Maar genoeg geluld !; het is tijd voor een maandagavond update !
We hebben afgelopen week een mijlpaal bereikt, het plafond in de woonkamer en in de keuken is nu namelijk helemaal dicht gezet, alle naden in het plafond zijn dichtgestuct, alle schroefgaatjes zijn gevuld.
Hier en daar moet het één en ander nog even iets bijgewerkt worden maar dan kunnen we eindelijk eens serieus gaan bedenken wat we eigenlijk met het plafond qua afwerking willen gaan doen.
![P1130980.JPG]()
En hoe we het plafond gaan afwerken weten we eigenlijk nog niet; in eerste instantie was het idee om stucplinten te laten aanbrengen en de rest van het plafond uit te laten stucadoren en datzelfde vlak dan te gaan spuiten of behandelen met verf. Nu ik weet wat stucplinten excl. materiaal en uurloon kosten kan ik alvast vertellen dat dat hem zeker niet gaat worden
Nu is er het idee geboren om rondom het plafond een sierlijst aan te brengen en de rest van het plafond te laten spac spuiten met een heel fijne korrel.
We hebben op dit moment twee plafondlijsten op het oog, van alle twee wil ik in ieder geval eens een proefstukje bestellen.
![CH00100003g.jpg]()
nmc - Nomastyl Plus A2
![CH00100014g.jpg]()
nmc - Nomastyl Plus H
Maar ik heb geen idee of het heel druk wordt als we
en plafondlijsten doen
en het plafond laten spacen. Welliswaar met een heel fijne korrel, maar wordt het dan niet snel heel druk ?

Heeft iemand daar ervaring mee ?
Ook is het laatste installatiewerk in de keuken voorbereid, het wachten is even op mijn collega de loodgieter die even het water en het gas op plek brengt en voorziet van een muurplaatje en even een gaatje door de spouw heen boort voor de afvoer van de keuken.
Het hak en breekwerk hebben we zelf vast even gedaan.
![P1130982.JPG]()
![P1130983.JPG]()
één deze dagen maar eens de laatste groepen aansluiten op de meterkast

, de bedrading is er klaar voor en de fornuisgroep heb ik ook al binnen.
![P1130991.JPG]()
En buiten is het riool weer opgegraven, omdat we die voor het verkeerde raam hadden liggen; daar komt de gootsteen helemaal niet te zitten

, kleinigheid hou je altijd !
![P1130995.JPG]()
In de tussentijd is er in de wc ook nog een vloer gestort

, nu moeten we een keer weten wat we met de indeling van de badkamer precies willen. Dan kan daar ook het riool ingemaakt worden en kunnen we daar de ruwe betonvloer gaan storten.
De badkamer
(ook wel onze huidige inpandige zandbak genoemd
) is wat dat betreft de meest achtergestelde ruimte in het hele huis.
![P1130986.JPG]()
En boven is de grootste slaapkamer gesausd en begint het eindelijk een beetje huiselijk te worden !, aankomende zaterdag komen de schoonmoeders het patroon behang op de resterende wand plakken en dan is die kamer op de vloer na af.
![P1130988.JPG]()
![P1130987.JPG]()
Ik zie zojuist dat de camera lens wat stoffig is; dus mocht je rare plekken op de foto's zien die zitten er in werkelijkheid niet