Ik waarschijnlijk ook tevens kwam of liet ik die dan bekijken of ik geen emotionele schade op gelopen had.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:44 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies, ik had allang mijn advocaat opdracht gegeven de zaak aanhangig te maken alsof een Gemeente zonder duidelijk manifest zomaar jou als burger een goede daad kan ontzeggen op gronden die elke menselijk perspectief te boven gaat.
Ja, dat ben ik ook gewoon. In Nepal is dat zelfs een ongeschreven regel. Als je voor jezelf eten/drinken koopt, en je ziet iemand die behoeftig is, dan hoor je diegene hetzelfde aan te bieden.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:22 schreef john2406 het volgende:
Ik doe het trouwens ook als ik een bedelaar zie zitten koop ik mezelf en voor hem een broodje met koffie, als die dat afslaat krijgt hij van mij niks.
Geld geef ik immers niet!
Voor 0.20 gaat dat ook makkelijker dan een lauwe koffie voor 2,95 en een broodje beenham a 4,75.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik ook gewoon. In Nepal is dat zelfs een ongeschreven regel. Als je voor jezelf eten/drinken koopt, en je ziet iemand die behoeftig is, dan hoor je diegene hetzelfde aan te bieden.
Als er een bufkes in de buurt is heeft hij geluk anders eet die maar wat ik eet is hem dat niet goed genoeg, behoort hij niet te bedelen!quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor 0.20 gaat dat ook makkelijker dan een lauwe koffie voor 2,95 en een broodje beenham a 4,75.
Nooit es 0,20 tekort gekomen voor een treinkaartje en geen pinpas bij je?quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als er een bufkes in de buurt is heeft hij geluk anders eet die maar wat ik eet is hem dat niet goed genoeg, behoort hij niet te bedelen!
0,20 nog nooit wel eens zo en 10.000 of meer.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nooit es 0,20 tekort gekomen voor een treinkaartje en geen pinpas bij je?
Het gaat om de intentie. Als je het niet kunt, dan houdt het op. Maar het is toch werkelijk gestoord dat het geven van voedsel aan behoeftigen strafbaar gesteld zou zijn? Te debiel voor woorden, en ronduit asociaal.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor 0.20 gaat dat ook makkelijker dan een lauwe koffie voor 2,95 en een broodje beenham a 4,75.
Natuurlijk, maar overheden zijn nu eenmaal "werkelijk gestoord", "te debiel voor woorden" en "ronduit asociaal".quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:36 schreef Tayu het volgende:
Maar het is toch werkelijk gestoord dat het geven van voedsel aan behoeftigen strafbaar gesteld zou zijn? Te debiel voor woorden, en ronduit asociaal.
Iig die van onsquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar overheden zijn nu eenmaal "werkelijk gestoord", "te debiel voor woorden" en "ronduit asociaal".
Nee, in het algemeen. Het doel van statisme is namelijk macht over anderen uitvoeren.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, in het algemeen. Het doel van statisme is namelijk macht over anderen uitvoeren.
In een vrije samenleving waar gewoon normale, sociale, vredelievende mensen wonen, wat 99% van de mensheid gewoon is, zou je dit soort achterlijke verboden niet hebben.
Blijkbaar wel!quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:44 schreef john2406 het volgende:
Over verboden in mijn gemeente staat zelfs zo een bord.
https://www.informatiebor(...)tiebord-manneke-pis/
Daar mag ik dus niet mijn behoefte doen, overal anders wel dan?
Die moeite deed ik me nog niet ervoor dat ze me maar oppakte en voorgeleiden aan een rechter zou ik zeggen!quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:48 schreef Tayu het volgende:
Mgoed, als ik deze man zou zijn, dan zou ik mijn daad niet staken. Dan maar op een andere manier. En het voedsel gewoon ergens op een centrale en kenbaar gemaakte plek deponeren. Dan kan iedereen het daar pakken.
Dat ook!quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die moeite deed ik me nog niet ervoor dat ze me maar oppakte en voorgeleiden aan een rechter zou ik zeggen!
Nee joh, met de nieuwjaarsborrel worden de hapjes door een bevriende cateraar verzorgd, houdt de economie draaiende enzoquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:
"Gratis" (lees; door het onschuldige volk gedwongen betaald) hapjes op de nieuwjaarsborrels van de gemeenten zijn geen probleem.
Zodra je het echter aan echt behoeftigen geeft, komt een of ander triest ambtenaartje (die dus ook door het onschuldige volk betaald wordt, wederom gedwongen) de behoeftige het eten uit zijn handen slaan.
Zo'n ambtenaartje is nog lager dan een sadist uit Sobibor.
Dus de overheid grijpt in en dat is de schuld van een anti overheids economische stroming, die van overheidsbemoeienis in mensen hun dagelijkse leven af wil.quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:07 schreef John5 het volgende:
Kansloos. Dat er geen overlast moet worden veroorzaakt snap ik, maar dat er een "prestatie" aan het krijgen van eten moet worden gehangen?
Past wel weer mooi op het kapitalistische mensonterende pad dat Nederland is ingeslagen.
Bron?quote:Op donderdag 21 februari 2013 03:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kapitalisme draait om zo veel mogelijk geld verdienen tegen zo laag mogelijke kostprijzen. Deze man doet dat niet, dus hij is anti kapitalistisch. De gemeente is kapitalistisch in dezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |