abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123236515
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:34 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

maar maar maar

Alsof je altijd naar anderen moet kijken, niet iedereen kan steeds groter en groter kopen kerel. Sowieso je situatie verbloemen door te gaan liegen over aangekochte huizen in het buitenland o.i.d.
Wat ben jij voor een figuur.
je weet toch hoe het westese volk in elkaar zit? Als ze elkaar niet de ogen uit kunnen steken, zijn ze ontevreden.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:36:41 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123236533
Blok is wanhopig en doet alles om de bubble weer op te blazen, zodat men weer meer gaat lenen, goed voor de banken
Nu heeft ie het subprime lenen bedacht dat is een HEEL nieuw concept

Worden banken door de overheid gedwongen om de rente vooruit te schuiven, goede zaak
daar zal de EU en het IMF het ook wel mee eens zijn

quote:
za 23 feb 2013, 12:19
|
lees voor
Plasterk: 'Blok-hypotheek' is een 'optie'
HILVERSUM - De nieuwe hypotheken waarbij starters in de eerste jaren lagere maandlasten hebben, maar uiteindelijk over de hele hypotheekperiode meer rente betalen, is slechts een „optie” voor starters op de woningmarkt.
Ze hóeven er niet voor te kiezen, zei minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) zaterdag in TROS Kamerbreed.

Voor wie in de eerste jaren van zijn werkzame leven niet zoveel koopkracht heeft, kan de 'Blok-hypotheek' (naar minister Stef Blok voor Wonen) een optie zijn, vindt Plasterk. De nieuwe hypotheek, waarbij een tweede lening wordt afgesloten om de maandlasten te drukken, is een van de maatregelen uit het woonakkoord van anderhalve week geleden die bedoeld zijn om de woningmarkt uit het slop te trekken en starters meer kansen te bieden.

„Mensen hebben eerst minder maandlasten en gaan later meer betalen. Dat is zo klaar als een klontje”, aldus Plasterk. „Dit is een extra kans om de woningmarkt aan de gang te krijgen. We gaan kijken hoeveel mensen ervan gebruik maken. Dit is een optie, dit hoeven mensen niet te doen.”

De Volkskrant berekende vrijdag dat kopers die voor een hypotheek kiezen die nu door minister Stef Blok (Wonen) mogelijk wordt gemaakt, in de eerste periode weliswaar 100 euro kunnen besparen op hun maandlasten, maar op termijn 60.000 euro duurder uit zijn dan kopers die hun annuïteitenhypotheek volledig aflossen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123236656
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Wat zeg je nu allemaal? Mensen die niet verder willen zakken kiezen ervoor om lekker (lol !! ) in hun huis te investeren................
dat zeg ik inderdaad. In plaats van wat anders kopen gaan ze nu bijvoorbeeld verbouwen. Zodat de huidige woning voorlopig weer aan hun eisen voldoet.

quote:
Wat je bedoelt is: Mensen zitten noodgedwongen aan hun te dure kutwoning vast omdat ze met een te grote restschuld blijven zitten bij verkoop.
als ik iets dergelijks had bedoeld had ik dat wel opgeschreven, denk je niet?
pi_123236683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja lekker relevant :X

Er zijn miljoenen mensen die hun huis niet te koop hebben staan, daar hebben we het niet over, want die zijn totaal irrelevant. Het gaat om de mensen die wel hun huis willen verkopen, en daar elke 4 maanden 10k "hoop" van zien verdwijnen.
Het is juist zeer relevant. Het aandeel mensen dat echt moet verkopen is maar vrij bescheiden. De woningmarkt loopt dus eerder vast dan dat de prijzen echt gaan kelderen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:44:57 #255
323876 michaelmoore
pi_123236721
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is juist zeer relevant. Het aandeel mensen dat echt moet verkopen is maar vrij bescheiden. De woningmarkt loopt dus eerder vast dan dat de prijzen echt gaan kelderen.
volgens mij kelderen prijzen al, behalve die van 99.999 dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123236723
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mijn vraag aan Blok: Waarom?!
is dat werkelijk zo ingewikkeld? Heb jij trek in op elke straathoek een zwerver?
Dan heb je meer aan begeleiding om weer uit de shit te komen.
pi_123236745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Volgens mijn komt de markt bijna geheel tot stilstand. Als er niet verkocht wordt heb je weinig aan een andere theoretische prijs, nietwaar?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:47:22 #258
323876 michaelmoore
pi_123236780
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mijn komt de markt bijna geheel tot stilstand. Als er niet verkocht wordt heb je weinig aan een andere theoretische prijs, nietwaar?
nee er wordt best wel eens wat verkocht voor 60.000 minder maar de vraagprijzen dalen ook al aardig hoor

geen mens die de vraagprijs uit 2008 op zijn huis durft plakken hier
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:22:42 #259
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_123237645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zie hier ook huizen die op dezelfde prisj blijven hangen, die hoeven er niet per se uit, dus waarom zou je je huis verkopen voor veel minder geld, terwijl je er eigenlijk nog gewoon kan blijven wonen.
pi_123237761
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
En ja ook jouw huis daalt in waarde.
Zolang je er gelukkig woont is er niets aan de hand.
Precies. Zal me een zorg zijn of ie stijgt of daalt, ik kan toch niks met die virtuele waarde. Voor mij persoonlijk stijgt ie elke dag in waarde, gezien de ontwikkelingen op de huizenmarkt ben ik blij dat ik me daar allemaal geen zorgen meer over hoef te maken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:41:42 #261
323876 michaelmoore
pi_123238225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:22 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Zie hier ook huizen die op dezelfde prisj blijven hangen, die hoeven er niet per se uit, dus waarom zou je je huis verkopen voor veel minder geld, terwijl je er eigenlijk nog gewoon kan blijven wonen.
ja die zie ik ook, maar die worden ook niet verkocht
pi_123240994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja die zie ik ook, maar die worden ook niet verkocht
Die mensen zitten nog in d eontkenningsfase. Kan kort duren, kan lang duren maar ééns komt het moment dat ze er toch aan moeten geloven: asl ze tussen plankjes vertrekken óf als ze naar het ouwe-lullen-pakhuis moeten worden getransporteerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123241650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:09 schreef blomke het volgende:
Die mensen zitten nog in d eontkenningsfase. Kan kort duren, kan lang duren maar ééns komt het moment dat ze er toch aan moeten geloven: asl ze tussen plankjes vertrekken óf als ze naar het ouwe-lullen-pakhuis moeten worden getransporteerd.
Als je tussen plankjes vertrekt zijn sowieso al je problemen opgelost, en als je naar het ouwe-lullen-pakhuis (als dat tegen die tijd nog bestaat...) gaat kun je beter geen vermogen hebben.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:37:47 #264
323876 michaelmoore
pi_123241945
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je tussen plankjes vertrekt zijn sowieso al je problemen opgelost, en als je naar het ouwe-lullen-pakhuis (als dat tegen die tijd nog bestaat...) gaat kun je beter geen vermogen hebben.
dus nu toch snel verkopen en naar de goedkope landen
pi_123242048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
dus nu toch snel verkopen en naar de goedkope landen
Ja. Want we zijn allemaal 67+ 8)7
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:45:44 #266
323876 michaelmoore
pi_123242178
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Want we zijn allemaal 67+ 8)7
ja dat komt er voor iedereen aan , de grote groep zeg maar, die vroeger ook alles bepaalden

uit de stonestijd zeg maar
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:58:44 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123244784
quote:
De Volkskrant berekende vrijdag dat kopers die voor een hypotheek kiezen die nu door minister Stef Blok (Wonen) mogelijk wordt gemaakt, in de eerste periode weliswaar 100 euro kunnen besparen op hun maandlasten, maar op termijn 60.000 euro duurder uit zijn dan kopers die hun annuïteitenhypotheek volledig aflossen.
OMG...
Zoiets als je studieschuld niet afbetalen, omdat die 100 euro in de maand zo veel is. Dom.
pi_123245200
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:58 schreef Lemans24 het volgende:
OMG...
Zoiets als je studieschuld niet afbetalen, omdat die 100 euro in de maand zo veel is. Dom.
Heb je ook een linkje naar die berekening?
  zondag 24 februari 2013 @ 12:49:47 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123271363
Wat bezielt verkopers om vraagprijzen te verhogen? Als ik op huizenzoeker.nl o.i.d. rondkijk staan er heel veel huizen met een prijsverlaging, maar ook enkele huizen met een prijsverhoging. Te koop sinds 2011, in 2012 15k gestegen in vraagprijs, en nu nog steeds te koop. Als je dan niet wil verkopen, adverteer dan gewoon niet!

Daarentegen kom ik ook genoeg huizen tegen die sinds 2008 te koop staan, en bijvoorbeeld van 435k naar 375k gezakt zijn ondertussen. Jammer dat ik niet kan zien of het huis tussendoor verkocht is geweest. Idioot eigenlijk dat je dat voor huizen niet gewoon kan inzien, maar voor auto's (ovi.rdw.nl) wel.
60k zakken is nog geen 14%, terwijl de algehele prijsdaling zo'n 20% is geweest. De kans dat ze het nu verkopen is dus kleiner dan 5 jaar geleden!

Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien. Raar dat Funda op deze manier gebruikers wegjaagt omdat de verkoper andere belangen heeft. Want uiteindelijk heeft Funda de koper toch ook nodig!
Net zoals de tijd dat het huis te koop staat: "6+ maanden" was in 2007 misschien nuttig, nu zie ik liever "60+ maanden" staan.
censuur :O
pi_123272383
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:

60k zakken is nog geen 14%, terwijl de algehele prijsdaling zo'n 20% is geweest. De kans dat ze het nu verkopen is dus kleiner dan 5 jaar geleden!
Dat is dan ook voor iedereen het geval. Mocht het je niet opgevallen zijn, de markt is zo goed als tot stilstand gekomen. Hoge of lage prijs maakt al bijna niet meer uit, verkopen lukt gewoon bijna niet.
Je bekijkt het voor de verkoper maar vergeet ook de kopers niet die veel minder kunnen en bij gelijk inkomen nu minder huis kunnen kopen dan voorheen.
quote:
Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien. Raar dat Funda op deze manier gebruikers wegjaagt omdat de verkoper andere belangen heeft. Want uiteindelijk heeft Funda de koper toch ook nodig!
Net zoals de tijd dat het huis te koop staat: "6+ maanden" was in 2007 misschien nuttig, nu zie ik liever "60+ maanden" staan.
Welke gebruikers zouden ze daarmee wegjagen? Een paar figuren uit dit soort topics? Lijkt me niet dat iemand zich daar druk om maakt.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:32:59 #271
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123276778
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:11 schreef 99.999 het volgende:
Je bekijkt het voor de verkoper maar vergeet ook de kopers niet die veel minder kunnen en bij gelijk inkomen nu minder huis kunnen kopen dan voorheen.
Voorlopig kunnen we elke maand meer huis kopen voor minder geld :)

quote:
Welke gebruikers zouden ze daarmee wegjagen? Een paar figuren uit dit soort topics? Lijkt me niet dat iemand zich daar druk om maakt.
Denk jij werkelijk dat er nog kopers bestaan die niet even kijken wat de prijs/verkoopgeschiedenis van het huis is?
pi_123278407
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voorlopig kunnen we elke maand meer huis kopen voor minder geld :)
Maar helaas krijg je dat geld niet meer bij elkaar :).

[..]
quote:
Denk jij werkelijk dat er nog kopers bestaan die niet even kijken wat de prijs/verkoopgeschiedenis van het huis is?
dat zeg ik niet. Heeft echter niet zoveel te maken met wat jij Ier roeptoetert.
pi_123279162
quote:

Moet je op "Jaap" kijken. - edit: dat bedoel je waarschijnlijk ook met "concurrent"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123285612
Weet iemand een woningsite die een goede vierkante meter prijs geeft?

Funda heeft zowel de m2 van de woningen en de prijs, maar prijs per m2, nee daar doen ze niet aan. Want Funda is van de NVM en prijs per m2 komt te dichtbij de waarheid, waardoor mensen sneller kunnen zoeken naar de goedkopere woningen. En dat wilt de NVM absoluut niet.
pi_123290927
quote:
Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien.
Het moet inderdaad niet gekker worden zeg. Wel luisteren naar de betalende klanten, maar niet naar de lurkers. Hoe durven ze. :')
pi_123295795
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Moet je op "Jaap" kijken. - edit: dat bedoel je waarschijnlijk ook met "concurrent"?
Miljoen huizen heeft ook redelijk wat historische prijzen, voor wat onderzoek is dat wel een aardige site.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 25 februari 2013 @ 08:48:51 #277
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123315188
quote:
Wat bezielt verkopers om vraagprijzen te verhogen? Als ik op huizenzoeker.nl o.i.d. rondkijk staan er heel veel huizen met een prijsverlaging, maar ook enkele huizen met een prijsverhoging. Te koop sinds 2011, in 2012 15k gestegen in vraagprijs, en nu nog steeds te koop. Als je dan niet wil verkopen, adverteer dan gewoon niet!

Andere doelgroep aanboren? Iets verbouwd hebben waardoor de waarde stijgt? Ik weet het ook niet hoor. Die eerste optie kan ik me nog voorstellen, bij mijn huis ging het ook zo , alleen dan met een prijsverlaging. Zodra ik onder een bepaalde fundagrens kwam (< 75.000) kwamen er ineens allemaal mensen kijken, terwijl het maar om een paar duizend euro lager ging 8)7 Kan me voorstellen dat het andersom misschien ook wel zo werkt. Als mensen met veel geld bv kijken voor huizen van > 2 ton en jij zit met je huis op 199.000 dan val je wellicht net buiten de doelgroep. De mensen die tot 2 ton kijken kunnen het wellicht net niet betalen en de mensen die het wel kunnen betalen zoeken niet op huizen onder de 2 ton.

:P tot zover mijn theorie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123317201
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Andere doelgroep aanboren? Iets verbouwd hebben waardoor de waarde stijgt? Ik weet het ook niet hoor. Die eerste optie kan ik me nog voorstellen, bij mijn huis ging het ook zo , alleen dan met een prijsverlaging. Zodra ik onder een bepaalde fundagrens kwam (< 75.000) kwamen er ineens allemaal mensen kijken, terwijl het maar om een paar duizend euro lager ging 8)7 Kan me voorstellen dat het andersom misschien ook wel zo werkt. Als mensen met veel geld bv kijken voor huizen van > 2 ton en jij zit met je huis op 199.000 dan val je wellicht net buiten de doelgroep. De mensen die tot 2 ton kijken kunnen het wellicht net niet betalen en de mensen die het wel kunnen betalen zoeken niet op huizen onder de 2 ton.

:P tot zover mijn theorie
Zo heb ik mijn huidige huis wel gekocht. Eerst gekeken tot 250k werd het niet, toen dan maar 300k en tada gekocht maar wel voor 240k.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123317202
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Miljoen huizen heeft ook redelijk wat historische prijzen, voor wat onderzoek is dat wel een aardige site.
Krijg je mooie dingen als dit

quote:
18-12-10: Te koop voor 519000. 01-06-11: Verkocht 01-06-11: Te koop 02-06-11: Verkocht 03-06-11: Te koop 03-06-11: Verkocht 04-06-11: Te koop 05-06-11: Verkocht 05-06-11: Te koop 06-06-11: Verkocht 06-06-11: Te koop 08-06-11: Verkocht 08-06-11: Te koop 09-06-11: Verkocht 09-06-
Drukke dagen :9
pi_123320654
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het moet inderdaad niet gekker worden zeg. Wel luisteren naar de betalende klanten, maar niet naar de lurkers. Hoe durven ze. :')
Je kan dat wel mooi zeggen zo, maar als mensen (jij noemt ze lurkers) daarom funda niet meer gebruiken om te zoeken heeft funda toch een probleem.
Ze zullen een balans moeten vinden.
pi_123320918
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:41 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Je kan dat wel mooi zeggen zo, maar als mensen (jij noemt ze lurkers) daarom funda niet meer gebruiken om te zoeken heeft funda toch een probleem.
Hoeveel mensen gaat zoiets om? Paar honderd in het hele land? Dat merkt funda niet hoor.
pi_123321312
quote:
'Restschuld innen moet via rechter'http://www.nu.nl/economie(...)oet-via-rechter.html

AMSTERDAM - De Rabobank moet in het vervolg naar de rechter als het de restschuld wil innen als huizen gedwongen worden verkocht.

Dat schrijft Het Financieele Dagblad maandag.

De standaardhypotheekakte die Rabobank opstelt, biedt de bank volgens de Hoge Raad niet voldoende ruimte om zich zomaar andere bezittingen dan de woning toe te eigenen.

Buitenlandse beleggers

De Hoge Raad deed deze uitspraak onlangs in een proefproces tussen de Rabobank en deurwaarderskantoor GGN. De voornamelijk buitenlandse beleggers zien volgens het FD graag dat banken een ruime bevoegdheid hebben om schulden terug te vorderen.

Door de uitspraak wordt het innen van een restschuld voor Rabobank bewerkelijker. ING liet de krant weten dat het vorderingen wel specifiek omschrijft op de akte en dat het probleem bij hen dus niet speelt.
Dus blijkbaar is niet alles rechtsgeldig wat de rabo in hun akte had opgenomen.
  maandag 25 februari 2013 @ 14:36:53 #283
323876 michaelmoore
pi_123324599
ik ben er voor om restschulden te delen tussen bank en bewoner, beiden hebben evenveel schuld

Ikk ken ook iemand die is gaan samenwonen en heeft zelf geen werk, bank is zwaar de klos
pi_123327057
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:41 schreef Artimunor het volgende:
In dat geval klagen de betalende klanten vanzelf wel, denk je niet?
pi_123328137
quote:
Vijf procent woningcorporaties verwacht faillissement

AMSTERDAM - Een op de twintig woningcorporaties (5 procent) in Nederland verwacht als gevolg van de verhuurdersheffing uit het woonakkoord failliet te gaan.

Van de woningcorporaties verwacht 15 procent te moeten fuseren, 10 procent moet op zoek gaan naar financiële ondersteuning. Slechts 62 procent van de woningcorporaties verwacht zelfstandig te kunnen voortbestaan.

Dit blijkt maandag uit een onderzoek (pdf) van Adviesbureau Stec Groep onder woningcorporaties.

Zorgen

In totaal heeft bijna 70 procent 'grote zorgen' over de verhuurdersheffing.

In het onlangs gesloten woonakkoord is afgesproken dat de verhuurdersheffing voor woningcorporaties jaarlijks 1,7 miljard euro op moet leveren. Eerder was dit nog 2 miljard.

Dit moet worden opgebracht uit huurverhogingen. Die loopt op tot 4 procent - dat was 6,5 procent - plus de inflatie voor mensen met een inkomen boven de 43.000 euro.

Op de maatregel kwam veel kritiek, voornamelijk van de woningcorporaties zelf. De woningcorporaties zeggen als gevolg van de maatregel vooral minder te kunnen investeren de komende jaren.

Minder nieuwbouw

Driekwart van de ondervraagde woningcorporaties geeft in het onderzoek aan te moeten besparen op bedrijfslasten en onderhoud. Een even groot deel zegt nieuwbouw- en renovatieprojecten te gaan schrappen.

Driekwart van de woningcorporaties gaat woningen verkopen om de gevolgen van deverhuurdersheffing op te vangen.

Aedes, de koepel voor woningcorporaties, stelde onlangs al dat woningcorporaties minder nieuwe woningen zullen bouwen als gevolg van het woonakkoord. Volgend jaar komt dat volgens Aedes neer op 10.000 á 14.000 nieuwe woningen, in plaats van 30.000 á 35.000 woningen normaliter.
En wie van de huurders heeft zich al ingeschreven bij andere verenigingen als ze door een faillisement uit hun huurhuis gezet zouden worden. ;)
  maandag 25 februari 2013 @ 16:31:49 #286
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123329205
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:05 schreef Basp1 het volgende:
En wie van de huurders heeft zich al ingeschreven bij andere verenigingen als ze door een faillisement uit hun huurhuis gezet zouden worden. ;)
Koop breekt geen huur. Waarom zou faillissement dat wel doen?
Het lijkt me prima dat inefficiente en gruwelijk dure woningcorporaties failliet gaan. Maar gezien de gemiddelde boekwaarde van 37k per woning denk ik dat het wel los zal lopen. Ze hebben nog steeds honderden miljarden overwaarde met z'n allen.

* RemcoDelft wil wel wat woningcorporaties overnemen voor het symbolische bedrag van 1 euro :)
pi_123330210
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Koop breekt geen huur. Waarom zou faillissement dat wel doen?
Het lijkt me prima dat inefficiente en gruwelijk dure woningcorporaties failliet gaan. Maar gezien de gemiddelde boekwaarde van 37k per woning denk ik dat het wel los zal lopen. Ze hebben nog steeds honderden miljarden overwaarde met z'n allen.

* RemcoDelft wil wel wat woningcorporaties overnemen voor het symbolische bedrag van 1 euro :)
Geloof dat die prijzen ongeveer 25% lager zijn dan de marktwaarde, weet niet of daar een vaste regel voor is?
  maandag 25 februari 2013 @ 17:06:02 #288
323876 michaelmoore
pi_123330595
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Geloof dat die prijzen ongeveer 25% lager zijn dan de marktwaarde, weet niet of daar een vaste regel voor is?
de waarde in verhuurde staat is 70% van de WOZwaarde en nog lager is de waarde in openbare verkoop ofwel executieverkoop
pi_123330830
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
de waarde in verhuurde staat is 70% van de WOZwaarde en nog lager is de waarde in openbare verkoop ofwel executieverkoop
Volgens mij is de waarde in verhuurde staat 80% en de executiewaarde 75%
  maandag 25 februari 2013 @ 17:20:34 #290
323876 michaelmoore
pi_123331181
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij is de waarde in verhuurde staat 80% en de executiewaarde 75%
maar niet van de vraagprijs maar van de actuele taxatiewaarde
pi_123331531
Nou met even googelen kom ik alleen maar op een berekening tov de jaarlijkse huur opbrengst. Iets met jaarlijkse huuropbrengst / 7% (rendement) = waarde. Dat kun je dan wel afzetten tegenover een taxatie waarde natuurlijk. Wat daar dan weer uitkomt weet ik ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tikbalang op 25-02-2013 20:41:44 (Formule foutje opgemerkt door RemcoDelft) ]
  maandag 25 februari 2013 @ 17:53:55 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123332548
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Tikbalang het volgende:
Nou met even googelen kom ik alleen maar op een berekening tov de jaarlijkse huur opbrengst. Iets met jaarlijkse huuropbrengst gedeeld door 7% (rendement) = waarde. Dat kun je dan wel afzetten tegenover een taxatie waarde natuurlijk. Wat daar dan weer uitkomt weet ik ook niet.
Kleine fix :)
pi_123334277
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Tikbalang het volgende:
Nou met even googelen kom ik alleen maar op een berekening tov de jaarlijkse huur opbrengst. Iets met jaarlijkse huuropbrengst * 7% (rendement) = waarde. Dat kun je dan wel afzetten tegenover een taxatie waarde natuurlijk. Wat daar dan weer uitkomt weet ik ook niet.
Dat gaat volgens mij vooral op voor commercieel vastgoed (kantoren en winkels e.d.) voor woningen geldt volgens mij een lager rendement.
pi_123342723
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat gaat volgens mij vooral op voor commercieel vastgoed (kantoren en winkels e.d.) voor woningen geldt volgens mij een lager rendement.
Dus dan is er een verschil tussen vrije sector huurwoningen en WbV (sociale sector) huurwoningen ofzo. Op het moment dat ik meerdere huisjes koop voor verhuur als prive persoon is het toch ook gewoon commercieel vastgoed of zie ik dat verkeerd ???
pi_123343994
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef Tikbalang het volgende:
Dus dan is er een verschil tussen vrije sector huurwoningen en WbV (sociale sector) huurwoningen ofzo. Op het moment dat ik meerdere huisjes koop voor verhuur als prive persoon is het toch ook gewoon commercieel vastgoed of zie ik dat verkeerd ???
Dat zie je wel goed, maar met 'commercieel vastgoed' bedoelen ze over het algemeen vastgoed wat een zakelijke bestemming heeft.
pi_123348708
quote:
Fantastisch weer dit soort plaatjes... :D _O_

Heb je ook zoiets voor het gezinsinkomen? Of voor de brandstofprijzen? Of voor de wegenbelasting? Of wellicht voor de kosten van de zorg? Of voor een krat bier?
pi_123348811
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Fantastisch weer dit soort plaatjes... :D _O_

Heb je ook zoiets voor het gezinsinkomen? Of voor de brandstofprijzen? Of voor de wegenbelasting? Of wellicht voor de kosten van de zorg? Of voor een krat bier?
tu delft lijkt me net iets betrouwbaarder dan jouw gemiddelde bronnen. kusje :*
pi_123348906
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het onderdeel 'vrij naar' maakt het wel wat 'bijzonder'.
pi_123348916
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er staat letterlijk: Vrij naar: TU Delft... _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')