Welke smaken?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Lekker Piet ! Ik drink ze door de koffie.
Zit nu aan de passievruchten, wat is Orgeat voor een smaak?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:36 schreef Strychnos het volgende:
Monin siropen zijn veruit de beste die ik tot nog toe ben tegen gekomen...
Gebruik ze zelf vaak voor cocktails:
Grenadine
Orgeat
Passievrucht
Vanille
Zoals je daar kan lezen verschilt de smaak enorm per land, zelfs met kruidnagel en kaneel, vandaar dat ik het vroeg.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:01 schreef Nikos1986 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Orgeat_syrup
Amandel Rosewater dus.
Ook maar eens een fles van dat spul meenemen als ik weer bij de Sligro ben.
Ja het is gewoon simpele amandel siroop...quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:10 schreef Nikos1986 het volgende:
Note to myself: het HELE artikel lezen.
[ afbeelding ]
Hier staat op het etiket 'Almond'. Voornamelijk amandel smaak denk ik dan...
De smaak was overigens ook inderdaad stukken beter dan dat andere merk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
De Grenadine is idd erg lekker, precies de goede verhouding granaatappel en vanille
Ik koop ze bij de groothandel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:44 schreef Bakkerd het volgende:
Dit klinkt lekker! In welke winkel(s) kun je dit kopen? Of alleen online?
Hmmmm geen pas helaas. Dan toch online misschienquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik koop ze bij de groothandel.
Online in heel veel zaken: Koffiewarenhuis, Drankdozijn, Drankgigant.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:55 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
Hmmmm geen pas helaas. Dan toch online misschien
Bij een slijterij met een beetje assortiment moet dit ook wel te krijgen zijn. Zelfs de Mitra hier in de achterstandswijk heeft het.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:44 schreef Bakkerd het volgende:
Dit klinkt lekker! In welke winkel(s) kun je dit kopen? Of alleen online?
Ken je niemand met een eigen bedrijf?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:55 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
Hmmmm geen pas helaas. Dan toch online misschien
Als er geen schimmel op zit en hij donker heeft gestaan is er niets mee gebeurd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:20 schreef Intermec het volgende:
Hoelang zou dit spul houdbaar zijn?
Heb een monin sucre staan, 2 jaar over datum.. heel de tijd dichtgebleven..
Ze zijn niet goedkoop, goedkope siroop koop je op iedere straathoek. Deze zijn de beste die ik hier kan kopen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:37 schreef Soulagement het volgende:
Ik zag ze ook staan in de Sligro, maar vond het best prijzig (en ik kon niet kiezen, er waren zóveel smaken). Volgende keer toch maar weer eens bij stilstaan.
Dat geloof ik meteen, het is alleen jammer dat het verschil met een goedkope siroop al snel ¤7 is. Best veel. Maar ik ga het sowieso wel eens proberen, het lijkt me wel erg lekker namelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zijn niet goedkoop, goedkope siroop koop je op iedere straathoek. Deze zijn de beste die ik hier kan kopen.
Ik weet niet waar jij ze koopt maar ik betaal tussen de 3,50 en 5,50 de fles ex btwquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:33 schreef Soulagement het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, het is alleen jammer dat het verschil met een goedkope siroop al snel ¤7 is. Best veel. Maar ik ga het sowieso wel eens proberen, het lijkt me wel erg lekker namelijk.
Ik zag ze staan bij Sligro voor ¤9quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij ze koopt maar ik betaal tussen de 3,50 en 5,50 de fles ex btw
Hanos iig niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:56 schreef Soulagement het volgende:
[..]
Ik zag ze staan bij Sligro voor ¤9
Ga ik daar wel heen! Misschien heb ik met m'n neus gekeken, klinkt wel als een erg groot verschil.quote:
Sligro is 7,90 voor 750ml...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij ze koopt maar ik betaal tussen de 3,50 en 5,50 de fles ex btw
Dat dacht ik zelf ook al gelukkigquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er geen schimmel op zit en hij donker heeft gestaan is er niets mee gebeurd.
Suiker is een conserveermiddel
nee, 0,7 liter, staat er nota bene bijquote:
Caramel maken, 400 gram suiker en dan zachtjes carameliseren, niet laten verbranden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:35 schreef chocolatelover het volgende:
hoe doe je dat? Ik vind caramelsiroop meestal niet lekker terwijl ik gek ben op caramel dus misschien eens zelf maken?
Tja, 50 cent aan suiker voor 700-750 cc siroop die in de aanbieding 5,50 kostquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |