abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2013 @ 17:38:29 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_122996101
Een goedendag,

Geachte lezer, afgelopen week presenteerde ik u eigenlijk al: sinds het schandaal rond het paardenvlees hebben aanzienlijk veel mensen ondervonden dat het eten van paardenvlees geen probleem hoeft te zijn. Na vanmiddag gezamelijk een drankje en 'n hapje gedaan te hebben in een Haerlemse horecagelegenheid kwam het paardenvlees-schandaal ook nog even aan bod. :Y) c_/

Men heeft hier toch een punt: het moge duidelijk zijn dat fraude in geen enkel opzicht getolereerd kan worden, zo ook in deze kwestie. Derhalve spreekt het voor zich dat een sanctie op zijn plaats blijft. Wanneer men paardenvlees in producten wilt verwerken dient dit altijd netjes op de verpakking te worden vermeld. o|O

Anderzijds heeft dit schandaal toch ook weer wat 'goeds' teweeg gebracht want meerdere mensen zijn paardenvlees gaan waarderen, zij koesteren zelfs geen morele bezwaren tegen dit vlees.

quote:
'Eet méér paard'

81 procent van de Nederlanders heeft geen morele bewaren tegen het eten van paard. En gelijk hebben ze.

De 'Horsegate' heeft iets bijzonders teweeg gebracht: er is de afgelopen dagen 2 keer zoveel paardenvlees verkocht dan normaal. :Y)

Staan de Britten op hun achterste benen nu blijkt dat in allerlei magnetronmaaltijden paardenvlees zit inplaats van rund; in ons land hebben we niet zoveel moeite met paard.

Lekker!

81 procent heeft geen moreel bezwaar tegen het eten van een stuk(je) paard. 90 procent vindt het zelfs prima als het in de supermarkt ligt, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

Meer dan de helft heeft het wel eens gegeten. We willen alleen niet misleid worden. Als er paardenvlees in een maaltijd zit, moet dat ook netjes op de verpakking staan.

Eet paard

Paardenmeisjes mogen dan walgen van het idee, een stuk paard op je bord is helemaal geen slecht idee.

5 redenen om paard te eten:

- Paardenvlees bevat meer proteïnen dan rundvlees. En dat houdt je onder meer langer warm.

- Paardenvlees is langer houdbaar dan rund-en varkensvlees.

- Het bevat meer ijzer en minder vet dan rundvlees.

- De smaak is lekker: het heeft een veelzijdig karakter. Het is wat zoeter, waardoor je het in veel recepten kunt gebruiken.

- Het is een stuk goedkoper dan rundvlees.

3 paardentips:

Geïnteresseerd geraakt? Drie culinaire tips:

- Recept: ouderwets Limburgs zuurvlees.

- Recept II: Gemengd dubbel van everzwijn en paard.

- Geen zin om te koken? Bezoek Steakhouse Piet de Leeuw in Amsterdam.

Het duurde even voordat de eigenaar het toegaf, maar sinds 1949 serveren ze daar paard.
:Y)

http://www.rtl.nl/compone(...)es-niets-mis-mee.xml

````````````````````````````````````

Afijn, anders dan andere vlezen is paardenvlees scharrelvlees. Paarden worden niet gefokt voor de vleesverwerking maar soms belanden ze toch bij de slachterij, bijvoorbeeld omdat ze te duur worden om te blijven onderhouden. Behalve paardenmeisjes of andere tegenstanders is het opmerkelijk dat zoveel Nederlanders tóch zo weinig moeite hebben met het paardenvlees, ook is het paard in de volksmond 'een trouw en edel dier', deze mening delen wij.

We vinden in elk geval dat het voortaan netjes op het etiket moet komen te staan wanneer paardenvlees in een product verwerkt wordt. Tenslotte zullen óók wij Haarlemmers uit het gegoede milieu het paardenvlees met genoegen blijven eten.

Wat het schandaal betreft, we zullen blijven het volgen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_122996221
Ik heb daar wel degelijk echt moeite mee, daarom vind ik dit ook schandalig, ik wil gewoon geen paard eten en daar blijf ik dan ook gewoon bij.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:44:50 #3
345631 Scjvb
pi_122996393
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:41 schreef DeParo het volgende:
Ik heb daar wel degelijk echt moeite mee, daarom vind ik dit ook schandalig, ik wil gewoon geen paard eten en daar blijf ik dan ook gewoon bij.
Dat is een ieders goedrecht, zo ook het uwe.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_122996425
Zuurvlees _O_
  Donald Duck held zondag 17 februari 2013 @ 17:48:03 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122996574
Vlees is vlees. Er is niks anders aan paard eten dan aan koe, varken of kip.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_122996585
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:38 schreef Scjvb het volgende:
Een goedendag,

Geachte lezer, afgelopen week presenteerde ik u eigenlijk al: sinds het schandaal rond het paardenvlees hebben aanzienlijk veel mensen ondervonden dat het eten van paardenvlees geen probleem hoeft te zijn. Na vanmiddag gezamelijk een drankje en 'n hapje gedaan te hebben in een Haerlemse horecagelegenheid kwam het paardenvlees-schandaal ook nog even aan bod. :Y) c_/

Men heeft hier toch een punt: het moge duidelijk zijn dat fraude in geen enkel opzicht getolereerd kan worden, zo ook in deze kwestie. Derhalve spreekt het voor zich dat een sanctie op zijn plaats blijft. Wanneer men paardenvlees in producten wilt verwerken dient dit altijd netjes op de verpakking te worden vermeld. o|O

Anderzijds heeft dit schandaal toch ook weer wat 'goeds' teweeg gebracht want meerdere mensen zijn paardenvlees gaan waarderen, zij koesteren zelfs geen morele bezwaren tegen dit vlees. [ afbeelding ]

[..]

:Y)

http://www.rtl.nl/compone(...)es-niets-mis-mee.xml

````````````````````````````````````

Afijn, anders dan andere vlezen is paardenvlees scharrelvlees. Paarden worden niet gefokt voor de vleesverwerking maar soms belanden ze toch bij de slachterij, bijvoorbeeld omdat ze te duur worden om te blijven onderhouden. Behalve paardenmeisjes of andere tegenstanders is het opmerkelijk dat zoveel Nederlanders tóch zo weinig moeite hebben met het paardenvlees, ook is het paard in de volksmond 'een trouw en edel dier', deze mening delen wij.

We vinden in elk geval dat het voortaan netjes op het etiket moet komen te staan wanneer paardenvlees in een product verwerkt wordt. Tenslotte zullen óók wij Haarlemmers uit het gegoede milieu het paardenvlees met genoegen blijven eten.

Wat het schandaal betreft, we zullen blijven het volgen. [ afbeelding ]
Scharrelvlees? Je leeft in de veronderstelling dat het gaat om paardjes die hier in nederland vertroeteld zijn voordat ze naar de slacht gaan?????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_122996624
Geen problemen met het eten van paardenvlees maar dan moet het ook als paardenvlees verkocht worden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_122996631
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb toch een ander beeld bij het eten van paardenvlees ik wil dat simpelweg niet en het is belachelijk dat ze het je nu proberen op te dringen.
pi_122996645
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:45 schreef Tocadisco het volgende:
Zuurvlees _O_
Zuurvlees zegt me echt niets maar ik heb wel 'ns paardenbiefstuk op en paardensalami. Prima te doen.
En dat het ook scharrelvlees is vind ik ethisch ook meer verantwoord dan het meeste rund, kip of varkensvlees.

Ik heb er dus totaal geen moeite mee om paard te eten.
pi_122996736
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Geen problemen met het eten van paardenvlees maar dan moet het ook als paardenvlees verkocht worden.
Dit dus. Ik heb geen morele bezwaren tegen het eten van paarden, zelfs honden en katten moeten kunnen, maar ik wil wel weten wat ik m'n mond stop :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122996751

_O_ _O_ _O_
pi_122996794
Zo maar 'ns beginnen aan het eten dan maar.
pi_122996836
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:41 schreef DeParo het volgende:
Alhoewel het mij geen ene biet kan interesseren van welk slachtbeest mijn vlees vandaan komt, die keus hoor je wel te kunnen maken. Net zoals met halalvlees, je moet kunnen vertrouwen dat het ook daadwerkelijk is wat er op de verpakking staat.

En dat dat blijkbaar niet zomaar kan is nu wel lastig voor sommigen inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122996928
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Alhoewel het mij geen ene biet kan interesseren van welk slachtbeest mijn vlees vandaan komt, die keus hoor je wel te kunnen maken. Net zoals met halalvlees, je moet kunnen vertrouwen dat het ook daadwerkelijk is wat er op de verpakking staat.

En dat dat blijkbaar niet zomaar kan is nu wel lastig voor sommigen inderdaad.
Ik zie paard niet als een slachtbeest, maar hoe dan ook, inderdaad je moet gewoon kunnen weten wat voor vlees je eet en waar het vandaan komt.
pi_122996930
Paarden hebben wel een beter leven dan een doorsnee koe, dus uit dierenleed-oogpunt ben je gewoon een grotere lul als je koe eet ipv paard.
'And I called your name,
pi_122997045
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie paard niet als een slachtbeest, maar hoe dan ook, inderdaad je moet gewoon kunnen weten wat voor vlees je eet en waar het vandaan komt.
Dat is zo. Voor de gewone sterveling is het ook lastig te controleren dus je moet kunnen vertrouwen op de producenten, en dat kan niet meer.
Zelfde als dat ik vermoed dat het grootste deel van het halal-vlees ook helemaal niet echt halal geslacht is.
'And I called your name,
  zondag 17 februari 2013 @ 17:57:31 #17
345631 Scjvb
pi_122997068
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat sowieso.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:05:29 #18
345631 Scjvb
pi_122997460
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Scharrelvlees? Je leeft in de veronderstelling dat het gaat om paardjes die hier in nederland vertroeteld zijn voordat ze naar de slacht gaan?????
Of ze vertroeteld werden weet ik niet, daar was ik tenslotte niet bij.

Maar een paard is aanvankelijk niet bedoeld om te dienen als slachtdier. :Y)
  zondag 17 februari 2013 @ 18:08:41 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122997599
Men zegt dit wel, maar koopt het niet, en bestelt het niet. Nederlanders zeggen zoveel, maar ze handelen anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122997729
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Men zegt dit wel, maar koopt het niet, en bestelt het niet. Nederlanders zeggen zoveel, maar ze handelen anders.
Is het duur vlees? Als ik ergens ben waar ze het hebben dan eet ik 't, maar als ik 't zelf moest kopen en het is duurder dan rundvlees dan hoeft het niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122997752
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Of ze vertroeteld werden weet ik niet, daar was ik tenslotte niet bij.

Maar een paard is aanvankelijk niet bedoeld om te dienen als slachtdier. :Y)
Het paardenvlees wat we hier eten komt voor het leeuwendeel uit het buitenland, bv argentinie. Dan hebben we het over het tegenovergestelde van vertroetelen, dan hebben we het over bar en boze omstandigheden.

En of de dieren bedoeld waren als slachtdier boeit me vrij weinig, ik zie geen verschil tussen een schattig lammetje en een paard daarin, maar ik denk dat je je mening heel aardig bij moet stellen als je denkt dat dat zulk diervriendelijk vlees is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:15:55 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_122997907

Een van de lekkerste sushi's die ik ooit gegeten heb _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:16:46 #23
345631 Scjvb
pi_122997943
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Het paardenvlees wat we hier eten komt voor het leeuwendeel uit het buitenland, bv argentinie. Dan hebben we het over het tegenovergestelde van vertroetelen, dan hebben we het over bar en boze omstandigheden.

En of de dieren bedoeld waren als slachtdier boeit me vrij weinig, ik zie geen verschil tussen een schattig lammetje en een paard daarin, maar ik denk dat je je mening heel aardig bij moet stellen als je denkt dat dat zulk diervriendelijk vlees is.
Goed, tot uw dienst.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2013 @ 18:36:33 #24
862 Arcee
Look closer
pi_122998655
Paardenvlees. :9

Al jaren niet gehad. Denk ik. :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:38:39 #25
45206 Pietverdriet
pi_122998717
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Is het duur vlees? Als ik ergens ben waar ze het hebben dan eet ik 't, maar als ik 't zelf moest kopen en het is duurder dan rundvlees dan hoeft het niet.
Nee, het is goedkoper dan rund.
Probleem is een goede paardenslager te vinden
pi_122998721
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef fratsman het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_
Precies. En veel mensen die niet weten wat voor vlees daar in zit :D
Ich hock in meinem Bonker
  zondag 17 februari 2013 @ 18:39:15 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122998732
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Mwah

Koe paard of kip smaak toch stukken beter dan een vies vark _O_
pi_122998950
Ik eet alleen geen kip en lam, kippetjes omdat ik dat zo zielig vind de manier waarop ze afgemaakt worden (wat ik vroeger op tv heb gezien) en lammetjes ook niet omdat ik zelf ook lammetjes heb verzorgd :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_122998993
Al die paardenmeisjes die al die tijd gewoon paardenvlees hebben gegeten _O-
  zondag 17 februari 2013 @ 18:47:50 #30
345631 Scjvb
pi_122999010
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef erodome het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:16 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Goed, tot uw dienst.
Ik bedoel, hoe denkt u dat er in Nederland soms met slachtdieren omgegaan wordt? terwijl het leeuwendeel evengoed vlees blijft eten. Als we daarover zozeer wakker liggen dan zouden we eigenlijk consequent moeten stoppen met vlees eten.

Maar dat er ook veel paardenvlees uit het buitenland komt klopt wel.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:49:38 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122999067
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Een jaar of 30 geleden at ik het regelmatig, bij m´n ouders thuis. Ik eet het nu niet meer, vooral omdat ik niet eens zou weten waar ik het moet kopen. Daardoor ben ik het eigenlijk ook vergeten om het als een prima stuk vlees op tafel te zetten.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:54:19 #32
45206 Pietverdriet
pi_122999260
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een jaar of 30 geleden at ik het regelmatig, bij m´n ouders thuis. Ik eet het nu niet meer, vooral omdat ik niet eens zou weten waar ik het moet kopen. Daardoor ben ik het eigenlijk ook vergeten om het als een prima stuk vlees op tafel te zetten.
Mijn oude paardenslager is opgehouden met paard omdat zijn klanten ervoor wegstierven. Alleen oude mensen kochten het.
pi_122999428
Mits goed bereid heb ik ook geen bezwaar tegen paardenvlees. Het zal mij zelfs jeuken als het aan mij verkocht is als dode koe. Als ik het verschil niet merk moet ik niet zeiken...

Het is mij overigens al decennia bekend dat paardenvlees verwerkt wordt in diverse diepvriesproducten. Dus waarom is dit nieuws?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:00:55 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122999524
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:36 schreef Arcee het volgende:
Paardenvlees. :9

Al jaren niet gehad. Denk ik. :+
Ik ook niet. Terwijl het vroeger zo normaal was. Wanneer is eigenlijk dat omslagpunt gekomen waarop paardenslagers en -vlees in het gedrang zijn gekomen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122999584
What's the difference between horse meat and beef?

I don't know, I've probably never tried beef.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 17 februari 2013 @ 19:04:30 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122999659
quote:
5s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ook niet. Terwijl het vroeger zo normaal was. Wanneer is eigenlijk dat omslagpunt gekomen waarop paardenslagers en -vlees in het gedrang zijn gekomen?
Volgens mij begin of half jaren 80 ofzo. Tot die tijd heb ik het in ieder geval regelmatig op m´n bord gehad.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:06:12 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122999739
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:58 schreef DS4 het volgende:
Mits goed bereid heb ik ook geen bezwaar tegen paardenvlees. Het zal mij zelfs jeuken als het aan mij verkocht is als dode koe. Als ik het verschil niet merk moet ik niet zeiken...

Het is mij overigens al decennia bekend dat paardenvlees verwerkt wordt in diverse diepvriesproducten. Dus waarom is dit nieuws?
Dat het ergens in verwerkt wordt is dan ook het probleem niet. Het niet vermelden dat het in een product zit maakt is een probleem en maakt het nieuws.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:07:42 #38
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122999805
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb toch een ander beeld bij het eten van paardenvlees ik wil dat simpelweg niet en het is belachelijk dat ze het je nu proberen op te dringen.
Wie dringt je op om paardenvlees te eten?
  zondag 17 februari 2013 @ 19:08:18 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122999841
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:04 schreef Snakey het volgende:

Volgens mij begin of half jaren 80 ofzo. Tot die tijd heb ik het in ieder geval regelmatig op m´n bord gehad.
Zoiets inderdaad. Volgens mij eerder begin, dan midden.
Tijdens mijn kindertijd at ik regelmatig paardenvlees. Hell, ik at alleen vlees als je me zei dat het paardenvlees was, van ander vlees was ik overtuigd dat ik het niet lustte. En opeens verdween het compleet. De paardenslagers verdwenen en zo ook het vlees.
Maar waarom zou dat omslagpunt er zijn gekomen?
pi_123000079
Misschien omdat paarden niet meer werden gebruikt als werktuig, maar als luxeproducten waardoor het een soort van huisdier-achtige status kreeg.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:14:03 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_123000104
Bij mij om de hoek zit nog een paardenslager. De enige in de regio Utrecht. In de weekenden staat de rij tot buiten en soms tot om de hoek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:15:36 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_123000180
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:13 schreef JackHerrer het volgende:
Misschien omdat paarden niet meer werden gebruikt als werktuig, maar als luxeproducten waardoor het een soort van huisdier-achtige status kreeg.
Zit wat in.
Maar dat was in de jaren zeventig toch ook al het geval? Alhoewel zo'n omslag natuurlijk niet van de een op de andere dag gebeurt. Eind jaren zeventig kreeg je volgens mij ook de Penny-meisjes. Het paard werd een knuffeldier.
pi_123000196
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is goedkoper dan rund.
Probleem is een goede paardenslager te vinden
En dat is dus gelijk het probleem.
Ik heb er absoluut geen problemen mee om paardenvlees te eten, maar dan wil ik het ook voor de prijs van paardenvlees hebben.
Biefstuk van een rund is veel duurder dan biefstuk van een paard.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:18:00 #44
45206 Pietverdriet
pi_123000300
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik heb er absoluut geen problemen mee om paardenvlees te eten, maar dan wil ik het ook voor de prijs van paardenvlees hebben.
Maar ik vind persoonlijk een haas van het paard dus veel lekkerder dan van een rund. Ik snap niet zo goed waarom je vind dat het goedkoper MOET zijn.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:18:46 #45
45206 Pietverdriet
pi_123000329
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

DeParo is een beetje vreemd.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 februari 2013 @ 19:19:00 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_123000337
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb geen morele bezwaren tegen het eten van paarden, zelfs honden en katten moeten kunnen, maar ik wil wel weten wat ik m'n mond stop :D
mee eens :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_123000362
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:14 schreef speknek het volgende:
Bij mij om de hoek zit nog een paardenslager. De enige in de regio Utrecht. In de weekenden staat de rij tot buiten en soms tot om de hoek.
In de meeste supermarkten ligt toch ook nog gewoon paardenrookvlees op de versafdeling.
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zit wat in.
Maar dat was in de jaren zeventig toch ook al het geval? Alhoewel zo'n omslag natuurlijk niet van de een op de andere dag gebeurt. Eind jaren zeventig kreeg je volgens mij ook de Penny-meisjes. Het paard werd een knuffeldier.
De generatie na de jaren '60 groeide natuurlijk alleen op met bijvoorbeeld een schillenboer met paard in hun vroege jeugd, maar daarmee was het ook gedaan. Sindsdien zien we paarden alleen met de olympische spelen op tv of de plaatselijke paardenmeisjes die een rondje doen.
pi_123000363
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:06 schreef Snakey het volgende:

Dat het ergens in verwerkt wordt is dan ook het probleem niet. Het niet vermelden dat het in een product zit maakt is een probleem en maakt het nieuws.
Ik snap het concept fraude wel, maar eigenlijk slaat het nergens op...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:21:46 #49
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123000460
quote:
11s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad. Volgens mij eerder begin, dan midden.
Tijdens mijn kindertijd at ik regelmatig paardenvlees. Hell, ik at alleen vlees als je me zei dat het paardenvlees was, van ander vlees was ik overtuigd dat ik het niet lustte. En opeens verdween het compleet. De paardenslagers verdwenen en zo ook het vlees.
Maar waarom zou dat omslagpunt er zijn gekomen?
Industrialisering? Dus minder paarden voor de slacht? Misschien?

Ze zijn in ieder geval niet kosjer. Moslims kunnen ze wel eten, maar de slacht schijnt het probleem te zijn.

Ik denk dat veel mensen het niet willen eten omdat ze als huisdier worden gezien.
pi_123000467
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar ik vind persoonlijk een haas van het paard dus veel lekkerder dan van een rund. Ik snap niet zo goed waarom je vind dat het goedkoper MOET zijn.
Ik vind niet dat het goedkoper moet zijn, het is nu eenmaal een feit dat het goedkoper is.
Je betaalt voor een fiat toch ook niet de prijs van een mercedes?
Van mij mag die fiat ook net zo duur zijn als een mercedes, maar het feit is nu eenmaal dat een fiat veel goedkoper is.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:23:37 #51
45206 Pietverdriet
pi_123000559
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:21 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het goedkoper moet zijn, het is nu eenmaal een feit dat het goedkoper is.
Je betaalt voor een fiat toch ook niet de prijs van een mercedes?
Van mij mag die fiat ook net zo duur zijn als een mercedes, maar het feit is nu eenmaal dat een fiat veel goedkoper is.
Zou jij bereid zijn voor beter varkensvlees meer te betalen dan voor rundvlees?
pi_123000577
Toevallig 5 minuten geleden nog dit artikeltje gelezen:

quote:
‘Klanten brengen lasagne niet terug’

DEN HAAG - Slechts een enkeling maakt gebruik van de mogelijkheid om lasagne waarin mogelijk paardenvlees is verwerkt, terug te brengen naar de supermarkt.

Bij Albert Heijn heeft tot op heden ‘een enkele klant’ de lasagne bolognese van het merk Euro Shopper teruggebracht, meldt Nu.nl. Het product bevat behalve rundvlees ook paardenvlees.Bij Boni is nog niemand teruggekomen met diepvrieslasagne van het merk Primafrost met daarin mogelijk ook paardenvlees. Andere supermarkten hadden nog geen gegevens over de terugroepactie. Albert Heijn en Boni benadrukken dat ze het vervelend vinden dat het etiket niet klopt, maar dat er geen gezondheidsrisico is.

Schoolmaaltijden
Ondertussen heeft onderzoek in Groot-Brittannië uitgewezen dat ook in schoolmaaltijden, maaltijden voor ziekenhuizen en in gerechten in restaurants paardenvlees is aangetroffen. Het paardenvleesschandaal beperkt zich daarmee niet langer tot diepvriesproducten uit de supermarkt. De resultaten van het onderzoek werden vrijdag bekendgemaakt.

bron: http://www.distrifood.nl/(...)ossier=52&widgetid=0
pi_123000593
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als het in een verpakking zit waarop staat dat het rundvlees is :') :'), buiten dat, opeens wordt nu gezegd hoe lekker het is en hoeveel mensen het niet erg vinden, een grote lobby, puur om de verantwoordelijkheid voor deze vorm van corruptie en dergelijke te ontlopen. Maar dat valt diezelfde media uiteraard niet zo snel weer op.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:26:35 #54
45206 Pietverdriet
pi_123000712
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als het in een verpakking zit waarop staat dat het rundvlees is :') :'), buiten dat, opeens wordt nu gezegd hoe lekker het is en hoeveel mensen het niet erg vinden, een grote lobby, puur om de verantwoordelijkheid voor deze vorm van corruptie en dergelijke te ontlopen. Maar dat valt diezelfde media uiteraard niet zo snel weer op.
Uiteraard hoort er gewoon op de verpakking te staan wat er in zit, daar is denk ik niemand het over oneens. Maar feit blijft dat ik en velen anderen het gewoon erg lekker vinden, dat is geen complot of lobby, maar gewoon een feit.
Dat jij daar een complot of lobby achter ziet is eerder jouw probleem en eerder iets voor TRU of BNW
pi_123000844
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:16 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Goed, tot uw dienst.
Kijk, dat hoor ik nu echt graag ;)
  zondag 17 februari 2013 @ 19:30:59 #56
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123000966
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk moet er op de verpakking staan wat erin zit. Maar dat geldt net zo goed voor als er varkensvlees of kip in zat terwijl er rund op stond.
Helemaal niemand ontloopt iets. Iedereen is het erover eens dat je niet iets anders op je etiket mag zetten. Dat staat echter totaal los van de discussie of je paard nou wel of niet eetbaar vindt.
pi_123001015
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef fratsman het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_
Paarden stoofvlees. _O_
Ура для россии
pi_123001057
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef Scjvb het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel, hoe denkt u dat er in Nederland soms met slachtdieren omgegaan wordt? terwijl het leeuwendeel evengoed vlees blijft eten. Als we daarover zozeer wakker liggen dan zouden we eigenlijk consequent moeten stoppen met vlees eten.

Maar dat er ook veel paardenvlees uit het buitenland komt klopt wel.
Ik ben niet in de veronderstelling dat consumptiedieren hier wel vertroeteld worden, maar dat is echt nog een graadje anders daar, waar de dieren nare wonden hebben, het breken van ledematen niet abnormaal is en ga zo maar door.
Hier gaat het ook vaak zat fout, maar gelukkig is het beeld dat dieren gewoon ronduit bruut behandeld worden meer uitzondering dan regel, terwijl het met die paarden daar meer regel is dan uitzondering dat ze ronduit bruut behandeld worden.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:33:32 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123001101
Zijn er hier mensen die naar de paardenslager gaan? Zo ja, vraag eens aan de slager waarom het nog zo weinig verkocht wordt. Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
pi_123001189
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zit wat in.
Het paard van de schillenboer werd gewoon geslacht als het niet meer goed genoeg ging met het werk, maar de paarden van de hobby mens gaan dan naar de vee-arts en krijgen medicijnen waardoor ze niet meer geschikt zijn voor de slacht. Dat maakt denk ik wel een verschil.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:35:46 #61
345631 Scjvb
pi_123001204
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat is het verschil. Koopt men vlees bij een paardenslager dan gaat het tenminste op eerlijke wijze integenstelling tot de aankoop van maaltijden waarbij men meer betaalt omdat er rundvlees op het etiket staat.
pi_123001222
Ik eet elke week gerookt paardenvlees tussen mijn brood. w/
Ура для россии
pi_123001299
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou jij bereid zijn voor beter varkensvlees meer te betalen dan voor rundvlees?
Nee.
Ik eet sowieso zeer weinig varkensvlees, ze hadden het castratieverbod nooit moeten invoeren.

Maar kant en klaar maaltijden eet ik nooit.

[ Bericht 4% gewijzigd door klipper op 17-02-2013 19:43:31 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 19:39:08 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123001382
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:35 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat is het verschil. Koopt men vlees bij een paardenslager dan gaat het tenminste op eerlijke wijze integenstelling tot de aankoop van maaltijden waarbij men meer betaalt omdat er rundvlees op het etiket staat.
Dat is maar de vraag. Ik las laatst een stuk hier in de krant (ik woon tijdelijk in Spanje) waarin stond dat er zo´n 70 paarden per week naar Frankrijk en Duitsland worden uitgevoerd. Hier in Spanje zijn ze ook niet echt vriendelijk met dieren, om het zacht uit te drukken.

Ik lees je post verkeerd zie ik nu. :P
  zondag 17 februari 2013 @ 19:42:32 #65
345631 Scjvb
pi_123001545
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Ik las laatst een stuk hier in de krant (ik woon tijdelijk in Spanje) waarin stond dat er zo´n 70 paarden per week naar Frankrijk en Duitsland worden uitgevoerd. Hier in Spanje zijn ze ook niet echt vriendelijk met dieren, om het zacht uit te drukken.

Ik lees je post verkeerd zie ik nu. :P
Die algemene dieronvriendelijkheid valt inderdaad niet geheel te ontkennen.
pi_123001661
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:33 schreef Snakey het volgende:
Zijn er hier mensen die naar de paardenslager gaan? Zo ja, vraag eens aan de slager waarom het nog zo weinig verkocht wordt. Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mister_Ed
  zondag 17 februari 2013 @ 19:47:06 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123001956
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uiteraard hoort er gewoon op de verpakking te staan wat er in zit, daar is denk ik niemand het over oneens. Maar feit blijft dat ik en velen anderen het gewoon erg lekker vinden, dat is geen complot of lobby, maar gewoon een feit.
Dat jij daar een complot of lobby achter ziet is eerder jouw probleem en eerder iets voor TRU of BNW
Dat denk ik niet, de lobby voor dit soort industrieën is groter dan je denkt, het kan best dat jij het lekker vindt of wat dan ook maar dat wordt ook gedeeltelijk gevoed omdat het daar in de media nu op wordt gegooid. De consequenties kunnen daardoor uitblijven omdat het zogenaamd niemand interesseert en op die manier zal het het stilletjes aan weer weggaan mogelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Natuurlijk moet er op de verpakking staan wat erin zit. Maar dat geldt net zo goed voor als er varkensvlees of kip in zat terwijl er rund op stond.
Helemaal niemand ontloopt iets. Iedereen is het erover eens dat je niet iets anders op je etiket mag zetten. Dat staat echter totaal los van de discussie of je paard nou wel of niet eetbaar vindt.
Dat geldt inderdaad voor zo'n beetje al het vlees, hoe dan ook, ik heb morele bezwaren om vlees te eten en daarom is het voor mij belangrijk dat het op de verpakking staat. Als het bij veel producten door fraude of wat dan ook er niet opstaat proberen ze het je wel een soort van op te dringen te eten. Daarnaast wordt nu in de media gedaan alsof het niet uitmaakt want het is zo lekker en geen gevaar voor de gezondheid of iets in die richting. Daar zou het niet eens over moeten gaan, het moet gaan over de zaak dat er op brede schaal wordt gefraudeerd met vlees, wat er dan gevonden wordt van het eten van paardenvlees is daar secundair aan, niet in deze discussie, ik denk wel degelijk dat de lobby van de vleesindustrie daar iets mee te maken heeft.
  zondag 17 februari 2013 @ 19:52:33 #69
45206 Pietverdriet
pi_123002097
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, de lobby voor dit soort industrieën is groter dan je denkt, het kan best dat jij het lekker vindt of wat dan ook maar dat wordt ook gedeeltelijk gevoed omdat het daar in de media nu op wordt gegooid. De consequenties kunnen daardoor uitblijven omdat het zogenaamd niemand interesseert en op die manier zal het het stilletjes aan weer weggaan mogelijk.

Open er een topic over in TRU en zet je Aluhoedje op
  zondag 17 februari 2013 @ 19:55:09 #70
45206 Pietverdriet
pi_123002219
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee.

Waarom niet? Ik eet regelmatig goddelijk lekker varkensvlees, dat duurder is dan goedkoop rundvlees. Dan heb je ineens weer plezier in het eten ervan.
pi_123002546
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Open er een topic over in TRU en zet je Aluhoedje op
Doe niet zo dommig, lobby is binnen bijna elke politiek en media heel normaal geworden, worden hele bureaus en bedrijven zelfs op ingericht.
pi_123002608
zoekt een adres voor goedkoop paardenvlees om zuurvlees/goulash te maken.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:03:05 #73
45206 Pietverdriet
pi_123002650
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Doe niet zo dommig, lobby is binnen bijna elke politiek en media heel normaal geworden, worden hele bureaus en bedrijven zelfs op ingericht.
Sure en iedereen die hier post dat paard lekker is staat op hun payrol, was het maar waar, zit met een dure verbouwing
pi_123002814
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure en iedereen die hier post dat paard lekker is staat op hun payrol, was het maar waar, zit met een dure verbouwing
Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat de media daar nu plotseling veel aandacht op legt, en dat vind ik vrij opmerkelijk en onterecht.
pi_123002960
Ik ga in ieder geval eens op zoek naar een stukje paardenvlees naar aanleiding hiervan.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:09:46 #76
45206 Pietverdriet
pi_123003015
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat de media daar nu plotseling veel aandacht op legt, en dat vind ik vrij opmerkelijk en onterecht.
Schrijf een boze lezersbrief, hebben de redacties en de lezers ook wat te lachen
pi_123003073
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schrijf een boze lezersbrief, hebben de redacties en de lezers ook wat te lachen
Over de lobby die er niet eens een geheim van maakt dat ze er zijn, nogmaals, heb je helemaal geen verstand van hoe lobbyisten te werk gaan of doe je het er maar gewoon om?
  zondag 17 februari 2013 @ 20:16:05 #78
45206 Pietverdriet
pi_123003341
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Over de lobby die er niet eens een geheim van maakt dat ze er zijn, nogmaals, heb je helemaal geen verstand van hoe lobbyisten te werk gaan of doe je het er maar gewoon om?
:')
  zondag 17 februari 2013 @ 20:16:07 #79
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123003343
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is niet opmerkelijk. Het is een relevante discussie over de hypocrisie om geen paarden te eten maar wel koeien.
pi_123003626
quote:
5s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Brigitte Bardot met haar campagne tegen de paardenslachterij, dat was zo rond 1965 .. dat ging heel bruut destijds, een paar klappen met de hamer op het hoofd, dus die films maakten wel indruk. Vanaf dat tijdstip was het note done om nog paardenvlees te eten, dat waren intelligente dieren die je na een leven van zwaar werk op pensioen stuurt ergens in een wei met een dekentje over de rug om warm te blijven ..
pleased to meet you
pi_123003636
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:16 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het is niet opmerkelijk. Het is een relevante discussie over de hypocrisie om geen paarden te eten maar wel koeien.
Het is totaal niet relevant, het gaat om corruptie met voedingsmiddelen, niet of paardenvlees wel of niet eetbaar is of wat ze dan ook neerzetten.
pi_123003939
Ik heb geen probleem met het eten van paard, wel dat paardenvlees wordt verkocht als rundvlees. Wat is de reden dat paardenvlees goedkoper is als rundvlees? Dat kan ik intuïtief niet echt plaatsen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 17 februari 2013 @ 20:31:20 #83
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123004170
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

Het is totaal niet relevant, het gaat om corruptie met voedingsmiddelen, niet of paardenvlees wel of niet eetbaar is of wat ze dan ook neerzetten.
Corruptie met voedingsmiddelen is inderdaad ook een relevante discussie die volgens mij nog een stuk meer in het nieuws is geweest dan de discussie of paardenvlees lekker is of niet.
pi_123004279
ik zou een moord doen voor 1 kilo paardenvlees a 7 euro
pi_123004287
Net nog paard gegeten (frikandel).. Niks mis mee, lekker paardje :+
pi_123004313
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:31 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Corruptie met voedingsmiddelen is inderdaad ook een relevante discussie die volgens mij nog een stuk meer in het nieuws is geweest dan de discussie of paardenvlees lekker is of niet.
Het probleem is dus dat die balans begint te veranderen lijkt het, het gaat om pure fraude en dat je er niet meer vanuit kan gaan dat klopt wat er op de verpakkingen van voedingsmiddelen staat, vandaag is het paardenvlees en morgen is het iets anders, ik stoor me aan de zaak dat het opeens gaat of paardenvlees eetbaar is, het is niet relevant en weinig anders dan afleiding.
pi_123004969
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Juist, anders is het oplichting.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:47:36 #88
345631 Scjvb
pi_123005131
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat die balans begint te veranderen lijkt het, het gaat om pure fraude en dat je er niet meer vanuit kan gaan dat klopt wat er op de verpakkingen van voedingsmiddelen staat, vandaag is het paardenvlees en morgen is het iets anders, ik stoor me aan de zaak dat het opeens gaat of paardenvlees eetbaar is, het is niet relevant en weinig anders dan afleiding.
De fraude is natuurlijk de kwestie waarom het uiteindelijk gaat, dat staat buiten kijf.

Daarnaast is het niet verkeerd om tegelijk door deze zaak ook te ontdekken dat paardenvlees toch goed valt. Het een hoeft het ander weer niet uit te sluiten.
pi_123005322
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:47 schreef Scjvb het volgende:

[..]

De fraude is natuurlijk de kwestie waarom het uiteindelijk gaat, dat staat buiten kijf.

Daarnaast is het niet verkeerd om tegelijk door deze zaak ook te ontdekken dat paardenvlees toch goed valt. Het een hoeft het ander weer niet uit te sluiten.
Dat is dus juist het probleem, dat is totaal niet relevant, op deze manier wordt een soort van sfeer gemaakt dat het opeens goed zou zijn om paardenvlees te eten wat gewoon onzin is.

De fraude wordt verdoezeld omdat er tegelijkertijd, en dat is vast niet per ongeluk, wordt gelet op wat paardenvlees nu is.
  zondag 17 februari 2013 @ 21:00:13 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123005953
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is dus juist het probleem, dat is totaal niet relevant, op deze manier wordt een soort van sfeer gemaakt dat het opeens goed zou zijn om paardenvlees te eten wat gewoon onzin is.

De fraude wordt verdoezeld omdat er tegelijkertijd, en dat is vast niet per ongeluk, wordt gelet op wat paardenvlees nu is.
Er wordt gewoon onderzoek gedaan naar de fraude. Het heeft als site effect paardenvlees weer onder de aandacht gebracht. Niks mis mee en heeft niks met verdoezelen te maken. Dat onderzoek gaat gewoon door.
pi_123005992
quote:

[..]

Hoezo is het onzin dat het goed is om paardenvlees te eten? Er is niks mis met paardenvlees, zolang het maar als paardenvlees verkocht wordt.
  zondag 17 februari 2013 @ 21:02:08 #92
345631 Scjvb
pi_123006084
quote:

[..]

Ik weet wat u bedoelt, dat kan goed meespelen. Maar het kan tegelijk ook zijn dat juist hierdoor wat duidelijker naar voren gekomen is dat het goed zou zijn om paardenvlees te eten. :Y)
pi_123006141
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:27 schreef Felagund het volgende:
Ik heb geen probleem met het eten van paard, wel dat paardenvlees wordt verkocht als rundvlees. Wat is de reden dat paardenvlees goedkoper is als rundvlees? Dat kan ik intuïtief niet echt plaatsen.
Omdat paardenliefhebbers zorg hebben gedragen voor het huisvesten, (op-)voeden en de gezondheidszorg van de meeste paarden. De industrie hoeft enkel te slachten en het vlees te verwerken. Ze hoefden zelfs de labels niet aan te passen. :')
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:47 schreef Scjvb het volgende:
Dat is precies waar de lobby op heeft gerekend. Het is ook niet toevallig dat het juist nú gebeurt, dit is allemaal van tevoren uitgedacht. In tijden van crisis zullen mensen goedkoop en moreel twijfelachtig vlees eerder goedkeuren dan in tijden van groeiende welvaart.

Best slim zijn ze, zie hoe gemakkelijk nagenoeg iedereen erin trapt, en hoe de schuldigen van deze fraude, door het verleggen van de focus naar de consument, met een symbolisch tikje op de vingers weg zullen komen. Je kan er veel van vinden, maar verkeerd is het zeker wél. Wanstaltig zelfs.
pi_123006308
Waarom is paardenvlees moreel twijfelachtig?! Sommige mensen snappen dat, maar het is moreel toch hetzelfde als rund of kip?
  zondag 17 februari 2013 @ 21:11:24 #95
345631 Scjvb
pi_123006695
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef cerebella het volgende:

[..]

Omdat paardenliefhebbers zorg hebben gedragen voor het huisvesten, (op-)voeden en de gezondheidszorg van de meeste paarden. De industrie hoeft enkel te slachten en het vlees te verwerken. Ze hoefden zelfs de labels niet aan te passen. :')

[..]

Dat is precies waar de lobby op heeft gerekend. Het is ook niet toevallig dat het juist nú gebeurt, dit is allemaal van tevoren uitgedacht. In tijden van crisis zullen mensen goedkoop en moreel twijfelachtig vlees eerder goedkeuren dan in tijden van groeiende welvaart.

Best slim zijn ze, zie hoe gemakkelijk nagenoeg iedereen erin trapt, en hoe de schuldigen van deze fraude, door het verleggen van de focus naar de consument, met een symbolisch tikje op de vingers weg zullen komen. Je kan er veel van vinden, maar verkeerd is het zeker wél. Wanstaltig zelfs.
Als mensen echt puur van uit henzelf ontdekken dat paardenvlees goed te doen is, dan is er niets aan de hand.

Pas als zij dingen gaan geloven, puur en alleen omdat ze misleid zijn, dan is dat natuurlijk zeer kwalijk. Maar hoe bewijst met dat per individu?
pi_123006768
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:05 schreef bijdehand het volgende:
Waarom is paardenvlees moreel twijfelachtig?! Sommige mensen snappen dat, maar het is moreel toch hetzelfde als rund of kip?
Haast geen van die paarden komt bij een binnenlandse, gecontroleerde paardenslager terecht. Veruit de meesten worden in onder andere Argentinië en Spanje onder erbarmelijke omstandigheden vervoerd en geslacht.

Verbazen jullie je niet over de geheimzinnigheid waarmee deze zaak zich omhult? Als alles goed was in de paardenvleeshandel zou het toch allang openbaar mogen zijn?
pi_123006826
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:11 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Als mensen echt puur van uit henzelf ontdekken dat paardenvlees goed te doen is, dan is er niets aan de hand.

Pas als zij dingen gaan geloven, puur en alleen omdat ze misleid zijn, dan is dat natuurlijk zeer kwalijk. Maar hoe bewijst met dat per individu?
Als mensen zichzelf erin zouden verdiepen, zouden ze de beerput van dierenmishandeling open hebben getrokken, dat was niet goed geweest. Nu halen ze hun schouders op en gaan verder met willoos consumeren.

Overigens zijn de misstanden van het vervoer en de slacht in Italië nog maar een aantal jaren geleden in het nieuws aan de orde geweest, maar de mensheid als collectief is dom en heeft een kort geheugen. Het kritische individu wordt bij voorkeur belachelijk gemaakt.
pi_123006981
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:05 schreef bijdehand het volgende:
Dat is ook gewoon gelul, een beest is een beest, bovendien is een paardenbiefstuk gewoon lekker. Het is dat het hier geen normale kost is, maar ik zou er ook geen moreel bezwaar tegen hebben om honden of kattenvlees te eten. Als het smaakt eet ik het, simpel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_123007068
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon gelul, een beest is een beest, bovendien is een paardenbiefstuk gewoon lekker. Het is dat het hier geen normale kost is, maar ik zou er ook geen moreel bezwaar tegen hebben om honden of kattenvlees te eten. Als het smaakt eet ik het, simpel.
En als het zwaar mishandeld is?
  zondag 17 februari 2013 @ 21:17:09 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123007097
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef cerebella het volgende:

[..]

[..]

Geef mij wat jij slikt! _O_
pi_123007104
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:16 schreef cerebella het volgende:

[..]

En als het zwaar mishandeld is?
Daar vraag ik nooit om als ik bij de slager ben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')