OV-personeel wat (grotendeels) buiten hun schuld om op dagelijkse basis geconfronteerd wordt met de frustratie die Bert "het spoor is een lijn vanuit mijn ivoren toren" Meerstadt in zijn kielzog achterlaat. Respect voor iedereen die dan toch zijn of haar steentje bijdraagt om de NS wél een positiever imago te geven.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik heb mij de afgelopen dagen echt wild zitten ergeren aan de opgeblazen praatjes van hoge omes van de NS. OV-personeel op de werkvloer breit recht wat zij verknallen, qua imago:
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Nummertjesquote:Op maandag 18 februari 2013 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
De pimpel heeft 2 locs vandaag. 1758 en in opzending rijdt de 1734 mee. Zootje rijdt net weg uit Deventer richting Amsterdam.
Ja, ik kan er weinig anders van makenquote:
Plaatjus! En namen zijn sowieso beter ja.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik kan er weinig anders van makenWat wou je dan? Loc Zierikzee en Loc Drachten?
Bron: Omroep Westquote:Intercity Brussel blijft rijden bij voldoende animo
DEN HAAG - De NS overweegt de tijdelijke intercity van Den Haag naar Brussel te handhaven. Dat zei een woordvoerder van NS tegen Omroep West.
De intercity werd in december geschrapt omdat het spoor te vol is en de hogesnelheidstrein Fyra doorreed naar Brussel.
Maar nu de Fyra voorlopig kapot is, is de intercity maandagochtend in ere hersteld. Dat zou zo kunnen blijven wanneer er voldoende reizigers voor zijn en ook de staatssecretaris het ermee eens is. De NS is maandag begonnen met tellen van de reizigers om te meten of de intercity voor het bedrijf interessant genoeg is.
Beneluxtrein
De eerste dag hebben volgens de NS vijfhonderd reizigers gebruik gemaakt van de trein. Daarmee was sprake van een bezetting van 50 procent, wat overeenkomt met het aantal mensen dat tot begin december met de voormalige Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel reisde
Ondertussen is de gemeente Den Haag ook bezig met een initiatief om een permanente verbinding naar de hoofdstad van België op te zetten.
Nou en mensquote:Op maandag 18 februari 2013 17:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er ligt geeneens spoort in Zierikzee
Apart dat het vandaag al zo druk was aangezien de gemiddelde forens geen flauw idee had dat-ie reed. Er is überhaupt helemaal niks qua tijd naar buiten gecommuniceerd, je moet maar net toevallig in de reisplanner hebben gekeken.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Omroep West
Wat een stel vuile huichelaars is het toch ook.
Alles om te voorkomen dat het de gemeente Den Haag lukt om wel een goede verbinding op te leverenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Omroep West
Wat een stel vuile huichelaars is het toch ook.
Dat is niet helemaal waar, NS Hispeed heeft een uitgebreide informatiepagina over reizen naar België samengesteld. Dat geldt ook voor NMBS Europe, en ook RailTime meldt er wat over.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Apart dat het vandaag al zo druk was aangezien de gemiddelde forens geen flauw idee had dat-ie reed. Er is überhaupt helemaal niks qua tijd naar buiten gecommuniceerd, je moet maar net toevallig in de reisplanner hebben gekeken.
Denk je eens in hoe blij ze waren geweest met een kop als "Reiziger blijft massaal weg zonder comfort Fyra"quote:Op maandag 18 februari 2013 18:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Apart dat het vandaag al zo druk was aangezien de gemiddelde forens geen flauw idee had dat-ie reed. Er is überhaupt helemaal niks qua tijd naar buiten gecommuniceerd, je moet maar net toevallig in de reisplanner hebben gekeken.
Comfort? In een V250? Hebben wij wel in dezelfde trein gezeten?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Denk je eens in hoe blij ze waren geweest met een kop als "Reiziger blijft massaal weg zonder comfort Fyra".
Werd bovendien genoemd in het NOS Journaal vandaag, dus het gros van treinreizend Nederland weet dat nu echt wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, NS Hispeed heeft een uitgebreide informatiepagina over reizen naar België samengesteld. Dat geldt ook voor NMBS Europe, en ook RailTime meldt er wat over.
En die snelheid is dan ook het enige wat die reiziger weet te waarderenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:18 schreef Peter het volgende:
'Reiziger zegt snelheid Fyra v250 te waarderen' En dat is dan 1 reiziger. (Ene B.M met een 1e klas jaarkaart van de zaak
)
Vraag even op Het Groot Blote Tieten Forum, daar weten ze waar je moet zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
Iemand een idee voor een vervangend reisje naar België voor zaterdag? Het plan was om de rode klassiekskes te fotograferen op spoorlijn 50A Gent-Brugge en 66 Brugge-Kortrijk. IVM werken op het net rijdt de L-trein op 50A met een Deense Neus (want gaat over op een IR-trein).
Voor mijn beleving welquote:Op maandag 18 februari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet "terug", daar kom je gewoon langs. Directer spoor is er niet. Van Albertville naar Moutiers lijkt me stukken makkelijker. The relevant portion of the network is shown in the exhibit
[ afbeelding ]
Ik heb het daar ook al gevraagd ja. Maar misschien dat iemand ineens met iets kwam "Dat is wel een leuk station" of spoorlijn oid. Rode klassiekskes L50A/L66 wordt een week verschoven.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vraag even op Het Groot Blote Tieten Forum, daar weten ze waar je moet zijn
En ICRm tussen Alkmaar en Maastrichtquote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Ik ben voor!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
En ICRm tussen Alkmaar en MaastrichtGewoon planmatig maken
![]()
DDZ het IRM naar Venlo laten vervangen en ik ben weer tevreden
Prachtig station inderdaad. Ben ik 5 maandjes geleden al geweest. Die foto's komen nog wel online binnenkort.quote:
Vanochtend gespot in de IC Breda -> Venlo van 7:51. Het was een enkel viertje, ik vraag me af of dat voor capaciteitsproblemen heeft gezorgd.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Uit mn hoofd is dat 17:32 Dordrecht. Rijdt normaal met 10 bakjes ICR.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:11 schreef dennistd het volgende:
Met een vertrek om 16.53u uit Den Haag kun je daar wel vanuit gaan...
Bron: Omroep Westquote:Den Haag zet plan voor eigen trein naar Brussel door
18 februari 2013
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat vooralsnog gewoon door met het opzetten van een eigen spoorverbinding tussen Den Haag en Brussel.
Maandag reed voor het eerst sinds december weer een intercity tussen beide steden. Dit als vervanging van de door problemen geteisterde Fyra. De NS telde de hoeveelheid reizigers in de tijdelijke trein en liet weten dat hij zou kunnen blijven rijden wanneer er voldoende reizigers gebruik van maken en ook de staatssecretaris akkoord gaat met een permanente verbinding.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Haag is het plan van de NS nog zo weinig concreet dat er nu nog geen reden is om de voorbereidingen voor een eigen verbinding stop te zetten. Zij wijst erop dat Den Haag streeft naar zestien keer per dag - ieder uur - een verbinding met Brussel. En daarvan is bij de NS nu nog lang geen sprake. ‘Wij zetten onze eigen plannen door.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |