abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123426050
Als meneer Ayranci zijn zin krijgt van de rechter dan zorgt dat voor een gigantisch precedent.
In Amsterdam zijn alleen al 164 nationaliteiten. Zij mogen dan straks allemaal lessen krijgen in hun moedertaal. Betaald met gemeenschapsgeld. Terwijl er al gigantische tekorten en bezuinigingen gaande zijn in het onderwijs.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_123438637
Ik denk dat in deze discussie wordt onderschat hoe geil sommige mensen zijn op aandacht. Komen de gemeenteraadsverkiezingen er niet aan?
  donderdag 28 februari 2013 @ 00:55:49 #253
3542 Gia
User under construction
pi_123441204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als meneer Ayranci zijn zin krijgt van de rechter dan zorgt dat voor een gigantisch precedent.
In Amsterdam zijn alleen al 164 nationaliteiten. Zij mogen dan straks allemaal lessen krijgen in hun moedertaal. Betaald met gemeenschapsgeld. Terwijl er al gigantische tekorten en bezuinigingen gaande zijn in het onderwijs.
Ik zou weleens willen weten hoe Ayranci dit, in de praktijk, voor zich ziet.

Stel dat elk kind op 2 dagen 3 uur les krijgt in de eigen taal en cultuur. Laten we zeggen maandagmiddag en donderdagmiddag. Dan krijg je in die middagpauze hordes 'buitenlandse' kinderen die naar de locatie moeten voor hun eigen taal en cultuur. En op de reguliere scholen blijven halve klassen over, die eigenlijk niet verder kunnen met de lesstof, omdat die anderen dit dan missen.

Andere oplossing is allemaal aparte scholen. Die moeten dan wel voldoen aan een minimaal aantal leerlingen, waardoor veel van die kinderen dan ver moeten fietsen, en, als ze in een grotendeels autochtone wijk wonen, niet bij buurtgenootjes in de klas zitten.

Lijkt me duidelijk dat dit, hoe dan ook, segregatie in de hand werkt.
pi_123443739
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 00:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou weleens willen weten hoe Ayranci dit, in de praktijk, voor zich ziet.

Stel dat elk kind op 2 dagen 3 uur les krijgt in de eigen taal en cultuur. Laten we zeggen maandagmiddag en donderdagmiddag. Dan krijg je in die middagpauze hordes 'buitenlandse' kinderen die naar de locatie moeten voor hun eigen taal en cultuur. En op de reguliere scholen blijven halve klassen over, die eigenlijk niet verder kunnen met de lesstof, omdat die anderen dit dan missen.

Andere oplossing is allemaal aparte scholen. Die moeten dan wel voldoen aan een minimaal aantal leerlingen, waardoor veel van die kinderen dan ver moeten fietsen, en, als ze in een grotendeels autochtone wijk wonen, niet bij buurtgenootjes in de klas zitten.

Lijkt me duidelijk dat dit, hoe dan ook, segregatie in de hand werkt.
Meneer Ayranci heeft hiervoor geen voorstelling. Hij weet prima dat dit precedent zelfs segregatie tot gevolg kan hebben. Ondanks dat hij een zeer verantwoordelijke functie heeft om juist integratie te bevorderen kan hem dat niets schelen. Zolang hij zijn achterban als HTIB voorman maar kan plezieren, kan hem die hele integratie gestolen worden. En daarom zou Nederland hem direct al zijn functies en prijzen mbt integratie af moeten nemen.
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 08:31:49 #255
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123443893
Kunnen we die aandachtshoer niet gewoon met zijn allen even uitlachen? Zijn we het morgen weer vergeten.
De tering...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_123444063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:31 schreef 3-voud het volgende:
Kunnen we die aandachtshoer niet gewoon met zijn allen even uitlachen? Zijn we het morgen weer vergeten.
De tering...
Waarom? Als hij volgens het recht gelijk heeft kun je lachen wat je wilt, maar omdat we in een rechtstaat leven krijgt hij wat hij wilt. Als de rechter straks gewoon heel bot "nee" roept kun je hem wel uitlachen.
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 09:05:55 #257
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123444373
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom? Als hij volgens het recht gelijk heeft kun je lachen wat je wilt, maar omdat we in een rechtstaat leven krijgt hij wat hij wilt. Als de rechter straks gewoon heel bot "nee" roept kun je hem wel uitlachen.
De mogelijkheid om gelijk te krijgen bestaat inderdaad. Zulke gekken heb je altijd in Nederland. Die lullen liever in de lengte dan korte metten maken. Nuanceren tot ze erbij neervallen.

Neemt niet weg dat het grote kul is en we nu al kunnen beginnen met lachen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_123444439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
uiteraard, anders is het discriminatie.
pi_123450551
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zou niet weten welk 'recht' dat dan zou moeten zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_123451565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:09 schreef Chahna het volgende:

[..]

uiteraard, anders is het discriminatie.
Wanneer dit erdoor komt is het niets minder dan op basis van afkomst discrimineren. De ene burger meer rechten geven dan de ander vanwege oorsprong ouders..

Ik vind dat niet echt om te lachen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:55:25 #261
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_123451707
Wat ik niet snap is dat heel veel van die Turkse kinderen in NL geboren zijn, en NL dus eigenlijk hun moedertaal is.

Overigens houdt niets hen tegen om taalles te krijgen in hun moedertaal, in hun moederland. Of gaan we straks ook zover dat wij in Turkije NL lessen kunnen afdwingen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_123452265
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De kartonnen doos onder de brug is gratis. Heb je toch nog iets boven je hoofd.
Maar toch zie ik liever gratis Nederlandse les, dan gratis de taal van het land waar je ouders weg komen. Persoonlijk vind ik het gewoon echt vreemd dat men dit gratis wil.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_123452327
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar toch zie ik liever gratis Nederlandse les, dan gratis de taal van het land waar je ouders weg komen. Persoonlijk vind ik het gewoon echt vreemd dat men dit gratis wil.
Het is het tegenovergestelde van integratie.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:21:59 #264
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_123452736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is het tegenovergestelde van integratie.
Maar dat lijkt me ook zijn bedoeling. HIj is zelf in Nederland geboren, zijn kinderen ook, toch vindt hij dat Turks zijn moedertaal is.
Hij wil dus die segregatie, dat is de hele opzet lijkt me.
pi_123452862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Nederlandse les is er gelukkig ook. Voor de meeste groepen gratis en anders zwaar gesubsidieerd.
Ik ben blij dat dat er is, want dat bevorderd de integratie wel. Wat meneer Ayranci wil eist is inderdaad van de zotte.
pi_123452971
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:21 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me ook zijn bedoeling. HIj is zelf in Nederland geboren, zijn kinderen ook, toch vindt hij dat Turks zijn moedertaal is.
Hij wil dus die segregatie, dat is de hele opzet lijkt me.
Zijn letterlijke woorden waren: "Ik betaal ook belasting, dus ik heb het recht dat mijn kinderen gratis les kunnen krijgen in de taal van zijn ouders''.
Voor wie de precieze bronvermelding daarvan wil zien, zoek ik dat later nog wel op.
pi_123453120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zijn letterlijke woorden waren: "Ik betaal ook belasting, dus ik heb het recht dat mijn kinderen gratis les kunnen krijgen in de taal van zijn ouders''.
Voor wie de precieze bronvermelding daarvan wil zien, zoek ik dat later nog wel op.
We betalen allemaal belasting, maar als we een cursus Italiaans willen volgen omdat onze voorouders daar vandaan komen kunnen we dat zelf betalen. En terecht. Zou niet weten waarom dat gesubsidieerd zou moeten worden.
Deze man heeft geen schijn van kans en het is ronduit idioot dat hij die eis stelt.
pi_123454907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer dit erdoor komt is het niets minder dan op basis van afkomst discrimineren. De ene burger meer rechten geven dan de ander vanwege oorsprong ouders..

Ik vind dat niet echt om te lachen
ik vind het ook niet om te lachen maar wel lachwekkend.

als dit er door komt komt artikel een uit de grondwet te vervallen en mag je dus blijkbaar discrimineren.
pi_123456152
Laten we het omdraaien en Nederlandse les subsidieren voor de ouders, als er uberhaupt al subsidie verstrekt moet worden voor dit soort onzin. Als je 30 jaar in Nederland woont en nog steeds geen woord Nederlands spreekt ligt dat toch echt aan jezelf.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_123465424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:45 schreef Ener-G het volgende:
Laten we het omdraaien en Nederlandse les subsidieren voor de ouders, als er uberhaupt al subsidie verstrekt moet worden voor dit soort onzin. Als je 30 jaar in Nederland woont en nog steeds geen woord Nederlands spreekt ligt dat toch echt aan jezelf.
Dat gebeurt veelvuldig en bijna overal in Nederland kun je deze lessen gratis, of voor onder de kostprijs volgen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:05:11 #271
3542 Gia
User under construction
pi_123465550
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:55 schreef sanger het volgende:
Wat ik niet snap is dat heel veel van die Turkse kinderen in NL geboren zijn, en NL dus eigenlijk hun moedertaal is.

Overigens houdt niets hen tegen om taalles te krijgen in hun moedertaal, in hun moederland. Of gaan we straks ook zover dat wij in Turkije NL lessen kunnen afdwingen?
In Istanboel kun je Nederlandse les krijgen.
Maar, dat wordt door Nederland gesubsidieerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')