Oh ze hebben ook zeker mooie producten. Ik zie alleen niet in waarom hun biologisch lamsvlees ongeveer twee keer duurder moet zijn dan ander biologisch lamsvlees.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:10 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Ze hebben wel lekker brood.
Gewoon net zo'n magnetron ding als bij de Appie, al ziet het er wel lekkerder uit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:07 schreef zarGon het volgende:
Wat een prijzen. Hoe ziet zo'n maaltijd van 7 euro er dan uit?
En dat is jammer, ik probeer ze nog een beetje op te voeden maar heb weinig hoop; in 020 zal het prima zo werken want pretentieus geblaat.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:32 schreef golfer het volgende:
Hebben ook een vestiging in Haarlem.
Paar keer geweest voor vis.
Veel te dure zaak, met matige kwaliteit.
Volgens hen allemaal biologisch, maar in de praktijk ook niet-biologische of maar half-biologische producten.
Beetje een zaak voor te rijke geitenwollensokken dragende rechtsdraaiende types.
Die heb je toch ook gewoon bij de Appie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:47 schreef borisz het volgende:
Ik haal er alleen de Belgische Mayo.
Ja sinds kort maar eerst maar eens mijn voorraadquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:52 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die heb je toch ook gewoon bij de Appie?
De soep van de kleinste soepfabriek heeft mijn Jumbo ook, daarvoor zou ik niet naar de Marqt gaan zo bijzonder is het niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:31 schreef Ryon het volgende:
Het is een winkel waar je het geld voor moet hebben als je daar al je boodschappen wil doen. Mocht je dat geld inderdaad hebben, omdat je als hardwerkende Nederlander heel veel centjes verdient, dan is de Marqt wel een fijnere winkel dan bijvoorbeeld de Eko Plaza, welke ook vrij prijzig is en een stuk praktischer dan dat je 10 kleine buurtwinkels moet langslopen.
Voor 'de gewone' consument kan de Marqt ook wel fijn zijn als je slechts een paar producten nodig hebt. De soep qrvan de kleinste soepfabriek is de moeite en het geld waard, evenals hun sauzen. Het vlees is een stuk duurder en niet beter dan bij de keurslager. Ook als het bij de Marqt in de aanbieding is.
Er zijn maar een handvol producten die Marqt wel heeft, en de Jumbo niet. Met AH zal het verschil wat groter zijn ja. Jumbo heeft oa. Kleinste Soepfabriek, de producten van de Vegetarische Slager (Waar Marqt een B-variant van heeftquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:49 schreef Redcoon het volgende:
Het is vooral erg duur. Ik koop mijn groente op de markt of bij een van de twee Duitse supermarkten die ons land rijk is.
Het is wel handig voor bepaalde artikelen die je niet in de Jumbo and AH kunt vinden.
Een leuk onderwerp voor de Keuringsdienst van Waarde.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat is jammer, ik probeer ze nog een beetje op te voeden maar heb weinig hoop; in 020 zal het prima zo werken want pretentieus geblaat.
Het zou mooi zijn als ze wel deden wat ze pretenderen en roepen. Dat je daar gewoon naar binnen kunt lopen, en er op kunt vertrouwen dat de vis goed is. Dat zou fijn zijn, want ik koop graag vis die qua soort oke is, en waarvoor niet de zeebodem kapot getrokken is. Bij Marqt tot nu toe oa. IJslandse kabeljauw, slib(p)tong, Groenlandse Heilbot, en andere niet-verantwoorde vissen zien liggen. Alleen de paling en panda-steak mist nog.
Ik ga ze eens tippenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een leuk onderwerp voor de Keuringsdienst van Waarde.
He... Wel biologische gebakken lucht he!quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:58 schreef foodlover het volgende:
Zaak die de gebakken lucht duur weet te verkopen,voor de marketeers.
Ja, maar voor 7 euro heb je wel een kant-en-klaar magnetron maaltijd hoor, van biologische boerenkool met 2 tomaatjes en geraspte kaas of biologische spaghetti of lasagne.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:23 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben er nog niet geweest, ik hou niet van biologisch.
Ik kom alleen in zulke winkels als ze dingen hebben die reguliere winkels niet hebben.
Maar bij Marqt nog niet binnen geweest. EKO plaza op de nieuwe binnenweg wel.
Ik word altijd een beetje agressief van de prijzen in zulke winkels. Die denken echt dat je gek bent.
Had ik dat concept maar bedacht...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
He... Wel biologische gebakken lucht he!
hoe waar, hoe waar...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:03 schreef tjoptjop het volgende:
Het parkeerterrein is de hele ochtend al aardig gevuld
[ afbeelding ]
Met wat de aardappels daar kosten (ik meen 2 euro voor een halve kilo) zijn dat niet eens hele rare prijzenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:25 schreef RobinOok het volgende:
Dat ga ik dus echt niet betalen voor wat aardappel met boerenkool of een beetje pasta.
Veel is te duur, of niet wat het zou moeten zijn voor de prijs. Maar de kazen (veel rauwmelkse!) zitten op 10 a 15 euro de kilo; dat is helemaal niet zo verkeerd. Maar de paprika's liggen rond de 1 a 1,50 per stuk (Gaat op gewicht, dus daar kom je bij de kassa pas achterquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:49 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik geloof ook wel dat ze mooie dingen hebben. Alleen is alles te duur.
Een porsche is ook een hele mooie auto. Vind ik ook te duur. Doe mij maar gewoon een volkswagen of zo.
Met heel veel dingen is het zo dat de prijs onevenredig hard stijgt met de kwaliteit. Dan betaal je enorm veel extra voor een klein beetje meer kwaliteit. En daar pas ik meestal voor. Ik probeer daar een grens in te trekken. Gewoon mijn eigen grens. En die wil ik niet anders leggen als het om een bedrag van maar 10 euro gaat. Het gaat me om het principe.
Ik zag bij de Appie ook biologische boerenkool in het schap liggen. En daar kost zo'n kant-en-klaar maaltijd 3,50 euro. Bij de Marqt betaal je 7 euro, maar dan krijg je er 2 tomaatjes en geraspte kaas bij. Dan betaal je gewoon voor de naam omdat het bij Marqt vandaan komt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met wat de aardappels daar kosten (ik meen 2 euro voor een halve kilo) zijn dat niet eens hele rare prijzen![]()
Nouja nu is de blauwe supermarkt natuurlijk wel het ene uiterste qua kwaliteit van versproducten, en Marqt zit toch wel aan de andere kant. Die maaltijden van Marqt zou ik zelf nooit halen (omdat ik nooit kant en klaar zal eten en halen), maar zoiets ga je elders niet vinden. Ik kan mij vooral druk maken om het niet zo 'fair' en goed als ze het presenteren. Dat is gewoon erg jammer.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik zag bij de Appie ook biologische boerenkool in het schap liggen. En daar kost zo'n kant-en-klaar maaltijd 3,50 euro. Bij de Marqt betaal je 7 euro, maar dan krijg je er 2 tomaatjes en geraspte kaas bij. Dan betaal je gewoon voor de naam omdat het bij Marqt vandaan komt.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:49 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik geloof ook wel dat ze mooie dingen hebben. Alleen is alles te duur.
Een porsche is ook een hele mooie auto. Vind ik ook te duur. Doe mij maar gewoon een volkswagen of zo.
Met heel veel dingen is het zo dat de prijs onevenredig hard stijgt met de kwaliteit. Dan betaal je enorm veel extra voor een klein beetje meer kwaliteit. En daar pas ik meestal voor. Ik probeer daar een grens in te trekken. Gewoon mijn eigen grens. En die wil ik niet anders leggen als het om een bedrag van maar 10 euro gaat. Het gaat me om het principe.
ah is ook totaal overpriced. vroeger had je nog keuze uit veel merken, nu ligt de nadruk op hun huismerk producten. de voorverpakte geitenkaas die ah voorheen had was prima te doen, de enige die ze er nu hebben liggen is van huismerk en smerig zoetigquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel een mooie winkel en heerlijke chocolade, prijzen zeker 20 procent boven de AH.
Kom je ook weleens bij Landmarkt?
Volgens mij zijn nu juist de bakfietsmoeders de doelgroep van dit concept.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:06 schreef Erasmo het volgende:
Jammer dat een zwerm bakfietsmoeders het concept heeft verkracht.
Volgens mij is dat gewoon wettelijk geregeld wat er op mag en moet staan.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:16 schreef Novem het volgende:
Ze verkopen er chocola van Chocolatemakers, heerlijke melk en pure chocola, hier in Nederland gemaakt. Het percentage cacao wat zij aangeven is ook echt het percentage cacao, en niet cacaomassa (dus incl. cacaoboter), dus hun 60% smaakt veel puurder dan bijv. een 70% van AH.
Bedrog puur en simpelquote:Wel jammer dat er stiekem varken in de runderburgers zit zeg
Klopt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij is dat gewoon wettelijk geregeld wat er op mag en moet staan.
Meestal koop ik koemelk feta bij de Turkse winkel, verpakt in een groot blik.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah is ook totaal overpriced. vroeger had je nog keuze uit veel merken, nu ligt de nadruk op hun huismerk producten. de voorverpakte geitenkaas die ah voorheen had was prima te doen, de enige die ze er nu hebben liggen is van huismerk en smerig zoetigen zo nog meer. ah
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:16 schreef Novem het volgende:
Ze verkopen er chocola van Chocolatemakers, heerlijke melk en pure chocola, hier in Nederland gemaakt. Het percentage cacao wat zij aangeven is ook echt het percentage cacao, en niet cacaomassa (dus incl. cacaoboter), dus hun 60% smaakt veel puurder dan bijv. een 70% van AH.
Er zijn vele kwaliteiten cacao, zuur en bitter speelt daar in mee. Cacao moet ontzuurt worden, anders is het vreselijk zuur. Methode van Houten, meneer van Houten vond dat uit (jawel, die van de chocoladerepen) net als het scheiden van cacao en cacaoboter, ook meneer van houtenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:13 schreef Novem het volgende:
[..]
Klopt.
Heb ik ook maar gehoord van een van die chocolademakers toen ik wat kocht in z'n kraam op een markt, dus wie weet zit er wat meer nuance in. Hoewel hun 60/65% echt wel vele malen bitterder/zuurder is en veel minder zoet dan andere 70% repen.
Niet anders dan paard in je runderlasagne.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon wettelijk geregeld wat er op mag en moet staan.
[..]
Bedrog puur en simpel
Je betaald niet graag 1,20 voor een paprika, of 3 euro voor een kilo aardappels?quote:Op zondag 3 maart 2013 13:48 schreef Deliah het volgende:
Ik ben er een keer geweest, rotgeschrokken van de prijzen.
Bij de Lidl kost een biologische rode paprika deze week zelfs ¤1,39quote:Op zondag 3 maart 2013 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je betaald niet graag 1,20 voor een paprika, of 3 euro voor een kilo aardappels?
Ik ben bereid geld uit te geven voor levensmiddelen, zelfs veel geld, maar dan moet het een juiste prijs kwaliteitsverhouding hebben.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je betaald niet graag 1,20 voor een paprika, of 3 euro voor een kilo aardappels?
En het erge is, aan het begin van de keten krijgt de boer er misschien een duppie meer voor per kilo...quote:Op zondag 3 maart 2013 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
(Biologische) paprika's in de winter is sowieso waanzin.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij de Lidl kost een biologische rode paprika deze week zelfs ¤1,39
Ik verbaas mij er met regelmaat over dat wij, als een van de grootste uien-exporteurs ter wereld, hoofdzakelijk uien uit Afrika en Zuid-Amerika in de schappen hebben liggen. Ik koop mijn uien meestal bij de boer die ze oogst; mijn paard staat bij een ui en aardappelbedrijf. De uien leggen welgeteld 0 kilometer af, die ik anders toch niet zou reizen.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben bereid geld uit te geven voor levensmiddelen, zelfs veel geld, maar dan moet het een juiste prijs kwaliteitsverhouding hebben.
De Aldi verkoopt heerlijke aardappels (maritiem). En volgens mij is het milieuvriendelijker regionale of nederlandse gewone groenten te kopen (ook al komen ze uit de kas) dan uit Israel of Kenia ingevlogen biologische.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |