abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:08:54 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_123782616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:51 schreef Vanyel het volgende:
Maar voor het plassen vast nog niet.
Toch?
Daarom hebben wij nu een leren bank. Totdat F. zindelijk is.
Eva heeft best vaak ongelukjes gehad op onze oude stoffen bank.
Ik heb hem meerdere malen helemaal diep gereinigd.
Bank naar buiten, goed natmaken en helemaal schoonmaken en droog laten worden in de zon.
Het liefst zou ik een waterzuiger gebruiken, maar dat is nogal een dure aanschaf.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:40:30 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_123785963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:51 schreef Vanyel het volgende:
Maar voor het plassen vast nog niet.
Toch?
Nee, toen moest het nodig in de was. Gelukkig :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:41:09 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_123785985
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daarom hebben wij nu een leren bank. Totdat F. zindelijk is.
Eva heeft best vaak ongelukjes gehad op onze oude stoffen bank.
Ik heb hem meerdere malen helemaal diep gereinigd.
Bank naar buiten, goed natmaken en helemaal schoonmaken en droog laten worden in de zon.
Het liefst zou ik een waterzuiger gebruiken, maar dat is nogal een dure aanschaf.
Hier gewoon losse hoezen en die er meteen afgehaald, dus de bank zelf had gelukkig nergens last van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:41:27 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123793681
Aaaaaaarch!!!! Kapotte oren. Echt niet luisteren. Even naar de supermarkt lopen ontaard in drama. Ja ze is 2. En zegt nee. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123798641
Haha Tico! :D

Wij hadden vandaag een tuincentrumincidentje. Ze hebben daar een glijbaan, picknicktafel en zulks te koop. Daar hebben ze dus ook showmodellen van. :X Mijn dame was met geen mogelijkheid bij die afdeling weg te krijgen. Dus ik ben weggelopen en ben achter een schap gaan staan, heb haar twee minuten laten brullen en toen kon ze weer normaal doen. En die blikken die je dan krijgt van de andere winkelende mensen. :D

We hebben net wel samen de kerst, ohnee paasboom versierd. O+ Staat weer lekker gezellig in huis.

Ik ga Lisa vanavond voor het eerst zonder luier laten slapen. Ze is nu al een week of vier zo goed al droog, misschien met twee ongelukjes. Ben benieuwd hoe het gaat.
pi_123883229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:20 schreef leonieke het volgende:
Wij hadden gisteren ook een jarige *O* 3 jaar al :o Al heeft hij het niet echt bewust meegemaakt. Nog steeds ziek, dus hij weigerde gisteren jarig te zijn (terwijl hij vorige week over niets anders kon praten). Ik mocht ook niet zingen (oké, ik geef het toe, ik ben geen goede zangeres :+ ) omdat hij echt niet jarig was gisteren. Hopelijk is hij tegen zaterdag voldoende hersteld zodat we zijn feestje kunnen laten doorgaan (P. ligt ook al ziek in de zetel en ik voel me ook niet opperbest). Vanavond maar beslissen wat we zaterdag gaan doen.
En hoe is het gegaan met het verjaardagsfeestje? Waren jullie allemaal genoeg opgeknapt?

Wij hebben weer een nieuw mijlpaaltje vandaag: Lars ligt voor het eerst in zijn nieuwe 'grote-jongens-bed'!

Heb 'm er een uurtje geleden ingelegd, en so far nog niets gehoord, dus meneer zal al wel heerlijk in dromenland vertoeven. Ben wel benieuwd hoe vroeg we morgen op mogen/moeten staan...
  zondag 10 maart 2013 @ 20:50:03 #107
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123883439
Wij wel, er waren jammer genoeg wel 2 afwezigen (nichtje en tante van Thomas, Thomas zal zijn nichtje waarschijnlijk aangestoken hebben :@ ). Maar hij heeft zich goed geamuseerd en wij dus ook :) Het was leuk om de dichte familie nog eens samen te hebben.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:01:49 #108
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123901168
Wel een leuke dag gehad Leonieke?

Ik heb net ons aangemeld als gezin om een circus voorstelling van de CliniClowns te bezoeken, is speciaal voor kindjes met een handicap. Ik werd er helemaal enthousiast van, en toen ik gisteren Roy het filmpje lied zien zat hij te springen op de bank.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_123901195
Wel een leuke dag inderdaad :Y

Zo fijn als ze zo enthousiast worden, hé, Bar? :)
  maandag 11 maart 2013 @ 10:04:59 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123901244
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:02 schreef leonieke het volgende:
Wel een leuke dag inderdaad :Y

Zo fijn als ze zo enthousiast worden, hé, Bar? :)
Ja dat is mooi om te zien. Het ziet er ook heel leuk uit ook, en aangepast aan de kindjes.
Maak me wel beetje zorgen om de duur, de voorstelling duurt 2,5 uur. maar er is een snoezelruimte :P mocht Roy het niet volhouden kan hij daar altijd nog naartoe.
pi_123906623
Klinkt goed Bar! Leuk als ze zo enthousiast reageren!
Fake it till you make it...
pi_123931763
Bar, wat ontzettend leuk!
pi_123931851
Oh en mijnesse slaapt al 3 nachten zonder luier en blijft droog. *O* #zewordtzogroot
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:20:47 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123957565
Wat goed Nikki *O*
pi_124040960
Lekker Nikki!!!

Wij hebben een peuter (3,5 jaar) die regelmatig erg onrustig slaapt. Huilen, ook in haar slaap. Alsof ze heftig droomt. Ze is als ze wakker is wel aanspreekbaar. Maar sommige nachten is het vanaf een uur of half 2 om de haverklap raak. Met als gevolg dat wij dus ook een groot deel van de nacht wakker liggen.
Oorzaak... zeg het maar. Het kan van alles zijn natuurlijk. Ze wil niet zo graag naar de gastouder op het moment, ze is erg aan het uitproberen...
Er is van alles te bedenken. Is dit herkenbaar voor andere peutermama's?
In slaap vallen doet ze prima dat is het probleem niet, het is vooral het onrustige in de nacht.
En iemand nog tips?
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:03:00 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124042131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:26 schreef Nijna het volgende:
Lekker Nikki!!!

Wij hebben een peuter (3,5 jaar) die regelmatig erg onrustig slaapt. Huilen, ook in haar slaap. Alsof ze heftig droomt. Ze is als ze wakker is wel aanspreekbaar. Maar sommige nachten is het vanaf een uur of half 2 om de haverklap raak. Met als gevolg dat wij dus ook een groot deel van de nacht wakker liggen.
Oorzaak... zeg het maar. Het kan van alles zijn natuurlijk. Ze wil niet zo graag naar de gastouder op het moment, ze is erg aan het uitproberen...
Er is van alles te bedenken. Is dit herkenbaar voor andere peutermama's?
In slaap vallen doet ze prima dat is het probleem niet, het is vooral het onrustige in de nacht.
En iemand nog tips?
Roy heeft dat op maandag en vrijdag dan heeft hij best intensieve therapieen gehad, in slaap komen prima, maar erg onrustig slapen. Hier alleen geen tips. We proberen hem te kalmeren maar als hij er wakker van word, zitten we de hele nacht met hem op. Vaak zetten we dan heel zachtjes babyklassieke muziek op, vaak word hij daar wat kalmer van.

We hebben dit onlangs ook besproken met de opvang, en ze gaan kijken om de therapieen meer te verdelen over 4 dagen.

sterkte ermee Nijna
pi_124042143
Nijna, de onze heeft zo haar periodes.
Soms is het weken stil en soms is het weer weken 'raak'. We vertellen haar nu dat het niet de bedoeling is dat ze 's nachts schreeuwt om papa of mama als ze 'gewoon' wakker is en er is niets aan de hand. Voor plassen of monsters (ja we hebben sinds een week roze monsters met heel veel tanden en die wonen in Lisa's slaapkamer :D ) mag ze wel roepen. We hebben ervoor gekozen zo'n ikea bloemlamp met mega zuinige spaarlamp op haar kamer te hangen en die mag ze zelf aanklikken zodat ze eventueel een boekje kan lezen of met haar knuffels kan spelen. Dat gaat de laatste periode weer heel goed. Maar als ze dus wakker is en schreeuwt weet ze niet waarom ze dat doet zegt ze. Moeilijk is het af en toe best wel, want ik ben een softie en wil haar niet teveel laten huilen's nachts. ;)
pi_124042620
Lamp kan ze zelf aandoen, ze heeft sowieso een nachtlampje, maar als ze meer licht wil dan weet ze hoe het aan moet. Muziek kan ze helaas zelf niet meer aandoen, nogal ingewikkelde mp3 speler... :{.

Nikki, ik zie die monsters zo voor me... ;). Stomme beesten :P. Ik heb het idee dat monsters op het moment niet zo van toepassing zijn hier, gelukkig.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:59:39 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124247105
Heej, ik heb een vraag je voor de moeders van meer kinderen. Nathan is eigenlijk gewoon ronduit stout op de momenten dat ik met Lauren bezig ben, zoals voeden. Hij houdt ervan om de lamp tegen de muur te gooien, op ons bed te springen, drinken uit de koelkast te pakken en dit door het huis te verspreiden... Maar goed, ik ben dus de helft van de tijd erg boos op hem, wat nou niet echt bevorderlijk werkt voor de sfeer hier in huis. Hoe kan ik hem beter begeleiden? Hij is echt blij met z'n zusje, maar is echt aan het donderen als ik MN handen vol heb. Ik weet niet goed meer wat ik kan doen maar hem elke dag meerdere keren in bed gooien is ook geen oplossing. Jullie nog ideeën?
pi_124247522
pessie, wat hier goed werkte was een combinatie van zorgen dat ze er domweg niet aan kon komen, (haakjes, deurklinken omhoog, enzovoorts) spulletjes binnen bereik wat wel mocht en dan heel standvastig goed gedrag belonen en slecht gedrag befoeien en als ik op een andere verdieping was (ravi halen of brengen) dan mocht de tv aan.

wat ik ook een tijdje gedaan heb, is selene in een campingbedje zetten als ik met ravi bezig was. dus aan de ene kant gewoon verbieden en afgrendelen, aan de andere kant een aanvaardbaar alternatief bieden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124247709
Ik heb geen tips Pessie, ik worstel een beetje met hetzelfde. (zie babytopic)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:26:15 #122
259886 pessie
pi_124247921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb geen tips Pessie, ik worstel een beetje met hetzelfde. (zie babytopic)
Ik las het idd :*

Ik had een beetje naïef gedacht dat hij z'n nieuwe puzzels zo leuk zou vinden dat hij daar hele dagen mee bezig zou zijn ( voordat Lauren er was zat hij echt de hele dag aan tafel te puzzelen en te kleuren) maar dat blijkt nu niet zo te zijn en vraag ik me ook af of ik hem wel genoeg aandacht geef en uitdaging bied. Het is nog best een uitdaging om 2 kids te combineren :7
pi_124248050
Ja he? Sofie wordt tegenwoordig steeds vroeger wakker in de ochtend. Ze was vanmorgen om 6.15 wakker. Waar is mijn uitslaapmeisje? Ik hoop echt niet meer op 9.30 hoor, maar zo rond een uur of 7.30. Vooral omdat Luuk ook vroeg wakker is. Vanmorgen om 5.45. en dan word Sofie wakker als hij er weer net in ligt. Ik heb het vermoeden dat ze van hem wakker wordt. Maar hoe dat op te lossen.
(van de week had Luuk om 4.30 gedronken, en toen pas weer om 9 uur. Sofie werd toen om 8 uur wakker, maar om nou de wekker te zetten om Luuk om 4.30 te pakken heb ik ook geen zin in)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:32:39 #124
259886 pessie
pi_124248134
KJ dat is herkenbaar! Voor 6 uur maakt het niet uit of we herrie maken, Nathan slaapt wel en daarna moeten we echt geen geluid meer maken, dan slaapt ie rustig verder tot 7 a 7.30. Anders is hij om kwart over 6 wakker.
pi_124248353
Ik ben nu zo moe.. Luuk krijgt nog om 23.00 een voeding, maar vanavond gaan we die eens weglaten. Dan komt ie ws nog wel een keer vannacht. Maar daar slaapt Sofie dan ws wel doorheen. (hopelijk) Ik merk ook aan Sofie dat ze echt slaap tekort heeft. Ze ligt er tegenwoordig zo net voor 19.00 uur in en overdag slaapt ze ook nog. (die heb ik ook hard nodig om de dag vol te houden)
Het "lastige" is, is dat ik ook niet altijd lekker op tijd naar bed kan. Regelmatig werk ik tot 23 uur, en dan ben ik om 23.30 thuis. Dan is alles voor 7 uur best vroeg.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')