abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123298197

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

• First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 25-02-2013 07:36:11 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 24 februari 2013 @ 21:13:59 #2
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_123299448
Ik moet dan toch maar even delen dat de oplader van de macbook van mn zusje die ik uit china haalde perfect werkt. Kostte wel een 'whopping' 17 euro :P Verder chargers voor USB (1A) heb ik ook vaak uit china gehaald en daar was er in totaal welgeteld ééntje die niet heeft gewerkt. Verder dus goeie ervaringen, maar charging docks ben ik ook wel een beetje voorzichtig mee. Gebruik ze zelf niet, maar zou ze denk ik ook niet uit china/hk halen ( dan maar even die twee tientjes extra :P )
Koekje d'r bij?
  zondag 24 februari 2013 @ 21:20:04 #3
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_123299839
Leuken TT
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_123300656
Ik heb elke dag een mobiele powerbank uit China in me zak, en ik leef nog. Héééél tevreden voor die 7 euries. Die zullen vast niet ontploffen? Of hebben jullie andere verhaaltjes?
  zondag 24 februari 2013 @ 21:34:57 #5
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_123300918
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:31 schreef CnMaster_ het volgende:
Ik heb elke dag een mobiele powerbank uit China in me zak, en ik leef nog. Héééél tevreden voor die 7 euries. Die zullen vast niet ontploffen? Of hebben jullie andere verhaaltjes?
Oeh ja die heb ik ook! :D zo'n 12000mah ding van 15 euro. Topding! Niks rook of iets, doet waar ie voor gemaakt is :P
Koekje d'r bij?
pi_123301064
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:34 schreef eleganza het volgende:

[..]

Oeh ja die heb ik ook! :D zo'n 12000mah ding van 15 euro. Topding! Niks rook of iets, doet waar ie voor gemaakt is :P
Ik heb er één van drie grootte en één van 2600mah (7 euries). Die laatste gebruik ik altijd omdat die erg klein is, en dus makkelijk mee te nemen is
pi_123301283
Probeer ik die 5 dollar op te maken bij miniinthebox... kom ik uit op 4,97... werkt de code niet... komt 3 cent te kort :( afzetters
pi_123301351
Werken die een beetje die powerbanks? Hoeveel % kan je je telefoon er ongeveer mee opladen? Ik heb een paar dagen geleden een zonnenlader aangeschaft via bic voor in de zomer, maar zo'n powerbank is ook wel handig.
  zondag 24 februari 2013 @ 21:42:15 #9
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_123301487
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:36 schreef CnMaster_ het volgende:

[..]

Ik heb er één van drie grootte en één van 2600mah (7 euries). Die laatste gebruik ik altijd omdat die erg klein is, en dus makkelijk mee te nemen is
That reminds me, ik heb ook van die kleintjes, met microusb van 2000mah voor aan telefoon en een 1900mah voor mn ipod. die kostten me denk ik nog geen 5 euro per stuk :') Die voor m'n ipod is er na 2 jaar mee opgehouden (heb m gewoon weggegooid, had ook geen zin om er naar te kijken) en heb gewoon weer een nieuwe gehaald die het goed doet :s)

Soms vergeet je gewoon dat je teveel chinese zooi hebt liggen. Maar het is makkelijk, en het maakt je lui. Even drie klikjes en het komt naar je toe, ook al doet het er soms wel 3/4 week over XD

@Martijn93
Met mijn 2000mah kleine kan ik mijn Neo N002i (1850mah) één keer bijna volledig opladen, maar het is als backup meer dan genoeg. Met de 12000mah kon ik mijn tablet (7 inch 3700mah) sowieso 3x opladen en m'n telefoon echt best vaak zonder op te laden. Nadeel van zo'n 12000mah is dat ie wel flink wat uurtjes kost om zelf weer op te laden :9

edit: deze heb ik ooit voor 15e gehaald, nu zitten er wel hideous verzendkosten bij, maar exact dit model: http://www.ebay.nl/itm/12(...)a0e90#ht_2314wt_1397

[ Bericht 12% gewijzigd door eleganza op 24-02-2013 21:49:09 ]
Koekje d'r bij?
pi_123301566
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:40 schreef Martijn93 het volgende:
Werken die een beetje die powerbanks? Hoeveel % kan je je telefoon er ongeveer mee opladen? Ik heb een paar dagen geleden een zonnenlader aangeschaft via bic voor in de zomer, maar zo'n powerbank is ook wel handig.
Werkt goed. Meer dan 100%.

En eleganza, klint bekend ;)
pi_123301663
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:43 schreef CnMaster_ het volgende:

[..]

Werkt goed. Meer dan 100%.

En eleganza, klint bekend ;)
Heb je toevallig nog een link? (weet ik zeker dat ik een goed werkende heb)
pi_123301934
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:45 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Heb je toevallig nog een link? (weet ik zeker dat ik een goed werkende heb)
Ik heb deze. Niet van mij trouwens.
  zondag 24 februari 2013 @ 22:43:09 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_123305598
Nog even het overzicht van Coupons van BIC uit het vorige topic (met dank aan Shiz).
quote:
BIC COUPONS stand 20-2-2013

5%THANKS • 5% eenmalige korting
5%eBay2012 • 5% eenmalige korting
5BELLEZA • 5% korting, t/m 28 februari 2013 twee keer te gebruiken
5FeBay2013 • 5% korting, t/m 31 december 2013 twee keer te gebruiken
2Dropper2013 • 2% korting, onbeperkt bruikbaar t/m 31 december 2013
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_123314312
Lekker is dat Paypal :'). Refund gekregen van USD $192. Storten ze op mijn Paypal wordt het ¤134,27 EUR = $181,62 USD.

Snoepen er zomaar ruim $10 vanaf.
Love is in the air!
  maandag 25 februari 2013 @ 07:45:47 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123314615
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:43 schreef RobertNL het volgende:
Nog even het overzicht van Coupons van BIC uit het vorige topic (met dank aan Shiz).

[..]

Klopt. Heb ze + meteen linkje naar www.chinaprices.ru/coupons.php erbij gemikt. ;)
En op de een of andere manier waren de andere couponverzamelsites verdwenen in het vorige topic, dus die staan er weer terug bij. En nu eerst ff op MisterTao inloggen om te kijken of ze al wat headsets binnen hebben. :P Die Senic G4 van AliExpress was wel al onderweg. Geen idee waar ik het over heb? Lees nog ff terug hier in de vorige topic (en de volgende stuk of 10 posts).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123314669
Onhandig dat ik geen mail krijg van mistertao als iets binnen is :(
  maandag 25 februari 2013 @ 08:28:00 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123314941
Mja, de Bingle B326 est arrivée.

Alleen nog geen second pay mogelijk of iets.
Is gelukkig wel eentje waar ik zo'n beetje het meeste naar uitkijk en wel wat van verwacht.
Ziet er ook top uit moet ik zeggen. Deens design schijnbaar.

Ben ook wel benieuwd naar de Senic ST-1636. Vond ik er ook niet verkeerd uitzien.

Die andere headset die bij MisterTao besteld is, is de Cosonic CT-833, maar daar heb ik een beetje spijt van. ;( Is toch niet helemaal mijn ding. Maar goed, Cosonic moet je ook een keer geprobeerd hebben zullen we maar denken.

Op AliExpress dan de Senic G4 7.1 USB Detail lights die dan al onderweg is. :9 Ben geen gamer, dus zulke flitsende dingen kan ik meestal niet echt waarderen, ben ook niet zo van de Alienware en Qosmio e.d. maar eerder van het stijlvol business doch vlot-achtige. Maar goed, om voor een koopje de ervaring van een gharial 7.1CH headset te missen, now wai natuurlijk. :P Bij Ali ook de E-3LUE Cobra besteld omdat 'ie er gewoon geil uitzag ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 26-02-2013 12:11:52 ]
pi_123315773
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:28 schreef shiznuts het volgende:
Mja, de Bingle B326 est arrivée.
[ afbeelding ]
Alleen nog geen second pay mogelijk of iets.
Is gelukkig wel eentje waar ik zo'n beetje het meeste naar uitkijk en wel wat van verwacht.
Ziet er ook top uit moet ik zeggen. Deens design schijnbaar.
[ afbeelding ]
Ben ook wel benieuwd naar de Senic ST-1636. Vond ik er ook niet verkeerd uitzien.
[ afbeelding ]
Die andere headset die bij MisterTao besteld is, is de Cosonic CT-833, maar daar heb ik een beetje spijt van. ;( Is toch niet helemaal mijn ding. Maar goed, Cosonic moet je ook een keer geprobeerd hebben zullen we maar denken.

Op AliExpress dan de Senic G4 7.1 USB Detail lights die dan al onderweg is. :9 Ben geen gamer, dus zulke flitsende dingen kan ik meestal niet echt waarderen, ben ook niet zo van de Alienware en Qosmio e.d. maar eerder van het stijlvol business doch vlot-achtige. Maar goed, om voor een koopje de ervaring van een 7.1CH headset te missen, now wai natuurlijk. :P Bij Ali ook de E-3LUE Cobra besteld omdat 'ie er gewoon geil uitzag ook.
Senic G4 7.1 USB Detail lights ook besteld. Ben benieuwd naar je mening over die andere headsets.
pi_123321266
De Senic G4 7.1 USB is ook naar mij onderweg.
Vraag me af of het was is!
pi_123323131
Hallo, wie is Quinten?
pi_123324141
Ik neem aan dat nog niemand zoiets heeft gezien in China?

Kwam m'n moeder tegen op een beurs en die leek het wel handig.
  maandag 25 februari 2013 @ 15:39:02 #22
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_123327009
Even 2 RMA's bij fasttech uitgezet, beide over crappy apple kabels.

Ik ben nog steeds opzoek naar 'goede' apple kabels, die ik nu heb gaan steeds 2/3 maand mee en dan kappen ze d'r mee,

Vind ze ook nog best duur (5 a 6 euro ps)
pi_123327480
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:39 schreef 0wen het volgende:
Even 2 RMA's bij fasttech uitgezet, beide over crappy apple kabels.

Ik ben nog steeds opzoek naar 'goede' apple kabels, die ik nu heb gaan steeds 2/3 maand mee en dan kappen ze d'r mee,

Vind ze ook nog best duur (5 a 6 euro ps)
Voor?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 25 februari 2013 @ 17:42:57 #24
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_123332138
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:50 schreef Miniem het volgende:

[..]

Voor?
Ik zoek 2 dingen,
-Goede 2 of 3 Meter normale apple kabel
-Goede Lightning naar normaal apple kabeltje (deze hield het slechts 2 maandjes vol, ik gebruik ze gewoon normaal)
pi_123332588
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:42 schreef 0wen het volgende:

[..]

Ik zoek 2 dingen,
-Goede 2 of 3 Meter normale apple kabel
-Goede Lightning naar normaal apple kabeltje (deze hield het slechts 2 maandjes vol, ik gebruik ze gewoon normaal)
Vopr welke device bedoel ik
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')