En ICRm tussen Alkmaar en Maastrichtquote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Ik ben voor!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
En ICRm tussen Alkmaar en MaastrichtGewoon planmatig maken
![]()
DDZ het IRM naar Venlo laten vervangen en ik ben weer tevreden
Prachtig station inderdaad. Ben ik 5 maandjes geleden al geweest. Die foto's komen nog wel online binnenkort.quote:
Vanochtend gespot in de IC Breda -> Venlo van 7:51. Het was een enkel viertje, ik vraag me af of dat voor capaciteitsproblemen heeft gezorgd.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Uit mn hoofd is dat 17:32 Dordrecht. Rijdt normaal met 10 bakjes ICR.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:11 schreef dennistd het volgende:
Met een vertrek om 16.53u uit Den Haag kun je daar wel vanuit gaan...
Bron: Omroep Westquote:Den Haag zet plan voor eigen trein naar Brussel door
18 februari 2013
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat vooralsnog gewoon door met het opzetten van een eigen spoorverbinding tussen Den Haag en Brussel.
Maandag reed voor het eerst sinds december weer een intercity tussen beide steden. Dit als vervanging van de door problemen geteisterde Fyra. De NS telde de hoeveelheid reizigers in de tijdelijke trein en liet weten dat hij zou kunnen blijven rijden wanneer er voldoende reizigers gebruik van maken en ook de staatssecretaris akkoord gaat met een permanente verbinding.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Haag is het plan van de NS nog zo weinig concreet dat er nu nog geen reden is om de voorbereidingen voor een eigen verbinding stop te zetten. Zij wijst erop dat Den Haag streeft naar zestien keer per dag - ieder uur - een verbinding met Brussel. En daarvan is bij de NS nu nog lang geen sprake. ‘Wij zetten onze eigen plannen door.’
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessiequote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef ArnosL het volgende:
Gaan ze dan ook eigen materieel kopen of moet dat vanuit de NS komen?
Lovers Rail bedoel je? Dat was naar IJmuiden, maar niet succesvol door alle tegenwerking.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:16 schreef JDude het volgende:
Bestaat dat clubje van die succesvolle Zandvoort-Express nog?
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weetquote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessie
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijdenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weet
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijden.
Nee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'Dquote:Op maandag 18 februari 2013 19:27 schreef JDude het volgende:
Dan maar een barrijtuig om de langere reistijd aantrekkelijk te houden. Pimpel-Zuid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |