Sinds wanneer is een punt achter een relatie zetten een reden om iemand zijn spullen niet terug te geven? Als een ex dat doet, dan vind ik die geschift ja. En aangezien jij insinueert dat dat normaal gedrag is en TS de spullen zich maar eerder had moeten toe eigenen, vind ik jou net zo geschift. Gelukkig hebben rechters iets meer verstand, maar het is jammer als in situaties zoals deze er civiele zaken aan te pas moeten komen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Welk verhaal..?
Dat kleine stukje zelfmedelijden wat enkel van 1 kant belicht word, en dan ook nog door degene die er zelf een punt achter gezet heeft..?
En dan ga je zn ex een geschift mens noemen....
Dan hoor je het al van 1 kant en kun je ook nog niet begrijpend (alles) lezen....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 04:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een punt achter een relatie zetten een reden om iemand zijn spullen niet terug te geven? Als een ex dat doet, dan vind ik die geschift ja. En aangezien jij insinueert dat dat normaal gedrag is en TS de spullen zich maar eerder had moeten toe eigenen, vind ik jou net zo geschift. Gelukkig hebben rechters iets meer verstand, maar het is jammer als in situaties zoals deze er civiele zaken aan te pas moeten komen.
Hoeft niet per se. Ik heb dat zelf namelijk een keer gedaan bij een ex die mijn spullen niet wilde teruggeven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:26 schreef Jellereppe het volgende:
Dan is hij verder van huis als hij een ruitje in gooit,
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 05:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Ik heb dat zelf namelijk een keer gedaan bij een ex die mijn spullen niet wilde teruggeven.
Nadat ik mijn spullen had gepakt heb ik mezelf direct aangegeven bij de politie. De desbetreffende agent vond het zo terecht wat ik had gedaan en zei zelfs aan het einde van het gesprek:
''Ga nu maar even lekker uitrusten he, dat heb je wel verdiend.''
De politie is je beste vriend.
Want?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dan is hij verder van huis als hij een ruitje in gooit,
http://www.rijksoverheid.(...)-kentekenbewijs.htmlquote:
http://www.rdw.nl/nl/part(...)ssinds1juni2004.aspxquote:Deel IB: Tenaamstellingsbewijs (oude deel II). Op dit deel staan de gegevens van de eigenaar van het voertuig.
De overheid snapt het zelf ook nietquote:Deel IB - Tenaamstellingsbewijs (oude deel II) - het deel met de tenaamstellingsgegevens
Schokendquote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De overheid snapt het zelf ook niet
Oh?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:05 schreef carramba het volgende:
Natuurlijk is er meer aan de hand. Een dramatische gebeurtenis binnen het gezin. Te persoonlijk om te delen. Geen sexueel misbruik of iets dergelijks ook geen mishandeling, geweld of iets in die richting.
Je verhaal klopt van geen kant.quote:Op maandag 25 februari 2013 04:43 schreef carramba het volgende:
Het huiselijk geweld was naar mij toe. Bedrijging, fisiek geweld en zelf een keer gewapend met een mes naar mijn slaapkamer.
Ik heb niet alles gelezen, maar je kunt ook te ver doorslaan in het jezelf wegcijferen. Je hebt rechten. Die rechten worden door jouw ex geschonden. Het is nobel dat je niet wilt dat je kinderen eronder lijden, maar het is je ex die deze situatie veroorzaakt en jou in zo'n lastig parket brengt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:05 schreef carramba het volgende:
Natuurlijk is er meer aan de hand. Een dramatische gebeurtenis binnen het gezin. Te persoonlijk om te delen. Geen sexueel misbruik of iets dergelijks ook geen mishandeling, geweld of iets in die richting. Maar door deze gebeurtenis die veel verdriet heeft gebracht voor alle leden van het gezin en de rest van de familie hoopte de moeder dat we als gezin... met name als koppel weer een nieuwe start konden maken. Maar daar zag ik geen toekomst in....
Samen met het verdriet en de teleurstelling was het voor moeder teveel om te accepteren. Dat is naar mijn idee de belangrijkste rede voor de starre houding van moeder.
Natuurlijk kan ik daar naar toe en een hoop stampij trappen maar je moet als volwassene de kinderen voorop stellen. Bij veel van dit soort zaken gaan de ouders te keer als losgeslagen beesten en nemen alles wat op hun weg staat mee en denken daarbij alleen aan zichzelf.. Wie is vaak de dupe? Juist ja....... de kinderen. Dat gaat mijn kinderen zolang ik er iets aan kan doen niet gebeuren. Ook al betekend dat dat ik overal van af moet zien. Spullen kun je vervangen... kinderen niet.
het een gaat over de oorzaak van alle problemen, zie eerste quote.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:50 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh?
[..]
Je verhaal klopt van geen kant.
Ik snap sowieso niet waarom TS er zo lang over nadenkt en niet gewoon actie onderneemt. Ik heb er hooguit een half uurtje over nagedacht. Ik had namelijk voor die dag een busje gehuurd om mijn spullen te halen. En hij wist dat. Maar ik kon er ineens niet meer in. Vanaf zijn werk wist hij te melden dat ik de volgende dag terug mocht komen om mijn spullen te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
En terecht.
Zoals al meermaals gezegd, TS als die ex van je werkt, en kinderen naar school zijn, pleur een baksteen door de ruit (of gebruik je sleutel als die het nog doet) en haal je spullen. Alleen diegene die op dit moment echt noodzakelijk zijn (dus voor werk/kleding/hygiene..) ik zou zeggen dat dat altijd 100% is te verantwoorden mocht het op enige manier voor de rechter komen.
In achtneming dat de spullen ook echt van jou zijn, en ze je zonder goede reden buitensluit.
Erger eigenlijk nog, TS wilde schijnbaar niet meer aan de relatie werken maar bleef wel in het huis wonen, ging toen een tijdje ergens anders wonen (klinkt voor mij mogelijk als een nieuwe vriendin gezien dat dat 'ook niet werkte'), en trok vervolgens weer bij zn ex in. Ik hoor niets over proberen zelf een nieuwe plek te vinden en actieve pogingen een en ander netjes af te ronden met de ex. Heel vreemd verhaal - wat wil je dan, gewoon bij je ex blijven wonenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef Leandra het volgende:
Wat ik vooral niet snap is dat TS er geen heil meer in zag de relatie nieuw leven in te blazen, terwijl zijn partner die dramatische gebeurtenis wel zag als een nieuw beginpunt, maar hij vervolgens niet de stap neemt de relatie werkelijk te beëindigen, en maar is blijven zitten tot zijn partner hem de deur uit zette.
De "dramatische gebeurtenis" is niet hetzelfde als het geweld naar zijn kant later. Althans zo lees ik het.quote:
Nee, er mist een deel van het verhaal. Juist dat deel waarom zijn ex pislink werd en wij waarschijnlijk met z'n allen zullen zeggen; "Het is je eigen schuld". Dat deel laat hij weg en daarom is het verhaal zo onlogisch.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:49 schreef Dipkip het volgende:
Dus er gebeurde iets dramatisch, TS wilde de relatie stoppen terwijl zijn vriendin juist samen verder wilde, en sindsdien is TS dus mishandeld en het huis uitgezet maar hij komt steeds terug en wil daar wonen. En nu is hij definitief het huis uitgezet en krijgt hij zijn spullen niet en zij haar auto niet.
Wat maakt het uit? Zelfs al heeft ie met een andere vrouw het bed gedeeld, (wat zijn vrouw waarschijnlijk wel 'pislink' zou maken, ookal hadden ze allang geen echte relatie meer) zijn rechten zijn nog steeds zijn rechten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, er mist een deel van het verhaal. Juist dat deel waarom zijn ex pislink werd en wij waarschijnlijk met z'n allen zullen zeggen; "Het is je eigen schuld". Dat deel laat hij weg en daarom is het verhaal zo onlogisch.
Zij is vreemdgegaan?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:05 schreef carramba het volgende:
Natuurlijk is er meer aan de hand. Een dramatische gebeurtenis binnen het gezin. Te persoonlijk om te delen. Geen sexueel misbruik of iets dergelijks ook geen mishandeling, geweld of iets in die richting. Maar door deze gebeurtenis die veel verdriet heeft gebracht voor alle leden van het gezin en de rest van de familie hoopte de moeder dat we als gezin... met name als koppel weer een nieuwe start konden maken. Maar daar zag ik geen toekomst in....
Samen met het verdriet en de teleurstelling was het voor moeder teveel om te accepteren. Dat is naar mijn idee de belangrijkste rede voor de starre houding van moeder.
Natuurlijk kan ik daar naar toe en een hoop stampij trappen maar je moet als volwassene de kinderen voorop stellen. Bij veel van dit soort zaken gaan de ouders te keer als losgeslagen beesten en nemen alles wat op hun weg staat mee en denken daarbij alleen aan zichzelf.. Wie is vaak de dupe? Juist ja....... de kinderen. Dat gaat mijn kinderen zolang ik er iets aan kan doen niet gebeuren. Ook al betekend dat dat ik overal van af moet zien. Spullen kun je vervangen... kinderen niet.
Heel eerlijk gezegd: als mijn vriend met de relatie wil stoppen maar gewoon in mijn huis blijft wonen, na een tijdje bij iemand anders wonen zichzelf weer binnenlaat en weer in mijn huis denkt te kunnen gaan wonen... Zou ik dat al genoeg reden vinden om pislink te zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:56 schreef trigt013 het volgende:
Nee, er mist een deel van het verhaal. Juist dat deel waarom zijn ex pislink werd en wij waarschijnlijk met z'n allen zullen zeggen; "Het is je eigen schuld". Dat deel laat hij weg en daarom is het verhaal zo onlogisch.
Tuurlijk maar als hij een hond is geweest zal hij toch eerst even flink door het stof moeten gaan en heel erg zijn verantwoordelijkheid nemen in deze en excuses maken. Voorlopig is hij alleen het slachtoffer aan het uithangen en haar de schuld aan het geven. Daar zou ik persoonlijk ook niet heel erg meewerkend van worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:58 schreef Skint het volgende:
Wat maakt het uit? Zelfs al heeft ie met een andere vrouw het bed gedeeld, (wat zijn vrouw waarschijnlijk wel 'pislink' zou maken, ookal hadden ze allang geen echte relatie meer) zijn rechten zijn nog steeds zijn rechten.
En haar auto is nog steeds haar auto.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:58 schreef Skint het volgende:
Wat maakt het uit? Zelfs al heeft ie met een andere vrouw het bed gedeeld, (wat zijn vrouw waarschijnlijk wel 'pislink' zou maken, ookal hadden ze allang geen echte relatie meer) zijn rechten zijn nog steeds zijn rechten.
Nee, hij vertelt wat zijn situatie nu is en vraagt wat hij daar aan kan doen. Waarom moet iedereen dan per se alle sappige details weten? Wat maakt het uit of hij vreemdgegaan is, per ongeluk op de kat is gaan zitten of de vrouw des huizes gewoon gestoord is? Voor zijn rechten maakt het geen drol uit.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:02 schreef trigt013 het volgende:
Voorlopig is hij alleen het slachtoffer aan het uithangen en haar de schuld aan het geven. Daar zou ik persoonlijk ook niet heel erg meewerkend van worden.
This is FOK!.......we willen alles weten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:05 schreef Skint het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt wat zijn situatie nu is en vraagt wat hij daar aan kan doen. Waarom moet iedereen dan per se alle sappige details weten? Wat maakt het uit of hij vreemdgegaan is, per ongeluk op de kat is gaan zitten of de vrouw des huizes gewoon gestoord is? Voor zijn rechten maakt het geen drol uit.
Hebben we recht op.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:06 schreef trigt013 het volgende:
[..]
This is FOK!.......we willen alles weten.
Gezien ze al dertig jaar een relatie hebben, zal het eerder de overgang zijn....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef Leandra het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen als die dramatische gebeurtenis bijvoorbeeld een miskraam was....
Natuurlijk maakt dat niets uit voor zijn rechten. Maar als je hier en daar van die beschuldigingen naar je ex laat vallen moet je ook niet raar opkijken als mensen een wenkbrauw op gaan trekken en zich gaan afvragen wat dan de rest van het verhaal isquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:58 schreef Skint het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:50 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Gezien ze al dertig jaar een relatie hebben, zal het eerder de overgang zijn....
Wat een aannames zeg. Zoiets is geen "dramatische gebeurtenis". Ik kan me wel voorstellen wat het wel zou kunnen zijn en iemand anders gokte eerder al ook iets in die richting, maar ik vind het nogal respectloos om hierover te speculeren. Waarom kunnen mensen niet gewoon antwoord geven op de vragen die door ts gesteld worden in plaats van allerlei verhalen te verzinnen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:31 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS is vreemdgegaan, mogelijk zelfs met een kind tot gevolg, en verschuilt zich nu achter "iets ergs, maar te persoonlijk om te vertellen" om zijn ex hier als psycho neer te kunnen zetten en zichzelf als de goedheid zelve.
Met alle respect, maar wat kunnen ze voor antwoorden geven? Steeds als het over juridische stappen nemen gaat verschuilt hij zich achter dat wil ik niet want de kinderen raken emotioneel beschadigd. Hij maakt er zelf een R&P topic van. Met die auto ook, hij vindt dat die van hem moet zijn en luistert niet naar hoe het juridisch zit.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:55 schreef Skint het volgende:
Wat een aannames zeg. Zoiets is geen "dramatische gebeurtenis". Ik kan me wel voorstellen wat het wel zou kunnen zijn en iemand anders gokte eerder al ook iets in die richting, maar ik vind het nogal respectloos om hierover te speculeren. Waarom kunnen mensen niet gewoon antwoord geven op de vragen die door ts gesteld worden in plaats van allerlei verhalen te verzinnen?
Ach, als zij 16 was toen ze een relatie kregen, dan kan ze 2 jaar geleden nog prima een miskraam hebben gehad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:50 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Gezien ze al dertig jaar een relatie hebben, zal het eerder de overgang zijn....
Ja dit dus, als het één of andere psycho bitch is het iets anders, maar ik denk niet dat zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan wel begrijpen waarom mensen het hele verhaal willen horen.
om te bepalen of zijn ex gerechtvaardigd is (als dat uberhaubt kan) in haar doen en laten jegens TS en deels om de gaten op te vullen en daardoor beter advies te kunnen/willen geven.
Neu... TS hoeft niks te doen, maar de mensen die meteen roepen dat zijn ex gestoordquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:46 schreef twiFight het volgende:
Maar ja, wat wil iedereen nu dan? Als TS 'de andere kant' vertelt gelooft toch niemand hem (tenzij het een sappig verhaal is, dan moet het wel de waardheid zijn, want dan zijn alle fokkers weer verzadigd en is hun speculatie bevestigd, of het de waarheid is boeit dan verder niet). De enige manier om het hele verhaal te horen is als de ex hier gaat posten, maar ik heb zo het vermoeden dat die kans niet zo groot is..
Het gaat idd om de situatie en hoe de wet daarin voorziet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:05 schreef Skint het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt wat zijn situatie nu is en vraagt wat hij daar aan kan doen. Waarom moet iedereen dan per se alle sappige details weten? Wat maakt het uit of hij vreemdgegaan is, per ongeluk op de kat is gaan zitten of de vrouw des huizes gewoon gestoord is? Voor zijn rechten maakt het geen drol uit.
Nee geen vreemd gaan en ook geen kind.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:31 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS is vreemdgegaan, mogelijk zelfs met een kind tot gevolg, en verschuilt zich nu achter "iets ergs, maar te persoonlijk om te vertellen" om zijn ex hier als psycho neer te kunnen zetten en zichzelf als de goedheid zelve.
Ok geen gokken of schulden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:55 schreef Skint het volgende:
[..]
Wat een aannames zeg. Zoiets is geen "dramatische gebeurtenis". Ik kan me wel voorstellen wat het wel zou kunnen zijn en iemand anders gokte eerder al ook iets in die richting, maar ik vind het nogal respectloos om hierover te speculeren. Waarom kunnen mensen niet gewoon antwoord geven op de vragen die door ts gesteld worden in plaats van allerlei verhalen te verzinnen?
Geen miskraam..... maar wel een klein beetje warm.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach, als zij 16 was toen ze een relatie kregen, dan kan ze 2 jaar geleden nog prima een miskraam hebben gehad.
Ik denk ook niet dat de overgang zo'n dramatisch "voorval" is waar het hele gezin veel verdriet van heeft.
Dat ze daardoor uit haar dak gaat om kleinigheidjes kan ik me dan wel weer voorstellen
Ex heeft haar eigen auto, en dit is mijn auto. ik pak niets van haar weg en heb ook die intentie niet. Van de huisraad blijf ik af ook al ben ik van mening dat die voor een deel ook mij toebehoort.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:10 schreef Leandra het volgende:
Nee natuurlijk hoeft hij het niet te vertellen, maar met wat hij wel vertelt gaan mensen wel dingen invullen, en dat doen we al op verschillende manieren.
Het kan natuurlijk best zijn dat TS helemaal gelijk heeft in zijn hoe en waarom, maar juist een aantal dingen in zijn verhaal maken het dubieus.
Waarom heeft een volwassen man, van iig boven de 45, de auto die hij voor zijn werk cq bedrijfsvoering gebruikt op naam staan van de vrouw waarmee hij niet eens een samenlevingscontract heeft.
Ik kan daar wel een paar redenen voor bedenken, maar het gros van de voor de hand liggende redenen is niet heel positief voor TS, dan misschien nog de reden dat zij het meest van de auto gebruikmaakt, ondanks het feit dat hij hem voor zijn werk gebruikt, maar dan heeft hij haar dus nu zonder auto laten zitten.
Zoals gezegd is dat te persoonlijk.... en daar blijft het bij.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:34 schreef Leandra het volgende:
Of je post gewoon wat het wel was ipv er een raadspelletje van te maken.
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:40 schreef carramba het volgende:
[..]
Zoals gezegd is dat te persoonlijk.... en daar blijft het bij.
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:30 schreef carramba het volgende:
[..]
Geen miskraam..... maar wel een klein beetje warm.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |