Faalquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Je kent het wel, je vraagt aan iemand wat diegene zijn tofste periode uit zijn leven is geweest, als antwoord krijg je naar alle waarschijnlijkheid: studententijd.
Ik neem jullie even mee terug naar de middelbare school, 1e klas om precies te zijn. In de klas heb ik altijd bekend gestaan als de stille, verlegen, jongetje en had dus weinig contact met mijn mede-klasgenoten. Zo tegen het eind van de 1e klas ging ik reflecteren: Ik zag iedereen om me heen vriendjes / vriendinnetjes maken, plezier hebben, meisjes plagen, zoenen op schoolfeest, etc... je kent het wel.
Ik wil dit allemaal ook dacht ik bij mezelf, dus vol goede hoop keek ik uit naar volgend schooljaar want, nieuwe klas, nieuwe klasgenoten, en dus potentiële vriendjes en vriendinnetjes, helaas heb ik ook dit jaar weer gefaald. Maar dat maakte niet uit zei ik tegen mezelf, ik ga het het jaar daarop gewoon weer opnieuw proberen.... en het jaar daarop weer... maar het mocht niet baten, deze jongen heeft de middelbare school verlaten zonder connecties.
Inmiddels zit deze competente gebruiker - na een omweg weliswaar - midden in zijn studententijd, en wat valt dat tegen zeg! Ik hoopte hier vrienden te maken waarmee ik kon uitgaan, feesten, helemaal los gaan etc.. Maar nope, iedereen heeft zeg maar al zijn eigen vriendengroep en het is voor hun ook niet echt nodig om nieuwe vrienden te maken. Ook hier weer was ik zo naïef om te denken dat ik mijn 'netwerk' zou uitbreiden.
Nog een aantal jaartjes en dan hoop ik mijn diploma te halen. Ik maak me wel een beetje zorgen om de toekomst, als mijn studententijd al zo saai is hoe saai zal het dan wel niet zijn als ik straks aan het werk ben...? of pensioen...?
Subklacht:
CollegeRules blijkt geen correcte afspiegeling te zijn van het echte studentleven!
Turken bij het corpsquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Word lid bij het Corps, gegarandeerd een aantal zuipavonden per week.
Succes daar lid te worden als HBOerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Ik zou het prachtig vinden. Bovendien zie je hier en daar al verdwaalde negers bij traditionele studentenverenigingen.quote:
Niet weten dat de helft van een jaarclub tegenwoordig gevuld is met hbo cursisten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes daar lid te worden als HBOer
Kon ik maar weer terug naar de basisschoolquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef G.R.S. het volgende:
Beste tijd was toen ik op de basisschool zat. Helaas besefte ik het toen niet
Wie wil daar wezen dan ?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:14 schreef trigt013 het volgende:
Denken dat mensen zonder kruiwagen ook in de hogere klassen kunnen treden "omdat ze kwaliteiten hebben"
En corps sletjesquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
quote:
Juist. Meelopers. ieder zijn feestje ~!quote:
Ik nuttig geen alcohol.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Bovendien zie je hier en daar al verdwaalde negers bij traditionele studentenverenigingen.
Beide.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:12 schreef wickedmen het volgende:
TS waar faal jij dan in?
Contacten opbouwen of onderhouden?
Die wonen zeker allemaal nog thuis?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik hoopte hier vrienden te maken waarmee ik kon uitgaan, feesten, helemaal los gaan etc.. Maar nope, iedereen heeft zeg maar al zijn eigen vriendengroep en het is voor hun ook niet echt nodig om nieuwe vrienden te maken.
Ik woon ook thuis.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die wonen zeker allemaal nog thuis?
Dat is de kern van het probleem.quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:25 schreef Dimachaerus het volgende:
Beste tijd was gewoon middelbare school! Toen speelde ik een mmorpg en had ik veel 'online vrienden' en ik was toen echt gelukkig.
Whut ?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wedden dat het (sea)horse is?
Mee eens. Wat was het leven toen gemakkelijkquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:11 schreef G.R.S. het volgende:
Beste tijd was toen ik op de basisschool zat. Helaas besefte ik het toen niet
Dit doet mij helaas geloven dat je complete verhaal verzonnen is.quote:CollegeRules blijkt geen correcte afspiegeling te zijn van het echte studentleven!
Dat is waar het al mis kan gaan. Met een chill huis kun je al tenminste 1 vriendengroep hebben als je een beetje geluk hebt.quote:
Echt he. Geen stress, helemaal niets.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
Ligt allemaal aan jezelf, bro.
[..]
Mee eens. Wat was het leven toen gemakkelijk![]()
Half dagje naar school, lekker buiten spelen in de pauzes, flippo's ruilen en knikkeren en shit, plannen maken wat te doen na schooltijd en dan na schooltijd gewoon weer buiten spelen. Fuck man, het leven![]()
En het allemaal gewoon voor lief nemen en denken dat je hele leven zo zal zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:30 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Echt he. Geen stress, helemaal niets.
Toen ging op mijn negende mijn moeder dood, dag onschuld...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Half dagje naar school, lekker buiten spelen in de pauzes, flippo's ruilen en knikkeren en shit, plannen maken wat te doen na schooltijd en dan na schooltijd gewoon weer buiten spelen. Fuck man, het leven![]()
Dit. Maar ook de middelbare schooltijd was mooi, wel wat meer met de onzekerheid van de puberteit maar toch net zo onbezorgd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Knikkerenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Man, als ik weer 10 kon zijn, had ik zonder na te denken ja gezegd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dit. Maar ook de middelbare schooltijd was mooi, wel wat meer met de onzekerheid van de puberteit maar toch net zo onbezorgd.
Zeker, met z'n allen met houten geweren oorlogje spelen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:39 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Man, als ik weer 10 kon zijn, had ik zonder na te denken ja gezegd.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:31 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
En het allemaal gewoon voor lief nemen en denken dat je hele leven zo zal zijn.
Shit, man. Kwamen wij mooi even bedrogen uit.
Hutten bouwen om er vervolgens niks meer mee te doenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zeker, met z'n allen met houten geweren oorlogje spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |