zal er wel bij horen.

Voor de mensen hier zonder betaald werk, hoe zien jullie dagen er eigenlijk uit?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:24:49 #255
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_123502515
de testen die ik heb gehad (jaren terug) hadden ook maar 1 getal wat ik me weet te herinneren?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123502622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit van een 'vp-kloof' gehoord moet ik zeggen. Het leer- en motivatiegedeelte herken ik wel erg sterk :)
Dat leer en motivatiegedeelte is erg herkenbaar!!!
Bij de IQ test van toen ik 20 was, scoorde ik met 3 punten verschil tussen verbaal en performaal, dus dat is niet zoveel, toch?!
Van het laatste PO heb ik geen uitslag in getalletjes gehad.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123502801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:24 schreef Ceased2Be het volgende:
de testen die ik heb gehad (jaren terug) hadden ook maar 1 getal wat ik me weet te herinneren?
Ik heb er echt een stuk of 10. Ook specifiek voor plannen: 86 :+
Fok it
  vrijdag 1 maart 2013 @ 16:15:51 #258
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_123504760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:27 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat leer en motivatiegedeelte is erg herkenbaar!!!
Bij de IQ test van toen ik 20 was, scoorde ik met 3 punten verschil tussen verbaal en performaal, dus dat is niet zoveel, toch?!
Van het laatste PO heb ik geen uitslag in getalletjes gehad.
Ik heb er 1 gedaan toen ik 19 was en daar kwam gewoon 1 getal uit. verder voor de onderzoeken enzo geen iq test meer gedaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123505772
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb er 1 gedaan toen ik 19 was en daar kwam gewoon 1 getal uit. verder voor de onderzoeken enzo geen iq test meer gedaan.
Okee, maar ik heb hem 2 jaar gedaan voor mijn autitest en we wisten thuis iig nog niets over mijn autisme.
Fok it
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:04:06 #260
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_123506654
Dat over dat overschatten is wel herkenbaar, al blijven we wel verwachtingen hebben natuurlijk, hij 'mag' van mij ook niet alles maar op zijn autisme gooien.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_123507945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb er 1 gedaan toen ik 19 was en daar kwam gewoon 1 getal uit. verder voor de onderzoeken enzo geen iq test meer gedaan.
Dat is de WISC-R test. 142 was mijn laatste score, maar daar zitten ook nog achterliggende waardes bij, zo werd bij mij een GS score van 18 vastgesteld. Wat dat inhoud weet ik niet.
-weg-
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:49:00 #262
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_123507965
Zo ik heb een oproep gekregen om aan de sova training te beginnen. :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:43:22 #263
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_123509730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:48 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is de WISC-R test. 142 was mijn laatste score, maar daar zitten ook nog achterliggende waardes bij, zo werd bij mij een GS score van 18 vastgesteld. Wat dat inhoud weet ik niet.
Ik heb echt werkelijk waar geen idee, het was een test gekoppeld aan een vaardigheden en eq test om aangenomen te worden bij een detacheerder destijds. EQ scoorde laag, maar IQ scoorde ik 136 en dat was genoeg reden om me aan te nemen destijds.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123512614
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar vond het wel voldoende uitgelegd hiero. Wist niet dat vp-kloof en autisme zo sterk verwand aan elkaar waren.

Volgende week vrij drukke week, vooral dinsdag en donderdag. Aan de ene kant verheug ik me er wel op omdat ik dan in korte tijd veel gedaan krijg. Aan de andere kant vind ik het vervelend, maar goed, zal er wel bij horen.

Voor de mensen hier zonder betaald werk, hoe zien jullie dagen er eigenlijk uit?
Aangezien ik aan beide voeten ben geopereerd en niet naar mijn werk kan, kan ik deze vraag nu ook wel beantwoorden. Overigens heb ik wel een beetje werk, maar dat maak ik thuis. Verder ben ik bezig met mijn studie, leer ik Engels op de Nintendo DS, maak ik soms een wandeling, 's avonds gamen en soms wat boodschapjes.
signatuurloos
pi_123512690
Ik heb trouwens nog nooit een IQ-test gehad. Tijdens therapie vonden mijn therapeuten het niet nodig, omdat ze er wel vanuit gingen dat er niks mis met mijn intelligentie was.
signatuurloos
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:28:00 #266
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123516886
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:04 schreef missbehavin het volgende:
Dat over dat overschatten is wel herkenbaar, al blijven we wel verwachtingen hebben natuurlijk, hij 'mag' van mij ook niet alles maar op zijn autisme gooien.
Mensen die alles afschuiven op hun handicap, daar heb ik wel zo de pesthekel aan :r

Maargoed, daar heb ik het een keer eerder over gehad een topic of 2 terug :P
pi_123517673
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:28 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Mensen die alles afschuiven op hun handicap, daar heb ik wel zo de pesthekel aan :r

Maargoed, daar heb ik het een keer eerder over gehad een topic of 2 terug :P
Als je maar niet denkt dat ik alles erop afschuif. :N
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:54:39 #268
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123518111
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:44 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Als je maar niet denkt dat ik alles erop afschuif. :N
Ik zeg alleen dat ik een hekel heb aan mensen die het altijd maar op hun handicap gooien :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:55:33 #269
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_123518154
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:54 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik een hekel heb aan mensen die het altijd maar op hun handicap gooien :P
Is vrouw zijn een handicap? :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123518887
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:54 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik een hekel heb aan mensen die het altijd maar op hun handicap gooien :P
Wie niet? Wat is je punt?

Ik zie dat je vooral in klaagbaak post, ben jij zo iemand die hier alleen maar komt om te klagen (zulke droeftoeters zien we hier wel vaker), of heb je ook daadwerkelijk iets in te brengen hier?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:16:43 #271
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123519308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wie niet? Wat is je punt?

Ik zie dat je vooral in klaagbaak post, ben jij zo iemand die hier alleen maar komt om te klagen (zulke droeftoeters zien we hier wel vaker), of heb je ook daadwerkelijk iets in te brengen hier?
Ik lurk hier altijd een beetje, heb zelf autisme dus ik wil wel weten hoe of wat :P
pi_123519396
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:16 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik lurk hier altijd een beetje, heb zelf autisme dus ik wil wel weten hoe of wat :P
Ok, das al beter dan weer zo'n droeftoeter.

Hoe zien jouw dagen er uit (als je geen werk hebt)?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:59 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Aangezien ik aan beide voeten ben geopereerd en niet naar mijn werk kan, kan ik deze vraag nu ook wel beantwoorden. Overigens heb ik wel een beetje werk, maar dat maak ik thuis. Verder ben ik bezig met mijn studie, leer ik Engels op de Nintendo DS, maak ik soms een wandeling, 's avonds gamen en soms wat boodschapjes.
Aan beide voeten??
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:20:55 #273
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123519504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ok, das al beter dan weer zo'n droeftoeter.

Hoe zien jouw dagen er uit (als je geen werk hebt)?
Ik doe een mbo niveau 3 opleiding, ICT :)!

In mn vrije tijd ben ik óf met school bezig, óf gamen/architectuur/treinen :P

Ik zou dolgraag willen werken maar het is me tot op heden (buiten stages om) nog niet gelukt om een baantje te vinden, wat ik best slecht vind van mezelf
pi_123519720
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik doe een mbo niveau 3 opleiding, ICT :)!

In mn vrije tijd ben ik óf met school bezig, óf gamen/architectuur/treinen :P

Ik zou dolgraag willen werken maar het is me tot op heden (buiten stages om) nog niet gelukt om een baantje te vinden, wat ik best slecht vind van mezelf
Dat moet je je niet kwalijk nemen, dat heb ik bij mezelf ook lange tijd gedaan. Je schiet er niks mee op en 't is jouw schuld niet. Tenminste, dat was bij mij het geval.

Tis alleen jammer dat mijn leven zo gelopen is zoals ie is gelopen, ik gun jou wat beters ;)

Nou moet ik er ook wel gelijk bij zeggen dat m'n leven niet helemaal nutteloos is, ik heb tenminste wel wat dingetjes bereikt in m'n leven (zei het kleine dingetjes).
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:37:27 #275
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123520298
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat moet je je niet kwalijk nemen, dat heb ik bij mezelf ook lange tijd gedaan. Je schiet er niks mee op en 't is jouw schuld niet. Tenminste, dat was bij mij het geval.

Tis alleen jammer dat mijn leven zo gelopen is zoals ie is gelopen, ik gun jou wat beters ;)

Nou moet ik er ook wel gelijk bij zeggen dat m'n leven niet helemaal nutteloos is, ik heb tenminste wel wat dingetjes bereikt in m'n leven (zei het kleine dingetjes).
Okey :)

Wat zijn de dingen die jij hebt bereikt dan eigs? :P
pi_123520378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:37 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Okey :)

Wat zijn de dingen die jij hebt bereikt dan eigs? :P
Kleine dingetjes, zoals dat ik nu geregeld LAN-parties heb met een paar vrienden. Daar droomde ik al van sinds het C&C tijdperk! :P
En nu heb ik het waargemaakt :D

Tis niet veel, maar het is tenminste wat :Y
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:42:06 #277
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123520456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kleine dingetjes, zoals dat ik nu geregeld LAN-parties heb met een paar vrienden. Daar droomde ik al van sinds het C&C tijdperk! :P
En nu heb ik het waargemaakt :D

Tis niet veel, maar het is tenminste wat :Y
yup!

Heb jij ook een baan? uitkering? vrijwilligerswerk?
pi_123520503
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:42 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

yup!

Heb jij ook een baan? uitkering? vrijwilligerswerk?
Nee, wajong, strakjes wellicht wel (a.s. donderdag is m'n 1e dag :@ )
pi_123520983
Ik ga hier zo nu en dan even spieken hoor... :@
pi_123521190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:56 schreef Faxie het volgende:
Ik ga hier zo nu en dan even spieken hoor... :@
Maar jij bent toch helemaal niet autistisch Faxie! :D :P
Of kom je hier voor CM :@ :P
pi_123521343
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar jij bent toch helemaal niet autistisch Faxie! :D :P
Of kom je hier voor CM :@ :P
'k Heb aspergertrekjes ;)

Maar heb de afgelopen 10 jaar mezelf aardig glad weten te strijken. Met dank aan Fok ook wel... in sommige topics zag ik af en toe een goede tip langskomen.

hoewel ik af en toe nog wel buien heb waarin ik me als een echte autist gedraag hoor... soort kortsluiting in m'n kop...

Owja CM is hier ook :@
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:08:40 #282
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_123521464
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:05 schreef Faxie het volgende:

[..]

'k Heb aspergertrekjes ;)

Maar heb de afgelopen 10 jaar mezelf aardig glad weten te strijken. Met dank aan Fok ook wel... in sommige topics zag ik af en toe een goede tip langskomen.

hoewel ik af en toe nog wel buien heb waarin ik me als een echte autist gedraag hoor... soort kortsluiting in m'n kop...

Owja CM is hier ook :@

Hey Faxman :W
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123521524
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hey Faxman :W
:W

'k Ben trouwens niet van plan om heel actief mee te doen hoor... vooral lurken :Y
pi_123521610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:05 schreef Faxie het volgende:

[..]

'k Heb aspergertrekjes ;)

Maar heb de afgelopen 10 jaar mezelf aardig glad weten te strijken. Met dank aan Fok ook wel... in sommige topics zag ik af en toe een goede tip langskomen.

hoewel ik af en toe nog wel buien heb waarin ik me als een echte autist gedraag hoor... soort kortsluiting in m'n kop...

Owja CM is hier ook :@

Dat doe je goed!
Ik zit nog niet zo lang op fok (in elk geval nog geen 10 jaar, eerder de helft).

Fok is op zich zeker wel een interessant medium en ik kan me er prima in kwijt. Tis ook best wel leerzaam op zich. Je leert aardig wat mensen kennen en zo :)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:12:16 #285
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_123521624
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:09 schreef Faxie het volgende:

[..]

:W

'k Ben trouwens niet van plan om heel actief mee te doen hoor... vooral lurken :Y
Lurken is toegestaan, dat doe ik ook vooral.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123521747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat doe je goed!
Ik zit nog niet zo lang op fok (in elk geval nog geen 10 jaar, eerder de helft).

Fok is op zich zeker wel een interessant medium en ik kan me er prima in kwijt. Tis ook best wel leerzaam op zich. Je leert aardig wat mensen kennen en zo :)
Het is dusdanig gladgestreken dat mensen het niet meer zo snel merken aan me ;) Zeg maar een kwestie van 'sociaal gewenst gedrag' dusdanig in de gaten houden en er alert op blijven dat je op een gegeven moment in staat bent het te kopieren wanneer de situatie er naar vraagt, en zodra je daar aan went wordt het een tweede natuur. Maarja daar gaan wat jaartjes overheen wel...
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:20:26 #287
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123521972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, wajong, strakjes wellicht wel (a.s. donderdag is m'n 1e dag :@ )
okey :D
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:07:19 #288
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_123529160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:05 schreef Faxie het volgende:

[..]

'k Heb aspergertrekjes ;)

Maar heb de afgelopen 10 jaar mezelf aardig glad weten te strijken. Met dank aan Fok ook wel... in sommige topics zag ik af en toe een goede tip langskomen.

hoewel ik af en toe nog wel buien heb waarin ik me als een echte autist gedraag hoor... soort kortsluiting in m'n kop...

Owja CM is hier ook :@

Ah klinkt bekend. Ik ben ook een Asperger en heb door veel hersentraining het redelijk onder controle. Heeft veel energie gekost maar kan nu een volledige werkweek aan en ik ben volledig medicijnloos nu. Soms kan het alleen net iets te veel worden en dan is er inderdaad even een storing in de bovenkamer.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_123529206
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:07 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ah klinkt bekend. Ik ben ook een Asperger en heb door veel hersentraining het redelijk onder controle. Heeft veel energie gekost maar kan nu een volledige werkweek aan en ik ben volledig medicijnloos nu. Soms kan het alleen net iets te veel worden en dan is er inderdaad even een storing in de bovenkamer.
Wat voor hersentraining?
En ben je ooit gediagnostiseerd?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:22:43 #290
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_123529356
Ik ben gediagnostiseerd ja. Heb jarenlang bij een psycholoog gelopen ook waar ik keer op keer mijn hele leven op tafel kon gooien met mijn ma erbij. Had door de onrust die eigenlijk alles veroorzaakte last van heel zware dromen s'nachts, soort hallucinaties. Waar alles heel echt leek en ik zeer angstig werd. Risperidon heeft dat toen redelijk naar beneden gekregen. Gevolg was alleen dat ik er zeer suf door werd er veel eetlust had.

Met hersentraining bedoel ik eigenlijk het aanleren van trucjes. Ik wist vroeger pas na een week heel onrustig zijn wat die onrust veroorzaakte. Samen met mijn ma en psycholoog ben ik gaan proberen te herkennen wat er op dat moment voor zaken speelden die onrust konden veroorzaken. Na een jaar of 3 lukt het mij nu om direct te herkennen waar ik onrustig over ben en waar nodig hierover te praten. Gelukkig ben ik qua werk goed terecht gekomen waar ze hier veel rekening mee houden. Mijn ma herkend dingen ook steeds beter.

Kan nu gewoon werken + sporten. Enige wat ontbreekt zijn real life vrienden. Spreek wel mensen van de atletiekclub maar dat is meer puur rond trainingen en wedstrijden. Doordat ik de drukte van cafes niet op wil zoeken wil dat ook niet echt. Vroeger op school ook niet echt ergens bij gehoord. Altijd een beetje tussen groepen gezweeft. Bij de vrouwen / meisjes van mijn leeftijd ook nooit echt succes gehad helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ajaxfan op 02-03-2013 10:27:55 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_123529445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:22 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik ben gediagnostiseerd ja. Heb jarenlang bij een psycholoog gelopen ook waar ik keer op keer mijn hele leven op tafel kon gooien met mijn ma erbij. Had door de onrust die eigenlijk alles veroorzaakte last van heel zware dromen s'nachts, soort hallucinaties. Waar alles heel echt leek en ik zeer angstig werd. Risperidon heeft dat toen redelijk naar beneden gekregen. Gevolg was alleen dat ik er zeer suf door werd er veel eetlust had.

Met hersentraining bedoel ik eigenlijk het aanleren van trucjes. Ik wist vroeger pas na een week heel onrustig zijn wat die onrust veroorzaakte. Samen met mijn ma en psycholoog ben ik gaan proberen te herkennen wat er op dat moment voor zaken speelden die onrust konden veroorzaken. Na een jaar of 3 lukt het mij nu om direct te herkennen waar ik onrustig over ben en waar nodig hierover te praten. Gelukkig ben ik qua werk goed terecht gekomen waar ze hier veel rekening mee houden. Mijn ma herkend dingen ook steeds beter.

Kan nu gewoon werken + sporten. Enige wat ontbreekt zijn real life vrienden. Spreek wel mensen van de atletiekclub maar dat is meer puur rond trainingen en wedstrijden. Doordat ik de drukte van cafes niet op wil zoeken wil dat ook niet echt. Vroeger op school ook niet echt ergens bij gehoord. Altijd een beetje tussen groepen gezweeft.
Dat aanleren van truukjes gaat mij moeilijk af, mede omdat ik zo chaotisch ben.
Ik weet niet precies waardoor die onrust bij mij veroorzaakt wordt, behalve dat het met overprikkeling samenhangt. Aan die overprikkeling is op zich niks te doen, behalve de oorzaak van die overprikkeling wegnemen (ja, daar kom je ver mee! :') ).

RL vrienden heb ik dan weer wel. Ik ben een klein aantal keer iemand tegengekomen waarmee ik een klik had en die personen heb ik bevriend. Tuurlijk is het ook een paar keer misgelopen (bepaalde vriendschappen, maar toen was ik heel wat jonger).

Dat tussen die groepen inzweven herken ik zeer! Ik wou ook niet bij een bepaald groepje horen en mijdde ze vaak ook, mede omdat ik om de 1 of andere reden drukte vermeed (nu weet ik dat ik dat onbewust deed om overprikkeling te voorkomen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:22 schreef Ajaxfan het volgende:
Bij de vrouwen / meisjes van mijn leeftijd ook nooit echt succes gehad helaas.
Ik heb een paar keer mazzel gehad, toen liep alles echt goed voor mij. Maar easy come easy go he? ;(

Edit: Wat meer over vriendschappen, ook een aantal keer interessante mensen ontmoet waarmee ik best wel bevriend had willen worden, maar het toch niet gebeurd is. Die skills heb ik dan wel weer aangeleerd, hoe je een vriendschap op bouwt, daar zijn ook wel weer truukjes voor ;)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:32:16 #292
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_123529477
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat aanleren van truukjes gaat mij moeilijk af, mede omdat ik zo chaotisch ben.
Ik weet niet precies waardoor die onrust bij mij veroorzaakt wordt, behalve dat het met overprikkeling samenhangt. Aan die overprikkeling is op zich niks te doen, behalve de oorzaak van die overprikkeling wegnemen (ja, daar kom je ver mee! :') ).

RL vrienden heb ik dan weer wel. Ik ben een klein aantal keer iemand tegengekomen waarmee ik een klik had en die personen heb ik bevriend. Tuurlijk is het ook een paar keer misgelopen (bepaalde vriendschappen, maar toen was ik heel wat jonger).

Dat tussen die groepen inzweven herken ik zeer! Ik wou ook niet bij een bepaald groepje horen en mijdde ze vaak ook, mede omdat ik om de 1 of andere reden drukte vermeed (nu weet ik dat ik dat onbewust deed om overprikkeling te voorkomen.
De overprikkeling wegnemen is mij ook nog niet 100 procent gelukt. Eigenlijk vooral in hoeverre dit mij beinvloed bij mijn doen en laten. Ik ben sinds oktober van dat medicijn af en als ik zie wat voor ontwikkeling ik sindsdien gemaakt heb is dat echt bizar. Veel meer energie en het lijkt net alsof ik ook makkelijker over grenzen heen kan stappen nu.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_123529499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:32 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

De overprikkeling wegnemen is mij ook nog niet 100 procent gelukt. Eigenlijk vooral in hoeverre dit mij beinvloed bij mijn doen en laten. Ik ben sinds oktober van dat medicijn af en als ik zie wat voor ontwikkeling ik sindsdien gemaakt heb is dat echt bizar. Veel meer energie en het lijkt net alsof ik ook makkelijker over grenzen heen kan stappen nu.
Zie edit ;)

Ik wil uiteindelijk ook zonder medicatie verder, maar zoals het nu loopt, loopt het best wel aardig.
Hoe heb je die overprikkeling bijna 100% kunnen wegnemen? Bij mij werkt geen enkele methode -_-
pi_123529540
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:15 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het is dusdanig gladgestreken dat mensen het niet meer zo snel merken aan me ;) Zeg maar een kwestie van 'sociaal gewenst gedrag' dusdanig in de gaten houden en er alert op blijven dat je op een gegeven moment in staat bent het te kopieren wanneer de situatie er naar vraagt, en zodra je daar aan went wordt het een tweede natuur. Maarja daar gaan wat jaartjes overheen wel...
Herkenbaar, ik denk dat ik mezelf ook wel t een en ander heb aangeleerd.
Wellicht ook mede daarom dat er niet eerder een diagnose is gesteld. Maar er vallen nu wel meer dingen op hun plek, ik kan soms verklaren waarom ik reageer zoals ik reageer.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:50:09 #295
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_123529743
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zie edit ;)

Ik wil uiteindelijk ook zonder medicatie verder, maar zoals het nu loopt, loopt het best wel aardig.
Hoe heb je die overprikkeling bijna 100% kunnen wegnemen? Bij mij werkt geen enkele methode -_-
Ik heb altijd heel erg vanuit mijn comfort zone gedacht. Zodra ik mij bij iets helemaal prettig voelde veroorzaakte dat nog minimale overprikkeling. Daarna heel veel bezig geweest met het steeds meer oprekken van die comfort zone. Zodra ik iets nieuws vaak genoeg gedaan had viel dat ook binnen de comfort zone. Ik ben bijvoorbeeld een heel groot Ajax fan en kan heel erg genieten van een compleet volle Arena. Dat gaat dus eigenlijk 100 procent in tegen het autist zijn. Ik heb dan geleerd mij puur te focussen op de wedstrijd en een klein groepje mensen om mij heen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_123529837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:50 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik heb altijd heel erg vanuit mijn comfort zone gedacht. Zodra ik mij bij iets helemaal prettig voelde veroorzaakte dat nog minimale overprikkeling. Daarna heel veel bezig geweest met het steeds meer oprekken van die comfort zone. Zodra ik iets nieuws vaak genoeg gedaan had viel dat ook binnen de comfort zone. Ik ben bijvoorbeeld een heel groot Ajax fan en kan heel erg genieten van een compleet volle Arena. Dat gaat dus eigenlijk 100 procent in tegen het autist zijn. Ik heb dan geleerd mij puur te focussen op de wedstrijd en een klein groepje mensen om mij heen.
Hmm, wel interessant om het vanuit de comfortzone te bekijken. Zo heb ik het nooit bekeken.

Daar moet ik denk ik nog eventjes over nadenken. Bedankt voor de tip! ;)
pi_123532845
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:50 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik heb altijd heel erg vanuit mijn comfort zone gedacht. Zodra ik mij bij iets helemaal prettig voelde veroorzaakte dat nog minimale overprikkeling. Daarna heel veel bezig geweest met het steeds meer oprekken van die comfort zone. Zodra ik iets nieuws vaak genoeg gedaan had viel dat ook binnen de comfort zone. Ik ben bijvoorbeeld een heel groot Ajax fan en kan heel erg genieten van een compleet volle Arena. Dat gaat dus eigenlijk 100 procent in tegen het autist zijn. Ik heb dan geleerd mij puur te focussen op de wedstrijd en een klein groepje mensen om mij heen.
Ik ga graag naar concerten toe, wordt zenuwachtig op verjaardagen maar kan enorm genieten van een volle Ahoy / festivalterrein met m'n favo band.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123533406
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 12:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik ga graag naar concerten toe, wordt zenuwachtig op verjaardagen maar kan enorm genieten van een volle Ahoy / festivalterrein met m'n favo band.
Hier hetzelfde :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_123534739
Nu heb ik pas een geniale UI.

(Kan nog veranderen wel aangezien ik 'm niet zo superduidelijk vind helaas. :{)
pi_123534874
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:05 schreef Little_Dolls het volgende:
Nu heb ik pas een geniale UI.

(Kan nog veranderen wel aangezien ik 'm niet zo superduidelijk vind helaas. :{)
Is dat jumpstyle? :D

(en wie weet een leuke TT voor het volgende topic? :) )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')