Faalquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Je kent het wel, je vraagt aan iemand wat diegene zijn tofste periode uit zijn leven is geweest, als antwoord krijg je naar alle waarschijnlijkheid: studententijd.
Ik neem jullie even mee terug naar de middelbare school, 1e klas om precies te zijn. In de klas heb ik altijd bekend gestaan als de stille, verlegen, jongetje en had dus weinig contact met mijn mede-klasgenoten. Zo tegen het eind van de 1e klas ging ik reflecteren: Ik zag iedereen om me heen vriendjes / vriendinnetjes maken, plezier hebben, meisjes plagen, zoenen op schoolfeest, etc... je kent het wel.
Ik wil dit allemaal ook dacht ik bij mezelf, dus vol goede hoop keek ik uit naar volgend schooljaar want, nieuwe klas, nieuwe klasgenoten, en dus potentiële vriendjes en vriendinnetjes, helaas heb ik ook dit jaar weer gefaald. Maar dat maakte niet uit zei ik tegen mezelf, ik ga het het jaar daarop gewoon weer opnieuw proberen.... en het jaar daarop weer... maar het mocht niet baten, deze jongen heeft de middelbare school verlaten zonder connecties.
Inmiddels zit deze competente gebruiker - na een omweg weliswaar - midden in zijn studententijd, en wat valt dat tegen zeg! Ik hoopte hier vrienden te maken waarmee ik kon uitgaan, feesten, helemaal los gaan etc.. Maar nope, iedereen heeft zeg maar al zijn eigen vriendengroep en het is voor hun ook niet echt nodig om nieuwe vrienden te maken. Ook hier weer was ik zo naďef om te denken dat ik mijn 'netwerk' zou uitbreiden.
Nog een aantal jaartjes en dan hoop ik mijn diploma te halen. Ik maak me wel een beetje zorgen om de toekomst, als mijn studententijd al zo saai is hoe saai zal het dan wel niet zijn als ik straks aan het werk ben...? of pensioen...?
Subklacht:
CollegeRules blijkt geen correcte afspiegeling te zijn van het echte studentleven!
Turken bij het corpsquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Word lid bij het Corps, gegarandeerd een aantal zuipavonden per week.
Succes daar lid te worden als HBOerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Ik zou het prachtig vinden. Bovendien zie je hier en daar al verdwaalde negers bij traditionele studentenverenigingen.quote:
Niet weten dat de helft van een jaarclub tegenwoordig gevuld is met hbo cursisten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes daar lid te worden als HBOer
Kon ik maar weer terug naar de basisschoolquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef G.R.S. het volgende:
Beste tijd was toen ik op de basisschool zat. Helaas besefte ik het toen niet
Wie wil daar wezen dan ?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:14 schreef trigt013 het volgende:
Denken dat mensen zonder kruiwagen ook in de hogere klassen kunnen treden "omdat ze kwaliteiten hebben"
En corps sletjesquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
quote:
Juist. Meelopers. ieder zijn feestje ~!quote:
Ik nuttig geen alcohol.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Bovendien zie je hier en daar al verdwaalde negers bij traditionele studentenverenigingen.
Beide.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:12 schreef wickedmen het volgende:
TS waar faal jij dan in?
Contacten opbouwen of onderhouden?
Die wonen zeker allemaal nog thuis?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik hoopte hier vrienden te maken waarmee ik kon uitgaan, feesten, helemaal los gaan etc.. Maar nope, iedereen heeft zeg maar al zijn eigen vriendengroep en het is voor hun ook niet echt nodig om nieuwe vrienden te maken.
Ik woon ook thuis.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die wonen zeker allemaal nog thuis?
Dat is de kern van het probleem.quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:25 schreef Dimachaerus het volgende:
Beste tijd was gewoon middelbare school! Toen speelde ik een mmorpg en had ik veel 'online vrienden' en ik was toen echt gelukkig.
Whut ?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wedden dat het (sea)horse is?
Mee eens. Wat was het leven toen gemakkelijkquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef G.R.S. het volgende:
Dit doet mij helaas geloven dat je complete verhaal verzonnen is.quote:CollegeRules blijkt geen correcte afspiegeling te zijn van het echte studentleven!
Dat is waar het al mis kan gaan. Met een chill huis kun je al tenminste 1 vriendengroep hebben als je een beetje geluk hebt.quote:
Echt he. Geen stress, helemaal niets.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
Ligt allemaal aan jezelf, bro.
[..]
Mee eens. Wat was het leven toen gemakkelijk![]()
Half dagje naar school, lekker buiten spelen in de pauzes, flippo's ruilen en knikkeren en shit, plannen maken wat te doen na schooltijd en dan na schooltijd gewoon weer buiten spelen. Fuck man, het leven![]()
En het allemaal gewoon voor lief nemen en denken dat je hele leven zo zal zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:30 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Echt he. Geen stress, helemaal niets.
Toen ging op mijn negende mijn moeder dood, dag onschuld...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Half dagje naar school, lekker buiten spelen in de pauzes, flippo's ruilen en knikkeren en shit, plannen maken wat te doen na schooltijd en dan na schooltijd gewoon weer buiten spelen. Fuck man, het leven![]()
Dit. Maar ook de middelbare schooltijd was mooi, wel wat meer met de onzekerheid van de puberteit maar toch net zo onbezorgd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Knikkerenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Man, als ik weer 10 kon zijn, had ik zonder na te denken ja gezegd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dit. Maar ook de middelbare schooltijd was mooi, wel wat meer met de onzekerheid van de puberteit maar toch net zo onbezorgd.
Zeker, met z'n allen met houten geweren oorlogje spelen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:39 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Man, als ik weer 10 kon zijn, had ik zonder na te denken ja gezegd.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:31 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
En het allemaal gewoon voor lief nemen en denken dat je hele leven zo zal zijn.
Shit, man. Kwamen wij mooi even bedrogen uit.
Hutten bouwen om er vervolgens niks meer mee te doenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zeker, met z'n allen met houten geweren oorlogje spelen.
Vroeger elke dag na school een uurtje buiten spelen en om 5 uur voor de televisie zitten voor Dragonball Zquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik ging gewoon bij thuiskomst gelijk achter de computer of playstation.
17:10 cartoon network.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:42 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Vroeger elke dag na school een uurtje buiten spelen en om 5 uur voor de televisie zitten voor Dragonball Z
Daar was ik dus totaal niet mee bezig, nou ja, alleen stiekem in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:42 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ranglijsten maken van meisjes die het leukst vond.
In de stad waar ik naar school ga is een flink kamer tekort (waar niet eigenlijk?). Het lukt me ook niet echt een baan te vinden en op kamers gaan is zo duur. En lenen... tja... Misschien als ik mijn bachelor binnen heb dat ik dan op kamers ga proberen ik weet niet..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:28 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dat is waar het al mis kan gaan. Met een chill huis kun je al tenminste 1 vriendengroep hebben als je een beetje geluk hebt.
En inderdaad, hbo en universiteit kan inderdaad in your face zijn als je denkt dat vrienden vanzelf wel aan komen waaien. Het lef hebben om iemand out of the blue aan te spreken is al iets dat je nodig hebt.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:43 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
En 's avonds rond achten kwam een nieuwe aflevering
O, wij wel. Heb een zo'n dikkig meisje in totaal zo'n 5 keer afgewezen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:43 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Daar was ik dus totaal niet mee bezig, nou ja, alleen stiekem in mijn hoofd.
quote:
dat was in groep 8 toch pas? op de basischool hield ik mij totaal niet bezig met jongens eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:42 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ranglijsten maken van meisjes die je het leukst vond.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
O, wij wel. Heb een zo'n dikkig meisje in totaal zo'n 5 keer afgewezen.![]()
Echt hequote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:46 schreef Dimachaerus het volgende:
Bijna moeten huilen bij 1e pokemon movie in de bios.
Ik dacht uni stressen was, toen kwam praktijk......dacht dat praktijk stressen was toen werd ik de leidinggevende van de afdeling. En toen ik dacht dat dat de meeste stress leek werd ik vader en zorg ik nu voor mijn vader. Maar ik zou de stress niet willen missen, want met grote verantwoordelijkheden komen ook grote ervaringen en levenslessen. Nu waardeer ik weer de krokussen net zoals toen ik 8 was maar nu samen met mijn kinderen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef G.R.S. het volgende:
[..]![]()
Zeuren om twee pagina's huiswerk of twee hoofdstukken van geschiedenis leren i.p.v. een. Maximaal 10 pagina's.
Ik snap ook niet waarom ik toen zeurde om die kleine dingen die ik eigenlijk moest waarderen. Ik zeg vaak tegen mijn zusje dat ze van de middelbare moet genieten want daarna is het alleen maar stressen.
Bij mij op de basisschool deden we altijd aan surprise bij sinterklaas. Zo een meisje heeft het gepresteerd om mij 3x achter elkaar te trekken! Van groep 5 t/m groep 8. Ik verdacht haar van dat ze stiekem onderling namen uitgewisseld hebben zodat ze mij kon trekken. Ik denk dat ze misschien wel een oogje op me had.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
O, wij wel. Heb een zo'n dikkig meisje in totaal zo'n 5 keer afgewezen.![]()
Oh absoluutquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:49 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik dacht uni stressen was, toen kwam praktijk......dacht dat praktijk stressen was toen werd ik de leidinggevende van de afdeling. En toen ik dacht dat dat de meeste stress leek werd ik vader en zorg ik nu voor mijn vader. Maar ik zou de stress niet willen missen, want met grote verantwoordelijkheden komen ook grote ervaringen en levenslessen. Nu waardeer ik weer de krokussen net zoals toen ik 8 was maar nu samen met mijn kinderen.
Big Dikquote:
kan het nog wat kanslozerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:42 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ranglijsten maken van meisjes die je het leukst vond.
Tuurlijk, waarom gaan we niet samen?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:40 schreef luckass het volgende:
[..]
Big Dik. Mag ik daar nog naar binnen op mijn 22e?
En dan?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:51 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Tuurlijk, waarom gaan we niet samen?
Je hebt wat lesjes nodigquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:03 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Aan de bar zitten met een cola en dan met een meisje praten als ze groen licht gegeven heeft.
Dit doen de mannetjes op fok ook hoor. Jij staat ook op die lijst.quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:03 schreef 2013 het volgende:
Maar woon je in de stad waar je studeert dan? Anders is het toch lastig aansluiting vinden...
Moet je perse 'zuipen' dan? Gewoon 1 of 2 keer in de week gezellig een wijntje of biertje meedoen is toch wel wat anders dan 5 dagen per week straalbezopen in de kroeg hangen...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:11 schreef BellaGoth het volgende:
Ik ben in mijn studententijd nergens lid van geweest en toch heb ik nieuwe vrienden kunnen maken. Maar ik hoef niet zo nodig te zuipen.
Maar waarom ga je daar niet wonen?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:20 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Nee, ik moet 5 kwartier reizen.
Dat ken je niet nee? Chickies maakten die ook altijd van ons.quote:
Niet de lekkerste chick van het UVSV zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 01:16 schreef BellaGoth het volgende:
Bij het corps draait het wel vaak om zuipen ja. Ik zit ook wel eens in de kroeg, maar dan om met mensen bij te kletsen. Ik drink sowieso al vrij weinig, en heb het niet zo op regeltjes die je opgelegd worden door medestudenten. Dus corps is niks voor mij.
Trok ze fijn?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool deden we altijd aan surprise bij sinterklaas. Zo een meisje heeft het gepresteerd om mij 3x achter elkaar te trekken! Van groep 5 t/m groep 8. Ik verdacht haar van dat ze stiekem onderling namen uitgewisseld hebben zodat ze mij kon trekken. Ik denk dat ze misschien wel een oogje op me had.
Ik had ook 3 keer achter elkaar dezelfde jongen en geloof me behalve zijn lootje heb ik niks getrokken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool deden we altijd aan surprise bij sinterklaas. Zo een meisje heeft het gepresteerd om mij 3x achter elkaar te trekken! Van groep 5 t/m groep 8. Ik verdacht haar van dat ze stiekem onderling namen uitgewisseld hebben zodat ze mij kon trekken. Ik denk dat ze misschien wel een oogje op me had.
herkenbaarquote:Op zaterdag 23 februari 2013 04:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Tegenwoordig moeten studenten gewoon hard werken
Niet herkenbaarquote:en is er geen tijd meer voor uitspattingen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 04:23 schreef wenfer2 het volgende:
Studentenleven![]()
Bier![]()
Snerpende hertjes![]()
Studeren
Wat een opgekropte frustratie zeg.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:02 schreef ikjijallebei het volgende:
Ach TS, ik zeg altijd maar dat de middelbare schooltijd de beste tijd uit mijn leven is, en dat was het ook!
Eigenlijk vind ik uitgaan nu niet eens zo leuk meer.
Studententijd de beste tijd uit je leven.de enige mensen die dat roepen zijn de megalomanische corps sukkeltjes. Zit bij mij in de klas ook zo een loser die denkt dat hij het mannetje is omdat hij voorzitter is van zo'n corps groep, nou nou. Uiteraard zo'n echte "student" met windkapsel en rotkop. GOed het is een leuek tijd maar dat zeggen voornamelijk de mensen die bij het verlaten van de middelbare school, nog geen fuck hebben gedaan en dan opeens "gaan leven".
Iedereen woont thuis.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat een opgekropte frustratie zeg.![]()
Jij bent gewoon nog thuis blijven wonen en hebt gemerkt dat 'stoer' op de middelbare school niet meer hetzelfde is als 'stoer' op het hoger onderwijs. En dat klopt, het maakt inderdaad weinig indruk meer als je vertelt dat je zaterdag bent uitgegaan in de lokale dorpskroeg en zondagmorgen 'kankerbrak' op het voetbalveld stond.
Nee, je zit op kamers of je woont thuis (bij je ouders dus). Verder ga je niet naar school maar naar college.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:56 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Iedereen woont thuis.
Waar haal je uberhaupt opeens het woordje stoer vandaan, ik zie je wel vaker frappante conclusies trekken, of dingen zeggen waar ik totaal niet over praat.
Op zondag voetballen.
Waar halen mensen het toch altijd vandaan dat mensen die bij het corps of een andere studentenvereniging zitten voor hun studententijd er nooit bijhoorden enzo. Het is eerder omgekeerd, als je sociaal niet soepel bent, kun je waarschijnlijk ook maar moeilijk aarden bij veel studentenverenigingen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:58 schreef ikjijallebei het volgende:
Daarnaast, om maar even verder op het woordje stoer in te gaan, vind ik het inderdaad erg frappant dat de normale verlegen jongen opeens tijdens zijn studententijd bij het corps () zichzelf heel wat begint te vinden en zelfs verheven voelen boven niet corps mensen.
____!
wat voor een mongool ben je dan, "kijk mij eens stoer bij het corps zitten".
Je thuis is waar je woont. Als jij dus bijvoorbeeld 4 jaar op kamers woont is dat je thuis. School is school man, je volgt toch onderwijs of niet?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Nee, je zit op kamers of je woont thuis (bij je ouders dus). Verder ga je niet naar school maar naar college.
half eens inderdaad, de TS moet wat meer contact zoeken mbv sport oidquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
maar ik zou toch als ik hem was op zoek gaan naar een studenten(sport)vereniging met een redelijk open sfeer
Daar zitten namelijk allemaal van die treurneuzen zoals jij, TS.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Termen werken distinctief, om een verschil aan te duiden dus. Op de universiteit heb je hoorcolleges en werkgroepen. Bij een werkgroep ga je samen met de docent en je medestudenten op zoek naar de (diepere) betekenis van de stof. Heel wat anders dan 'maak maar opgave 1 tot 5 voor vrijdag'.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:05 schreef ikjijallebei het volgende:
Je thuis is waar je woont. Als jij dus bijvoorbeeld 4 jaar op kamers woont is dat je thuis. School is school man, je volgt toch onderwijs of niet?
No shit Sherlock...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Je kent het wel, je vraagt aan iemand wat diegene zijn tofste periode uit zijn leven is geweest, als antwoord krijg je naar alle waarschijnlijkheid: studententijd.
Ik neem jullie even mee terug naar de middelbare school, 1e klas om precies te zijn. In de klas heb ik altijd bekend gestaan als de stille, verlegen, jongetje en had dus weinig contact met mijn mede-klasgenoten. Zo tegen het eind van de 1e klas ging ik reflecteren: Ik zag iedereen om me heen vriendjes / vriendinnetjes maken, plezier hebben, meisjes plagen, zoenen op schoolfeest, etc... je kent het wel.
Ik wil dit allemaal ook dacht ik bij mezelf, dus vol goede hoop keek ik uit naar volgend schooljaar want, nieuwe klas, nieuwe klasgenoten, en dus potentiële vriendjes en vriendinnetjes, helaas heb ik ook dit jaar weer gefaald. Maar dat maakte niet uit zei ik tegen mezelf, ik ga het het jaar daarop gewoon weer opnieuw proberen.... en het jaar daarop weer... maar het mocht niet baten, deze jongen heeft de middelbare school verlaten zonder connecties.
Inmiddels zit deze competente gebruiker - na een omweg weliswaar - midden in zijn studententijd, en wat valt dat tegen zeg! Ik hoopte hier vrienden te maken waarmee ik kon uitgaan, feesten, helemaal los gaan etc.. Maar nope, iedereen heeft zeg maar al zijn eigen vriendengroep en het is voor hun ook niet echt nodig om nieuwe vrienden te maken. Ook hier weer was ik zo naďef om te denken dat ik mijn 'netwerk' zou uitbreiden.
Nog een aantal jaartjes en dan hoop ik mijn diploma te halen. Ik maak me wel een beetje zorgen om de toekomst, als mijn studententijd al zo saai is hoe saai zal het dan wel niet zijn als ik straks aan het werk ben...? of pensioen...? Ik ben zo ongelukkig jongens zo ongelukkig!
Subklacht:
CollegeRules blijkt geen correcte afspiegeling te zijn van het echte studentleven!
Ik vond het eerst wel een zielige OPquote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:59 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik zie iedereen zeggen: "ga op kamers wonen" maar ik zie het nut hiervan niet echt in. Het moet ook maar net klikken met je huisgenoten en buiten dat ben je volgens mij toch alleen maar aan het studeren omdat er niets is om je af te leiden. Bovendien ben je iedere maand 500e armer, hiervan kan je elk weekend coke snuiven.
Onderwijs ja, dus school. Alleen een stapje hoger qua niveau dan de andere hbo (daar geven de wo'ers altijd op af immersquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:51 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Wat trekken dit soort topics altijd toch veel gefrustreerde stratenmakers.
[..]
Termen werken distinctief, om een verschil aan te duiden dus. Op de universiteit heb je hoorcolleges en werkgroepen. Bij een werkgroep ga je samen met de docent en je medestudenten op zoek naar de (diepere) betekenis van de stof. Heel wat anders dan 'maak maar opgave 1 tot 5 voor vrijdag'.
Verder krijg je op de uni een academische achtergrond, niet voor niets heet het dan ook wetenschappelijk onderwijs. Zelf op zoek gaan naar jouw waarheid door middel van onderzoek waarbij geen enkele vorm van kennis per defintie waar is en daar vervolgens verslag van doen in een scriptie. Kortom; school is heel wat anders dan de universiteit.
Kan je anders leuk geld mee verdienen hoor.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:34 schreef ZarB het volgende:
ander nietszeggend account managertje bij een net zoveelzeggend bedrijfje.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:41 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Hutten bouwen om er vervolgens niks meer mee te doen
Met van die PVC-pijpen allerlei ingewikkelde constructies bedenken om papieren pijltjes mee af te schieten
als je er moeite in stopt, wat maakt alles dan nog uit. dan ben je ja immers jezelf voor de gek aan het houden.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je moet er ook wel wat moeite in stoppen. Mensen die wat verdwaald rondlopen zonder contact te zoeken en denken 'ik word vanzelf wel uitgenodigd om feest te gaan vieren want student' komen vaak bedrogen uit.
Deze redenering begrijp ik niet helemaal. Wat heeft dat met jezelf voor de gek houden te maken? Als je nieuwe mensen wil leren kennen is het toch logisch dat je daar wat moeite in moet steken?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:37 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
als je er moeite in stopt, wat maakt alles dan nog uit. dan ben je ja immers jezelf voor de gek aan het houden.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Deze redenering begrijp ik niet helemaal. Wat heeft dat met jezelf voor de gek houden te maken? Als je nieuwe mensen wil leren kennen is het toch logisch dat je daar wat moeite in moet steken?
mensen vallen toch allemaal tegen op den duur, dus waarom doen alsof dat niet zo is.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Deze redenering begrijp ik niet helemaal. Wat heeft dat met jezelf voor de gek houden te maken? Als je nieuwe mensen wil leren kennen is het toch logisch dat je daar wat moeite in moet steken?
ja beter thuis blijven zitten en fokken tot je 65stequote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:06 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
mensen vallen toch allemaal tegen op den duur, dus waarom doen alsof dat niet zo is.
dan zou ik mij moeten schamen?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:07 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
ja beter thuis blijven zitten en fokken tot je 65ste
nee hoor, gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. yoloquote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:09 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
dan zou ik mij moeten schamen?
Ja. Want dan heb je er niet uitgehaald wat erin zit. Eeuwig zonde en daar kom je zelf ook nog wel achter.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:09 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
dan zou ik mij moeten schamen?
Je gaat weer eens hopeloos de mist in. Ik sluit me volledig aan bij Ikjijallebei inzake dit onderwerp.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nee, je zit op kamers of je woont thuis (bij je ouders dus). Verder ga je niet naar school maar naar college.
Stoer was enigszins sarcastisch bedoeld, wat ik bedoelde te zeggen is dat je op de middelbare school een andere levensstijl hebt dan in je studententijd en dat het jammer is als je, ondanks dat je op het hoger onderwijs zit, die middelbare school levenstijl doortrekt gedurende je gehele studententijd. Daarom ook aan TS het advies om er toch nog wat van te maken.
Geen flauw idee waar hij studeert, en het corps joinen was een grapje, maar ik zou toch als ik hem was op zoek gaan naar een studenten(sport)vereniging met een redelijk open sfeer. Dan kan ie nog lekker een aantal jaartjes knallen voordat ie het routinematige burgerleven betreedt.
[..]
Waar halen mensen het toch altijd vandaan dat mensen die bij het corps of een andere studentenvereniging zitten voor hun studententijd er nooit bijhoorden enzo. Het is eerder omgekeerd, als je sociaal niet soepel bent, kun je waarschijnlijk ook maar moeilijk aarden bij veel studentenverenigingen.
dus ik moet tegen mezelf liegen uit angst wat mijn toekomstige ik wel niet van mij zou kunnen vindenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja. Want dan heb je er niet uitgehaald wat erin zit. Eeuwig zonde en daar kom je zelf ook nog wel achter.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:13 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
dus ik moet tegen mezelf liegen uit angst wat mijn toekomstige ik wel niet van mij zou kunnen vinden
Ik heb gewoon een hekel aan mensen die afgeven op iets puur omdat ze het niet kennen. En al helemaal op mensen die wel leuke dingen meemaken.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:12 schreef Micson het volgende:
[..]
Je gaat weer eens hopeloos de mist in. Ik sluit me volledig aan bij Ikjijallebei inzake dit onderwerp.
Ik zit zelf ook bij een vereniging en je ziet altijd dat de grootste corpsballen in het echte leven de grootste kneuzen zijn. In het aparte wereldje van een studentenvereniging gedijen ze goed en bouwen ze een misplaatste vorm van status op in het neppe studentikoze traditiestelsel.
Op de sociëteit staan ze jasje dasje in de hoek van de hoge Heeren luid te blaten over het falen van de sjaarwwrhrrs (met die bekakte kut 'R'), maar kom je ze in de stad tegen dan leven ze in de schaduwen, met neerwaartse blik en een snelle pas.
17 xquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:33 schreef Tomatosalaat het volgende:
17 snerpende hertjes voor jouw topic
[ afbeelding ]
Jij denkt dat hospiteren voor iemand met weinig zelfvertrouwen goed gaat uitpakken? Ja, je kunt er het een en ander leren, maar als je over 15x zit gaat je dat echt niet in de koude kleren zitten hoor.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:15 schreef HenkXL het volgende:
TS is een zeikende niet ondernemende gozer. Ga in je studentenstad wonen, ga op hospi, chill m bij een vereniging en vorm een mooie club. Om die recruiter idioten later een beetje tevreden te houden doe je nog een lullig commissietje bij de studievereniging. Prik zo af en toe een paar lage sletten van de barco en klaar komt Dima.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:13 schreef Loverrrr het volgende:
na een tijdje begint uitgaan ook echt saai te worden hoor. Altijd zelfde muziek, zelfde mensen, zelfde versierpraatjes, zelfde sfeer en veel drank.
Ik hoef eigenlijk geen vriendin.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:45 schreef Maikuuul het volgende:
Zoek een vriendin, zij zal wss wat vrienden 'overhebben'
Wel een beetje herkenbaar, man. Maar na je studie wordt het nog veel erger, geloof me. Ik zou er de vruchten van plukken nu het nog kan.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:36 schreef Dimachaerus het volgende:
Er zijn opzich wel leuke sport verenigingen in de stad waar ik naar school ga. Maar als ik naar die social pics kijk zie ik iedereen gezellig doen met drank enzo maar zo ben ik eigenlijk helemaal niet en ik pas daar ook niet echt tussen, en alleen naar de sport / trainings dagen gaan dan sta je nog steeds een beetje op de zijlijn vind ik. Ik moet wel een kamer hebben dan (ivm reizen) als ik ergens lid ga worden.
[..]
Ik hoef eigenlijk geen vriendin.
Kost tijd, geld, burgelijke gedoequote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:38 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Wel een beetje herkenbaar, man. Maar na je studie wordt het nog veel erger, geloof me. Ik zou er de vruchten van plukken nu het nog kan.
Waarom wil je geen vriendin eigenlijk?
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:40 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Kost tijd, geld, burgelijke gedoe. Bovendien moet ik ook alles stiekem doen.
Nee.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:42 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met "alles stiekem doen." Je houdt er blijkbaar nogal rare gewoontes op na?
Dan ga je naar hun huis? Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:43 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Nee.![]()
Kan geen meisjes mee naar huis nemen, maakt het ook lastig om initiatief te nemen.
Als ik nu een vriendin zou hebben zou ik niet gelukkiger zijn, ik wil gewoon matties waarmee ik kan chillen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:43 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dan ga je naar hun huis? Probleem opgelost.
Matties om mee te chillen is een stuk makkelijker, man.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:45 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als ik nu een vriendin zou hebben zou ik niet gelukkiger zijn, ik wil gewoon matties waarmee ik kan chillen.
Het gaat om het zuipen en het lol maken. Nu is dat af en toe ook wel aan de orde in het leger maar je drinkt naar mijn mening toch met een ander gevoel als er een tentamen met een onvoldoende boven het hoofd hangt dan een strijdperk waar je een kogel in je knar kan krijgen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:04 schreef G.R.S. het volgende:
Als je het leger ingaat heb je gegarandeerd matties waarop je kunt vertrouwen maar daar gaat het niet over
Maar dat snap ik dus niet, want hij zegt net zelf dat 'ie niet wilt zuipen en lol maken, omdat 'ie zo niet is.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het gaat om het zuipen en het lol maken. Nu is dat af en toe ook wel aan de orde in het leger maar je drinkt naar mijn mening toch met een ander gevoel als er een tentamen met een onvoldoende boven het hoofd hangt dan een strijdperk waar je een kogel in je knar kan krijgen.
ik reageerde meer op de laatste reacties van TS en niet op de OP maar je hebt gelijk hoorquote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het gaat om het zuipen en het lol maken. Nu is dat af en toe ook wel aan de orde in het leger maar je drinkt naar mijn mening toch met een ander gevoel als er een tentamen met een onvoldoende boven het hoofd hangt dan een strijdperk waar je een kogel in je knar kan krijgen.
Dan kun je beter bij een studieclubje gaan inderdaad.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:07 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet, want hij zegt net zelf dat 'ie niet wilt zuipen en lol maken, omdat 'ie zo niet is.
Wat verwacht je dan wel, vraag ik me af?
Ik wil wel lol maken, dat hoeft niet inherent aan drank gebruik te zijn toch?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:07 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet, want hij zegt net zelf dat 'ie niet wilt zuipen en lol maken, omdat 'ie zo niet is.
Wat verwacht je dan wel, vraag ik me af?
Dus dat wijf van 18 is gewoon een lellek mokkel?quote:Op woensdag 22 april 2015 07:50 schreef Erno-BE het volgende:
Terechte klacht,
Zit op het hbo en dat is ook kut. Je zit in een kutklas, je ziet elke dag dezelfde grafkoppen en mis de gezelligheid van de middelbare school. Tevens wordt er ook niks georganiseerd vanuit de school. Gewoon zo snel mogelijk mijn diploma halen en wegwezen uit die ballentent.
En anders 'bang' je wel een aantal Dispuut mutsen zoals hieronder.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Die zijn alle 4 echt niet raakbaarquote:Op woensdag 22 april 2015 07:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En anders 'bang' je wel een aantal Dispuut mutsen zoals hieronder.
[ afbeelding ]
Moet ik wel eerst flink zuipen.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Turken gaan naar turkije.quote:
Goeie kick. OT: klopt, studententijd was voor mij compleet waardeloos. Dat komt simpelweg omdat ik er zelf niet in geďnvesteerd hebquote:Op woensdag 22 april 2015 07:50 schreef Erno-BE het volgende:
Terechte klacht,
Zit op het hbo en dat is ook kut. Je zit in een kutklas, je ziet elke dag dezelfde grafkoppen en mis de gezelligheid van de middelbare school. Tevens wordt er ook niks georganiseerd vanuit de school. Gewoon zo snel mogelijk mijn diploma halen en wegwezen uit die ballentent.
Nee, maar je ziet steeds dezelfde gezichten.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:53 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Dus dat wijf van 18 is gewoon een lellek mokkel?
Nooit echt in aanraking geweest met dit soort meisjes.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het heeft me ook erg teleurgesteld, ik dacht op de middelbare school dat studeren leuk was (echt iets leren wat me echt interesseert), maar nu mis ik nog steeds de gezelligheid van de middelbare school en de leuke meiden van 6VWO.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:25 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Goeie kick. OT: klopt, studententijd was voor mij compleet waardeloos. Dat komt simpelweg omdat ik er zelf niet in geďnvesteerd hebik woonde niet in de stad en had geen behoefte aan contacten daar? Waarom? Had al een zeer hechte vriendengroep, vrijwilligerswerk/hobby 3 dagen per week en mijn agenda stond al vol met feestjes en festivals. TL;DR eerst zaaien dan oogsten.
Daar heb je natuurlijk een beetje geluk voor nodig, als je in een gezellige klas terecht komt kan dat opnieuw lukken. In 6VWO heb je natuurlijk al 5 jaar de tijd gehad om een band op te bouwen. Daarnaast kan je natuurlijk ook je heil zoeken bij een studentenvereniging, dispuut of studiegroep.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het heeft me ook erg teleurgesteld, ik dacht op de middelbare school dat studeren leuk was (echt iets leren wat me echt interesseert), maar nu mis ik nog steeds de gezelligheid van de middelbare school en de leuke meiden van 6VWO.
In 6VWO zat je niet echt in een vaste klas, maar steeds wisselend. Je kende ook haast iedereen van je jaarlaag. Nu op het hbo zit je in een klein klasje en je moet maar net passen in de klas. Zat vorig jaar in een klas met allemaal ex-mboérs, maar daar was geen aansluiting mee te krijgen (hadden alleen belangstelling voor voetbal en neppe vrouwen, geen vrouwen met klasse zoals de meeste vwoérs/studenten)quote:Op woensdag 22 april 2015 10:04 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een beetje geluk voor nodig, als je in een gezellige klas terecht komt kan dat opnieuw lukken. In 6VWO heb je natuurlijk al 5 jaar de tijd gehad om een band op te bouwen. Daarnaast kan je natuurlijk ook je heil zoeken bij een studentenvereniging, dispuut of studiegroep.
Het heeft mij niet teleurgesteld, ik heb een hoop geleerd en daardoor nu een vette baan maar ik had er simpelweg geen behoefte aan. Die goede contacten ontstaan niet vanzelf, daar moet je zelf in investeren.
Ik helaas welquote:Op woensdag 22 april 2015 09:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nooit echt in aanraking geweest met dit soort meisjes.
Haha, geweldig om een keer mee te makenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik helaas welIk ken der wel een aantal, het is gewoon lelijk volk dat zich zeer verheven voelt, maar ze zijn gewoon super onzeker. Ze doen alsof ze netjes zijn, maar uiteindelijk springen ze binnen 3 seconde op je pik als ze de kans hebben.
Je hebt studentes en dispuut kutjes, daar zit een groot verschil tussen. Dat beeld van nerds is inderdaad vrij scheef, want er lopen heel veel raakbare vrouwtjes rond op een universiteit.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:10 schreef Erno-BE het volgende:
Studentes (wo dus) werden door die ex-mboérs afgedaan als nerds met brillen, maar ik vind juist dat studentes klasse hebben, veel leuker dan de mbo-meiden.
Hmm.. Da's een behoorlijk andere situatie dan waar ik in zatquote:Op woensdag 22 april 2015 10:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In 6VWO zat je niet echt in een vaste klas, maar steeds wisselend. Je kende ook haast iedereen van je jaarlaag. Nu op het hbo zit je in een klein klasje en je moet maar net passen in de klas. Zat vorig jaar in een klas met allemaal ex-mboérs, maar daar was geen aansluiting mee te krijgen (hadden alleen belangstelling voor voetbal en neppe vrouwen, geen vrouwen met klasse zoals de meeste vwoérs/studenten)
Omdat dit topic ook wel op mij van toepassing is, al doe ik hboquote:Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef PausNicolaas het volgende:
Uh waarom deze kick?
TS zit nu in zijn 3e jaar van de bachelor denk ik?
Je had naar een onbekende stad moeten gaan, waar alleen maar buitenstaanders komen. Dan wordt iedereen gedwongen nieuwe vrienden te maken.
ooohhquote:Op woensdag 22 april 2015 10:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat dit topic ook wel op mij van toepassing is, al doe ik hbo
Maar 0317 is toch een heel gesloten cultuur met studentenverenigingen, maw buiten studentenverenigingen is er weinig te doen en al helemaal voor buitenstaanders? Er wonen wel lekkere wijven in 0317quote:Op woensdag 22 april 2015 10:27 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
ooohh
Dit is mijn eerste jaar uni en ik ben ook verlegen in sommige situaties. Ik heb mezelf gewoon keihard open moeten zetten en gewoon echt, maar dan echt met iedereen waar ik naast ging zitten lopen praten.
Dat was niet mijzelf, maar het is gelukt en nu ken ik best wat mensen van de studie. Inmiddels ben ik wel weer een beetje in de schulp gekropen, maar ik ben verder dan ooit...
Ik ken 0317 niet zo goed. Maar dan moet je bij een studentenverenigingquote:Op woensdag 22 april 2015 10:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar 0317 is toch een heel gesloten cultuur met studentenverenigingen, maw buiten studentenverenigingen is er weinig te doen en al helemaal voor buitenstaanders? Er wonen wel lekkere wijven in 0317
Ik zit in 024, maar daar wordt alles vanuit studieverenigingen georganiseerd en mijn hbo-"studie"vereniging heeft totaal geen gezelligheids-component, is allemaal maar zakelijk.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:31 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Ik ken 0317 niet zo goed. Maar dan moet je bij een studentenvereniging
Oja dat is poep. Mijn studievereniging is erg groot en doet af en toe wel wat. Maar de meeste studieverenigingen zijn inderdaad een beetje karig.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik zit in 024, maar daar wordt alles vanuit studieverenigingen georganiseerd en mijn hbo-"studie"vereniging heeft totaal geen gezelligheids-component, is allemaal maar zakelijk.
Ik heb geen zin in ontgroening of iets dergelijks en ik weet niet of er bij alternatieve studentenverenigingen (karpe noktem) leuke gasten en meiden zitten.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Voor mensen als TS hebben ze studentenverenigingen uitgevonden.
Moet toch wel een eer zijn om jezelf hier op Fok! te zien.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:58 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat is er nou moeilijk aan om een beetje mee te ouwehoeren over voetbal if iets dergelijk je klas ? Moet je eens opletten hoe snel je vrienden maakt. Je hebt zo'n denigrerend toontje in je berichten over je klasgenoten, alsof je jezelf te goed voor ze vind. Vind je vreemd dat je er niet tussen past als je jezelf er buiten plaatst? Je zou jezelf eems terug moeten lezen manquote:Op woensdag 22 april 2015 14:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in ontgroening of iets dergelijks en ik weet niet of er bij alternatieve studentenverenigingen (karpe noktem) leuke gasten en meiden zitten.
Ik heb echt zo'n pisthekel aan voetbalquote:Op woensdag 22 april 2015 19:00 schreef Wotte het volgende:
[..]
wat is er nou moeilijk aan om een beetje mee te ouwehoeren over voetbal if iets dergelijk je klas ? Moet je eens opletten hoe snel je vrienden maakt. Je hebt zo'n denigrerend toontje in je berichten over je klasgenoten, alsof je jezelf te goed voor ze vind. Vind je vreemd dat je er niet tussen past als je jezelf er buiten plaatst? Je zou jezelf eems terug moeten lezen man
Dit, lekker zorgeloos. Simpele vriendschappen tot aan vechten voor niets.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef G.R.S. het volgende:
Mijnes ook hoop ikquote:
Neh, een paar maanden heb ik een keuze gemaakt mbt mijn studie waardoo ik nu veel moet samenwerken en samengewerkt heb met veel verschillende mensen. Puur om uit mijn comfortzone stappen en verschillende mensen te ontmoeten, maar ik kan met niemand echt opschieten, sta bekend als het muurbloempje. Ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon niet in mij zit.quote:
Neem xquote:Op woensdag 22 april 2015 20:26 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Neh, een paar maanden heb ik een keuze gemaakt mbt mijn studie waardoo ik nu veel moet samenwerken en samengewerkt heb met veel verschillende mensen. Puur om uit mijn comfortzone stappen en verschillende mensen te ontmoeten, maar ik kan met niemand echt opschieten, sta bekend als het muurbloempje. Ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon niet in mij zit.
Mčh, niet alleen mede-studenten.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:07 schreef Coca_Cola het volgende:
TS ziet op Facebook mede-studenten dik feesten en is jaloers.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:13 schreef Loverrrr het volgende:
na een tijdje begint uitgaan ook echt saai te worden hoor. Altijd zelfde muziek, zelfde mensen, zelfde versierpraatjes, zelfde sfeer en veel drank.
Zit wat in, ik ben vooral jaloers dat andere jongens allerlei leuke meiden kennen en ik niet.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:07 schreef Coca_Cola het volgende:
TS ziet op Facebook mede-studenten dik feesten en is jaloers.
Misschien moet je gaan zwemmenquote:Op woensdag 22 april 2015 21:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zit wat in, ik ben vooral jaloers dat andere jongens allerlei leuke meiden kennen en ik niet.
Wat kan je er aan doen?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:47 schreef Spanky78 het volgende:
En reken er maar op dat straks als je geluk hebt een baan vinden en je de tyfus werken 40 uur per week en krom liggen voor een huisje en wat te vreten + een vakantie af en toe. De rest van je leven wordt nog veel kutter. Succes ermee.
Gewoon een huurflatje in een achterbuurt en geen auto voor de deur (dus met OV naar het werk), kun je al behoorlijk wat vaste lasten drukken.quote:Op woensdag 22 april 2015 22:47 schreef Spanky78 het volgende:
En reken er maar op dat straks als je geluk hebt een baan vinden en je de tyfus werken 40 uur per week en krom liggen voor een huisje en wat te vreten + een vakantie af en toe. De rest van je leven wordt nog veel kutter. Succes ermee.
Maar als je van te voren al zo'n attitude hebt van domme mbo'ers dit dat. Dan geef je het ook geen kans, vervolgens moet je ook niet gaan klagen als een deel van het probleem ook bij jezelf licht. Probeer je gewoon te mengen in zo'n klas, zitten altijd wel toffe mensen tussen ook al pas je niet helemaal in de groepquote:Op woensdag 22 april 2015 19:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb echt zo'n pisthekel aan voetbal
Je beschrijft precies mijn leefstijl. Natuurlijk wel ieder weekend 2x zwaar naar de klote gaan dus centen heb ik niet...quote:Op woensdag 22 april 2015 22:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gewoon een huurflatje in een achterbuurt en geen auto voor de deur (dus met OV naar het werk), kun je al behoorlijk wat vaste lasten drukken.
En natuurlijk NOOIT vader worden
Ik ben er echt van overtuigd dat je niet gelukkig wordt van materiële zaken, zoals huis en auto. Ik ben ook heel erg tegen de aanpak van scheefwonen, ik zie namelijk liever dat er bijbebouwd wordt (eenheidsworst is makkelijk te realiseren).quote:Op woensdag 22 april 2015 23:29 schreef thewhiteguy het volgende:
[..]
Je beschrijft precies mijn leefstijl. Natuurlijk wel ieder weekend 2x zwaar naar de klote gaan dus centen heb ik niet...
Je komt toch uit de achterhoek. De prijzen van een vrijstaand huis daar zijn hetzelfde als die van een paar schoenen in de randstad.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben er echt van overtuigd dat je niet gelukkig wordt van materiële zaken, zoals huis en auto. Ik ben ook heel erg tegen de aanpak van scheefwonen, ik zie namelijk liever dat er bijbebouwd wordt (eenheidsworst is makkelijk te realiseren).
Ik zou later liever verre reizen wille maken, ipv in een vrijstaand huis wonen.
Ik wil later in nijmegen gaan wonen als dat kan, al is het slechts Dukenburg.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:37 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Je komt toch uit de achterhoek. De prijzen van een vrijstaand huis daar zijn hetzelfde als die van een paar schoenen in de randstad.
Huis van 2 ton betekent wel een hypotheekrente van 840 euro per maand, netto iets van 500. Eigenlijk te veel, aangezien je muurvast aan zit. Doe mij maar liever huren, dan maar geen achtelijke HRAquote:Op woensdag 22 april 2015 23:37 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Je komt toch uit de achterhoek. De prijzen van een vrijstaand huis daar zijn hetzelfde als die van een paar schoenen in de randstad.
na 30 jaar heb je ongeveer dan vier ton aan huur betaald voor een hok dat waarschijnlijk de helft zo groot is.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Huis van 2 ton betekent wel een hypotheekrente van 840 euro per maand, netto iets van 500. Eigenlijk te veel, aangezien je muurvast aan zit. Doe mij maar liever huren, dan maar geen achtelijke HRA
Alleen maar door het kunstmatig in stand houden van de hypotheekrenteaftrek. Huizenbezit zie ik als ouderwets. Met een flexibeler wordende arbeidsmarkt en veel relaties die niet in stand blijven is kopen een risicovolle bezigheid. Alleen als je nooit van baan en vrouw wisselt kan het verstandig zijn te kopen, maar dat is geen waarschijnlijkheid.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:45 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
na 30 jaar heb je ongeveer dan vier ton aan huur betaald voor een hok dat waarschijnlijk de helft zo groot is.
Overigens, als je jaarlijks bruto 10k rente betaalt op een hypotheek van 200k doe je iets fout.
Of je koopt gewoon op een centrale plaats.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen maar door het kunstmatig in stand houden van de hypotheekrenteaftrek. Huizenbezit zie ik als ouderwets. Met een flexibeler wordende arbeidsmarkt en veel relaties die niet in stand blijven is kopen een risicovolle bezigheid. Alleen als je nooit van baan en vrouw wisselt kan het verstandig zijn te kopen, maar dat is geen waarschijnlijkheid.
Ik wil geen slaaf worden van mijn eigen huis. Kapotwerken om een huis te moeten betalen.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:55 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Of je koopt gewoon op een centrale plaats.
Daarbij, wat weet jij nou van relaties
En verder kun je voor je 40ste het geld het nuttigst gebruiken. Daarna ga je door werkervaring meer verdienen, maar wordt je als je de 60 nadert minder vitaal en dus heb je minder mogelijkheden om het geld uit te geven. Het is dan zonde om het in je jonge jaren niet te gebruiken in plaats van te investeren in een huis.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:45 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
na 30 jaar heb je ongeveer dan vier ton aan huur betaald voor een hok dat waarschijnlijk de helft zo groot is.
Overigens, als je jaarlijks bruto 10k rente betaalt op een hypotheek van 200k doe je iets fout.
en wat als je iemand vind waarmee je denkt wel te kunnen opschieten? ga je die dan wel vragen om af te spreken?quote:Op woensdag 22 april 2015 20:26 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Neh, een paar maanden heb ik een keuze gemaakt mbt mijn studie waardoo ik nu veel moet samenwerken en samengewerkt heb met veel verschillende mensen. Puur om uit mijn comfortzone stappen en verschillende mensen te ontmoeten, maar ik kan met niemand echt opschieten, sta bekend als het muurbloempje. Ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon niet in mij zit.
Juist wel, andere vrijwillig(st)ers, stagiaires of jonge dames die er al werken, verpleegsters. Daarnaast heb je dus moeite met contact maken gezien je verhaal. Daar kun je met mensen leren praten en jezelf vertrouwen op krikken. Je moet niet direct op lekkere chicks ofzo in de kroeg oefenen, lukt het je niet gaat je self esteem nog omlaag. Je moet in kleine stapjes omhoog. Zeg eens keer wat op straat of iemand in de winkel, kan ook een dude zijn, of een oma in t bejaarden te huis, die oma's zijn ook vrouwen. Op en duur heb jezelf vertrouwen op sociaal gebied, en dan kun je ook met de leuke chicks praten op chille manier. Neuken en feesten kan altijd nog, ook na je studie.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:31 schreef Erno-BE het volgende:
Bij vrijwilligerswerk doe ik denken aan koffie rondbrengen in een bejaardentehuis, lijkt mij ook niet dat je daar leeftijdsgenoten tegen komt. Verder wouden die lui ook zo snel mogelijk weer terug naar hun incestdorp, terwijl ik juist liever langer niet thuis wil zijn, verveel me daar namelijk. Verder hebben ze op het hbo wel een studievereniging, maar ontbreekt er een gezelligheidscomponent, uni heeft dat namelijk wel.
Dat ook, lijkt misschien mooier dan t is...quote:Op donderdag 23 april 2015 02:06 schreef Mark031 het volgende:
/care
Leef gewoon op je eigen manier en laat je niet beďnvloeden door al die bullshit in onze maatschappij. Het is grote onzin om te zeggen dat het studentenleven de beste periode in je leven is. Iemand die een normale studie doet en een bijbaan heeft, heeft het al drukker dan iemand die gewoon full-time werkt.
Al dat gezeik over feestjes, zuipen en rondneuken is echt overdreven. Zulke figuren zijn waarschijnlijk niet serieus met hun studie, werken amper en doen verder geen ene reet in hun leven.
Zelf lid van het corps?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik zou het prachtig vinden. Bovendien zie je hier en daar al verdwaalde negers bij traditionele studentenverenigingen.
quote:
Ik heb nooit alcohol genuttigd, misschien toch maar een keer doen?quote:
Sporadisch.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik zou het prachtig vinden. Bovendien zie je hier en daar al verdwaalde negers bij traditionele studentenverenigingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |