abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123182844

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123225267
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 00:51:18 #3
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_123231028
quote:
19s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:04 schreef TwenteFC het volgende:
Duitse herders, bazen honden _O_
Die van ons;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een grote slijmbal is het :P
:D Prachtige hond.

Die laatste foto doet onze duitse herder ook altijd _O- hij vindt het ook heerlijk als je over zijn buikje gaat aaien, gaat hij ook op zijn rug liggen en maakt geluiden van tevredenheid _O-
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:32:19 #4
172693 hans1988
weet ik veel...zeg et ma
pi_123237906
Mn 4 maanden oude Aussie is op dit moment druk aan het "helpen" met sneeuwscheppen :')
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:21:38 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_123239367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:32 schreef hans1988 het volgende:
Mn 4 maanden oude Aussie is op dit moment druk aan het "helpen" met sneeuwscheppen :')
Haha maar sneeuwscheppen?
Waar ligt er nu sneeuw?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:53:55 #6
172693 hans1988
weet ik veel...zeg et ma
pi_123240433
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Haha maar sneeuwscheppen?
Waar ligt er nu sneeuw?
Hier in het diepe zuiden :P
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:00:22 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123254051
Wij zijn vandaag op bezoek geweest bij de "ouders" van onze hond Milo. Heel cool om te zien hoe hij nu sprekend op de moeder lijkt (zelfde vacht lengte en soort, moeder is langharig. De vader meer zo'n grote knuffelbeer). Verder ook nog een van zijn broertjes ontmoet. Milo blijkt de kleinste te zijn, maar verder leken de honden wel heel erg op elkaar in gedrag en het geblaf had hetzelfde stemgeluid :P

Helaas ben ik geen goede smartphonefotograaf, maar hieronder een foto van Milo en de moederhond :)

Ook hebben we nog een filmpje gemaakt :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_123272443
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_123273844

Pupsel O+
pi_123274750
quote:
Vrachttrein ? :X
pi_123281998

De winterjas wordt vast uitgedaan.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_123282520
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:40 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Pupsel O+
Aahhww dat koppie
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123282537
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:06 schreef Eric_Cantona het volgende:
[ afbeelding ]

De winterjas wordt vast uitgedaan.
Je hebt er zowat een tweede hond bij.
pi_123282774
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je hebt er zowat een tweede hond bij.
En dat was nog maar de helft, plus wat ik daarna nog opgezogen heb in de huiskamer, trap en overloop. Leuk dat wisselvallige weer en dus 'n wisselvallige hond ;)
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_123319766
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:18 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

En dat was nog maar de helft, plus wat ik daarna nog opgezogen heb in de huiskamer, trap en overloop. Leuk dat wisselvallige weer en dus 'n wisselvallige hond ;)
Ik ken het een beetje. Loebes heeft voor een labje vrij lang haar en het lijkt wel of ik blijf stofzuigen haha.
  maandag 25 februari 2013 @ 12:30:39 #16
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_123320347
Speeltijd met een vriendin uit de wijk! *O*

pi_123322030
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Speeltijd met een vriendin uit de wijk! *O*

[ afbeelding ]
Vleermuizen oren :P

Pedagogisch niet verantwoord ,maar ik was de dummy vergeten :@

maandag 25 februari 2013 @ 13:25:54 #18
318361 Bienelientjee
pi_123322093
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:24 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Vleermuizen oren :P

Haha! En de onze heeft grote hangflappers als oren! :D
pi_123363051
Hoihoi,

Vandaag viel mij iets op aan Loebes. Zijn neus wordt al langere tijd roze maar nu zag ik ook iets onder aan zijn lip.

Heeft iemand dit al vaker gezien?

[

De kleuren zijn iets vertekent het is in het echt allemaal minder rood. Maarja telefoon camera die nogal raar met kleuren doet.
pi_123363184
Ja, dat heeft Noukie ook. De neus werd eerst meer roze en daarna stukjes van haar onderlip.
Al heeft zij daar meer vlekjes dan echt een vlak roze. En haar neus is wel bijna helemaal roze.
pi_123363625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,

Vandaag viel mij iets op aan Loebes. Zijn neus wordt al langere tijd roze maar nu zag ik ook iets onder aan zijn lip.

[ afbeelding ][

De kleuren zijn iets vertekent het is in het echt allemaal minder rood. Maarja telefoon camera die nogal raar met kleuren doet.
Is wel normaal hoor, kan met de leeftijd te maken hebben :Y Als blonde labjes iets ouder worden kan het zwarte pigment in de neus (en ook in de lippen) wat afnemen/vervagen. Het kan ook onder invloed van zon donkerder of lichter worden, vaak is het zo dat in de winter de neus dan wat roze wordt en in de zomer weer zwart. Als hij straks in de zomer weer bijkleurt was het dus optie 2, anders zal het waarschijnlijk de leeftijd zijn en kan het nog verder uitbreiden naarmate hij ouder wordt. Het kàn trouwens ook nog komen door een allergische reactie, maar daar zou ik niet meteen van uit gaan.

Meer info: http://labradornet.com/wisselneus.html
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_123363787

Careltje. O+
pi_123364216
Mooie krullebol.
pi_123364732
Thanx al. Dacht inderdaad al dat het in verbinding met elkaar stond maar het bevestigd krijgen is altijd fijn. Ik zal het uiteraard wel in de gaten blijven houden mocht het toch een allergische reactie zijn. Maar hij lijkt er geen last van te hebben.

Zal vanavond ook de foto's van Texel uploaden die staan nog steeds op de camera haha.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:46:51 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123365120
[quote]0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Thanx al. Dacht inderdaad al dat het in verbinding met elkaar stond maar het bevestigd krijgen is altijd fijn. Ik zal het uiteraard wel in de gaten blijven houden mocht het toch een allergische reactie zijn. Maar hij lijkt er geen last van te hebben.

Zal vanavond ook de foto's van Texel uploaden die staan nog steeds op de camera haha.
[/quote]

-O- Ik dacht ja daar zijn ze dan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123365980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

[/b]
-O- Ik dacht ja daar zijn ze dan.
Sorry :@

Mijn vriend is steeds met de laptop voor zijn werk bezig en alles op de iPad zetten dan op flickr zetten en dan linkjes kopiëren en plakken is echt een verschrikking. Maar vanavond is vriend squashen dus kan ik mooi de laptop even claimen :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:11:20 #27
176471 oh-oh
pi_123366056
Jeeeeeezus dan pas?
:P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123366099
Ja doe ik expres >:)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:15:05 #29
176471 oh-oh
pi_123366184
;(
( Groucho Marx )
pi_123367535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,

[ afbeelding ][

Lobbes had dat ook! Best erg zelfs.... Hij heeft er nooit last van gehad hoor.
pi_123367936
Ik heb ook het idee dat de randjes om zijn ogen minder zwart zijn.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:10:09 #32
176471 oh-oh
pi_123367992
Gewoon pigmentvermindering, is niks ergs aan of zo.
( Groucho Marx )
pi_123369755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:10 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon pigmentvermindering, is niks ergs aan of zo.
Nee vind het ook niet erg ofzo. Maar zijn lip viel me ineens zo op.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:49:48 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123386701
Ik had deze twee als passagiers in de auto vandaag :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_123388047

Zo dat waren ze dan. Sommige foto's zijn erg donker. Die zijn met schemering genomen en heb zo'n enorme ruzie gehad met mijn camera. Had hem uitgeleend en iedere instelling was anders. En kreeg het niet meer voor elkaar om hem goed te krijgen.. Dat doen we dus ook nooit meer...
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:29:19 #36
176471 oh-oh
pi_123388844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik had deze twee als passagiers in de auto vandaag :D
[ afbeelding ]
Hahaha die chaufeur heeft wel lol zeg _O-
TP, mooie plaatjes O+
Die rust, ik wil ook weer snel O+
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:31:16 #37
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123388965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo dat waren ze dan. Sommige foto's zijn erg donker. Die zijn met schemering genomen en heb zo'n enorme ruzie gehad met mijn camera. Had hem uitgeleend en iedere instelling was anders. En kreeg het niet meer voor elkaar om hem goed te krijgen.. Dat doen we dus ook nooit meer...
Hele mooie fotos! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_123389441
Thanx.. En inderdaad texel is heerlijk rustig. Helaas zit ik er de volgende keer in het hoogseizoen.. maja gelukkig zijn er altijd nog stukken strand die de meeste toeristen nog niet ontdekt hebben.

Verder is het wel weer duidelijk dat Loebesje getrouwd is met zijn bal..
pi_123390198
Laat me
quote:

[ afbeelding ]

FF door de Photoshop ;)

Sony camera ?
pi_123390284
Ga ik ook nog doen maar had ze voor vanavond beloofd. En nee heb een Nikon.
pi_123392916
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ga ik ook nog doen maar had ze voor vanavond beloofd. En nee heb een Nikon.
Die die kennis waarschijnlijk Nie Kon :P
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:44:01 #42
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_123393138

Hart aan het ontdooien

Leuke foto van de zomer gemaakt :-)
pi_123395603
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie labrador is ie! Hele leuke actie foto's ook!
pi_123401563
Niet de onze maar ik vond deze hondjes zo lelijk dat ik ze wel even moest vastleggen.(wie kent het soort?)

woensdag 27 februari 2013 @ 10:37:37 #45
176471 oh-oh
pi_123401596
:') Franse bulldoggen.
( Groucho Marx )
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:37:47 #46
176471 oh-oh
pi_123401603
:P Engelse zijn NOG lelijker!
( Groucho Marx )
pi_123402264
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:44 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Hart aan het ontdooien

[ afbeelding ]
Leuke foto van de zomer gemaakt :-)
Mooie kop!
pi_123402317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:38 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Die die kennis waarschijnlijk Nie Kon :P
Die kennis heeft dezelfde camera maar die was weg voor een schoonmaak. Maar hij kent idd de camera niet en schiet over het algemeen op auto. En besloot met mijn camera te gaan experimenteren....
pi_123402393
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:55 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Mooie labrador is ie! Hele leuke actie foto's ook!
Dankjewel, is mijn lekkerding he haha. Die ogen van die hond toen we het duin overliepen en hij de zee zag. (Hij is gek op de zee) stond te dribbelen op zijn pootjes van mag ik mag ik mag ik.. Dus ik zeg ga maar en hij vliegt er toch vandoor in een streep naar de zee en daar spetter spetter spetter..

----------------

Sorry voor al mijn berichtjes achter elkaar. Heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik meerdere berichten in een bericht kan quoten vanaf de iPad. :@
pi_123416288
Heerlijke foto's om te zien weer en die pup O+
Texel prachtig, alleen die ruimte al voor je hond, heerlijk, wij zijn vorig jaar naar Wijk aan Zee geweest en gaan dit jaar weer met onze 2 flatcoats *O*

Heb nog een foto van onze overleden Herder, die was dol op auto rijden, wel naar buiten kijken natuurlijk ;)

2 foto's van Wijk aan Zee, we hadden toen alleen Noah onze flatcoat nog maar, de 2 Bretons zijn van me vriendin.

Nog een filmpje van onze 2 flatcoats die we hebben, filmpje is van November, de kleine bruine Sarah was net 2 weken bij ons :)

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:25:35 #51
176471 oh-oh
pi_123416425
OMG die herder uit dat raam, epic O+

Billy doet ook niks liever:
( Groucho Marx )
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:33:27 #52
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_123416683
Hier ook zo een. 8-).

70

80

90
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:36:34 #53
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123416785
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:33 schreef blup het volgende:
Hier ook zo een. 8-).

[ afbeelding ][ afbeelding ]

70
[ afbeelding ]

80
[ afbeelding ]

90
[ afbeelding ]
_O_ _O_
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_123417445
Zo trots op kleine oude Lady.
Vanmiddag kwam ik thuis en ze was zoooo druk en opgewekt.. ongelofelijk... Ze moest en zou gaan wandelen ze was al bijna weg voordat ik uberhaupt m'n jas eff uit kon doen. (typisch terrier geen geduld haha ze staat dan letterlijk bijna te stampvoeten op de grond). Ik heb toen een grote ronde met haar gelopen en ze heeft erg goed meegelopen,(voor haar doen uiteraard, want ze loopt langzaam door haar handicap). En er zijn dagen dat er toch wel weinig in zit. Normaal loop ik daarom wat kleinere rondjes, want ik wil haar niet forceren zodat ze de volgende dag spierpijn zou hebben ofzo. Maar eigenlijk blijft ze altijd maar lopen en wil ze verder zelfs als we thuis zijn. Ik ben al tijden bang dat ze fysiek gewoon snel aan het aftakelen is. En sinds het overlijden van Lobbes haar grote knuffelbeer is het allemaal toch wat stiller voor haar en dan doet ze dit als je thuis komt, dan ben ik toch erg blij.

Ze is in januari 15 jaar geworden. Ze kijkt me nu aan vanaf het bed alsof ze wil zeggen :"Ik verveel me weer! ".

pi_123417474
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:33 schreef blup het volgende:
Hier ook zo een. 8-).

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Chique !!
pi_123417512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:55 schreef CesarMilan het volgende:
Zo trots op kleine oude Lady.
Vanmiddag kwam ik thuis en ze was zoooo druk en opgewekt.. ongelofelijk... Ze moest en zou gaan wandelen ze was al bijna weg voordat ik uberhaupt m'n jas eff uit kon doen. (typisch terrier geen geduld haha ze staat dan letterlijk bijna te stampvoeten op de grond). Ik heb toen een grote ronde met haar gelopen en ze heeft erg goed meegelopen,(voor haar doen uiteraard, want ze loopt langzaam door haar handicap). En er zijn dagen dat er toch wel weinig in zit. Normaal loop ik daarom wat kleinere rondjes, want ik wil haar niet forceren zodat ze de volgende dag spierpijn zou hebben ofzo. Maar eigenlijk blijft ze altijd maar lopen en wil ze verder zelfs als we thuis zijn. Ik ben al tijden bang dat ze fysiek gewoon snel aan het aftakelen is. En sinds het overlijden van Lobbes haar grote knuffelbeer is het allemaal toch wat stiller voor haar en dan doet ze dit als je thuis komt, dan ben ik toch erg blij.

Ze is in januari 15 jaar geworden. Ze kijkt me nu aan vanaf het bed alsof ze wil zeggen :"Ik verveel me weer! ".

[ afbeelding ]
Wat is ze mooi wit
pi_123417569
Zitten jullie honden niet in de gordel?
Alfa krijgt echt z'n kop niet bij 't raam als 'ie in de gordel zit. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_123417667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:57 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wat is ze mooi wit
Ze is vorige week naar de trimster geweest dus dat mag voorlopig ook wel haha. Gek genoeg is ze na haar trimbeurten altijd veel energieker en levendiger dan ervoor. Normaal is ze meer grijs/bruin omdat ze volgens mij nog steeds denkt dat ze een big is.
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:08:27 #59
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_123417879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:56 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Chique !!
Huur wagen hoor :-)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:59 schreef Messina het volgende:
Zitten jullie honden niet in de gordel?
Alfa krijgt echt z'n kop niet bij 't raam als 'ie in de gordel zit. ;)
In die cabrio zat hij in zijn harnas die in de gordel zat vast geklikt, hij kon zijn hoofd buiten hem raam steken maar niet opstaan.
pi_123417954
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:08 schreef blup het volgende:

In die cabrio zat hij in zijn harnas die in de gordel zat vast geklikt, hij kon zijn hoofd buiten hem raam steken maar niet opstaan.
Ahhh, wij hebben een grote bak (BMW 5) en een kleine hond (sheltie), dus hij moet echt met z'n pootjes op de armleuning staan om met z'n koppie bij het raam te kunnen. En dat kan dus niet in de gordel (harnas inderdaad).

Wij hebben met onze vorige hond een auto-ongeluk gehad, en hij zat niet vast. Was geen harde klap, maar de hond vloog de halve auto door. Toen is er heel snel een gordel gekomen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:20:59 #61
296595 foodlover
live and learn
pi_123418227
pi_123419687
pi_123419736
Loebes bijt zijn gordel kapot :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 28-02-2013 00:11:48 ]
pi_123421286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loense bijt zijn gordel kapot :'(
Arrestantenwagen dan maar ?

woensdag 27 februari 2013 @ 21:32:05 #65
296595 foodlover
live and learn
pi_123429706
quote:
Sorry voor de verwarring, moest plotseling weg.
Ik verbaas me over de beelden van de dierentuin in het meest geïsoleerde land ter wereld, Noord-Korea.
Heb zelf een Ierse Setter en in het filmpje (ca. 3:40) zie je een Koreaans gezin door de dierentuin lopen met een Ierse Setter puppy, bizar.

Hieronder onze Sheila.
Sheila zit rechts, links zit haar vader, Echlin.
Sheila is nu 7, Echlin is onlangs 15 geworden.

[ Bericht 8% gewijzigd door foodlover op 27-02-2013 21:48:32 (aanvullen) ]
pi_123453983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:32 schreef foodlover het volgende:

[..]

Sorry voor de verwarring, moest plotseling weg.
Ik verbaas me over de beelden van de dierentuin in het meest geïsoleerde land ter wereld, Noord-Korea.
Heb zelf een Ierse Setter en in het filmpje (ca. 3:40) zie je een Koreaans gezin door de dierentuin lopen met een Ierse Setter puppy, bizar.

Hieronder onze Sheila.
Sheila zit rechts, links zit haar vader, Echlin.
Sheila is nu 7, Echlin is onlangs 15 geworden.

[ afbeelding ]
Paps heeft nog een mooi gebit
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:10:54 #67
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_123454684
die van mij doen ook nix liever als auto rijden.
zelfs als ie stil staat willen ze erin
dn Dokus

en hier dn knaus
mee bekant vangde gin haas.
pi_123456827
pi_123577457
  zondag 3 maart 2013 @ 18:44:31 #70
318361 Bienelientjee
pi_123583178
Hmmsss, volgens mij gaan wij nu onze volgende fase in met Jacky! Schijnzwanger! Maar we zijn er nog niet helemaal zeker van.

Ze slaapt veel. En ze loopt bijvoorbeeld soms met een piepbeest rond in haar bek en doet daarbij huilerige geluidjes maken. Of uit het niets gewoon zomaar even kort janken/piepen (bv. als wij naar boven lopen). Een apart, nieuw geluidje in ieder geval. Ook zijn vier van haar acht tepels weer wat dikker. En we zijn natuurlijk bijna 2,5 maand na haar eerste loopsheid. Verder eet en drinkt ze gewoon normaal en buitenspelen met andere hondjes gaat heel goed. En is ze super happy!

We hebben nog niet het specifieke nestje maak gedrag gezien, maar wellicht komt dat de komende dagen wel! Ben benieuwd! Iemand nog tips hiervoor, mocht het zo zijn?
  zondag 3 maart 2013 @ 18:50:09 #71
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_123583393
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Of uit het niets gewoon zomaar even kort janken/piepen (bv. als wij naar boven lopen).
Dit doet de onze dus ook, maar wij hebben een reu.
Frapante is dat hij alleen piept als ik naar boven loop. Bij mijn vriendin geeft ie er niks om.
Krijg het maar niet afgeleerd..
  zondag 3 maart 2013 @ 19:21:18 #72
318361 Bienelientjee
pi_123584690
Ja, zo'n verlatingsangst jank hebben wij ook gehad. Als wij al de wc-deur dicht deden. Beetje krabben en janken. Heeft de hond met jou een hechtere band? Onze hond deed het ook grotendeels alleen bij mijn moeder en mij. Minder vaak bij mijn vader, en al helemaal niet bij mijn broertje (broertje maakt eigenlijk weinig contact met de hond)

Nu doet de onze echter een soort hoog huilerig geluid. Heel apart geluidje is het. Dus daarom zijn we nu erg benieuwd of we haar volgende fase in gaan!
  zondag 3 maart 2013 @ 19:29:55 #73
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_123585091
Herkenbaar! Heb idd een hechtere band, ga met 'm op cursus en laat 'm eigenlijk altijd uit. Hoop dat dit gedrag wel minder gaat worden, is nu ook nog maar een pup..
Hoe oud is ze?
  zondag 3 maart 2013 @ 19:45:11 #74
318361 Bienelientjee
pi_123585838
Onze viert aanstaande zaterdag haar 1e verjaardag! :D
pi_123585959
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Onze viert aanstaande zaterdag haar 1e verjaardag! :D
Gefeliciteerd O+
  zondag 3 maart 2013 @ 19:53:54 #76
318361 Bienelientjee
pi_123586270
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Gefeliciteerd O+
Thanks! ;)

Het voelt ook nog bijna als gister dat we haar uitkozen en dat ze hier in huis kwam! :o Tijd gaat veel te snel! En nu krijgen we dan misschien haar schijnzwangerschap! Al haar puppy fases zijn echt voorbij, nu krijgen we de volwassen fases! :D
pi_123586367
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:53 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Thanks! ;)

Het voelt ook nog bijna als gister dat we haar uitkozen en dat ze hier in huis kwam! :o Tijd gaat veel te snel! En nu krijgen we dan misschien haar schijnzwangerschap! Al haar puppy fases zijn echt voorbij, nu krijgen we de volwassen fases! :D
O+

Het valt me trouwens vooral op dat hier foto's van grote honden worden gepost. Worden de kleine honden in de minderheid? Of zijn ze te duur?
  zondag 3 maart 2013 @ 19:58:12 #78
318361 Bienelientjee
pi_123586484
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:55 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

O+

Het valt me trouwens vooral op dat hier foto's van grote honden worden gepost. Worden de kleine honden in de minderheid? Of zijn ze te duur?
Bedoel je met kleine honden, chihuahua/ teckel grootte? Er zijn toch aardig wat users hier met dat soort formaat hondjes. Onze hond is ook niet erg groot. Beetje een middelmaatje! :D
pi_123586532
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:58 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Bedoel je met kleine honden, chihuahua/ teckel grootte? Er zijn toch aardig wat users hier met dat soort formaat hondjes. Onze hond is ook niet erg groot. Beetje een middelmaatje! :D
Jack Russell eventueel O+ Vind dat echt schatten van hondjes. Hier is er 2 maanden geleden ééntje overleden (ouderdom, hartproblemen)... :{ maar ach, het hondje heeft geen pijn meer nu. :)
pi_123590730
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:55 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

O+

We hebben het even gekaapt :P

Normaal is het wat kleinere toch wel in het voordeel qua aantal.
pi_123592849
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:11 schreef JerryLee het volgende:

[..]

We hebben het even gekaapt :P
Wat bedoel je?
pi_123593297
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:43 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Normaal worden er veel meer foto's van kleine hondjes (en puppen ) gepost .
Het is nu misschien twee weken dat de ''grote" de overhand hebben.
Niet te vergeten de roedel van OhOh die normaliter bijna dagelijks de avonturen deelt .
Of die moet je ook al groot vinden .

P.S Jack Russel vind ik over het algemeen een overmoedige herrieschopper :X
pi_123594609
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:50 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Niet te vergeten de roedel van OhOh die normaliter bijna dagelijks de avonturen deelt .

Hier zat er nochtans een heel braaf beestje hoor.
pi_123609220
Vanavond ff met onze Flatcoat Noah naar de DA, zag vrijdag ineens een kale plek bij haar, voorpoot en dan dicht tegen de oksel aan.
Gisteren ook ineens een bult op haar lip, d8 eerst een teek maar toch niet, lijkt er wel veel op maar is ook groter.

Misschien herkent iemand zo'n plek?

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
  maandag 4 maart 2013 @ 11:04:59 #85
176471 oh-oh
pi_123609318
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:50 schreef JerryLee het volgende:

[..]

:') Ik post niet meer zoveel hoor, ik reageer wel nog, mensen zien liever herders en jack russels geloof ik :P
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 11:15:15 #86
318361 Bienelientjee
pi_123609663
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Ik post niet meer zoveel hoor, ik reageer wel nog, mensen zien liever herders en jack russels geloof ik :P
Ik vind jouw pack en hun avontuurtjes juist super leuk om naar te kijken! :D
  maandag 4 maart 2013 @ 11:16:28 #87
176471 oh-oh
pi_123609705
:P Dr reageert meestal geen hond op hoor :D
( Groucho Marx )
pi_123610719
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:02 schreef Margo37 het volgende:
Vanavond ff met onze Flatcoat Noah naar de DA, zag vrijdag ineens een kale plek bij haar, voorpoot en dan dicht tegen de oksel aan.
Gisteren ook ineens een bult op haar lip, d8 eerst een teek maar toch niet, lijkt er wel veel op maar is ook groter.

Misschien herkent iemand zo'n plek?

[ afbeelding ]
Kan het niet zo goed zien. Maar Loebes heeft ook weleens plekken gehad maar die waren open de zogenoemde hotspots. Weet niet of deze open zijn?
pi_123611049
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:15 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ik vind jouw pack en hun avontuurtjes juist super leuk om naar te kijken! :D
Inderdaad, als er 1 is dit het topic in leven houdt _O_
Paar dagen niet gepost maak ik me al zorgen :@
pi_123611059
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Kan het niet zo goed zien. Maar Loebes heeft ook weleens plekken gehad maar die waren open de zogenoemde hotspots. Weet niet of deze open zijn?
Nee is niet open en ze heeft er maar 1, is niet echt een duidelijke foto nee maar in het midden gelig dus, ik zie verder geen wondje en ze krabt of likt ook helemaal niet.
  maandag 4 maart 2013 @ 12:03:11 #91
176471 oh-oh
pi_123611359
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:55 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Nee is niet open en ze heeft er maar 1, is niet echt een duidelijke foto nee maar in het midden gelig dus, ik zie verder geen wondje en ze krabt of likt ook helemaal niet.
Dan zou ik het rustig een poosje aankijken, als ze er zelf vanaf blijft ^O^
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 12:04:17 #92
176471 oh-oh
pi_123611412
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:55 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Inderdaad, als er 1 is dit het topic in leven houdt _O_
Paar dagen niet gepost maak ik me al zorgen :@
:D _O- Jij reageert echt nooit, ik krijg altijd de indruk dat je ze duizend keer niks vindt of zo.
Niet dat mij dat wat uitmaakt hoor.
Boh ik wou dat ik vrij had vandaag, nog een half uur en het spul mag ff een uurtje naar buiten :')
( Groucho Marx )
pi_123611469
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dan zou ik het rustig een poosje aankijken, als ze er zelf vanaf blijft ^O^
Nou ze heeft ook die bult op haar lip ineens dus ik ga vanavond toch maar ff :) Ik zal laten weten wat het is.
pi_123611828
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D _O- Jij reageert echt nooit, ik krijg altijd de indruk dat je ze duizend keer niks vindt of zo.
Niet dat mij dat wat uitmaakt hoor.
Boh ik wou dat ik vrij had vandaag, nog een half uur en het spul mag ff een uurtje naar buiten :')
Ik vind het niet echt honden ,meer mensjes .
....waarna ik denk als ik vanuit die gedachte post denk je 8)7
Ik heb denk ik wel 20 foto's opgeslagen,zoals die ene in de kou van de winter dat je hem echt ziet kijken van :
Nou fijn heerlijk buiten,wat geniet ik weer ! :(

En ik ben niet goed in namen ,verkeerd benoemen zou kunnen duiden op desinteresse .

Al mis ik de Leonberger(s) wel :@ ,daar is ook zo'n mooie foto van met die van jou ,net het boek van Hector Malot .
Samen trokken ze de wijde wereld in .
  maandag 4 maart 2013 @ 12:20:40 #95
176471 oh-oh
pi_123612049
Oh hou op, ik moet janken als ik die foto van Karel en Gabber zie,
Dan denk ik aan Noes en Karel, alletwee veel te lang al niet meer bij ons ;(
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 12:23:10 #96
176471 oh-oh
pi_123612148
Is er hier trouwens nog iemand die het boek van Giant George zou willen lezen?
Ik kreeg hem vorig jaar kado en hij is al maanden op reis, mijn vrienden sturen hem door naar elkaar, ik heb nog maar 1 adres, dus als er nog mensen aan willen sluiten dan kan dat ^O^
( Groucho Marx )
pi_123612324
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik kreeg hem vorig jaar kado en hij is al maanden op reis, mijn vrienden sturen hem door naar elkaar, ik heb nog maar 1 adres, dus als er nog mensen aan willen sluiten dan kan dat ^O^
Heb net Red Dog uit ,wel weer even genoeg qua emoties .
pi_123612568
Een foto van 2 weken geleden in de sneeuw.

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_123613120
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:34 schreef WillieW het volgende:
Een foto van 2 weken geleden in de sneeuw.

[ afbeelding ]
Wat een diepzinnige blik
  maandag 4 maart 2013 @ 13:37:31 #100
176471 oh-oh
pi_123614883
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:27 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Heb net Red Dog uit ,wel weer even genoeg qua emoties .
Die ken ik niet, Giant George is grappig, niet verdrietig.
Wel een verdrietige is The Art of Racing in the Rain, tranentrekker ;(
( Groucho Marx )
pi_123615442
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:37 schreef oh-oh het volgende:
The Art of Racing in the Rain
:P
  maandag 4 maart 2013 @ 13:59:14 #102
176471 oh-oh
pi_123615685
Oh die wil ik ook :D
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 14:18:45 #103
176471 oh-oh
pi_123616423
Voor de fans dan maar.

Zonnekeizer O+

:') Mijn Floddertjes:

Oh en gisteren maakte ik voor Billy & Sjon nieuwe halsbanden, kinderriem bij de kringloop gescoord zaterdag :D

En de dagelijkse groepsfoto, omdat Chico er zo leuk opstaat, hij maakt zich zo lekker groot naast vervelende Sjonnie :7
( Groucho Marx )
pi_123616523
Ik moet zeggen dat ik helemaal gek ben op Sjon :@
pi_123616565
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Voor de fans dan maar.
[ afbeelding ]
Zonnekeizer O+
[ afbeelding ]
:') Mijn Floddertjes:
[ afbeelding ]
Oh en gisteren maakte ik voor Billy & Sjon nieuwe halsbanden, kinderriem bij de kringloop gescoord zaterdag :D
[ afbeelding ]
Alfa en ik zijn ook nog steeds fans, hoor. Ik post hier alleen niet zoveel meer... :@
  maandag 4 maart 2013 @ 14:23:30 #106
176471 oh-oh
pi_123616586
:') Sjon was echt weer niet te harden vandaag hoor, maandag is sowieso zijn slechtste dag, we moesten even naar het postkantoor, stond ie te gillen want hij wilde niet wachten.
En hij had duidelijk de mooiweerkolder in de kop, dus hij mocht maar heel even los van me.
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 14:23:43 #107
176471 oh-oh
pi_123616595
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Alfa en ik zijn ook nog steeds fans, hoor. Ik post hier alleen niet zoveel meer... :@
Jammer, Alfa is zo leuk O+
( Groucho Marx )
pi_123617117
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:23 schreef oh-oh het volgende:
:') Sjon was echt weer niet te harden vandaag hoor, maandag is sowieso zijn slechtste dag, we moesten even naar het postkantoor, stond ie te gillen want hij wilde niet wachten.
En hij had duidelijk de mooiweerkolder in de kop, dus hij mocht maar heel even los van me.
Want hij let niet op in die modes ,of als straf?
  maandag 4 maart 2013 @ 14:44:53 #109
176471 oh-oh
pi_123617367
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:37 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Want hij let niet op in die modes ,of als straf?
Nee hij wist echt niet wat ie deed, normaal luistert hij los duizend keer beter dan aan de lijn, maar hij liep recht onder mensen hun voeten in en zo. Er kwam een jongen langs op een skateboard en als ie dan zo hyper is schrikt ie echt zo erg dat ie schreeuwend en stuipend ter aarde stortte :')
( Groucho Marx )
pi_123618692
En dat is dus waarom ik zo dol ben op hem :7
  maandag 4 maart 2013 @ 15:18:17 #111
176471 oh-oh
pi_123618765
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef Balsam het volgende:
En dat is dus waarom ik zo dol ben op hem :7
Ik snap echt heel goed dat dat op papier allemaal heel erg grappig klinkt, irl is het na 3 jaar wel echt strontvermoeiend :+
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:18:25 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_123618769
_O- Zijn lokken passen ook zo goed bij hoe je hem omschrijft :') je ziet en hoort het hem doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_123618806
Ik weet dat het strontvermoeiend kan wezen, heb er hier een naast me liggen die net zo een geval is.
Luisteren doet ze voor geen meter, behalve wanneer het haar uitkomt.
Strontvermoeiend inderdaad want ze kunnen het wel.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:21:36 #114
176471 oh-oh
pi_123618868
Bij het postkantoor ook he, die andere drie, die staan echt keurig te wachten.
Sjon gaat stokstaarten, loeien, springen, ronddraaien, want het duurde langer dan 10 seconden dus dat is hem te lang. Dan moet hij zitten van me, dat doet ie meteen, en dat snapt ie prima, maar dan moet ik of naar hem blijven wijzen ( commando voor zit, met vinger, werkt ook alleen met vinger ) , zodra ik 1 seconde niet kijk is ie weer wat anders aan het doen.
Zegt zo een vrouw achter me, ach dat is toch sneu, alleen hij moet zitten, ik snap wel dat ie dat niet wil!
Ja hallo, als ie net zo keurig blijft staan als de rest hoeft ie ook echt niet te zitten he.
In de bus net zo, we zitten 5 dagen in de week 2 keer per dag in de bus, elke rit dezelfde strijd maar als ik hem negeer of het laat gaan dan zet ie heel de bus op stelten :')
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:22:29 #115
176471 oh-oh
pi_123618895
Oh en al die mensen die vragen hoe die andere honden eigenlijk heten, want ze kennen alleen de naam van Sjon :') _O-
Of dat ik van het weekend thuis tegen de vogel al Sjon zei toen ie iets stoms deed _O-
( Groucho Marx )
pi_123625996
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmmsss, volgens mij gaan wij nu onze volgende fase in met Jacky! Schijnzwanger! Maar we zijn er nog niet helemaal zeker van.

Ze slaapt veel. En ze loopt bijvoorbeeld soms met een piepbeest rond in haar bek en doet daarbij huilerige geluidjes maken. Of uit het niets gewoon zomaar even kort janken/piepen (bv. als wij naar boven lopen). Een apart, nieuw geluidje in ieder geval. Ook zijn vier van haar acht tepels weer wat dikker. En we zijn natuurlijk bijna 2,5 maand na haar eerste loopsheid. Verder eet en drinkt ze gewoon normaal en buitenspelen met andere hondjes gaat heel goed. En is ze super happy!

We hebben nog niet het specifieke nestje maak gedrag gezien, maar wellicht komt dat de komende dagen wel! Ben benieuwd! Iemand nog tips hiervoor, mocht het zo zijn?
Onze Puck heeft hier ook een handje van af en toe, die is nogal een slaaf van haar hormoontjes. Ze heeft echt duidelijke fases waarin ze hitsig/vrolijk&speels/zeurderig&pieperig/chagrijnig is afhankelijk van op welk punt in haar cyclus ze zit. Wij hebben er gelukkig weinig last van maar de andere twee honden lijden soms wel een beetje onder haar hitsigheid of chagrijn. Voor ons is alleen het gesleep met piepspeeltjes inclusief zielige zeurgeluidjes en het 'graven' van een nestje in de houten vloer ( :') ) of op de bank irritant.

We pakken het altijd aan door alle piepspeeltjes buiten bereik weg te leggen, en als nodig ook eventuele knuffelbeesten. Verder negeren als ze een beetje zeurt, en als ze irritant aan het graven is 'Eh!' zeggen zodat ze ophoud. Je kan ook proberen Jacky extra moe te maken met wandelen en uitdagende spelletjes buiten doen zodat ze binnen geen energie meer heeft om (lang) te zeuren. Puck is daar helaas niet echt het tiepje voor dus voor ons werkt dat niet echt, die's te lui :+

Als permanente oplossing zou ik zeggen laat haar castreren, dat schijnt te helpen tegen schijndracht en dan heb je ook geen risico op een nestje. Wij hebben daar zelf niet voor gekozen omdat ik Puck wilde laten keuren en de optie voor een nestje open wilde houden, maar helaas bleek ze bij de keuring net niet goed genoeg. Toen was ze echter al een paar keer loops geweest en dan heeft het weinig nut/medische voordelen meer om een teefje te laten helpen behalve je eigen gemak, en dat vond ik geen reden genoeg.

Verder wou ik nog zeggen dat ik altijd mee lurk en geniet van de foto's en verhalen van alle honden/hondjes O+ Ik reageer alleen niet zo heel vaak tenzij ik het gevoel heb dat ik iets zinnigs toe kan voegen of als ik graag even op wil scheppen over mijn eigen doddige drietal :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 4 maart 2013 @ 18:33:24 #117
318361 Bienelientjee
pi_123626174
Ja, castreren zat sowiesow al in de planning! Aangezien ze graag van spelen houdt en daarbij los mag rennen op bepaalde plekken. We willen liever niet onverwachts dan toch met een nestje te maken gaan hebben. :D

Volgens mijn moeder zei de dierenarts eerst, wacht tot na haar eerste loopsheid. En een ander zei ineens weer dat het er al voor had gekund. Maar goed. Als ze nu schijnzwanger is, moeten we volgens mij toch afwachten tot dat voorbij is? In ieder geval, over 2/3 weken gaat ze langs voor haar checkup, want ze is zaterdag 1 jaar oud! Dan gaan we het ook inplannen!

Bedankt voor de tips in ieder geval! Vandaag ben ik een uur met haar buiten geweest. Op een losloop veldje. Lekker achter de frisbee en bal aan! :D (En verspreid heeft ze nog meer wandelingen op een dag)

Haar achterste 4 tepels beginnen ook een beetje op uiers te lijken! :')

(Vannacht was ze trouwens ook ineens wakker. Paar blafjes en ook zo raar huilerig. Mijn vader was 1x gaan kijken. Je weet natuurlijk maar nooit. Daarna ik boven aan de trap even gestaan. Niet naar beneden geweest, want dat wilde ze waarschijnlijk. Aandacht voor wat er ook was. Hopen dat ze dat niet blijft doen de komende nachten :P )
pi_123627381
Verstandig om haar te laten helpen idd, en de dierenarts zal vast kunnen zeggen wanneer het beste moment is als hij haar over een paar weken ziet :Y Maar dan zal ze waarschijnlijk ook al niet meer schijndrachtig zijn, Puck heeft er hooguit 2 à 3 dagen last van normaal gesproken (wel langer als we haar aan zouden laten klooien met haar piepspeeltjes). En fijn dat ze zich lekker moe laat maken met spelen tijdens de wandelingen, dat is alleen maar goed om haar aandacht af te leiden.

Puck heeft het zo te horen trouwens minder erg dan Jacky, want ze is alleen zeurderig en sleept met haar piepspeelgoed (ze 'verzorgt' ze ook echt als we ze niet snel afpakken) maar heeft geen lichamelijke symptomen. Dat aandacht zoeken 's nachts doet ze trouwens ook zo heel af en toe. Zonder reden krabbelt ze dan midden in de nacht ineens aan de deur alsof ze hééél nodig naar buiten moet, terwijl er niets aan de hand is. Plassen hoeft ze dan niet en eenzaam is ze ook niet, want haar twee zussen slapen gewoon bij haar in de woonkamer. Ach, het hoort er blijkbaar gewoon bij, gelukkig gaat het hier altijd snel weer over :)
  maandag 4 maart 2013 @ 19:11:57 #119
318361 Bienelientjee
pi_123627528
Nestjes maken en het "verzorgen" van piepspeelgoed doet Jacky eigenlijk nog niet specifiek. We kunnen alles eigenlijk zonder problemen afpakken. Ze loopt er wel soms mee rond en maakt tegelijkertijd zelf dan een huilerig geluid! :D En haar hanguiers dan! :')

Naja, we zien het wel de komende dagen!

Toch wel apart om mee te maken hoor. Onze vorige hond heeft al die dingen nooit gehad. Dingen afleren hoefde niet (ze was al vanaf pup heel makkelijk), rangorde nooit een uitdaging van haar gehad, pubertijd (niet eens gemerkt), schijnzwanger (nooit gezien). Heeft Quiny nooit gehad! Jacky ondergaat erg zichtbaar al die ontwikkelings fases! :D
pi_123628125
Ja, ze zijn allemaal anders he dat vind ik ook zo leuk :)

Hier loopt Puck als ze er last van heeft met haar piepspeeltjes rond terwijl ze zelf ook piept en een beetje kreunt/zeurt. We kunnen haar speelgoed ook zonder probleem afpakken altijd, soms komt ze ze zelfs bij ons brengen; dan legt ze zo'n speeltje heel voorzichtig op je been, drukt het een keer aan met haar neus, en gaat dan zelf een ander speeltje pakken. Als je het speeltje dan weggooit oid kijkt ze je aan van 'wtf!', pakt ze het héél voorzichtig vast en legt het op een andere plek neer (hoekje van de bank of zo). Als we haar er te lang mee door laten gaan zonder alle speeltjes op te ruimen dan verzamelt ze er een paar. Dan verstopt ze die onder een stoel of onder de bank oid en gaat ze er een nestje voor graven (wat niet zo goed lukt in een houten vloer) en er omheen liggen alsof het puppy's zijn. Dan duurt het gedoe alleen maar langer kwamen we snel achter, dus vandaar dat we nu alle piepspeeltjes snel opruimen zodra ze er opvallend veel mee rond gaat slepen :P
  maandag 4 maart 2013 @ 20:06:42 #121
318361 Bienelientjee
pi_123630629
Goed om in de gaten te houden dan, als de onze echt nestjes begint te maken! :D
pi_123635087
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil wel ik ben echt een leesjunk wat dat betreft.
pi_123635335
En oh-oh ik zie je woefjes ook graag hoor. Maar zit meestal gewoon in mijn eentje te lachen hier om de foto's. Maar je maakt halsbanden van kinderriemen. Doe je dat met een naaimachine of??
pi_123636805
Dat is wel grappig ja.. heb dat ook 1 keer gedaan voor Lob toen van een kinderriem. Was wel een rare met studs zag er stoerder uit dan nodig haha gewoon bijknippen en extra gaatjes maken.
  maandag 4 maart 2013 @ 22:37:59 #125
176471 oh-oh
pi_123641030
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En oh-oh ik zie je woefjes ook graag hoor. Maar zit meestal gewoon in mijn eentje te lachen hier om de foto's. Maar je maakt halsbanden van kinderriemen. Doe je dat met een naaimachine of??
Ja met de naaimachine ;)
Vijf minuutjes werk hoor.
Pm me je adres maar, dan ga je op mijn George lijst!
( Groucho Marx )
pi_123641734
Ben ik nog even, sorry dat ik zo weer binnenval maar ik zou nog ff laten weten hoe het gegaan was bij de DA (post 84)

De poot was dus idd een hotspot, er is wat spray opgedaan en een prik gehad tegen de jeuk.
Waar ik eigenlijk als bijzaak voor ging was de bult op de lip van Noah en toen schrok ik wat de DA zei, het lijkt sterk op een mastocytoom, een tumor dus.
Hij heeft me antibiotica meegegeven waar ik vanavond gelijk mee moest beginnen en binnen een paar dagen moet ik resultaat zien mocht het een abces zijn, zo niet dan volgende week terug komen.

Zit me al helemaal naar te maken over het hoe en wat, ze is vorige week pas 1 jaar geworden :'(
  maandag 4 maart 2013 @ 23:20:45 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123643463
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:50 schreef Margo37 het volgende:
Ben ik nog even, sorry dat ik zo weer binnenval maar ik zou nog ff laten weten hoe het gegaan was bij de DA (post 84)

De poot was dus idd een hotspot, er is wat spray opgedaan en een prik gehad tegen de jeuk.
Waar ik eigenlijk als bijzaak voor ging was de bult op de lip van Noah en toen schrok ik wat de DA zei, het lijkt sterk op een mastocytoom, een tumor dus.
Hij heeft me antibiotica meegegeven waar ik vanavond gelijk mee moest beginnen en binnen een paar dagen moet ik resultaat zien mocht het een abces zijn, zo niet dan volgende week terug komen.

Zit me al helemaal naar te maken over het hoe en wat, ze is vorige week pas 1 jaar geworden :'(
Goh wat zwaar allemaal. Wel goed dat je toch gegaan bent om het te laten checken. Nu hopen dat de medicijnen aanslaan en het toch een abces blijkt te zijn. Beterschap!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_123644105
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja met de naaimachine ;)
Vijf minuutjes werk hoor.
Pm me je adres maar, dan ga je op mijn George lijst!
Mja wou dat ik zo handig was. Maar op de middelbare heeft mijn docent het opgegeven om me met naaimachines te leren omgaan :( Best jammer als je zie wat voor leuke dingen sommige mensen er toch mee kunnen maken.

Zal je even PMen. Heb even wat dingen opgezocht over het boek en lijkt me erg leuk!
pi_123644180
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:50 schreef Margo37 het volgende:

Aii wat naar, Houd je ons op de hoogte?
pi_123644753
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Goh wat zwaar allemaal. Wel goed dat je toch gegaan bent om het te laten checken. Nu hopen dat de medicijnen aanslaan en het toch een abces blijkt te zijn. Beterschap!
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Aii wat naar, Houd je ons op de hoogte?
Dank jullie, ja wij hopen er ook maar het beste van, het vervelende van internet kan ook zijn dat er zoveel info te vinden is en je gaat afbeeldingen bekijken en vergelijken en daar werd ik dus ook niet vrolijk van.

We hebben ook Sarah nog van 5 maanden en ze stoeien samen wat af, lippen, oren, poten, alles wordt flink onderhanden genomen dagelijks, een wondje ga ik zomaar van uit.

Ik hou jullie zeker op de hoogte, en tnx voor de steun :)
pi_123644964
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:43 schreef Margo37 het volgende:

[..]

[..]

Dank jullie, ja wij hopen er ook maar het beste van, het vervelende van internet kan ook zijn dat er zoveel info te vinden is en je gaat afbeeldingen bekijken en vergelijken en daar werd ik dus ook niet vrolijk van.

We hebben ook Sarah nog van 5 maanden en ze stoeien samen wat af, lippen, oren, poten, alles wordt flink onderhanden genomen dagelijks, een wondje ga ik zomaar van uit.

Ik hou jullie zeker op de hoogte, en tnx voor de steun :)
Niet teveel op onderzoek op internet uitgaan hoor. Want dan wordt je helemaal gek.
pi_123645216
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Niet teveel op onderzoek op internet uitgaan hoor. Want dan wordt je helemaal gek.
Ja echt ik weet het maar het is zo verleidelijk om ff te kijken of je iets herkend, ik heb iig super veel vertrouwen in mijn dierenarts, een simpele boer maar o zo direct ^O^
Ik probeer het van me af te zetten nu, morgen een nieuwe stoeidag :)
pi_123645259
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:54 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Ja echt ik weet het maar het is zo verleidelijk om ff te kijken of je iets herkend, ik heb iig super veel vertrouwen in mijn dierenarts, een simpele boer maar o zo direct ^O^
Ik probeer het van me af te zetten nu, morgen een nieuwe stoeidag :)
Mja het is altijd lastig als je woef wat mankeert. Maar echt wacht het even af want aan jezelf gek maken heb je helemaal niks.
pi_123645360
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja het is altijd lastig als je woef wat mankeert. Maar echt wacht het even af want aan jezelf gek maken heb je helemaal niks.
Je hebt echt helemaal gelijk, het is misschien ook ff de schrik van iets wat ik als bijzaak zag, ik zal ff die knop proberen te vinden die ik om moet draaien ;)
pi_123645544
Afgelopen weekend op de hei

Vorige week achter op het veld

En vanmiddag in het zonnetjes waar ook de bloemetjes boven kwamen

pi_123645560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Afgelopen weekend op de hei

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vorige week achter op het veld

[ afbeelding ]

En vanmiddag in het zonnetjes waar ook de bloemetjes boven kwamen

[ afbeelding ]
Is het geen bal is het wel een stok die hij vast heeft...
pi_123646487
1 dagje zon... en de hond begint te ruiën
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:59:44 #138
176471 oh-oh
pi_123649743
Thinkk-Pinkk, je laatste foto O+
Margo, hopelijk valt het mee, zoiets verwacht je niet he.
Kunnen ze die op de lip niet beter gewoon meteen weghalen en dan laten onderzoeken?
Chico heeft twee keer een kwaadaardige bult gehad, een keer op zijn bal en een keer op zijn staart, laatste keer is alweer 7 jaar geleden, hij is 15 inmiddels ^O^
( Groucho Marx )
pi_123650904
Leuke foto's TP :D

@oh-oh, ja ik weet het ook niet, heb het maar aan de DA overgelaten, het kwam ook wel heel snel opzetten, ik zag het zaterdag ineens, het ziet eruit als een grote opgezette teek.
Wat jij dan vertelt over Chico klinkt gelukkig gunstig, waren dat ook mastocytomen?

Net weer antibiotica gegeven, we moeten er het beste maar van hopen :)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:59:58 #140
176471 oh-oh
pi_123651049
Ja, derdegraads was dat. Ik heb ze wel meteen zo royaal mogelijk laten weghalen omdat ze op hele ongunstige plaatsen zaten.
( Groucho Marx )
pi_123651826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:59 schreef oh-oh het volgende:
Ja, derdegraads was dat. Ik heb ze wel meteen zo royaal mogelijk laten weghalen omdat ze op hele ongunstige plaatsen zaten.
Ja dat moet ook wat ik erover lees, de berichten op internet zijn dus een stuk somberder over derde graads.
Maar wat TP gister ook al zei, niet teveel lezen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:49:49 #142
176471 oh-oh
pi_123652499
Sjon had laatst een vieze bult op zijn lip, hond van een vriendin heeft er nu net zo een op haar knie:

Ik dacht ook een paar keer dat het een teek was in het begin en hij groeide ook heel goed.
Het lijkt alsof er vocht inzit maar je kan ze niet open duwen of zo.
Daar heb ik niks aan gedaan, duurde lang maar ging vanzelf weg.
Die bulten van Chico zagen er anders uit, lelijker, bobbeliger, die zag ik en dat was meteen niet goed zeg maar.
( Groucho Marx )
pi_123652648
Zo ziet die van Noah er idd ook ongeveer uit, alleen dan wat grijzer, zit ook net bij haar snorharen dus is een beetje lastig te zien omdat ze zwart is.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:55:59 #144
176471 oh-oh
pi_123652661
Zo was die van Sjon ook, die ging vanzelf weg ^O^
( Groucho Marx )
pi_123652709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Zo was die van Sjon ook, die ging vanzelf weg ^O^
Dan heb ik weer helemaal hoop O+
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:59:53 #146
176471 oh-oh
pi_123652779
Bij die hond van die vriendin wordt het morgen weggehaald onder narcose, ze gaat voor andere dingen onder het mes, ik zal je laten weten wat de da er verder over zegt!
( Groucho Marx )
pi_123652864
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef oh-oh het volgende:
Bij die hond van die vriendin wordt het morgen weggehaald onder narcose, ze gaat voor andere dingen onder het mes, ik zal je laten weten wat de da er verder over zegt!
Graag ^O^
pi_123657745
Altijd rot om met dit weer nergens heen te kunnen omdat de auto er niet is. Vriendin die altijd wel met je naar het bos wilt is ziek.. Dan zit ik weer aan die stadsparken vast .

En thanx voor de complimentjes.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:41:18 #149
176471 oh-oh
pi_123657907
:') Ook altijd rot dat je dan eindelijk een uur naar buiten mag in je pauze maar dat er 1 bepaald hondje zo fucking loopt te rellen buiten dat ik na een half uur alweer terug was op mijn werk.
Partypooper, ik trok het echt totaal niet.
( Groucho Marx )
pi_123658134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:41 schreef oh-oh het volgende:
:') Ook altijd rot dat je dan eindelijk een uur naar buiten mag in je pauze maar dat er 1 bepaald hondje zo fucking loopt te rellen buiten dat ik na een half uur alweer terug was op mijn werk.
Partypooper, ik trok het echt totaal niet.
Balkonhond ,of uit de eigen roedel ?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:49:59 #151
176471 oh-oh
pi_123658156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:49 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Balkonhond ,of uit de eigen roedel ?
Die ene van mij, jeweetwel :')
( Groucho Marx )
pi_123658170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Die ene van mij, jeweetwel :')
ja ,het is het weer ..... :P
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:52:39 #153
176471 oh-oh
pi_123658235
:') Ja die ja.
Monster.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')