Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En meteen een vraag: In mijn ritgegevens staat dat ik een VW touran moet ophalen maar het kenteken is van een Audi A3. Is het dan een verrassing welke ik tegen ga komen of moet ik even bellen naar Easy Way?
Op zondag 17 februari 2013 20:07 schreef DrSnuggle het volgende: En meteen een vraag: In mijn ritgegevens staat dat ik een VW touran moet ophalen maar het kenteken is van een Audi A3. Is het dan een verrassing welke ik tegen ga komen of moet ik even bellen naar Easy Way?
Kan allebei. Meestal is er dan een letter of cijfer verkeerd in het kenteken of het klopt wel gewoon. In ieder geval even doorbellen aan EW als het kenteken NIET klopt voordat je gaat rijden. Ik ben helemaal in het begin een keer gaan rijden met een auto waarvan het kenteken niet klopte. Kreeg een beetje onderuit de zak toen ik dat halverwege doorbelde. Uiteindelijk niets meer gehoord dus het klopte wel, maar echt relaxt zit je dan niet meer voor de rest van de rit . O ja en een keer dat ik het had doorgebeld en ik onderweg werd gebeld en in paniek hoorde "je hebt de verkeerde auto!!!" Bleek uiteindelijk ook gewoon goed te zijn.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met een klant dan? Vraag je op stukken zonder snelheidslimiet wat hij/zij prefereert? Neem niet aan dat elke klant het op prijs stelt als jij zijn 5-serie met 250 over autobahn jaagt
Morgen laatste dag ziek hoop ik, dinsdag weer op beschikbaar
Op maandag 18 februari 2013 00:57 schreef QuiCk01 het volgende: Hoe doen jullie dat eigenlijk met een klant dan? Vraag je op stukken zonder snelheidslimiet wat hij/zij prefereert? Neem niet aan dat elke klant het op prijs stelt als jij zijn 5-serie met 250 over autobahn jaagt
Morgen laatste dag ziek hoop ik, dinsdag weer op beschikbaar
meestal als ik bij een onbeperkt-stuk aankom ga ik 150 ofzo rijden. langzamer is ook echt kut vind ik op de duitse autobahn. Meestal heeft de klant dan wel even via de spiegel oogcontact of zegt iets als 'hij kan harder' of 'ik heb geen haast'
Hm sinds ik aangenomen bij bij AB-AZ nog geen een keer gebeld. Ik moet wel centen verdienen.... Had me ziek gemeld bij m'n sollicitatie bij EW, kan deze week nog solliciteren daar. Hoe moeilijk doen hun er over als je bv. niet elke week een vaste dag kunt werken ? Heb regelmatig dat ik rond 11.00 geen college's meer heb dan kan ik natuurlijk nog prima werken...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
***** weer mijn sollicitatie afgewezen. Ditmaal bij autoreset. Ik had nu mijn cv en sollicitatiebrief meegestuurd. Had goede hoop dat ik een gesprek zal krijgen. Nu nog maar een keer proberen bij easyway, nu met sollicitatiebrief en cv. De sollicitatie op de website is gewoon een simpel vragenlijstje. Die krijgen ze volgens mij tientallen binnen per dag. Heeft iemand goede ervaringen met anderen bedrijven?? (die uit de openingspost bijvoorbeeld)
Op maandag 18 februari 2013 13:16 schreef discotex2 het volgende: ***** weer mijn sollicitatie afgewezen. Ditmaal bij autoreset. Ik had nu mijn cv en sollicitatiebrief meegestuurd. Had goede hoop dat ik een gesprek zal krijgen. Nu nog maar een keer proberen bij easyway, nu met sollicitatiebrief en cv. De sollicitatie op de website is gewoon een simpel vragenlijstje. Die krijgen ze volgens mij tientallen binnen per dag. Heeft iemand goede ervaringen met anderen bedrijven?? (die uit de openingspost bijvoorbeeld)
Eindhoven en Den Bosch is voor mij ongeveer even lang treinen. Had bij het vragenlijstje van easyway regio Den Bosch aangegeven.
Waar woon je exact dan? Boxtel ofzo?
Misschien is dat namelijk wel het probleem, het is voor EW en AR natuurlijk het beste als je echt in een grote stad of anders in ieder geval dichtbij een grote klant. Als je meer afgelegen woont heb je over het algemeen meer reistijd, en ben je dus minder aantrekkelijk vanuit hun perspectief.
Op maandag 18 februari 2013 11:50 schreef Fiorano het volgende: Hoe moeilijk doen hun er over als je bv. niet elke week een vaste dag kunt werken ? Heb regelmatig dat ik rond 11.00 geen college's meer heb dan kan ik natuurlijk nog prima werken...
Is niet erg, heb dezelfde situatie. De ene week kan ik bv maandag de hele dag, de andere week alleen dinsdagmiddag en een donderdag avond.. Is nog nooit moeilijk over gedaan, zo lang je je beschikbaarheid duidelijk aangeeft.
Is niet erg, heb dezelfde situatie. De ene week kan ik bv maandag de hele dag, de andere week alleen dinsdagmiddag en een donderdag avond.. Is nog nooit moeilijk over gedaan, zo lang je je beschikbaarheid duidelijk aangeeft.
Thnx!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Niks voor morgen. Voor het eerst sinds november ofzo geen werk op een dag dat ik beschikbaar ben. Had de laatste tijd juist weer allemaal langere dagen die lekker wat geld opleverden
Morgen Wiuwert - de Bilt in een A6. Daarna Maarssen - Meerkerk in een Transit .. Voor het eerst in mijn EW-carrière naar Meerkerk. Energieweg om precies te zijn. Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef Rubenr3 het volgende: Ik heb voor morgen ook niks, crisismaand dit, en al helemaal na een goede vorige maand is dit even een tegenvaller.
hier deze week ook rustig hoor.. Moet morgen bellen of ze me nog nodig zijn s'middag's.. Normaal zijn ze me s'ochtends al direct nodig.
Vandaag ook vanuit Uithuizen leeg naar het UMCG gereden om daar 2 uur te gaan staan niksen. (of nouja, stond stand-by.) Stonden op ten duur een stuk of 8 taxi's van mijn centrale daar.
Op maandag 18 februari 2013 20:11 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Morgen Wiuwert - de Bilt in een A6. Daarna Maarssen - Meerkerk in een Transit .. Voor het eerst in mijn EW-carrière naar Meerkerk. Energieweg om precies te zijn. Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Nee niet echt, behalve dat van die 3 formulieren zoals in de omschrijving staat. Daar willen ze wel is moeilijk over doen. Ze kunnen daar opeens niet meer kopiëren.
Op maandag 18 februari 2013 20:11 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Morgen Wiuwert - de Bilt in een A6. Daarna Maarssen - Meerkerk in een Transit .. Voor het eerst in mijn EW-carrière naar Meerkerk. Energieweg om precies te zijn. Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Idd die 3 formulieren, mochten die rijen voor de wasstraat vol zijn. Kan je beter maar vragen waar ze hem willen hebben.. Want bij hun is het toch nooit goed. Nu al 2x gehad dat ze bijdehand gingen doen daar, maandagochtend
Op maandag 18 februari 2013 20:11 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Morgen Wiuwert - de Bilt in een A6. Daarna Maarssen - Meerkerk in een Transit .. Voor het eerst in mijn EW-carrière naar Meerkerk. Energieweg om precies te zijn. Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Bereid je maar voor op een chagrijnige meneer achter de balie
Volgens mij is de knop weg. Maar dat weet ik niet zeker. Ze zijn daar zeker alleen chagrijnig tegen Easywayers? Want ik merk er niets van, ze maken ongevraagd een kopietje voor me, werd zelfs naar de koffie automaat verwezen..
Op dinsdag 19 februari 2013 09:06 schreef McTasty het volgende: Ik zit er ook aan te denken om dit als bijbaantje te nemen, hoe is het met het werkaanbod als ik alleen 's avonds beschikbaar ben?
Dan werk je vrij weinig. Als privé chauffeur heb je nog de kans dat je een after dinner service hebt waarbij je de klant vanuit een restaurant naar huis moet brengen. Hikerritjes zijn alleen overdag omdat dan de bedrijven open zijn.
Dan werk je vrij weinig. Als privé chauffeur heb je nog de kans dat je een after dinner service hebt waarbij je de klant vanuit een restaurant naar huis moet brengen. Hikerritjes zijn alleen overdag omdat dan de bedrijven open zijn.
Hmm goed als ik dan 4 van de 5 werkdagen on call ben zou ik daar dan een ritje uit kunnen halen per week?
Hmm goed als ik dan 4 van de 5 werkdagen on call ben zou ik daar dan een ritje uit kunnen halen per week?
Hangt ook van je regio af, het is lastig in te schatten. Als je alleen 's avonds kan is eigen vervoer een pré, omdat er 's nachts nauwelijks OV beschikbaar is. Negen van de tien die ik 's avonds heb, heb ik m'n auto bij nodig om thuis te komen
Ritregistratie is ook handig als je een particuliere auto voor het werk gebruikt.
Deze maand is wel echt rustig inderdaad. De spoedrit die ik zojuist kreeg maakt veel goed. Heteren - Schiphol in een...
2012 Porsche 911 Carrera S.
Van de desbetreffende dealer uit heteren? Zouden zij vaker een easy way chauffeur gebruiken? Ik woon er ook niet al te ver vandaan en wil best een keer zo'n hikerritje doen... :-)
Op dinsdag 19 februari 2013 11:42 schreef McTasty het volgende: Aah oke duidelijk! mja ik denk dat het dan privechauffeur wordt aangezien dat voor 'savonds beter is qua werk denk ik.
Op dinsdag 19 februari 2013 11:48 schreef McTasty het volgende: UHm maar AR heeft toch ook privechauffeurs? ik prefereer namelijk een bedrijf dat wel de reiskosten vergoed mocht ik met eigen vervoer moeten komen.
Op dinsdag 19 februari 2013 11:48 schreef McTasty het volgende: UHm maar AR heeft toch ook privechauffeurs? ik prefereer namelijk een bedrijf dat wel de reiskosten vergoed mocht ik met eigen vervoer moeten komen.
EW vergoed ook reiskosten. is alleen niet echt een vetpot ofzo. iets van
(aantal km eigen auto*0.18)+((reistijd in uren -0,5 )* uurloon))
Van de desbetreffende dealer uit heteren? Zouden zij vaker een easy way chauffeur gebruiken? Ik woon er ook niet al te ver vandaan en wil best een keer zo'n hikerritje doen... :-)
Ja, inderdaad. Heteren en Porsche, dat kan maar op één plaats zijn. Ik moet er af en toe voor rijden, maar dan voor een klein leasebedrijf dat daar gevestigd is. Dat was altijd een teleurstelling met een Up of Qashqai ofzo, maar dit niet
Wat een auto. Zoals gezegd, vorige rit had ik een Touareg met 380pk maar dat is echt totaal onvergelijkbaar. Een power dat dat ding heeft, ongekend.
Het grappige is dat dat ding zo snel kan en dat zo makkelijk doet, dat ik helemaal niet meer te hard wilde rijden. 120, 140 of 180, het maakt geen verschil (heb dat overigens niet uitgeprobeerd). Ding heeft ook uitstekend zicht rondom, je rijdt er in de stad makkelijker mee dan met een Golf.
Het mooiste is wel de acceleratie. Uiteraard eerst motor en olie laten opwarmen en dan even het gas intrappen. Heb nog even twee parkeerplaatsen meegepakt ook daarvoor. Wel grappig, er reed een Audi TDI naast me, niet harder dan 100, op de rechterbaan. Ik kwam invoegen en hij, Audirijder als hij was, gaat een wedstrijdje doen. Ik dacht het niet, geen schijn van kans Sowieso veel mensen die dat probeerden. Gaat er een Golf V5 een tijdje achter je hangen terwijl de linkerstrook vrij is, om me vervolgens zo snel mogelijk te passeren. Royal sadness.
Verder veel kinderen die je nawijzen en volwassenen die een jong iemand zien zitten in een Porsche en omvallen van verbazing.
Apart ook, tot nu toe heb ik altijd in auto's gereden waarvan ik wist dat het veel beter en veel sneller kon. Nu kan het nog maar marginaal beter (vooral qua styling, ben niet kapot van de looks van de 911). Ik merkte wel dat de Porsche beter verdient dan Nederlandse wegen. Op een bergweg moet het nog veel mooier zijn.
Maar goed, ik heb me prima gedragen, enige wat ik nog even gedaan heb is raampje openen en terugschakelen in de Schipholtunnel
Dat weet ik dus echt niet, welke variant het is (weet het wel door kenteken, maar niet door de looks, voor de duidelijkheid het is dus een 2012 Porsche 911 (991) Carrera 4S, 400pk, 4.3 0-100). Ze zien er allemaal hetzelfde uit
Ah tof, ben ik ook voor gebeld denk ik, alleen ik krijg straks bezoek om 17.00u, dus was toch niet op tijd thuis geweest. Waar moest je heen? Ritthem zeker?
Bonuspunten voor de persoon die de locatie van de parkeerplaats (bij snelwegtankstation) weet.
De Poel, aan de A30? Die betonnen vakken kwamen me bekend voor. Naam moest ik nog even opzoeken . Maar zo'n ritje mogen ze mij ook wel eens doen zeg, nice!
Moest vanochtend in Wiuwert een A6 ophalen. 2.4 V6, maar zo'n CVT automaat blijft maar een raar ding hoor, niets voor mij.. Maar het verbaasd me elke keer weer hoe sommige mensen met hun auto omgaan (was een privé auto). Stond op 2 verschillende typen velgen op de vooras, enorm verschil in remkracht links en rechts. Schimmel op de vloermatten, en op het schadeformulier kon ik haast wel 1 groot kruis zetten en plaatsen in deuk + diepe kras. Die auto was, voor een km-stand van 210K echt enorm uitgeleefd.
Ohja, in Wiuwert zeiden ze al tegen mij dat het ding voor geen meter deugt, ook motorsteunen gebroken. En dan te bedenken dat ze er nog een nieuwe bak onder hebben laten zetten, veel hoger dan de dagwaarde van dat ding!
Op dinsdag 19 februari 2013 16:48 schreef DrSnuggle het volgende: Net een telefoontje gemist (onbekend = meestal easy way), nu dus ook een rit gemist denk ik.
en die porsche, ik ben niet jaloers of zo.
Als privechauffeur heb je toch af en toe ook wel van dat soort auto's?
Als ze zeggen dat het onmogelijk is om te vallen met een Segway, dan liegen ze, weet ik uit ervaring
Ik heb morgen Oosterhout-Almere met als omschrijving: Opel Vivaro Wit staat voertuig: rijdend Ik denk dat dan wel het enige is wat ik ervan mag verwachten...
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op dinsdag 19 februari 2013 17:58 schreef Irritatie100 het volgende: Gewoon een platgeslagen Scirocco wat op zijn beurt een platgeslagen Golf is. Doe mij maar een Lambo of Aston Martin
Beetle
Als ik mocht kiezen zou ik vanwege styling ook niet voor Porsche gaan. Maar qua prestaties, rijgedrag etc is het wel echt een geweldige auto, zeker voor de prijs die een stuk onder die van Astons of Ferrari's ligt.
Als ik mocht kiezen zou ik vanwege styling ook niet voor Porsche gaan. Maar qua prestaties, rijgedrag etc is het wel echt een geweldige auto, zeker voor de prijs die een stuk onder die van Astons of Ferrari's ligt.
Inderdaad! Deze is echt niet te vergelijken met een Ferrari of Aston, daarvoor moet je nog minimaal een ton euro's meer meenemen. Nissan GT-R is wel zelfde prijscategorie, maarja dan blijft het gevoel dat je een nissan rijdt je wel achtervolgen vrees ik.
Wat een fantastische wagen zeg, die Porsche. Elke keer als in hier in de buurt over het industrieterrein rijd om richting de leasemij te gaan waar ik dan m'n ritje voor die dag ophaal, kwijl ik langs de Porsche's die bij de dealer staan daar. Hoop er ooit nog een keer een mee te mogen nemen
Ah tof, ben ik ook voor gebeld denk ik, alleen ik krijg straks bezoek om 17.00u, dus was toch niet op tijd thuis geweest. Waar moest je heen? Ritthem zeker?
Ritje voor de vestiging in Ritthem, direct vanuit Utrecht afleveren bij de klant.
Ik ben nu ook weer aan werk.. Zit in een aparte ruimte van het restaurant, soort wijnhumidor die als wachtruimte wordt gebruikt. Heb zelfs een speciale tap tot mijn beschikking waar een of ander duur koolzuurhoudend water uitkomt. Geen gewone spa rood tap dus. En de meest vrolijke kelner ooit hier, helemaal prima. En WiFi, dat is ook fijn.
Kreeg vandaag een mailtje van easyway. Ze geven aan dat er in mijn regio over 3 a 4 weken weer een plekje vrijkomt en dat ik contact moet opnemen als ik nog steeds geïnteresseerd ben. Goed nieuws dus!
Als privechauffeur heb je toch af en toe ook wel van dat soort auto's?
Gemiddeld rijd je als PC wel mooiere auto's, maar ik heb nog niks gereden wat ook maar een beetje in de buurt van zo'n porsche komt. Plus je kan niet 'spelen' met de auto omdat je altijd een klant in zijn eigen auto hebt. 1 keer zei de klant dat ik wel even de auto mocht uittesten. Dat was in een passat cc met 300pk. Dat vond ik op zich al best prima. ^^
vergis je niet, PC krijgen soms ook kloteautos. heb wel eens gechauffeurd in een opel agila, een '89 omega die vol met puin lag, een prius, een hybride peugeotje, een mercedes uit '82, een clubman diesel, enz.
de uitschieters gaan inderdaad wel beide kanten uit, maar in zon puinbak zitten met je dure pak is toch niet echt relaxed.
Ik word echt niet goed van die trajectcontroles. Ik woon echt ingebouwd tegenwoordig
Zolang de overheid ons maar kan controleren en de schatkist maar kan bijvullen kennen ze geen grenzen he... Het is gewoon legale diefstal want er is geen enkel effect op verkeersveiligheid.
Maar inderdaad, het begint echt overdreven te worden in de Randstad.
Ik neem om die reden als ik richting Amsterdam moet vanuit Arnhem altijd A30-A1 tegenwoordig. Op de A12 en A2 word je kapotgegooid met controles.
Vorige week ben ik ook aangenomen bij Easyway als hiker Ik woon tussen Zwolle en Groningen in, maar officieel ben ik voor de regio Zwolle aangenomen. Vandaag en morgen had ik al aangegeven als beschikbare dagen, maar ben helaas niet gebeld. Hoop wel dat ik snel een keer mijn eerste ritje mag doen.
Collega's uit het noorden, hebben jullie bijna altijd een rit wanneer jullie je een hele dag beschikbaar stellen?
Op dinsdag 19 februari 2013 23:39 schreef Galaxy007 het volgende: Vorige week ben ik ook aangenomen bij Easyway als hiker Ik woon tussen Zwolle en Groningen in, maar officieel ben ik voor de regio Zwolle aangenomen. Vandaag en morgen had ik al aangegeven als beschikbare dagen, maar ben helaas niet gebeld. Hoop wel dat ik snel een keer mijn eerste ritje mag doen.
Collega's uit het noorden, hebben jullie bijna altijd een rit wanneer jullie je een hele dag beschikbaar stellen?
Als je voor de eerste keer beschikbaar bent mag je bellen voor werk, dus bel morgen even rond een uurtje of twee
In Groningen is het de laatste tijd volgens mij vrij slecht. Ik ben sinds ik weer werk drie dagen beschikbaar geweest, waarvan ik op twee uiteindelijke een spoedje kreeg en een een normale werkdag had.
Op dinsdag 19 februari 2013 23:39 schreef Galaxy007 het volgende: Vorige week ben ik ook aangenomen bij Easyway als hiker Ik woon tussen Zwolle en Groningen in, maar officieel ben ik voor de regio Zwolle aangenomen. Vandaag en morgen had ik al aangegeven als beschikbare dagen, maar ben helaas niet gebeld. Hoop wel dat ik snel een keer mijn eerste ritje mag doen.
Collega's uit het noorden, hebben jullie bijna altijd een rit wanneer jullie je een hele dag beschikbaar stellen?
Gefeliciteerd en welkom!
Volgens de berichten in dit topic is het de laatste weken overal vrij rustig. Komende week zal het wel weer wat drukker worden denk ik, richting maandwisseling.
Edit: zie dat mijn foto's ook al op EW Facebook geplaatst zijn. Het was ook wel weer eens tijd voor wat specialers, als er zelfs al Skoda's worden ingestuurd...
[ Bericht 7% gewijzigd door Panthera. op 20-02-2013 00:06:40 ]
Probleem is dat de acherkant er niet op staat. Als die Skoda nou een 3.6 V6 was, dan was het bruut. Ik had eens een V50 D5, maar ja, sommige simpele zielen snappen dat niet, dus die stuur ik maar niet in. Was wel bruut trouwens.
Dat zeg ik niet, maar een klote auto is het zeer zeker niet. Die dingen beginnen geloof ik bij 100pk dus echt langzaam zijn ze niet en sturen doen ze ook prima.
Eerste rit gedaan vandaag, een 306 naar Eindhoven en een 118i naar Meerkerk. Ging wel aardig, zonnetje erop alleen de reservesleutel op t dak laten liggen dus ik moest m van het asfalt plukken
En formulier vergeten af te geven bij de klant. Ach ja zulke dingen gebeuren vanaf nu niet meer, nu al zin in volgende ritje!
Op woensdag 20 februari 2013 16:35 schreef Daantke het volgende: Eerste rit gedaan vandaag, een 306 naar Eindhoven en een 118i naar Meerkerk. Ging wel aardig, zonnetje erop alleen de reservesleutel op t dak laten liggen dus ik moest m van het asfalt plukken
En formulier vergeten af te geven bij de klant. Ach ja zulke dingen gebeuren vanaf nu niet meer, nu al zin in volgende ritje!
Das een fout die je maar 1x maakt, of het nou een reservesleutel, tankdop of telefoon is.
Niet van het asfalt van de snelweg hoeven plukken hoop ik?
Das een fout die je maar 1x maakt, of het nou een reservesleutel, tankdop of telefoon is.
Niet van het asfalt van de snelweg hoeven plukken hoop ik?
Nee, gelukkig niet, wel een eind om moeten rijden, het was eenrichtingsverkeer en bedacht pas na een halve minuut dat het de sleutel was in plaats van een willekeurige pen
Almere - Groningen is wel een stuk korter terug nu. Weet nou niet of ik er blij mee ben, uur korter onderweg
Het had voor mij echt een wereld van verschil gemaakt. Heb vaak genoeg dinsdagen en donderdagen laten schieten omdat ik het risico liep naar Almere te moeten, en dan was ik niet op tijd terug voor training...
Kreeg vandaag een spoedje, een gloednieuwe 1.6 Cee'd station met een overvloed aan opties!
Hij moest naar een afgelegen bedrijf ergens midden in een bos bij Klarenbeek, maar mijn navigatie kon het niet zo goed vinden. Uiteindelijk afgeleverd en daarna een relaxerende boswandeling gemaakt naar station Klarenbeek
Op woensdag 20 februari 2013 19:07 schreef dery1990 het volgende: Kreeg vandaag een spoedje, een gloednieuwe 1.6 Cee'd station met een overvloed aan opties!
Hij moest naar een afgelegen bedrijf ergens midden in een bos bij Klarenbeek, maar mijn navigatie kon het niet zo goed vinden. Uiteindelijk afgeleverd en daarna een relaxerende boswandeling gemaakt naar station Klarenbeek
Chill is dat he! Had dat afgelopen herfst ook met een lekker zonnetje. Auto afgeleverd in Oirschot en bus naar station Best gemist. Uur wachten. Dan maar lopen, prima boswandeling gehad ook haha.
Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Rubenr3 het volgende: Cee'd ophalen bij de opel/kia dealer hier in Groningen? Dat zijn vaak wel leuke ritjes!
off-topic, maar wat een pruts dealer is dat zeg... Verkopers willen totaal niet verkopen, ook al laat ik duidelijk merken erg geïnteresseerd te zijn in een bepaald type auto.
Opgehaald bij de opel/kia dealer inderdaad. Ben daar in 1,5 jaar EW nooit eerder geweest. En ik hoop morgen maar weer op een spoedje, dan heb ik ze drie dagen achter elkaar.
Ik hoop dat ik vrijdag nog even een rit krijg, gister een spoedje gemist en vandaag niks gekregen. Ik vind het wel prima mensen daar bij die dealer, altijd hartstikke vriendelijk.
En weer terug naar huis, ik stond netjes om 07:20 al op het station te wachten, word ik gebeld door de secretaresse. De klant wilde om 06:30 gereden worden. Foutje in de communicatie, niet mijn fout geweest gelukkig, maar wel balen voor de uurtjes.
Op donderdag 21 februari 2013 07:36 schreef DrSnuggle het volgende: En weer terug naar huis, ik stond netjes om 07:20 al op het station te wachten, word ik gebeld door de secretaresse. De klant wilde om 06:30 gereden worden. Foutje in de communicatie, niet mijn fout geweest gelukkig, maar wel balen voor de uurtjes.
Nop, vanuit Dieren. verder wel een hele goede klant, voor Easy Way maar ook voor mij, heel vaak dat ik voor die klant moet rijden en dat ik dan vanuit rotterdam een transportritje weer richting het oosten kan krijgen.
Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Rubenr3 het volgende: Cee'd ophalen bij de opel/kia dealer hier in Groningen? Dat zijn vaak wel leuke ritjes!
off-topic, maar wat een pruts dealer is dat zeg... Verkopers willen totaal niet verkopen, ook al laat ik duidelijk merken erg geïnteresseerd te zijn in een bepaald type auto.
Niet met je eens. Ik stond daar eens met een verropte Renault Trafic voor de deur, vol met schade. Komt er een verkopertje naar buiten gerend die vond dat een schadebus slechte reclame voor het bedrijf was. Hij stond er op dat ik een dik folderpakket mee nam van de Opel Vivaro om aan mijn baas te geven.
Waarschijnlijk heb jij zo'n verropte sloeberkop dat ze denken aan jou niks te kunnen verdienen
off-topic, maar wat een pruts dealer is dat zeg... Verkopers willen totaal niet verkopen, ook al laat ik duidelijk merken erg geïnteresseerd te zijn in een bepaald type auto.
Ik vind het juist wel chill als ik even rustig kan kijken en er niet meteen 3 verkopers in mijn nek hijgen met verhalen over hoe mooi het lijnenspel van de auto wel niet is.
Net gebeld voor een spoedje Eindhoven Meerkerk, maar deze maar afgeslagen omdat ik aan school wil werken en eind van de middag college heb. Als ik het van te voren kan plannen was het goed geweest, maar nu maar even voor de studie gekozen.
Niet met je eens. Ik stond daar eens met een verropte Renault Trafic voor de deur, vol met schade. Komt er een verkopertje naar buiten gerend die vond dat een schadebus slechte reclame voor het bedrijf was. Hij stond er op dat ik een dik folderpakket mee nam van de Opel Vivaro om aan mijn baas te geven.
Waarschijnlijk heb jij zo'n verropte sloeberkop dat ze denken aan jou niks te kunnen verdienen
Mwah, als je daar in pak(kwam net van een sollicitatie) zeker 5-10 minuten 1 specifieke model Corsa staat te bekijken en doen, terwijl er nog geen 10 meter verderop een verkoper zit(die trouwens minder nette kleding aan had als ik. ) en die totaal geen initiatief what so ever neemt, zelfs niet na al 5 minuten dan hebben ze pech.. Vervolgens naar de "eigen" Opel garage in Delfzijl geweest, en die hebben toender tijd zelfs actief meegezocht voor mij naar een nieuwe auto. (ook voor mijn vader, toen die een half jaar geleden een nieuwe Corsa kocht.(die die uiteindelijk wel zelf bij een andere dealer heeft gekocht in Hoorn.) Was hetzelfde bij onze Astra, In Groningen "mochten" we alleen kiezen uit de modellen die zij hadden staan(toen met de 50-50 deal), terwijl de garage in Delfzijl weer zelf ook op zoek is gegaan voor ons, en uiteindelijk een luxere versie heeft verkocht als dat we eigenlijk wouden(wouden een Sport, is een Sport+ geworden.)
Ik vind het juist wel chill als ik even rustig kan kijken en er niet meteen 3 verkopers in mijn nek hijgen met verhalen over hoe mooi het lijnenspel van de auto wel niet is.
Daar hoef je V/d Molen absoluut niet bang voor te zijn.. T'is dat wij de garagist in Delfzijl kennen(wegens hun top-service, zelfs kostenloos halen en brengen v/d auto voor een simpele onderhoudsbeurt! ) dus bij ons komen ze wel vrijwel direct naar ons toe, maar als je daar als "vreemde" even zelf rond wil snuffelen kan dat prima.
Maar goed, Ik heb mijn slipcursus (via de PV) zaterdag opgeofferd, werd net door een collega gebeld of ik voor haar in kon vallen. Prima. Mooi even wat extra uurtjes.
Groningen-> Schiphol valt wel mee toch? (vind ik tenminste), is in minder dan 2 uur te doen. Wel makkelijk voor jullie, trein stopt lekker dichtbij.
Ik heb mijn rooster gekregen voor maart. Ritten naar onder andere Leeuwarden, Sneek, Grou, Hoogeveen en Emmen. Sowieso 55 uur, exclusief reistijd. Ik ben een tevreden man.
Op donderdag 21 februari 2013 15:30 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb mijn rooster gekregen voor maart. Ritten naar onder andere Leeuwarden, Sneek, Grou, Hoogeveen en Emmen. Sowieso 55 uur, exclusief reistijd. Ik ben een tevreden man.
Niet verkeerd inderdaad. Zou wel willen dat ik regelmatig ritten die kant op had.. (Friesland kom ik dan nog wel eens, maar meer bij Zoutkamp e.d. in de buurt.)
Morgen Breda-Houten, Gorinchem-Amersfoort & Amersfoort-Meerkerk. Niet echt lange ritten maar wel een dagje vol. 5003, Caddy en Insignia ST Niet heel spannend
Morgen mag ik voor het eerst een dagje vestigingswerk doen in Amersfoort bij de groene die eerder in Barneveld zat. Weet iemand hoe je je uren moet invullen? moet ik gewoon een ritbon pakken en invullen of hoe gaat dat?
Op donderdag 21 februari 2013 18:34 schreef Dalenbart het volgende: Morgen mag ik voor het eerst een dagje vestigingswerk doen in Amersfoort bij de groene die eerder in Barneveld zat. Weet iemand hoe je je uren moet invullen? moet ik gewoon een ritbon pakken en invullen of hoe gaat dat?
Daar moet ik morgen een auto afleveren om +-13:00!
Op donderdag 21 februari 2013 20:34 schreef Dalenbart het volgende: Moet je ook meteen weer nieuwe auto meenemen dan? Maar iemand enig idee hoe je je uren moet invullen bij vestigingswerk?
Ik had gisteren een Renault trafic met 2 ton op de teller; volledig afgetrapt, alles in de cabine was kapot en er hingen heel veel losse draden. Tank was helemaal leeg, dus ik vroeg aan die man of de brandstofmeter defect was. "Kan me niet voorstellen dat ze hem helemaal leeg hebben achtergelaten". Mooi wel dus, zo kansloos hè
Ook mooi, ik moest een Golf afleveren bij een advocatenkantoor. Dus ik zei dat ik hem best snel vond voor 105pk, die man: "maar ik kom van 330 pk af". Had hij hiervoor een XJR
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Kom je in je nette kleren aan, krijg je weer zo'n goor ding mee wat aan alle kanten plakt, kraakt etc.. En inderdaad ook waardeloos als die dingen zo goed als leeg zijn, dat je blij bent dat je überhaupt een tankstation haalt. En wij dan weer EW bellen of we mogen tanken. Ook altijd precies hetzelfde "red je het echt niet zonder te tanken?" Nee, oke, dan mag je wel een beetje tanken
Beste downgrade dan, van XJR naar Golf.. Was het een 1.2TSI of 1.6TDI?
Tsja, vindt het persoonlijk een beetje onzinnig om te bellen voor toestemming om te tanken. Maargoed, als ik soms collega's zie kan ik me er ook wel weer wat bij voorstellen ..
1.2TSI vindt ik persoonlijk niks. Houd meer van atmosferische benzinemotoren . Stoelen in de standaard Golf vindt ik trouwens echt waardeloos. Na een half uur heb ik altijd al last van mijn rug.
Nog even over dinsdag, ik kwam in Wiuwert een vrouwelijke collega tegen die er WEL mocht wezen ! De eerste keer dat ik dat mocht meemaken
Ik had gisteravond gigantisch last van mijn rug, misschien wel door de Golf nu je het zegt.
Ik vind VW's altijd vrij emotieloos, maar ze rijden heerlijk.
Over het tanken; ik schrok me dood tijdens het aftanken van die Golf. Ik kom bij de kassa, die vent; xx liter diesel? Dat is dan yy euro. Ik dacht, kuuuuut. Maar hij had gelukkig wat verkeerd gedaan
Op vrijdag 22 februari 2013 11:35 schreef Viezze het volgende: Ik had gisteren een Renault trafic met 2 ton op de teller; volledig afgetrapt, alles in de cabine was kapot en er hingen heel veel losse draden. Tank was helemaal leeg, dus ik vroeg aan die man of de brandstofmeter defect was. "Kan me niet voorstellen dat ze hem helemaal leeg hebben achtergelaten". Mooi wel dus, zo kansloos hè
Ook mooi, ik moest een Golf afleveren bij een advocatenkantoor. Dus ik zei dat ik hem best snel vond voor 105pk, die man: "maar ik kom van 330 pk af". Had hij hiervoor een XJR
Heb ik tot nu toe ook 2 keer gehad. Vond het best leuk, ze zijn altijd wel in voor een praatje. Veel collega's die ik tref vinden de telefoon belangrijker. 1 had ik maar een lift aangeboden van Drachten naar Heerenveen, kon hij daar op de trein. Die beste man deed alles met vooraf uitgeprinte papieren voor de OV trajecten. Dan is reizen met de trein toch wat makkelijker en nog gezelliger ook .
Ben toch wel blij met m'n telefoon die mij vertelt hoe ik bij de bushalte kom, welke lijn ik moet nemen etc. Respect voor onze collega's van enkele jaren geleden
Ik heb binnenkort sollicitatie, maar heb nog geen pantalon. Ik heb al wel doorgegeven dat ik bereid ben er een aan te schaffen. Het aanschaffen doe ik natuurlijk pas als ik mijn sollicitatie behaald heb. Is het verplicht om tijdens de sollicitaie een pantalon te dragen? Ik probeer wel netjes gekleed te gaan, maar de pantalon koop ik pas als ik aangenomen ben denk ik.
Net die caddy afgeleverd in Amersfoort. Wat wen chagrijnige buitenlandse kerel zat we achter die balie zeg. Kon geen hallo vanaf en kreeg m'n transformulier ook weer in m'n handen gesmeten.. Nu terug naar onze vrienden van de snelweg locatie meerkerk. Sinds kort niet meer zelf het terrein oprijden maar eerst vragen... Goeie verandering, aangezien het bij die lui toch nooit goed is.
Ik moet eigenlijk een nieuwe zonnebril hebben, mijne heeft de laatste tijd nogal vaak de nijging om een glas af te schudden. Wil nu eigenlijk wel een wat betere bril hebben, wel zo prettig tijdens het autorijden. Gewoon bij de opticien kijken? Hoef verder geen zonnebril op sterkte en blijf een student natuurlijk, dus moet ook niet al te duur worden..
In Barneveld had ik altijd wel gematigd vriendelijke mensen. In Amersfoort zit nu steeds inderdaad zo'n chagrijn. Ik was dinsdag voor het eerst in Meerkerk, was toevallig een van die heren buiten bezig, dus even gevraagd waar ik die Transit moest droppen. Hij keek zo naar die bus en mij met een uitdrukking dat ik hem eigenlijk ook wel mee naar huis mocht nemen. Wat een hok.. Overigens komt daar bij de P+R alleen nog maar lijn 388. Die was dinsdag 20 minuten te laat, stonden we ondertussen met z'n 10'en bij de halte. Van die 10 waren er trouwens maar 2 waarmee wel een gesprek te voeren was.
Op vrijdag 22 februari 2013 13:18 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Heb ik tot nu toe ook 2 keer gehad. Vond het best leuk, ze zijn altijd wel in voor een praatje. Veel collega's die ik tref vinden de telefoon belangrijker. 1 had ik maar een lift aangeboden van Drachten naar Heerenveen, kon hij daar op de trein. Die beste man deed alles met vooraf uitgeprinte papieren voor de OV trajecten. Dan is reizen met de trein toch wat makkelijker en nog gezelliger ook .
Ben toch wel blij met m'n telefoon die mij vertelt hoe ik bij de bushalte kom, welke lijn ik moet nemen etc. Respect voor onze collega's van enkele jaren geleden
Ik heb een keer met een 65+collega van Groningen tot Zwolle met de trein gereisd, en hij had alle dienstregeling boekjes van de NS en alle busmaatschappijen van NL permanent in zijn tas zitten. Respect, maar ik houd het liever bij een paar apps
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op vrijdag 22 februari 2013 13:32 schreef zazzel het volgende: Net die caddy afgeleverd in Amersfoort. Wat wen chagrijnige buitenlandse kerel zat we achter die balie zeg. Kon geen hallo vanaf en kreeg m'n transformulier ook weer in m'n handen gesmeten.. Nu terug naar onze vrienden van de snelweg locatie meerkerk. Sinds kort niet meer zelf het terrein oprijden maar eerst vragen... Goeie verandering, aangezien het bij die lui toch nooit goed is.
Ik mocht om 12uur alweer naar huis was heel rustig. Die man is van dat grote schadecontrolebedrijf die ook in oldenzaal veel doet.. Opzich wel chill werken daar beetje auto's netjes zetten en verplaatsen Maandag 3 ritjes leusden-heemstede, amsterdam-harderwijk en putten-amersfoort in een fabia, mini cooper en a3
Kutzooi, net een hikerritje aangenomen voor vanavond Transit van Vianen naar Maartensdijk.. had al ja gezegd voor ik het doorhad.
Is er nou zo'n groot verschil tussen de behandeling van EW'ers en AR'ers bij de Energieweg in Meerkerk? Toen ik daar vorige week was die auto meteen links gedropt bij de wasstraat, die man maakte gewoon een kopietje voor me en vond het prima waar ik de auto had neergezet.
Op vrijdag 22 februari 2013 13:37 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Ik moet eigenlijk een nieuwe zonnebril hebben, mijne heeft de laatste tijd nogal vaak de nijging om een glas af te schudden. Wil nu eigenlijk wel een wat betere bril hebben, wel zo prettig tijdens het autorijden. Gewoon bij de opticien kijken? Hoef verder geen zonnebril op sterkte en blijf een student natuurlijk, dus moet ook niet al te duur worden..
In Barneveld had ik altijd wel gematigd vriendelijke mensen. In Amersfoort zit nu steeds inderdaad zo'n chagrijn. Ik was dinsdag voor het eerst in Meerkerk, was toevallig een van die heren buiten bezig, dus even gevraagd waar ik die Transit moest droppen. Hij keek zo naar die bus en mij met een uitdrukking dat ik hem eigenlijk ook wel mee naar huis mocht nemen. Wat een hok.. Overigens komt daar bij de P+R alleen nog maar lijn 388. Die was dinsdag 20 minuten te laat, stonden we ondertussen met z'n 10'en bij de halte. Van die 10 waren er trouwens maar 2 waarmee wel een gesprek te voeren was.
Echte Barnevelders zijn altijd aardig.
Maar welk bedrijf was je?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dinsdag heb ik mijn loonstrook ontvangen, evenals een collega die bij de bushalte naast mij stond. @Fiorano In Barneveld bedoel je? Dat was het groene bedrijf dat nu verhuist is naar de Nijkerkerstraat in Amersfoort. Zat eerst vlakbij dat station noord.
Op vrijdag 22 februari 2013 13:37 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Ik moet eigenlijk een nieuwe zonnebril hebben, mijne heeft de laatste tijd nogal vaak de nijging om een glas af te schudden. Wil nu eigenlijk wel een wat betere bril hebben, wel zo prettig tijdens het autorijden. Gewoon bij de opticien kijken? Hoef verder geen zonnebril op sterkte en blijf een student natuurlijk, dus moet ook niet al te duur worden..
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je er voor over hebt, maar loop idd eens langs bij de opticien.
Ik heb zelf een rayban gehad, knetterduur maar die glazen zijn geweldig Polaroid heeft ook wel fijne voor lagere prijzen. Heb nu zelf een hele goedkope (rayban kwijtgeraakt ), je merkt toch goed het verschil.
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je er voor over hebt, maar loop idd eens langs bij de opticien.
Ik heb zelf een rayban gehad, knetterduur maar die glazen zijn geweldig Polaroid heeft ook wel fijne voor lagere prijzen. Heb nu zelf een hele goedkope (rayban kwijtgeraakt ), je merkt toch goed het verschil.
knetterduur? Heb ook een Rayban, 99,- incl glazen op sterkte.
knetterduur? Heb ook een Rayban, 99,- incl glazen op sterkte.
Rayban is gewoon voor het uiterlijk. Ik heb mijne wel eens op als ik op een terrasje zit ofzo, maar m'n Carrera heb ik nu gewoon altijd op in de auto. Werkt veel beter en zit ook nog eens veel lekkerder.
Ik mocht om 12uur alweer naar huis was heel rustig. Die man is van dat grote schadecontrolebedrijf die ook in oldenzaal veel doet.. Opzich wel chill werken daar beetje auto's netjes zetten en verplaatsen Maandag 3 ritjes leusden-heemstede, amsterdam-harderwijk en putten-amersfoort in een fabia, mini cooper en a3
Er staan daar toch een partij dikke wagens binnen... Panamera S, dikke audi's etc
Als ik die werknemers op zo'n vestiging zie rondlopen heb ik ook niet het idee dat ze veel uitvoeren...
Rayban is gewoon voor het uiterlijk. Ik heb mijne wel eens op als ik op een terrasje zit ofzo, maar m'n Carrera heb ik nu gewoon altijd op in de auto. Werkt veel beter en zit ook nog eens veel lekkerder.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik vond de Rayban glazen het fijnste van de zonnebrillen die ik heb gehad.
Voordat ik een Rayban had zou ik er nooit een kopen (kreeg deze van mijn vorige werkgever, omdat ze de toekomst zonnig tegemoet zagen ) maar nu zou ik het wel overwegen.
Polaroid zonnebril vind ik erg prettig rijden, rustig beeld, weinig kleurverschil en geen irritante weerspiegelingen enzo. Prijzen vallen mee, mijne was 39 euro volgens mij. Echter, bepaalde Polaroid modellen maken het nogal lastig om je Smartphone/Navigatiesysteem te lezen. Dus even meenemen als je er een gaat passen.
Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef Pizzabodem het volgende: Polaroid zonnebril vind ik erg prettig rijden, rustig beeld, weinig kleurverschil en geen irritante weerspiegelingen enzo. Prijzen vallen mee, mijne was 39 euro volgens mij. Echter, bepaalde Polaroid modellen maken het nogal lastig om je Smartphone/Navigatiesysteem te lezen. Dus even meenemen als je er een gaat passen.
Ik heb ook ooit een polaroid gehad. Inderdaad wel fijne glazen, maar het montuur is niet zo stevig. (van het model dat ik had)
Ik heb nu een gewone rayban bril, maar die was echt wel prijzig met glazen op sterkte. 350 euro Ik dacht dat met zonneglazen alleen maar duurder zouden worden. Maar kennelijk niet..
Op vrijdag 22 februari 2013 13:37 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Ik moet eigenlijk een nieuwe zonnebril hebben, mijne heeft de laatste tijd nogal vaak de nijging om een glas af te schudden. Wil nu eigenlijk wel een wat betere bril hebben, wel zo prettig tijdens het autorijden. Gewoon bij de opticien kijken? Hoef verder geen zonnebril op sterkte en blijf een student natuurlijk, dus moet ook niet al te duur worden..
In Barneveld had ik altijd wel gematigd vriendelijke mensen. In Amersfoort zit nu steeds inderdaad zo'n chagrijn. Ik was dinsdag voor het eerst in Meerkerk, was toevallig een van die heren buiten bezig, dus even gevraagd waar ik die Transit moest droppen. Hij keek zo naar die bus en mij met een uitdrukking dat ik hem eigenlijk ook wel mee naar huis mocht nemen. Wat een hok.. Overigens komt daar bij de P+R alleen nog maar lijn 388. Die was dinsdag 20 minuten te laat, stonden we ondertussen met z'n 10'en bij de halte. Van die 10 waren er trouwens maar 2 waarmee wel een gesprek te voeren was.
Ik vind zelf polaroid brillen heel fijn. Die hebben ze bij v&d bijvoorbeeld.
Op vrijdag 22 februari 2013 16:40 schreef CaptainCookie het volgende: Eigenlijk vind ik de enige echt mooie zonnebril de Rayban Wayfarer. Vooral die 'sportieve' zonnebrillen zijn echt verschrikkelijk.
Op vrijdag 22 februari 2013 16:27 schreef zazzel het volgende: Ik heb nu een gewone rayban bril, maar die was echt wel prijzig met glazen op sterkte. 350 euro Ik dacht dat met zonneglazen alleen maar duurder zouden worden. Maar kennelijk niet..
Mijn gewone bril(Ook Rayban) was 200 ofzo incl. glazen.
Op vrijdag 22 februari 2013 16:40 schreef CaptainCookie het volgende: Eigenlijk vind ik de enige echt mooie zonnebril de Rayban Wayfarer. Vooral die 'sportieve' zonnebrillen zijn echt verschrikkelijk.
Eens! Ik heb er ook een, bruin montuur. Alleen dan gewone bril.
Waarom doen ze bij EW eigenlijk zo moeilijk om tanken, dat je er speciaal bij moet bellen en zij dan zeggen hoeveel liter er in mag? Dat is tenminste wat ik uit de verhalen hier op maak. Als je moet tanken moet je toch tanken, iedereen baalt er al van als ie moet tanken, en ik neem aan dat zij de kosten ook weer gewoon terug halen bij de betreffende maatschappij.
Bij AR hoef je in ieder geval nooit te vragen om te mogen tanken, er is alleen voor bepaalde opdrachtgevers een limiet aan kosten.
Op zaterdag 23 februari 2013 00:17 schreef Ordinateur het volgende: Waarom doen ze bij EW eigenlijk zo moeilijk om tanken, dat je er speciaal bij moet bellen en zij dan zeggen hoeveel liter er in mag? Dat is tenminste wat ik uit de verhalen hier op maak. Als je moet tanken moet je toch tanken, iedereen baalt er al van als ie moet tanken, en ik neem aan dat zij de kosten ook weer gewoon terug halen bij de betreffende maatschappij.
Bij AR hoef je in ieder geval nooit te vragen om te mogen tanken, er is alleen voor bepaalde opdrachtgevers een limiet aan kosten.
Wat denk je van de fraudegevoeligheid? Tanken zonder toestemming is voor EW achteraf niet te controleren. Je kan zo je eigen auto volgooien.
wat een werk denk je dat het oplevert als ze van elke tankbeurt zonder overleg de desbetreffende persoon moeten opzoeken en de desbetreffende rit en dit dan weer moeten doorberekenen naar de klant
Thanks allemaal voor het meedenken over de zonnebrillen . Ray Ban hoor je inderdaad veel goeie verhalen over, maar daar is de prijs ook wel echt naar. En aangezien ik nog wel eens iets kwijt raak of beschadig neig ik toch wat naar Polaroid. Toch wat beter betaalbaar..
Ik kwam er laatst ook achter dat ik er eigenlijk nooit aan denk om te bellen voor toestemming om te mogen tanken. Als ik moet tanken moet ik nou eenmaal tanken .. Eigenlijk realiseerde ik het me pas weer toen ik er hier iets over las dat je moet bellen..
Wat denk je van de fraudegevoeligheid? Tanken zonder toestemming is voor EW achteraf niet te controleren. Je kan zo je eigen auto volgooien.
Maar dat kan natuurlijk ook als je wel belt. Met je eigen auto naar de pomp rijden, bellen of je mag tanken voor je rit en dan je eigen tank bijvullen.
Maar ik snap iig het punt van EW wel, al denk ik dat de fraudegevoeligheid er sowieso wel is.
Anyway, was er gewoon benieuwd naar. Dat je bij EW in principe altijd moet bellen, terwijl er bij AR juist overal staat 'je hoeft nooit te bellen om te tanken'. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je zo weinig mogelijk tankt.
Ik bel zelf ook nooit voor het tanken, maar ik zet op de bon gewoon altijd mijn naam en het kenteken van de auto. Die bon kopieer ik thuis en het origineel gaat naar AR. Verder nooit wat over gehoord en de kosten zijn tot nu toe altijd netjes op tijd terugbetaald.
De tank van de Transit die ik gisteravond moest rijden was tot op de laatste druppel helemaal leeg De man van het ophaaladres zei nog: je moet denk ik wel even tanken.. dat was een understatement zeg, toen ik wegreed begon 'ie al meteen te schokken Vind het zo asociaal om een auto zo leeg te rijden
Op zaterdag 23 februari 2013 12:05 schreef Neerlands_Trots het volgende: De tank van de Transit die ik gisteravond moest rijden was tot op de laatste druppel helemaal leeg De man van het ophaaladres zei nog: je moet denk ik wel even tanken.. dat was een understatement zeg, toen ik wegreed begon 'ie al meteen te schokken Vind het zo asociaal om een auto zo leeg te rijden
Dat had ik dus ook, hij was zo leeg dat ik dacht dat de meter kapot was
Ik bel overigens gewoon altijd om te tanken. Als EW dat graag wil dan doe ik dat Behalve als het zo vroeg is dat ze niet aanwezig zijn, dan tank ik gewoon. Volgens mij is er bij EW zelf wel wat veranderd, vroeger vroegen ze alleen hoeveel km je nog moest, tegenwoordig ook je naam en welke rit en dan hoor je ze wat invoeren, misschien toch tegen fraude met de pas.
Ik mis dit werk toch wel hoor nu zo tijdens stage. Gelukkig is de eerste maand al bijna om
Rij trouwens prive wel behoorlijk wat. Afgelopen week ook weer 300 kms, en morgen ook weer ruim 400km
quote:
Op zaterdag 23 februari 2013 12:05 schreef Neerlands_Trots het volgende: De tank van de Transit die ik gisteravond moest rijden was tot op de laatste druppel helemaal leeg De man van het ophaaladres zei nog: je moet denk ik wel even tanken.. dat was een understatement zeg, toen ik wegreed begon 'ie al meteen te schokken Vind het zo asociaal om een auto zo leeg te rijden
Op zaterdag 23 februari 2013 15:28 schreef S-RS het volgende: Ik mis dit werk toch wel hoor nu zo tijdens stage. Gelukkig is de eerste maand al bijna om
Misschien maar goed ook dat je nu stage loopt. Afgelopen week 5 dagen beschikbaar, 1 gewerkt. Oke, voorjaarsvakantie, dat dan weer wel.. Maar maandag ook beschikbaar, weer niet gebeld
Misschien maar goed ook dat je nu stage loopt. Afgelopen week 5 dagen beschikbaar, 1 gewerkt. Oke, voorjaarsvakantie, dat dan weer wel.. Maar maandag ook beschikbaar, weer niet gebeld
Ik las inderdaad dat het op het moment waardeloos is. En met een stage vergoeding van 400¤ zit ik ook wel oké
Ik mag ook niet klagen met een stagevergoeding van 300,-. Vanaf maandag fulltime bezig, de laatste twee weken ben ik niet beschikbaar geweest ivm voorbereiding van stage. Gelukkig is mijn stage met auto's
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op zaterdag 23 februari 2013 15:49 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik mag ook niet klagen met een stagevergoeding van 300,-. Vanaf maandag fulltime bezig, de laatste twee weken ben ik niet beschikbaar geweest ivm voorbereiding van stage. Gelukkig is mijn stage met auto's
Ik krijg helemaal geen vergoeding. Terwijl ik wel 1-2x per week daar moet zijn(verder mag ik thuis werken) en het dik 100km enkele reis is.
ik krijg ook 0. maar ik word wel verwacht in totaal 12 maanden aan stage te lopen, fulltime dus, tijdens mijn master..
Ik ook voor langere tijd. Dan vind ik het altijd zo dom dat je geen vergoeding krijgt.. Zeker in mijn geval, ik loop stage bij een klein bedrijf, en doe daar werk wat hun anders al snel >10.000,- had gekost omdat zij dan anderen in zouden moeten huren.
Ik loop inderdaad ook bij een klein bedrijf, ik vind het niet kunnen dat je tegenwoordig geen stagevergoeding zou krijgen. Het is toch ook gewoon werk?
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op zaterdag 23 februari 2013 20:03 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik loop inderdaad ook bij een klein bedrijf, ik vind het niet kunnen dat je tegenwoordig geen stagevergoeding zou krijgen. Het is toch ook gewoon werk?
Stage is geen werk, want je verricht geen productief werk, je leert iets. Daarbij is een stagevergoeding geen verplichting maar een gunst van de organisatie waar je stage loopt. Het is gebruikelijker geen vergoeding te geven dan wel.
Stage is geen werk, want je verricht geen productief werk, je leert iets. Daarbij is een stagevergoeding geen verplichting maar een gunst van de organisatie waar je stage loopt. Het is gebruikelijker geen vergoeding te geven dan wel.
Nou nou dat is ook niet waar hoor Stages zijn in sommige gevallen wel degelijk productief werk; ik heb voor kostenbesparingen gezorgd bij mijn stage die anders niet waren behaald. Maar dat hangt ook een beetje van het bedrijf en jezelf af.
Ik kreeg een vrij ruime stagevergoeding; 500¤. Voor minder had ik het ook wel gedaan, maar voor niks niet.
Nou nou dat is ook niet waar hoor Stages zijn in sommige gevallen wel degelijk productief werk; ik heb voor kostenbesparingen gezorgd bij mijn stage die anders niet waren behaald. Maar dat hangt ook een beetje van het bedrijf en jezelf af.
Ik kreeg een vrij ruime stagevergoeding; 500¤. Voor minder had ik het ook wel gedaan, maar voor niks niet.
dat ja, ben bij het bedrijf waar ik stage loop de enige met ICT-kennis, anders zouden ze die kennis in moeten kopen en had het hun dus zeker 10.000,- wel gekost denk ik voor wat ze allemaal willen. En nu hebben ze dat vrijwel helemaal gratis.
Stage is geen werk, want je verricht geen productief werk, je leert iets. Daarbij is een stagevergoeding geen verplichting maar een gunst van de organisatie waar je stage loopt. Het is gebruikelijker geen vergoeding te geven dan wel.
Dat het geen verplichting is ben ik compleet met je eens. Maar geen productief werk totaal niet. Ik kom op een redactie terecht waar ik hetzelfde werk als iedereen ga verrichten. Alleen de andere drie die er werken kunnen en moeten een gezin onderhouden van het werk dat zij doen. Als je als koffiejuffrouw rond zou lopen dan verricht je inderdaad geen uiterst productief werk, maar in mijn geval (over andere kan ik niet oordelen) zou het ongepast zijn niets te geven. Ik ben blij met mijn 300,-, ik weet dat ik daarmee toch nog iets bovengemiddeld zit.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Dat het geen verplichting is ben ik compleet met je eens. Maar geen productief werk totaal niet.
Voor je gevoel ja, maar voor de wet is gewoon geen productief werk. De mensen die daar werken, die zijn aangenomen omdat ze het al beheersen. Jij zit daar om je die vaardigheden eigen te maken.
Ik weet ook wel dat het niet verplicht is een stagevergoeding te geven en dat het geen arbeidsovereenkomst is volgens de wet. Maarja, het is ook niet verplicht de CEO van Volkswagen 14 miljoen euro te geven, die kan je ook best het wettelijke minimumloon geven....als je alles volgens de wet gaat redeneren kom je er ook niet.
Het ging mij er meer om dat je stage géén arbeid is, en dat je derhalve géén (flinke) vergoeding behoort te krijgen, hoeveel je ook doet en hoe tevreden men over je is.
Wettelijk gezien is het geen arbeid, eens. Echter, binnen sommige organisaties lever je wel gewoon arbeid en voeg je waarde toe voor het bedrijf, en bij sommige organisaties loop je letterlijk mee, schenk je de koffie in en bedien je het kopieerapparaat.
Waar ik stage heb gelopen deed je gewoon werkzaamheden die je als trainee daar ook zou doen (die dus volgens de wet wel arbeid leveren ). Ik vind het dan ook vanzelfsprekend dat je daar een vergoeding voor krijgt.
Ik spreek wel vanuit WO-stages, daar is de vraag groter dan het aanbod omdat er in een WO studie beperkte ruimte is voor een stage. Bij het HBO is dat natuurlijk anders.
Ik zou eerst morgen middag en avond weg zijn maar dat wordt nu afgelast. Kan ik dan morgen ew bellen of z'n een ritje hebben of wordt dat als irritant ervaren?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Stage is geen werk, want je verricht geen productief werk, je leert iets. Daarbij is een stagevergoeding geen verplichting maar een gunst van de organisatie waar je stage loopt. Het is gebruikelijker geen vergoeding te geven dan wel.
Wat een generaliserende uitspraak. Misschien in je eigen vakgebied, maar dat ligt echt wel wat genuanceerder en is afhankelijk van het soort stage, je opleiding, je niveau en de branche waarin je stage loopt. Tijdens mijn stage in Amsterdam stond ik binnen de kortste keren als vervanging van een volwaardig personeelslid met de kennis en bevoegdheid om dezelfde taken te verrichten. Natuurlijk ligt de nadruk op het leeraspect, maar als je jezelf vaardigheden en kennis redelijk snel eigen kunt maken ben je wel degelijk productief voor de organisatie.
Op zondag 24 februari 2013 15:34 schreef Fiorano het volgende: Ik zou eerst morgen middag en avond weg zijn maar dat wordt nu afgelast. Kan ik dan morgen ew bellen of z'n een ritje hebben of wordt dat als irritant ervaren?
Gewoon je beschikbaarheid open zetten, als ze dan een spoedje hebben word je vanzelf gebeld.
Wat een generaliserende uitspraak. Misschien in je eigen vakgebied, maar dat ligt echt wel wat genuanceerder en is afhankelijk van het soort stage, je opleiding, je niveau en de branche waarin je stage loopt. Tijdens mijn stage in Amsterdam stond ik binnen de kortste keren als vervanging van een volwaardig personeelslid met de kennis en bevoegdheid om dezelfde taken te verrichten. Natuurlijk ligt de nadruk op het leeraspect, maar als je jezelf vaardigheden en kennis redelijk snel eigen kunt maken ben je wel degelijk productief voor de organisatie.
Niks generaliserends aan. Volgens de wet is het gewoon geen arbeid. Dat bedrijven je volwaardig inzetten toont alleen maar aan dat jij vaardigheden goed beheerst. Verder gewoon wat Viezze zegt.
Niks generaliserends aan. Volgens de wet is het gewoon geen arbeid. Dat bedrijven je volwaardig inzetten toont alleen maar aan dat jij vaardigheden goed beheerst. Verder gewoon wat Viezze zegt.
Als je goed leest wat ik zeg lees je dat ik reageer op het feit dat je zegt dat je geen productief werk levert als stagiair, maar louter "iets leert". Of de wet het nu wel of niet als arbeid aanmerkt zal me een worst wezen, dat interesseert me niets.
Geen werk, maar ondanks het bagger weer van vandaag weer heerlijk 467km weggetikt. Ik tel weer af naar de dagen dat ik met auto rijden weer geld kan verdienen
Op zondag 24 februari 2013 22:26 schreef S-RS het volgende: Ik wil ook op vrijdag vrij, ideaal! Maar moet jij dan 5 of 6 maanden stage lopen?
Morgen trouwens ook weer met de auto naar stage. Vorige week ook al, scheelt 1,5 uur per dag
Ik ging ook met de auto naar stage, maar fietsen was voor mij bijna net zo snel Op een gegeven moment ging ik om 07.20 uur weg zodat ik een beetje kon doorrijden
Op zondag 24 februari 2013 22:24 schreef Viezze het volgende: Auto rijden, beetje in de trein zitten, er is werkelijk waar nog nooit iemand geweest die tegen me zei dat niet te willen doen. Heerlijk bijbaantje
Vriend van mij heeft het ook een paar maanden gedaan, maar had zo'n hekel aan wachten op bussen op industrieterreinen en vertragingen op het spoor dat hij er mee gestopt is. Ook het lage salaris speelt natuurlijk een rol.
Vriend van mij heeft het ook een paar maanden gedaan, maar had zo'n hekel aan wachten op bussen op industrieterreinen en vertragingen op het spoor dat hij er mee gestopt is. Ook het lage salaris speelt natuurlijk een rol.
Die bussen moet je een beetje plannen en de trein heb ik niet zoveel last van. Daarnaast, storing = meer geld
Die bussen moet je een beetje plannen en de trein heb ik niet zoveel last van. Daarnaast, storing = meer geld
Ja dat zei ik ook al, ik heb OV ook nooit een probleem gevonden. Maar je hebt nu eenmaal mensen die het echt verschrikkelijk vinden en dan is dit werk niet echt de beste keus Overigens vind ik het lage loon ook wel jammer, ik verdiende als scholier destijds nog meer bij de supermarkt in de buurt
Ja dat zei ik ook al, ik heb OV ook nooit een probleem gevonden. Maar je hebt nu eenmaal mensen die het echt verschrikkelijk vinden en dan is dit werk niet echt de beste keus Overigens vind ik het lage loon ook wel jammer, ik verdiende als scholier destijds nog meer bij de supermarkt in de buurt
Ja dat is waar, ik vind het nooit heel erg. Behalve als het echt heel lang duurt (4-5 uur), dan ben ik er wel klaar mee.
Lage loon is wel een minpunt, hoewel het al de goede kant op gaat sinds ik bij EW ben gaan werken.
Op zondag 24 februari 2013 22:26 schreef S-RS het volgende: Ik wil ook op vrijdag vrij, ideaal! Maar moet jij dan 5 of 6 maanden stage lopen?
Morgen trouwens ook weer met de auto naar stage. Vorige week ook al, scheelt 1,5 uur per dag
20 weken, dus 5 maanden. 4 dagen per werk en vrijdag is terugkomdag. Maar deze week is het vakantie, dus dan valt die vrijdag al uit. Meivakantie komt natuurlijk nog, dan heb ik hetzelfde verhaal als nu, de weken dat het op school tentamenweek is heb ik geen terugkomdag en dan ben ik nog wel een keertje 'ziek' op vrijdag. Sowieso pak ik dus nog 1 dagje per maand mee en met wat geluk nog wat extra ook.
Op zondag 24 februari 2013 22:21 schreef S-RS het volgende: Geen werk, maar ondanks het bagger weer van vandaag weer heerlijk 467km weggetikt. Ik tel weer af naar de dagen dat ik met auto rijden weer geld kan verdienen
Ja dat is waar, ik vind het nooit heel erg. Behalve als het echt heel lang duurt (4-5 uur), dan ben ik er wel klaar mee.
Lage loon is wel een minpunt, hoewel het al de goede kant op gaat sinds ik bij EW ben gaan werken.
Het lage loon is jammer, maar ruimschoots goedgemaakt door het werk vind ik. Hoor zelf dat je als je goed zoekt je in SEO of in de horeca lekker kan verdienen, maar hé: wie wilt nu werken in de horeca?
Ik heb nu wel een leuke bijbaan waar ik lekker veel uren kan maken tot ik in september weer ga studeren, maar toch blijft dat chauffeuren ondanks het lage loon wel een van de leukste bijbanen die ik gehad heb.
Alleen het niet hebben van contact met collega's vond ik wel een gemis.
Vriend van me staat hele dagen, inclusief zondagen, voor een tientje per uur vissen schoon te maken en biefstuk te paneren bij de Jumbo. Daar heb ik écht geen zin in. Bij de overheid krijg ik straks 12 per uur, en over mijn totaal verdiende loon van een maand nog een bonus van 20%, das wel prima.
Vet hoor, enkel ritje of thuisbrenger? Kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zich lang in zo'n ding rond wil laten rijden.
de klant wil dat ik wat ophaal in a'dam. hij gaat dus zelf niet mee. maar ik mocht mijn vriendin wel meenemen even de A2 op en af kachelen in een 911, betaald. leuker wordt het niet
de klant wil dat ik wat ophaal in a'dam. hij gaat dus zelf niet mee. maar ik mocht mijn vriendin wel meenemen even de A2 op en af kachelen in een 911, betaald. leuker wordt het niet
Ideaal! Ook nog eens bijna de hele A2 toch? Misschien ga ik toch de overstap naar Easyway maken, haha
Ideaal! Ook nog eens bijna de hele A2 toch? Misschien ga ik toch de overstap naar Easyway maken, haha
hele A2 ja. enneuh,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wel kut dat ik nog niet heb kunnen ontdekken waar de cruise zit. weet iemand dat?
In een studententopic vragen waar de cruise op een 911 zit
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
klopt. maar toch voelt het wel fijn om in een 911 te rijden, als is het maar met 100 kmh.
[..]
hele A2 ja. enneuh,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wel kut dat ik nog niet heb kunnen ontdekken waar de cruise zit. weet iemand dat?
Als het goed is, rechts van het stuur, onderste hendeltje. Onder de ruitenwisserpook dus. (heb er laatst ook een gereden, heel kort, omdat we een andere auto moesten ophalen)
Voor het uurloon kan je inderdaad beter in de supermarkt staan. Kreeg op mijn 17e in de supermarkt meer dan nu 19 bij EW . En in de supermarkt heb je ook wat meer zekerheid qua werk. Geen gewacht op telefoontjes etc. Maar het bevalt me nog steeds prima. Alleen het werkaanbod valt de laatste weken wat tegen, daar baal ik wel van. Heb dit half jaar te veel vrije tijd, dus misschien maar eens wat 'erbij' zoeken.
Haha had ik me al op voorbereid. Der staat in die mail dat je bij privé adressen 2x het transport formulier moet uitdraaien. Moet de auto ophalen bij een bedrijf, dan is 1x toch voldoende?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
True! Halte is niet heel ver lopen, maar komen niet veel bussen. Ben er bij toeval een paar week geleden een keer geweest. Was er nog nooit eerder geweest, dus was benieuwd of er misschien meer klanten in Hengelo zaten.
Bij een bedrijf print ik altijd 1 x. Nadat er getekend is vraag ik altijd nog even of ze een kopietje willen maken voor hun eigen administratie .
Verder niks speciaals daar geloof ik. Best een groot bedrijf trouwens, die ook nog weer een nieuw pand aan het bouwen is aan de overkant van de weg.
Om het half uur heb ik aansluiting. Doe er 2u en 11 minuten over terug. Ach beter dan thuis niksen, had nog snel de rtlgp in m'n tas gestopt. Tablet was helaas leeg anders had ik daar nog ff snel de top gear van gisteren op gegooid.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 25 februari 2013 12:44 schreef Fiorano het volgende: Tablet was helaas leeg anders had ik daar nog ff snel de top gear van gisteren op gegooid.
Fuck mis ik mn bus omdat ik aan de verkeerde kant sta te wachten... Wel even lekker ritje. Mankeerde wel het een en ander aan. Brembelag en rechter vorne blinker meldingen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 25 februari 2013 15:43 schreef warchaser44 het volgende: wat vinden jullie de chillste plekken om te wachten als PC? Bij een mcdonalds chillen met een kopje koffie voor 2 uur is ook weer zo karig :p
slapen in de auto? als je rit lang genoeg is dat je maaltijdvergoeding krijgt gewoon een chille broodjeszaak zoeken... ik zorg meestal dat ik wat series/films op mn laptop heb en dan in de auto kijken
Na een telefoontje richting AR nog een ritje gekregen voor morgen, Oirschot Deventer in een Passat. Daarna ongeveer 3 uur terug naar huis in het OV waarvan 1,5 uur in dezelfde trein, dus kan dan mooi ff wat studieboeken lezen.
Op maandag 25 februari 2013 15:43 schreef warchaser44 het volgende: wat vinden jullie de chillste plekken om te wachten als PC? Bij een mcdonalds chillen met een kopje koffie voor 2 uur is ook weer zo karig :p
Ik maak zelden mee dat de klant geen plaats voor mij regelt, maar als dat zo is.. McDonalds of LaPlace, en dan mooi laptop mee. Stopcontact + WiFi.
Ik kwam laatst bij m'n pa op kantoor, zaten daar echt een stuk of 6 EW/AR'ers in de kantine te wachten.. Misschien iemand van hier wel eens geweest, zit op het zelfde industrieterrein als de "groene" in Houten. Doen dingen met spoor & infrastructuur
Zojuist gebeld voor morgen. Wiuwert - Maastricht in een Caddy, gelukkig geen SDI.. Daarna Heerlen - Almere in een Partner Tepee. Geen leuke auto's, maar mooie ritten!
Almere - Werkendam in een nieuwe Renault Grand Scènic en Breda - Leiden in ren Ford Transit van een of andere lokale elektricien. Ik hoop dat ie in een enigzins fatsoenlijke staat is. Dit wordt m'n eerste echte bestelbusrit. Ik heb wel een keer een Caddy gehad maar dat is niet echt een bus.
Ik hoop vrijdag de hele dag mee te pakken maar dat moet haast wel goed komen. Is nu sowieso alleen maar extra geld, stagevergoeding is net zo hoog als 1 dag per week EW (wat ik dus altijd had ).
Was net te sporten, zie ik dat ik een gemiste oproep heb. Voicemail afgeluisterd, gaat de 2e rit niet door. Nog niks retour, maar dat is een mooi end als ik vanaf Maastricht per trein terug naar Leeuwarden moet. Nouja, we zien wel. Moest nog even laten weten dat ik het bericht gehoord had. Dus zal morgen ochtend wel even bellen..
Niet gebeld voor morgen. Dat is voor het eerst terwijl ik de hele dag beschikbaar ben.
Dan zet ik m'n telefoon maar niet op stil vanavond, in de hoop dat ze morgen ochtend nog bellen...
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dan zet ik m'n telefoon maar niet op stil vanavond, in de hoop dat ze morgen ochtend nog bellen...
Hier ook niet gebeld Ik word altijd helemaal ziek van die pushberichten van twitter, FB en emails (vooral veel spam troep) die binnenkomen.dus hier gaat ie wel mooi op stil
De laatste keer dat ik 's ochtend gebeld werd moest ik zo diep nadenken wat dat voor geluid was dat ik tegen de tijd dat ik op zou nemen de oproep al gemist had
Vandaag liep alles lekker, toen ik parkeerde bij het bedrijf kwam de CP zelf net aanlopen dus hoefte niet eens te zoeken, en toen ik op gevoel naar de bushalte liep kwam de bus naar het station ook net aanrijden!
Niet super veel uren gemaakt maar wel een lekkere werkdag, helaas zal de volgede pas over een week of 2 tot 3 zijn.
Ik vind het altijd wel prima om 's ochtends gebeld te worden, anders zit ik me vaak toch een hele dag te vervelen. Het duurt soms alleen even voordat ik wakker genoeg ben om op te nemen
Ik vind het altijd wel prima om 's ochtends gebeld te worden, anders zit ik me vaak toch een hele dag te vervelen. Het duurt soms alleen even voordat ik wakker genoeg ben om op te nemen
Ja dat bedoel ik dus ook. Prima dat je kunt gaan werken, maar wakker worden door mijn telefoon heb ik echt een hekel aan.