abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123240184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:42 schreef benzin het volgende:

[..]

Het gebrek aan hulp van buitenaf is een belangrijk deel voor het falen tot nu toe. Als er geen hulp van buitenaf zou zijn dan zou bijna niets meer lukken.
Welk gebrek aan hulp van buitenaf? We hebben je geprobeerd te helpen, maar uiteindelijk is dit maar een forum en zijn onze mogelijkheden beperkt (iets wat ik geloof ik eerder al eens uitgelegd heb, ik ga in cirkeltjes met jou, Benzin. Een dansje :P ).
pi_123240186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:42 schreef benzin het volgende:
Als ik mijn huidige ervaringen extrapoleer dan denk ik dat 43 miljard dollar verkrijgen veel makkelijker is dan een leuk gesprek met een vrouw te voeren waar beide partijen een leuk momentje uit halen.
Als je daar werkelijk van overtuigd bent, dan kun je beter eerst die 43 miljard dollar verdienen.

En als bewijs dat ik meer gelijk heb dan jij, zul je zien dat de vrouwen al achter je aan gaan lopen en leuke gesprekken met je willen voeren zodra je 1 miljard hebt verdiend. Hoe jammer dat ook is :')
Monkey see, monkey do.
pi_123240286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Welk gebrek aan hulp van buitenaf? We hebben je geprobeerd te helpen, maar uiteindelijk is dit maar een forum en zijn onze mogelijkheden beperkt (iets wat ik geloof ik eerder al eens uitgelegd heb, ik ga in cirkeltjes met jou, Benzin. Een dansje :P ).
Gebrek aan hulp van buitenaf wat hij zelf in stand houdt door niet naar een psycholoog te gaan.
pi_123240341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gebrek aan hulp van buitenaf wat hij zelf in stand houdt door niet naar een psycholoog te gaan.
Exact! Maar Benzin heeft geen psycholoog nodig, hij kan het allemaal zelf wel! O wacht! Hij kan bijna niets zelf, want hij krijgt geen hulp van buitenaf!...wat hij niet eens wilt -_-
pi_123241228
Ik wil gewoon leren hoe ik leuke gesprekken met meisjes moet hebben. Het hoe en waarom is niet relevant.
pi_123241395
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:16 schreef benzin het volgende:
Ik wil gewoon leren hoe ik leuke gesprekken met meisjes moet hebben. Het hoe en waarom is niet relevant.
Is wel relevant. Maar anyway, ik ben er weg van! :W
pi_123241401
quote:
Is dat niet net zoiets als zeggen "ik wil graag een spijker in een lat slaan" en zodra iemand zegt dat je daar een hamer voor moet gebruiken dat het "hoe" volgens jou niet relevant is?
Monkey see, monkey do.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:23:40 #258
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123241476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:11 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik wil het best doen, maar ik moet wel minimaal een richting hebben.

Als ik tegen jou zeg: "bouw een spaceshuttle, dat moet je maar oefenen door het te doen", dan denk ik niet dat er iets zinnigs uitkomt. Dat kun je van mij met dit ook niet verwachten.
Je geeft elke keer aan dat je zo intiligent bent. Maar het tegendeel bewijs je met dit soort antwoorden.

Wil je een richting hebben voor vandaag?

Ga bij een bushalte staan en maak de opmerking. "Pff koud he, niet normaal!"

Maar iedereen en jij zelf weet ook wel dat je het niet gaat doen.

Knul geef het op.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_123241645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:21 schreef BadObsession het volgende:

[..]

Is dat niet net zoiets als zeggen "ik wil graag een spijker in een lat slaan" en zodra iemand zegt dat je daar een hamer voor moet gebruiken dat het "hoe" volgens jou niet relevant is?
Een psycholoog gaat niet helpen om die spijker in de plank te slaan, en ook niet om dit te leren.
pi_123241711
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:29 schreef benzin het volgende:

[..]

Een psycholoog gaat niet helpen om die spijker in de plank te slaan, en ook niet om dit te leren.
Waar is die wijsheid op gebaseerd? Heb je het al aan een psycholoog gevraagd?
Monkey see, monkey do.
pi_123241712
quote:
Ik wil gewoon leren hoe ik leuke gesprekken met meisjes moet hebben. Het hoe is niet relevant.
:?
Je kan pas leuke gesprekken voeren met meisjes als je niet zo angstig bent en lekker in je vel zit. En daar kan een psycholoog/psychiater bij van pas komen.
pi_123241735
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Je geeft elke keer aan dat je zo intiligent bent. Maar het tegendeel bewijs je met dit soort antwoorden.

Wil je een richting hebben voor vandaag?

Ga bij een bushalte staan en maak de opmerking. "Pff koud he, niet normaal!"

Maar iedereen en jij zelf weet ook wel dat je het niet gaat doen.

Knul geef het op.
wie zegt dat ik zoiets niet zou doen? Maar dat leidt niet automatisch tot en leuk gesprek. Hoi zeggen is makkelijker dan een leuk gesprek voeren. Een leuke tijd hebben is juist het moeilijke stuk
pi_123241784
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:32 schreef benzin het volgende:

[..]

wie zegt dat ik zoiets niet zou doen? Maar dat leidt niet automatisch tot en leuk gesprek. Hoi zeggen is makkelijker dan een leuk gesprek voeren. Een leuke tijd hebben is juist het moeilijke stuk
Wat is voor jou een leuke tijd hebben met een meisje? Het haar naar d'r zin maken?
pi_123241795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:?
Je kan pas leuke gesprekken voeren met meisjes als je niet zo angstig bent en lekker in je vel zit. En daar kan een psycholoog/psychiater bij van pas komen.
Maar ik zit juist niet zo lekker in mijn vel doordat bijvoorbeeld dat soort leuk gesprekken nooit plaatsvinden en de meeste interacties met vrouwen leiden tot een knagende rotgevoel
pi_123241852
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is voor jou een leuke tijd hebben met een meisje? Het haar naar d'r zin maken?
Ik denk het wel, maar ook voor mezelf. Gewoon net zoals ik dat andere jongens zie doen, een leuk gesprek, wat spelen, waarbij beide partijen het leuk hebben. Ik zou er veel voor over hebben om dat te leren.
pi_123241910
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:33 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar ik zit juist niet zo lekker in mijn vel doordat bijvoorbeeld dat soort leuk gesprekken nooit plaatsvinden en de meeste interacties met vrouwen leiden tot een knagende rotgevoel
Dat kan zijn, maar de vicueuze cirkel blijft wel in stand gehouden door angst. Ik denk tevens niet dat niet gezellig kunnen praten met meisjes je enige probleem is. Je kan ook trainingen krijgen voor sociale vaardigheden en groepstherapie kan daar juist bij helpen.
pi_123241918
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:35 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar ook voor mezelf. Gewoon net zoals ik dat andere jongens zie doen, een leuk gesprek, wat spelen, waarbij beide partijen het leuk hebben. Ik zou er veel voor over hebben om dat te leren.
Wat is een leuk gesprek?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:48:24 #268
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_123242254
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:32 schreef benzin het volgende:

[..]

wie zegt dat ik zoiets niet zou doen?
Wanneer heb jij voor het laatst oprecht geprobeerd tegen een onbekend persoon te praten?

quote:
Maar dat leidt niet automatisch tot en leuk gesprek. Hoi zeggen is makkelijker dan een leuk gesprek voeren. Een leuke tijd hebben is juist het moeilijke stuk
Ik heb het niet over hoi! Ik heb het over een opmerking maken bij de bushalte. Mensen gaan van zelf terug praten over de temparatuur en dat het warmer gaat worden. Tadaaaaa en daar is een small talk gesprek.

Dus ga maar naar buiten en kom maar terug als je minimaal 2 gesprekken gehad hebt. Bewijs maar dat je het doet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_123242334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar de vicueuze cirkel blijft wel in stand gehouden door angst. Ik denk tevens niet dat niet gezellig kunnen praten met meisjes je enige probleem is. Je kan ook trainingen krijgen voor sociale vaardigheden en groepstherapie kan daar juist bij helpen.
Ik denk dat het praten met meisjes wel het belangrijkste probleem is om op te lossen. De rest volgt dan vanzelf.

Een leuk gesprek is een speels, interessant, grappig en vermakelijk gesprek wat er toe leidt dat beide betrokken zich geamuseerd en prettig voelen.
pi_123242370
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:35 schreef benzin het volgende:

[..]

had je er maar veel voor over. dan had je je problemen jaren geleden al opgelost namelijk.
pi_123242389
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst oprecht geprobeerd tegen een onbekend persoon te praten?

[..]

Ik heb het niet over hoi! Ik heb het over een opmerking maken bij de bushalte. Mensen gaan van zelf terug praten over de temparatuur en dat het warmer gaat worden. Tadaaaaa en daar is een small talk gesprek.

Dus ga maar naar buiten en kom maar terug als je minimaal 2 gesprekken gehad hebt. Bewijs maar dat je het doet.
Dat doe ik vaker dan je zou denken.

Een opmerking bij de bushalte leidt misschien vaak tot een reactie, maar niet per se tot een gesprek en al helemaal niet per definitie tot een leuk gesprek.
pi_123242772
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:50 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik denk dat het praten met meisjes wel het belangrijkste probleem is om op te lossen. De rest volgt dan vanzelf.

[quote]Een leuk gesprek is een speels, interessant, grappig en vermakelijk gesprek wat er toe leidt dat beide betrokken zich geamuseerd en prettig voelen.
Concreter.

Speels, grappig, vermakelijk. Je wil haar aan het lachen kunnen maken?
Interessant en leuk. Je wil kunnen praten over wederzijdse interesses?

Dan moet je eerst wederzijdse interesses hebben, maar aangezien je naast je werk niet zoveel doet en je ook geen passies hebt, wordt het moeilijk om over interesses te praten. Komt nog bij dat de interesses die je wel hebt, voornamelijk interessant worden gevonden door mensen die ook in hetzelfde vak zitten. Dat zijn nou eenmaal niet veel meisjes.

Om de ander aan het lachen te kunnen maken moet je jezelf kunnen zijn, je op je gemak kunnen voelen. Dat kan je leren door veel te oefenen met gesprekken met meisjes, maar eigenlijk leer je dat het beste door sociaal actief te zijn, een vriendengroep te hebben waarmee je dingen onderneemt.

Ik denk dat je focus verkeerd ligt. Je doel moet niet zijn hoe je een leuk gesprek met een meisje kan hebben, maar hoe je algehele sociale vaardigheden beter worden. Daarbij zijn zoveel factoren betrokken, waaronder emotionele wederkerigheid maar ook persoonlijkheidsfactoren zoals vermijdingsdrang, angsten, geremdheid en rationaliteit. Het vereist behoorlijk wat zelfinzicht om daar verandering in te brengen en voordat je dat kunt doen, moet je eerst weten waar het vandaan komt. Komt het werkelijk door je negatieve ervaringen met meisjes, of werden die negatieve ervaringen op hun beurt weer veroorzaakt door wat anders?

Een psycholoog kan je hiermee begeleiden door samen gedragsdoelen op te stellen en jou op die manier stapje voor stapje dichter bij je doel te brengen. Want nu lijk je niet te weten waar je moet beginnen, dat is niet gek. Een psycholoog heeft veel meer inzicht in de belemmerende factoren dan wij en weet ook beter hoe jij die het beste kunt aanpakken. Met of zonder therapie/medicatie/coaching.
pi_123243318
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat doe ik vaker dan je zou denken.

Een opmerking bij de bushalte leidt misschien vaak tot een reactie, maar niet per se tot een gesprek en al helemaal niet per definitie tot een leuk gesprek.
Je moet ook maar geluk hebben. Ook ik zeg regelmatig iets bij de bushalte. Meestal tegen mensen waar ik verder niets van hoef, maar één keertje kwam er een prachtige dame aangelopen. Op het moment dat ze op de bustijden keek maakte ik snel de opmerking van 'dat gaat nog wel even duren hoor' en dat was helemaal goed. O+
:{
pi_123243346
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:50 schreef benzin het volgende:

Een leuk gesprek is een speels, interessant, grappig en vermakelijk gesprek wat er toe leidt dat beide betrokken zich geamuseerd en prettig voelen.
Dit is het cirkeltje waar je jezelf in hebt opgesloten; zolang het met 'de meisjes' niet goed gaat dan hoef jij niet met jezelf aan de slag en zolang jij niet met jezelf aan de slag gaat gaat het met 'de meisjes' ook niet goed en blijf je dus waar je bent, precies wetend waar je aan toe bent.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123246505
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:04 schreef -Strawberry- het volgende:

Speels, grappig, vermakelijk. Je wil haar aan het lachen kunnen maken?
Interessant en leuk. Je wil kunnen praten over wederzijdse interesses?
Het is lastig om concreter te zijn; het is vooral iets wat ik af en toe zie en zou willen nadoen. Maar in grote lijnen zou je kunnen zeggen dat dat het is ja.

Vooral speels is lastig te definiëren en ik kan geen ander woord vinden. Misschien is dat wat mensen soms flirten noemen of een onderdeel daarvan?

quote:
Ik denk dat je focus verkeerd ligt. Je doel moet niet zijn hoe je een leuk gesprek met een meisje kan hebben, maar hoe je algehele sociale vaardigheden beter worden. Daarbij zijn zoveel factoren betrokken, waaronder emotionele wederkerigheid maar ook persoonlijkheidsfactoren zoals vermijdingsdrang, angsten, geremdheid en rationaliteit. Het vereist behoorlijk wat zelfinzicht om daar verandering in te brengen en voordat je dat kunt doen, moet je eerst weten waar het vandaan komt. Komt het werkelijk door je negatieve ervaringen met meisjes, of werden die negatieve ervaringen op hun beurt weer veroorzaakt door wat anders?
Dat is uiteindelijk het doel, maar een van de ergste problemen die ik op dit moment ervaar is het gebrek aan een vriendinnetje. Als ik dat gat eenmaal heb gedicht kan ik kijken wat het volgende is dat ik aan moet pakken.

Wat bedoel je met emotionele wederkerigheid? En wat bedoel je met geremdheid?

Ik weet vrijwel zeker dat het ontstaan is door negatieve ervaringen met meisjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')