Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessiequote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef ArnosL het volgende:
Gaan ze dan ook eigen materieel kopen of moet dat vanuit de NS komen?
Lovers Rail bedoel je? Dat was naar IJmuiden, maar niet succesvol door alle tegenwerking.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:16 schreef JDude het volgende:
Bestaat dat clubje van die succesvolle Zandvoort-Express nog?
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weetquote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessie
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijdenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weet
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijden.
Nee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'Dquote:Op maandag 18 februari 2013 19:27 schreef JDude het volgende:
Dan maar een barrijtuig om de langere reistijd aantrekkelijk te houden. Pimpel-Zuid.
Tijd genoeg toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
Oh, dat valt mee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen steltquote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
Leuk is het wel, maar meer capaciteit is waarschijnlijk wenselijker.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd genoeg toch?.
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.
[ afbeelding ]
Doen ze goed zo snelquote:Op maandag 18 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.
De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegdquote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
NS is wel gek om aan de concurrent te verhurenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
[..]
Doen ze goed zo snel
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Het NS-materieel houdt niet zo van de Belgische bovenleiding.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
Handigquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging wordenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren. De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter
.
Dan gaat de lijn van Den Haag naar Brussel als het goed is dus een stuk goedkoper worden dan de HSL. Zullen de NS en de minister blij mee zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 19:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |