Als het merkteken van God op hand en voorhoofd Gods wet is, zou het merkteken van het beest op hand of (subtiel verschil) voorhoofd dan niet de wet van het beest zijn?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:47 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Je merkt terecht op dat merkteken hier geassocieerd wordt met het houden van de wet. Wat is dan het merkteken op je rechterhand en voorhoofd? Het merkteken van het beest? Zijn dit niet de mensen die niet herboren kunnen worden omdat ze wordt wijsgemaakt dat ze de redding moeten kopen met werken of kunnen verliezen (verkopen) indien de werken niet goed genoeg zijn?
De context wijst denk ik op een ander teken dan het teken waarover gesproken wordt in Deuteronomium. Daar is het onbetwistbaar gelinkt aan Gods wet. Hier is dat volgens mij niet het geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef wiseguy-23 het volgende:
Hier hebben we nog een passage waarin het merkteken aan het voorhoofd duidelijk niet bepaald wordt door het wel of niet vieren van de sabbat.
. 4De HEER zei tegen hem: ‘Maak een ronde door Jeruzalem, en zet een merkteken op het voorhoofd van iedereen die jammert en klaagt om de gruwelijke dingen die er in de stad gebeuren.’ 5Tegen de zes anderen hoorde ik hem zeggen: ‘Ga achter hem aan, trek ook door de stad en dood iedereen. Jullie moeten geen medelijden tonen, jullie mogen geen medelijden kennen. 6Oude mensen, jonge mannen en vrouwen, moeders en kinderen – jullie moeten ze allemaal ombrengen, behalve de mensen die het merkteken dragen. Begin bij mijn heiligdom.’ En ze begonnen bij de zeventig oudsten, die voor de tempel stonden. 7Hij zei tegen de mannen: ‘Dood alle mensen in de voorhoven zodat de tempel onrein wordt, en ga dan naar buiten!’ Ze gingen naar buiten en trokken moordend door de stad. 8Terwijl zij moordend rondtrokken bleef ik achter, en ik wierp me voorover op de grond en schreeuwde: ‘Ach HEER, mijn God, gaat u, nu uw woede Jeruzalem treft, alle Israëlieten vernietigen die er nog zijn?’ 9Hij antwoordde: ‘De schuld die het volk van Israël en Juda op zich heeft geladen is onmetelijk groot. Het land is vol bloed, de stad vol onrecht, want ze denken bij zichzelf: De HEER heeft het land verlaten, de HEER ziet ons niet. 10Ik zal dan ook geen medelijden tonen, ik zal geen medelijden kennen; ik zal hen voor hun daden laten boeten.’ 11De in linnen geklede man met de schrijverskoker aan zijn gordel kwam terug en bracht verslag uit: ‘Ik heb gedaan wat u mij hebt bevolen.’
Weet je nog waarom er een conflict was tussen Mozes en de Farao?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:52 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het zegel van God is het bloed van het lam. Het is een herhaling van wat er plaats vond in Egypte. Iedereen die dit bloed accepteert is verzegeld in de eindtijd:
3Zeg tegen de hele gemeenschap van Israël: “Op de tiende van deze maand moet elke familie een lam of een bokje uitkiezen, elk gezin één. 4Gezinnen die te klein zijn om een heel dier te eten, nemen er samen met hun naaste buren een, rekening houdend met het aantal personen en met wat ieder nodig heeft. 5Het mag het jong van een schaap zijn of het jong van een geit, als het maar een mannelijk dier van één jaar oud is zonder enig gebrek. 6Houd dat apart tot de veertiende van deze maand; die dag moet de voltallige gemeenschap van Israël de dieren in de avondschemer slachten. 7Het bloed moeten jullie bij elk huis waarin een dier gegeten wordt, aan de beide deurposten en aan de bovendorpel strijken. 8Rooster het vlees en eet het nog diezelfde nacht, met ongedesemd brood en bittere kruiden. 9Het dier mag niet halfgaar of gekookt worden gegeten, maar uitsluitend geroosterd, en in zijn geheel: met kop, poten en ingewanden. 10Zorg dat er de volgende morgen niets meer van over is. Mocht er toch iets overblijven, dan moet je dat verbranden. 11Zo moeten jullie het eten: met je gordel om, je sandalen aan en je staf in de hand, in grote haast. Dit is een maaltijd ter ere van de HEER, het pesachmaal. 12Ik zal die nacht rondgaan door Egypte, en ik zal daar alle eerstgeborenen doden, zowel van de mensen als van het vee, en ik zal alle Egyptische goden van hun voetstuk stoten, want ik ben de HEER. 13Maar jullie zal ik voorbijgaan: aan het bloed zal ik jullie huizen herkennen, en door dat merkteken zal de dodelijke plaag waarmee ik Egypte straf, jullie niet treffen.
We zijn het beiden eens dat de Heilige Geest mensen verzegeld: godzijdank dat is in ieder geval een stapje in de goede richting. Volgens Ellen White was dit namelijk het werk van een engel die moest bepalen wie wel of niet gered moest worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die overtuigt ons van zonde. Hij begint ons ons ware karakter te laten zien, om in te transformeren en in harmonie te brengen met Gods wil.Het houden van de sabbat is dan geen 'werk', maar een resultaat van de verzegeling door de Heilige Geest. Het is de Heilige Geest die je ertoe beweegt Gods geboden te bewaren, inclusief de sabbat.Aan het einde der tijden zal de zondag internationaal geforceerd worden, de sabbat zal een werkdag worden. De sabbat wordt op die manier een zichtbaar teken voor de wereld dat sommige mensen door hun geloof verzegeld zijn met de Heilige Geest, die hen ondanks vervolging ertoe beweegt Gods sabbat te vieren. Hun liefde voor God, dankzij de Heilige Geest die zij ontvangen hebben door geloof, is groter dan hun liefde voor hun eigen leven.De sabbat vieren is dus geen werk waarmee je punten bij God verdient, maar een resultaat van de heiliging die God je geeft via Zijn Heilige Geest.
Egypte staat symbool voor de wereld van slavernij en zonde, en het bloed van het lam staat symbool voor Jezus' bloed. Jezus heeft ons uit Egypte bevrijd. Dit zal zich dadelijk op wereldwijde schaal nogmaals voordoen. Jouw eindtijd-scenario is onbijbelse speculate en vindt zijn oorsprong in de dwaalleer van Ellen White.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
de tiende van deze maand moet elke familie een lam of een bokje uitkiezen, elk gezin één. 4Gezinnen die te klein zijn om een heel dier te eten, nemen er samen met hun naaste buren een, rekening houdend met het aantal personen en met wat ieder nodig heeft. 5Het mag het jong van een schaap zijn of het jong van een geit, als het maar een mannelijk dier van één jaar oud is zonder enig gebrek. 6Houd dat apart tot de veertiende van deze maand; die dag moet de voltallige gemeenschap van Israël de dieren in de avondschemer slachten. 7Het bloed moeten jullie bij elk huis waarin een dier gegeten wordt, aan de beide deurposten en aan de bovendorpel strijken. 8Rooster het vlees en eet het nog diezelfde nacht, met ongedesemd brood en bittere kruiden. 9Het dier mag niet halfgaar of gekookt worden gegeten, maar uitsluitend geroosterd, en in zijn geheel: met kop, poten en ingewanden. 10Zorg dat er de volgende morgen niets meer van over is. Mocht er toch iets overblijven, dan moet je dat verbranden. 11Zo moeten jullie het eten: met je gordel om, je sandalen aan en je staf in de hand, in grote haast. Dit is een maaltijd ter ere van de HEER, het pesachmaal. 12Ik zal die nacht rondgaan door Egypte, en ik zal daar alle eerstgeborenen doden, zowel van de mensen als van het vee, en ik zal alle Egyptische goden van hun voetstuk stoten, want ik ben de HEER. 13Maar jullie zal ik voorbijgaan: aan het bloed zal ik jullie huizen herkennen, en door dat merkteken zal de dodelijke plaag waarmee ik Egypte straf, jullie niet treffen.
Dat komt uit openbaringen 7:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:02 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
We zijn het beiden eens dat de Heilige Geest mensen verzegeld: godzijdank dat is in ieder geval een stapje in de goede richting. Volgens Ellen White was dit namelijk het werk van een engel die moest bepalen wie wel of niet gered moest worden.![]()
Ben je bekend met de huidige bewegingen voor het verplichten van zondagsrust?quote:Jouw scenario kan niet waar zijn omdat christenen niet de sabbat hoeven te vieren. Het is volkomen onwaar dat de zondag/sabbat kwestie in de eindtijd een rol gaat spelen.
Wat ik zeg is dat de verzegeling door de Heilige Geest automatisch zal leiden tot het houden van de sabbat. Omdat Gods Geest je ertoe inspireert. Je vertrouwt dan dus niet op de wet, maar op de reddende kracht van Jezus, waardoor je de geest ontvangt, die je tot het observeren van de wet beweegt. Want de wet kan geen leven brengen, maar de geest. Echter het leven door de geest bevrijdt ons niet van de eisen van de wet. Het stelt ons ertoe in staat ernaar te leven, in tegenstelling tot ons vlees.quote:In feite, als je leert dat sabbatviering in de eindtijd noodzakelijk is, dan kan je niet het zegel van God ontvangen omdat je dan vertrouwt op de wet van Mozes voor je redding. Het onderscheid is heel duidelijk: zij die het ware evangelie ontvangen worden verzegeld, en zij die het valse evangelie ontvangen volgen de wereld. Vriendschap met de wereld is vijandschap tegenover God en visa versa. Door je te focussen op de afgeschafte rituele sabbatswet ben je niet goed in staat om je te richten op de essentie van het christendom die in geen enkele dag te vinden is. Desalniettemin kan je gerust op sabbatsdag naar de kerk gaan, maar het is geen morele wet voor christenen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom hadden Mozes en Farao in eerste instantie een conflict, waarom stuurde God plagen op farao af?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:05 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Egypte staat symbool voor de wereld van slavernij en zonde, en het bloed van het lam staat symbool voor Jezus' bloed. Jezus heeft ons uit Egypte bevrijd. Dit zal zich dadelijk op wereldwijde schaal nogmaals voordoen. Jouw eindtijd-scenario is onbijbelse speculate en vindt zijn oorsprong in de dwaalleer van Ellen White.
Openbaringen is symbolisch geschreven, je denkt toch niet serieus dat er straks een engel door de lucht gaat vliegen en zeggen "joehoeeee allemaal ff de sabbat houden anders ga je naar de helquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat komt uit openbaringen 7:
1 En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde, houdende de vier winden der aarde, opdat geen wind zou waaien op de aarde, noch op de zee, noch tegen enigen boom.
2 En ik zag een anderen engel opkomen van den opgang der zon, hebbende het zegel des levenden Gods; en hij riep met een grote stem tot de vier engelen, welke macht gegeven was de aarde en de zee te beschadigen,
3 Zeggende: Beschadigt de aarde niet, noch de zee, noch de bomen, totdat wij de dienstknechten onzes Gods zullen verzegeld hebben aan hun voorhoofden.
De zegeling is natuurlijk door de Heilige Geest. Door de Heilige Geest die in mij leeft en waardoor ik handel ben ik een kind van God:
14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. Romeinen 8
Maar de engelen spelen een rol in onze dagelijkse strijd en zijn de boodschappers van God.
[..]
Ben je bekend met de huidige bewegingen voor het verplichten van zondagsrust?
[..]
Wat ik zeg is dat de verzegeling door de Heilige Geest automatisch zal leiden tot het houden van de sabbat. Omdat Gods Geest je ertoe inspireert. Je vertrouwt dan dus niet op de wet, maar op de reddende kracht van Jezus, waardoor je de geest ontvangt, die je tot het observeren van de wet beweegt.
Omdat de Farao Gods volk niet wou laten gaan. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom hadden Mozes en Farao in eerste instantie een conflict, waarom stuurde God plagen op farao af?
Het eeuwige evangelie is het geloof van Jezus en het bewaren van de geboden van God.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:14 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Openbaringen is symbolisch geschreven, je denkt toch niet serieus dat er straks een engel door de lucht gaat vliegen en zeggen "joehoeeee allemaal ff de sabbat houden anders ga je naar de hel". De engel representeert dus een boodschap, het eeuwige evangelie, het ene ware evangelie dat satan wanhopig probeert te vernietigen (o.a. door gebruik te maken van Ellen White).
Het maakt me niet uit wat ze met de zondagsrust willen doen. Er is namelijk geen gebod in het NT om op zaterdag of op zondag of op welke dag dan ook naar de kerk te gaan. Dit is een eindtijdmisleiding van de duivel. Hij wil ons doen geloven dat we ons moeten focussen op de zondag/sabbat kwestie zodat we uit oog verliezen wat echt belangrijk is: het ware evangelie. De ZDA beweging is geinfiltreerd met behulp van Ellen White om als antithesis te dienen voor de RKK. Beiden zijn in feite hetzelfde.
Ik ben verzegeld en ik houd niet de sabbat
En wat wilde Mozes Gods volk laten doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:16 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Omdat de Farao Gods volk niet wou laten gaan. Wat is je punt?
Veelal legitieme vragen en daar heb ik er zeker een aantal van. En die bijbel zal er best allemaal antwoorden op hebben en ik geloof ook wel dat je dat gerust stelt en een prettig gevoel geeft. Wat ik echter totaal niet begrijp is hoe je die vaag geschreven, multi interpretabele bron gebruikt als antwoord op al die vragen zonder ook maar enige mogelijkheid om die bron te verifieren. En dat voor zulke intense vragen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:38 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
- Waar kom ik vandaan?
- Wat doe ik hier?
- Probleem van het kwaad?
- Waarom is de wereld zoals die is?
- Wat gaat er gebeuren met de wereld?
- Waarom zijn er zoveel verschillende religies?
- Hoe kan ik als mens compleet worden?
- Is er een hiernamaals?
Dergelijke vragen zijn volgens mij heel menselijk en ik denk dat iedereen er wellus over heeft nagedacht. Jijzelf vast ook wel.De een zoekt de antwoorden in deze wereld en de wetenschap, de ander in een of andere religie, ik zoek mijn antwoorden in het bijbelse geloof.
De geboden van God in openbaringen zijn niet de 10 gebodenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het eeuwige evangelie is het geloof van Jezus en het bewaren van de geboden van God.
[..]
En wat wilde Mozes Gods volk laten doen?
Je bent te lamlendig om het op te zoeken?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
De geboden van God in openbaringen zijn niet de 10 gebodenDat heb ik al uitgebreid behandeld in mijn vorige posts.
Wat Mozes Gods volk wou laten doen? ik weet niet waar je precies op doelt, u tell me.
Daar heb je idd een punt. Dat heet vertrouwen of geloof:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef truthortruth het volgende:
Veelal legitieme vragen en daar heb ik er zeker een aantal van. En die bijbel zal er best allemaal antwoorden op hebben en ik geloof ook wel dat je dat gerust stelt en een prettig gevoel geeft. Wat ik echter totaal niet begrijp is hoe je die vaag geschreven, multi interpretabele bron gebruikt als antwoord op al die vragen zonder ook maar enige mogelijkheid om die bron te verifieren. En dat voor zulke intense vragen.
Haha ik was het al aan het opzoeken, maar ik zeg tegen mijzelf. Hoofdlijn van het verhaal is dat Mozes gezonden was om zijn volk uit de slavernij te bevrijden en naar het beloofde land te voeren. De sabbat werd pas na de uittocht in Egypte gegeven, enfin ik zal het ff snel doorlezen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je bent te lamlendig om het op te zoeken?
Dus de protestanten zullen volgens jou door de RKK vervolgd gaan worden ?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:37 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Een Nieuwe Wereld Orde wordt opgericht. Dit is het Romeinse Rijk op wereldschaal waarbij de RKK heel veel invloed krijgt omdat er zich binnen deze kerk veel wonderen zullen manifesteren (een valse heilige geest). Er zullen twee groepen mensen zijn; mensen die het ware evangelie prediken en mensen die het valse evangelie prediken. Wanneer je het ware evangelie accepteert ben je verzegeld door de heilige geest en als je vertrouwt op je eigen werken en wereldse religies ontvang je het merkteken van de Nieuwe Wereld Orde (aka het merkteken van het beest).Veel mensen uit de eerste groep zullen vervolgd worden, in het Midden-Oosten zullen ze zelfs onthoofd worden. Terwjil dit zich afspeelt doen de meeste mensen net als in de dagen van Noach alsof er niks aan de hand is. Uiteindelijk zal er een oordeel komen over de wereld en zullen de mensen die het merkteken van de NWO hebben gekregen erachter komen dat ze bedrogen zijn door de RKK doordat ze de 10 plagen ontvangen. De wereld zal de RKK dan vernietigen en nadien komt Jezus terug.Ik kan er nu niet te diep op ingaan, dat gaat veel te diep, maar dit is volgens mij de bijbelse outline van de profetieen.
Het beeld van het beest is volgens mij de NWO. Ja protestanten zullen vervolgd worden, onder andere door katholieken, alhoewel deze redelijk beschaafd zijn tegenwoordig. Maar ik denk meer specifiek in het Midden-Oosten en landen waar niet zoveel vrijheid geldt. Als ik in Palestina het goede nieuws zou verkondigen zouden ze me waarschijnlijk ophangen ofzo. Jezus zei dat het einde zou komen nadat het goede nieuws van het evangelie in de hele wereld is gepredikt. Wat denk je dat er gebeurt als christenen in islamitische landen gaan zeggen dat redding plaats vindt door alleen in Jezus te geloven?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:30 schreef pappao het volgende:
[..]
Dus de protestanten zullen volgens jou door de RKK vervolgd gaan worden ?
en dat vindt je iets leuks?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:35 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Het beeld van het beest is volgens mij de NWO. Ja protestanten zullen vervolgd worden, onder andere door katholieken, alhoewel deze redelijk beschaafd zijn tegenwoordig. Maar ik denk meer specifiek in het Midden-Oosten en landen waar niet zoveel vrijheid geldt. Als ik in Palestina het goede nieuws zou verkondigen zouden ze me waarschijnlijk ophangen ofzo. Jezus zei dat het einde zou komen nadat het goede nieuws van het evangelie in de hele wereld is gepredikt. Wat denk je dat er gebeurt als christenen in islamitische landen gaan zeggen dat redding plaats vindt door alleen in Jezus te geloven?
Tja, de bijbel zorgt nu eenmaal voor een hoop verdeeldheid. Niet voor niets is er in de middeleeuwen menig traantje bloed gevloeid vanwege verschillen in christelijke opvattingen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef BerjanII het volgende:
[..]
en dat vindt je iets leuks?
Ik vind het gewoon hoogmoed van de bovenste plank, en terecht dat ze vervolgd worden. Het is helemaal geen goed nieuws, maar gewoon een probleem maken van iets en dan daar een "oplossing" voor hebben. Heey, weet je dat God boos op je is?
De temperatuur daalt naar -50.
Maar als je Jezus aanneemt, dan komt het weer goed.
De temperatuur stijgt 50 graden.
Op hoeveel zitten we dan?
Beter nieuws zou zijn dat er een God is, en dat het verder niks uit maakt. Dat die God werkelijk liefde is, en vergeeft om niet. En dat we na dit leven weer terug op Aarde komen, om verder te leren. Zoiets.
Ali zei dat Jezus zelf stelde dat hij de Waarheid was. Echt grappig, ik beweerde dat hij enthousiast was, maar dat hij niet weet van de hoed en rand. En hij bewijst het hier. Als ik een boek schrijft over Jezus en ik laat hem zeggen: "Ik ben een hippie, hoera, en ik sta hier aan mijn lul te snokken". Heeft Jezus dit dan ook gezegd, of heeft de schrijver (ik dus) hem woorden in de mond gelegd?
Dit is een retorische vraag.
Oh maar ik zeg ook niet dat ze hunl even lang al de sabbat vierden. In tegendeel, hun slavernij in Egypte maakte dat onmogelijk. Het gouden kalf laat ook zien dat ze niets meer wisten van afgoden. 400 jaar in Egypte had hun hele kijk op God veranderd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:48 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ali ik weet niet waar je op doelt, maar ik vind dit wel opvallend:
21Elke morgen verzamelde ieder zo veel als hij nodig had; zodra de zon begon te branden, smolt het weg. 22Maar op de zesde dag verzamelden ze een dubbele hoeveelheid: twee omer per persoon. De leiders van het volk kwamen dit bij Mozes melden. 23Mozes zei tegen hen: ‘De HEER heeft dit zo bepaald. Morgen is het een dag van rust, een heilige sabbat ter ere van de HEER. Bak of kook daarom wat u wilt klaarmaken, en bewaar wat er overblijft tot morgen.’ 24Ze lieten dus iets over voor de volgende dag, zoals Mozes had opgedragen; nu stonk het niet en zaten er geen wormen in. 25‘Dit moet u vandaag eten,’ zei Mozes, ‘want vandaag is het sabbat, een rustdag ter ere van de HEER, en zult u buiten het kamp niets vinden. 26Zes dagen kunt u voedsel verzamelen, maar de zevende dag is het sabbat, dan is het er niet.’ 27Toch gingen sommigen ook op de zevende dag op zoek, maar ze vonden niets. 28Toen zei de HEER tegen Mozes: ‘Hoe lang blijven jullie nog weigeren mijn geboden en voorschriften in acht te nemen? 29De HEER heeft jullie de sabbat gegeven en daarom geeft hij jullie op de zesde dag voedsel voor twee dagen. Laat ieder dus op de zevende dag blijven waar hij is, niemand mag dan het kamp verlaten.’ 30Toen hield iedereen op de zevende dag rust.
Hier wordt de sabbat voor het eerst gegeven, deze Joden hadden zelf geen flauw benul van het concept van de sabbat. Dat zou je zeker niet verwachten als ze hun leven lang al de sabbat vierden.
Maar dat geloof dat fascineert me dus, wat op de een of andere manier is het dus in staat om je rationaliteit uit te schakelen. Het komt als ik je goed begrijp dus niet uit de teksten maar de oorsprong ligt toch in je gevoel waarna je er rationaliteit bij gaat zoeken in de vorm van de bijbel.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Daar heb je idd een punt. Dat heet vertrouwen of geloof:
1Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien. 2Om hun geloof werden de mensen uit vroeger tijden geprezen. 3Door geloof komen we tot het inzicht dat de wereld door het woord van God geordend is, dat dus het zichtbare is ontstaan uit het niet-zichtbare
Uiteraard wil ik alles wat in de bijbel staat ook testen met behulp van geschiedenis, archeologie , natuurwetenschappen etc. In mijn ogen is de bijbel volkomen betrouwbaar. Het is echter wel lastig om het soms op de juiste wijze te interpreteren. Maar je hebt absoluut een punt.
Stel dat de bijbel een sprookjesboek is zit ik al mijn tijd te verdoen voor niks. Is de bijbel daarentegen waar dan wacht mij een mooie toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |