Zou jij bereid zijn voor beter varkensvlees meer te betalen dan voor rundvlees?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het goedkoper moet zijn, het is nu eenmaal een feit dat het goedkoper is.
Je betaalt voor een fiat toch ook niet de prijs van een mercedes?
Van mij mag die fiat ook net zo duur zijn als een mercedes, maar het feit is nu eenmaal dat een fiat veel goedkoper is.
quote:‘Klanten brengen lasagne niet terug’
DEN HAAG - Slechts een enkeling maakt gebruik van de mogelijkheid om lasagne waarin mogelijk paardenvlees is verwerkt, terug te brengen naar de supermarkt.
Bij Albert Heijn heeft tot op heden ‘een enkele klant’ de lasagne bolognese van het merk Euro Shopper teruggebracht, meldt Nu.nl. Het product bevat behalve rundvlees ook paardenvlees.Bij Boni is nog niemand teruggekomen met diepvrieslasagne van het merk Primafrost met daarin mogelijk ook paardenvlees. Andere supermarkten hadden nog geen gegevens over de terugroepactie. Albert Heijn en Boni benadrukken dat ze het vervelend vinden dat het etiket niet klopt, maar dat er geen gezondheidsrisico is.
Schoolmaaltijden
Ondertussen heeft onderzoek in Groot-Brittannië uitgewezen dat ook in schoolmaaltijden, maaltijden voor ziekenhuizen en in gerechten in restaurants paardenvlees is aangetroffen. Het paardenvleesschandaal beperkt zich daarmee niet langer tot diepvriesproducten uit de supermarkt. De resultaten van het onderzoek werden vrijdag bekendgemaakt.
bron: http://www.distrifood.nl/(...)ossier=52&widgetid=0
Als het in een verpakking zit waarop staat dat het rundvlees isquote:Op zondag 17 februari 2013 19:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wie dringt je op om paardenvlees te eten?
Uiteraard hoort er gewoon op de verpakking te staan wat er in zit, daar is denk ik niemand het over oneens. Maar feit blijft dat ik en velen anderen het gewoon erg lekker vinden, dat is geen complot of lobby, maar gewoon een feit.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als het in een verpakking zit waarop staat dat het rundvlees is![]()
, buiten dat, opeens wordt nu gezegd hoe lekker het is en hoeveel mensen het niet erg vinden, een grote lobby, puur om de verantwoordelijkheid voor deze vorm van corruptie en dergelijke te ontlopen. Maar dat valt diezelfde media uiteraard niet zo snel weer op.
Kijk, dat hoor ik nu echt graagquote:
Natuurlijk moet er op de verpakking staan wat erin zit. Maar dat geldt net zo goed voor als er varkensvlees of kip in zat terwijl er rund op stond.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als het in een verpakking zit waarop staat dat het rundvlees is![]()
, buiten dat, opeens wordt nu gezegd hoe lekker het is en hoeveel mensen het niet erg vinden, een grote lobby, puur om de verantwoordelijkheid voor deze vorm van corruptie en dergelijke te ontlopen. Maar dat valt diezelfde media uiteraard niet zo snel weer op.
Ik ben niet in de veronderstelling dat consumptiedieren hier wel vertroeteld worden, maar dat is echt nog een graadje anders daar, waar de dieren nare wonden hebben, het breken van ledematen niet abnormaal is en ga zo maar door.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel, hoe denkt u dat er in Nederland soms met slachtdieren omgegaan wordt? terwijl het leeuwendeel evengoed vlees blijft eten. Als we daarover zozeer wakker liggen dan zouden we eigenlijk consequent moeten stoppen met vlees eten.
Maar dat er ook veel paardenvlees uit het buitenland komt klopt wel.
Het paard van de schillenboer werd gewoon geslacht als het niet meer goed genoeg ging met het werk, maar de paarden van de hobby mens gaan dan naar de vee-arts en krijgen medicijnen waardoor ze niet meer geschikt zijn voor de slacht. Dat maakt denk ik wel een verschil.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zit wat in.
Maar dat was in de jaren zeventig toch ook al het geval? Alhoewel zo'n omslag natuurlijk niet van de een op de andere dag gebeurt. Eind jaren zeventig kreeg je volgens mij ook de Penny-meisjes. Het paard werd een knuffeldier.
Dat is het verschil. Koopt men vlees bij een paardenslager dan gaat het tenminste op eerlijke wijze integenstelling tot de aankoop van maaltijden waarbij men meer betaalt omdat er rundvlees op het etiket staat.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef klipper het volgende:
[..]
En dat is dus gelijk het probleem.
Ik heb er absoluut geen problemen mee om paardenvlees te eten, maar dan wil ik het ook voor de prijs van paardenvlees hebben.
Biefstuk van een rund is veel duurder dan biefstuk van een paard.
Nee.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou jij bereid zijn voor beter varkensvlees meer te betalen dan voor rundvlees?
Dat is maar de vraag. Ik las laatst een stuk hier in de krant (ik woon tijdelijk in Spanje) waarin stond dat er zo´n 70 paarden per week naar Frankrijk en Duitsland worden uitgevoerd. Hier in Spanje zijn ze ook niet echt vriendelijk met dieren, om het zacht uit te drukken.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:35 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is het verschil. Koopt men vlees bij een paardenslager dan gaat het tenminste op eerlijke wijze integenstelling tot de aankoop van maaltijden waarbij men meer betaalt omdat er rundvlees op het etiket staat.
Die algemene dieronvriendelijkheid valt inderdaad niet geheel te ontkennen.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Ik las laatst een stuk hier in de krant (ik woon tijdelijk in Spanje) waarin stond dat er zo´n 70 paarden per week naar Frankrijk en Duitsland worden uitgevoerd. Hier in Spanje zijn ze ook niet echt vriendelijk met dieren, om het zacht uit te drukken.
Ik lees je post verkeerd zie ik nu.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mister_Edquote:Op zondag 17 februari 2013 19:33 schreef Snakey het volgende:
Zijn er hier mensen die naar de paardenslager gaan? Zo ja, vraag eens aan de slager waarom het nog zo weinig verkocht wordt. Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Zo ken ik er nog wel een paar. http://www.bokt.nl/quote:Op zondag 17 februari 2013 19:44 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mister_Ed
Dat denk ik niet, de lobby voor dit soort industrieën is groter dan je denkt, het kan best dat jij het lekker vindt of wat dan ook maar dat wordt ook gedeeltelijk gevoed omdat het daar in de media nu op wordt gegooid. De consequenties kunnen daardoor uitblijven omdat het zogenaamd niemand interesseert en op die manier zal het het stilletjes aan weer weggaan mogelijk.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uiteraard hoort er gewoon op de verpakking te staan wat er in zit, daar is denk ik niemand het over oneens. Maar feit blijft dat ik en velen anderen het gewoon erg lekker vinden, dat is geen complot of lobby, maar gewoon een feit.
Dat jij daar een complot of lobby achter ziet is eerder jouw probleem en eerder iets voor TRU of BNW
Dat geldt inderdaad voor zo'n beetje al het vlees, hoe dan ook, ik heb morele bezwaren om vlees te eten en daarom is het voor mij belangrijk dat het op de verpakking staat. Als het bij veel producten door fraude of wat dan ook er niet opstaat proberen ze het je wel een soort van op te dringen te eten. Daarnaast wordt nu in de media gedaan alsof het niet uitmaakt want het is zo lekker en geen gevaar voor de gezondheid of iets in die richting. Daar zou het niet eens over moeten gaan, het moet gaan over de zaak dat er op brede schaal wordt gefraudeerd met vlees, wat er dan gevonden wordt van het eten van paardenvlees is daar secundair aan, niet in deze discussie, ik denk wel degelijk dat de lobby van de vleesindustrie daar iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Natuurlijk moet er op de verpakking staan wat erin zit. Maar dat geldt net zo goed voor als er varkensvlees of kip in zat terwijl er rund op stond.
Helemaal niemand ontloopt iets. Iedereen is het erover eens dat je niet iets anders op je etiket mag zetten. Dat staat echter totaal los van de discussie of je paard nou wel of niet eetbaar vindt.
Open er een topic over in TRU en zet je Aluhoedje opquote:Op zondag 17 februari 2013 19:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de lobby voor dit soort industrieën is groter dan je denkt, het kan best dat jij het lekker vindt of wat dan ook maar dat wordt ook gedeeltelijk gevoed omdat het daar in de media nu op wordt gegooid. De consequenties kunnen daardoor uitblijven omdat het zogenaamd niemand interesseert en op die manier zal het het stilletjes aan weer weggaan mogelijk.
Waarom niet? Ik eet regelmatig goddelijk lekker varkensvlees, dat duurder is dan goedkoop rundvlees. Dan heb je ineens weer plezier in het eten ervan.quote:
Doe niet zo dommig, lobby is binnen bijna elke politiek en media heel normaal geworden, worden hele bureaus en bedrijven zelfs op ingericht.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Open er een topic over in TRU en zet je Aluhoedje op
Sure en iedereen die hier post dat paard lekker is staat op hun payrol, was het maar waar, zit met een dure verbouwingquote:Op zondag 17 februari 2013 20:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Doe niet zo dommig, lobby is binnen bijna elke politiek en media heel normaal geworden, worden hele bureaus en bedrijven zelfs op ingericht.
Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat de media daar nu plotseling veel aandacht op legt, en dat vind ik vrij opmerkelijk en onterecht.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure en iedereen die hier post dat paard lekker is staat op hun payrol, was het maar waar, zit met een dure verbouwing
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |