Geloof mij dan ook maar dat een combinatie van het steunen van de eigen ploeg én het uitfluiten/uitjouwen/uitkotsen van de tegenstander evengoed het gewenste resultaat geeft en wanneer er op de man wordt gespeeld kan dat er ook nog eens voor zorgen dat die speler in kwestie óok nog eens minder gaat spelen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Met muntjes gooien naar spelers heb ik een mening over, maar laat ik die maar voor me houden voor we echt afdwalen. Daarnaast geloof ik heilig dat een opgefokt stadion van groot belang kan zijn voor een eventuele winst. Dat was bij PSV-Utrecht ook het geval. Met een tam publiek was het 2-2 geworden.
Ik zeik niemand af, ik constateer dat Wijnaldum in mijn ogen niet de kwaliteiten heeft wat een PSV in mijn ogen zou moeten nastreven. Ik vind het vlees noch vis. Daarnaast is er wel kritiek op Verhoek en Immers en die twee hebben het echt al wel moeten ontgelden, zowel in de Kuip als op internet. Geen hond is blij met die twee. En als PSV tot slot winst maakt op Wijnaldum ga ik de volgende uitwedstrijd wel met schoenen zwaaien om het te vieren, want dat zou de truc van de eeuw zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:38 schreef jakees het volgende:
[..]
Je zeikt eerst je eigen speler af "Kwaliteitsgebrek" om vervolgens te zeggen dat je een Verhoek wel zou toejuichen. Verhoek heeft 1 assist in een heel jaar en is nog niet 1 keer uitgefloten dit jaar. Wijnaldum heeft 13 goals en is al meerdere malen uitgefloten. Ik denk trouwens wel dat jullie gewoon op Wijnaldum gaan verdienen. Meest scorende aanvaller in de eredivisie die on fire is.
Die kans zal er vast zijn. Ik geloof alleen dat die combinatie van 50/50 o.i.d. minder effect heeft dan 100/0 eigen ploeg.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:40 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Geloof mij dan ook maar dat een combinatie van het steunen van de eigen ploeg én het uitfluiten/uitjouwen/uitkotsen van de tegenstander evengoed het gewenste resultaat geeft en wanneer er op de man wordt gespeeld kan dat er ook nog eens voor zorgen dat die speler in kwestie óok nog eens minder gaat spelen.
Dan wordt het zo'n triest zingen om het zingen sfeertje zoals bij Ajax het geval is.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die kans zal er vast zijn. Ik geloof alleen dat die combinatie van 50/50 o.i.d. minder effect heeft dan 100/0 eigen ploeg.
Afhankelijk van het wedstrijdverloop/beeld schuiven die procenten vanzelf wel een bepaalde kant op. Domineert PSV morgen, dan kun je er vergif op innemen dat de vijandigheid bij balbezit van PSV alleen maar groter wordt én dat de positieve steun enkel massaler en krachtiger wordt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die kans zal er vast zijn. Ik geloof alleen dat die combinatie van 50/50 o.i.d. minder effect heeft dan 100/0 eigen ploeg.
Ik zal als PSVsupporter die maximaal 10 wedstrijden per jaar thuis meemaakt stil zijn over de sfeer bij bijvoorbeeld Ajax. Ik ben niet zo van dat gejatte Argentijns/Zuid-Amerikaans sfeertje, maar zij doen het en ik kijk de thuiswedstrijden op de bank. Daarnaast deel ik je mening over de impact van het legioen, maar zodra Feyenoorders zichzelf op de borst kloppen dat de impact van het legioen op tegenstanders zwaar valt, haak ik af. Dat geloof ik niet.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan wordt het zo'n triest zingen om het zingen sfeertje zoals bij Ajax het geval is.
Het is juist heerlijk dat er in de Kuip gewoon wordt gereageerd op hetgeen dat op het veld gebeurt.
En dan maakt Strootman meer fouten? Vorig jaar bij Willems had je er misschien kans van en wellicht dit jaar bij Zanka, maar de rest van de selectie lijkt me daar niet vatbaar voor.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Afhankelijk van het wedstrijdverloop/beeld schuiven die procenten vanzelf wel een bepaalde kant op. Domineert PSV morgen, dan kun je er vergif op innemen dat de vijandigheid bij balbezit van PSV alleen maar groter wordt én dat de positieve steun enkel massaler en krachtiger wordt.
Het heeft invloed, of dat een zware invloed heeft ligt aan de tegenstander. Uiteindelijk bereik je natuurlijk meer met kwaliteit op het veld dan met geschreeuw op de tribunes.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zal als PSVsupporter die maximaal 10 wedstrijden per jaar thuis meemaakt stil zijn over de sfeer bij bijvoorbeeld Ajax. Ik ben niet zo van dat gejatte Argentijns/Zuid-Amerikaans sfeertje, maar zij doen het en ik kijk de thuiswedstrijden op de bank. Daarnaast deel ik je mening over de impact van het legioen, maar zodra Feyenoorders zichzelf op de borst kloppen dat de impact van het legioen op tegenstanders zwaar valt, haak ik af. Dat geloof ik niet.
We zullen zien. Zo'n Strootman zie ik daar minder vatbaar voor zijn als Derijck of Lens. Maar als er een aantal moeite hebben met de omstandigheden heeft dat natuurlijk al een flinke impact op het team.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan maakt Strootman meer fouten? Vorig jaar bij Willems had je er misschien kans van en wellicht dit jaar bij Zanka, maar de rest van de selectie lijkt me daar niet vatbaar voor.
Dat was echt de enige keer dat ik sfeer heb gezien in de Arena.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:51 schreef RensAjacied het volgende:
Het publiek helpt enorm. Zag de kampioenswedstrijd Ajax - Twente in 2011. Het stadion kolkte al voor de aftrap, bij de opkomst waren die moffen al bang.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:51 schreef RensAjacied het volgende:
Het publiek helpt enorm. Zag de kampioenswedstrijd Ajax - Twente in 2011. Het stadion kolkte al voor de aftrap, bij de opkomst waren die moffen al bang.
Kijk je kan je boodschap blijven herhalen maar laten we meningen en feiten proberen te scheiden. Feyenoord presteert thuis al jaren buitenproportioneel goed ten opzichte van uitwedstrijden. We durven allemaal wel te stellen dat dit met het publiek te maken heeft. Eens?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan maakt Strootman meer fouten? Vorig jaar bij Willems had je er misschien kans van en wellicht dit jaar bij Zanka, maar de rest van de selectie lijkt me daar niet vatbaar voor.
Kiev thuis? Sommige wedstrijden tegen Twente, Feyenoord en PSV?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat was echt de enige keer dat ik sfeer heb gezien in de Arena.
Ajax is ook de laatste jaren veel sterker thuis. Er is zeker wel sfeer in de Arena. Het zal nooit de Kuip worden maar er wordt veel gezongen e.d.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat was echt de enige keer dat ik sfeer heb gezien in de Arena.
Op komen dagen zou al een aardig begin zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:54 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Tegen een VVV-Venlo of Willem II kan je toch ook geen sfeer verwachten?
Misschien is sfeer niet het goede woord, maar een kolkend stadion zoals tegen Twente zie je echt nooit in de Arena. Natuurlijk ook niet wekelijks in De Kuip, maar wel een stuk vaker. Maar die gemaakte 410-sfeer in de Arena vind ik niet echt bijzonder, lekker met de blote rug naar het veld toe op en neer springen, helemaal toppie man.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:54 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Kiev thuis? Sommige wedstrijden tegen Twente, Feyenoord en PSV?
Genoeg kolkende wedstrijden gehad, vooral Europees spookt het in de Arena. Geen grap![]()
Tegen een VVV-Venlo of Willem II kan je toch ook geen sfeer verwachten?
Eens, we zitten op de goeie weg.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef jakees het volgende:
[..]
Kijk je kan je boodschap blijven herhalen maar laten we meningen en feiten proberen te scheiden. Feyenoord presteert thuis al jaren buitenproportioneel goed ten opzichte van uitwedstrijden. We durven allemaal wel te stellen dat dit met het publiek te maken heeft. Eens?
Ik blijf erbij dat het zichzelf op de borst kloppen van het legioen te overdreven is en dat de kwaliteiten van bijvoorbeeld Willems net zo vaak een uitslag beïnvloed uit bij Feyenoord als dat het bij andere wedstrijden doet. Ik denk dat als Derijck eenzelfde fout had gemaakt in de Kuip als tegen Vitesse we morgen overladen worden met dankbetuigingen aan het legioen vanwege de felheid waardoor een geïntimideerde Derijck gezorgd heeft voor een gelijkspel/overwinning. Ik geloof wel dat Feyenoord het beste publiek heeft voor het eigen team in thuiswedstrijden.quote:Nou wat karakteriseert het publiek: onvoorwaardelijke steun (meeste uitpubliek, Kuip vol na 10-0, huilende mensen na een 2e plaats, etc) en ook de vijandigheid in de Kuip. Dus ik zou wel de hypothese aan durven dat deze combinatie meer punten oplevert als alleen je eigen team toezingen (wat overigens geen 1 club doet). Heb jij nog feiten of val je terug op je eigen waarnemingen?
Dat is dan wel het voordeel bij Feyenoord. Elke wedstrijd is spannend helaas.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Op komen dagen zou al een aardig begin zijn.
Vak S zou ik toch niet willen bestempelen als niet-fanatiek vak hoor.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:58 schreef RensAjacied het volgende:
De Kuip is juist zo bijzonder omdat de fanatiekste supporters niet op de 2e ring zitten, nee direct aan het veld
Dit inderdaad. En niet aan zijde, maar ook aan de lange zijdes.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:58 schreef RensAjacied het volgende:
De Kuip is juist zo bijzonder omdat de fanatiekste supporters niet op de 2e ring zitten, nee direct aan het veld
Ok wat is dan jouw verklaring voor de veel betere prestaties thuis bij Feyenoord? Jij stelt dat het nog beter zou kunnen als Feyenoord alleen zijn eigen spelers zou toezingen. Hoe lang hadden ze dan wel niet ongeslagen geweest? Nu al 23 wedstrijden in eigen stadion. Mijn conclusie formule werkt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eens, we zitten op de goeie weg.
[..]
Ik blijf erbij dat het zichzelf op de borst kloppen van het legioen te overdreven is en dat de kwaliteiten van bijvoorbeeld Willems net zo vaak een uitslag beïnvloed uit bij Feyenoord als dat het bij andere wedstrijden doet. Ik denk dat als Derijck eenzelfde fout had gemaakt in de Kuip als tegen Vitesse we morgen overladen worden met dankbetuigingen aan het legioen vanwege de felheid waardoor een geïntimideerde Derijck gezorgd heeft voor een gelijkspel/overwinning. Ik geloof wel dat Feyenoord het beste publiek heeft voor het eigen team in thuiswedstrijden.
Vak S is volgens mij meer een nostalgische term dan dat het tegenwoordig echt nog wat betekent hoorquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:00 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vak S zou ik toch niet willen bestempelen als niet-fanatiek vak hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |