SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Lotusss: 29 september
Rave_NL: 10 december
Ja, die zijn dus ook mooi geheim!
Topicreeks: DEF SC
Had namelijk persoonlijk nog nooit van mrem gehoord maar wel veel met Sv gewerktquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:09 schreef trigt013 het volgende:
Ja ik denk ook dat het gedaan zal zijn met mrem.
Ik ken alleen rad...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:07 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
REM wordt bijna niet meer gebruikt, Sv heeft het overgenomen. REM wordt alleen in de US nog sporadisch gebruikt.
Die kende ik dan weer niet. Of dat die dosis waarover het Hamil het altijd had?quote:
quote:
Die is ook weer verouderd en vervangen door de Gy -> Gray. Rad wordt alleen in de VS nog gebruiktquote:
Ja rad en rem. De tactische en de residuele dosismeter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:12 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Die kende ik dan weer niet. Of dat die dosis waarover het Hamil het altijd had?
Ooit nucleaire reinigings straat moeten leiden in een zomer van 28 graden. Wat was dat niet prettig.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja rad en rem. De tactische en de residuele dosismeter.
Dat is mooi kut, overigens ook als het een chemische ontsmettingsstraat is. Maar gelukkig hebben we daar tegenwoordig die ontsmettings cie voor...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:16 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ooit nucleaire reinigings straat moeten leiden in een zomer van 28 graden. Wat was dat niet prettig.
Probeer eens...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef trigt013 het volgende:
Zijn hier ook enkele vrienden met kennis van koude oorlog eenheden?
Over een jaar is het precies 100 jaar geleden dat Nederland chemische strijdmiddelen officieel in hun arsenaal hadden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is mooi kut, overigens ook als het een chemische ontsmettingsstraat is. Maar gelukkig hebben we daar tegenwoordig die ontsmettings cie voor...
tnxquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:40 schreef AchJa het volgende:
Zo te zien klopt het aardig, kijk hier ook ff anders: http://www.orbat85.nl/ord(...)1-nl-corps/1-lk.html
Schepen zijn niet nuttig voor het spel, vliegtuigen zat ik wel aan te denken. Heel misschien nog Natres.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:42 schreef jitzzzze het volgende:
Nou nog de vliegmachines en de kano's.
Wat een nepspel. Wel weekendrambo's maar geen botenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:43 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Schepen zijn niet nuttig voor het spel,
Misschien moeten er zandzakken worden gevuld of ceremonieel gelopen wordenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat een nepspel. Wel weekendrambo's maar geen boten
Iemand riep?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:47 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Misschien moeten er zandzakken worden gevuld of ceremonieel gelopen worden?
Of reunies organiseren...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:47 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Misschien moeten er zandzakken worden gevuld of ceremonieel gelopen worden?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die OP plaatsen... Weg met die crap!
Dat doen we al jaren zoquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd zelfs de avatar van Sine en Esses staan er nog tussen...
Samen met mij gebanned, weet je nog?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:55 schreef trigt013 het volgende:
Ik word hier nooit een vaste gast, moet ik hier boos of blij om zijn? Esses was lachen, waar is die gebleven?
Ik denk dat ik dat gemist hebt (of verbannen uit mijn geheugen.)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Samen met mij gebanned, weet je nog?
Die plaatjes waren ooit eens aan verandering onderhevig... Maar dat is al een tijdje niet meer...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:55 schreef trigt013 het volgende:
Ik word hier nooit een vaste gast, moet ik hier boos of blij om zijn? Esses was lachen, waar is die gebleven?
Ja, ik had ook een lifetime ban. En doch, hier ben iek!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die plaatjes waren ooit eens aan verandering onderhevig... Maar dat is al een tijdje niet meer...![]()
En Esses heeft een ban, volgens mij lifetime.
Ken je hem?quote:
quote:In een kooi zit een groep apen. Op een bepaald moment komt er een verzorger de kooi binnen die een trap neerzet en een tros met bananen ophangt. Hij laat de trap staan en verlaat de kooi. De glimmende bananen lonken naar de apen en al snel stormt de hele groep apen richting de tros. Eén aap is het snelst en dus als eerste boven aan de trap. Op het moment dat de aap de bananen bijna in zijn hand heeft wordt hij kleddernat gespoten door een verzorger en de apen druipen af.
De bananen hangen er nog steeds en het duurt niet lang voordat de volgende aap een poging onderneemt met opnieuw de hele groep in zijn kielzog. Op het moment dat de aap de bananen bijna te pakken heeft wordt hij wederom kleddernat gespoten waarna alle apen opnieuw van schrik afdruipen. Uiteindelijk is er nog een 3e aap die de verleiding niet kan weerstaan waarbij hetzelfde voorvalt. Alle apen snappen nu, deze bananen zijn niet voor ons bedoeld en de groep laat de bananen met rust.
Op dat moment wordt er een aap uit de kooi gehaald en nieuwe aap daarvoor terug gezet. Het duurt niet lang voor de nieuwe aap de tros bananen ziet hangen en op volle snelheid de trap op rent om de bananen te pakken. De groep apen vliegt achter hem aan en net voordat hij bij de bananen komt trekt de groep hem de trap af. Na nog 2 pogingen snapt ook deze aap, deze bananen zijn niet voor hem. Vervolgens wordt er weer een aap uit de oude groep uit de kooi gehaald en vervangen voor een nieuwe aap. Hetzelfde tafereel speelt zich af. De groep (inclusief de 1e nieuwe aap) corrigeert de nieuwe aap op het moment dat hij de bananen wilt pakken.
Dit proces gaat zo door totdat alle apen van de oorspronkelijke groep zijn vervangen voor nieuwe apen. Op een gegeven moment kom je in een situatie waarin geen enkele aap in de kooi weet waarom ze niet aan de bananen mogen komen. Ze hebben namelijk geen van alle het waterincident meegemaakt. Toch houden deze apen met elkaar het ontstaande fenomeen in stand.
Idd ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hoor het bijna dagelijks in een serieuze context.
Ik weet er alles van.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik baal er van dat we naar IodL over gaan... Ik heb nu 30mbit up en down...
Zeg maar gewoon zo traag als stront omhoog door een trechter met -40quote:
Dat weet ik wel zeker...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:13 schreef jitzzzze het volgende:
Dat ga je straks niet meer halen vrees ik
Oja, wie zou ik toch zijn.. rara politiepet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:59 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Ja, ik had ook een lifetime ban. En doch, hier ben iek!
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:21 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Oja, wie zou ik toch zijn.. rara politiepet.
quote:Hoe vind je m'n straling verhaal op Fok! BB?
Intrussant huh?
Het kan me eigenlijk niet schelenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:21 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Oja, wie zou ik toch zijn.. rara politiepet.
Ik ben dan ook van voor jouw tijd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het kan me eigenlijk niet schelen
* AchJa weet alles!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:22 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Nee, dat is eerlijk. Jij bent een uitzondering.
Nog steeds.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:24 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van voor jouw tijd.
Jitzzze zat al op Fok toen jij nog om stickers aan het bedelen was bij de poort...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:24 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van voor jouw tijd.
Het tweede lustrum is net geweestquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jitzzze zat al op Fok toen jij nog om stickers aan het bedelen was bij de poort...
Oh, maar die stickers had ik ook in de jaren 80, toen we nog een echt stoer leger hadden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jitzzze zat al op Fok toen jij nog om stickers aan het bedelen was bij de poort...
Oja correct, ik zie z'n aanmeldingsdatumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
En niet de dikke lul uit konden hangen op de interwebz...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:26 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Oh, maar die stickers had ik ook in de jaren 80, toen we nog een echt stoer leger hadden.
Zie je wel, je bent altijd gewoon te druk met jezelfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:26 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Oja correct, ik zie z'n aanmeldingsdatum. Heb hem gewoon nooit echt in de SC gezien voordat ik gebanned werd.
50.000 toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het tweede lustrum is net geweest
Inloggen met je inbelmodem op BBSquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
En niet de dikke lul uit konden hangen op de interwebz...
Maar, maar, maar..!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Zie je wel, je bent altijd gewoon te druk met jezelf
En Hack-Tic. En steeds Compuserve cd's scoren om een maandje te proberen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Inloggen met je inbelmodem op BBS
En Twilight CD's sparenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
En Hack-Tic. En steeds Compuserve cd's scoren om een maandje te proberen...
Godver, goede oude tijdenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
En Hack-Tic. En steeds Compuserve cd's scoren om een maandje te proberen...
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
![]()
En de copyparties met je bak vol diskettes om een demo'tje te scoren...
Volgens mij was dat de enigste reden dat de computer hobby club bestond?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
![]()
En de copyparties met je bak vol diskettes om een demo'tje te scoren...
Oldskool "downloaden" bij de NOS (hobbyscoop)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Godver, goede oude tijdenISDN was echt mega snel. 810MB harddrive kon je onmogelijk vol krijgen met meuk
Met 40 floppies over straat om een spelletje te kopiëren van een vriend.![]()
Idd ja...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat de enigste reden dat de computer hobby club bestond?
Downloaden via de radioquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oldskool "downloaden" bij de NOS (hobbyscoop)
http://www.nostalgia8.nl/basicode/bob5/etiket.wav
mijn eerste spel was:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weer koppen stellen als het weer eens mislukt was...![]()
En Knightmare op de MSX...![]()
Dat is toch de verplichte tatooooo bij de NatRes?quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat is toch de verplichte tatooooo bij de NatRes?
Ben je een vrouw?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:42 schreef Emperor_Klaus het volgende:
Heb maar gekozen om met geloofsachtergrond beëdigd te worden omdat ''zo waarlijk helpe mij god almachtig'' gewoon cooler klinkt
Waarom dan deze nutteloze ongevraagde niet interresante info?quote:
Jouw kennende zal het wel weer "God allemachtig" worden...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:42 schreef Emperor_Klaus het volgende:
Heb maar gekozen om met geloofsachtergrond beëdigd te worden omdat ''zo waarlijk helpe mij god almachtig'' gewoon cooler klinkt
Mij kennende?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw kennende zal het wel weer "God allemachtig" worden...
dat zij een Turks Nederlandse collega van me toen we werden beëdigdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw kennende zal het wel weer "God allemachtig" worden...
Jezus, nu al thuis?quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen nog een dagje werken, en dan 2 en een halve week vakantie
Ja, ik kon meer dan de helft van mijn adressen overslaan, zo weinig post was erquote:
Ik ga na mijn afspraak nog even kijken of ik goedkoop wat broeken kan scoren in Utrecht.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, ik kon meer dan de helft van mijn adressen overslaan, zo weinig post was er
Is prima. Wel een VRA in 3-voud invullen!quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:49 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ga na mijn afspraak nog even kijken of ik goedkoop wat broeken kan scoren in Utrecht.
Zeau, mijn halfjaar contract is in the pocket! En ik kom direct naar huis, geen zin in winkelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is prima. Wel een VRA in 3-voud invullen!
Mooi, kun je gelijk straks weer de deur uitquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zeau, mijn halfjaar contract is in the pocket! En ik kom direct naar huis, geen zin in winkelen.
Want?quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi, kun je gelijk straks weer de deur uit
Whahaquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:13 schreef KHmer het volgende:
Whehehe god allemachtig... In heet geval van klaus zal het eerder "jongeheer" zijn.
Na lang weggeweest te zijn uit Nederland verlang ik ook altijd zo naar de structuur, naar mensen die in rijen wachten op iets, naar orde.. daar verbaas ik mezelf altijd over.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:17 schreef Transmittendus het volgende:
Zo, ochtend overleefd in Nederland na 5 maanden.
-Koud hier
-Structuur, orde en netheid
-Verbazing
Ach, na een week ben je weer gewend/verwend.
Fappenquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:57 schreef trigt013 het volgende:
saaie avond, helemaal alleen thuis zoontje slaapt.....dus wat kan ik doen?
Meer lotionquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:01 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Klaar.....dit begint schraal te worden.
Morning woodquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:30 schreef Emperor_Klaus het volgende:
I'm with you my love.
The light shining through on you.
Yes I'm with you my love.
It's the morning and just we two.
Dat zijn vieze dames....bah bah. Daar zou ik mijn hond nog vanaf trappen, het gore beest.quote:
Ga je weer teddyberen uitdelen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:30 schreef Emperor_Klaus het volgende:
I'm with you my love.
The light shining through on you.
Yes I'm with you my love.
It's the morning and just we two.
Was een lama jongeh. En nee, ik ga niks meer uitdelen. In ieder geval niet voordat ik iets terug krijgquote:
zitten zelfs trannies tussenquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat zijn vieze dames....bah bah. Daar zou ik mijn hond nog vanaf trappen, het gore beest.
lol amo, volgens mij was die lang geleden voor hem?quote:
Ging goed! Minder intensief dan velen hadden verwacht, maar wel leerzaam. En vooral veel wapenonderhoud en wapenlessenquote:
Hij heeft toch gelijkquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:43 schreef trigt013 het volgende:
[..]
lol amo, volgens mij was die lang geleden voor hem?
feuliequote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Ging goed! Minder intensief dan velen hadden verwacht, maar wel leerzaam. En vooral veel wapenonderhoud en wapenlessen. Ben nu aan 't wachten op de beëdiging en bericht van m'n eenheid.
[..]
Hij heeft toch gelijk.
Nu word ik nieuwschierig, hoe en waarom?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Ging goed! Minder intensief dan velen hadden verwacht, maar wel leerzaam. En vooral veel wapenonderhoud en wapenlessen. Ben nu aan 't wachten op de beëdiging en bericht van m'n eenheid.
[..]
Hij heeft toch gelijk.
Ik heb me al een tijdje geleden aangemeld voor de NATRES. Ben zelf student en wilde voordat ik begon met studeren eigenlijk naar de KMA, maar er was op dat moment een vacaturestop.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:01 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nu word ik nieuwschierig, hoe en waarom?
een echte weekend warrior in ons midden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:21 schreef Emperor_Klaus het volgende:
[..]
Ik heb me al een tijdje geleden aangemeld voor de NATRES. Ben zelf student en wilde voordat ik begon met studeren eigenlijk naar de KMA, maar er was op dat moment een vacaturestop.
Er zijn er meer hoor.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
een echte weekend warrior in ons midden.
Ik heb het altijd een uitdagende en goede baas gevonden, vooral de discipline en de werk bereidheid van mijn collega's erg prettig. Dat mis ik wel in de burger maatschappij (een term die je vooral nooit moet gebruiken)quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er zijn er meer hoor.
En wees blij dat er weekend warriors zijn. Dat geeft aan dat er ondanks de vacaturestops nog steeds animo is voor defensie.
Ik heb helaas nooit in militaire dienst gezeten. Maar ik ben af en toe best wel jaloers op de band die oud-militairen hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:44 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik heb het altijd een uitdagende en goede baas gevonden, vooral de discipline en de werk bereidheid van mijn collega's erg prettig. Dat mis ik wel in de burger maatschappij (een term die je vooral nooit moet gebruiken)
Ik voelde het vooral onder de douche....quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:56 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb helaas nooit in militaire dienst gezeten. Maar ik ben af en toe best wel jaloers op de band die oud-militairen hebben.
Vooral op Veteranendag voel ik de "liefde" (no homo)
Hoor je dat BB?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik voelde het vooral onder de douche....
quote:
Duck!!quote:
Spijtig.quote:
quote:
Echt wel! Waar te koop?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan is dit wel iets voor jou:
[ afbeelding ]
o.a. hier: http://www.firebox.com/product/5296/Worlds-Largest-Coffee-Cupquote:
Kijk goed achter je voor je bukt om te stoten.quote:
weegt leeg slecht 4.6 kiloquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
o.a. hier: http://www.firebox.com/product/5296/Worlds-Largest-Coffee-Cup
Nieuwe bila voor def?quote:
En?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:01 schreef Cobra4 het volgende:
Zo maar eens een blik van die Dynamite chili proberen.![]()
Met wat extra tabasco lekker.quote:
Gewoon 1 keer in de week douchen, meer dan voldoende, en bovendien goed voor de opbouw van je resistentiequote:Op donderdag 21 februari 2013 15:19 schreef Pumatje het volgende:
hoevaak wassen jullie je gvt eigenlijk? Dragen jullie je gvt de gehele week door? Of wisselen jullie af? Ik ben best een schmeerkeesch, want ik heb alle bovenkleding de gehele week lang aan, inclusief colletje
het enige wat ik dagelijks wissel is de boxer, sokken en shirt.
Ja. Je kent tabasco toch wel?quote:
Zeker ken ik dat, dat goedje is goed heet.quote:
quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeker ken ik dat, dat goedje is goed heet.
Nu ja, een ieder z'n meug, maar ik vond het letterlijk dynamite hotquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]Geeft die chili net even een extra kick.
Tankers en bewoners van andere rupsvoertuigen zijn per definitie vetkezen. Net zoals die onderzeelui bij de KM.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:19 schreef Pumatje het volgende:
hoevaak wassen jullie je gvt eigenlijk? Dragen jullie je gvt de gehele week door? Of wisselen jullie af? Ik ben best een schmeerkeesch, want ik heb alle bovenkleding de gehele week lang aan, inclusief colletje
het enige wat ik dagelijks wissel is de boxer, sokken en shirt.
Maar jij kan dan ook niet tegen heet gekruid eten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, een ieder z'n meug, maar ik vond het letterlijk dynamite hot
Nog altijd beter dan die hypocriete diemaconeuzen, die doen aftershave op tijdens een werkdagquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tankers en bewoners van andere rupsvoertuigen zijn per definitie vetkezen. Net zoals die onderzeelui bij de KM
Welk haar...quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan die hypocriete diemaconeuzen, die doen aftershave op tijdens een werkdag, doe mijn haar niet eens.
Ik vind het heerlijk, maar ga er zo snel van zweten. Lekker vind ik het zeer zeker wel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar jij kan dan ook niet tegen heet gekruid eten.
Een shift van 52 uur in je pantserhok en het enige daglicht komt door de episcopen... Schijten doen we hangend aan de infanteriebeugels en pissen vanaf de toren. Voor de rest binnen leven en roken/ vreten/ bakken tot falen. Als het luik opengaat vallen de versen bijna flauw van de lucht.quote:
Lekker knusquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een shift van 52 uur in je pantserhok en het enige daglicht komt door de episcopen... Schijten doen we hangend aan de infanteriebeugels en pissen vanaf de toren. Voor de rest binnen leven en roken/ vreten/ bakken tot falen. Als het luik opengaat vallen de versen bijna flauw van de lucht.
Met gewone kazernedienst is dat geen punt nee.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Thaboel het volgende:
Gewoon elke dag douchen en wisselde vangvt als het vies was of vrijdag. Basisjasje gewoon van maandag tot vrijdag. Nooit zin om al die meuk uit mn zakjes te vissen.
2 stuks? Als je een weekje gaat gewoon 1 hoor. Meuk word toch wel vies...quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met gewone kazernedienst is dat geen punt nee.
In het veld altijd 2 stuks van elk bij je in je ruza.
Fijn, de hele week met een nat pak rondlopenquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:32 schreef Thaboel het volgende:
[..]
2 stuks? Als je een weekje gaat gewoon 1 hoor. Meuk word toch wel vies...
Alleen sokken zoveel je kan dragen
Nee? 1 pak aan 1 in ruzaquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Fijn, de hele week met een nat pak rondlopen
Dat bedoel ik toch ook?quote:
Plus heel veel. Dat zijn dingen waar je echt gelukkig van wordt als je koud, moe en nat bent.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Govojezezo is enorm belangrijk.
Dan maar 1 kilo meer barang mee zeulen.
Idd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Plus heel veel. Dat zijn dingen waar je echt gelukkig van wordt als je koud, moe en nat bent.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Govojezezo is enorm belangrijk.
Dan maar 1 kilo meer barang mee zeulen.
Gewoon bereden op pad, kan er tenminste een aggr en koelkast mee.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:35 schreef Thaboel het volgende:
Als ze het zelf dragen en niet zeuren geen probleem toch
En de matskist.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon bereden op pad, kan er tenminste een aggr en koelkast mee.
Bij ons in t eskadron had de schutter altijd de taak de boodschappen te doen voor de bemanning. Dus eerst kwam de cdt, daarna de lader en toen de bestuurder bij me langs met wat ze allemaal wilde hebben voor de matskist die bovenop ging.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd.
Maar je hebt er ook freaks tussen zitten, althans eentje in onze Cie, die had werkelijk waar de gehele inhoud van een supermarkt in z'n ruza zitten op een 3 weekse oefening
http://nos.nl/artikel/476(...)j-achtervolging.htmlquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:48 schreef Pumatje het volgende:
Voordeel van de CV90, daar zit zo'n kast standaard in, en dan ook echt enkel voor mats![]()
even tussendoor... mijn hele straat hier afgezet, de rotonde hier 500 meter verderop is een audi/vw aangehouden, wilde niet stoppen.. Politie trok wapen en schoot op de auto, die reed vervolgens een kerk in? En die gast in die auto ( weet neit of hij alleen was ) schijnt dus doodgeschoten te zijn. Dit is in 's-hertogenbosch, tegenover meubelzaak van Rudy van de Sande
aja...quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/476(...)j-achtervolging.html
Whut...quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:48 schreef Pumatje het volgende:
Voordeel van de CV90, daar zit zo'n kast standaard in, en dan ook echt enkel voor mats![]()
Waar blijven de foto's dan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
aja...
Die pettenboys hadden me nog gvd kunnen raken, ik kijk nu recht op dat zooitje vanuit mijn woonkamer..
Ja dat dacht ik ookquote:
Geen fototoestel o.i.d aanwezig .. en met de telefoon zie je wat vage gebouwen, een kerk en wat blauwe lollies.quote:
Klopt, viel mij ook al op...quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef LXIV het volgende:
Of ik nu op GS kom, FOK of de Telegraaf, overal zie ik echt grote advertenties van Defensie. Het enige tijd dat zelfs met 7,5% werkeloosheid blijkbaar niet in staat is voldoende personeel te werven. Het enige bedrijf dat 12.000 functies moet schrappen en toch nog tekorten heeft!
Ligt dat aan de wervingsinspanning of aan de manier waarop defensie met zijn zittende personeel omgaat? Ik zie geen enkel ander bedrijf zo z'n best doen om mensen te krijgen. Ik zou toch ook maar iets aan personeelsbehoud doen.
Echt hele campagnes, de ene net afgelopen of de ander begint al. En over allerlei media. Ze kunnen beter iets doen aan personeelsbehoud. Als je structureel faalt om te werven in een tijd van hoge werkeloosheid, dan doe je op personeelsgebied iets fout. Normaal gesproken kon defensie juist altijd in economisch slechte tijden nog wel mensen krijgen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, viel mij ook al op...
[ afbeelding ]
Klopt, je kon adhv de opkomsten precies aflezen hoe het met de werkgelegenheid gesteld was. Maar zelfs nu moet defensie alle zeilen bijzetten om personeel binnen te harken. Maar ja, dat is opzich ook niet zo verwonderlijk met het huidige personeelsbeleid en de bijlen die overal ingezet worden. Met als klap op de vuurpijl de zg. pakketvergelijking nav de WUL problematiek.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:23 schreef LXIV het volgende:
Echt hele campagnes, de ene net afgelopen of de ander begint al. En over allerlei media. Ze kunnen beter iets doen aan personeelsbehoud. Als je structureel faalt om te werven in een tijd van hoge werkeloosheid, dan doe je op personeelsgebied iets fout. Normaal gesproken kon defensie juist altijd in economisch slechte tijden nog wel mensen krijgen.
Ik sprak pas iemand die al 10 jaar bij defensie zat en die na aftrek van de kosten voor zijn woon-werkverkeer minder dan 1300 euro netto overhield. Die moest de dienst uit, maar zei dat het hem eigenlijk weinig kon schelen, want bij iedere baan in zijn eigen woonplaats zou hij meer overhouden. Triest toch, dat het nu zo is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, je kon adhv de opkomsten precies aflezen hoe het met de werkgelegenheid gesteld was. Maar zelfs nu moet defensie alle zeilen bijzetten om personeel binnen te harken. Maar ja, dat is opzich ook niet zo verwonderlijk met het huidige personeelsbeleid en de bijlen die overal ingezet worden. Met als klap op de vuurpijl de zg. pakketvergelijking nav de WUL problematiek.
Ik begin daar ook naar toe te gaan...quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik sprak pas iemand die al 10 jaar bij defensie zat en die na aftrek van de kosten voor zijn woon-werkverkeer minder dan 1300 euro netto overhield. Die moest de dienst uit, maar zei dat het hem eigenlijk weinig kon schelen, want bij iedere baan in zijn eigen woonplaats zou hij meer overhouden. Triest toch, dat het nu zo is.
Enige troost is dan dat je er financieel nog maar moeilijk op achteruit kunt gaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik begin daar ook naar toe te gaan...
En let maar op, met die "pakketvergelijking" die voor de zomer klaar moet zijn (begin 90 eind 80 hebben ze daar meer dan een jaar over gedaan nb! En toen was het ook eens en nooit meer...) staat de uitkomst ook al vast, als het minder wordt voor ons dan gaan we nog dieper bukken, als we er beter op zouden moeten worden horen we er nooit meer wat van...quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Enige troost is dan dat je er financieel nog maar moeilijk op achteruit kunt gaan.![]()
En dat vind ik heel triest voor een bedrijf dat zoveel van zijn mensen vraagt.
Met inflatie e.d. erbij ga je denk ik van 2008 tot 2017 straks zo'n 25% achteruit. En dat is behoorlijk fors. Vooral mensen aan het einde van hun schaal zullen dit merken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
En let maar op, met die "pakketvergelijking" die voor de zomer klaar moet zijn (begin 90 eind 80 hebben ze daar meer dan een jaar over gedaan nb! En toen was het ook eens en nooit meer...) staat de uitkomst ook al vast, als het minder wordt voor ons dan gaan we nog dieper bukken, als we er beter op zouden moeten worden horen we er nooit meer wat van...
Correct, en zeker tegenwoordig mogen we sowieso langer dienen, dus met een beetje pech sta je een jaar of 15 op de nullijn...quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met inflatie e.d. erbij ga je denk ik van 2008 tot 2017 straks zo'n 25% achteruit. En dat is behoorlijk fors. Vooral mensen aan het einde van hun schaal zullen dit merken.
Nullijn is goed (inflatie wel gecompenseerd natuurlijk!). Maar dat halen we niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, en zeker tegenwoordig mogen we sowieso langer dienen, dus met een beetje pech sta je een jaar of 15 op de nullijn...
Ik bedoelde dus ook de nullijn van de salarisschaal, het enige wat je dan zo nu en dan nog krijgt zijn de CAO verhogingen...quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nullijn is goed (inflatie wel gecompenseerd natuurlijk!). Maar dat halen we niet.
Ok.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus ook de nullijn van de salarisschaal, het enige wat je dan zo nu en dan nog krijgt zijn de CAO verhogingen...
Ik was me ff aan het drukkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:00 schreef trigt013 het volgende:
Waar is iedereen voor het appél, iedereen hierbij OA gemeld.
Plaat poetsenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:00 schreef trigt013 het volgende:
Sorryquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:00 schreef trigt013 het volgende:
Succes kerel !quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:22 schreef Thaboel het volgende:
[..]
SorryWas druk met slapen!
Vanavond een condoleance... Woensdag een crematie.
Vanmiddag ff een pak scoren
Mogguh BBquote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mogguh BB
Wat zou jij in je matskist of matszak proppen?
Kauwgom, pleepapier, red bull en wat saucijzenbroodjesquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mogguh BB
Wat zou jij in je matskist of matszak proppen?
Vaudt!!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:54 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Kauwgom, pleepapier, red bull en wat saucijzenbroodjes
In de verpakking, Primaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:00 schreef jitzzzze het volgende:
Hoe zou een drie weken oud saucijzenbroodje smaken?
kauwgom zit al in je gevechtsrantsoen.quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:02 schreef ErwinRommel het volgende:
BB, leer of neem 1 ding van me aan: Potje sambal in je matszak!! Tabasco mag ook.
Dan smaakt wel alles naar sambal, maar dat is beter te doen dan waar het oorspronkelijk naar zou smakenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:02 schreef ErwinRommel het volgende:
BB, leer of neem 1 ding van me aan: Potje sambal in je matszak!! Tabasco mag ook.
dat smelt niet ofzoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:03 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zou een shitload aan snickers meenemen.
In mijn matszak had ik altijd habu's (vacuum folie verpakt), idd snickers, pot sambal, 1 salamiworst, halve kilo belegen kaas, pot PDC (gejat uit de kantine) pindakaas en een stompkaars zitten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:03 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zou een shitload aan snickers meenemen.
Dat zijn echt goede items die de moeite van het tillen waard zijnquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In mijn matszak had ik altijd habu's (vacuum folie verpakt), idd snickers, pot sambal, 1 salamiworst, halve kilo belegen kaas, pot PDC (gejat uit de kantine) pindakaas en een stompkaars zitten.
Bij elkaar weegt het nog geen kiloquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zijn echt goede items die de moeite van het tillen waard zijn
Vooral de sambal, snickers, pindakaas en kaars zijn echt de moeite waard. Je zou er ook nog hagelslag bij kunnen doen, voor op de pindakaasquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij elkaar weegt het nog geen kilo
Wie eet er nou weer pindakaas zonder broodquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vooral de sambal, snickers, pindakaas en kaars zijn echt de moeite waard. Je zou er ook nog hagelslag bij kunnen doen, voor op de pindakaas
Gewoon je dikke vinger in de pot, en snoepen maar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wie eet er nou weer pindakaas zonder brood
Het gaat niet om het brood, maar om de energie die uit de pindakaas en hagelslag komt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wie eet er nou weer pindakaas zonder brood
dan neem je toch een pot whey meequote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het gaat niet om het brood, maar om de energie die uit de pindakaas en hagelslag komt.
Wil jij de inhoud van de gestolen pot PDC pindakaas dan soms bewaren in een ouwe sok?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
dan neem je toch een pot whey mee
dan moet je hem ook niet stelenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wil jij de inhoud van de gestolen pot PDC pindakaas dan soms bewaren in een ouwe sok?
Neem het maar van me aan, neem gewoon een pot pindakaas mee op oefeningquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
dan moet je hem ook niet stelen
Een pot gay?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
dan neem je toch een pot whey mee
Ik ga nog lang niet op oefeningquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Neem het maar van me aan, neem gewoon een pot pindakaas mee op oefening
Plus wat we al reeds schreven.
Klopt, dan word je "gevisiteerd", en alle "laffe" dingetjes je ontnomen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik ga nog lang niet op oefeningTegen die tijd ben ik 't allang vergeten. en bivak zal eigen consumptie wel niet toegestaan zijn
Rust in Vrede Ridder Hakkenberg. Dadelijk even in alle gemak bekijkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:19 schreef jitzzzze het volgende:
http://nos.nl/video/47681(...)anni-hakkenberg.html
doe 's een voorbeeldquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, dan word je "gevisiteerd", en alle "laffe" dingetjes je ontnomen.
dat de sergeant je tijdens de voorbereiding van een oefening zit te visiteren in je pendek, of je daar geen tabak hebt verstopt.quote:
http://www.defensie.nl/ac(...)MWO_Hakkenberg_videoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rust in Vrede Ridder Hakkenberg. Dadelijk even in alle gemak bekijken
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat de sergeant je tijdens de voorbereiding van een oefening zit te visiteren in je pendek, of je daar geen tabak hebt verstopt.
Die consternatie is wel goed voor de slagers en liefhebbers van het vlees. Ik zie bij verschillende zaken weer paardenvlees verschijnen omdat er weer vraag naar is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:46 schreef jitzzzze het volgende:
Paard; het meest veelzijdige stukje rund
Plus dat mensen het vertrouwen in de supermarkten en groothandels enigszins zijn kwijtgeraakt, dus gaan ze sowieso wat sneller naar de slager voor hun lapje vlees.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die consternatie is wel goed voor de slagers en liefhebbers van het vlees. Ik zie bij verschillende zaken weer paardenvlees verschijnen omdat er weer vraag naar is.
Begrijpelijk. Want je had nog niet gepost in dit topic.quote:
Terug naar de basisquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Want je had nog niet gepost in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |