Nee, niets aangepast.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:49 schreef Deetch het volgende:
heb je je poweropties aan lopen passen?
Verschillende dingen, meestal 1 of 2 browsers open (Iron en FF), mail (TB) en vaak (maar niet altijd) VLC Player voor muziek.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:57 schreef SiGNe het volgende:
Geheugensettings staan niet goed, DDR3 is er niet in 666Mhz (wel in 1333Mhz, 1600Mhz en 1866Mhz)
Waar ben je mee bezig als de pc bevriest? Toevallig een Youtubefilmpje aan het bekijken?
Dat probleem had ik zelf laatst namelijk, bleek aan een combinatie van m'n moederbord en geheugen te liggen: mijn moederbord kan max 2 latjes 1066 DDR2 geheugen aan, bij 4 latjes gaat ie sputteren.
Steeds als ik online een filmpje wilde kijken crashte de PC.
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:39 schreef Darkangle het volgende:
Loop even je windows eventlogs door, dan kan je makkelijker zien wat er precies mis gaat.
nu wat meer info van die errorlogging danquote:Op maandag 25 februari 2013 15:19 schreef Pagan het volgende:
Niveau:kritiek
datum en tijd klopt precies
Bron: Kernel-Power (zegt me nog niets)
Gebeurtenis ID: 41
takkcategorie: (63)
Dit lijkt precies overeen te komen met de momenten van uitval.
Dit ziet er uit als de eerste melding van je systeem als die net opnieuw opgestart is, staat er niets opvallends vlak voor?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:38 schreef Pagan het volgende:
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 25-2-2013 14:38:57
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: VillaKakelbont
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>...
</EventData>
</Event>
Ik kom in delen van mijn PC waar ik nog nooit geweest ben.
zou kunnen icm met VLC mediaplayer.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:48 schreef 314 het volgende:
er zijn veel mensen die dit linken aan audio drivers.. update die eens?
http://www.techsupportfor(...)63-error-434613.html
wat heb je staan onder Computer > Device Manager > Audio Devices ?
Dit is het geheugen wat er in zit.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:57 schreef SiGNe het volgende:
Geheugensettings staan niet goed, DDR3 is er niet in 666Mhz (wel in 1333Mhz, 1600Mhz en 1866Mhz)
Waar ben je mee bezig als de pc bevriest? Toevallig een Youtubefilmpje aan het bekijken?
Dat probleem had ik zelf laatst namelijk, bleek aan een combinatie van m'n moederbord en geheugen te liggen: mijn moederbord kan max 2 latjes 1066 DDR2 geheugen aan, bij 4 latjes gaat ie sputteren.
Steeds als ik online een filmpje wilde kijken crashte de PC.
Gedaan, alle stuurprogramma's waren al up to date.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:48 schreef 314 het volgende:
er zijn veel mensen die dit linken aan audio drivers.. update die eens?
http://www.techsupportfor(...)63-error-434613.html
wat heb je staan onder Computer > Device Manager > Audio Devices ?
Er is al een jaar geen nieuwe hardware toegevoegd. Het probleem bestaat nu ruim een week.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:21 schreef 314 het volgende:
oh TS, hoe lang heb je hier al last van, en wat voor hardware heb je eventueel de laatste tijd vervangen of erbij gezet? dat scheelt behoorlijk zoeken namelijk als je 2 weken geleden nergens last van had en na het installeren van een nieuwe geluidskaart of wifi-kaartje "plotseling" wel..
zo plotseling is het meestal niet, en nieuwe hardware wordt dan niet vernoemd op het forum omdat gebruikers er vanuit gaan dat die in orde is omdat het nieuw is, terwijl het wel je configuratie om zeep helpt
Vrijwel alle logjes doorlopen. Vlak voor de crashes staat er niets, kort na het herstarten een hele reeks. Voor zover ik dat kan beoordelen stond daar niets raars tussen.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:58 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dit ziet er uit als de eerste melding van je systeem als die net opnieuw opgestart is, staat er niets opvallends vlak voor?
Vanochtend de PC opgestart, even Iron aan gehad, daarna Iron afgesloten en de PC rustig aan laten staan zonder dat er door mij programma's geopend waren. na een uur ging hij op zijn plaat.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:48 schreef Deetch het volgende:
[..]
zou kunnen icm met VLC mediaplayer.
Als je computer telkens exact na 1 uur crasht, dan zou ik denken aan malware, en beslist geen hardware probleem.quote:
maar staan er nu niet toevallig dubbele in? dus 2 stuurprogramma's voor fysiek dezelfde hardware? dan kan het fout gaan, dat staat ook uitgelegd in de link die ik je gaf.. hoe dat er 2 actief zijn is een raadsel, maar kan een foutje tijdens een windows update of iets dergelijks geweest zijn, vandaar ook de vraag om te checken onder Device Manager, alles uitklappen, en kijken of er iets dubbel staat gerapporteerdquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:40 schreef Pagan het volgende:
[..]
Gedaan, alle stuurprogramma's waren al up to date.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |