abonnement Unibet Coolblue
pi_123207761
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123211517
Emmm, als je een kinderwagen krijgt met zo'n wagenbak erop... moet je daar dan ook nog dingen voor in kopen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe zoiets eruit ziet :') Heb je hoeslakentjes en apartje dekentjes nodig bijvoorbeeld?
Sarcasme. Herken het.
pi_123211673
Soms wel soms niet. Bij de ene wagen zit alles er bij en bij andere niet :D
Aparte dekentjes enzo is allemaal niet nodig je kan gewoon de standaard wiegdekentjes gebruiken.
pi_123211781
Je kan een hydrofiel leggen op het matrasje (in de wiegbak) tegen kots/kwijl :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:33:55 #5
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123212406
Ja of een leuke verschoningskussenhoes om het matrasje heen. Past precies en blijft goed zitten :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:36:08 #6
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123212502
Matrasjes voor je wieg ook! En die kun je daarna dus weer gebruiken als hoes voor je verschoningskussen. :)
A grand adventure has begun.
pi_123215707
Ik snap het niet meer. Hebben jullie het nou over de bak van de wandelwagen of de wieg? Want ik heb dus geen wieg...
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:11:44 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123215933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:06 schreef Spirit82 het volgende:
Ik snap het niet meer. Hebben jullie het nou over de bak van de wandelwagen of de wieg? Want ik heb dus geen wieg...
De wandelwagenbak! Daar pas dus als bescherming voor het matrasje wiegmatras beschermers (80cmx40cm) om of waskussenhoezen.
pi_123217363
Ik heb ook een wieghoeslaken er in. En een wiegdekentje en lakentje, en nog een hydrofiel op het hoofdeinde ;)
pi_123217373
Maar voor minder geld koop je een verschoningskussen-hoes, precies hetzelfde!
pi_123219694
Duidelijk! Dank u. Totaal niet bij stilgestaan dus.
Sarcasme. Herken het.
pi_123271360
Vraagje:

Waarom kijken babies je soms zo lang aan met een gezicht van: "en wie ben jij dan wel? "
Meestal gebeurd dat als je zo vasthoudt (voor je gezicht) en dan zie je ze letterlijk je helemaal opnemen alsof ze naar aandachtspunten van je gezicht zoeken.

In mijn geval kwam er al snel een glimlach op het gezicht van de baby met een kirrend geluid. :)
(was op bezoek bij goede vrienden van ons.)


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 12:50:16 ]
  zondag 24 februari 2013 @ 17:41:23 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_123287311
Is dat niet omdat het best lang duurt voordat de ogen van een baby daadwerkelijk kunnen focussen en dat ze de eerste periode heel slecht kunnen zien en dus voornamelijk op geur en geluid afgaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123298347
Baby's kunnen nog niet zo goed hun blik verplaatsen/ afwenden van iets dat hun aandacht heeft, omdat daarvoor bepaalde hersenengebieden nog verder moeten rijpen. Sticky fixation wordt dat genoemd. En dat in combinatie met de voorkeur voor het bekijken van gezichten zorgt voor wat je beschrijft, Iwanius.

Als baby's van ongeveer 6 weken oud kijken naar een stilstaand beeld van een gezicht, dan zoeken ze de contrasten op: de omtrek van het gezicht, de haargrens. Jonge baby's kijken graag naar contrasten, omdat ze nog niet zo scherp kunnen zien. Het scherpst zien ze zo tussen de 20 en 70 cm. Precies de juiste afstand als je een kindje vasthoudt. Als het gezicht beweegt kijken baby's van 6 weken oud trouwens ook naar de ogen en de mond.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123376053
euhm, meisjes plassen dus ook alles onder als je een luier verschoont (althans, die van mij). En ik heb al genoeg was dus hoe voorkom ik dit? Bij een jongetje kan je er zo leuk een doekje overheen gooien maar dat werkt niet met een meisje.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:30:31 #16
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123376451
Hehehe, echt voorkomen kan je het niet, behalve heel snel een nieuwe luier eronder leggen...
Verschonen voor de voeding ipv na de voeding zorgt voor minder risico op lekkage. :)
pi_123378260
Ik leg altijd eerst een schone luier onder de billen, voor ik de oude open maak. Dan kun je in geval van dreigend plasincident altijd een luier dichtvouwen, schoon dan wel vies.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123379397
We verschonen sowieso voor de voeding..... en dan heb ik het nog niet eens over spuitpoep. Is gelukkig alweer een tijdje geleden maar de hele couveuse zat onder. Meisjes zijn echt viespeuken!
pi_123379432
Sofie plaste ook vaker bij een open luier dan Luuk dat doet.
*poef* nu is het weg
pi_123379519
Bij jongetjes zie je het tenminste aankomen. Hoewel we daarbij in het begin nog wel vaak doorlekincidentjes hadden.
pi_123379741
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:58 schreef Soempie het volgende:
En dat in combinatie met de voorkeur voor het bekijken van gezichten zorgt voor wat je beschrijft, Iwanius.

Ook ooit gelezen dat baby's liever kijken naar mooie (lees: aantrekkelijke) gezichten dan naar de minder aantrekkelijke gezichten.
pi_123385130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:30 schreef Juud79 het volgende:
Hehehe, echt voorkomen kan je het niet, behalve heel snel een nieuwe luier eronder leggen...
Verschonen voor de voeding ipv na de voeding zorgt voor minder risico op lekkage. :)
Tja, ik weet nog dat eva 4 dagen oud was en de kraam haar verschoonde op het voeteneind. Nét op het moment dat ze zei dat meisjes verschonen makkelijker was, omdat jongetjes nog wel eens met een boog plaste, plaste eva. Met een zo mogelijk nog grotere boog :+
Kraam onder, muur nat (halve meter van bed vandaan). Dus dan is een luier eronder geen oplossing. Ze kan het nog steeds trouwens. Van de week stond ze onder de douche en plaste ze met een boog naar voren :|W

Soms kun je het niet voorkomen, maar moet je gewoon dweilen. Ik zou zorgen voor een hydrofiel oid in de buurt, zodat je die snel kan inzetten.
pi_123616532
Geen vraag over baby's voor dummies, maar eentje voor mama's ;)

14 weken terug bevallen, en nu begint m'n haar opeens met bosjes tegelijk uit te vallen!! Had dat tijdens de zwangerschap ook, pas in de laatste 2/3 maanden kreeg ik mooi haar.

Iemand tips? Vitamine's oid?
pi_123616596
Het is echt iets dat bij ontzwangeren hoort :Y
pi_123617006
Toevallig staat het vandaag zelfs op mijn scheurkalender: "Geniet van je volle haardos! Een maand of 3/4 na de bevalling valt een deel helaas weer uit"
pi_123617134
Ik trek al ruim een maand de plukken haar uit mijn hoofd. Verschrikkelijk. Had dit bij Sofie ook zo enorm.
*poef* nu is het weg
pi_123617267
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik trek al ruim een maand de plukken haar uit mijn hoofd. Verschrikkelijk. Had dit bij Sofie ook zo enorm.
ik ook... Baal er behoorlijk van :(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123617342
Ik vind het ook zo vies, overal haren. Luuk zit vaak vol, Sofie vind het nu leuk om aan mijn haar te trekken, want dan heeft ze wat in dr handen. En het doucheputje.. Jakkes. En dan gaat het straks weer terug groeien en dan heb ik weer zo'n laag korte haartjes..
*poef* nu is het weg
pi_123617983
Ik ben ook wel een beetje klaar met die haaruitval, Otje zit inderdaad steeds onder. :X (of dat je bij de cb-arts de luier uitdoet en dat er dan een haar tussen de billetjes zit :') )

Hoe verschoon je een baby van vier maanden die alles wil behalve op haar rug blijven liggen? (behalve langzaam ...)
  maandag 4 maart 2013 @ 15:01:03 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123618080
Houtgreep.....
En bedenken dat het pas echt een feest wordt als ze niet alleen rollen maar ook van de commode af willen kruipen, gaan staan en alles willen pakken wat binnen handbereik ligt....
pi_123618141
Wij hadden speciaal speelgoed liggen bij de commode, maar Sofie was niet zo beweeglijk eigenlijk.
*poef* nu is het weg
  maandag 4 maart 2013 @ 16:03:39 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123620397
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:34 schreef Suikertante het volgende:
Toevallig staat het vandaag zelfs op mijn scheurkalender: "Geniet van je volle haardos! Een maand of 3/4 na de bevalling valt een deel helaas weer uit"
Ah vandaar. Ik dacht dat ik de dans ontsprongen was, maar nu zo'n 3,5 maand na mijn bevalling vind ik overal mijn haren terug. ;(
pi_123620438
Mijn haar, wat doe je :'(
Drama drama.. maar het hoort het dus bij. Geen mama's hier die iets gebruikt hebben?
  maandag 4 maart 2013 @ 17:16:16 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123623296
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn haar, wat doe je :'(
Drama drama.. maar het hoort het dus bij. Geen mama's hier die iets gebruikt hebben?
Volgens mij werkt dat allemaal niet, allemaal marketing. Net zoals smeren tegen striae. Het is gewoon iets hormonaals ben ik bang.

Je ondertitel werkt wel! Ik lees bijna nooit meer poepstokje!
pi_123623791
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat allemaal niet, allemaal marketing. Net zoals smeren tegen striae. Het is gewoon iets hormonaals ben ik bang.

Je ondertitel werkt wel! Ik lees bijna nooit meer poepstokje!
Ja dat zal wel inderdaad.. Beetje jammer, kreeg net allemaal complimenten, omdat ik normaal ook een dooi pruikje heb.
Even afzien dus, komt vanzelf wel weer goed.
pi_123624320
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

Hoe verschoon je een baby van vier maanden die alles wil behalve op haar rug blijven liggen? (behalve langzaam ...)
Afleiden met een prachtig speeltje (wat vaak neerkomt op je telefoon), of iets waar ze op kunnen sabbelen met een smaakje, hoewel vier maanden daar nog wel wat jong voor is eigenlijk.

Ik begon altijd 'rare' hoge geluidjes te maken, maar dat werkt ook niet eeuwig :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_123650356
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Afleiden met een prachtig speeltje (wat vaak neerkomt op je telefoon), of iets waar ze op kunnen sabbelen met een smaakje, hoewel vier maanden daar nog wel wat jong voor is eigenlijk.

Ik begon altijd 'rare' hoge geluidjes te maken, maar dat werkt ook niet eeuwig :P
ik bereikte goede resultaten met onze eigen oude rammelaar. sangdrax en ik hadden er elk eentje; zo'n hele foute ivoren ring met een zilveren beertje oid eraan (gegraveerd uiteraard). daar mochten ze alleen mee spelen op het aankleedkussen en verder nooit.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:00:36 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123652800
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn haar, wat doe je :'(
Drama drama.. maar het hoort het dus bij. Geen mama's hier die iets gebruikt hebben?
Ik heb Vit B Complex gebruikt, de een zegt dat het helpt, de ander zegt van niet. Ik zag na een maand of twee de eerste nieuwe haren weer verschijnen. Al met al duurde mijn haaruitval wel een maand of 4/5 ongeveer...het stopt op een gegeven moment vanzelf weer en dan moet het zich nog herstellen. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nu dikker en mooier haar heb dan in had.

Dus wanhoop niet, ik vond het ook vreselijk en best eng, maar het komt echt goed. ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:27:00 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123653552
Ik heb ook een vraag! Hoe doen jullie dat met bedje opmaken? Ik heb het idee dat mijn kind straks met het hoofd naar beneden ligt omdat de matras aan het voeteneind omhoog komt door het instoppen van de deken.

Leg je dan ook nog iets onder het hoofdeind? Of alleen als je kindje last lijkt te hebben van melk die terug komt lopen?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:28:37 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123653590
Wij hadden een handdoekje gelegd onder het matrasje bij het hoofdeinde omdat het bij ons ook een beetje schuin af liep
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:30:57 #41
397865 Anetta84
Eindelijk volwassen
pi_123653665
Ik probeer mijn kindje wel altijd zo plat mogelijk te laten liggen. Handdoekje kan daarbij inderdaad helpen.
Gelukkig getrouwd, in verwachting en trotse moeder van 2. Hierna is het wel even genoeg. :-)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:30:59 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123653666
Ah, dus toch! Goed om te weten ^O^
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:43:54 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123654045
Die wiegjes zijn zo klein en wiegdekens zijn best groot, dus het is best lastig idd om anders je matrasje gelijk te krijgen. Bij ons was het een groot provisorisch geheel onder die matras :')
pi_123655893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Die wiegjes zijn zo klein en wiegdekens zijn best groot, dus het is best lastig idd om anders je matrasje gelijk te krijgen. Bij ons was het een groot provisorisch geheel onder die matras :')
Dit.

Heb hem na een paar weken in een slaapzakje gestopt, en daar over heen nog een dekentje. Maar hij ging al vrij gauw in z'n ledikantje, daar sliep hij nou eenmaal het beste. Daar had hij ook een slaapzakje aan en een deken tot aan z'n borst. Kort opgemaakt, maar die van mij hupst altijd naar boven ipv beneden :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:12:21 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123656978
Ik kan helemaal niks met dekentjes, dus ik heb al snel het dekbedje uit de kinderwagen in de wieg gebruikt.
Ja foei, ik weet het.......... dekbedjes zijn streng verboden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:18:34 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123657175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:32 schreef simmu het volgende:

[..]

ik bereikte goede resultaten met onze eigen oude rammelaar. sangdrax en ik hadden er elk eentje; zo'n hele foute ivoren ring met een zilveren beertje oid eraan (gegraveerd uiteraard). daar mochten ze alleen mee spelen op het aankleedkussen en verder nooit.
Hier ook! Ik had een hondje :D
pi_123657479
Over dekbedjes/dekentjes gesproken. Wij doen niet aan een wiegje, maar meteen aan een ledikant. Dat is nogal een groot ding. Ik heb nu geen idee wat voor dekentje ik moet kopen. Hij moet eigenlijk groter zijn dan het ledikant, anders kun je 'm niet instoppen. Maar hoeveel groter dan? Het matrasje is 1,20 bij 0,60. En wat doe je er verder op?
pi_123657528
Je hebt gewoon ledikantdekentjes toch? En verder had ik er een hoeslaken bij en een lakentje.

Edit: deze bijvoorbeeld
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:29:51 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123657588
En je kindje ligt in het begin helemaal onderin. Heb je echt mega veel (ledikant)deken over!
pi_123657623
Ik deed het dekentje dubbel (maar mijn kind geboren toen het heel hard vroor), of een matrozenbedje met alleen het lakentje dubbel en dan de deken tot aan beneden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123657664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:27 schreef Suikertante het volgende:
Over dekbedjes/dekentjes gesproken. Wij doen niet aan een wiegje, maar meteen aan een ledikant. Dat is nogal een groot ding. Ik heb nu geen idee wat voor dekentje ik moet kopen. Hij moet eigenlijk groter zijn dan het ledikant, anders kun je 'm niet instoppen. Maar hoeveel groter dan? Het matrasje is 1,20 bij 0,60. En wat doe je er verder op?
Je loopt achter!! Deze vraag heb ik weeeeken geleden al gesteld :P

Advies was toen vooral om een ledikantdeken te kopen (katoen) met een lakentje. Omdat ik sowieso nog een wiegdekentje (met lakentje) moet hebben voor de bak van de wandelwagen had ik bedacht dat als de ledikantdeken te groot blijkt (je moet het bedje heel kort opmaken en dan kun je dus een prop onder het matras krijgen) ik altijd nog die wiegdeken erbij kan pakken.
Sarcasme. Herken het.
pi_123657714
Oh is elk ledikantje dan even groot? Die logica was nog niet in me opgekomen :')
Yes, dan kan ook het sterrendekentje van Prénatal!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tante, dat was precies waarom ik het vraag.. de wiegdekentjes zijn namelijk vaak wat smal, maar de ledikantdekens natuurlijk weer heel lang!

Matrozenbedje moest ik even googlen, dat is slim :) Deze komt in mei dus ik verwacht niet dat het dan nog gaat vriezen.

Ohnoes, moet ik ook nog iets voor in de kinderwagen?! Ik dacht dat daar al iets in zat, maar dat is inderdaad een soort ritshoes helemaal bovenop, jemig. Goed dat je het zegt :)

Gelukkig bestaan winkels na de geboorte ook nog, we gaan echt wel dingen vergeten!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:35:53 #53
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123657735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed het dekentje dubbel (maar mijn kind geboren toen het heel hard vroor), of een matrozenbedje met alleen het lakentje dubbel en dan de deken tot aan beneden.
Ja, mijn meisje is van 31 juli en vlak daarna werd het in de 30 graden. Toen lag ze sowieso alleen onder een lakentje en ze is al heel snel in een (überschattig) ienieminie slaapzakje gaan slapen. Mijn woelratje beweegt veel te veel voor een dekentje en lakentje.
pi_123657751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:34 schreef Suikertante het volgende:
Oh is elk ledikantje dan even groot? Die logica was nog niet in me opgekomen :')
Yes, dan kan ook het sterrendekentje van Prénatal!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tante, dat was precies waarom ik het vraag.. de wiegdekentjes zijn namelijk vaak wat smal, maar de ledikantdekens natuurlijk weer heel lang!

Matrozenbedje moest ik even googlen, dat is slim :) Deze komt in mei dus ik verwacht niet dat het dan nog gaat vriezen.

Ohnoes, moet ik ook nog iets voor in de kinderwagen?! Ik dacht dat daar al iets in zat, maar dat is inderdaad een soort ritshoes helemaal bovenop, jemig. Goed dat je het zegt :)

Gelukkig bestaan winkels na de geboorte ook nog, we gaan echt wel dingen vergeten!
Hahahaha, ja dat had ik dus ook :D Echt zo'n openbaring van: ohja, die bak is natuurlijk leeg ja... hmmm... Dus dat heb ik hier toen ook meteen even nagevraagd :P

En daar moet je dus ook nog wieghoeslakentje voor hebben voor om het matrasje, blijkbaar.
Sarcasme. Herken het.
pi_123657822
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn haar, wat doe je :'(
Drama drama.. maar het hoort het dus bij. Geen mama's hier die iets gebruikt hebben?
Het is puur hormonaal en hoort er echt bij. Helaas. Je verliest eenvoudigweg de haren die je door de hormonen hebt vastgehouden tijdens de zwangerschap.
Ik had er bij de eerste niet zoveel last van. Althans, ik dacht dat ik er onwijs last van had, hele bossen haar eruit enzo. Maar bij de tweede had k serieus kale plekken ;( ik voelde me echt afschuwelijk, van die oude-mannen inhammen en een scheiding die toch wel wat breder wordt... en ik had al van dat dikke haar (kuch). Inmiddels is het weer bijgegroeid maar ik heb wel nog een hele tijd met een rare pluk gelopen die als een soort voelspriet opzij stak :') ik heb slag in mn haar dus die pluk was erg weerbarstig. Tegenwoordig is ie lang genoeg om met een leuk knipje getemd te worden ;)

[sub]overigens, ik gebruik de Naturals shampoo en cremespoeling van de Hema, helpt niet tegen haaruitval verder :P maar ik had wel het gevoel dat mn stugge weerbarstige post-hormonale haar eindelijk weer eens wat gladder werd en wat minder STRO deed en wat meer meewerkte enzo.[sub]
:)
pi_123657851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:36 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
En daar moet je dus ook nog wieghoeslakentje voor hebben voor om het matrasje, blijkbaar.
Oja, duh. Toch weer goed dat je het zegt :') :D
pi_123657864
Ik had een slaapzakje voor in de wandelwagen, ook zo schattig O+ En ik deed nog wel een wieghoeslakentje om het matrasje voor het spugen. Maar meer omdat ik die had liggen (zelf geen wieg, maar wel de spullen gekregen), anders had ik het met een hydrofiel opgelost.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:40:21 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123657877
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:34 schreef Suikertante het volgende:

Tante, dat was precies waarom ik het vraag.. de wiegdekentjes zijn namelijk vaak wat smal, maar de ledikantdekens natuurlijk weer heel lang!

Ledikantjes hebben vaak standaard maten ja. 120 x 60 is volgens mij het meest gangbaar. Ik vond het ook heel onhandig, dat gedoe met dekentjes proppen etc. Nu lag E. in een wiegje en dat was al een stuk beter te hanteren voor mij, onhandig als ik ben. Maarja, zoals ik hierboven al typte is mijn dochter van eind juli en was het al snel veel te warm voor een lakentje + dekentje. Toen was het alleen lakentje en dat ging prima. Daarna snel op slaapzakje over gegaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:38 schreef mignonne het volgende:

Inmiddels is het weer bijgegroeid maar ik heb wel nog een hele tijd met een rare pluk gelopen die als een soort voelspriet opzij stak :') ik heb slag in mn haar dus die pluk was erg weerbarstig. Tegenwoordig is ie lang genoeg om met een leuk knipje getemd te worden ;)

Herkenbaar ;(
pi_123657922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had een slaapzakje voor in de wandelwagen, ook zo schattig O+ En ik deed nog wel een wieghoeslakentje om het matrasje voor het spugen. Maar meer omdat ik die had liggen (zelf geen wieg, maar wel de spullen gekregen), anders had ik het met een hydrofiel opgelost.
Slaapzakjes O+
Ik heb wel al wat tweedehands liggen, maar voor die eerste weken begreep ik dat dat nog niet zo'n goed plan is. Dekentjes zijn ook altijd handig eigenlijk, dus ach, ik ga wel winkelen.. O-) :D
pi_123658032
Mijn baby sliep niet in de wandelwagen, dus gebruikte ik het alleen om te wandelen en dan let ik er steeds op. Maar ik had dus echt een slaapzakje, niet eentje die je aan doet. Een soort bunting bag eigenlijk. Wacht, een plaatje helpt :')



Ik vond dat handiger dan lakentje-dekentje, maar ik ben dus ook notoir onhandig. En ik ben ook blij dat we dat gerommel niet meer hebben, ik vind het überschattig zo'n opgemaakt bedje, maar zo'n gedoe. Nu is het slaapzak aan en dreumes in bed, veel makkelijker ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123658057
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby sliep niet in de wandelwagen, dus gebruikte ik het alleen om te wandelen en dan let ik er steeds op. Maar ik had dus echt een slaapzakje, niet eentje die je aan doet. Een soort bunting bag eigenlijk. Wacht, een plaatje helpt :')

[ afbeelding ]

Ik vond dat handiger dan lakentje-dekentje, maar ik ben dus ook notoir onhandig. En ik ben ook blij dat we dat gerommel niet meer hebben, ik vind het überschattig zo'n opgemaakt bedje, maar zo'n gedoe. Nu is het slaapzak aan en dreumes in bed, veel makkelijker ;)
TE LIEF!! O+ O+

Ik willem :@
Sarcasme. Herken het.
pi_123658080
Ik had die dus niet trouwens, want ik heb een jongen :+ Mijn uilending was ook tof, maar daar vind ik dan weer geen plaatje van.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:48:22 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123658106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby sliep niet in de wandelwagen, dus gebruikte ik het alleen om te wandelen en dan let ik er steeds op. Maar ik had dus echt een slaapzakje, niet eentje die je aan doet. Een soort bunting bag eigenlijk. Wacht, een plaatje helpt :')

[ afbeelding ]

Ik vond dat handiger dan lakentje-dekentje, maar ik ben dus ook notoir onhandig. En ik ben ook blij dat we dat gerommel niet meer hebben, ik vind het überschattig zo'n opgemaakt bedje, maar zo'n gedoe. Nu is het slaapzak aan en dreumes in bed, veel makkelijker ;)
Herkenbaar, allemaal! Ik heb de Koeka 'slaapzak', zelfde idee, ook zo superfijn. Nooit met dekentje/lakentje bezig geweest in de wandelwagenwieg.
pi_123658196
Die van Koeka wil ik ook!! O+ O+

Jeetje wat word ik hebberig van zwanger zijn :@
Sarcasme. Herken het.
pi_123658238


[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 05-03-2013 16:18:19 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123658338
O+ O+
Dwell studio? Ik heb er een dekentje van voor in de kinderwagen. (vind je die draagbeugel niet heel onhandig op de kinderwagen?)
pi_123658395
Dat was het ja, dankje! Ja, vreselijk onhandig, is er na de eerste wandeling ook afgegaan ;) (en hij ligt inmiddels ook allang niet meer in de bak)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:58:28 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123658458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:52 schreef Clubsoda het volgende:


2 weken oud, bij -12 O+
O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Tante_Soesa op 05-03-2013 16:19:55 ]
pi_123658645
Wat een popje Soesa O+ Ik heb een vier maanden foto in rompertje in de wandelwagenbak :+ grappig dat verschil tussen zomer- en winterkindjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123659076
Wat is eigenlijk het verschil tussen een trappelzak en een slaapzak?
Sarcasme. Herken het.
pi_123659785
Je hebt ook bunting bags light toch, voor in de zomer? ;)
pi_123663304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:36 schreef Spirit82 het volgende:

[..]


En daar moet je dus ook nog wieghoeslakentje voor hebben voor om het matrasje, blijkbaar.
Wij hebben er een waskussenhoes omheen gedaan, net iets goedkoper en je kan ze daarna ook nog goed gebruiken. Past perfect!


Vanaf wanneer mag een baby eigenlijk in een wipstoeltje?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:25:13 #73
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123664222
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby sliep niet in de wandelwagen, dus gebruikte ik het alleen om te wandelen en dan let ik er steeds op. Maar ik had dus echt een slaapzakje, niet eentje die je aan doet. Een soort bunting bag eigenlijk. Wacht, een plaatje helpt :')

[ afbeelding ]

Ik vond dat handiger dan lakentje-dekentje, maar ik ben dus ook notoir onhandig. En ik ben ook blij dat we dat gerommel niet meer hebben, ik vind het überschattig zo'n opgemaakt bedje, maar zo'n gedoe. Nu is het slaapzak aan en dreumes in bed, veel makkelijker ;)
Die lijkt me ook fijn, ja. Wij gebruikten altijd de Wallaboo, ook super fijn in de kinderwagenbak i.p.v. een deken.

  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:56:38 #74
258612 nytar
boys boys boys
pi_123665480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Die lijkt me ook fijn, ja. Wij gebruikten altijd de Wallaboo, ook super fijn in de kinderwagenbak i.p.v. een deken.

[ afbeelding ]
+1
fantastisch in de kinderwagen. We gebruiken zelfs geen extra jasje ofzo
pi_123667124
Gut, het is nu niet erg relevant meer want hij past bijna niet meer in de reiswieg, maar wat een goeie tips! Die aankleedkussenhoes om het matrasje _O_
En de bunting bag of wallaboo als slaapzak in de reiswieg gebruiken had ook een hoop lakentje dekentje instoptoestanden gescheeld.
pi_123667329
Ik heb het al een paar keer gevraagd maar ik vergeet het steeds :@ Sorry.
Wat is dan een fijne wallaboo, bunting bag achtig ding om in de wieg te gebruiken in de zomer?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 17:46:32 #77
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123667516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 17:34 schreef Mineola het volgende:
Gut, het is nu niet erg relevant meer want hij past bijna niet meer in de reiswieg, maar wat een goeie tips! Die aankleedkussenhoes om het matrasje _O_
En de bunting bag of wallaboo als slaapzak in de reiswieg gebruiken had ook een hoop lakentje dekentje instoptoestanden gescheeld.
Hoppa, in het notitieboekje voor nummer 2! ;)
pi_123755758
Voedingsvraagje!

Mijn zoon is nu 14weken (3mnd10dg) en krijgt sinds dinsdag rijstebloem door zijn laatste fles. Hij heeft nu al twee nachten gelijk doorgeslapen! Normaliter sliep hij 6/7 uur en kwam dan voor een fles, daarna sliep hij weer 4 uur. Maar nu dus in 1 ruk 11 uur! :D

Nu mocht in van het CB straks rustig aan beginnen met fruithapjes/groentehapjes. Hoe hebben jullie dit aangepakt? En hoeveel kreeg je baby per keer?
Zijn er ook mama's die de fruithapjes door de fles deden?
pi_123755853
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:05 schreef Loj het volgende:

Vanaf wanneer mag een baby eigenlijk in een wipstoeltje?
Wij hadden S al met een paar weken in het wipstoeltje, in de ligstand. Hij zit nu al een paar weken in de zit/lig stand, onder een speelboog. Vind ie prachtig!
pi_123756027
Ik heb gepureerd gegeven en dan in 1 keer een hele broccoli gekookt en die gepureerd in een ijsblokjesvorm ingevroren. En dan kreeg hij 1 of 2 blokjes. En fruit een stuk gepureerd en daar dan wat van gegeven. In het begin eten ze toch nog amper.

Fruit door de fles? Nooit van gehoord. Lijkt me ook dat daar de speen van dicht gaat zitten en het hele idee van van een lepeltje eten en mondgevoel is dan ook een beetje weg. Lijkt mij geen goed plan.
pi_123756106
Ik gaf alles gewoon zonder te pureren ala rapley..
Maar ik geloof dan ook in bijvoeding vanaf de 6 maanden :D
pi_123756207
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:45 schreef Kyara het volgende:
Ik heb gepureerd gegeven en dan in 1 keer een hele broccoli gekookt en die gepureerd in een ijsblokjesvorm ingevroren. En dan kreeg hij 1 of 2 blokjes. En fruit een stuk gepureerd en daar dan wat van gegeven. In het begin eten ze toch nog amper.

Fruit door de fles? Nooit van gehoord. Lijkt me ook dat daar de speen van dicht gaat zitten en het hele idee van van een lepeltje eten en mondgevoel is dan ook een beetje weg. Lijkt mij geen goed plan.
Fruit uit een potje ;) Schijnt heel goed door de papspeen te kunnen. Zo kun je de ene helft via het lepeltje geven en de andere helft via de fles.
Maar natuurlijk beter om het via het lepeltje te doen, dat moet hij toch leren.

CB adviseerde om al met 4maand te beginnen, dat van 6maand was alweer achterhaald zei ze. Juist tussen de 4e en 7e maand is het beste. Waarom ben ik vergeten, maar ik mocht over een paar weken beginnen :)

Ik ga trouwens geen rapley doen, maar gewoon zelf vers koken of anders uit potjes.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:50:43 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123756234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Voedingsvraagje!

Mijn zoon is nu 14weken (3mnd10dg) en krijgt sinds dinsdag rijstebloem door zijn laatste fles. Hij heeft nu al twee nachten gelijk doorgeslapen! Normaliter sliep hij 6/7 uur en kwam dan voor een fles, daarna sliep hij weer 4 uur. Maar nu dus in 1 ruk 11 uur! :D

:o Mag dat al? Dat wist ik helemaal niet.. Dan ren ik morgenochtend meteen naar de winkel. Ik zat al de dagen af te tellen tot hij 4 maanden is, S wordt nog iedere nacht minimaal twee keer wakker voor een voeding en dat begint aardig wat energie te kosten.
pi_123756350
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

:o Mag dat al? Dat wist ik helemaal niet.. Dan ren ik morgenochtend meteen naar de winkel. Ik zat al de dagen af te tellen tot hij 4 maanden is, S wordt nog iedere nacht minimaal twee keer wakker voor een voeding en dat begint aardig wat energie te kosten.
Jaaa! Mijn S was er klaar voor, hij deed de laatste tijd niets anders dan op alles sabbelen en onderkwijlen haha. Gewoon doen hoor, ieder kind is anders. Dus die richtlijnen zeggen niet zoveel. Tuurlijk, je geeft het niet aan een kind van 3 weken, maar die paar weken maken niet zoveel uit.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:57:21 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123756481
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jaaa! Mijn S was er klaar voor, hij deed de laatste tijd niets anders dan op alles sabbelen en onderkwijlen haha. Gewoon doen hoor, ieder kind is anders. Dus die richtlijnen zeggen niet zoveel. Tuurlijk, je geeft het niet aan een kind van 3 weken, maar die paar weken maken niet zoveel uit.
Mijn kind eet ook zijn handjes op alsof het bigmacs zijn. En kwijlt alsof hij een heel gebit aan het maken is. Ik had echt nooit die link naar voeding gelegd :@ . Het zal vast geen wondermiddel zijn, maar al zou het maar helpen om hem één keer in de nacht wakker te laten worden ipv 2.
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:58:01 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123756505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mijn kind eet ook zijn handjes op alsof het bigmacs zijn. En kwijlt alsof hij een heel gebit aan het maken is. Ik had echt nooit die link naar voeding gelegd :@ . Het zal vast geen wondermiddel zijn, maar al zou het maar helpen om hem één keer in de nacht wakker te laten worden ipv 2.
Het is ook geen link naar voeding :)
Het is geen teken dat je kind klaar is voor bijvoeding.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 7 maart 2013 @ 18:59:58 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123756566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Het is ook geen link naar voeding :)
Het is geen teken dat je kind klaar is voor bijvoeding.
Oh. Hoe zou ik aan hem kunnen zien of hij al rijstebloem 'aan kan'? Of is dat een kwestie van testen? Hij is overigens 3 maanden en bijna 3 weken dus zoveel wijkt het niet van de 4 maanden af :+
pi_123757103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh. Hoe zou ik aan hem kunnen zien of hij al rijstebloem 'aan kan'? Of is dat een kwestie van testen? Hij is overigens 3 maanden en bijna 3 weken dus zoveel wijkt het niet van de 4 maanden af :+
Gewoon doen ;) Heb S gelijk een fles van 180+6 en 3 eetlepels RB gegeven. Ging dus super goed!
Kwestie van proberen, dan merk je het gauw genoeg.
pi_123757139
Oh, en hij poepte twee luiers vol. Normaal poept hij 1 keer per 2/3 dagen. Dus voor mij ook een teken dat het goed is.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:18:43 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123757242
Kun je dat ook met borstvoeding mengen? Want dan kolf ik een flesje en meng het daarmee.
pi_123757393
Nee dat kan je niet mengen met borstvoeding. :N
pi_123757438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh. Hoe zou ik aan hem kunnen zien of hij al rijstebloem 'aan kan'? Of is dat een kwestie van testen? Hij is overigens 3 maanden en bijna 3 weken dus zoveel wijkt het niet van de 4 maanden af :+
Rijstebloem is een onnodige stap.. en voegt echt niets toe..
En je kan dus niet zien of je kindje er aan toe is..
Dan prop je dus eten in darmpjes die daar niet rijp voor zijn..
pi_123757481
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:21 schreef Pvoesss het volgende:
Nee dat kan je niet mengen met borstvoeding. :N
Op de verpakking staat van wel. Alleen word het dan niet zo heel erg dik.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:24:15 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123757492
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Rijstebloem is een onnodige stap.. en voegt echt niets toe..
En je kan dus niet zien of je kindje er aan toe is..
Dan prop je dus eten in darmpjes die daar niet rijp voor zijn..
Mag ik daar een wetenschappelijke bron van zien? Ik ben helemaal niet van plan iets 'in zijn darmen te proppen'. Een advies dat door de CB arts gegeven wordt overweeg ik in de praktijk te gaan brengen.
pi_123757509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Op de verpakking staat van wel. Alleen word het dan niet zo heel erg dik.
Het mengt absoluut niet :N
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:25:36 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123757552
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het mengt absoluut niet :N
Als 't me niet lukt zou ik een flesje kunstvoeding maken en de gekolfde melk voor een ander moment bewaren.
pi_123757582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mag ik daar een wetenschappelijke bron van zien? Ik ben helemaal niet van plan iets 'in zijn darmen te proppen'. Een advies dat door de CB arts gegeven wordt overweeg ik in de praktijk te gaan brengen.
Gewoon doen. Het is jouw kind. En het spul is er niet voor niets op de markt.
Kijk, je gaat je kind geen patat voeren als het net 6 maanden is, maar rijstebloem is heel wat anders. En mijn zoon doet het er super op, hij komt ook veel relaxter van bed, ipv al huilend en schreeuwend van de honger.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:31:02 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123757814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Gewoon doen. Het is jouw kind. En het spul is er niet voor niets op de markt.
Kijk, je gaat je kind geen patat voeren als het net 6 maanden is, maar rijstebloem is heel wat anders. En mijn zoon doet het er super op, hij komt ook veel relaxter van bed, ipv al huilend en schreeuwend van de honger.
Zo'n ongenuanceerd advies met krachttermen zoals dat van Pvoess, werkt bij mij averechts. Ik heb net wat gegoogled en zie dat het CB het regelmatig adviseert vanaf 3 maanden. Dus ik ga het gewoon proberen en als ik ook maar het idee heb dat hij er last van heeft, dan stop ik meteen.
pi_123757844
Laatst las ik dezeblog over bijvoeden. Gaf mij veel duidelijkheid.
Deze is er aan verwant.
*poef* nu is het weg
pi_123757852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zo'n ongenuanceerd advies met krachttermen zoals dat van Pvoess, werkt bij mij averechts. Ik heb net wat gegoogled en zie dat het CB het regelmatig adviseert vanaf 3 maanden. Dus ik ga het gewoon proberen en als ik ook maar het idee heb dat hij er last van heeft, dan stop ik meteen.
^O^ Goed bezig. Je zoon geeft duidelijk aan dat hij er klaar voor is. En dan kun je straks ook met fruit/groente beginnen. Ik wacht nog wel even tot hij de 4 maand voorbij is, maar dan gaan we ook los ;)
pi_123757927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:26 schreef Poesopstokje het volgende:
En het spul is er niet voor niets op de markt.
Heb je enig idee hoeveel omzet er te halen valt uit kindervoeding :')
Het is er omdat moeders nou eenmaal dat beste willen doen en zwichten voor veel dingen.
Er valt geld mee te verdienen want goed is het gewoon niet het voegt niets anders toe dan calorieen en suikers :Y

Ik vind het prima hoor maar mijn CB geeft dan weer als advies het nooit te gebruiken en ik kom als ik google ook prima tegen waarom je het niet moet doen. Zelfs de site van het voedingcentrum geeft aan om gewoon te wachten tot de 6 maanden.. Het bijvoeden is gewoon onnodig en niet handig voor de darmflora.

http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/


quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

^O^ Goed bezig. Je zoon geeft duidelijk aan dat hij er klaar voor is. En dan kun je straks ook met fruit/groente beginnen. Ik wacht nog wel even tot hij de 4 maand voorbij is, maar dan gaan we ook los ;)
Nee die dingen hebben niets te maken met toe zijn aan voeding..
pi_123757976
Kwijlen heeft vooral te maken met de mondontwikkeling. En op de handjes sabbelen doet Luuk al vanaf dat hij 3 dagen is. Dat is voor mij dus echt geen teken dat hij er aan toe is.
*poef* nu is het weg
pi_123758008
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Net als met bv-fv en draagzak-draagdoek. Of Mercedes-BMW
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:36:03 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123758099
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:33 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind het prima hoor maar mijn CB geeft dan weer als advies het nooit te gebruiken en ik kom als ik google ook prima tegen waarom je het niet moet doen. Zelfs de site van het voedingcentrum geeft aan om gewoon te wachten tot de 6 maanden.. Het bijvoeden is gewoon onnodig en niet handig voor de darmflora.
Dat is selectief lezen, want het Voedingscentrum zegt ook dit:
quote:
Denk jij dat je kindje wel toe is aan hapjes voor het 6 maanden oud is? Maakt het bijvoorbeeld steeds smakkende geluidjes? Dan kan het eerder tijd zijn voor vaste voeding, maar dat hoeft niet.
Dus iets genuanceerder. Met fruit en groente wacht ik sowieso tot hij minimaal 4 maanden is.
pi_123758226
Het kan zo zijn ja maar ze preken daar over 6 maanden en dat is niet voor niets.
Ik vind met 5 maanden en een beetje dan toch echt heel iets anders dan 4 maanden..
Een darm ontwikkelt zo erg veel nog in die weken.

Dit kan overigens beter in het bijvoedingstopic. :Y
pi_123758235
Ik blijf erbij, S was er aan toe. Hij slaapt veel beter, en kwam dus ook véél relaxter van bed af. Hij poept opeens goed, wat hij eerst ook niet deed trouwens.

Hij heeft de afgelopen twee dagen nauwelijks gehuild omdat hij honger had. Dus 1+1 is bij mij 2. Rijstebloem=goed voor mijn kind.
pi_123758278
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:38 schreef Pvoesss het volgende:
Het kan zo zijn ja maar ze preken daar over 6 maanden en dat is niet voor niets.
Ik vind met 5 weken en een beetje dan toch echt heel iets anders dan 4 maanden..
Een darm ontwikkelt zo erg veel nog in die weken.

Dit kan overigens beter in het bijvoedingstopic. :Y
Wiens kind is dan 5 weken?
pi_123758450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jaaa! Mijn S was er klaar voor, hij deed de laatste tijd niets anders dan op alles sabbelen en onderkwijlen haha. Gewoon doen hoor, ieder kind is anders. Dus die richtlijnen zeggen niet zoveel. Tuurlijk, je geeft het niet aan een kind van 3 weken, maar die paar weken maken niet zoveel uit.
Maar 6 maand is toch ook tussen 4 en 7 mnd?
*poef* nu is het weg
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:42:53 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123758453
Huh 5 weken? Mijn baby is bijna 3 maanden en 3 weken.

Ik wil er wel even een andere vraag in gooien: op dit moment maak ik mijn baby meestal rond 23:00 a 23:30 wakker voor een (droom)voeding. Nu kreeg mijn vriend het advies om dit eerder te doen, rond 22:00 bijvoorbeeld, omdat een baby dan daarna meestal langer doorslaapt omdat hij dan nog niet zo diep slaapt. Zit daar een kern van waarheid in?
pi_123758559
Ik was nog aan het editten..

OUD / Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 9 voor de mensen die wel interesse hebben in rapley
pi_123758618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:42 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Maar 6 maand is toch ook tussen 4 en 7 mnd?
Mijn cb-arts had het ook over de ontwikkelingen van de darmen/maagje en hoe vroeger je begint, hoe eerder het lichaampje het accepteert. En dat is tussen de 4-7 maanden het optimaalst. Dus begin je pas met 6 maand, dan kan het zo zijn dat het lichaam het moeilijker opneemt en juist afstoot. En dan kun je allergieën etc oplopen.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:48:26 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123758755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Laatst las ik dezeblog over bijvoeden. Gaf mij veel duidelijkheid.
Deze is er aan verwant.
Dit vind ik ook eenzijdig belicht. :@ t zal vast allemaal kloppen maar ook dit vind ik veralgemeniseren van een "waarheid" Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik gelijk in de vlekken schiet van iemand die zich "groene vrouw" noemt. Ik zou niet met rijstebloem beginnen gewoon omdat het geen voedingsstoffen bevat en je kinderen went aan zoet.

aan de andere kant kan je zeggen wat je wil over dat het spiegelen is enzo maar ik vertel het toch. Mijn oudste keek met 4 maanden echt het eten uit ons bord. zat hij met zijn mond open als ik de lepel naar mijn mond bracht, was niet tevreden (huilde sowieso veel) maar ja, niet bijvoeden voor 6 maanden dus stug dat kind genegeerd als was eten echt een kwelling omdat hij zowat van de tafel wiebelde met z'n wipper zo graag wilde hij dat eten ontdekken. (al was het maar uit nieuwsgierigheid)
die at nadat hij met 6 maanden het "eindelijk" mocht zó een geraspte appel weg en veranderde vrij snel in een tevreden kind. :o ik denk écht dat hij eerder aan uitdagender voedsel toe was. Serieus.

Toen de tweede echt een hongerlap bleek ben ik "dus" eerder begonnen met bijvoeden maar daar ook heel snel weer mee gestopt. Het bracht hem niks, het viel niet lekker hij had op zeker niet minder honger en het voelde niet goed.
Het is dus echt heel persoonlijk wat je doet.maar vooral je eigen gevoel volgen en doen wat jíj goed vind voor jóuw kind.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123758914
Eens met ''debuurvrouw''.
Het blijft toch een welles-nietes discussie.

Mensen die aan rapley doen zullen nooit geen goed woord hebben over potjes, mensen die vanaf 6maanden geven niet over die van 4maand, etc etc.
Je houdt toch altijd een eenzijdig beeld.

We houden er nu maar weer over op ;) Tenzij iemand mijn vraag nog wil beantwoorden; wie gaf z'n kind vanaf maand4 bijvoeding, en wat/hoeveel?
pi_123758945
Kunnen we die discussie dan niet gewoon voeren in het bijvoedingstopic!
pi_123758980
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:51 schreef Pvoesss het volgende:
Kunnen we die discussie dan niet gewoon voeren in het bijvoedingstopic!
Ik in ieder geval niet, ik wil toch alleen horen wat ik wíl horen ;)
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:53:55 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123759063
Ik vind met 3 maanden wel heel erg snel. Hier ook gewacht tot 6 maanden overigens. Ga ik nu weer doen. :Y
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:54:26 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123759090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit vind ik ook eenzijdig belicht. :@ t zal vast allemaal kloppen maar ook dit vind ik veralgemeniseren van een "waarheid" Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik gelijk in de vlekken schiet van iemand die zich "groene vrouw" noemt.

Ja, dat was ook mijn eerste reactie
quote:
Ik zou niet met rijstebloem beginnen gewoon omdat het geen voedingsstoffen bevat en je kinderen went aan zoet.
Oh, ik dacht dat je 'naturel' en zoet had? Maar dat spul is dus van zichzelf al zoet?

quote:
aan de andere kant kan je zeggen wat je wil over dat het spiegelen is enzo maar ik vertel het toch. Mijn oudste keek met 4 maanden echt het eten uit ons bord. zat hij met zijn mond open als ik de lepel naar mijn mond bracht, was niet tevreden (huilde sowieso veel) maar ja, niet bijvoeden voor 6 maanden dus stug dat kind genegeerd als was eten echt een kwelling omdat hij zowat van de tafel wiebelde met z'n wipper zo graag wilde hij dat eten ontdekken. (al was het maar uit nieuwsgierigheid)
die at nadat hij met 6 maanden het "eindelijk" mocht zó een geraspte appel weg en veranderde vrij snel in een tevreden kind. :o ik denk écht dat hij eerder aan uitdagender voedsel toe was. Serieus.

Toen de tweede echt een hongerlap bleek ben ik "dus" eerder begonnen met bijvoeden maar daar ook heel snel weer mee gestopt. Het bracht hem niks, het viel niet lekker hij had op zeker niet minder honger en het voelde niet goed.
Het is dus echt heel persoonlijk wat je doet.maar vooral je eigen gevoel volgen en doen wat jíj goed vind voor jóuw kind.
Als wij aan het eten zijn, kwijlt onze baby sinds kort ook terwijl hij met grote ogen naar ons eten kijkt. Maar wij zeiden ook wel lachend dat we dat misschien gewoon wilden zien.

Ik heb er net in ieder geval even de NHG standaard Voedselovergevoeligheid bij gepakt, en één van de kernboodschappen is:
quote:
Na vier maanden kan bij de zuigeling vaste voeding geïntroduceerd worden zonder dat de kans op een allergie toeneemt.
Anyhow, ik ga inderdaad gewoon eens kijken of mijn baby het wat vindt, ik ken mijn baby het beste. Ik heb namelijk zoals iedere moeder het beste met hem voor.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:55:57 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123759160
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Laatst las ik dezeblog over bijvoeden. Gaf mij veel duidelijkheid.
Deze is er aan verwant.
Mooi helder stuk ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123759240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik in ieder geval niet, ik wil toch alleen horen wat ik wíl horen ;)
Dat zegt niemand maar we hebben er een prachtig topic voor net als voor borstvoeding en rapley en flesvoeding.. Overal ontopic met mensen die er meer verstand van hebben is wel handig toch. :')
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:58:18 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123759285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:51 schreef Poesopstokje het volgende:

We houden er nu maar weer over op ;) Tenzij iemand mijn vraag nog wil beantwoorden; wie gaf z'n kind vanaf maand4 bijvoeding, en wat/hoeveel?
Nou, ik dus nog niet :+ . Maar Opperdepop schijnt heel erg leuk te zijn.
pi_123759349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nou, ik dus nog niet :+ . Maar Opperdepop schijnt heel erg leuk te zijn.
heb ik gehad, zeker een leuk boek. Wij hebben er diverse maaltijden uit gemaakt.

Bij Amber gaven wel eigenlijk alleen mar potjes. Bij Tess zijn wel een mengelmoes gaangeven. We maakten veel vers en vroren dat dan in. Als er boontjes of broccoli oid aten kreeg ze al laRapley en als werkgever weg moesten ging er een potje mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123759400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, ik dacht dat je 'naturel' en zoet had? Maar dat spul is dus van zichzelf al zoet?

Rijstebloem is alleen loze calorieën en suiker. ook de naturel.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:01:01 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123759420
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:51 schreef Pvoesss het volgende:
Kunnen we die discussie dan niet gewoon voeren in het bijvoedingstopic!
Niet om het een of ander, maar jíj bent die discussie gestart, Poesopstokje stelde een vraag over fruit.
Dus als jij nou in het Rapleytopic die discussie gaat zitten voeren, gaan wij hier gewoon verder met waar dit topic voor bedoeld was: vragen beantwoorden. :s)
***
pi_123759422
Rijstebloem verstopte Sofie trouwens enorm.
*poef* nu is het weg
pi_123759476
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar jíj bent die discussie gestart, Poesopstokje stelde een vraag over fruit.
Dus als jij nou in het Rapleytopic die discussie gaat zitten voeren, gaan wij hier gewoon verder met waar dit topic voor bedoeld was: vragen beantwoorden. :s)
:')
pi_123759514
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar jíj bent die discussie gestart, Poesopstokje stelde een vraag over fruit.
Dus als jij nou in het Rapleytopic die discussie gaat zitten voeren, gaan wij hier gewoon verder met waar dit topic voor bedoeld was: vragen beantwoorden. :s)
^O^
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123759579
Pvoess, prima dat je jouw eigen manier van opvoeden en hebt maar ik vind dat je nu wel erg negatief bezig bent.
Poes en speel vragen adviezen, geen meningen. Hun kind, hun manier van opvoeden. Dat jij het er niet 'mee eens bent', prima maarliefst op deze manier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123759713
Ik heb vorig zomer (bij 7-8maand) weleens een paar schepjes fruithapje door een fles gedaan. Dan was er een bodempje over. Ik geloof eentje met rode vruchten, was ook erg dun op de lepel, dus ging met de gewone speen zo erin..

Hier bij de oudste tot 5,5 maand gewacht. Het advies van het cb om met 3 maand bij te voeden vanwege honger(zeg 6-7 flessen a200cc per dag) niet opgevolgd. Alsof die paar happen echt gaan helpen bij honger.. Met hongerige babyvoeding (waarom dacht het cb daar niet aan) en nutriton ging het goed en hebben we het zo gehouden tot 5,5 maand..
De jongste vanaf 4 maand wel mee laten proeven, maar hij weigerde. Ook bij 5 en 6 maand. Pas met 7 maand ging hij eten, en at hij na een weekend wel goed.. En allebei kwijlden vanaf 3 maand, zaten op in vingers te kluiven etc.. Het zegt weinig..

De oudste lustte die potje niet echt, dan at hij duidelijk minder. De jongste kreeg soms potjes, vaker vers. Liefst een variant van ons eigen eten..
pi_123759789
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb vorig zomer (bij 7-8maand) weleens een paar schepjes fruithapje door een fles gedaan. Dan was er een bodempje over. Ik geloof eentje met rode vruchten, was ook erg dun op de lepel, dus ging met de gewone speen zo erin..

Hier bij de oudste tot 5,5 maand gewacht. Het advies van het cb om met 3 maand bij te voeden vanwege honger(zeg 6-7 flessen a200cc per dag) niet opgevolgd. Alsof die paar happen echt gaan helpen bij honger.. Met hongerige babyvoeding (waarom dacht het cb daar niet aan) en nutriton ging het goed en hebben we het zo gehouden tot 5,5 maand..
De jongste vanaf 4 maand wel mee laten proeven, maar hij weigerde. Ook bij 5 en 6 maand. Pas met 7 maand ging hij eten, en at hij na een weekend wel goed.. En allebei kwijlden vanaf 3 maand, zaten op in vingers te kluiven etc.. Het zegt weinig..

De oudste lustte die potje niet echt, dan at hij duidelijk minder. De jongste kreeg soms potjes, vaker vers. Liefst een variant van ons eigen eten..
Ja oké in dat geval wel.. Maar kinderen zijn zó verschillend!
Hoe zit er trouwens met de max 1 liter grens? Jouw kindje kreeg meer zo te lezen. Weet voor de rest niet wat nou de ''regels'' zijn.
pi_123759822
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:04 schreef Vicky het volgende:
Pvoess, prima dat je jouw eigen manier van opvoeden en hebt maar ik vind dat je nu wel erg negatief bezig bent
Ik geef nergens een oordeel over het wel of niet voeden onder de 6 maanden.
Ik benoem het rapleyen en toen ze zei daar niets mee te hebben heb ik daar verder niets meer mee gedaan. Verder meld ik wat rijstebloem is..

Ik was even vergeten dat een andere mening hebben niet mag :')
pi_123759926
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja oké in dat geval wel.. Maar kinderen zijn zó verschillend!
Hoe zit er trouwens met de max 1 liter grens? Jouw kindje kreeg meer zo te lezen. Weet voor de rest niet wat nou de ''regels'' zijn.
Die oudste kreeg inderdaad ruim teveel, dus we moesten echt 'iets' doen. Die hongerige baby voeding hielp om het tot 5-6 flessen te krijgen, en de nutriton zaten we mooi op 5x200cc..
Maar het was een pittige tijd met een verdrietig jochie. Maar je wilt zijn nieren ook niet om zeep helpen..
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:11:53 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123759952
Ja Spees, ook de naturel is vrij zoet. je ruikt het ook.
We hebben trouwens de tweede wel rijstebloem gegeven, door voeding voor hongerige babies. :') en dat hielp dus geen klap. Het idee was dat er een voeding of twee af zou gaan daardoor, maar dat gebeurde dus ook niet. hij kreeg zoveel voeding dat dit weer bezwaarlijk was voor zijn nieren. Een gedoe joh, kinderen. ;)
Grappig dat dit in mijn hoofd niet "telt" als bijvoeding. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:12:59 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123760025
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:09 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik geef nergens een oordeel over het wel of niet voeden onder de 6 maanden.
Ik benoem het rapleyen en toen ze zei daar niets mee te hebben heb ik daar verder niets meer mee gedaan. Verder meld ik wat rijstebloem is..

Ik was even vergeten dat een andere mening hebben niet mag :')
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Rijstebloem is een onnodige stap.. en voegt echt niets toe..
En je kan dus niet zien of je kindje er aan toe is..
Dan prop je dus eten in darmpjes die daar niet rijp voor zijn..
Want dit is dan ook helemaal geen oordeel natuurlijk. :N ;)
***
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:13:17 #134
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123760042
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:09 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik geef nergens een oordeel over het wel of niet voeden onder de 6 maanden.
Ik benoem het rapleyen en toen ze zei daar niets mee te hebben heb ik daar verder niets meer mee gedaan. Verder meld ik wat rijstebloem is..

Ik was even vergeten dat een andere mening hebben niet mag :')
die slachtofferrol staat je niet.
Je mag je mening zéker hebben. Je moet alleen oppassen die mening niet te verkopen als de enige waarheid.
Het is een mening.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123760045
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die oudste kreeg inderdaad ruim teveel, dus we moesten echt 'iets' doen. Die hongerige baby voeding hielp om het tot 5-6 flessen te krijgen, en de nutriton zaten we mooi op 5x200cc..
Maar het was een pittige tijd met een verdrietig jochie. Maar je wilt zijn nieren ook niet om zeep helpen..
Wat sneu..
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:11 schreef debuurvrouw het volgende:

Grappig dat dit in mijn hoofd niet "telt" als bijvoeding. :D
Dat idee heb ik ook ;)
pi_123760167
Nutriton/johannesbroodpitmeel is geen bijvoeding, dat mag je al eerder geven, al werkt het niet altijd bij honger..
pi_123760232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Nutriton/johannesbroodpitmeel is geen bijvoeding, dat mag je al eerder geven, al werkt het niet altijd bij honger..
dat werkt bij spugende kindjes.. Althans, bij die van mij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123760333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Nutriton/johannesbroodpitmeel is geen bijvoeding, dat mag je al eerder geven, al werkt het niet altijd bij honger..
Debuurvrouw en ik bedoelden rijstebloem ;)
pi_123760384
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Want dit is dan ook helemaal geen oordeel natuurlijk. :N ;)
Ik zeg niets over wat ze doen alleen het probleem is dat je het gewoon niet kan zien wat het effect is op de darmen of wat voor schade het wel of niet doet. Rijstebloem is echt alleen calorieën en suiker.
pi_123760550
Ligt eraan welke...
Bij Amber hadden we Biobim vanwege koemelkallergie

Maar dan nog.... Niet jouw kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:24:16 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123760702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Nutriton/johannesbroodpitmeel is geen bijvoeding, dat mag je al eerder geven, al werkt het niet altijd bij honger..
ja, die Nutriton had ik ook, maar vulde dat vanaf 4 maanden aan met rijstebloem voor de nacht. in overleg met het consultatiebureau vanwege het overschrijden van de 1 liternorm. :D
maar hij kreeg ook BV tot 8 weken. Maar een beetje veel, dus hij was gewend grote plonzen weg te werken ofzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:27:41 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123760891
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik zeg niets over wat ze doen alleen het probleem is dat je het gewoon niet kan zien wat het effect is op de darmen of wat voor schade het wel of niet doet. Rijstebloem is echt alleen calorieën en suiker.
Mijn moeder heeft stad en land afgezocht voor een matrasje van zeegras voor in de wieg van mijn zus. Die is nu 31. Dat werd toen door íedereen aanbevolen en werd gezien als het enige juiste.
Mijn oudste werd verwacht, nu 14 jaar geleden en we mochten áb-so-luut!!!! geen zeegras matras kopen. Het slechtste wat je kon doen. In 16 jaar tijd.
Wat dus nu gezien wordt als absoluut goed kan dus over 20 jaar heel slecht blijken te zijn en vice versa.
Die 6 maanden grens ligt ook onder vuur dacht ik?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123760999
Bij ons hanteren ze gewoon nog de 6 maanden grens tenzij ouders eerder willen beginnen dan geven ze uitleg. Toevallig had ik er maandag nog een gesprek over bij het CB.
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:31:55 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123761128
Zo heb ik een kaartje van het consultatiebureau waarop staat dat het echt wel tijd werd om borstvoeding eens te vervangen voor een fles kunstmelk en liga met sinaasappelsap. :o _O-
Ik was toen nét 3 maanden. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123761275
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Zo heb ik een kaartje van het consultatiebureau waarop staat dat het echt wel tijd werd om borstvoeding eens te vervangen voor een fles kunstmelk en liga met sinaasappelsap. :o _O-
Ik was toen nét 3 maanden. :')
Dat is wel weer heel extreem.. Zolang mogelijk bv is het beste! (Zegt een fv-mama)
pi_123765777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, die Nutriton had ik ook, maar vulde dat vanaf 4 maanden aan met rijstebloem voor de nacht. in overleg met het consultatiebureau vanwege het overschrijden van de 1 liternorm. :D
maar hij kreeg ook BV tot 8 weken. Maar een beetje veel, dus hij was gewend grote plonzen weg te werken ofzo.
Ik bedenk me nu dat we wel vanaf 4,5 maand rijstebloem gaven inderdaad, samen met die nutriton.. mooie stevige flessen voor het slapen :X
Ons betonflesdrinkertje O+
pi_123766150
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Rijstebloem is een onnodige stap.. en voegt echt niets toe..
En je kan dus niet zien of je kindje er aan toe is..
Dan prop je dus eten in darmpjes die daar niet rijp voor zijn..
even voor de discussie hoor, dus svp geen fanatisch gedoe ;) maar als het echt helemaal niks toevoegt, waarom is het dan schadelijk? want als er toch niks inzit, kan het toch juist geen kwaad :?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:53:05 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123766265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft stad en land afgezocht voor een matrasje van zeegras voor in de wieg van mijn zus. Die is nu 31. Dat werd toen door íedereen aanbevolen en werd gezien als het enige juiste.
Mijn oudste werd verwacht, nu 14 jaar geleden en we mochten áb-so-luut!!!! geen zeegras matras kopen. Het slechtste wat je kon doen. In 16 jaar tijd.
Wat dus nu gezien wordt als absoluut goed kan dus over 20 jaar heel slecht blijken te zijn en vice versa.
Die 6 maanden grens ligt ook onder vuur dacht ik?
Mijn schoonmoeder leverde het zeegrasmatrasje uit 1966 nog bij de wieg toen ze die kwamen brengen....
Ja, ik heb wel een ander matrasje laten maken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:54:30 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123766357
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:34 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is wel weer heel extreem.. Zolang mogelijk bv is het beste! (Zegt een fv-mama)
ik ben ongeveertig hè ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:56:08 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123766473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:34 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat is wel weer heel extreem.. Zolang mogelijk bv is het beste! (Zegt een fv-mama)
Daar dacht men in de jaren 60/70/80 (met uitschieters naar begin jaren 90) toch anders over in hun onwetendheid en drang naar vernieuwing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123767363
Ja oké.. Maar dat bijvoeren vanaf 6maand is óók alweer achterhaald..
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, en waar je kindje goed op reageert. Elk kind is anders en gaat anders met bijvoeding om.
pi_123768221
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, en waar je kindje goed op reageert.
En dan maar hopen dat die twee gelijk opgaan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_123771495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:18 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Debuurvrouw en ik bedoelden rijstebloem ;)
Rijstebloem mag in principe al vanaf de gebroorte, vertelde de kinderdiëtist. De fabrikanten mogen dat alleen niet op de verpakking zetten. En het bevat zeker wel calorieën, 360 per 100 gram, uitgaande van een portie van 15 gram is dat toch al gauw zoveel als een half potje fruit (of een halve peer, voor de rapleyers :+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123773223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:54 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik heb er net in ieder geval even de NHG standaard Voedselovergevoeligheid bij gepakt, en één van de kernboodschappen is:

[..]

Voedselintroductie is een lastig ding. Je hebt een aantal factoren om rekening mee te houden.

- je kind. Niet geheel onbelangrijk :P is het een hongerlap of niet enzo, heeft hij/zij genoeg aan de melk die hij/zij krijgt. Bij borstvoeding zou ik in dat geval zeggen, vaker aanleggen, bij flesvoeding ligt dat lastiger natuurlijk, zoals DF aangeeft.

- de 'rijpheid' van de darmen. Het bekende laagje wat over de darmwand ligt en wat nog niet volledig volgroeid is. Een mensenbaby wordt kwetsbaar en nog niet 'af' geboren. Ze zijn nog niet volledig uit-ontwikkeld. Dat geldt zowel uitwendig, ze kunnen nog niet lopen of verder dan 20 cm kijken bijvoorbeeld; als inwendig, ze kunnen nog niets anders verdragen dan moedermelk omdat het gastro-intestinale stelsel nog niet uitontwikkeld is. Er is onderzoek gedaan naar de rijpheid van de darmen, en daaruit is gekomen dat vanaf gemiddeld zes maanden een baby goed in staat is om voedsel te verdragen. En onder voedsel wordt alles anders dan moedermelk verstaan. even strikt biologisch genomen hè!

- de factor tolerantie voor voeding op latere leeftijd. Er is recent onderzoek geweest wat ook weer aantoonde dat introductie tussen de 4 en 6 maanden van vaste voeding bij droeg aan minder voedselovergevoeligheden dan wanneer gewacht werd tot na de 6 maanden. Dit heeft weer te maken met vroege sensibilisatie vs. late sensibilisatie voor voedingsstoffen. Vergelijk ook dat in principe van nature een baby al direct na de geboorte wordt blootgesteld aan diverse allergenen via de moedermelk in minimale hoeveelheden.
Uitzondering hierop zijn gluten, er is dan ook weer aangetoond in andere onderzoeken dat de introductie van gluten tussen de 4 en 6 maanden een trigger lijken te zijn voor het ontwikkelen van coeliakie en glutenovergevoeligheid.

Voortschrijdende inzichten en recente ontwikkelingen. Het blijft lastig en is een afweging tussen verschillende dingen. Het kan dus heel goed dat het ene CB zegt, tussen 4 en 6 maanden, die praten vooral vanuit allergie-oogpunt. Het andere CB houdt liever de 6 maanden 'grens' aan en praat vanuit darm-oogpunt.

Even als een sidenote voor jouw informatie :)

De redenatie dat potjesvoeding in de winkel ligt en dat het dus goed is voert wel ver door, ik probeer mezelf van hetzelfde te overtuigen als het om Ben & Jerry's gaat maar iets zegt me dat t niet werkt :+ overigens kregen mijn dames wel eens een potje, net zoals ik zelf ook wel eens een potje B&J's eet :Y)
:)
pi_123773276
En nee ik heb die bronnen nu niet bij de hand, ik moet nog 12 PICO's in elkaar draaien over andere dingen, dus ik pas even :') :P
:)
pi_123774869
Pico?
Verder goed verhaal trouwens. Zelfde als dat van onze allergoloog ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_123775165
;)
http://en.wikipedia.org/wiki/PICO_process
onderbouwing voor een paper maken enzo.
:)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 00:47:54 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123775837
Mignonne _O_
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:09:16 #159
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123777925
Thx Mignonne voor je uitleg (en succes met je paper!)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:33:18 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123778223
Oké. Als Noob zeg ik dan:vooral wél voedsel introduceren voor ze 6 maanden zijn(maar zeker geen gluten) want een onrijpe darm geeft misschien wat gekke ontlasting maar verder geen kwalen terwijl late introductie van voedsel wel intolerantie tot gevolg kan hebben?

Of is er een nadelige ontwikkeling aan eten geven aan onrijpe darmen?

En dat wat op potjes of verpakkingen staat gelooft toch hoop ik geen mens (meer) helemaal sinds er paard en poep doorheengeroerd blijkt te zitten?

Voor mij voelde potjes niet goed. Geen controle over wat ik in mijn kind gooi. Dus veel vers gegeven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123778475
Mijn kind krijgt vers fruit, banaan, peer, mango, meloen, sinds hij bijna 5 maanden was. Hij zat op 5x 180/6 en had duidelijk nog honger als de fles leeg was. Hij at het fruit meteen goed.
In de tussentijd (nu 5,5 mnd) heb ik hem ook al cracottes en stukjes brood gegeven, maar ik lees hier nu dat ik daar beter mee had kunnen wachten, qua gluten. Hm. Dan maar weer terug naar fruitdieet.
Overigens hebben we tegelijkertijd met het introduceren van fruit, een voeding laten vallen. Hij krijgt nu 4x 210/7, en 's ochtends en 's avonds met rijstebloem.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:50:41 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123778491
Mango, geef je hem nog geen groente?
pi_123778532
Nee, zijn we nog niet aan toegekomen. Een keer wortel geprobeerd, maar dat vond ie niks.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:59:20 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123778690
Courgette was en is hier een groot succes. Wij zijn trouwens met groente begonnen.
pi_123781226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor mij voelden potjes niet goed. Geen controle over wat ik in mijn kind gooi. Dus veel vers gegeven.
Dat. Bovendien vind ik ze smerig, wil ik dat ze eten net zo leuk vindt als ik (daar hoort voor mij proeven hoe het echte eten smaakt bij) en was en ben ik te lui om mijn kind te voeren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:29:09 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123781330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat. Bovendien vind ik ze smerig, wil ik dat ze eten net zo leuk vindt als ik (daar hoort voor mij proeven hoe het echte eten smaakt bij) en was en ben ik te lui om mijn kind te voeren.
mijn kinderen waren zijn nogal hongerig. en bestond internet nog niet toen ik ze kreeg. :+ dus ik prakte gewoon lekker. :Y) buiten dat heb ik mijn zus bijna zien stikken in een stukje appel toen ze 1 was ofzo. dus ik heb een beetje een trauma.

Maar dat smaken leren is wel goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ze eten eigenlijk alles. hebben uiteraard wel voorkeuren maar proberen alles, ook als er eens iets tussen zit dat tegenvalt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:38:23 #167
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123781671
De grootste les van het krijgen van babies vond ik toch wel dat ík moet doen wat ík goed vind. Nou ben ik wel een echte lezer en informeer mijzelf buitensporig goed. :') Maar het is géén examen. Géén wedstrijd wie de goeiste moeder is enzo.
De een doet niet moeilijk over smeerkaas, koekjes, zoet fruit en wat dies meer zijt een ander geeft dat soort dingen liever niet. De een kan moeiteloos potjes aan t kind voeren, een ander doet dat liever niet. Tja, keuzes. de een kiest voor een strak bedbeleid, een ander voor bij de ouders in bed enzo. en zo zijn er hoopjes keuzes te maken.

uiteindelijk (valt mij nu pas op hè ;) ) is die periode dat ze zó klein zijn zo kort. Doen wat bij je past, je proberen niet schuldig te voelen over de keuzes die je maakt. Je gezonde verstand en gevoel volgen en alles wat je doet uit liefde doen. Denk ik.
En voor de rest doet iedereen ook maar wat hoor. Echt. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door debuurvrouw op 08-03-2013 10:43:49 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123782036
En bij de meeste dingen maakt het uiteindelijk niet zoveel uit hoe je het doet, als je je er echt goed bij voelt. Maar sommige keuzes vind ik toch wel heel vanzelfsprekend en daarvan begrijp ik dan soms echt niet hoe andere mensen de tegenovergestelde keus kunnen maken.
Verse babies niet laten huilen is er daar eentje van.

En, topexcuus voor dit liedje, mijn kind niet superstrak in een keurslijf van 'geaccepteerd gedrag' stoppen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_123782363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:49 schreef Mangostine het volgende:
Mijn kind krijgt vers fruit, banaan, peer, mango, meloen, sinds hij bijna 5 maanden was. Hij zat op 5x 180/6 en had duidelijk nog honger als de fles leeg was. Hij at het fruit meteen goed.
In de tussentijd (nu 5,5 mnd) heb ik hem ook al cracottes en stukjes brood gegeven, maar ik lees hier nu dat ik daar beter mee had kunnen wachten, qua gluten. Hm. Dan maar weer terug naar fruitdieet.
Overigens hebben we tegelijkertijd met het introduceren van fruit, een voeding laten vallen. Hij krijgt nu 4x 210/7, en 's ochtends en 's avonds met rijstebloem.
Je kunt anders ook een rijstwafel geven? in plaats van de cracottes zeg maar. Misschien dat hij dat wat vindt? Ik vind er geen klap aan, die rijstwafels, maar mijnes waren (zijn!) er idolaat mee.

Er zullen vast bosjes met kinderen zijn die bakken met gluten binnenkrijgen tussen 4 en 6 maanden en die geen coeliakie enzo ontwikkelen, en mijn kind is t levende bewijs dat netjes wachten met gluten tot 7 maanden ook geen garantie is op het niet krijgen/hebben/ontwikkelen van coeliakie :') maar toch hè.
Tarwe in zijn algemeen is ook vrij heftig voor de darmen om te verteren, daarom adviseert men ook om te wachten met broodkorsten en dergelijke. En als je daar dan mee begint, dan liever 'gewoon' bruin brood dan heftig meergranen brood en dat soort dingen.

En qua potjes, ik ben geen fan. Maar het gebeurde ons best wel eens dat we onverwacht s avonds ergens heen gingen (mn ouders bijvoorbeeld), of dat we zelf frietjes afhaalden. Ik heb wel altijd gekozen voor enkele smaken. Dus alleen een potje worteltjes of zoiets. Hooguit aardappel + groente maar niet 6 smaken groente in 1 potje gepureerd met vlees en aardappels erbij. Verder aten ze in principe altijd met ons mee.
:)
pi_123783179
Rijstwafels zijn hier ook een megahit!

Wij zijn met ruim 5 maanden begonnen met bijvoeden, uit een potje omdat gehomogeniseerd voedsel makkelijker te verteren is. Maar dat was en week of twee en toen ben ik zelf gaan pureren. Met gluten heb ik wel heel strikt gewacht tot de 7 maanden.

Hier eten we tegenwoordig 's avonds potjes. Ik ben geen fan, maar mijn kind wil niet anders. Ik heb nooit groente uit pot gegeven, altijd zelf gekookt in combinatie met rapleyen, maar rond 10 maanden wilde hij dat niet meer. Echt absoluut pertinent niet, wat ik ook kook en wat ik ook probeer. Een potje gaat met smaak op. Tja, dan kan ik er wel strijd van maken omdat ik anti-potje ben, maar ik heb liever dat mijn kind eten ook leuk vindt. Ik ben wel selectief met welke soort potjes, en bied altijd ook mijn eten aan om te proeven en verder varieer ik met broodbeleg om het smaken mee te geven. Het is nu tenminste gezellig aan tafel. Gaat wel weer over, als hij 18 is, zit hij vast niet meer aan de Olvarit :Y) Maar voor mij was het wel een typisch voorbeeld waarin ik allemaal plannen en ideeën had over hoe ik het eten aanpak, en mijn kind uiteindelijk bepaalt wat bij hem past.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 08-03-2013 11:34:25 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123783203
ik ben ook geen potjesfan. selene daarentegen moest geen liefdevol door mama zelfgemaakte verantwoorde maaltijden. neen. die at alleen potjes. tot zeker anderhalf jaar oud :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123783232
Datbedoelik :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123783409
even om clubsoda hoop te geven: ze is nu 4 en eet bijna alles zonder gezeik :) ze snapt zelfs het verschil tussen "lustikniet" en "vindiknietlekker". ik dwing eten niet af, als ze iets niet willen eten, hoeft het niet. staat tegenover dat ik bikkelhard ben qua eetmomenten (8:ontbijt, 10:fruit, 12.15: lunch, 16: koekkie, 18.15: diner). ik bied niks anders aan en ook verder niks tussendoor. als ze het niet eten wachten ze maar tot het volgende moment. (feestjes en vakanties uitgezonderd. vooruit)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123783485
ik hou wel rekening trouwens met echte "lustikniet", dus als ik met een groente aankom die ze niet moeten, staat er een alternatief naast. en als ze elke dag boterhammenworst wil op haar brood is dat ok. dus we hebben meestal enkel boterhammenworst (selene), pindakaas (ravi & sangdrax) en kaas (ik en sangdrax) in huis :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:10:55 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123784952
ze moesten hier álles eerst proeven. Geen lusiknie zonder reden. en later nog eens een keer proberen met proeven. (omdat ik las dat je iets 20 keer moet proeven om aan de smaak te wennen) Als je het na het proeven echt niet lekker vind hoef je niks meer. Geen alternatieve dingen op tafel we eten wat we eten. (ik zal daar gek zijn, straks heb ik 5 verschillende groentes op tafel) en de ene keer heeft de een geluk, de volgende keer de ander.
Wel mogen ze van mij altijd fruit pakken. Ook toen ze klein waren. ook vlak voor het eten. Want daar zitten ook vitaminen enzo in, dus die heb je dan maar vast. Of alvast wat tomaat/paprika/komkommer voor het eten. Want erge trek maakt slechte eters gek genoeg.

Vandeweek witlofstamp. Wat oudste een: dat had je niet hoeven doen mam, serieus. Ontlokte. :D (droogkloot) Toen we gingen eten kwam er na twee happen een: oh, ik had gedacht dat dit helemaal niet lekker zou zijn maar het is heerlijk! :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123785523
echte "lustikniet" heb ik hier nog niet gedetecteerd. eerlijk gezged (wel bij manlief, die heeft een lijstje "lustikniet"s van 3 pagina's). enige reden hier om eten te weigeren is gewone koppigheid. op het moment vooral ravi. ik schuif het onder 'peuterfratsen' en dan gaattie maar met honger naar bed. ook goed.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123785662
Poehpoeh, dat eten, daar moet ik nog maar eens goed over na gaan denken!

Ik moest vandaag de keuze nutrilon of Friso melk maken en dat vond ik al moeilijk! ;)
pi_123785937
Bij Wies heb ik een Babycook (2e hands) aangeschaft en dat was zo fijn! Het eten wordt dan gestoomd (heel gezond) en je kan het daarna pureren eventueel. Zo kon ik heel snel vers eten maken voor haar terwijl ik ons eten aan het maken was. Meestal kwamen er 2 porties uit 1x koken. Ik vroor ook regelmatig wat in zodat ik altijd iets op voorraad had.

Uiteindelijk bespaar je enorm veel geld ipv alle potjes die je anders zou kopen. Dat was absoluut niet mijn beweegreden om het aan te schaffen, maar misschien wel even slim om erbij te vertellen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:43:18 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123786058
Oh ja, invriezen! ik heb van die kleine bakjes gekocht van Xenos, ging precies één portie in.ook handig meenemen, was het ontdooit tegen de tijd dat het etenstijd was, hoef je het alleen maar op te warmen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:47:13 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123786195
Moet je bij de introductie van vaste voeding eigenlijk uitgaan van de werkelijke of gecorrigeerde leeftijd vraag ik me nu af. Op zich maakt het methetnieuwe beleid niet uit want ikbgn toch niet voor ze 6 maanden zijn en dan zijn ze gecorrigeerd ook > 4 maanden. Maar il wel da de darmen er klaar voor zijn.

Maar goed, ze zijn pas 6 weken dus ik heb nog even....
pi_123786198
Die zoon van ons bliefde mijn vers gemaakte eten niet :( En toen op een keer m'n hele keuken een teringbende was door een staafmixer incident, was dat de spreekwoordelijke druppel. Potjes kreeg hij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_123786371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:10 schreef debuurvrouw het volgende:
ze moesten hier álles eerst proeven. Geen lusiknie zonder reden. en later nog eens een keer proberen met proeven. (omdat ik las dat je iets 20 keer moet proeven om aan de smaak te wennen) Als je het na het proeven echt niet lekker vind hoef je niks meer. Geen alternatieve dingen op tafel we eten wat we eten. (ik zal daar gek zijn, straks heb ik 5 verschillende groentes op tafel) en de ene keer heeft de een geluk, de volgende keer de ander.
Wel mogen ze van mij altijd fruit pakken. Ook toen ze klein waren. ook vlak voor het eten. Want daar zitten ook vitaminen enzo in, dus die heb je dan maar vast. Of alvast wat tomaat/paprika/komkommer voor het eten. Want erge trek maakt slechte eters gek genoeg.

Vandeweek witlofstamp. Wat oudste een: dat had je niet hoeven doen mam, serieus. Ontlokte. :D (droogkloot) Toen we gingen eten kwam er na twee happen een: oh, ik had gedacht dat dit helemaal niet lekker zou zijn maar het is heerlijk! :D
Hier ook. Fruit en rauwkost mogen altijd, ook vijf minuten voor we aan tafel gaan.

Kyara, ik zou het eens aan de kinderarts vragen (jullie komen nog op controle toch?) ik ben wel benieuwd wat die ervan zegt.
:)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:53:01 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123786411
Ik ben toch zo heel erg benieuwd wat er met je darmen gebeurt als je er eten instopt voor dat ze "er klaar voor zijn" er zit een laag in, dus je resorbeert minder, maar voor de rest maakt het toch geen klap uit?
Persoonlijk zou ik meer inzitten over voedselintolerantie eigenlijk. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:54:37 #184
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_123786486
@ kyara hier was het de gecorrigeerde leeftijd. Jongste was met 34 weken. Hier heeft het wel tot een jaar of langer geduurd eer het eten redelijk ging en nog steeds eet ze niet graag vlees en als ze het wel eet dan het liefst zo klein mogelijk. Stug eten duurde hier het langste...

Hier altijd vers en heel af en toe een potje als we op pad waren.
If you can dream it, you can do it...
pi_123786488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben toch zo heel erg benieuwd wat er met je darmen gebeurt als je er eten instopt voor dat ze "er klaar voor zijn" er zit een laag in, dus je resorbeert minder, maar voor de rest maakt het toch geen klap uit?
Persoonlijk zou ik meer inzitten over voedselintolerantie eigenlijk. :@
Ik had het idee dat het verder ging dan dat, er zou een link zijn met IBS enzo? zal eens wat over opzoeken.
:)
pi_123789429
Deze voor Kyara ;)
Introducing solid foods to preterm infants in developed countries.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22555187
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over voedselallergie;
Dit artikel geeft een beetje het standaard plaatje aan. Wachten tot 6 maanden bij voorkeur en bij kinderen met allergische predispositie langer wachten met allergene middelen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16892776
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het laagje in de darm is het slijmvlies van de darm (gut mucuosa) en dat is nog niet af als het kind geboren wordt. Dat houdt weer in dat allergenen in grotere hoeveelheden of grotere stukjes terecht komen in de bloedbaan van het kind waardoor de kans op het uitlokken van een hyperreactie van het lichaam groter is en zodoende wordt er een overgevoeligheid uitgelokt. Rond 6 maanden is dat slijmvlies voltooid. Dus het hangt allebei met allergie en overgevoeligheid samen, waarbij het verschil hem volgens mij, als ik het zo lees, zit in de kinderen die een risico op ontwikkelen van allergie hebben, die zijn gebaat bij vroege introductie van kleine hoeveelheden. En 'gewone' kinderen zijn meer gebaat bij 6 maanden introductie omdat er anders een grotere kans is op het uitlokken van een overgevoeligheid door een overdreven reactie van het lichaam. De allergie waar het kind overheen groeit zeg maar.

Een cohort-studie laat zien dat voedselintroductie ná 6 maanden en voedselintroductie voor 4 maanden geassocieerd wordt met hogere kans op allergie.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21543544
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit artikel geeft aan dat er een verband bestaat tussen late introductie en allergie op latere leeftijd.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19969611
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
obesitas
aldus artikel 1
Het introduceren van voeding vóór 4 maanden, anders dan melk in formula-fed infants (flesvoeding) wordt geassocieerd met een zes keer groter risico op obesitas op 3 jarige leeftijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus artikel 2:
Het moment van voedselintroductie heeft weinig invloed op de groei.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus artikel 3
Het vertraagd introduceren van vaste voeding geeft een lager risico op obesitas op 10jarige leeftijd.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20498656
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soort van wat het algemene advies is:
voedselintroductie niet later dan 6 maanden. wat uiteraard iets anders is dan strikt tot 6 maanden wachten met eerste introductie
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19685855

:O geen zin meer :')
heb niet alle artikels gelezen dus zou zomaar kunnen dat er van matige kwaliteit bijzitten, don't shoot the messenger :P
Maar goed, eindstand, het is dus allemaal niet zo heel duidelijk. Met het oog op latere obesitas lijkt delayed introduction beter te zijn, met het oog op allergie iets eerder dan zes maanden weer beter.
:)
pi_123789506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:47 schreef Kyara het volgende:
Moet je bij de introductie van vaste voeding eigenlijk uitgaan van de werkelijke of gecorrigeerde leeftijd vraag ik me nu af. Op zich maakt het methetnieuwe beleid niet uit want ikbgn toch niet voor ze 6 maanden zijn en dan zijn ze gecorrigeerd ook > 4 maanden. Maar il wel da de darmen er klaar voor zijn.

Maar goed, ze zijn pas 6 weken dus ik heb nog even....
Ik zat me hetzelfde af te vragen en hij staat op mn vragenlijstje voor bij de kinderarts :)
pi_123790021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:47 schreef Kyara het volgende:
Moet je bij de introductie van vaste voeding eigenlijk uitgaan van de werkelijke of gecorrigeerde leeftijd vraag ik me nu af. Op zich maakt het methetnieuwe beleid niet uit want ikbgn toch niet voor ze 6 maanden zijn en dan zijn ze gecorrigeerd ook > 4 maanden. Maar il wel da de darmen er klaar voor zijn.

Maar goed, ze zijn pas 6 weken dus ik heb nog even....
die weet ik! ;)

wij moesten uitgaan van de echte leeftijd. dat heb ik dus niet gedaan, aangezien hij toen hij 6 maanden oud was, meer weg had van een frummel van net 3 maanden oud en nog helegaar niks kon zitten. dus ik heb wel gewacht op de gecorrigeerde leeftijd, tegen artsadvies in.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123790604
kleine sidenote: ravi kreeg 's zomers voorzichtig voor het eerst bijvoeding. toen was hij gecorrigeerd ongeveer 4 maanden, ongecorrigeerd 7 maanden (grofwegjes). a la rapley durfde ik niet aan bij hem en we begonnen met rijstebloem. wel direct van een lepeltje in de wipstoel. achteraf bleek mijn gevoel het juist te hebben, ivm het mondtrauma. het heeft echt heel lang geduurd voordat ik ongepureerd voedsel wilde eten. hij at wel mijn liefdevol en verantwoorde zelfmaaksels :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123796148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat. Bovendien vind ik ze smerig, wil ik dat ze eten net zo leuk vindt als ik (daar hoort voor mij proeven hoe het echte eten smaakt bij) en was en ben ik te lui om mijn kind te voeren.
Ja, dat eerste. Ik vind het wel eens jammer dat de discussie hierover hoofdzakelijk betrekking heeft op het moment van introductie. De manier waarop vond en vind ik minstens zo belangrijk. Het was voor mij niet alleen belangrijk om rekening te houden met bijvoorbeeld de darmrijping (wat ik heel zwaar vond wegen, want zeker Ivan heeft erg veel last van krampen gehad in de eerste maanden van zijn leven). Ik wilde ook graag dat de kindjes pure smaken leerden kennen, en ook de textuur van niet-bewerkte producten.

Misschien wel nog belangrijker vond ik dat de regie al vroeg bij hen lag en dat ze zelf leerden te eten tot het moment waarop ze zich verzadigd voelden. Dat klinkt misschien heel logisch, maar ik merk dat in een fles- en lepeltjescultuur vooral de ouders bepalen wat genoeg is. Ivan kreeg de fles vanaf drie maanden, en bij hem vond ik het nóg belangrijker dat hij bij vast voedsel zelf ontdekte wat genoeg was. Nog steeds is bij ons aan tafel de belangrijkste vraag: "Wat zegt je buikje? Is je buikje vol?"

(Daar teken ik wel bij aan dat ik in theorie een limiet hanteer, maar dat ik die in de praktijk nooit heb hoeven gebruiken. Een minimum hanteer ik niet, want ze hebben beiden niet bepaald ondergewicht. Ik vraag me ook af of het zinvol is een minimum te hanteren en of je er geen nare ervaringen mee in de hand werkt, maar daar ben ik dus niet ervaringsdeskundig in. Ik kan me goed voorstellen dat een ouder bij een kind met ondergewicht andere tactieken op z'n minst uitprobeert.)

Maar goed, door al deze zaken tezamen voelde 6 maanden voor mij als een logisch moment om met voedselintroductie te beginnen. In de periode eraan voorafgaand was de nieuwsgierigheid naar eten al ontstaan, en langzaam werd de fijne motoriek goed genoeg om vast voedsel te ontdekken. Ik vond het ook een fijn idee dat beide kindjes in deze periode bezig waren om zelfstandig te zitten. Het voelde voor mij raar om geprakt eten bij een half-liggend kind naar binnen te lepelen.

Ik begrijp wel dat het moment van introductie misschien het belangrijkst is als het gaat om darmrijping en allergieën, maar zeker voor het voorkomen van overgewicht in de latere leeftijd denk ik dat de manier waarop je voedsel introduceert en blijft introduceren belangrijk kan zijn. Daar ken ik geen bewijs voor, maar gewenning aan pure smaken, een voedselpatroon zonder een overschot aan suikers en al vroeg leren te luisteren naar je gevoel van verzadiging klinken mij logisch in de oren als belangrijke factoren. En wat misschien ook wel een onderbelicht aspect is: het goede voorbeeld geven. Dus ik probeer ervoor te zorgen dat mijn eigen eetpatroon in mijn ogen deugt, en ik heb al sinds het vroegste moment van voedselintroductie samen met de kindjes gegeten. Zo zien ze hoe het moet en prikkel je ze te eten zonder aan te dringen.

Nou ja, moraal van het verhaal: het hoe en wanneer hingen voor mij sterk met elkaar samen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:51:10 #191
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123796535
Ik heb dus wel met een lepel gevoerd, en ook gepureerd maar ook dat kan wel met respect voor grenzen. De ene dag eet je meer dan de andere dag. als ze niet meer hoeven merk je dat echt wel. En dan stopte ik altijd. Vaker was het meer ook een inschatten van: je hebt nu zoveel op, dat móet we genoeg zijn, meer krijg je niet.
Ik moet zeggen dat mijn jongens nu heel goed aanvoelen wanneer ze genoeg hebben. De borden hoeven dus ook niet leeg. En een tweede keer opscheppen of een appel vlak na het eten mag ook. Ze zijn aan de lichte kant. De geluksvogels.

Lastiger vind ik om pubers te leren lekkere dingen te doseren. Als er hapjes op tafel staan je limiet kennen enzo.

Maar da's een ander verhaal en niet op z'n plek in het babies voor dummie topic :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:07:55 #192
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_123797193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dus wel met een lepel gevoerd, en ook gepureerd maar ook dat kan wel met respect voor grenzen. De ene dag eet je meer dan de andere dag. als ze niet meer hoeven merk je dat echt wel. En dan stopte ik altijd. Vaker was het meer ook een inschatten van: je hebt nu zoveel op, dat móet we genoeg zijn, meer krijg je niet.
Ik moet zeggen dat mijn jongens nu heel goed aanvoelen wanneer ze genoeg hebben. De borden hoeven dus ook niet leeg. En een tweede keer opscheppen of een appel vlak na het eten mag ook. Ze zijn aan de lichte kant. De geluksvogels.
Dat gaat hier precies zo :Y

Overigens heb ik geleerd dat een kind dat alles lust ook gewoon een kwestie van geluk hebben is. We hebben bij onze meisjes het introduceren van voedsel precies hetzelfde gedaan. Vanaf 6 maanden, liefst zelfgemaakte en geen kant-en-klare potjes en pureren en daarnaast ook rapley. Gevolg is dat ik 1 alleseter heb (he wat is dat? Mag ik het proeven?) en 1 die na het boodschappen doen in de tas kijkt en al begint te roepen dat ze het niet lust :D
pi_123797256
Ik denk dat het laatste juist ook hier past. Dat wil zeggen, ik denk dat je door een combinatie van de dingen die ik heb genoemd wel de randvoorwaarden creëert voor verstandig met eten in het latere leven omgaan (dus zelf al vroeg de regie leren hebben, in de basis een gezond eetpatroon hebben, een gewenning aan uiteenlopende pure smaken hebben, en het goede voorbeeld als vanzelfsprekend hebben gezien). Dat is nog geen garantie, natuurlijk, maar ach, de puberteit waait ook wel weer over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123797337
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:07 schreef Stiemie het volgende:

Overigens heb ik geleerd dat een kind dat alles lust ook gewoon een kwestie van geluk hebben is. We hebben bij onze meisjes het introduceren van voedsel precies hetzelfde gedaan. Vanaf 6 maanden, liefst zelfgemaakte en geen kant-en-klare potjes en pureren en daarnaast ook rapley. Gevolg is dat ik 1 alleseter heb (he wat is dat? Mag ik het proeven?) en 1 die na het boodschappen doen in de tas kijkt en al begint te roepen dat ze het niet lust :D
Maar dat wil niet zeggen dat er geen verband is. Sterker nog, dat verband is aangetoond. Uitzonderingen zijn er altijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123802121
nja, je kan als ouder nog honderd keer zooooooo verantwoord bezig zijn, alles onderzoeken, een dikke vette mening hebben en daar ook nog eens helemaal gelijk in hebben, en dat uit willen voeren.

je kind maakt daar vroeg of laat kortenmetten mee :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123802346
Dat ligt er natuurlijk maar aan hoe realistisch je je doelen stelt.

Korte metten :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_123802610
lex vond mijn zelfgemaakte voer niet te vreten en potjes heerlijk, na enkele maanden at ie met de pot mee en hoefde je ook niet meer met een potje aan te komen. Lex eet nu alles. Met Elin Rapleyden we, nooit potjes etc. en het kind lust niets.

ik zeg niet dat het door rapley komt hoor. Kind heeft zijn voorkeuren, pas je erop aan, het trekt wel bij, denk ik dan.

Rapley deden we niet bij lex omdat hij het niet kon, hij hapte niet, propte alles in zijn smoel. Hij kan nu pas hapjes nemen van iets, zonder alles in 1x in zijn mond te douwen
pi_123802689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dus wel met een lepel gevoerd, en ook gepureerd maar ook dat kan wel met respect voor grenzen. De ene dag eet je meer dan de andere dag. als ze niet meer hoeven merk je dat echt wel. En dan stopte ik altijd. Vaker was het meer ook een inschatten van: je hebt nu zoveel op, dat móet we genoeg zijn, meer krijg je niet.

Dat ja. Het is echt godsonmogelijk mijn dreumes iets in zijn mond te stoppen als hij dat niet wil. Hij geeft héél duidelijk zijn grenzen aan. Overvoeren zit er niet in.

En ik ervaar het precies zoals Simmu zegt, je kan nog zo mooi een plan hebben maar als je kind wat anders wil, wat doe je dan? En klaarblijkelijk vindt hij het mondgevoel van vers eten onangenaam. Dat heb ik dan maar te respecteren. Evengoed als ik hem niet zou dwingen broccoli te eten als hij dat pertinent niet lust. Het gaat mij ook meer om de sfeer om het eten heen (samen aan tafel, altijd proeven, geen alternatieven bij niet willen, we hebben het gezellig, altijd een toetje) en dan zal het me verder roesten of hij zelf eet, een potje wil of een boterham of een bord pap. Zolang het gezond en volwaardig voedsel is (en ja, potjesvoedsel is dat óók) en we niet aan de chips en koek zitten als hoofdmaaltijd, is mijn doel bereikt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123802942
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:42 schreef Clubsoda het volgende:
Zolang het gezond en volwaardig voedsel is (en ja, potjesvoedsel is dat óók)
Op een of andere manier gaat dat er bij mij niet in.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:48:57 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123803002
Ik heb dat nooit zo ervaren Simmu. Maar misschien ben ik eigenlijk erg go with the flow :P goed, mijn kind zou nooit alleen maar boterhamworst mogen eten. :@ ook daar moet je dus proeven. En lust je het niet eet je een boterham met boter ofzo. Of niks. Maar dan geen koekjes of snoep. Eten weigeren is ook gewoon een luxe.

Prima, mag. Maar dan gaan we de gezonde trek niet stillen met koekjes . Ik kan redelijk makkelijk over gedram om koekjes en nachtelijke trek heenstappen :@ da's wel m'n geluk. En ik vind die honger of zin in koek ook echt heel sneu. Echt. Maar ik weet ook dat ze een gezond alternatief hebben gehad. En die wilden ze niet. Nou is dit nooit echt nodig geweest. Of ik heb makkelijke kinderen of ze weten dat ik t meen. Of beide. Of iets anders.

Opvoeden is trachten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123803028
het ruikt iig naar bloemkool die al weken in je keuken ligt te gassen.. maar echt, Lex vond t heerlijk.
Ik had ook ee babycook, voor fruit vond ik het fantastisch!
pi_123803164
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Op een of andere manier gaat dat er bij mij niet in.
Waarom niet? Waarom zou het ongezond zijn. En wat zou in zo'n situatie jouw oplossing dan zijn? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123803256
Tess at zoveel mogelijk verschillende, ze at echt alles. Nu krijg ik er met moeite wat in.

Hier wordt gegeten wat de pot schaft., eten ze niet, jammer, ik maak niks anders. Amber is nu wel meer van het proeven. Tess totaal niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123803450
1 plak boterhammenworst per dubbele boterham he buuf, en ze heeft geproeft! ooit, een jaar of wat geleden, schotelde *k* haar vanalles voor en dat at ze. maar ze vindt boterhammenworst lekker. ravi vindt pindakaas lekker, en ik kaas. dus dat eten we op onze bam tussen de middag :)

overigens drammen ze hier echt niet om snacks en shit tussendoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123804065
hier wisselen we lekker af, ook met chocoladevlokken, pasta, vleeswaren,kaas,ei en ontbijtkoek op brood O+
pi_123804237
Bij ons ook... Soms worst of kaas of filerican (zoals Tess het noemt). Soms pindakaas of vlokken of hagelslag of speculaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123806508
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Waarom niet? Waarom zou het ongezond zijn. En wat zou in zo'n situatie jouw oplossing dan zijn? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Je zei gezond en volwaardig. Gezond weet ik niet, ik heb nooit ingrediënten gelezen, maar ik vind geprakte groenteprut die nergens naar smaakt geen volwaardig voedsel.

Wat voor situatie?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:13:10 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123807347
Mijn oplossing zou zijn blijven aanbieden. Uiteindelijk eten ze het wel. En ook met smaak. Je moet alleen af van het idee dat ze 'moeten' eten. Ze eten wel als ze trek hebben. Echt. Heus. En natuurlijk hebben ze voorkeuren en lusten ze sommige dingen niet. Maar niks eigen gekookts? Blijven proberen. En als ze t laten staan hebben ze niet echt trek. Denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:13:50 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123807390
Ik ga niet opnoemen wat ze hier op brood eten. :X er gaat meer dan een brood per dag door. I rest my case.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 maart 2013 @ 21:31:40 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_123808258
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn oplossing zou zijn blijven aanbieden. Uiteindelijk eten ze het wel. En ook met smaak. Je moet alleen af van het idee dat ze 'moeten' eten. Ze eten wel als ze trek hebben. Echt. Heus. En natuurlijk hebben ze voorkeuren en lusten ze sommige dingen niet. Maar niks eigen gekookts? Blijven proberen. En als ze t laten staan hebben ze niet echt trek. Denk ik.
De middelste van mijn nichtje heeft dik anderhalf jaar lang alle warm eten geweigerd, geen benul waarom... Isa heeft bijna een jaar pertinent geen vlees willen eten bij het warm eten. Wat ik overigens geen probleem vond, ze at met smaak allerlei groenten.

Ze bepaalt inderdaad al vanaf het begin (bv en naderhand ook fv op verzoek) hoeveel ze eet en dat wil ik er graag inhouden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_123808976
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je zei gezond en volwaardig. Gezond weet ik niet, ik heb nooit ingrediënten gelezen, maar ik vind geprakte groenteprut die nergens naar smaakt geen volwaardig voedsel.

Wat voor situatie?
De potjes van kruidvat (groente) bevatten alleen daadwerkelijk de groente en kookvocht/water. Fruitpotjes zal wel suiker inzitten maar die heb ik nooit in huis.

Hier eet ze meestal gewoon wat wij eten als ze dat mag hebben. zo niet krijgt ze fruit/brood of een groentepotje. Potjes zijn ook voor mij gewoon volwaardig eten. Alleen erg goor .
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_123812691
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je zei gezond en volwaardig. Gezond weet ik niet, ik heb nooit ingrediënten gelezen, maar ik vind geprakte groenteprut die nergens naar smaakt geen volwaardig voedsel.

Wat voor situatie?
Als je de ingrediënten zou lezen, dan zou je zien dat er niets meer in zit dan groente, water en een eiwitbron, en vaak wat rijstebloem of zetmeel voor het binden. Ongezond kan het wat dat betreft niet zjin. Wanneer ik het heb over volwaardig voedsel, doel ik op de voedingswaarde. En die is ook bij potjes gewoon in orde, net al diepvriesgroente en groente uit blik volwaardig zijn. Of ík het lekker vind, of vind dat het er appetijtelijk uitziet, is dan van ondergeschikt belang voor mij. Ik moet er niet aan denken om elke avond een stukje vlees, gekookte aardappelen en sperzieboontjes te moeten eten, maar dat betekent niet dat het geen volwaardige maaltijd is. Verder moet je ook in het grote geheel zien van wat er op een dag gegeten wordt. Pap met volle melk, 2 stuks fruit, boterhammen met gevarieerd belegd, koekjes zonder suiker, rijstwafels en yoghurt. En 200 gram groente uit een potje. Wat mij betreft is dat gewoon een volwaardig eetpatroon.

Ik ben benieuwd wat jij zou doen in mijn situatie; een 1-jarige de geen versgekookt eten wil, in stukjes of geprakt, maar wel met smaak een potje eet. Mijn oplossing is om hem dat potje te geven, het leuk te hebben aan tafel en hem van mijn eten te laten proeven. Ik zou er ook voor kunnen kiezen hem alleen aan te bieden wat ik vind dat hij moet eten en verder niets, of door het avondeten te vervangen door iets wat hij wel lust. Ik kies voor dat eerste omdat ik van mening ben dat hij ook daarmee binnenkrijgt wat hij nodig heeft. Jij meent van niet, dus ben ik benieuwd hoe jij dat zou oplossen.

Buurvrouw, dat doe ik ook hoor, blijven aanbieden. Soms gaat dat prima (vandaag heeft hij vol smaak met zijn papa meegegeten) en soms, vooral als hij moe is, raakt hij heel overstuur van het mondgevoel van bepaald voedsel. So be it. Ik ben daar uitermate relaxed over, ik volg hem gewoon en het verandert wel een keer. Eten aanbieden en verder niets heb ik een tijdje geprobeerd. Hij eet dan gewoon niet. En dat resulteert dus in 1,5 papfles leeglurken (en dat vind ik scheef, honger compenseren met pap, dan bij voorkeur met groente) en 's nachts wakker zijn met honger. En dan zou ik wel hard kunnen zijn, maar niet bij een 1-jarige die nog helemaal niet het verband kan leggen tussen het akelige gevoel in zijn buik en het niet avondeten. Dat komt wel als ik hem dat uit kan leggen en dan ga ik die strategie wel volgen. En tot die tijd krijgt hij zijn potje, want in doorgekookte groente zit nog altijd meer voedingsstoffen dan in helemaal niets en met die 0.5% tarwezetmeel doe ik hem heus niets ernstigs aan ;)

Edit: er zijn wel potjes met meer toevoegingen. Ingedikt appelsap enzo. Dit koop ik niet. Net als ik geen potjes met vlees koop, vlees moet hij vers eten vind ik en het liefst biologisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 08-03-2013 23:11:56 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123815520
Eva was ook een hele moeilijke met avondeten. Die wilde bijna niks. Ook geen potjes. Het enige dat ze met smaak at was een potje bruine bonen met appeltjes (en later vlees), maar dan wel zonder stukjes. Dat zorgde ervoor dat alleen bovengenoemd potje was gebaseerd op 8 maanden, andere potjes dus 6 maanden. Die at ze mondjesmaat. Meestal een halve per keer. Ze kreeg iedere dag van ons eten aangeboden, geprakt gepureerd of rapley, maar ze vertikte het. Daarom eens per week die bruine bonen zodat we wisten dat ze iig 1x per week fatsoenlijk at.

Inmiddels is ze ouder, wil ze zelf eten en eet ze ook goed. Vlees is geen favoriet maar das niet zo erg. Ze eet het wel, maar mondjesmaat. Valesse daarentegen vindt ze heerlijk dus eten we regelmatig.

Wat ik zeggen wil, je weet soms niet wat ze wel en niet willen en waarom niet. Ook ik was voornemens alles vers te geven. Maar als alles linea recta weer de vuilnisbak in kan baal je ook. En dan zie ik er geen probleem in om (uiteraard verantwoorde) potjes te geven.

Daarbij hangt het ook samen met de rest van het voedingspatroon van je kind. Eva eet met smaak een boterham met ieder beleg dat je dr geeft, maar pap is niet aan dr besteed.
Idem voor fruit. Ze lust een hoop, maar met een banaan doe je haar geen plezier. Volgens mij is ze ook het enige kind dat geen bananen lust. En soms vind ik dat jammer, want het is zo'n ielig poppetje. Aan de andere kant waren haar ouders dat ook en das ook veranderd en dit hoort schijnbaar bij haar.

Als je keuzes maakt over het eten van je kind, dan moet vooral jij je er goed bij voelen en het idee hebven de beste keuze te hebben gemaakt.
Ik vond het een hele grote puzzel iig. (Zeker met een cb hijgend in mijn nek).
pi_123815751
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:21 schreef danic het volgende:
Eva was ook een hele moeilijke met avondeten. Die wilde bijna niks. Ook geen potjes. Het enige dat ze met smaak at was een potje bruine bonen met appeltjes (en later vlees), maar dan wel zonder stukjes. Dat zorgde ervoor dat alleen bovengenoemd potje was gebaseerd op 8 maanden, andere potjes dus 6 maanden. Die at ze mondjesmaat. Meestal een halve per keer. Ze kreeg iedere dag van ons eten aangeboden, geprakt gepureerd of rapley, maar ze vertikte het. Daarom eens per week die bruine bonen zodat we wisten dat ze iig 1x per week fatsoenlijk at.

Inmiddels is ze ouder, wil ze zelf eten en eet ze ook goed. Vlees is geen favoriet maar das niet zo erg. Ze eet het wel, maar mondjesmaat. Valesse daarentegen vindt ze heerlijk dus eten we regelmatig.

Wat ik zeggen wil, je weet soms niet wat ze wel en niet willen en waarom niet. Ook ik was voornemens alles vers te geven. Maar als alles linea recta weer de vuilnisbak in kan baal je ook. En dan zie ik er geen probleem in om (uiteraard verantwoorde) potjes te geven.

Daarbij hangt het ook samen met de rest van het voedingspatroon van je kind. Eva eet met smaak een boterham met ieder beleg dat je dr geeft, maar pap is niet aan dr besteed.
Idem voor fruit. Ze lust een hoop, maar met een banaan doe je haar geen plezier. Volgens mij is ze ook het enige kind dat geen bananen lust. En soms vind ik dat jammer, want het is zo'n ielig poppetje. Aan de andere kant waren haar ouders dat ook en das ook veranderd en dit hoort schijnbaar bij haar.

Als je keuzes maakt over het eten van je kind, dan moet vooral jij je er goed bij voelen en het idee hebven de beste keuze te hebben gemaakt.
Ik vond het een hele grote puzzel iig. (Zeker met een cb hijgend in mijn nek).
Stug terughijgen :{w

Jullie gezin lijkt me nou niet hét focal point waar ze al hun aandacht eens even goed op moeten gaan vestigen, ze hebben vast wel iets wat meer zorg vraagt :o
:)
pi_123819359
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben benieuwd wat jij zou doen in mijn situatie; een 1-jarige de geen versgekookt eten wil, in stukjes of geprakt, maar wel met smaak een potje eet. Mijn oplossing is om hem dat potje te geven, het leuk te hebben aan tafel en hem van mijn eten te laten proeven. Ik zou er ook voor kunnen kiezen hem alleen aan te bieden wat ik vind dat hij moet eten en verder niets, of door het avondeten te vervangen door iets wat hij wel lust. Ik kies voor dat eerste omdat ik van mening ben dat hij ook daarmee binnenkrijgt wat hij nodig heeft. Jij meent van niet, dus ben ik benieuwd hoe jij dat zou oplossen.
Wat ik zou doen staat los van mijn mening over potjes. Die verandert niet als ik ze in een andere situatie wel zou geven.

Ik zit niet in jouw situatie, dat is moeilijk vergelijken. Nietetende kinderen (die daar last van hebben) doen iets met je.

Ik heb mijn kind neocate gevoerd, dat moet wel het smerigst op aard zijn maar ik geloofde op dat moment dat het goed voor haar was. Verder had ze vanaf het begin plezier in knagen aan welke groente ik haar ook voorzette, dus ik heb geen ervaring met weigeren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_123819674
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Stug terughijgen :{w

Jullie gezin lijkt me nou niet hét focal point waar ze al hun aandacht eens even goed op moeten gaan vestigen, ze hebben vast wel iets wat meer zorg vraagt :o
Klopt hoor. Maar ja, die groei curve hè, die buigt steeds af. Inmiddels denk ik boeiuh! Ik weet wat ze eet dus ene oor in, andere oor uit.
pi_123819949
Hier 3 kinderen onder de lijn en inmiddels het CB uit onze nek. Ze geven het vanzelf op ;)
Die van mij zijn gewoon klein.

Ik ga introduceren vanaf 6 maand, ontzettend veel allergieën in de familie en als ik nu melk of soja eet, zit ukje al onder het eczeem. Dus niet te vlot :)3

Maar ik vind het ook wel puzzelen hoor. Ik heb een kleuter die de hele dag honger heeft. Een broodje of 12 gaat er zomaar in (hij is as we speak aan nummer 4 van vandaag bezig)
Alleen dan is hij om 13:00 na 2 broodjes klaar met lunch (heb je echt genoeg gehad? Ja! Ik wil *insert iets leuks) Dus dan is het spelen en een kwartiertje later: mam? Ik heb honger! Mag ik een broodje?
Variaties hierop komen elke dag voor, stug volhouden; je wacht maar tot het volgende eetmoment is een huilend kind tot het volgende eetmoment. Hij heeft volgens mij ook echt flinke trek dan.
Fruit en rijstwafels mogen van mij altijd, dus dan eet hij maar een pak rijstwafels leeg :') Ook niet de bedoeling.
En normaal zou ik zeggen: streng blijven en echt wachten tot het weer een eetmoment voor iedereen is. Maar we zitten met deze curve...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door freecell op 09-03-2013 09:27:29 ]
pi_123820022
och, wat voor het ene kind/gezin prima werkt, is voor een ander een totale ramp en drama. we zullen dus toch echt allemaal zelf moeten uitvogelen wat werkt :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123820133
Komt goed hoor Danic, idd ene oor in :*
het is begrijpelijk dat een CB in de gaten houdt of een kind geen stille ondervoeding of iets dergelijks ontwikkeld, maar als je haar van alles voorschoteld, ze ontwikkelt zich verder goed en groeit in de lengte ook normaal dan moeten ze niet zo ouwehoeren. Of ze moeten doorsturen om medische oorzaken voor afbuigen uit te sluiten, maar niet zo mutsen over eten en intake. Veel CB's hebben daar bovendien zelf niet zoveel kaas van gegeten. Zo kreeg ik ooit het advies om geen roomboter op brood te doen want dat was te vet. Als broodbeleg kon ik ook chocopasta overwegen. Welja :') ze krijgen hier wel chocopasta overigens he daar niet van, maar piepen over roomboter en nog geen 3 tellen later chocopasta adviseren vond ik wat typisch.

Free daar is toch niets mis mee die curve? groeit keurig op de lijn mee :Y

hier een afbuigende gewichtscurve maar daar werd steeds door de arts luchtig over gedaan want och, ze was ook wel erg zwaar dus dan gaf het niet dat ie afboog ( :')_! )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een afbuigende lengte curve, daar trok ze bij 21 maanden de conclusie van goh hij gaat nu wel een beetje raar doen. NO SHIT! :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor bonuspunten, raad vanaf welk moment ze op dieet staat :P

en op de eigen CB curves ziet dat er zo uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, OT hier enzo :D
:)
pi_123820137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 09:29 schreef simmu het volgende:
och, wat voor het ene kind/gezin prima werkt, is voor een ander een totale ramp en drama. we zullen dus toch echt allemaal zelf moeten uitvogelen wat werkt :)
Ja, maar dit werkt voor mij dus niet ;) ik heb geen zin om op willekeurige tijdstippen brood te smeren, omdat mijn mannetje geen tijd heeft voor lunch ;)
  zaterdag 9 maart 2013 @ 09:43:12 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123820184
Dat leren ze ook snel genoeg...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123820202
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 09:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, maar dit werkt voor mij dus niet ;) ik heb geen zin om op willekeurige tijdstippen brood te smeren, omdat mijn mannetje geen tijd heeft voor lunch ;)
misschien 's ochtends gewoon een stapel bammen smeren en die uitdelen op de momenten dattie er om komt? ik roep maar iets hoor ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123820275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 09:43 schreef Leandra het volgende:
Dat leren ze ook snel genoeg...
Wat precies? :) want ik smeer ook echt geen broodje een kwartier na de lunch. Dat heb ik ook nooit gedaan, maar hij huilt dan dus om eten tot het volgende eetmoment. Wanneer dat dan ook moge zijn.

Het punt is ook dat 3 maaltijden echt niet genoeg is voor hem.
Op een schooldag is het: ontbijt, brood en appel voor 10:00, lunch, om 16:00 nog brood en dan avondeten. En tussendoor ook nog wel dingen.
pi_123820298
Wanneer kunnen ze zelf fatsoenlijk smeren? O-)
pi_123820325
Hangt een beetje van het kind af. Anders leer je hem toch gewoon een plakje van het een of ander tussen twee boterhammen te kwakken? :+
  zaterdag 9 maart 2013 @ 09:56:10 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123820386
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 09:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat precies? :) want ik smeer ook echt geen broodje een kwartier na de lunch. Dat heb ik ook nooit gedaan, maar hij huilt dan dus om eten tot het volgende eetmoment. Wanneer dat dan ook moge zijn.

Het punt is ook dat 3 maaltijden echt niet genoeg is voor hem.
Op een schooldag is het: ontbijt, brood en appel voor 10:00, lunch, om 16:00 nog brood en dan avondeten. En tussendoor ook nog wel dingen.
Hij leert vanzelf dat er een kwartier later geen broodje komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123820962
Hm ja, misschien, maar of ze dan ook meteen bedenken dat dat de consequentie is van een kwartier eerder niet meer willen eten. Ik heb er hier ook zo een, en dat werkt toch niet zo nog..
Nu ik haar baby-drinkgedrag vergelijk met dat van haar kleine broer, was zij altijd al van het vaak kleine beetjes consumeren, terwijl hij grote voedingen ineens drinkt. Ik vermoed zomaar dat zijn eetgedrag later ook anders gaat zijn.
Bovendien ben ik zelf ook zo, mijn lijf geeft aan vaak te willen eten, en dan bij voorkeur kleine beetjes. Behalve dat het lastig is, is er ook geen bezwaar toch, om vaker kleine beetjes te eten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:50:04 #228
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_123821287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat er geen verband is. Sterker nog, dat verband is aangetoond. Uitzonderingen zijn er altijd.
Tuurlijk zal het aangetoond zijn, maar daar heb je dus in sommige gevallen geen drol aan. Maar omdat het aangetoond is, zijn er dus wel mensen die zich daar dan druk om kunnen maken. Mensen zoals ik :) Het is dus heel leuk om hier allerlei aangetoonde dingen te noemen, maar eigenlijk moet je gewon zelf uitvogelen wat werkt.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:55:52 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123821405
Ik ga er even een C-C-C-C-Combo breaker ingooien, want dit zal toch een eindeloze discussie zijn :) . Denk dat mijn vraag een beetje ondergesneeuwd was.

Klopt het / is jullie ervaring dat een baby langer door de nacht slaapt wanneer je hem/haar rond 22:00u een laatste voeding geeft, in plaats van om 23:30 - 00:00u? Dat advies kreeg ik namelijk.
pi_123821486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 09:50 schreef freecell het volgende:
Wanneer kunnen ze zelf fatsoenlijk smeren? O-)
:D

Mijn dreumes is 15 maanden en eet nu eigenlijk prima met een lepel. Vork moet ik eerst voor haar het eten in prikken maar daarna kan ze het zelf naar haar mondje brengen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123821544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ga er even een C-C-C-C-Combo breaker ingooien, want dit zal toch een eindeloze discussie zijn :) . Denk dat mijn vraag een beetje ondergesneeuwd was.

Klopt het / is jullie ervaring dat een baby langer door de nacht slaapt wanneer je hem/haar rond 22:00u een laatste voeding geeft, in plaats van om 23:30 - 00:00u? Dat advies kreeg ik namelijk.
Dat maakt hier niet uit, helaas. Ik vermoed dat het idee er achter is dat je baby om 22 u nog niet in zn diepe slaap is, en later wel. En dat je door het onderbreken van de diepe slaap ervoor zorgt dat ze die niet opnieuw pakken na de voeding?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 9 maart 2013 @ 11:02:34 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123821558
Maar wat is er mis met vaak kleine beetjes? Dat willen ze hier ook liever. Probleem is dat ze ook niet zo snel eten. Dus boterhammen mee naar school voor bij de appel in het speelkwartier lukt niet. Maar in t weekend gaat dat prima.
Kan je niet een eetmoment inlassen? En dan niet een kwartier na het eten maar 2 uur later of een uur? Mijn man doet dat ook. Bak boterhammen mee en elk half uur er een nemen.
Maar we (ik) dwalen af.

Babies. Mijnese zat helemaal bovenin de curve. Dus ik had ook een hijgend CB. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123821573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn oplossing zou zijn blijven aanbieden. Uiteindelijk eten ze het wel. En ook met smaak. Je moet alleen af van het idee dat ze 'moeten' eten. Ze eten wel als ze trek hebben. Echt. Heus. En natuurlijk hebben ze voorkeuren en lusten ze sommige dingen niet. Maar niks eigen gekookts? Blijven proberen. En als ze t laten staan hebben ze niet echt trek. Denk ik.
:Y
Hier was het tussen 12 en 15 maanden bijna niks willen eten!
We hebben nooit potjes gegeven of gepureerd, gewoon met ons aan tafel en als ze niet wou kreeg ze yoghurt (ook als ze wel eet krijgt ze een bakje yoghurt trouwens)
Maar ik was ook af en toe bezorgd, en bij de dietetist geweest. Ze vertelde dat tot 1 jaar is het allemaal nieuw en zijn kinderen erg nieuwsgierig naar eten en daarna is het niet meer zo interessant. Dus gewoon blijven aanbieden en geen strijd van maken. En ze had gelijk van R eet wel weer :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 11:06:24 #234
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123821644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ga er even een C-C-C-C-Combo breaker ingooien, want dit zal toch een eindeloze discussie zijn :) . Denk dat mijn vraag een beetje ondergesneeuwd was.

Klopt het / is jullie ervaring dat een baby langer door de nacht slaapt wanneer je hem/haar rond 22:00u een laatste voeding geeft, in plaats van om 23:30 - 00:00u? Dat advies kreeg ik namelijk.
mijn ervaring is dat t niet uitmaakt. Want ze werden hier echt wakker van de honger, niet van t niet meer in diepe slaap kunnen komen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 11:06:44 #235
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123821651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:02 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat maakt hier niet uit, helaas. Ik vermoed dat het idee er achter is dat je baby om 22 u nog niet in zn diepe slaap is, en later wel. En dat je door het onderbreken van de diepe slaap ervoor zorgt dat ze die niet opnieuw pakken na de voeding?
Dat was inderdaad haar onderbouwing. Alleen volgens mij slaapt mijn baby zowel om 22u als om 23:30 al hartstikke diep. Ook hier zal het waarschijnlijk wel een 'iedere baby is anders, dus probeer het uit bij de jouwe' worden :+
pi_123821852
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat was inderdaad haar onderbouwing. Alleen volgens mij slaapt mijn baby zowel om 22u als om 23:30 al hartstikke diep. Ook hier zal het waarschijnlijk wel een 'iedere baby is anders, dus probeer het uit bij de jouwe' worden :+
Het ligt denk ik echt aan het kind, je kunt daarom wel wat uitproberen als je huidige ritme niet werkt, maar het kan alle kanten op. Mijn kleintje word om 3 uur wakker als ik haar om 22.00 voed. Voed ik haar tussen 23.30 en 24.00 dan word ze om 5 uur wakker. Voed ik haar om 23.00 dan slaapt ze heel mooi door.

Al heeft het er hier ook mee te maken hoe vol haar luier is. Tussen 22.00 en 23.00 verschonen geeft hoge kans dat ze alles snel nog even onderplast. Terwijl om 23.00 haar luier over het al gemeen vol zit en verschonen op een heel gunstig punt komt. Ook dacht ik snachts dat ik haar direct moest voeden als ze wakker werd, maar die volle luier is eerder de boosdoener. Ze slaapt namelijk direct weer in als die verschoont is.
pi_123825649
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat was inderdaad haar onderbouwing. Alleen volgens mij slaapt mijn baby zowel om 22u als om 23:30 al hartstikke diep. Ook hier zal het waarschijnlijk wel een 'iedere baby is anders, dus probeer het uit bij de jouwe' worden :+
Bij de oudste kon ik het beste moment voor de avondvoeding afleiden aan zijn slaapgedrag. Vaak was dat als hij wat onrustiger lag te slapen, beetje zuchten, bewegen.. Geloof dat het ook nog x keer 45 minuten na bedtijd was (ze slapen in slaapcycli van ongeveer die tijd) Dus of 90 minuten, of 135, of 180..

De jongste kon je voeden wat je wilde, hij bleef gewoon komen in de nacht. Daarmee kwam hij over de max, dus hem zelf zijn plan laten trekken..
pi_123826681
Het cb hijgt maar een end weg :{w ik geloof het allemaal wel.
En die curves mignonne jeumig. Ik vond het op foto's ook al zo goed te zien aan dr, dat dat dieet goed voor dr is O+
En dan dat advies roomboter versus chocoladepasta 8)7 . Eva krijgt nog geen chocola, mede omdat haar vader er allergisch voor is (heul vervelend voor mij :P ). Maar ze heeft rond deze tijd van het jaar, in de winter dus, gewoin geen behoefte om te groeien lijkt wel. Vorig jaar kwam ze tussen 6 en 8 maanden maar 120 gram aan. Tja. Ook nu weer staat haar gewicht alweer een tijdje stil....het zal wel hoor.

En free :o 12 broodjes op een dag! Waar laat hij het?
pi_123856921
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ga er even een C-C-C-C-Combo breaker ingooien, want dit zal toch een eindeloze discussie zijn :) . Denk dat mijn vraag een beetje ondergesneeuwd was.

Klopt het / is jullie ervaring dat een baby langer door de nacht slaapt wanneer je hem/haar rond 22:00u een laatste voeding geeft, in plaats van om 23:30 - 00:00u? Dat advies kreeg ik namelijk.
Hier 1 van bijna 3 maanden en die krijgt rond 20:30\21:00 laatste fles en slaapt rond 21:30/22:00 uur en dan in 1 ruk door tot minimaal 7:30. als ik veel later geef moet ik haar weer wakker maken, misschien dat het daarmee te maken kan hebben? Dat je ze uit hun slaapritme haalt met een flesje nog zo laat? Ik zou het gewoon proberen om rond 22:00 laatste fles te geven. als dat niet werkt kun je kijken of een uur later voor jou kind beter is.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:36:29 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123902056
Ik ga inderdaad gewoon eens wat verschillende dingen proberen. Al vraag ik me af of er een patroon in zit. De ene keer voed ik hem om 22:00 en dan wordt hij om 04:00 pas wakker, en dan voed ik hem om 23:30 en dan wordt hij om 02:30 alweer wakker. Als ik er zo over nadenk, denk ik dat dat laatste meer voorkomt, en dat ik hem dan de komende tijd eens om 22:00 ga voeden. Het is ook lastig nu om te achterhalen wat de oorzaak is, omdat hij al een week of 2 verkouden is en rond 05:00 wakker wordt van een verstopte neus.

Ik verschoon zijn luier trouwens nooit in de nacht (tenzij poepluier maar dat komt bijna niet voor). Doen jullie dat wel? Ik verschoon met de laatste voeding (22:00-23:30) en dan de volgende ochtend om 07:30. Dan is de luier wel heel zwaar normaal gesproken. Misschien zou hij ook wel langer slapen als ik m 's nachts zou verschonen. Maar dan ben ik weer bang dat ik hem super wakker maak. Dilemma's... :+
pi_123904869
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat t niet uitmaakt. Want ze werden hier echt wakker van de honger, niet van t niet meer in diepe slaap kunnen komen.
En om die diepe slaap te stimuleren is voorlezen altijd nog een goed slaapmiddel is mijn ervaring intussen.
pi_123905261
Ik verschoon ook niet. Om 19 uur krijgt hij een schone luier, en gaat dan de slaapzak in. Om 23.00 uur krijgt hij een droomvoeding en dan geen schone luier. Dat komt bij de volgende voeding weer. Dat is meestal tussen 6 en 7.30.
*poef* nu is het weg
pi_123905349
Ik verschoon na voeding rond 1/2 u. Hij gaat er om 19 u in, drinkt vaak om 23 u nog, en na 4u elk anderhalf u, dus die luier moet minimaal 1 keer verschoond 's nachts :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123906213
Wat is eigenlijk een goed informatief boek waar al dat soort dingen instaan. Hoe vaak moet je voeden, welke tijdstippen, hoe verloopt de groei, wanneer eet de baby wat enz...
  maandag 11 maart 2013 @ 12:36:37 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123906290
Ik denk dat je aan zo'n boek (als dat bestaat) niet zoveel hebt, omdat iedere baby zo verschillend is. Sommige baby's laten binnen no time al 4 uur tussen hun voedingen, en andere blijven maandenlang elke 2 a 3 uur drinken. De kraamzorg zal in de kraamweek zoveel mogelijk uitleggen, en verder hoor je steeds bij je bezoekjes aan het consultatiebureau suggesties over (bij)voeding.
pi_123906385
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk dat je aan zo'n boek (als dat bestaat) niet zoveel hebt, omdat iedere baby zo verschillend is. Sommige baby's laten binnen no time al 4 uur tussen hun voedingen, en andere blijven maandenlang elke 2 a 3 uur drinken. De kraamzorg zal in de kraamweek zoveel mogelijk uitleggen, en verder hoor je steeds bij je bezoekjes aan het consultatiebureau suggesties over (bij)voeding.
Ja daar heb je wel gelijk in je. Dan hoor ik dat soort dingen allemaal wel.
  maandag 11 maart 2013 @ 12:40:02 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123906457
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:38 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in je. Dan hoor ik dat soort dingen allemaal wel.
Komt goed, echt.
pi_123906498
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:34 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een goed informatief boek waar al dat soort dingen instaan. Hoe vaak moet je voeden, welke tijdstippen, hoe verloopt de groei, wanneer eet de baby wat enz...
Ik heb een rondje in de bibliotheek gedaan. De ene ouder zweert bij het ene boek, een ander weer bij een ander boek, en de volgende bij fok ;)

Voeden (op verzoek of schema), groei (langzaam, snel), wat eten ze etc. dat hangt zo van de situatie af. Daar is volgens mij ook geen doorsnee boek voor. In het boekje van het consultatiebureau staan wel wat basisdingen, dat bladert wel lekker.
Maar verder was het vooral kijken hoe het gaat, en als je ergens tegen aanloopt, dan zoek je een oplossing.
pi_123907412
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:34 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een goed informatief boek waar al dat soort dingen instaan. Hoe vaak moet je voeden, welke tijdstippen, hoe verloopt de groei, wanneer eet de baby wat enz...
Internet biedt een schat aan informatie! Genoeg fora omtrent ouderschap.

Ik heb nooit blind het cb gevolgd, omdat ik de adviezen daar ietwat discutabel vind. Als ik jou was zou ik me gaan inlezen over de dingen die je wil weten, er zijn genoeg adviezen vanuit verschillende invalshoeken. Dan ontdek je zelf wat de weg is die jij als ouder wil gaan volgen, al dan niet met het cb als vraagbaak. :)
pi_123907956
Tnx voor de adviezen.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:31:02 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123908458
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Internet biedt een schat aan informatie! Genoeg fora omtrent ouderschap.

Ik heb nooit blind het cb gevolgd, omdat ik de adviezen daar ietwat discutabel vind. Als ik jou was zou ik me gaan inlezen over de dingen die je wil weten, er zijn genoeg adviezen vanuit verschillende invalshoeken. Dan ontdek je zelf wat de weg is die jij als ouder wil gaan volgen, al dan niet met het cb als vraagbaak. :)
Idd jouw gevoel over het cb volgen. Ik lees hier soms adviezen/omgangsnormen van het cb waarvan je je wenkbrauwen optrekt, maar wij hebben weer een prima, nuchtere en meedenkende verpleegkundige en arts.
pi_123933583
Jongens, even geen discussie alsjeblieft.. :@

Heb m'n zoon vandaag voor het eerst een paar hapjes fruit gegeven, binnen een paar hapjes had hij al door dat z'n mondje open moest en dattie moest slikken O+

Maar nu; ik had zo'n kuipje van 4mnd+, daar heeft hij een kwart van gehad. Nu staat de rest in de koelkast voor morgen (weer een kwart? ) maar de rest kan ik dus weggooien.
Kun je deze fruithapjes (en die uit potjes!!) ook invriezen in ijsblokjebakjes? En dan per dag een beetje ontdooien?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2013 21:38:33 ]
  maandag 11 maart 2013 @ 21:46:21 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123934208
Volgens mij niet. Als het potje eenmaal open is, dan is het beperkt houdbaar.
pi_123934306
Ik zou nog zeggen;

inb4; Wat zei Nutricia toen je ze belde?

Heb even met een voedingsdeskundige gechat, en het kan inderdaad niet. Uiteraard wel als je het vers maakt. Maar dat ga ik straks doen, eerst maar oefenen met Olvarit/Kruidvat :)
pi_123934672
Nu ik hier toch ben; kan ik vers gemaakte fruithapjes wel invriezen? In ijsblokjebakjes? En welk fruit is daar geschikt voor?
  maandag 11 maart 2013 @ 21:54:34 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123934827
Ja, dat kan je invriezen. Wel zo snel mogelijk koelen en dan vriezen. Hier kun je nog het een en ander lezen.
pi_123934889
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, dat kan je invriezen. Wel zo snel mogelijk koelen en dan vriezen. Hier kun je nog het een en ander lezen.
^O^
pi_123934953
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, dat kan je invriezen. Wel zo snel mogelijk koelen en dan vriezen. Hier kun je nog het een en ander lezen.
Heb je je ventje al rijstebloem gegeven?
  maandag 11 maart 2013 @ 22:00:00 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123935240
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:56 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heb je je ventje al rijstebloem gegeven?
Ja! Hij doet het er in ieder geval al langer op 's nachts dan met alleen melk, het is alleen nog even zoeken naar een handig tijdstip. Vandaag gaan we het rond dit tijdstip proberen, gisteren was het 23:30. Ik had eerst een klein beetje overdag geprobeerd om te kijken of hij er tegen kon, toen nog een klein beetje meer. En ik merkte eigenlijk niks aan hem. Behalve dat hij het super lekker vindt en slurp en smikkelgeluiden maakt als hij de pap krijgt :D O+ . (Hij zegt nog net geen 'omnomnom')
pi_123936129
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja! Hij doet het er in ieder geval al langer op 's nachts dan met alleen melk, het is alleen nog even zoeken naar een handig tijdstip. Vandaag gaan we het rond dit tijdstip proberen, gisteren was het 23:30. Ik had eerst een klein beetje overdag geprobeerd om te kijken of hij er tegen kon, toen nog een klein beetje meer. En ik merkte eigenlijk niks aan hem. Behalve dat hij het super lekker vindt en slurp en smikkelgeluiden maakt als hij de pap krijgt :D O+ . (Hij zegt nog net geen 'omnomnom')
Aaaah O+ Mijn S krijgt drie scheppen op een fles van 180+6, hij vind het ook heerlijk! Fles is zomaar leeg.
Zonet met het fruithapje maakte hij wel zo'n omnomnom mondje, hij vond het heerlijk! Morgen even kijken hoe hij er op poept, dan kunnen we dan weer een beetje geven.
pi_123937290
Kindje van mijn schoonzus is nu ongeveer 16 weken. En ze vind het echt leuk om helemaal rechtop in de wipper te zitten en om rechtop zo met haar rug tegen je buik aan op de schoot te zitten. Maar iets zegt mij dat dat toch niet helemaal goed is voor de ontwikkeling van het rugje. Mijn schoonzus dacht dat dat geen kwaad kon. Kan dat nu kwaad?
  maandag 11 maart 2013 @ 22:41:26 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123937843
In de wipstoel mogen ze iig maar anderhalf tot drie uur per dag (afhankelijk van wie je het vraagt). Volgens de fysio omdat je ze zo belemmert om de goede spieren te gebruiken, net als in de maxi cosi. Of dat ook geldt bij het op schoot zitten weet ik niet. Mijn baby van bijna 4 maanden wil in ieder geval echt niet meer liggend als een baby vastgehouden worden. Die wil alleen maar op schoot zitten of op zijn buik liggen. Dus lijkt me moeilijk te voorkomen.
pi_123943076
Lijkt mij geen probleem als je ze goed ondersteunt.
pi_124021753
Heeft iemand tips voor geboortekaartjes? Of is het internet daar oneindig in qua keuzes? Iemand een goede tip voor een site?
pi_124021852
Er zijn zoveel sites daarvoor.
Zelf op www.geboortekaartjes.nl het kaartje besteld
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124021866
Ligt aan je smaak, er is een geboortekaartjetopic trouwens :)
pi_124022043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Ligt aan je smaak, er is een geboortekaartjetopic trouwens :)
Oh die kon ik niet vinden eigenlijk. Daarom stelde ik hier de vraag maar.
pi_124022157
tnx
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:59:08 #270
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124024175
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:34 schreef Stansfield set volgende:
Wat is eigenlijk een goed informatief boek waar al dat soort dingen instaan. Hoe vaak moet je voeden, welke tijdstippen, hoe verloopt de groei, wanneer eet de baby wat enz...
Als je borstvoeding zou willen geven kun je borstvoeding van Stefan Kleintjes lezen. Ik heb em destijds uit de bieb gehaald. Verder kun je vaak via je vk of kraambureau een voorlichtingsavond volgen over borstvoeding. Ik weet eigenlijk niet of er ook vergelijkbare boeken zijn met het oog op flesvoeding.
pi_124024230
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:59 schreef pessie het volgende:

[..]

Als je borstvoeding zou willen geven kun je borstvoeding van Stefan Kleintjes lezen. Ik heb em destijds uit de bieb gehaald. Verder kun je vaak via je vk of kraambureau een voorlichtingsavond volgen over borstvoeding. Ik weet eigenlijk niet of er ook vergelijkbare boeken zijn met het oog op flesvoeding.
Ik zal het aan mijn vrouw doorgeven ;)
  maandag 18 maart 2013 @ 13:19:38 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124203006
Hoe vaak per dag/week moet ik mijn kolfspullen, de flesjes, spenen en fiepjes van mijn baby (morgen 4 maanden *O* ) nog steriliseren? Ik steriliseer mijn kolfspullen nu voor ieder gebruik, de flesjes en flesspenen bijna voor ieder gebruik en zijn fiep eens per week.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:24:03 #273
258612 nytar
boys boys boys
pi_124203133
Dat is nogal persoonsgebonden. Ik steriliseer niks. Alles gaat in de vaatwasser mee.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:24:40 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124203154
Volgens mij kunnen de flessen etc gewoon in de afwasmachine en wat betreft het uitkoken verschilt het nogal wat de adviezen zijn.

Wij koken in elk geval alles nog braaf uit.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:27:20 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124203250
Oh ja, sidenote ;) ik heb geen vaatwasser.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:42:20 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124203775
heel heet afwassen?
  maandag 18 maart 2013 @ 13:44:54 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124203878
quote:
17s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef Kyara het volgende:
heel heet afwassen?
Ja, dat doe ik nu ook wel eens tussendoor met de flessen en flesspenen. Maar zat me net toch af te vragen of ik dat ondertussen al wel wat vaker mag doen of dat ik toch meestal moet blijven steriliseren.
pi_124208375
Ik doe het iedere avond na de laatste fles.. spenen en fles
pi_124208800
Ik zou geen voorbeeld aan mij nemen want ik doe het denk ik een beetje te weinig volgens Liny en Marja vrees ik.
Kolfspullen na elke keer kolven met kokend heet water, want liggen op m'n werk doordeweeks, maar in het weekend thuis in de vaatwasser en of sterilisator.

Flessen en spenen na gebruik in de vaatwasser, maar ik neem aan overdag ook wel eens afspoelen onder heet water want we hebben maar één geschikt flesje en speen atm, maar op een werkdag mis ik drie voedingen :)

Fopspenen in principe 1x per week in de sterilisator of uitkoken.

As we speak heb ik trouwens de sterilisator aanstaan :)
pi_124211436
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe vaak per dag/week moet ik mijn kolfspullen, de flesjes, spenen en fiepjes van mijn baby (morgen 4 maanden *O* ) nog steriliseren? Ik steriliseer mijn kolfspullen nu voor ieder gebruik, de flesjes en flesspenen bijna voor ieder gebruik en zijn fiep eens per week.
Ik doe de kolfspullen en bewaarflesjes ook nog steeds voor ieder gebruik, speen gaat gewoon zo af en toe mee. Drinkfles en flessenspeen gaan in de vaatwasser en zo af en toe mee.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:48:43 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124240332
Ik heb het gisteren meteen even gevraagd op het CB. Zij zeiden dat de nieuwe richtlijn is dat je niet meer hoeft te steriliseren, maar dat goed uitspoelen/afwassen met water van minimaal 60 graden genoeg is. Ze zei dat dit 1 x per dag moet, zowel voor het fiepje als voor de fles en speen.
pi_124373984
Mja, wat ik op vrijdag kolf krijgt ze woensdag pas. Dat kolf en bewaar ik toch liever zo hygiënisch mogelijk.
pi_124383611
Gekke vraag misch in het begin dat onze dochter er net was moesten we een wekker zetten al gauw hoefde dat niet meer ,Ze meld haar zelf wel en normaal is dat ook tussen 2,00 en 3.00 uur zo,maar ze slaapt nu van 10 uur tot 7,00 uur kan dit kwaad ??
Dus ipv 1 x melden s,nachts helemaal niet meer
pi_124383668
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:22 schreef asfalthooligan het volgende:
Gekke vraag misch in het begin dat onze dochter er net was moesten we een wekker zetten al gauw hoefde dat niet meer ,Ze meld haar zelf wel en normaal is dat ook tussen 2,00 en 3.00 uur zo,maar ze slaapt nu van 10 uur tot 7,00 uur kan dit kwaad ??
Dus ipv 1 x melden s,nachts helemaal niet meer
Heerlijk toch?
pi_124383854
nja, ik snap dat het fijn is, maar of het kwaad kan is een andere. dat hangt o.a. erg van het gewicht af, maar ook van gewoon alles eromheen (inclusief het verhaal 'de ene baby is de andere niet'). het kan voorkomen dat door het lange slapen en niet eten, bij wakker worden de bloedsuiker te laag is. kindjes was pas een paar weken oud toch? en hoe zwaar nu?

dit is nou typisch iets om de cb-arts voor te leggen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124384089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:29 schreef simmu het volgende:
nja, ik snap dat het fijn is, maar of het kwaad kan is een andere. dat hangt o.a. erg van het gewicht af, maar ook van gewoon alles eromheen (inclusief het verhaal 'de ene baby is de andere niet'). het kan voorkomen dat door het lange slapen en niet eten, bij wakker worden de bloedsuiker te laag is. kindjes was pas een paar weken oud toch? en hoe zwaar nu?

dit is nou typisch iets om de cb-arts voor te leggen ;)
Mijn antwoord was ook een tikje flauw. :@

Verder wat jij zegt, hangt af van leeftijd, hoe ze eet etc. etc.
pi_124386129
ze is net 10 dagen en al boven der geboorte gewicht
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:23:28 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124386163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:22 schreef asfalthooligan het volgende:
ze is net 10 dagen en al boven der geboorte gewicht
Een uur per pond dat ze zwaar is mag ze achter elkaar slapen. Mits ze goed eet en aankomt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124386185
Ah, ik zou haar nog 1x wakker maken. Ze is pas een week oud toch nu? Of al 2? Maar ik zou het ook ff navragen op het cb.
pi_124386219
Oh spuit 11.
Die regel kende ik niet Laziness
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:32:40 #291
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124386578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Een uur per pond dat ze zwaar is mag ze achter elkaar slapen. Mits ze goed eet en aankomt.
En toch vind ik dat wel eng. Ik zou zelf 6 uur aaneengesloten slapen aanhouden. Kindje is pas 10 dagen oud. Zelfs Lauren zou ik echt geen 8 uur laten slapen ondanks dat ze nu echt wel boven de 8 pond is.
pi_124387540
Mooi dan zetten we de wekker straks op 5.00 uur vanaf 23.00 uur af
We zaten zelf ook al te denken en uit te zoeken
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:00:18 #293
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124387781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Mooi dan zetten we de wekker straks op 5.00 uur vanaf 23.00 uur af
We zaten zelf ook al te denken en uit te zoeken
Goed dat je het gevraagd hebt! Zul je zien dat je vannacht elke 2 uur eruit mag :P . niets zo veranderlijk als een baby :D
pi_124388077
lol
Ik heb het geluk dat ik er nooit uit uit hoef s,nachts :P
Overdag doe ik het meeste behalve de kleine voeden
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:10:33 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124388276
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Goed dat je het gevraagd hebt! Zul je zien dat je vannacht elke 2 uur eruit mag :P . niets zo veranderlijk als een baby :D
Hoop dat mijn baby ook eens zo veranderlijk is, de andere kant op ;) . Het is hier nog steeds afwisselend 1 tot 6 x per nacht feest. Kan dat ook zo van de één op de andere dag over zijn? Ik dacht steeds: over een paar weken slaapt hij vast door maar die hoop ben ik wat verloren :')
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:12:29 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124388376
Ja dat door slapen ging zomaar van de één op de andere dag maar ik zal je maar niet vertellen met hoeveel maanden dat was ;)

Sterkte met je nachten :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:15:45 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124388526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:12 schreef laziness het volgende:
Ja dat door slapen ging zomaar van de één op de andere dag maar ik zal je maar niet vertellen met hoeveel maanden dat was ;)

Sterkte met je nachten :*
Haha! Ik lees gewoon alleen het eerste gedeelte van je zin ;) . En thanx! 't Is geen drama maar meerdere van die extreme nachten achter elkaar breken me soms wel een beetje op.
pi_124389405
Hier is het al vanaf dag 1 die je s,nachts lekker nog wat rust gunt.
Eerst om de 3 uur daarna 4 uur ong 1x per nacht.
pi_124389510
Ja dat was bij ons ook ah, tot een week of 8 á 10 en toen was het over.
Ze wordt nu in mei 2 en nog moeten we soms naar haar toe 's nachts.
Regelmatig niet, maar soms ook 5x per nacht helaas....

Dus geniet ervan :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:35:32 #300
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124389601
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hoop dat mijn baby ook eens zo veranderlijk is, de andere kant op ;) . Het is hier nog steeds afwisselend 1 tot 6 x per nacht feest. Kan dat ook zo van de één op de andere dag over zijn? Ik dacht steeds: over een paar weken slaapt hij vast door maar die hoop ben ik wat verloren :')
Ik weet hoe het voelt, vaak tot 7 of 8 keer eruit nachts is slopend :* . Lauren doet het wat dat betreft perfect. Vaak om een uur of 2 en om half 6 oid. Beetje jammer alleen dat ze tot 4 herrie maakt in haar slaap omdat er lucht vastzit wat ze niet uitgeboert krijgt :')
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:34 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124389805
Oh dat ze daar zelf niet wakker van wordt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')