abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03:36 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123083901
Goederentrein ontspoord in Muizen
di 19/02/2013 - 17:42
In Muizen bij Mechelen is een goederentrein ontspoord. Drie wagons zijn naast de rails beland, maar er is niemand gewond. Er zouden ook geen gevaarlijke stoffen in de wagons zitten.

Het treinverkeer tussen Mechelen en Leuven is verstoord. Er worden vervangbussen ingelegd tussen Mechelen en Haacht.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:05:05 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123083979
Die kaartservicecode slaat inderdaad nergens op.

Nog zoiets leuks: als je iemand met korting met je mee wilt laten reizen mag diegene eerst langs een kaartautomaat om het product 'Samenreiskorting' op de kaart te zetten. Wedden dat dat niet kan bij de decentrale vervoerders?

Als je er überhaupt met de chipkaart kan reizen, vanaf Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt kan dat voor zover mij bekend niet wegens een gebrek aan paaltjes.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:08:34 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123084111
Eijsden kan ook niet.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:16:23 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123084486
@EuropeByRail: [PL] Starting 3 March, seat reservation is compulsory on all Polish InterCity trains (inc TLK services). A nail in the coffin of spontaneity

@EuropeByRail: [FR] [NL] The direct TGV trains from Lille to Amsterdam, expected to launch July 2013, will most likely be deferred. A post #fyra fiasco.
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 19:18:33 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123084601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
Even de tekening erbij: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gn-gnl.gif
Het gaat om wissel 265/257A rechts bovenin. De drie sporen rechts komen vanuit Onnen, die twee erboven uit Hoogezand. Het ging in dit geval om een goederentrein die over het derde spoor vanuit Onnen (de blauwe, spoor EB) gestuurd is, om via 301 verder naar Groningen te gaan. Daar komt verder niets, want Arriva rijdt via AC en DC. Daardoor heeft het een tijd geduurd voordat het mis ging.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123085087
Al wat meer bekend over dat incidentje op de Waalhaven van vanmiddag?
pi_123085098
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:


(telefoonfoto)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:28:29 #68
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123085115
Hee, handig plaatje.

Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:29:52 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef Mirgeam het volgende:
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:

[ afbeelding ]
(telefoonfoto)
Vonken!
pi_123085208
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:30:12 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085222
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:30 schreef Monopoly het volgende:
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden?
Testritten hč.
pi_123085386
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone? (Zal er wel niet van komen maar zoals gezegd lijkt me het veel beter als ze nou eens openheid betrachten.)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35:04 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123085475
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches :7

De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb O+

[ afbeelding ]

Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies :s)
60D? Fraai!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35:17 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123085492
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:33 schreef KnightSolaire het volgende:
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone?
De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
pi_123085509
Oh ja, die waren niet zo frequent met brieven...
pi_123085565
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

60D? Fraai!
Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:37:21 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123085583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? :D
^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123085595
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 19:38:41 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123085646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
het is toevallig gezien, maar de boodschap is nooit op de juiste plaats aangekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:12 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085724
Ik zit al uren te breken over een planning naar België zaterdag. Wordt er niet veel wijzer van, dat het 1x/u of 1x/2u-diensten zijn van treinen die ik wil fotograferen ;(
Zeker als je OV-afhankelijk bent. Treffen wij het in Nederland een stuk beter :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:59 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123085764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH :')
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
pi_123085843
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123085844
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:46:50 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123086081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" :')
Dat zou ik overigens een begrijpelijke reactie vinden, na jarenlange vertraging (5 jaar!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ;)
De Belgen hebben veel minder te verliezen dan de Nederlanders. Als de Belgen zeggen 'rot op met die Fyra, wij doen niet meer mee' slaat dat de bodem onder de HSL-Zuid-concessie weg, maar kunnen de treinen nog binnenlands gebruikt worden.

Als NS de V250 eveneens terugstuurt duurt het alsnog minstens 3 jaar (waarschijnlijker: 5 jaar) voordat er hogesnelheidstreinen op de HSL rijden anders dan Thalys. Dat zou zelfs nog wel eens vervelend uit kunnen pakken voor de HRN-concessie 2015-2025 (morrende politici), en als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
pi_123086241
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:58:14 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123086722
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Een heraanbesteding van de HSL waarbij NS wordt buitengesloten lijkt mij terecht. Over het HRN weet ik dat zo net nog niet.

NS doet het niet slecht op het Hoofdrailnet, maar de voorwaarden moeten wel flink aangescherpt worden in de nieuwe concessie. De HSL is een heel ander verhaal. :{
pi_123086908
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Je schat NSH te hoog in :')
pi_123087045
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:04:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Je schat NSH te hoog in :')
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
pi_123087085
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')