abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123348471
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee hoor, het is geen semantiek maar juist iets heel fundamenteels. Jij hebt geen rechten omdat je die cadeau krijgt van de staat, maar omdat je daarmee geboren wordt. :)
Oh godallemachtig... :')
pi_123348520
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:27 schreef Greaser het volgende:

[..]

Oh godallemachtig... :')
God bestaat niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 25 februari 2013 @ 22:54:03 #103
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_123349927
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef heiden6 het volgende:
God bestaat niet.
Oh nee?!

En wie is dit dan:

"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_123350031
quote:
13s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Oh nee?!

En wie is dit dan:

[ afbeelding ]
:')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_123350183
Ik zou in zo'n geval best willen invallen, maar hangt er vanaf wat er tegenover staat. Bijv. voor 150% loon en een extra vrije dag. Dat is te duur? Dan niet.
pi_123350589
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je wil het maar niet begrijpen: NIEMAND GEEFT ER ENE NEUK OM DAT JE KINDEREN HEBT...
Het is gewoon geen reden. Bullshit. Iemand zonder kinderen kan betere redenen hebben dan jij.

Je moet gewoon die kulredenatie achterwege laten, dan heb je verder best een valide punt.
Dus kind alleen thuislaten en dan aan het werk???
pi_123350713
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:59 schreef Palomar het volgende:
Ik zou in zo'n geval best willen invallen, maar hangt er vanaf wat er tegenover staat. Bijv. voor 150% loon en een extra vrije dag. Dat is te duur? Dan niet.
Daar is wel een regeling voor.. voor diegene die in de bres wilt springen, maar niet dat iemand gewoon zomaar aangewezen wordt....
pi_123350794
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:27 schreef maartend het volgende:
Ouch, vind toch ook weer dit ;

volgens de bond mag je dit weigeren mits je een belang hebt om niet tekomen, dus niet zeggen ..ik kom niet...maar onderbouwen waarom je niet kan komen, het moet dus wel een goed onderbouwing zijn. dan schijnt een werkgever als hij met een ontslag aanvraag bij de rechter komt veel minder sterk te staan.
ik zou in verband met dit soort kwesties zeker een bond raadplegen zodat je zo goed mogelijk weet wat je rechten en je plichten zijn in deze, het zal wellicht in elke sector anders geregeld zijn.
helaas is het intimideren of inspelen op je gevoel een machtig wapen.
Ik had een reden, alleen thuis met de kleine, mijn vriendin moest juist werken op die zaterdag...dus voor mij was de koek dan op...

Maar als ik echt aangewezen zou worden dan zou ik zeggen: regel dan maar eerst oppas voor mijn kleine... simpel
  maandag 25 februari 2013 @ 23:16:55 #109
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_123350944
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:13 schreef Ninedarts het volgende:

[..]

Ik had een reden, alleen thuis met de kleine, mijn vriendin moest juist werken op die zaterdag...dus voor mij was de koek dan op...

Maar als ik echt aangewezen zou worden dan zou ik zeggen: regel dan maar eerst oppas voor mijn kleine... simpel
Nogmaal, zoals al meerdere malen gezegd is... Het hebben van kinderen is geen geldige reden om te "verzuimen" van werk.

Ik heb er zelf ook twee, mijn baas ziet me aankomen zeg.

"He, kan je dienst draaien, we zitten met een zieke"
"Nee, ik heb kinderen"
"Oh, nou dat laten we de mensen gewoon in de kou zitten"
"Is er niet een kinderloze collega dan?"
"Jawel, maar die is sinds gisteren met vakantie"
"Laat hem maar terugkomen, hij mag immers met hoogseizoen niet weg!"

:')
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_123354210
quote:

[..]

Dat jij een reden hebt is oké en geheel terecht. Maar jouw reden is niet belangrijker dan die van je collega's. Misschien gaat je kinderloze collega wel naar een concert van een artiest die na 8 jaar eindelijk in Nederland optreed.
Of met zijn/haar verloofde voorbereidingen treffen voor de aanstaande bruiloft. Of een weekendje weg, of thuis de grote schoonmaak doen, of bij schoonmoeder de dakgoot repareren. Dat jij toevallig een kind hebt zet jou NIET in een uitzonderingspositie ten opzichte van collega's die geen kinderen hebben.

Bovenstaande staat los van het feit dat je WEL het verzoek van je baas gewoon mocht weigeren. Het is immers zijn probleem dat er niet standaard back-up voor uitvallende werknemers geregeld is. Maar het feit dat jij een kind hebt is toch echt alleen jouw 'probleem', en niet dat van je baas. Wel vrees ik ook dat als het slechts heel incidenteel nodig is om extra bij te springen of over te werken en je dat altijd weigert, dat niet echt bevorderlijk is voor je verdere carriere. Bij doorgroeimogelijkheden zal toch de collega die wel af en toe dat beetje extra doet voorrang krijgen als beiden verder even goed werk verrichten. En ook als er gedwongen mensen ontslagen moeten worden sta jij dan wat hoger op het lijstje. Kun je na je ontslag lekker alle tijd met je kind doorbrengen.
pi_123356418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat jij een reden hebt is oké en geheel terecht. Maar jouw reden is niet belangrijker dan die van je collega's. Misschien gaat je kinderloze collega wel naar een concert van een artiest die na 8 jaar eindelijk in Nederland optreed.
Of met zijn/haar verloofde voorbereidingen treffen voor de aanstaande bruiloft. Of een weekendje weg, of thuis de grote schoonmaak doen, of bij schoonmoeder de dakgoot repareren. Dat jij toevallig een kind hebt zet jou NIET in een uitzonderingspositie ten opzichte van collega's die geen kinderen hebben.

Bovenstaande staat los van het feit dat je WEL het verzoek van je baas gewoon mocht weigeren. Het is immers zijn probleem dat er niet standaard back-up voor uitvallende werknemers geregeld is. Maar het feit dat jij een kind hebt is toch echt alleen jouw 'probleem', en niet dat van je baas. Wel vrees ik ook dat als het slechts heel incidenteel nodig is om extra bij te springen of over te werken en je dat altijd weigert, dat niet echt bevorderlijk is voor je verdere carriere. Bij doorgroeimogelijkheden zal toch de collega die wel af en toe dat beetje extra doet voorrang krijgen als beiden verder even goed werk verrichten. En ook als er gedwongen mensen ontslagen moeten worden sta jij dan wat hoger op het lijstje. Kun je na je ontslag lekker alle tijd met je kind doorbrengen.
Zo zit het en niet anders.
pi_123356973
Jammer dat TS zijn eigen topic zo verpest heeft :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123357986
Zat een tijd terug ook met bereikbaarheidsdiensten met zieken. Wat er afgesproken werd is dat eerst de minder problematische diensten verdeeld werden naar eigen inzicht en de rest werd geloot met een afstreepsysteem voor de eerlijkheid. Dan blijkt ineens alles toch wel planbaar te zijn, omdat het loten voorkomt :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:50:14 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123365246
quote:

[..]

Wat heeft jouw baas met jouw kind te maken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123367957
Op mijn werk de protocollen doorgelezen en sinds de afschaffing van de achterwacht anderhalf jaar geleden is het niet bijgewerkt.. dus volgens de protocollen is de achterwacht nog van kracht maar die heeft niemand meer

Dus er is een vervangende plan daarvoor gekomen..

Dus de CAO artikel wet is daardoor van kracht...

Dan weet ik genoeg voor de volgende keer...
pi_123368030
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat heeft jouw baas met jouw kind te maken?
Niks maar ik pas mijn werkschema aan die van mijn vriendin en gastouder 3 maanden van te voren.

Baas heeft achterwacht afgeschaft zodat niemand extra uren krijgt dus meer geld daarvoor, heeft ie lekker afgeschaft en daarvoor niks teruggekomen

Dan moet de baas ook niet eisen dat ik moet werken de volgende dag als ik vrij hebt en niet kan...
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:15:29 #117
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123384821
Het staat je baas vrij om te vragen. En als je een beetje vent bent en je hebt de mogelijkheid, dan spring je ook een keer in de bres voor je collega's. Dan doen zij volgende keer ook niet moeilijk als jij op een maandag om 10 uur door het kinderdagverblijf gebeld wordt dat de kleine koorts heeft en je 'm binnen een uur moet ophalen. Ook dan kun je zwaaien met je CAO, hoofdstukje calamiteitenverlof, maar een beetje wederzijds begrip en respect maakt je werk vele malen aangenamer...
pi_123387595
Fijne instelling TO! Goed bezig. Ik ben de enige kinderloze op onze afdeling, dus volgens jou zou ik dan maar alle extra diensten/ calamiteiten moeten draaien? geen kind = geen leven? Alsof er echt niets te regelen valt als je een kind hebt. Blij dat je niet mijn collega bent.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_123392649
Wen er maar gewoon aan dat als je in de zorg of onderwijs werkt, ze altijd misbruik zullen blijven maken omdat er zogenaamd "mensenlevens" van afhangen.

Sinds kort een ziekenhuis als nieuwe klant, beginnen ook gelijk te huilen over mensenlevens als er een storing is. Van mij kunnen ze doodvallen, het blijven gewone kantoorproducten en soms valt er 1 uit. Moeten ze zelf maar rekening mee houden.
.
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:14:44 #120
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_123394321
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:11 schreef Ninedarts het volgende:
Dan moet de baas ook niet eisen dat ik moet werken de volgende dag als ik vrij hebt en niet kan...
Lijkt mij ook niet, nee. Ik vind je baas geen gemakkelijke kerel. Ik vermoed dat hij ook onder druk staat, maar goed, dat is zijn strijd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_123397393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:33 schreef Fer het volgende:
Wen er maar gewoon aan dat als je in de zorg of onderwijs werkt, ze altijd misbruik zullen blijven maken omdat er zogenaamd "mensenlevens" van afhangen.

Sinds kort een ziekenhuis als nieuwe klant, beginnen ook gelijk te huilen over mensenlevens als er een storing is. Van mij kunnen ze doodvallen, het blijven gewone kantoorproducten en soms valt er 1 uit. Moeten ze zelf maar rekening mee houden.
Inderdaad. Als er werkelijk mensenlevens vanaf hangen moeten ze met jouw werkgever maar een (duur) contract sluiten waarbij ze gegarandeerd als eerste geholpen worden in geval van storing of een tweede systeem als back-up aanschaffen. Zo niet, dan is het ziekenhuis een klant als alle anderen.
pi_123398142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:05 schreef gekkie000000 het volgende:
Fijne instelling TO! Goed bezig. Ik ben de enige kinderloze op onze afdeling, dus volgens jou zou ik dan maar alle extra diensten/ calamiteiten moeten draaien? geen kind = geen leven? Alsof er echt niets te regelen valt als je een kind hebt. Blij dat je niet mijn collega bent.
Nee maar ik KON ook echt niet...dat is het enige waar het om draait..
Meer niet....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')