abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:14:42 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_123076808
Gegroet,

Waarde lezer, u zult het vast met mij eens zijn als ik u vertel dat mensenhandel ten strengste verboden is en met alle middelen dient te worden bestreden. Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat het onderwerp langzamerhand hoog op de politieke agenda hoort te staan en flinke prioriteit dient te krijgen. o|O

Bepaalde omstandigheden kunnen we niet langer tolereren in ons land, zo ook geen enkele vorm van moderne slavernij, vandaar dit hoopvolle en passende bericht.

quote:
PvdA: Verbod op hoerenlopen
De PvdA onderzoekt of hoerenlopen strafbaar moet worden gemaakt. Kamerlid Myrthe Hilkens reist donderdag naar Zweden om te bekijken of het strenge beleid daar helpt om gedwongen prositutie tegen te gaan, schrijft het AD maandag.

Wie in Zweden een prostituee betaalt, kan een boete of celstraf krijgen. "Een groot deel van de prostituees wordt dag in dag uit verkracht", stelt het Kamerlid. Volgens haar doet vijftig tot tachtig procent van de prostituees in Nederland haar werk onder dwang van een mensenhandelaar of pooier.

De PvdA was dertien jaar geleden medeverantwoordelijk voor de afschaffing van het bordeelverbod. Tegelijk werd in Zweden hoerenlopen strafbaar gesteld. Hilkens zegt met een open geest te kijken wat Nederland van Zweden kan leren. "Het is niet mijn inzet meteen na mijn reis hoerenlopen te verbieden, maar ik sta er wel voor open."

Als het Zweedse beleid betekent dat vrouwen waar nu nog 'een beetje' zicht op is in flatjes verdwijnen, heeft het Nederlandse systeem volgens Hilkens misschien de voorkeur. De belangrijkste vraag is volgens haar of het illegale circuit in Zweden niet is gaan bloeien door het verbod.

Het was volgens haar naïef om van prostitutie een legaal beroep te maken. "Als het een gewoon beroep was, zou jij het heel normaal vinden als jouw zus morgen vertelt dat ze haar lichaam op de Wallen gaat verkopen om de rekeningen te betalen. Dat vind ik heel ongewoon en laten we dat vooral zo houden."

Dat hoerenlopen zo oud is als de mensheid zelf is volgens haar geen argument. "Moord is ook zo oud als de mensheid."

Update 17:03 uur:
Het strafbaar stellen van prostitutie is een 'totaal idioot plan'. Dat zegt Metje Blaak, voormalig woordvoerder van de belangenvereniging voor prostituees De Rode Draad. PvdA-Kamerlid Myrthe Hilkens meldde maandag dat zij gaat onderzoeken of een verbod op hoerenlopen helpt om de misstanden in de branche tegen te gaan. Blaak vindt een verbod een zeer slecht idee.

"Een verbod helpt de vrouwen helemaal niet", stelt Blaak, die zich jarenlang namens De Rode Draad inzette voor de belangen van prostituees. De Rode Draad ging in de zomer van 2012 failliet. "Alles gaat dan ondergronds, met alle negatieve gevolgen van dien."

Hilkens gaat deze week samen met ChristenUnie-Kamerlid Gert-Jan Segers naar Zweden om te kijken of de strenge aanpak in dat land vruchten afwerpt. "Ik ken het Zweedse model maar al te goed", zegt Blaak. "Alles gebeurt daar illegaal, wat de vrouwen die als prostituee werken ook chantabel maakt."

De PvdA was dertien jaar geleden medeverantwoordelijk voor de afschaffing van het bordeelverbod. Volgens Blaak heeft de politiek de legalisering sindsdien 'kapotgemaakt'. "Prostitutie wordt nog steeds niet voor volwaardig aangezien."

Prostituees moeten zich in Nederland laten registreren. Dat moet zicht geven op de seksbranche, waarmee misstanden worden aangepakt. Het bezoeken van prostituees die illegaal werken of minderjarig zijn is strafbaar.

Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) kondigde twee jaar geleden aan dat een speciaal informatienummer in het leven zou worden geroepen voor hoerenlopers. Via dat nummer kunnen ze informeren of de prostituee legaal werkt.

Blaak heeft sindsdien niets meer vernomen van die infolijn. "Dat is helemaal niet doorgegaan. Ik denk dat Opstelten beseft heeft dat zijn plan te absurd voor woorden was."

Bron: [Upd] PvdA: Verbod op hoerenlopen.
Hmm .. 'achterstallig onderhoud', aldus Eberhard van der Laan. Al doende leert men zegt men ook wel eens in ons zogeheten 'koude kikkerlandje'. Het zal niet zonder enige slag of stoot gaan, daarnaast blijft het een uitdaging om tot een stevige aanpak te komen en zo te proberen dit probleem het hoofd te bieden. o|O

Het is van belang om tot een goede oplossing te komen voor 'slachtoffers', die vooralsnog onder het juk van de mensenhandel leven als vorm van moderne slavernij. Derhalve was de eerdere keuze om het allemaal te gedogen en ook nog te legaliseren vrij ongelukkig. Intussen tikt de klok door en we krijgen straks zelfs een koning. We kunnen dit niet blijven tolereren in een samenleving waarin elke minuut telt.

Afijn, wij verwachten op korte termijn een stevige aanpak van deze problematiek en drinken daar vandaag een Haerlemse Jopen op, bovendien staat hij nu flink koud.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2013 21:36:16 ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:18:54 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123076992
Pffff. Als de burger er maar onder lijdt, dan is het goed. Het enige dat ze kunnen bedenken is megalomane regelgeving om een kleiner probleem aan te pakken.
Hebben we ook al een plezierbelasting?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:22:33 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123077179
Ojee, Scjvb topic. Snel het internet afsluiten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:22:38 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123077183
Ach en over 10 jaar is het Zweedse model ineens weer 'naïef'. Politici die zichzelf heel belangrijk vinden en daarom perse iets nieuws willen doorvoeren :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:23:18 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123077215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:22 schreef kwiwi het volgende:
Ach en over 10 jaar is het Zweedse model ineens weer 'naïef'. Politici die zichzelf heel belangrijk vinden en daarom perse iets nieuws willen doorvoeren :')
Zweden, het land waar mensenhandel groeit en bloeit. Supermodel! _O_

Politici met oogkleppen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:33:49 #6
345631 Scjvb
pi_123077721
Laten we het eerst maar afwachten, werkt dit niet dan moet er gekeken worden naar een andere methode.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:04:43 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123083960
Dus ze willen mensenhandel afschaffen en gaan daarom iets anders aanpakken. Logisch, lijkt het drugsbeleid wel. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_123084702
Snotverdomme wat ergerde ik me gisteren aan dat wijf van de PVDA in P&W met haar Zweden dit en Zweden dat, pleur toch op met Zweden, wat de neuk hebben we te maken met Zweden ??? we leven in Nederland hier
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:22:48 #9
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_123084820
Ze zal d'r wel weer moeite mee hebben, geëmancipeerd zijnde en alles, maar ik zou die Myrthe Hilkens wel geven.
Ik ga naar huis.
pi_123085864
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus ze willen mensenhandel afschaffen en gaan daarom iets anders aanpakken. Logisch, lijkt het drugsbeleid wel. :')
Ja want prostitutie gaat echt totaal niet samen met mensenhandel, echt niet.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:44:50 #11
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123085975
Pas maar op, straks sluit sp3c dit topic ook.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:47:28 #12
pi_123086114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Prostitutie verdwijnt niet met een verbod, en de mensenhandel dus ook niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_123086218
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Prostitutie verdwijnt niet met een verbod, en de mensenhandel dus ook niet.
Nee maar je kan het wel aanpakken
pi_123086237
Als je overigens zo redeneert kan de politie gewoon stoppen. Diefstal verdwijnt nooit, geweld verdwijnt nooit etc. etc.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:51:07 #15
pi_123086283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja, net als drugs. :')

Als je mensenhandel wilt aanpakken moet je dan doen, en niet iets anders. het verbieden van prostitutie maakt het alleen maar moeilijker.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:51:33 #16
345631 Scjvb
pi_123086309
Niet allemaal, maar een bepaald percentage van de dames worden onder valse voorwenselen geronseld uit het buitenland om uiteindelijk hier in de prostitutie terecht te komen. Zeker wel speelt er mensenhandel bij prostitutie en de slechte omstandigheden zoals intimidatie, en dat is een ernstige zaak.

Natuurlijk bestaat er ook wel prostitutie op een meer humane of 'betere' manier.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:51:44 #17
pi_123086321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je overigens zo redeneert kan de politie gewoon stoppen. Diefstal verdwijnt nooit, geweld verdwijnt nooit etc. etc.
Diefstal verdwijnt niet door fietsen te verbieden. Geweld verdwijnt niet door games te verbieden.
pi_123087069
Waarom neemt de overheid de hele prostitutie-sector niet over?
pi_123087960
euhm .. uit de OP van FB

quote:
GELIEVE 'TROUW' NIET ALS BRON GEBRUIKEN VOOR JE BERICHT!
pleased to meet you
pi_123088077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef moussie het volgende:
euhm .. uit de OP van FB

[..]

Trouw stuurt altijd mooie rekeningen als er berichten van hun website gebruikt worden. Misschien kan een mod even het bericht ergens anders vandaan toveren.
pi_123088209
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Trouw stuurt altijd mooie rekeningen als er berichten van hun website gebruikt worden. Misschien kan een mod even het bericht ergens anders vandaan toveren.
zat net al te googelen maar trouw is blijkbaar de enige
pleased to meet you
pi_123088317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:26 schreef moussie het volgende:

[..]

TR gemacht, zodat de bron en het bericht aangepast worden :)
pi_123088357
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef ArnosL het volgende:

[..]

TR gemacht, zodat de bron en het bericht aangepast worden :)
hehe, en ik heb het even in FB gemeld ..
pleased to meet you
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:37:55 #24
345631 Scjvb
pi_123088810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is correct.

En daarnaast valt te betwijfelen of een andere bron u wat anders zal voorschotelen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:38:52 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123088847
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef Kesefkesef het volgende:
Omdat ze ons al naaien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123088873
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat ze ons al naaien
:D
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:40:23 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123088924
VERBIEDEN

VERBOTEN MACHT FREI

HEIL DER VERBOTSFUHRER
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:42:33 #28
241662 Jian
Well, well, well
pi_123089043
Stelletje idioten, vervelen ze zich ofzo?
pi_123089134
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat ze ons al naaien
Kunnen we ze terug naaien
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 20:45:34 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123089197
In tijden van crisis mag je blij zijn dat je nog werk hebt.
pi_123089333
Alsof mensen dan geen sex meer hebben :')

Hitsige mannen moeten dan maar wijven op de straat gaan neuken? Iets met oorzaak en gevolg.

Of justitie wilt geen concurrentie in de prostitutie. Alleen de politie mag iedereen naaien.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:51:35 #32
45206 Pietverdriet
pi_123089504
Wat wil de PvdA hier nu mee bereiken? Dat mannen die hun sores in een ander steken gecriminaliseerd worden?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52:33 #33
45206 Pietverdriet
pi_123089570
Zou Rob Oudkerk nu de partij uitgegooid worden?
pi_123089597
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:57:58 #35
45206 Pietverdriet
pi_123089901
quote:
PvdA dame gaat dan waarschijnlijk roepen dat hoeren neuken ook verkrachting is omdat die gedwongen worden.
Dat de meeste hoeren liever op hun rug met de benen omhoog hun geld verdienen dan trappenhuizen en toiletten te schrobben wil politiek correct Nederland niet weten.
pi_123090103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:48 schreef Sjeenkske het volgende:
Alsof mensen dan geen sex meer hebben :')

Hitsige mannen moeten dan maar wijven op de straat gaan neuken? Iets met oorzaak en gevolg.

Of justitie wilt geen concurrentie in de prostitutie. Alleen de politie mag iedereen naaien.
Massale orgie, eindelijk eens wat liefde
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:15:06 #37
241662 Jian
Well, well, well
pi_123090989
quote:
Hop, daar gaat het snoepreisje Zweden. O nee, die PvdA-troel moet dat natuurlijk nog even met eigen ogen aanschouwen. :)
pi_123091197
Prostitutie is net een aantal jaren legaal.. Vervolgens gaan ze moeilijk doen over raamprostitutie en nu dit weer..
Na het paddoverbod en de debielisering van het softdrugsbeleid is dit de volgende stap naar volkomen achterlijkheid in dit land? Ik vraag me af wat ze willen bereiken met dit soort braafheid en intolerantie.
Begrijp me neit verkeerd.. natuurlijk is mensenhandel afschuwellijk, maar vrouwen die vrijwillig in de prostitutie werken moeten dat zelf weten, vind ik.
Dit soort praktijken krijg je als je je grenzen opengooit. Je haalt dan natuurlijk ook criminaliteit uit het buitenland naar binnen. Ik denk dat je daar dan ook de oplossing van het probleem moet zoeken.
Nou ja, van de intolerantie kijk ik niet meer op. Ik mag niet eens mijn huis verlichten met gloeilampen, als ik dat wil.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:29:40 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123091890
quote:
Was daar niet 98% gedaan voor allochtonen tegen jonge blonde meisjes?
pi_123093294
quote:
Dacht al zoiets. Ergens waar dit verboden is, kan het niet anders zijn dat de verkrachtingen omhoog schieten. Had hetzelfde in een crosstopic neergezet wat minder liep dan deze.

Maar 'er zal geen causaal verband in zitten' vrees ik, want politici willen dat niet zien.
Hoe naar het ook is, hoeren zijn wel ergens goed voor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Hop, daar gaat het snoepreisje Zweden. O nee, die PvdA-troel moet dat natuurlijk nog even met eigen ogen aanschouwen. :)
Nee, die neemt al het positieve uit Zweden mee wat in haar straatje past en gaat er een wetsvoorstel van breien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_123099793
De meeste mensen zien ook liever niet dat hun zuster een grote neger na een avondje stappen mee naar huis toornt en zich voor het eerst anaal laat oprekken, ook verbieden dan maar?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:46:04 #42
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_123100214
quote:
Het was volgens haar naïef om van prostitutie een legaal beroep te maken. "Als het een gewoon beroep was, zou jij het heel normaal vinden als jouw zus morgen vertelt dat ze haar lichaam op de Wallen gaat verkopen om de rekeningen te betalen. Dat vind ik heel ongewoon en laten we dat vooral zo houden."
Dit vind ik dus te erg voor woorden.

Mijn zus is een volwassen vrouw die PRIMA ZELF DINGEN KAN BESLUITEN. Keur ik het goed als ze haar lichaam verhuurt? Nee. Is het uberhaupt mijn zaak? NEE.

Dat je een (al dan niet paarsgepunte) lans breekt voor bestrijding van illegale prostitutie en vrouwen die mishandeld worden, prima. Maar kom niet met dit soort baggerargumenten om legale en vrijwillige prostitutie omver te praten.
pi_123100246
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

PvdA dame gaat dan waarschijnlijk roepen dat hoeren neuken ook verkrachting is omdat die gedwongen worden.
Dat de meeste hoeren liever op hun rug met de benen omhoog hun geld verdienen dan trappenhuizen en toiletten te schrobben wil politiek correct Nederland niet weten.
Trouwens, juist als het gereguleerd is net zoals bij ons, houdt je niet alleen de gezondheid van de dames in de gaten. Ook worden de dames dan eerlijk betaald, niet al het geld of teveel geld kan naar de pooier gaan, lijkt me. Als meisjes in het illegale circuit werken met een pooier, komt onderbetaling (en dat is dus misbruik) vaker voor.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:00:03 #44
45206 Pietverdriet
pi_123104729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:46 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Trouwens, juist als het gereguleerd is net zoals bij ons, houdt je niet alleen de gezondheid van de dames in de gaten. Ook worden de dames dan eerlijk betaald, niet al het geld of teveel geld kan naar de pooier gaan, lijkt me. Als meisjes in het illegale circuit werken met een pooier, komt onderbetaling (en dat is dus misbruik) vaker voor.
Men wil dan ook niet de hufterpooiers en de hoeren aanpakken, maar de eenzame man met een tenniselleboog
pi_123104828
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies, prijzen omhoog dus aantrekkelijker voor echte criminelen. Vraag me soms af of men in Den Haag wel gewoon logisch kan nadenken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_123105875
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, prijzen omhoog dus aantrekkelijker voor echte criminelen. Vraag me soms af of men in Den Haag wel gewoon logisch kan nadenken.
Dat is al jaren bekend toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_123106083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mensenhandel moet je ook aanpakken maar dat doe je imo niet door prostitutie te verbieden, dan kun je kledingateliers bijvoorbeeld om die reden ook gaan verbieden.

Het argument ook dat mensenhandel in de hand word gewerkt door ons liberale stelsel (ook een argument bij P&W) sloeg ook als een tang op een varken, de reden voor illegale prostitutie zit denk ik meer in de absurde regeldruk vanuit de overheid omtrent hygiëne, veiligheid en bedrijfsvoering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 10:28:52 ]
pi_123107080
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is al jaren bekend toch?
Ik blijf hopen tegen beter weten in
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_123107707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Verbieden zal de mensenhandel vast helemaal stoppen, echt waar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:28:47 #50
45206 Pietverdriet
pi_123107888
Het gaat de politiek er helemaal niet om het probleem op te lossen, het gaat er om dat zij kunnen zeggen dat ze er wat aan gedaan hebben. Als je in NL alle hoerenlopers keihard aanpakt zal de boel zich verplaatsen naar Belgie of Duitsland, naar schepen in Internationale wateren.
Als je de vrouwenhandel wilt aanpakken moet je de handel in vrouwen aanpakken, niet je richten op laaghangend fruit en mensen die niets te neuken hebben criminaliseren.
pi_123108088
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja want dan kun je doen of het er niet meer is en wat je niet ziet bestaat niet, zo doen de christelijke partijen het al jaren behalve als het god betreft. Nu de PvdA dus ook.

Heb niet alles kunnen zien bij P&W maar werden die politici er nog op gewezen dat het in Zweden eigenlijk helemaal niet werk en dat in Zweden de roep steeds groter word om dit weer terug te draaien?
pi_123108220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja want dan kun je doen of het er niet meer is en wat je niet ziet bestaat niet, zo doen de christelijke partijen het al jaren behalve als het god betreft. Nu de PvdA dus ook.

Heb niet alles kunnen zien bij P&W maar werden die politici er nog op gewezen dat het in Zweden eigenlijk helemaal niet werk en dat in Zweden de roep steeds groter word om dit weer terug te draaien?
Sterker nog, bij een verbod gaat het ''de donkere steegjes'' in en heb je nog veel minder zicht op wie er gedwongen wordt tot prostitutie en wie niet.
pi_123108413
De puriteinen winnen terrein. Bah, wat heb ik een hekel aan die malloten die aan anderen hun preutse normen en waarden op willen dringen. Ik zie het verbod op parenclubs en pornografie wel komen (je weet immers nooit 100% zeker of iedereen vrijwillig meedoet...).

Toch grappig dat je tegenwoordig voor vrijheid nog beter in het oostblok kan zitten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_123108564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Sterker nog, bij een verbod gaat het ''de donkere steegjes'' in en heb je nog veel minder zicht op wie er gedwongen wordt tot prostitutie en wie niet.
Klopt dat snappen wij maar voor de politiek is dit te logisch en het past natuurlijk niet bij het paternalistische karakter van de PvdA, dat een volwassen persoon met zijn of haar volle verstand vrijwillig de prostitutie in zou stappen kan natuurlijk helemaal niet en zulke mensen moet natuurlijk duidelijk gemaakt worden dat ze niet de juiste keuze maken.

Lukt dat niet dan kun je ook nog proberen deze mensen (geestes)ziek te verklaren en dat je daarom zelf die keuze helemaal niet had kunnen maken, maar misschien breng ik ze nu op ideeën.
pi_123110796
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Stoppen is onmogelijk maar je kan het wel inperken. Prostitutie en mensenhandel gaat hand in hand met elkaar. Pak je de prostitutie aan pak je voor een groot deel mensenhandel aan. In de illegaliteit kunnen ze nooit zoveel vrouwen uitbuiten als nu.
pi_123110859
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stoppen is onmogelijk maar je kan het wel inperken. Prostitutie en mensenhandel gaat hand in hand met elkaar. Pak je de prostitutie aan pak je voor een groot deel mensenhandel aan. In de illegaliteit kunnen ze nooit zoveel vrouwen uitbuiten als nu.
Denk je dit echt ?

Kijk eens naar verboden in het verleden, bv. de drooglegging....
Je werkt met een verbod criminaliteit alleen maar in de hand.
pi_123111076
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Denk je dit echt ?

Kijk eens naar verboden in het verleden, bv. de drooglegging....
Je werkt met een verbod criminaliteit alleen maar in de hand.
Seks hebben met vrouwen die in de illegale prostitutie zitten is toch echt andere koek dan wat drank :')
pi_123111102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ehh juist ja, mensenhandel speelt al af in de illegaliteit dus hoe kunnen ze dan minder vrouwen uitbuiten? Het word alleen minder zichtbaar
pi_123111143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ehh juist ja, mensenhandel speelt al af in de illegaliteit dus hoe kunnen ze dan minder vrouwen uitbuiten? Het word alleen minder zichtbaar
De mensenhandel is doorgetrokken naar de (legale) prostitutie.
pi_123111523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De mensenhandel is doorgetrokken naar de (legale) prostitutie.
Niet alleen naar de prostitutie, met dit argument zou je kledingateliers bijvoorbeeld ook kunnen verbieden.

En illegale prostitutie verdwijnt niet (en word denk ik zeker niet minder) door legale prostitutie te verbieden.

Buiten dat gaat het natuurlijk niemand wat aan of iemand zijn of haar lichaam wil verhuren voor sex, zeker niet de overheid.
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:06:10 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123111543
de vertrutting en de jaren 50 mentaliteit overheersren weer... zal vast een jeugdsyndroom zijn van de babyboomers
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123111718
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet alleen naar de prostitutie, met dit argument zou je kledingateliers bijvoorbeeld ook kunnen verbieden.

En illegale prostitutie verdwijnt niet (en word denk ik zeker niet minder) door legale prostitutie te verbieden.

Buiten dat gaat het natuurlijk niemand wat aan of iemand zijn of haar lichaam wil verhuren voor sex, zeker niet de overheid.
De illegale prostitutie gaat nog groter worden dan de legale prostitutie. In de illegaliteit moet het allemaal achter de schermen en als het te groot gaat worden is de pakkans erg groot. Overigens "verhuren" 99% van die vrouwen hun lichaam niet omdat ze het willen maar omdat ze moeten.
pi_123111873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Seks hebben met vrouwen die in de illegale prostitutie zitten is toch echt andere koek dan wat drank :')
Het werd bij P&W ook wel duidelijk dat er vrouwen vrijwillig in de illegale prostitutie zitten om zo onder de regeldruk van de overheid uit te komen of om zo "concurrerend" te kunnen blijven.

En dan durft zo'n muts van de PvdA het beleid liberaal te noemen, ja het is legaal en volgens de wet een gewoon beroep maar dat word blijkbaar oninteressant gemaakt door er zoveel regelgeving overheen te gooien dat het niet loont om een legale prostituee te zijn.
pi_123111947
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
. Overigens "verhuren" 99% van die vrouwen hun lichaam niet omdat ze het willen maar omdat ze moeten.
Kun je dit absurde percentage ook onderbouwen of is dit zo'n typische lulkoek cijfer om de discussie dood te slaan?
pi_123112034
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:06 schreef Re het volgende:
de vertrutting en de jaren 50 mentaliteit overheersren weer... zal vast een jeugdsyndroom zijn van de babyboomers
Het Zweedse model is natuurlijk de natte droom van elke sociaal-democraat.

Als uw gedrag ons niet aanstaat dan hebben wij elk recht om uw leven aan te passen. Het is wel typisch dat de PvdA niet in wil zien dat ze zelfs in Zweden een beetje klaar zijn met die vorm van paternalisme.
pi_123112172
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef Kesefkesef het volgende:
Precies, nationaliseren die handel. Dan heb je nog eens ambtenaren die echt nuttig werk doen.
pi_123112205
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:14 schreef Chewie het volgende:
et werd bij P&W ook wel duidelijk dat er vrouwen vrijwillig in de illegale prostitutie zitten om zo onder de regeldruk van de overheid uit te komen of om zo "concurrerend" te kunnen blijven
:')_!!!

De illegale prostitutie waarom het draait de illegale prostitutie waarbij vrouwen worden mishandeld, minderjarige worden verhandeld en verkracht etc. Niet om één of andere huppelkutje die geen belasting wilt betalen "om zo concurrerend te blijven".
pi_123112206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Prostitutie is net een aantal jaren legaal.. Vervolgens gaan ze moeilijk doen over raamprostitutie en nu dit weer..
Na het paddoverbod en de debielisering van het softdrugsbeleid is dit de volgende stap naar volkomen achterlijkheid in dit land? Ik vraag me af wat ze willen bereiken met dit soort braafheid en intolerantie.
Begrijp me neit verkeerd.. natuurlijk is mensenhandel afschuwellijk, maar vrouwen die vrijwillig in de prostitutie werken moeten dat zelf weten, vind ik.

helemaal eens, het probleem is dan ook dat het grootste deel van de vrouwen in de prostitutie dit niet uit vrije wil doet. En dat willen ze voorkomen, wat op zich goed is, alleen blijven díe vrouwen nu juist onder dwang werken en de vrouwen die het wel uit vrije wil doen, kunnen niet meeromdat het illegaal is...
Net echt handig lijkt me.
compact en kleverig.
pi_123112845
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

helemaal eens, het probleem is dan ook dat het grootste deel van de vrouwen in de prostitutie dit niet uit vrije wil doet. En dat willen ze voorkomen, wat op zich goed is, alleen blijven díe vrouwen nu juist onder dwang werken en de vrouwen die het wel uit vrije wil doen, kunnen niet meeromdat het illegaal is...
Net echt handig lijkt me.
Het klinkt ook een beetje CDA-achtig.. We verbieden het, dus het bestaat niet meer.. Vaak vererger je het probleem dan en verlies je er nog alle zicht op ook.
Eigenlijk heb ik geen idee hoeveel vrouwen er al dan niet vrijwillig werken in de prostitutie. Omdat het woord 'mensenhandel' viel dacht ik onmiddellijk aan import uit oost-europa.
Als je grenzen weghaalt, moet je burger tot op zijn onderbroek controleren. Dat is ook een groot probleem van deze tijd en ik denk dat het samenhangt met het andere probleem en de manier van aanpakken: het bezoek strafbaar stellen.
Nu gaat het weliswaar om de PvdA en CU, maar die laatste vindt het vast wel geil dat ze een excuus hebben om hun normen aan anderen op te leggen.
pi_123112895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

:')_!!!

De illegale prostitutie waarom het draait de illegale prostitutie waarbij vrouwen worden mishandeld, minderjarige worden verhandeld en verkracht etc. Niet om één of andere huppelkutje die geen belasting wilt betalen "om zo concurrerend te blijven".
Beide gevallen zijn volgens de wet illegale prostitutie, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
pi_123113410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Daar gaat het ook helemaal niet om, het gaat om 't feit dat iets verbieden JUIST zorgt voor nog meer criminaliteit....
pi_123113699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het klinkt ook een beetje CDA-achtig.. We verbieden het, dus het bestaat niet meer.. Vaak vererger je het probleem dan en verlies je er nog alle zicht op ook.
Eigenlijk heb ik geen idee hoeveel vrouwen er al dan niet vrijwillig werken in de prostitutie. Omdat het woord 'mensenhandel' viel dacht ik onmiddellijk aan import uit oost-europa.
Als je grenzen weghaalt, moet je burger tot op zijn onderbroek controleren. Dat is ook een groot probleem van deze tijd en ik denk dat het samenhangt met het andere probleem en de manier van aanpakken: het bezoek strafbaar stellen.
Nu gaat het weliswaar om de PvdA en CU, maar die laatste vindt het vast wel geil dat ze een excuus hebben om hun normen aan anderen op te leggen.
ik geloof dat ik een keer een onderzoek uit Groningen heb gezien waaruit bleek dat daar ( in Groningen dus) bijna 80% van de prostituees het niet uit vrije wil deden.
Maar goed, ik kan dat niet meer achterhalen... Dus heb je er niets aan :')
compact en kleverig.
pi_123113766
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik geloof dat ik een keer een onderzoek uit Groningen heb gezien waaruit bleek dat daar ( in Groningen dus) bijna 80% van de prostituees het niet uit vrije wil deden.
Maar goed, ik kan dat niet meer achterhalen... Dus heb je er niets aan :')
Volgens mij waren dat de prostituees die in aanraking waren geweest met justitie, dus niet van alle prostituees.
pi_123113908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens mij waren dat de prostituees die in aanraking waren geweest met justitie, dus niet van alle prostituees.
zou kunnen, maar zoals ik al zei, ik kan het niet terugvinden, dus ik kan er ook niet echt iets zinnigs over zeggen eigenlijk :')
compact en kleverig.
pi_123115182
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

zou kunnen, maar zoals ik al zei, ik kan het niet terugvinden, dus ik kan er ook niet echt iets zinnigs over zeggen eigenlijk :')
Kan proberen het na te vragen ex-vriendin van een vriend van mij heeft dat onderzoek gedaan.
pi_123119965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:35 schreef Chewie het volgende:

[..] Heb niet alles kunnen zien bij P&W maar werden die politici er nog op gewezen dat het in Zweden eigenlijk helemaal niet werk en dat in Zweden de roep steeds groter word om dit weer terug te draaien?
Klopt, volgens een onderzoek van 2010 is 25% van de mannen en 7% van de vrouwen tegen de wet.http://en.wikipedia.org/w(...)weden#Public_opinion
Weliswaar maar een kwart, maar dit percentage is wel groeiende. Toen het in 2000 al een jaar illegaal was, was 14% tegen de wet.

En toeval of niet, het land wat met de meest rigide manier met prostitutie omgaat kent ook het hoogst aantal verkrachtingen: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#Sweden
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:35:30 #77
345631 Scjvb
pi_123120115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat risico kan inderdaad het nadeel zijn als ze prostitutie strafbaar gaan stellen, het is en blijft vooralsnog een lastige kwestie zonder garanties.

Als (steevast) aangetoond wordt dat het in Zweden allemaal zo averechts werkt en een 'tsunami' van illegale praktijken veroorzaakt, of anders gezegd een verschuiving naar de criminaliteit (uitbuiting) plaatsvindt, dan moeten inderdaad andere opties worden bestudeerd i.p.v. het strafbaar stellen van prostitutie in Nederland.

Let wel, ook met de - legale - prostitutie bestaat het probleem dat er veel gedwongen prostitutie plaatsvindt in 'donkere steegjes en appartementen'. Legale prostitutie is voor hufter-pooiers weinig aantrekkelijk, ze hekelen iedere vorm van controle op de praktijk aangezien zij veel geld binnen willen harken bijna letterlijk over de rug van deze dames. Ondanks de legale prostitutie zeurt dat alsmaar door.

http://nieuwsuur.nl/onder(...)e-weer-illegaal.html

http://www.rijksoverheid.(...)ksbranche-bestrijden
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:41:50 #78
45206 Pietverdriet
pi_123120384
quote:
11s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:35 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat risico kan inderdaad het nadeel zijn als ze prostitutie strafbaar gaan stellen, het is en blijft vooralsnog een lastige kwestie zonder garanties.

Als (steevast) aangetoond wordt dat het in Zweden allemaal zo averechts werkt en een 'tsunami' van illegale praktijken veroorzaakt, of anders gezegd een verschuiving naar de criminaliteit (uitbuiting) plaatsvindt, dan moeten inderdaad andere opties worden bestudeerd i.p.v. het strafbaar stellen van prostitutie in Nederland.

Let wel, ook met de - legale - prostitutie bestaat het probleem dat er veel gedwongen prostitutie plaatsvindt in 'donkere steegjes en appartementen'. Legale prostitutie is voor hufter-pooiers weinig aantrekkelijk, ze hekelen iedere vorm van controle op de praktijk aangezien zij veel geld binnen willen harken bijna letterlijk over de rug van deze dames. Ondanks de legale prostitutie zeurt dat alsmaar door.

Concreet moet je dus deze hufterpooiers aanpakken
pi_123120408
quote:
11s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:35 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Kan me wel voorstellen dat het gebeurt, pooiers zijn meestal niet de beste en meest eerlijke mensen. Ik weet niet precies wat in onze wet staat, maar in de legale situatie gaat het meeste geld naar de dame en die moet daar ook nog belasting over betalen. En daar hebben veel pooiers geen zin in.
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:49:29 #80
345631 Scjvb
pi_123120708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Concreet moet je dus deze hufterpooiers aanpakken
Absoluut. Konden we deze er maar uitfilteren en achter slot en grendel zetten.
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:55:49 #81
45206 Pietverdriet
pi_123121028
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:49 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Absoluut. Konden we deze er maar uitfilteren en achter slot en grendel zetten.
En omdat dit lastig is wil deze prutspolitica maar hoerenlopers aanpakken omdat ze dan kan roepen dat ze wat nuttigs doet
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:40:42 #82
345631 Scjvb
pi_123122792
Het spreekwoord zegt soms dat 'goeden onder de kwaden moeten lijden'. Maar als de klant niet door nieuwe wetgeving getroffen hoeft te worden is dat natuurlijk prima, het levert ook wat minder nieuwe problemen op zoals het vaker lastig vallen van vrouwen, en erger.
pi_123122863
Ik heb gelezen dat in Noorwegen en Zweden iedere ingezetene strafbaar is indien hij het met een prostituee doet, ook als dit buiten hun eigen land gebeurt. Dat laatste kan toch niet, en al helemaal niet in EU-verband? Dus als een Zweed in Amsterdam naar de Wallen gaat kan hij daar in Zweden voor bestraft worden? Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijk is. Iemand die misschien meer weet over de wetgeving?
Als ik in Duitsland 200 km rijd op een onbeperkte snelweg kan Den Haag mij daar toch ook niet voor straffen?
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:51:29 #84
45206 Pietverdriet
pi_123123239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:42 schreef StarmanFR het volgende:
Ik heb gelezen dat in Noorwegen en Zweden iedere ingezetene strafbaar is indien hij het met een prostituee doet, ook als dit buiten hun eigen land gebeurt. Dat laatste kan toch niet, en al helemaal niet in EU-verband? Dus als een Zweed in Amsterdam naar de Wallen gaat kan hij daar in Zweden voor bestraft worden? Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijk is. Iemand die misschien meer weet over de wetgeving?
Als ik in Duitsland 200 km rijd op een onbeperkte snelweg kan Den Haag mij daar toch ook niet voor straffen?
Toch is dat zo. Zweden stelt dat strafbaar.
pi_123123523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch is dat zo. Zweden stelt dat strafbaar.
Ja, maar het is toch alleen strafbaar in Zweden? Een Zweed die in NL naar de hoeren kan daar toch niet vervolgt worden? Kan me niet of heel moeilijk voorstellen dat, dat gebeurt. Ik weet niet of iemand een Zweden-kenner is die meer uitleg kan geven.
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:59:11 #86
45206 Pietverdriet
pi_123123579
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:57 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja, maar het is toch alleen strafbaar in Zweden? Een Zweed die in NL naar de hoeren kan daar toch niet vervolgt worden? Kan me niet of heel moeilijk voorstellen dat, dat gebeurt. Ik weet niet of iemand een Zweden-kenner is die meer uitleg kan geven.
Nee, in Zweden kan je vervolgd worden voor het naar de hoeren gaan in Amsterdam
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:00:33 #87
45206 Pietverdriet
pi_123123627
Zweden kent wel meer rare wetten en getikte rechters, zoals spermadonors die alimentatie moeten betalen voor de kinderen die met hun donorzaad zijn verwekt.
pi_123123916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

Het is dan ook een van de meest idiote landen ter wereld.
pi_123124157
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Erg vreemd vind ik, geldt dat voor meerdere voorbeelden? Als het alleen voor prostitutie geldt vind ik het nogal idioot. Hoe kunnen ze zoiets bewijzen? Hoe kunnen ze je aanklagen als de hoeren niet in Zweden maar in Nederland zijn?
Kan je in Zweden ook aangeklaagd worden als je 200 km per uur in Duitsland rijd?
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:11 #90
45206 Pietverdriet
pi_123124241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:14 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Erg vreemd vind ik, geldt dat voor meerdere voorbeelden? Als het alleen voor prostitutie geldt vind ik het nogal idioot. Hoe kunnen ze zoiets bewijzen? Hoe kunnen ze je aanklagen als de hoeren niet in Zweden maar in Nederland zijn?

Over de verstandigheid, rechtvaardigheid of handhaafbaarheid kan je idd veel kritiek hebben, feit blijft dat ze in zweden zo gek zijn.
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:20:48 #91
45206 Pietverdriet
pi_123124409
Amsterdam voert nu een taaltoets in
http://www.parool.nl/paro(...)de-prostitutie.dhtml
Dus alleen nog keurig articulerende jonge vrouwen uit zuid en buitenveldert maken een kans, weer worden laagopgeleide vrouwen uit banen gedrukt.
pi_123124436
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over de verstandigheid, rechtvaardigheid of handhaafbaarheid kan je idd veel kritiek hebben, feit blijft dat ze in zweden zo gek zijn.
Dus nog een mooi voorbeeld: als een Zweed in NL erg dronken is (drinken doen ze graag buiten hun land) en hij krijgt hier een boete voor dronkenschap. Stel dat de regering in Zweden daar achter komt, dan kan de Zweed in zijn land daar nog een keer extra bestraft voor worden, aangezien ze daar ook veel strenger zijn met alcohol?

Ik ben nooit in Zweden en zou er misschien weleens naartoe willen gaan als toerist, maar qua wetgeving is het voor ons een vreemd land. Ik denk dat Zweden echt zo'n moralistisch, politiek-correct en overdreven, haast gedwongen 'braaf' land is. :P
pi_123124490
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Amsterdam voert nu een taaltoets in
http://www.parool.nl/paro(...)de-prostitutie.dhtml
Dus alleen nog keurig articulerende jonge vrouwen uit zuid en buitenveldert maken een kans, weer worden laagopgeleide vrouwen uit banen gedrukt.
Goed idee lijkt me. Alleen is het vereist dat de dames uit het buitenland ook een beetje Nederlands moeten spreken of gewoon dat ze goed Engels moeten spreken?
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:28:44 #94
45206 Pietverdriet
pi_123124696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dus nog een mooi voorbeeld: als een Zweed in NL erg dronken is (drinken doen ze graag buiten hun land) en hij krijgt hier een boete voor dronkenschap. Stel dat de regering in Zweden daar achter komt, dan kan de Zweed in zijn land daar nog een keer extra bestraft voor worden, aangezien ze daar ook veel strenger zijn met alcohol?

Ik ben nooit in Zweden en zou er misschien weleens naartoe willen gaan als toerist, maar qua wetgeving is het voor ons een vreemd land. Ik denk dat Zweden echt zo'n moralistisch, politiek-correct en overdreven, haast gedwongen 'braaf' land is. :P
Er zijn wel meer vreemde wetgevingen
Hier in Duitsland bijvoorbeeld moeten spermadonoren zich registreren en mogen de donor kinderen ook weten wie hun vader is als ze volwassen zijn.
Echter, alle natuurlijke kinderen, ook donorkinderen zijn wettige erfgenamen.
Dat betekend dat, als jij denkt mensen te helpen door spermadonor te worden dus niet alleen rekening te houden dat je alimentatie en onderhoud voor die kinderen moet gaan betalen ( wetgeving is in Duitsland niet veel anders dan in Zweden) maar dat die donorkinderen ook nog eens net zo erven als je normale kinderen.
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:32:13 #95
45206 Pietverdriet
pi_123124850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:22 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Goed idee lijkt me. Alleen is het vereist dat de dames uit het buitenland ook een beetje Nederlands moeten spreken of gewoon dat ze goed Engels moeten spreken?
Moet je bij de gemeente amsterdam navragen
-> Gemeente Amsterdam, hoe kan ik u helpen?
Goeiedag, Peter Ooier hier, zeg, die taaltoets, wat zijn de eisen daarvan, enne, kenne jullie die ook in polen en oekraine afnemen, en in Thailand, dat bespaart mij een hoop ondernemersrisico, ik betaal ten slotte ook geen belastingen.
-> de kosten van onterecht gekochte vrouwen kunt u uiteraard aftrekken, net als dat u de wapens voor een overval kan aftrekken als bedrijfskosten.
pi_123125014
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn wel meer vreemde wetgevingen
Hier in Duitsland bijvoorbeeld moeten spermadonoren zich registreren en mogen de donor kinderen ook weten wie hun vader is als ze volwassen zijn.
Echter, alle natuurlijke kinderen, ook donorkinderen zijn wettige erfgenamen.
Dat betekend dat, als jij denkt mensen te helpen door spermadonor te worden dus niet alleen rekening te houden dat je alimentatie en onderhoud voor die kinderen moet gaan betalen ( wetgeving is in Duitsland niet veel anders dan in Zweden) maar dat die donorkinderen ook nog eens net zo erven als je normale kinderen.
Kan best zijn.. prostitutiebeleid in Duitsland nu is precies hetzelfde als in NL toch?
pi_123125037
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet je bij de gemeente amsterdam navragen
-> Gemeente Amsterdam, hoe kan ik u helpen?
Goeiedag, Peter Ooier hier, zeg, die taaltoets, wat zijn de eisen daarvan, enne, kenne jullie die ook in polen en oekraine afnemen, en in Thailand, dat bespaart mij een hoop ondernemersrisico, ik betaal ten slotte ook geen belastingen.
-> de kosten van onterecht gekochte vrouwen kunt u uiteraard aftrekken, net als dat u de wapens voor een overval kan aftrekken als bedrijfskosten.
haha hij is wel goed _O-
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:39:35 #98
45206 Pietverdriet
pi_123125127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Kan best zijn.. prostitutiebeleid in Duitsland nu is precies hetzelfde als in NL toch?
Dat weet ik eigenlijk niet, maar bordelen werden altijd al oogluikend toegestaan.
pi_123127666
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet, maar bordelen werden altijd al oogluikend toegestaan.
In Duitsland is het sinds 2002 officieel gereguleerd: http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Europe
Als je het kaartje ziet, Nederland voor afschaffing van het bordeelverbod in 2000, was dat vergelijkbaar met de landen die nu blauw of lichtgroen gekleurd zijn?
pi_123130465
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is dan ook een van de meest idiote landen ter wereld.
Mee eens, (ervan uitgaande dat je Westerse landen bedoelt, aangezien er anders nog wel een paar boven staan ;) )

Ik heb dat gedweep met dat land nooit zo begrepen.
pi_123133604
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mee eens, (ervan uitgaande dat je Westerse landen bedoelt, aangezien er anders nog wel een paar boven staan ;) )

Ik heb dat gedweep met dat land nooit zo begrepen.
Overal is wel rare wetgeving, maar Zweden lijkt me inderdaad iets te (klein)burgerlijk en moralistisch. Wel behoort corruptie in Zweden en Scandinavie tot de laagste ter wereld.

Wel lekker veel bos in Zweden 8-) maar gaat wellicht op den duur wel een beetje vervelen denk ik. En de koude winters duren daar wel erg lang denk ik. Maar dit zijn allemaal aannames, want ik ben er nog nooit geweest. Wellicht dat ik dit jaar voor het eerst naar Denemarken ga, of ik dat ga/kan combineren met Zweden weet ik nog niet.
pi_123136211
Sla zweden maar over... Wat een verschrikkelijk land is dat om te verblijven. Ok, als je de natuur ingaat en weg blijft uit het bewoonde deel, prima. Maar dan is Noorwegen veel mooier.
pi_123137399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:22 schreef DS4 het volgende:
Sla zweden maar over... Wat een verschrikkelijk land is dat om te verblijven. Ok, als je de natuur ingaat en weg blijft uit het bewoonde deel, prima. Maar dan is Noorwegen veel mooier.
Ok, ik neem aan dat je in beide landen bent geweest?
Maar verschillen de Scandinavische landen sociaal-maatschappelijk zo heel veel van elkaar? Ik weet wel dat de prostitutiewet in Noorwegen precies hetzelfde is als in Zweden.

En ja, niet dat Zweden nou zo bekend staat om haar top klimaat, maar Noorwegen lijkt mij al helemaal een slecht klimaat. Ik denk bij Noorwegen vooral aan heel veel regen, al zullen de fjorden wel heel indrukwekkend zijn.
Ben je trouwens een keer in Denemarken geweest? En zo ja, hoe vond je het daar?
pi_123137531
Repressieve pauperoverheid.

Pseudo-Linkse en Pseudo-Liberale teringlijers zijn het met die klote Samson en dat moederskeendje Rutte.

[ Bericht 34% gewijzigd door IPA35 op 20-02-2013 22:01:56 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')