quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Dit staat me wat minder aan
Ik zie geen watermark met unsupported hardware.SPOILER: Unsupported hardware AMDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde gewoon de gesloten drivers hebben in installeerde het via
[ code verwijderd ]
Maar als dat je probleem is: copieer de file genaamd "control" uit de tarfile van een werkende driver en vervang je /etc/ati/control.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Het installeren van het pakket fglrx-updates was de oplossingquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik zie geen watermark met unsupported hardware.
Maar als dat je probleem is: copieer de file genaamd "control" uit de tarfile van een werkende driver en vervang je /etc/ati/control.
Nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen: waarom pak je niet gewoon de commandline? Ik bedoel, ik ben echt een desktopfan, maar ik neem mijn Ubuntu machine eigenlijk altijd via putty over en dan echt niet de desktop. Even wennen, maar daarna zoveel makkelijker, want welke PC heeft nou geen putty?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is de beste manier om vanaf een Win7 machine de desktop van een Ubuntu 11.10 machine over te nemen? Gewoon via Teamviewer of NX? Ik heb zojuist even XRDP geprobeerd maar dan zie ik geen iconen.
Ja misschien heb je gewoon gelijk. Mijn nieuwe Windows pc ga ik voor dagelijkse dingen gebruiken en mijn Linux pc voor hobby dus dan wil ik juist gebruik maken van de command line.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen: waarom pak je niet gewoon de commandline? Ik bedoel, ik ben echt een desktopfan, maar ik neem mijn Ubuntu machine eigenlijk altijd via putty over en dan echt niet de desktop. Even wennen, maar daarna zoveel makkelijker, want welke PC heeft nou geen putty?
Ik ben bang dat ik echt gelijk hebquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja misschien heb je gewoon gelijk. Mijn nieuwe Windows pc ga ik voor dagelijkse dingen gebruiken en mijn Linux pc voor hobby dus dan wil ik juist gebruik maken van de command line.
Na anderhalf jaar Ubuntu gebruikt te hebben heb ik in Windows vaak de neiging om met de muis naar de linkerkant van het scherm te gaan in de verwachting dat dan de programma iconen te voorschijn komen.Om eerlijk te zijn is dat Unity nog niet zo verkeerd. Het is dat ik weer eens wat games wil spelen anders ging ik direct weer terug naar Ubuntu.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:12 schreef Exentric90 het volgende:
Mehehehe dat herken ik wel ja, de handelingen die je normaal doet op een Linux systeem ook stug uitvoeren op een Windows bak
Linkerkant om programma af te sluiten, Ctrl T voor terminal. In de terminal stug "ls" inplaats van "dir" in voeren en dan verbaasd kijken als het niet werkt etc.
Nooit gedacht dat ik zo erg zou wennen aan Linux
Wat heb je gedaan? Ik zie developer, dus je hebt iets van IQ.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:49 schreef Faux. het volgende:
Ik ga wel terug naar Windows. Draai Ubuntu nu al bijna twee jaar, maar maakt niet helemaal mijn verwachtingen waar. Terminal vind ik heerlijk, maar het grote geheel voelt gewoon als niet af. Mijn updatebeheer is al een halfjaar stuk, mijn LibreOffice is er spontaan mee opgehouden, ik start elke keer op met een regen van systeemfouten (die ik niet eens meer mag rapporteren), Firefox crasht net iets te vaak, etc. Bovendien heb ik nog geen goede foto-/videobewerkingssoftware gevonden, waardoor ik altijd afhankelijk ben van Windows, waar ook nog eens Office als een zonnetje op draait.
Om het te veroorzaken? Niets. Echt niets, ik doe niets raars met deze computer en doe niet meer dan de gemiddelde huis, tuin en keuken-gebruiker. Om het op te lossen: alles wat ik op internet kon vinden. Niets hielp.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan? Ik zie developer, dus je hebt iets van IQ.
ik heb vergelijkbare problemen met m'n windows 8 upgrade op het werk, dus...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:49 schreef Faux. het volgende:
Ik ga wel terug naar Windows. Draai Ubuntu nu al bijna twee jaar, maar maakt niet helemaal mijn verwachtingen waar. Terminal vind ik heerlijk, maar het grote geheel voelt gewoon als niet af. Mijn updatebeheer is al een halfjaar stuk, mijn LibreOffice is er spontaan mee opgehouden, ik start elke keer op met een regen van systeemfouten (die ik niet eens meer mag rapporteren), Firefox crasht net iets te vaak, etc. Bovendien heb ik nog geen goede foto-/videobewerkingssoftware gevonden, waardoor ik altijd afhankelijk ben van Windows, waar ook nog eens Office als een zonnetje op draait.
Doe dan maar een complete format en gooi je PC uit het raam.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:00 schreef Faux. het volgende:
[..]
Om het te veroorzaken? Niets. Echt niets, ik doe niets raars met deze computer en doe niet meer dan de gemiddelde huis, tuin en keuken-gebruiker. Om het op te lossen: alles wat ik op internet kon vinden. Niets hielp.
Dit. Zulke klachten heb ik nog nooit gehad met een ander OS dan Windows.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik heb vergelijkbare problemen met m'n windows 8 upgrade op het werk, dus...
Waarom doe je geen verse installatie? Zoals jij het omschrijft, zou echt niet hoeven, lijkt me.
Ik geloof er niks van. Je hebt apt/dpkg stuk gekregen als je update-beheer het niet doet. STUK! Dat is mij alleen in development releases gelukt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:00 schreef Faux. het volgende:
[..]
Om het te veroorzaken? Niets. Echt niets, ik doe niets raars met deze computer en doe niet meer dan de gemiddelde huis, tuin en keuken-gebruiker. Om het op te lossen: alles wat ik op internet kon vinden. Niets hielp.
Het enige dat ik nog weet is dat ik bezig was met een boekverslag in LibreOffice Writer. Toen stopte het opeens, en was opeens alles stuk. Echt waarquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Je hebt apt/dpkg stuk gekregen als je update-beheer het niet doet. STUK! Dat is mij alleen in development releases gelukt.
Welke foutmelding geeft die dan als je probeert up te daten?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:35 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het enige dat ik nog weet is dat ik bezig was met een boekverslag in LibreOffice Writer. Toen stopte het opeens, en was opeens alles stuk. Echt waar
Moet ik opzoeken, lig nu in bedquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Welke foutmelding geeft die dan als je probeert up te daten?
Zal me niks verbazen als er iets van db.lock als foutmelding gaat staan ;-).quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:46 schreef Faux. het volgende:
[..]
Moet ik opzoeken, lig nu in bedApt deed t in ieder geval ook niet meer, net als het softwarecentrum
Dat heb ik gedaan, tijdje terug toen het probleem ontstond. Ik zal even kijken of ik het terug kan vindenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als er iets van db.lock als foutmelding gaat staan ;-).
Maar als je hier de foutmelding post weet ik redelijk zeker dat mesnen het wel opgelost krijgen.
Gevonden: DIG / [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 43quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als er iets van db.lock als foutmelding gaat staan ;-).
Maar als je hier de foutmelding post weet ik redelijk zeker dat mesnen het wel opgelost krijgen.
Is je hele app-get kapot dan? Of alleen bij updaten van Libre office?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Gevonden: DIG / [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 43
Hele apt-get + store is stukquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is je hele app-get kapot dan? Of alleen bij updaten van Libre office?
En die fouten heb je nog steeds?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Gevonden: DIG / [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 43
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |