Je kunt ook afkortingen van luchthavens gebruiken in de DB-plannnerquote:Op maandag 25 februari 2013 00:23 schreef Rostkreuz het volgende:
Leuke topictitel,
Met DB / HAFAS kan je weldegelijk de lucht in, bijvoorbeeld:
Halt Ankunft Abfahrt
Emden Flugplatz 08:00 FLUG
Borkum Flugplatz 08:15
Verkehrstage: nicht täglich, 25. Feb bis 30. Apr 2013 Mo - Fr; 1. bis 31. Okt 2013 Mo - Fr; nicht 29. Mär, 1. Apr
Bemerkungen: Reservierungspflicht
OFD Ostfriesischer Flugdienst GmbH
Ja, en dat is te merken. Stampvol.quote:Op maandag 25 februari 2013 07:38 schreef zoem het volgende:
Is de fyra in deze situatie toeslagvrij eigenlijk?
zie een paar posts boven jequote:Op maandag 25 februari 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker in België, in een "relaiszaal" bij Zwijndrecht (L59) is brand. Daardoor geen treinen op die lijn.
straks weer ongeveer 67 minutenquote:Op maandag 25 februari 2013 09:23 schreef Dos37 het volgende:
Ah Enschede - Zwolle wordt de komende maand weer in ere hersteld.
Hoe lang staat er ook alweer voor een reisje Enschede - Zwolle?
De doorgaande reizigers zijn in drie jaar tijd vast de auto wel ingepest.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:23 schreef Dos37 het volgende:
Ah Enschede - Zwolle wordt de komende maand weer in ere hersteld.
Hoe lang staat er ook alweer voor een reisje Enschede - Zwolle?
komen wel nieuwe voor terug, want het is dan de snelste route tussen Enschede en Amsterdamquote:Op maandag 25 februari 2013 09:30 schreef Q. het volgende:
[..]
De doorgaande reizigers zijn in drie jaar tijd vast de auto wel ingepest.
Nu nog verdubbelen, electrificeren en aan de Hanzelijn koppelen en iedereen is weer blij.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komen wel nieuwe voor terug, want het is dan de snelste route tussen Enschede en Amsterdam
Ik ben gewoon naar Deventer verhuisdquote:Op maandag 25 februari 2013 09:30 schreef Q. het volgende:
[..]
De doorgaande reizigers zijn in drie jaar tijd vast de auto wel ingepest.
quote:Van Enschede naar Amsterdam Centraal
Vertrek maandag 15 april 2013 om 10:55 uur
V 10:55 Enschede spoor 3 [+]
Sprinter NS richting Hengelo
A 11:19 Almelo spoor 4b
V 11:22 Almelo spoor 3 [+]
Stoptrein Connexxion richting Mariënberg
Geen AVR-NS
A 11:44 Mariënberg spoor 3
V 11:46 Mariënberg spoor 1 [+]
Sneltrein Arriva richting Zwolle
A 12:10 Zwolle spoor 15
V 12:15 Zwolle spoor 5a
Intercity NS richting Schiphol
A 12:40 Lelystad Centrum spoor 1
V 12:45 Lelystad Centrum spoor 2 [+]
Intercity NS richting Amsterdam Centraal
A 13:23 Amsterdam Centraal spoor 14a
Volgens mij is de internationale trein via Hengelo nog iets sneller. Maar goed die rijdt niet elk uur.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
mja, straks wordt het tien minuutjes sneller ofzo
Strakke overstaptijden hoorquote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Maar dan kom je wel door Vriezenveenquote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Met "ongestoord" bedoel je dan "ook zonder storingen veroorzaakt door derden"? Dan moet je wel een tijd terug, denk ik. Er zijn aardig wat incidenten met personen en voertuigen per jaar, gemiddeld iedere dag wel 1.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat me net te bedenken: Wanneer is het voor het laatst gebeurd dat we in Nederland 24 uur lang ongestoord treinverkeer op het hele binnenlandse net gehad hebben? Denk dat we dan terug moeten naar voor de oorlog of zo
Een springer is ook een derden he ;-)quote:Op maandag 25 februari 2013 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met "ongestoord" bedoel je dan "ook zonder storingen veroorzaakt door derden"? Dan moet je wel een tijd terug, denk ik. Er zijn aardig wat incidenten met personen en voertuigen per jaar, gemiddeld iedere dag wel 1.
Weet ikquote:Op maandag 25 februari 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een springer is ook een derden he ;-)
waarschijnlijk nog nooit gebeurd of het moet in 18zoveel zijn geweestquote:Op maandag 25 februari 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat me net te bedenken: Wanneer is het voor het laatst gebeurd dat we in Nederland 24 uur lang ongestoord treinverkeer op het hele binnenlandse net gehad hebben? Denk dat we dan terug moeten naar voor de oorlog of zo
Toch is dat eigenlijk best droevig.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk nog nooit gebeurd of het moet in 18zoveel zijn geweest
eigenlijk wel, want het moet toch best mogelijk zijn om in Nederland veel meer dagen te realiseren waarin de punctualiteit (inclusief opgeheven treinen) boven de laten we zeggen 94% uitstijgt.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is dat eigenlijk best droevig.
Want het is zoveel beter dat de reiziger na 600 seconden extra blauwbekken op het bord ziet dat de trein +300 seconden vertraging heeft?quote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhoudenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhouden
het opjagen van treinen is prima, maar je kunt ook overdrijvenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens wel grappig.. Ik zat de rijtijden van de IC's tussen Almere centrum en Weesp te bestuderen. Als een machinist op tijd langs de dienstregelingspunten zou willen rijden moet er met gemiddeld 60 km/h van Almere centrum naar Almere Poort worden gereden en vervolgens met gemiddeld 160 á 170 km/h naar Weesp. Dakannie.
Soms kan dat nu. Soms niet. Met NX kon dat altijd. Overigens is dat een reden waarom er veelal zo snel mogelijk na een wisselstraat een sein wordt neergezet.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
de overstap in Mariënberg kan 9 van de 10 keer op je buik schrijven.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
daarom zou het treinverkeer op knooppunten ook beter op een meer dynamische manier afgehandeld moeten worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
de intercity is eerder in den bosch dan de sprinter ondanks dat de ic later vrtrekt. Dit omdat de sprinter paar minuten in geldermalsen stilstaan om de ic voorbij te latenquote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
tja het moet kort en bondig he als je het hele verhaal op hetbord zet lezen de menzen het toch nietquote:Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Ah Thnx voor de uitleg. Staat er niet heel duidelijk dan. Of ik ben een simpel.
Is dat nieuw?quote:Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.
Hetzelfde staat in Utrecht bij de stoptrein naar Gouda/Den Haag
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.quote:
Staat in Den Bosch ook al jaren lang aangegeven bij de sprinter terug richting Utrecht: pak maar de IC als je naar Utrecht wilt, die is er eerderder.quote:
quote:Noodoplossing Fyra mogelijk een blijvertje
DEN HAAG - Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) sluit niet uit dat de tijdelijke intercity tussen Den Haag en Brussel ook in de toekomst moet blijven rijden.
Zij hoopt echter nog altijd dat de problemen met de gewraakte Fyra V250 snel worden opgelost, zodat deze snelle treinen weer kunnen worden ingezet.
Maar als dat onverhoopt niet lukt en er minder Fyra V250-treinen worden ingezet dan de nu geplande 16, dan zou de vervangende verbinding weleens een blijvertje kunnen worden.
Dat schrijft Mansveld maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Een behoorlijke tijd zelfs, er passeren twee ic's: een naar Den Haag en een naar Rotterdam.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
Oh ja, Weesp natuurlijk. Staat het bij deze sprinters ook aangegeven?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hilversum-Duivendrecht/Amsterdam.
Almere C-Duivendrecht.
moet ie wel rijden natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.
[..]
Ook op de borden? Daar doelde ik eigenlijk op:pquote:Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
ja. Daar staat al enkele jaren: de Intercity is eerder in Goudaquote:Op maandag 25 februari 2013 15:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook op de borden? Daar doelde ik eigenlijk op:p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |