Naar pulau langwaki geweest zeker? Ik wou ff geen eilanden meer zien dus ben daarna naar Georgetown geweest (brug, dus geen eiland in mijn ogenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 04:04 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Haha toevallig zeg.
Ik moet zeggen dat Maleisie me stukken beter bevalt qua mensen.
In Thailand wil echt iedereen iets van je en hier in Maleisie is dat echt heel anders.
Mensen helpen je hier ook zonder dat ze iets van je verwachten.
Enige nadeel is de dure biertjes ghehe.
Maar Thailand en Maleisie zijn allebei super mooi.
Waar zit je nu ergens dan?
Ik zit nu in Sandakan.
Thanks! Leuk leesvoer.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat je ook doet, vraag het niet aan een taxi- of tuktukdriver. Mijn favoriet was Scratch Dog (in het Windsor hotel), en Mixx schijnt ook wel prima te zijn (hebben ze altijd model nights, haha). Ah en WHIP of hoe je het ook spelt is ook leuk
Hier een artikeltje over after clubs: http://travel.cnn.com/ban(...)hirst-bangkok-747779 (Insomnia zou ik zelf absoluut niet aanraden, tenzij je van working girls houdt)
Even ter informatie voor mezelf: hoeveel kost het om nu al een excursie te boeken voor in Chiang Mai bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:01 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Mijn vriendin en ik willen graag in November een 2 a 3 daagse trip in Kanchanaburi doen. Wat is beter? Een trip vanauit bangkok regelen of reizen naar kanchanaburi en daar excursies plannen?
Hetzelfde geldt eigenlijk in Chiang Mai / Rai? Wat is aan te raden? Daar excursies boeken of nu alvast reserveren vai websites?
Dat had ik ook gedaan, lijkt mij makkelijker ook, je loopt gewoon een random touristen bureautje in boekt daar ter plekken ipv dat je eerst op zoek moet naar jou specifieke reisbureau die misschien wel aan de andere kant van bangkok blijkt te zitten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:29 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn plan is om die dingen lekker allemaal uit te gaan zoeken als ik in Bangkok of Chang mai ben.
Die fietstocht maken lijkt me lastig tegenwoordig, Co van Kessel is niet meer.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat had ik ook gedaan, lijkt mij makkelijker ook, je loopt gewoon een random touristen bureautje in boekt daar ter plekken ipv dat je eerst op zoek moet naar jou specifieke reisbureau die misschien wel aan de andere kant van bangkok blijkt te zitten.
Een uitzondering is natuurlijk een fietstocht met covankessel in bangkok
Maar het bedrijf bestaat nogsteeds, en ze organiseren nog steeds tochten, van de zomer nog gedaanquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:27 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Die fietstocht maken lijkt me lastig tegenwoordig, Co van Kessel is niet meer.
Volgens mij ben je dan ook goedkoper uit. Gewoon even rondbrowsen bij die reisbureautjes en dan maar zien waar ze iets leuks in de aanbieding hebben. Ik heb dan ook niet echt specifieke wensen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat had ik ook gedaan, lijkt mij makkelijker ook, je loopt gewoon een random touristen bureautje in boekt daar ter plekken ipv dat je eerst op zoek moet naar jou specifieke reisbureau die misschien wel aan de andere kant van bangkok blijkt te zitten.
Eind december nog gedaan, het bedrijf bestaat gewoon nog. Volgens mij fietste Co in zn laatste jaren al niet meer zelf. Als je het nog niet meegemaakt hebt is het in ieder geval een dikke aanrader om te doenquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:27 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Die fietstocht maken lijkt me lastig tegenwoordig, Co van Kessel is niet meer.
En je kookcursus bij Poo: reviews.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:35 schreef opreis het volgende:
Ik ook niet , ik vin het een hele leuke straat in Bangkok, en wanneer ik er ben, ga ik er ook meteen naar toe, lekker een paar biertjes drinken in die grote bar ongeveer op het midden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:41 schreef kalinhos het volgende:
Sowieso snap ik hetqua Khao San Road hier niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, het is als je gaat backpacken gewoon een ideale straat. Je kan wat drinken en ontmoet veel andere bp-ers. Ik heb het toen ik begon met backpacken echt een ideaal begin gevonden van mijn reis.
Waarom?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Sowieso heengaan om ff een fake ID te kopen.
ditquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:41 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben inmiddels wel klaar met Khao San, de laatste keer dat ik er was klonk het van 3 bars tegenover elkaar met 160dB de Gangnam Style vol met dronken (Engelse) idioten en was er met moeite nog doorheen te lopen zo druk.
Straatje erachter, Rambutri Rd. vind ik veel relaxter, met barretjes waar ook live muziek gespeeld wordt. Al denk ik niet dat ik ooit nog terug ga komen in die buurt
Thanks! Zal daar even rondkijken als ik weer in Bangkok ben.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:21 schreef Gaoxing het volgende:
In MBK zijn een paar redelijke fotowinkels. Eentje zit op de begane grond, een ander op de derde, als ik het me goed herinner.
In Kanchanaburi kun je eenvoudig een minibus nemen naar Ayutthaya. Kost weinig en gaat het snelst. Deze rijden heel regelmatig. Goedkoopste ben je uit als je je ticket bij het kantoor in de straat aan de achterkant van het busstation koopt. Je ziet het wel, meerdere minibussen voor de deur.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:41 schreef kalinhos het volgende:
Mensen wel eens vanaf Kanchanaburi naar Ayutthaya gegaan? en hoe is dat het handigste te doen?
Planning voor Thailand is nu
2 dagen bangkok
vliegen op phuket en direct de boot in naar Phi Phi.Phuket sla ik fijn over.
op phi phi duikcursus doen en dan daarna vanaf phuket naar kanchanaburi met nachttrein
kanchanaburi naar ayutthaya...via ja hoe eigenlijk?
en dan ayutthaya trein naar Bangkok DMK airport, vliegen opSurat Thani
vanaf Surat Thani de boot naar Koh Phangan en daarna nog 2 daagjes Koh Samui
en dan terug naar Bangkok.
Sowieso snap ik hetqua Khao San Road hier niet zo. Hoe je het ook wendt of keert, het is als je gaat backpacken gewoon een ideale straat. Je kan wat drinken en ontmoet veel andere bp-ers. Ik heb het toen ik begon met backpacken echt een ideaal begin gevonden van mijn reis.
Helaas, blijkbaar is er nog nooit vraag naar deze behuizingen geweest. Kan alleen geimporteerd worden met 6 weken wachttijd.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 02:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Thanks! Zal daar even rondkijken als ik weer in Bangkok ben.
Ter plekke pinnen. Het liefst zo veel mogelijk in één keer, want je betaalt 150baht service fee per keer dat je pint.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om aan Bahts te komen?
Thanks dat was ik ook al van plan idd. Maar ik heb ook wel begrepen dat de service fee een percentage is ipv een vast bedrag.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ter plekke pinnen. Het liefst zo veel mogelijk in één keer, want je betaalt 150baht service fee per keer dat je pint.
Nee, of je nu 500baht pint of 50.000baht, de service fee blijft 150baht.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Thanks dat was ik ook al van plan idd. Maar ik heb ook wel begrepen dat de service fee een percentage is ipv een vast bedrag.
Aeon Bank als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef opreis het volgende:
Als ik het me goed herinner was er hier iemand die zei dat bij een bepaalde pinautomaat je geen service kosten hoeft te betalen. Weet niet meer welke het was.
KL of Singapore zijn betere plaatsen om naar dingen als onderwaterbehuizingen te zoeken. Maar ook daar gaat is het makkelijker om een nieuwe camera plus behuizing te kopen, dan een specifieke behuizing te vinden.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:54 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Helaas, blijkbaar is er nog nooit vraag naar deze behuizingen geweest. Kan alleen geimporteerd worden met 6 weken wachttijd.
Klopt, en het is een nieuw model camera. Behuizing is algemeen verkrijgbaar in het westen/webshops, behalve in Thailand blijkbaar.. Het wordt een beetje een te prijzig geintje om nu ook nog een retourtje KL/Singapore te boeken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 04:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
KL of Singapore zijn betere plaatsen om naar dingen als onderwaterbehuizingen te zoeken. Maar ook daar gaat is het makkelijker om een nieuwe camera plus behuizing te kopen, dan een specifieke behuizing te vinden.
gewoon zelf de bus pakken, leuk tussen de mensenquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:01 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Mijn vriendin en ik willen graag in November een 2 a 3 daagse trip in Kanchanaburi doen. Wat is beter? Een trip vanauit bangkok regelen of reizen naar kanchanaburi en daar excursies plannen?
stelenquote:Op maandag 11 maart 2013 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om aan Bahts te komen?
misscjien niuewe toetsletbord kope /?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef kalinhos het volgende:
Je kan t ook gewoon via de thqise raikway site doen en dan print je zelf en kost t niks en ben je niet afhankelijk van een ander besrijf. Googke op thail railway en voila
Die hebben helaas geen optie meer om online te bestellenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:53 schreef kalinhos het volgende:
Je kan t ook gewoon via de thqise raikway site doen en dan print je zelf en kost t niks en ben je niet afhankelijk van een ander besrijf. Googke op thail railway en voila
Geen fee als je een AEON ATM weet te vinden. Alle Malls zullen er zo onderdehand wel een hebben. En met die fee wordt het steeds erger nu de meeste Thaise banken het pinnen beperkt hebben van 20 naar max 10K Baht. Dat is dus 2 x zoveel fee vangen voor die rovers. Dus pin ik uitsluitend nog bij AEON.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ter plekke pinnen. Het liefst zo veel mogelijk in één keer, want je betaalt 150baht service fee per keer dat je pint.
Pff, als ik dat had geweten. Tikt lekker aan, die fee telkens. Denk dat ik in een maand wel 8 keer heb gepind ofzo...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen fee als je een AEON ATM weet te vinden. Alle Malls zullen er zo onderdehand wel een hebben. En met die fee wordt het steeds erger nu de meeste Thaise banken het pinnen beperkt hebben van 20 naar max 10K Baht. Dat is dus 2 x zoveel fee vangen voor die rovers. Dus pin ik uitsluitend nog bij AEON.
Bedankt voor de tip! Daar ga ik even op letten. Kom over ongeveer 2 uur aan in Bangkok als ik het goed heb. Meteen even zo'n automaat zoeken daar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen fee als je een AEON ATM weet te vinden. Alle Malls zullen er zo onderdehand wel een hebben. En met die fee wordt het steeds erger nu de meeste Thaise banken het pinnen beperkt hebben van 20 naar max 10K Baht. Dat is dus 2 x zoveel fee vangen voor die rovers. Dus pin ik uitsluitend nog bij AEON.
Het was gisteren in het nieuws: een onderzoek naar kosten van pinnen, met name in Zuid-Oost Azië is het exorbitant, kan tot 30 euro schelen, blijkbaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Pff, als ik dat had geweten. Tikt lekker aan, die fee telkens. Denk dat ik in een maand wel 8 keer heb gepind ofzo...
beide sites niet joh? Hmm, dan zou ik idd gaan voor de hotel-optie. Goed dat je 't zegt want ik moet zelf op een gegeven moment ook kaartjes kopen voor juni.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:42 schreef forzavit het volgende:
[..]
Die hebben helaas geen optie meer om online te bestellen
Klein toetsenbord van een mini smartphone als je 't echt wilt weten, stumperd.quote:
ik weet dat er 1tje is bij Khao San Road om de hoek. Niet aan de kant van de KFC, maar aan de kant van de Mc Donalds. Je gaat naar rechts en na 100-200 meter ofzo kom je langs een soort van supermarkt aan je rechterkant. In die supermarkt is er een AEON ATM.quote:Op woensdag 13 maart 2013 01:38 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Daar ga ik even op letten. Kom over ongeveer 2 uur aan in Bangkok als ik het goed heb. Meteen even zo'n automaat zoeken daar.
Wel vervelend dat het limiet zo laag is idd.
Aeon en HSBC zover ik weet.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef opreis het volgende:
Als ik het me goed herinner was er hier iemand die zei dat bij een bepaalde pinautomaat je geen service kosten hoeft te betalen. Weet niet meer welke het was.
Dank ik ga het zo even proberen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 03:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
ik weet dat er 1tje is bij Khao San Road om de hoek. Niet aan de kant van de KFC, maar aan de kant van de Mc Donalds. Je gaat naar rechts en na 100-200 meter ofzo kom je langs een soort van supermarkt aan je rechterkant. In die supermarkt is er een AEON ATM.
In Chiang Mai, mocht je daar ook komen, zit er een in de shopping mall naast de chinese ambassade. Begane grond is een elektronica gigant, 2e etage staat de atm. Shopping mall is in het zuidwesten op de rand van het vierkante centrum.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
Gaat wel lekker hier trouwens. Was krap een uur in Bangkok... is nu al m'n portemonnee gerold
Ja lach maar! Zat 4000 baht, mn pinpas, zorgpas en mn rijbewijs in. Ben alleen nog maar shit aan het regelen geweest met de bank en politie enzo. Wordt een leuke telefoonrekening.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:34 schreef kasper het volgende:
[..]![]()
Was je in een etablissement met DVP's terecht gekomen?
Ja sorry, is idd kut.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef Thomas B. het volgende:
Ja lach maar! Zat 4000 baht, mn pinpas, zorgpas en mn rijbewijs in. Ben alleen nog maar shit aan het regelen geweest met de bank en politie enzo. Wordt een leuke telefoonrekening.
Wat is een DVP?
Oeh, dat is zwaar klote. Ik had dat ook op Koh Phangan. Toen was ik na een nacht uitgaan m 'n portemonnee ook kwijtgeraakt (met 2000baht, pinpas, rijbewijs, creditcard etc.) Het was dat ik straalbezopen was, anders was ik echt totaal in paniek geraakt. Dus ik ga tot twee keer toe met m'n dronken kop terug naar het strand, om met een zaklantaarntje te zoeken. Uiteindelijk toch maar besloten de bank te bellen om m'n cc en pinpas te blokkeren.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja lach maar! Zat 4000 baht, mn pinpas, zorgpas en mn rijbewijs in. Ben alleen nog maar shit aan het regelen geweest met de bank en politie enzo. Wordt een leuke telefoonrekening.
Wat is een DVP?
Deze dame verkocht wel hele lekkere sateetjes op straat dus dat is ook wel een soort plezierquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:52 schreef kasper het volgende:
[..]
Ja sorry, is idd kut.
DVP = Dame van plezier
Oef beter! Dat bewijst maar weer dat de drank op Koh Phangan alleen maar goed kan smaken. Gaan we zeker nog even naartoe komende weken. Dit mag de pret niet drukken en drie van die grote Singha's maken ook een hoop goed heb ik inmiddels doorquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oeh, dat is zwaar klote. Ik had dat ook op Koh Phangan. Toen was ik na een nacht uitgaan m 'n portemonnee ook kwijtgeraakt (met 2000baht, pinpas, rijbewijs, creditcard etc.) Het was dat ik straalbezopen was, anders was ik echt totaal in paniek geraakt. Dus ik ga tot twee keer toe met m'n dronken kop terug naar het strand, om met een zaklantaarntje te zoeken. Uiteindelijk toch maar besloten de bank te bellen om m'n cc en pinpas te blokkeren.
De volgende ochtend vroeg ik toch maar even bij de receptie van het hostel of ze een universele sleutel van de kluisjes hadden. Wat bleek? Ik had m'n portemonnee in het kluisje gestopt. Met het sleuteltje in het muntvakje!
Joh, je moest eens weten hoe blij ik was toen ik m'n portemonnee in dat kluisje zag liggen. Sindsdien ben ik bij het uitgaan alleen nog maar met een paar honderd baht contant op zak weggegaan en heb m'n portemonnee ergens veilig opgeborgen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oef beter! Dat bewijst maar weer dat de drank op Koh Phangan alleen maar goed kan smaken. Gaan we zeker nog even naartoe komende weken. Dit mag de pret niet drukken en drie van die grote Singha's maken ook een hoop goed heb ik inmiddels door
Maar wat een stad zeg. Ik kijk m'n ogen uit
November tot maart voor de meeste zon en niet te hoge temperaturen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:21 schreef handige_har het volgende:
Thailand, welke maanden adviseren jullie?
maar Afrika is in die tijd ook prima, met name mozambique , trouwens alles onder de evenaarquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:44 schreef kasper het volgende:
[..]
November tot maart voor de meeste zon en niet te hoge temperaturen.
Ik vind mei/juni/ juli weer lekker, vanwege het laagseizoen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:44 schreef kasper het volgende:
[..]
November tot maart voor de meeste zon en niet te hoge temperaturen.
Dat is balen. Geen portemonnee meer nemen, gewoon wat losgeld en de rest onder je kleding of in je tas.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dank ik ga het zo even proberen.
Gaat wel lekker hier trouwens. Was krap een uur in Bangkok... is nu al m'n portemonnee gerold
Dit doe ik ook, en dan ook nog is geld verdelen over verschillende (broek) zakken. Helaas wel een keer 2000 bath verloren die waarschijnlijk er gewoon uitgevallen is maar altijd nog beter dan je portemonnee met al je pasjes en 10.000 net gepinde bathquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is balen. Geen portemonnee meer nemen, gewoon wat losgeld en de rest onder je kleding of in je tas.
Waarom, waarom had ik een pinpas en een ov-chipkaart én een zorgpas en zoveel geld, allemaal op één plek? Dat vroeg ik me ook af toen mijn portemonnee de laatste keer gerold werd (mexico 2007). Sindsdien dus alleen maar los geld in m'n zakken en dat gaat prima.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik was na mn 1enacht bamgkok ineens 10000baht kwijt. Hadgepind voor t stappen en werd sochtends wakker zonder digi camera, zonder thb en zonder enige herinnering aan de avondik had wel al mn pasjes nog, dat dan weer wel.
Grootse plannen gehad om op stap te gaan met 10000 Baht. Maar aan de andere kant, je bent wel thuis wakker geworden. Dus grote kans dat je taxi naar je hotel gewoon nog hebt kunnen betalen. Of zal je creditcard ook leeg zijn getrokken?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik was na mn 1enacht bamgkok ineens 10000baht kwijt. Hadgepind voor t stappen en werd sochtends wakker zonder digi camera, zonder thb en zonder enige herinnering aan de avondik had wel al mn pasjes nog, dat dan weer wel.
Ik weet niet wat ze daar in Thailand in de alcohol doen, maar ik heb ook een aantal nachten gehad waar ik me niks van herinner. En het zou me ook niet verbazen als er in enkele Chang flesjes 10% alcohol zit ofzo. Zowel de smaak als het effect van dat spul fluctueert enorm.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef kalinhos het volgende:
Had een plan om gelijk een groot bedrag te pinnen voor de komende dagen, vanwege de pinkosten elke keer etc. Weet alleen nog dat ik een bucket samsong bestelde en daarna is het 1 groot zwart gat. Er staat me nog vaag iets bij dat ik naar mijn hotel terugliep (vlak bij Khao San) Idem voor de vriend waar ik mee was, ook al zijn geld en herinneringen kwijt. Creditcard was overigens niets mee gebeurd. Dus nja geld kwijt, niks aan te doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Grootse plannen gehad om op stap te gaan met 10000 Baht. Maar aan de andere kant, je bent wel thuis wakker geworden. Dus grote kans dat je taxi naar je hotel gewoon nog hebt kunnen betalen. Of zal je creditcard ook leeg zijn getrokken?
Klinkt alsof iemand iets extra's in die bucket gemixt heeft en heeft afgewacht tot het ging werken.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Had een plan om gelijk een groot bedrag te pinnen voor de komende dagen, vanwege de pinkosten elke keer etc. Weet alleen nog dat ik een bucket samsong bestelde en daarna is het 1 groot zwart gat. Er staat me nog vaag iets bij dat ik naar mijn hotel terugliep (vlak bij Khao San) Idem voor de vriend waar ik mee was, ook al zijn geld en herinneringen kwijt. Creditcard was overigens niets mee gebeurd. Dus nja geld kwijt, niks aan te doen.
Overigens werd het nog grappiger. 2 dagen later zou diezelfde vriend terugvliegen naar Nederland, en ik zou blijven als zijnde begin van een jaar reizen (zit nu op 10 maanden). De ochtend van vertrek werd hij wakker om 11.00, op zich een mooie tijd ware het niet dat zijn vlucht die dag om 10.30 al vertrokken was
Pro-tip: Voorkom dat het miniflesje redbull erin gaat en sodemieter meteen al het ijs uit zo'n bucketquote:Op zondag 17 maart 2013 01:46 schreef APK het volgende:
[..]
Klinkt alsof iemand iets extra's in die bucket gemixt heeft en heeft afgewacht tot het ging werken.
Ik heb die dingen ook wel eens genuttigd, maar meer dan een kater (of nog dronken zijn bij het wakker worden) was het niet.
Voor compleet geheugenverlies moet je volgens mij iets meer dan een emmer drinken
Thailand, gelegen in het docile Azië, wordt ineens riskanter dan Colombia of Ecuador?quote:Op zondag 17 maart 2013 01:46 schreef APK het volgende:
[..]
Klinkt alsof iemand iets extra's in die bucket gemixt heeft en heeft afgewacht tot het ging werken.
Ik heb die dingen ook wel eens genuttigd, maar meer dan een kater (of nog dronken zijn bij het wakker worden) was het niet.
Voor compleet geheugenverlies moet je volgens mij iets meer dan een emmer drinken
Zo herkenbaar van die boot. Je moet soms gewoon even laten merken aan dergelijke sujetten dat er niet te spotten met je valt.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:52 schreef ForumGek het volgende:
Het is lekker warm in Bangkok, we zitten nu in Rambuttri Village, wat en goede keuze bleek te zijn! Het zwembad bovenop bied de nodige verkoeling en genoeg plekken om eten en drinken te halen. Met de opdringerige tuktuk chauffeurs ben je gauw flauw van, en ook een taxi chauffeur heeft ons (voor 40 Baht weliswaar) op de verkeerde plek afgezet waar we voor slechts (!!) 1500B een boottocht konden maken, lol! Toen zijn we zelf maar gaan lopen en even later kwamen we de officiële tegen (na weer een 'longtailer' tegen te zijn gekomen die het voor 1200 en later 800 deed, maar toen we het bordje met 15b konden zien van de officiële was ie weg!)
Morgen opweg naar Ayutthaya, nu even opzoek naar een hostel!
Door een kopstoot te geven?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:00 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Zo herkenbaar van die boot. Je moet soms gewoon even laten merken aan dergelijke sujetten dat er niet te spotten met je valt.
Haha!quote:
Hoeveel is je budget voor Thailand? Als het de helft is van dit bedrag kun je als een koning leven, met je backpack hoef je echt niet alles van te voren regelen. Altijd wel een hostel te vinden en met dit budget kun je altijd nog in een echt hotel overnachten.quote:
Dat kan. Je kan ook gewoon met het busje.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, ik heb een vraagje...is Pai de moeite waard ? Ik heb op internet gelezen, dat je in Chiang Mai een motor kan huren en een trip naar Pai kan maken...iemand ervaring mee ?!
Ik en ik kan het iedereen aanraden. Tis een prachtige route om te rijden met bezienswaardigheden langs de route. Ja, je kan ook heel veilig en saai met een busje maar je kan ook heel veilig gewoon thuisblijven en nooit eens wat proberen. Ik vond het een van de leukste dingen die ik gedaan heb in thailand, chiang mai-pai op de scooter en vice versa.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, ik heb een vraagje...is Pai de moeite waard ? Ik heb op internet gelezen, dat je in Chiang Mai een motor kan huren en een trip naar Pai kan maken...iemand ervaring mee ?!
Het plaatsje zelf stelt niks voor maar in de omgeving is van alles te doen; http://wikitravel.org/en/Chiang_Khongquote:Op dinsdag 2 april 2013 22:55 schreef Roger_ het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Chiang Khong, is dat alleen de grensplaats naar Laos, of is het de moeite waard om hier een dagje te besteden ?
Dat is prima te doen. De weg van Chiang Mai naar Pai is kwalitatief erg goed alleen het is een hele bochtige weg aangezien je door de bergen rijdt. Zelf met een motor (of gewoon scooter kan ook prima) is veel fijner dan helemaal brak worden in zo'n minibusje.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef BuupWerk het volgende:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Hoeveel is je budget voor Thailand? Als het de helft is van dit bedrag kun je als een koning leven, met je backpack hoef je echt niet alles van te voren regelen. Altijd wel een hostel te vinden en met dit budget kun je altijd nog in een echt hotel overnachten.
Wil op zich wel meer doen, wat zou het minimum zijn voor ongeveer 3-4 weken? 1000-1500 inclusief flight? Is inderdaad handig voor een reserve maar ik vind het mooie aan backpacken juist wel het sobere levenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Hoeveel is je budget voor Thailand? Als het de helft is van dit bedrag kun je als een koning leven, met je backpack hoef je echt niet alles van te voren regelen. Altijd wel een hostel te vinden en met dit budget kun je altijd nog in een echt hotel overnachten.
Als je geen bezwaar hebt tegen een gedeelde slaapkamer (dorm) en het Thais eten helemaal 'digt' dan moet het best lukken, maar hangt ook af van hoe goedkoop je ticket is. Shop een beetje rond op 'hostelworld' voor onderdak, dan heb je een idee van je prijs voor de overnachting.quote:Op woensdag 3 april 2013 02:01 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
[..]
Wil op zich wel meer doen, wat zou het minimum zijn voor ongeveer 3-4 weken? 1000-1500 inclusief flight? Is inderdaad handig voor een reserve maar ik vind het mooie aan backpacken juist wel het sobere leven
lekkere thaise visssoep, met groentequote:Op woensdag 3 april 2013 09:02 schreef tcr het volgende:
[..]
Als je geen bezwaar hebt tegen een gedeelde slaapkamer (dorm) en het Thais eten helemaal 'digt' dan moet het best lukken, maar hangt ook af van hoe goedkoop je ticket is. Shop een beetje rond op 'hostelworld' voor onderdak, dan heb je een idee van je prijs voor de overnachting.
Bedankt voor je adviezenquote:Op woensdag 3 april 2013 09:02 schreef tcr het volgende:
[..]
Als je geen bezwaar hebt tegen een gedeelde slaapkamer (dorm) en het Thais eten helemaal 'digt' dan moet het best lukken, maar hangt ook af van hoe goedkoop je ticket is. Shop een beetje rond op 'hostelworld' voor onderdak, dan heb je een idee van je prijs voor de overnachting.
Aan de kant van Mae head en Sairee Beach(populairst) is meer te beleven, maar is wel wat duurder dan de rest van het eiland, zelf heb ik ook nog 2 dagen in sunshine beach resort (geloof dat het zo heette) op het zuiden van het eiland gezeten, was veel goedkoper maar er was daar niet veel te beleven vergeleken met Sairee.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:20 schreef Thomas B. het volgende:
Oké ik heb nog ongeveer een week voor ik weer in Bangkok moet zijn. Ben nu nog op Koh Phangan, voel me niet lekker en de trancefeestjes komen aardig mn strot uit. Mn gezelschap is al vertrokken en zelf ga ik morgenochtend naar Koh Tao. Wie heeft er nog tips voor de komende dagen? Het liefst iets met feestjes met fatsoenlijke house muziek en niet die hoompa bonk pleurisherrie waar ze hier los op gaan. Of een tip voor een beetje een rustig doch goedkoop bungalow park op Koh Tao zou ook goed zijn.
Het is overigens niet zo dat ik het niet naar mn zijn heb gehad hier. In tegendeel. Alleen de laatste twee dagen even een dipje.
Van die Sramanora party had ik al posters zien hangen. Daar is vanavond een feestje geloof ik. Misschien wel de moeite waard als ik me wat beter voel en als ik anderen nog zo ver kan krijgen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:21 schreef Ener-G het volgende:
Heb je de bottle beach hike al gedaan? Vanaf het noorden waar de verharde weg ophoudt bij Coral Bay (Hat Khom) kun je in 2 uur door de jungle naar een strand waar je verder alleen per boot kan komen. Pad is aangegeven met lege flesjesKoh Phangan is zoveel meer dan alleen de shithole feestjes in het zuiden..
Ik vond wat feestjes betreft de Sranamora Waterfall party wel tof opzich, op een mooie locatie en redelijk fatsoenlijke techno, en niet al te debiele mensen. Sfeer was daar relaxed, en niet zo opgefokt als op Hat Rin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |